-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) дата-центру
Завершена
4 532 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 23 000.00 UAH
Період оскарження:
12.02.2024 12:16 - 10.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
2ca83ed7b38a47159f8b72de51d58aee
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-12-005300-a.c4
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації.pdf 16.02.2024 21:27
- Закон України Про публічні закупівлі.pdf 16.02.2024 21:27
- !Додаток 3 Договір_Хмара..doc 16.02.2024 21:27
- 2. ТС Сертифікат ISO_IEC 27001_2013 в розширеній редакції ISO_IEC 27701_2019 ua.pdf 16.02.2024 21:27
- Закон України Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах.pdf 16.02.2024 21:27
- 4. ТС Атестат відповідності КСЗІ №332В від 27.04.2023 р..pdf 16.02.2024 21:27
- 1. ТС Сертифікат ISO IEC 27001_2013 4412119320140 від 27.09.2022 р..pdf 16.02.2024 21:27
- Постанова КМУ від 12 березня 2022 р. № 263.pdf 16.02.2024 21:27
- 3. ТС Атестат відповідності захищений вузол доступу до мережі Інтернет ТОВ ТОРГОВІ СИСТЕМИ.pdf 16.02.2024 21:27
- Закон України Про хмарні послуги.pdf 16.02.2024 21:27
- sign.p7s 16.02.2024 21:28
- Коментарі на пояснення Замовника по суті Скарги № UA-2024-02-12-005300-a.c4.pdf 27.02.2024 18:01
- Коментарі на пояснення Замовника по суті Скарги № UA-2024-02-12-005300-a.c4.pdf.p7s 27.02.2024 18:01
- Рішення від 20.02.2024 №3109.pdf 20.02.2024 15:14
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.02.2024 №3752.pdf 29.02.2024 14:42
- Рішення від 28.02.2024 №3752.pdf 04.03.2024 14:19
- Додаток_8. 3_3_ДЕ_НОВО_Довідка_про_відповідність_вимогам_технічного_завдання.pdf 22.02.2024 16:14
- Додаток_1. Інформація щодо відповідності усім в сукупності вимогам тендерної документації продукції.pdf 22.02.2024 16:14
- Відповідь АМК на скаргу по Хмарі.docx 22.02.2024 16:14
- Додаток_5 21_Довідка_про_статус_VMWare_Verified.pdf 22.02.2024 16:14
- Відповідь АМК на скаргу по Хмарі.pdf 22.02.2024 16:14
- Додаток_7. 22_Довідка_про_наявність_партнерського_статусу_VMWare.pdf 22.02.2024 16:14
- Додаток_6. 07_2_ДЕ_НОВО_Довідка_щодо_доступу_до_технічної_підтримки.pdf 22.02.2024 16:14
- Додаток_9. 18_Довідка_щодо_відповідності_технічним_вимогам.pdf 22.02.2024 16:14
- Додаток_4 07_1_ДЕ_НОВО_Довідка_про_статус_VMware_Cloud_Verified.pdf 22.02.2024 16:14
- Додаток_2 06_1_ДЕ_НОВО_Довідка_про_наявність_обладнання,_МТБ.pdf 22.02.2024 16:14
- Додаток_10. 4_11_1_Довідка_про_ЦОД_згідно_таблиці_1_1.pdf 22.02.2024 16:14
- Додаток_3 12_Довідка_про_наявність_обладнання_МТБ_та_технологій.pdf 22.02.2024 16:14
- Додаток_11. 36_Довідка_про_відповідність_ЦОД.pdf 22.02.2024 16:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.02.2024 22:06
Дата розгляду скарги:
28.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.02.2024 15:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.03.2024 14:19
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 28.02.2024 № 3752-р/пк-пз, уповноважена особа державної установи "Урядовий контактний центр" внесла зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Послуги зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) дата-центру", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-02-12-005300-a.
Пункт скарги
Номер:
061fb8c4f860456396751fcffecd9501
Заголовок пункту скарги:
Вимога щодо обов’язкового розміщення одночасно основного та резервного ЦОД на території України, в різних її областях
Опис заперечення:
п 3.1., 3.2. Додатку 2 до Тендерної документації, який містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Вказані положення відповідно продубльовано в Додатку №2 до Договору про закупівлю (Додаток 3 до Тендерної документації, який містить проект договору про закупівлю):
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовник зазначає, що оспорювана вимога щодо розміщення основного і резервного ЦОД була ним встановлена відповідно до Закону України «Про хмарні послуги».
Зокрема, абзац 2 ч.3 ст.11 Закону України «Про хмарні послуги» встановлює, що:
«Забороняється обробка інформації, що становить державну таємницю, службової інформації, державних та єдиних реєстрів, створення та забезпечення функціонування яких встановлено законом, за допомогою хмарних ресурсів та/або центрів обробки даних, що розміщені за кордоном або на тимчасово окупованій території України, або належать державі, визнаній Верховною Радою України державою-агресором чи державою окупантом, або належать суб’єктам, діяльність яких підпадає під дію Закону України «Про санкції» та щодо яких прийнято рішення про застосування санкцій в Україні».
Зокрема, абзац 2 ч.3 ст.11 Закону України «Про хмарні послуги» встановлює, що:
«Забороняється обробка інформації, що становить державну таємницю, службової інформації, державних та єдиних реєстрів, створення та забезпечення функціонування яких встановлено законом, за допомогою хмарних ресурсів та/або центрів обробки даних, що розміщені за кордоном або на тимчасово окупованій території України, або належать державі, визнаній Верховною Радою України державою-агресором чи державою окупантом, або належать суб’єктам, діяльність яких підпадає під дію Закону України «Про санкції» та щодо яких прийнято рішення про застосування санкцій в Україні».
×
-
Назва доказу:
Закон України Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах
-
Опис доказу:
ст. 1 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» визначено, що: «резервування державних інформаційних ресурсів та систем - сукупність заходів, спрямованих на забезпечення створення резервної копії (резервних копій) та зберігання державних інформаційних ресурсів та систем з метою забезпечення безперервності їх роботи та подальшого відновлення інформації, що міститься в державних інформаційних ресурсах та системах, а також інсталяційних копій програмного забезпечення та операційних систем (та/або їх образів), в яких здійснюється їх обробка. Перелік видів державних інформаційних ресурсів та систем, щодо яких може здійснюватись резервне копіювання, визначається Кабінетом Міністрів України». Зокрема, до такого Переліку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року №1500 входять: «Бази даних Національні електронні інформаційні ресурси Публічні електронні реєстри Інформаційні (автоматизовані) системи Інформаційно-комунікаційні системи». Таким чином, інформаційні-комунікаційні системи Замовника, послуги щодо розміщення яких у хмарному центрі обробки даних останній має намір отримати в результаті Закупівлі є державними інформаційними ресурсами. В умовах війни законодавцем передбачені спеціальні норми щодо захисту державних інформаційних ресурсів та систем та забезпечення безперебійної роботи останніх. Це: розміщення державних інформаційних ресурсів та публічних електронних реєстрів на хмарних ресурсах та/або в центрах обробки даних, що розташовані за межами України; створення додаткових резервних копій державних інформаційних ресурсів та публічних електронних реєстрів з дотриманням установлених для таких ресурсів вимог щодо цілісності, конфіденційності та доступності. Отже, вважаємо, що за таких умов, вимога щодо обов’язкового розміщення одночасно основного та резервного ЦОД на території України, в різних її областях є необґрунтованою. Замовником не були взяті до уваги спеціальні норми, перераховані вище, прийняті з метою врегулювання розміщення державних інформаційних ресурсів та публічних електронних реєстрів на хмарних ресурсах та/або в центрах обробки даних, розташованих за межами України з метою їх безпеки. Запропоноване Замовником розміщення одночасно основного та резервного ЦОД на території України, в різних її областях не може повною мірою убезпечити інформаційні ресурси та системи Замовника в умовах війни. В цілях безпеки відповідно до перерахованих вище спеціальних норм - резервний ЦОД має бути розміщено поза межами України, як-от, в одній з країн ЄС. Всі провідні компанії - надавачі хмарних послуг пропонують рішення зі зберігання даних, побудовані на таких принципах безпеки. Оскаржувана умова в тендерній документації неправомірно звужує кількість учасників, що можуть взяти в ній участь та не дає можливість запропонувати Замовнику кращі безпекові рішення, які повністю відповідають меті з якою були передбачені спеціальні норми щодо розміщення державних інформаційних ресурсів та публічних електронних реєстрів на хмарних ресурсах та/або в центрах обробки даних, що розташовані за межами України. Взяти участь у Закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають обчислювальні потужності, що залучені для надання Замовнику послуг індивідуального хмарного середовища для обробки даних (і основний і резервний ЦОД), виключно на території України, в різних її областях, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
-
Повʼязаний документ:
Закон України Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах
-
Опис доказу:
ст. 8 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» було доповнено ч.5 такого змісту: «Власники систем для забезпечення належного функціонування систем та захисту інформації, що обробляється в них: забезпечують створення резервних копій державних інформаційних ресурсів та систем на окремих фізичних носіях у зашифрованому вигляді та їх подальшу передачу (переміщення) для зберігання в установленому законодавством порядку, у тому числі за межами України (зокрема в закордонних дипломатичних установах України), протягом періоду дії правового режиму воєнного стану в Україні та шести місяців після його припинення чи скасування; забезпечують в установленому законодавством порядку передачу (переміщення) державних інформаційних ресурсів та їх резервних копій для розміщення на хмарних ресурсах та/або в центрах обробки даних, розташованих за межами України, протягом періоду дії правового режиму воєнного стану в Україні та шести місяців після його припинення чи скасування». Замовник є державною установою, яка перебуває у сфері управління Господарсько-фінансового департаменту Секретаріату Кабінету Міністрів України та здійснює публічно-владні управлінські функцій, а також здійснює повноваження з реалізації державної політики у сфері забезпечення інформацією громадян України та їх права на звернення. Відповідно до визначення, закріпленого в ч. 1 ст. 1 Закону України «Про Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України»: «державні інформаційні ресурси - систематизована інформація, що є доступною за допомогою інформаційних технологій, право на володіння, використання або розпорядження якою належить державним органам, військовим формуванням, утвореним відповідно до законів України, державним підприємствам, установам та організаціям, а також інформація, створення якої передбачено законодавством та яка обробляється фізичними або юридичними особами відповідно до наданих їм повноважень суб’єктами владних повноважень».
-
Повʼязаний документ:
Закон України Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах.pdf
-
-
Назва доказу:
Постанова КМУ від 12 березня 2022 р. № 263
-
Опис доказу:
у зв’язку з введенням воєнного стану в Україні, відповідно до Указу №64/2022 від 24 лютого 2022 року, з метою забезпечення належного функціонування інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів, володільцями (держателями) та/або адміністраторами яких є міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, державні та комунальні підприємства, установи, організації, що належать до сфери їх управління, та захисту інформації, що обробляється в них, а також захисту державних інформаційних ресурсів, Кабінетом Міністрів України (Постановою «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану» №263 від 12 березня 2022 року) було передбачено та рекомендовано вжиття таких заходів як: розміщення державних інформаційних ресурсів та публічних електронних реєстрів на хмарних ресурсах та/або в центрах обробки даних, що розташовані за межами України; створення додаткових резервних копій державних інформаційних ресурсів та публічних електронних реєстрів з дотриманням установлених для таких ресурсів вимог щодо цілісності, конфіденційності та доступності. Пізніше, відповідні положення були закріплені на рівні закону, шляхом прийняття змін до Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» та Закону України "Про публічні електронні реєстри" (зміни внесені Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів» №2130-IX від 15 березня 2022 року).
-
Повʼязаний документ:
Постанова КМУ від 12 березня 2022 р. № 263.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України Про хмарні послуги
-
Опис доказу:
Замовником не було взято до уваги, що: у вказаній нормі йде мова не про всі державні інформаційні ресурси, а про окремі види інформації (таємну і службову), а також про окремі види публічних електронних реєстрів - державні та єдині реєстри; наразі на рівні закону закріплені та діють спеціальні норми (прийняті пізніше Закону України «Про хмарні послуги» від 17 лютого 2022 року) щодо розміщення державних інформаційних ресурсів та публічних електронних реєстрів на хмарних ресурсах та/або в центрах обробки даних. А у разі суперечності правових норм у нормативно-правових актах однакової юридичної сили, діють норми акта, що прийнятий пізніше.
-
Повʼязаний документ:
Закон України Про хмарні послуги.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовником при встановленні вказаних вимог Документації було порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, було порушено принцип недискримінації учасників (частина четверта статті 5 та частина четверта статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»), а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, як от принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, Документація Замовника, в цій частині, є такою, що потребує внесення змін, з метою виключення дискримінаційних умов, які перешкоджають можливості учасникам, зокрема Скаржнику, взяти участь у процедурі закупівлі.
Номер:
1b5c9a3bfa894d17958128ff5431388a
Заголовок пункту скарги:
Вимога використання виключно ПЗ гіпервізора VMware ESXi (VMware vSphere)
Опис заперечення:
Опис Закупівлі, в Додатку 2 до Тендерної документації, який містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета,
Додаток 2, п. 4.8, 5.6, 5.7
Вказані положення відповідно продубльовано в Додатку №2 до Договору про закупівлю (Додаток 3 до Тендерної документації, який містить проект договору про закупівлю),
Додатком 4 до Тендерної документації встановлено документи, що надаються учасником, а саме пункт 7,
Пункті 6 розділу ІІІ Тендерної документації Додатку 2
Додаток 2, п. 4.8, 5.6, 5.7
Вказані положення відповідно продубльовано в Додатку №2 до Договору про закупівлю (Додаток 3 до Тендерної документації, який містить проект договору про закупівлю),
Додатком 4 до Тендерної документації встановлено документи, що надаються учасником, а саме пункт 7,
Пункті 6 розділу ІІІ Тендерної документації Додатку 2
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Тендерна документація містить формальні посилання на норми частини 3 та частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо вживання виразу «еквівалент», зокрема в пункті 6 розділу ІІІ Тендерної документації, Додатку 2 до Тендерної документації та в Додатку 3 до Тендерної документації.
Вважаємо, що наявність у Документації вказаних стандартних формулювань щодо «еквіваленту» не може вважатися виконанням вимог статті 23 Закону та вимог Закону в частині заборони дискримінації учасників
Вважаємо, що наявність у Документації вказаних стандартних формулювань щодо «еквіваленту» не може вважатися виконанням вимог статті 23 Закону та вимог Закону в частині заборони дискримінації учасників
×
-
Назва доказу:
Закон України Про публічні закупівлі
-
Опис доказу:
Замовник всупереч частині 4 статті 23 Закону не надав обґрунтування посилання на конкретні марку чи виробника. Те, що наразі інформаційні системи Замовника функціонують на базі ПЗ гіпервізора Vmware не є перешкодою для надання послуг відповідно до предмету Закупівлі на базі ПЗ гіпервізора іншого виробника, наприклад, гіпервізора Microsoft Hyper-V, оскільки компоненти систем віртуалізації VMWare та Microsoft Hyper-V є сумісними між собою. по-перше, Замовник всупереч частині 4 статті 23 Закону не надав обґрунтування посилання на конкретні марку чи виробника. Те, що наразі інформаційні системи Замовника функціонують на базі ПЗ гіпервізора Vmware не є перешкодою для надання послуг відповідно до предмету Закупівлі на базі ПЗ гіпервізора іншого виробника, наприклад, гіпервізора Microsoft Hyper-V, оскільки компоненти систем віртуалізації VMWare та Microsoft Hyper-V є сумісними між собою. по-друге, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета Закупівлі та вимоги щодо їх документального підтвердження складені Замовником таким чином, що унеможливлюють застосування для надання йому послуг іншого гіпервізора, окрім VMware ESXi (VMware vSphere). Таким чином, у учасників відсутня реальна можливість запропонувати «еквівалент». Окрім, посилання на конкретну марку і модель гіпевізора - VMware ESXi (VMware vSphere), Документація містить вимоги підтвердження статусу учасника як партнера компанії VMware не нижче VMware Cloud Verified, що підтверджується на сайті виробника програмного забезпечення гіпервізора VMware https://cloud.vmware.com/providers/vmware-cloud-verified. А також, необхідності мати партнерський статус не нижче Partner Connect – Principal, що підтверджується наданням сертифікату або довідкою з посиланням на офіційний сайт виробника програмного забезпечення Гіпервізора, компанії VMware. Враховуючи, що кожен виробник ПЗ гіпервізора має свою систему присвоєння статусів, компетенцій, а також власні умови щодо партнерства – виконати такі умови учасником, що має на меті запропонувати надання послуг з використанням ПЗ гіпервізора іншого виробника, ніж VMware не є можливим. Враховуючи вищевикладене Замовник визначив обов’язковим для надання йому послуг використання гіпервізору VMware ESXi (VMware vSphere). Вся Документація і її вимоги, викладені з урахуванням, що послуги будуть надаватись виключно з використанням гіпервізора VMware. Вважаємо, що Замовник вказаними вимогами необґрунтовано звузив коло суб’єктів, які можуть прийняти участь у Закупівлі та які надають аналогічні за своїми характеристиками послуги, які побудовані на програмному забезпеченні гіпервізора інших виробників, крім компанії VMware, зокрема вказані вимоги зумовлюють неможливість використання для реалізації вимог Документації програмного забезпечення гіпервізора Hyper-V від компанії Microsoft чи будь-якого рішення інших виробників (компанії IBM, HP, Parallels). Гіпервізори виробників VMWare та Microsoft Hyper-V є найбільші та найвідоміші системи віртуалізації. Можливе використання систем віртуалізації VMWare та Microsoft Hyper-V в абсолютно однакових умовах. За умови використання даних систем віртуалізації на ідентичному за характеристиками обладнанні, не має значення яку з систем віртуалізації використовувати. Подібність систем віртуалізації Microsoft Hyper-V та VMWare передбачає, що будь-яку систему можливо побудувати на обох системах віртуалізації. Компоненти систем віртуалізації VMWare та Microsoft Hyper-V сумісні між собою. Як було зазначено вище, той факт, що поточний ХЦОД Замовника побудовано з використанням VMware не перешкоджає процесу перенесення даних з інформаційних систем побудованих на гіпервізорі VMWare в ХЦОД, що побудований на гіпервізорі Microsoft Hyper-V, який використовується Скаржником. Таке перенесення даних можливе, та не потребує додаткових фінансових вкладень, та суттєвих часових затрат. Вказаною вимогою Замовник позбавив учасників Закупівлі, в т.ч. Скаржника, права запропонувати альтернативні варіанти побудови інфраструктури для надання послуг, відтак у Закупівлі зможуть прийняти участь лише ті учасники, які зможуть запропонувати послуги побудовані на програмному забезпеченні конкретного виробника VMware, а саме ПЗ гіпервізора VMware ESXi (VMware vSphere). При цьому, Замовник порушив вимоги ч. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме не обґрунтував необхідність посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. Варто зазначити, що Скаржник спроможний надати послуги Замовнику у відповідності до предмету Закупівлі як з використанням гіпервізора VMware так і Microsoft Hyper-V, проте Скаржник не зобов’язаний забезпечити використання виключно ПЗ гіпервізора VMware ESXi (VMware vSphere). Крім того, в листопаді 2023 року компанію виробника гіпервізорів VMware поглинула компанія Broadcom. https://www.broadcom.com/blog/broadcom-announces-successful-acquisition-of-vmware Наразі в політиці компанії проходять значні зміни щодо умов ліцензування та використання продуктів VMware, анонсовані зміни і в системі партнерства та сертифікації.
-
Повʼязаний документ:
Закон України Про публічні закупівлі.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Таким чином, обов’язкова вимога використання виключно ПЗ гіпервізора VMware ESXi (VMware vSphere) ставить учасників в умови, коли неможливо належним чином сформувати свої цінові пропозиції та є сама по собі дискримінаційною, оскільки всупереч вимогам ч.4 ст.5, ч.4 ст. 22, ч.4 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» необґрунтовано звужує кількість учасників, що можуть взяти участь в Закупівлі. Відповідно права учасників, в т.ч. Скаржика, відображені в принципах здійснення публічних закупівель є порушеними, що є перешкодою для участі в Закупівлі. Вказані порушення є підставою для внесення змін у Документацію.
Номер:
a0217201c6e24f789a26f03407019427
Заголовок пункту скарги:
Враховуючи, пояснення надані Скаржником до п.2.2. Скарги, Замовник порушив вимоги ч. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме не обґрунтував необхідність посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
Зокрема, Замовник не обґрунтував необхідність використання процесорів виключно від виробника Intel, а саме не нижче Cascade Lake.
Опис заперечення:
пункт 4.5 Додатку 2 до Тендерної документації, який містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі,
Вказане положення відповідно продубльовано в Додатку №2 до Договору про закупівлю (Додаток 3 до Тендерної документації, який містить проект договору про закупівлю): п. 4.5
Вказане положення відповідно продубльовано в Додатку №2 до Договору про закупівлю (Додаток 3 до Тендерної документації, який містить проект договору про закупівлю): п. 4.5
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Оскаржувана вимога сама по собі є дискримінаційною, оскільки всупереч вимогам ч.4 ст.5, ч.4 ст. 22, ч.4 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» необґрунтовано звужує кількість учасників, що можуть взяти участь в Закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
-
Опис доказу:
Компанія Intel не єдиний виробник процесорів в світі. Найбільший конкурент Intel є компанія виробник процесорів AMD. Обладнання серверів, що використовуються для створення ресурсного пулу індивідуального хмарного середовища процесорами виключно від виробника Intel не дає жодних переваг з технічної точки зору і не впливає на технічну можливість та якість надання послуг, що передбачені предметом Закупівлі у порівнянні з тим, якби такі сервери були обладнані процесорами виробника AMD, важливим є тільки питання в частині вимог до показників продуктивності процесорів. Замовник не зазначив вимоги до показників продуктивності процесорів для серверів, що мають використовуватись для створення ресурсного пулу VPC і таким чином не надав можливості учасникам використовувати еквівалентні за показниками продуктивності процесори від іншого виробника, а ніж Intel. За таких умов, оспорюваною вимогою необґрунтовано обмежено коло потенційних учасників тільки тими суб’єктами господарювання, сервери яких обладнані виключно процесорами виробника Intel, а саме не нижче Cascade Lake. Відтак взяти участь в Закупівлі зможуть лише учасники, що запропонують для створення ресурсного пулу VPC сервери обладнані процесорами сімейства не нижче Cascade Lake. Варто зазначити, що Скаржник спроможний надати послуги Замовнику у відповідності до предмету Закупівлі – з використанням процесорів Intel, проте Скаржник не зобов’язаний забезпечити обладнання серверів, що використовуються для створення ресурсного пулу індивідуального хмарного середовища, виключно процесорами Intel, а саме процесорами сімейства не нижче Cascade Lake.
-
Повʼязаний документ:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вказані порушення є підставою для внесення змін у Документацію.
Номер:
c6ccc32695564ee1833da4aa96a8ad6e
Заголовок пункту скарги:
Оскаржувані вимоги, при яких Замовник за незалежних від учасника обставин на власний розсуд може визначати підстави та частоту перевірок на відповідність вимогам, встановленим в Таблиці 1.1., суб’єктивно оцінювати наявність чи відсутність відповідності конкретним вимогам, а учасник беззаперечно зобов’язаний погоджуватись як з необхідністю таких перевірок, так і з їх результатами є неправомірними, порушують права таких учасників, в тому числі Скаржника, пов’язані з їх участю у процедурі закупівлі, як-от принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості, а також запобігання зловживанням.
Опис заперечення:
Додаток 3 до Тендерної документації, п.2.4, 5.4.4, 6.4, 8.2.4
В Додатку 4 до Договору про закупівлю (Додаток 3 до Тендерної документації, який містить проект договору про закупівлю) міститься Форма акту обстеження на відповідність Таблиці 1.1. Додатку № 2 до Договору. Таблиця 1.1. міститься в п.3.5. Додатку №2 до Договору про закупівлю (Додаток 3 до Тендерної документації, який містить проект договору про закупівлю).
В Додатку 4 до Договору про закупівлю (Додаток 3 до Тендерної документації, який містить проект договору про закупівлю) міститься Форма акту обстеження на відповідність Таблиці 1.1. Додатку № 2 до Договору. Таблиця 1.1. міститься в п.3.5. Додатку №2 до Договору про закупівлю (Додаток 3 до Тендерної документації, який містить проект договору про закупівлю).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Додатки до договору
Тип порушення:
Додатки до договору
Опис суті пункту скарги:
Вимоги Замовника є дискримінаційними, порушують права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, як-от принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості, а також запобігання зловживанням
×
-
Назва доказу:
!Додаток 3 Договір_Хмара.
-
Опис доказу:
Оспорювані вимоги передбачають можливість для Замовника в односторонньому порядку розірвати договір у разі недотримання Виконавцем вимог, передбачених у Таблиці 1.1. Додатку № 2 до Договору або інших вимог передбачених Додатком 2 до Договору. При цьому, не встановлено часу для попередження про таке розірвання. Також, оспорювані вимоги не деталізують, яким чином Замовник може визначити невідповідності іншим вимогам, передбаченим Додатком 2 до Договору (окрім Таблиці 1.1.). Тендерна документація має бути змінена в частині встановлення строку на попередження про розірвання договору, а також містити детальну інформацію щодо способів та підстав визначення невідповідності Виконавця іншим вимогам, передбаченим Додатком 2 до Договору.
-
Повʼязаний документ:
!Додаток 3 Договір_Хмара..doc
-
-
Назва доказу:
!Додаток 3 Договір_Хмара.
-
Опис доказу:
Крім того, відповідно до оспорюваних вимог Замовник не обмежений у кількості перевірок, які ним можуть проводитись з метою підтвердження відповідності ЦОД Виконавця вимогам, встановленим в Таблиці 1.1. Є лише вимога попереднього повідомлення Виконавця за 3 (три) робочі дні до запланованої дати такої перевірки. Таким чином, встановлені вимоги несуть ризик зловживань Замовником своїми правами, зокрема на власний розсуд вибирати підстави, частоту та тривалість проведення перевірки, що є обтяжливим для Виконавця, який жодним чином не може впливати на цей процес. Оспорювані вимоги мають бути деталізовані в частині конкретних підстав для проведення перевірки, містити обмеження по кількості перевірок і їх тривалості.
-
Повʼязаний документ:
!Додаток 3 Договір_Хмара..doc
-
-
Назва доказу:
!Додаток 3 Договір_Хмара.
-
Опис доказу:
Замовником в Документації не деталізовано, яким чином ним буде здійснюватися перевірка. Згідно відповіді Замовника на питання ТОВ «Де Ново» Замовник зазначив: «Проведення експертизи буде реалізовано наступним чином: - комісія Замовника у складі осіб, які безпосередньо займаються експлуатацією власних програмно-апаратних комплексів Замовника та мають необхідні знання та досвід, спільно з представником дата-центру, який буде зазначено Виконавцем, проведуть ознайомлення з реалізацією систем, які вказані в Таблиці 1.1 Додатку 2 до Договору, та зафіксують результати в акті». При цьому, відповідно до оспорюваних вимог Документації Виконавець має беззаперечно погодитись з оцінкою Замовника і підписати Акт обстеження. За не підписання Акту як і за встановлене Замовником недотримання вимог, передбачених у Таблиці 1.1. Додатку № 2 до Договору, Виконавець зобов’язаний сплатити штраф у розмірі 10 (десяти) відсотків від вартості договору. Крім цього, Замовник у такому разі має право розірвати договір в односторонньому порядку. За таких умов, оспорювані вимоги несуть ризики суб’єктивного оцінювання з боку Замовника, створюють умови для зловживання останнім своїми правами та надають можливість в будь-який момент розірвати договір з Виконавцем та застосувати штрафні санкції до нього. Вважаємо, що оспорювані вимоги потребують доповнення в частині надання права Виконавцю не погодитись з оцінкою Замовника та оспорити її результати шляхом залучення незалежних спеціалістів для проведення оцінювання на відповідність ЦОД Виконавця вимогам Таблиці 1.1.. Це є обґрунтованим і з точки зору того, що для проведення оцінки на відповідність окремим вимогам є потреба в професійних знаннях, спеціальних вимірювальних приладах, тощо, які у Замовника можуть бути відсутні (вимоги стосуються сфер електроживлення, пожежної безпеки, кондиціонування). Крім того, відповідно до законодавства Замовник не наділений повноваженнями проводити таку оцінку, тому вимога беззаперечно погодитись з її результатами є не обґрунтованою та дискримінаційною відносно учасників. Вважаємо, що штраф, передбачений оспорюваними вимогами не може застосовуватись в разі незгоди Виконавця з оцінкою Замовника, що має бути підтверджено позитивними результатами оцінки з боку незалежних спеціалістів. Також, штраф не може застосовуватись при непідписані акту за незалежних від Виконавця обставин, що фізично унеможливлюють таке підписання.
-
Повʼязаний документ:
!Додаток 3 Договір_Хмара..doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Державну установу «Урядовий контактний центр» внести зміни до тендерної документації у процедурі закупівлі відкриті торги з особливостями UA-2024-02-12-005300-а Послуги зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) дата-центру ДК 021:2015:72310000-1: Послуги з обробки даних згідно вимог, що викладені у цій скарзі.
Вимога
Відхилено
опис проведення експертизи про відповідність ЦОД
Номер:
e58d0c5406324c16a1bb4113f42cdb4a
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-12-005300-a.a3
Назва:
опис проведення експертизи про відповідність ЦОД
Вимога:
В п. 2.4 проекту договору зазначено, що «Замовник має право на перевірку відповідності вимогам зазначеним в Таблиці 1.1 Додатку 2 до Договору безпосередньо на майданчику Виконавця. За результатами перевірки складається Акт обстеження за формою наведеною у Додатку 4 до Договору». При цьому, таблиця 1.1. містить Вимоги до системи електропостачання та безперебійного живлення ЦОД, Вимоги до системи розподілу електроживлення ЦОД, Вимоги до системи кондиціонування ЦОД, Вимоги до системи пожежної сигналізації (СПС) та автоматичної системи пожежогасіння (АСПГ) ЦОД. Перевірку та обстеження на відповідність вимогам, передбачених у Таблиці 1.1 можуть проводити лише експерти, які мають відповідні знання та досвід, підтверджені у відповідності до законодавства України.
Вимагаємо додати в проект договору детальний опис проведення експертизи про відповідність ЦОД з зазначенням методики обстеження, критеріїв відповідності, кваліфікації експертів, які будуть проводити дослідження відповідності, для кожної підсистеми ЦОД.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.02.2024 16:05
Вирішення:
Шановний Учасник, відповідно до Вашої вимоги повідомляємо наступне. Хмара (хмарна інфраструктура) розгортається на базі ЦОД, у фізичному приміщенні, де розташовані сервери, мережеве обладнання та інфраструктура для зберігання, обробки та надання доступу до даних через Інтернет. Так, згідно з абзацом 9 частини 1 статті 2 Закону України «Про хмарні послуги» центр обробки даних - спеціалізований технічний комплекс, що складається з інженерної (системи безперебійного електроживлення, вентиляції, охолодження та регулювання вологості, пожежної безпеки, фізичної охорони), інформаційної, електронної комунікаційної та програмно-апаратної інфраструктури, засоби якого забезпечують або реалізують надання послуг із зберігання та обробки даних, у тому числі, але не обмежуючи: надання хмарних послуг, резервного копіювання даних, передачі даних, оренди комунікаційних стійок, послуг хостингу.
Саме від рівня інфраструктури системи безперебійного електроживлення, вентиляції, охолодження та регулювання вологості, пожежної безпеки, фізичної охорони, програм та систем ЦОД залежить рівень доступності, масштабованості та безпеки даних, що розміщуються в хмарі.
В Таблиці 1.1 Додатку 2 до проекту Договору зазначені мінімальні параметри та вимоги до Центрів обробки даних (далі – ЦОД) яким відповідають більшість ЦОД в Україні які хмарні оператори/провайдери використовують для надання послуг, аналогічних даному предмету закупівлі. І кожен компетентний хмарний оператор/провайдер при виборі ЦОД повинен враховувати дані вимоги і не мати жодних сумнівів щодо їх відповідності.
В свою чергу додатково повідомляємо, що Замовник має власний центр обробки даних який відповідає всім вимогам зазначеним в Таблиці 1.1 Додатку 2 до проекту Договору та має в штаті компетентних спеціалістів які безпосередньо займаються експлуатацією власних програмно-апаратних комплексів Замовника, мають необхідні знання та досвід, та за потреби, під час виконання договору можуть провести компетентну перевірку даної відповідності.
Проведення експертизи буде реалізовано наступним чином:
- комісія Замовника у складі осіб, які безпосередньо займаються експлуатацією власних програмно-апаратних комплексів Замовника та мають необхідні знання та досвід, спільно з представником дата-центру, який буде зазначено Виконавцем, проведуть ознайомлення з реалізацією систем, які вказані в Таблиці 1.1 Додатку 2 до Договору, та зафіксують результати в акті.
Даним пунктом, зазначеним у проекті договору, Замовник зазхищається від недобросовісних Виконавцев, дії яких можуть нести значні негативні наслідки щодо стабільної роботи інформаційних систем Замовника, що є неприпустимими.
Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) з урахуванням цих особливостей. Пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону встановлено, що в тендерній документації зазначаються відомості, зокрема, про проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Отже, зазначена вимога не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, та не створює перешкод для участі в процедурі закупівель жодному з потенційних учасників.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Фізичні та віртуальні параметри ХЦОД
Номер:
730ef5a2511e4495af506f44d8674b7c
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-12-005300-a.c2
Назва:
Фізичні та віртуальні параметри ХЦОД
Вимога:
В тендерній документації Замовник зазначає, що в Основному ХЦОД «сервери, мережеве обладнання та сховища даних використовуються виключно для розміщення сервісів Замовника та мають відокремлену систему управління віртуальними ресурсами».
Також в розділі 4. «Основні технічні вимоги до VPC» зазначено, що «Замовнику в ексклюзивне користування надаються віртуальні обчислювальні потужності за моделлю IaaS (Infrastructure as a Service) при якій обладнання, яке залучається для створення послуги, а саме сервери, системи зберігання даних та мережеве обладнання, не використовується для надання будь яких послуг іншим клієнтам».
При цьому, в Таблиці розділу 11 «Щомісячний об’єм споживання ресурсів основний ХЦОД замовником» Замовник зазначив кількість не фізичних параметрів серверів, мережевого обладнання та сховища даних, а віртуальних параметрів.
Вимагаємо усунути невідповідність між визначеннями основного ХЦОД (як комплекту фізичних ресурсів) та кількісними параметрами основного ХЦОД (як набору віртуальних обчислювальних потужностей).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.02.2024 16:04
Вирішення:
Шановний Учасник, відповідно до Вашої вимоги повідомляємо наступне. В Таблиці розділу 11 «Щомісячний об’єм споживання ресурсів основний ХЦОД замовником» Замовник зазначив кількість не фізичних параметрів серверів, мережевого обладнання та сховища даних, а кількість віртуальних параметрів серверів, мережевого обладнання та сховища даних, що використовуються виключно для розміщення сервісів Замовника та мають відокремлену систему управління віртуальними ресурсами.
Зазначення віртуальних параметрів замість фізичних дає можливість Учаснику самому вибрати тип серверів, мережевого обладнання та сховища даних, який буде задовольняти потребам набору віртуальних обчислювальних потужностей, та не обмежувати Учасників у виборі архітектури та фізичних компонентів рішення (кількості серверів\нод або полок систем збереження даних, тощо), що необхідно для надання послуг відповідно до технічних вимог даної закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
процесори з тактовою частотою ядра не менше ніж 3,0 ГГц
Номер:
c5528498cfbb4bfab0ff80be81da4a47
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-12-005300-a.c1
Назва:
процесори з тактовою частотою ядра не менше ніж 3,0 ГГц
Вимога:
Шановний Замовнику, звертаємо вашу увагу, що базова тактова частота процесорів не є однозначною метрикою їх продуктивності.
Просимо надати технічне обґрунтування встановленої в тендерній документації вимоги «процесори з тактовою частотою ядра не менше ніж 3,0 ГГц» або вказати бажану продуктивність процесорів в загальноприйнятих в індустрії одиницях вимірювання (наприклад, FLOPS).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.02.2024 16:02
Вирішення:
Шановний Учасник, відповідно до Вашої вимоги повідомляємо наступне. В загальноприйнятих в індустрії одиницях вимірювання, продуктивність процесорів різних поколінь визначається архітектурою, техпроцесом, показниками тактової частоти, кількістю ядер і іншими параметрами. Важливою характеристикою процесора є середнє число команд, які виконуються за одиницю часу. Зазвичай процесор характеризують тактовою частотою, що показує кількість операцій (тактів), які виконуються за секунду. Чим більша тактова частота, тим більше команд може виконати процесор, і тим більша його продуктивність. Вимога, що Виконавець, при наданні у користування хмарних обчислювальних ресурсів, повинен використовувати процесори з тактовою частотою ядра не менше ніж 3,0 ГГц. висунута для забезпечення швидкої роботи користувачів інформаційних систем та забезпечення надійної та безперервної роботи інфраструктури Замовника в хмарі. Ця вимога також пов’язані з використання ПЗ на хмарних ресурсах та робочих місцях Замовника. Розробник ПЗ не гарантує стабільну та якісну роботу при використанні процесорів з тактовою частотою менше ніж 3,0 ГГц.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА щодо неправомірної відміни торгів
Номер:
7a175704f314492a811dcd6faa1a18bf
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-12-005300-a.c5
Назва:
СКАРГА щодо неправомірної відміни торгів
Скарга:
12.02.2024 року через систему електронних публічних закупівель Prozorro було оголошено про проведення відкритих торгів UA-2024-02-12-005300-a, замовником яких виступає Державна установа "Урядовий контактний центр", щодо закупівлі за кодом ДК 021:2015: 72310000-1 — Послуги з обробки даних (Послуги зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) дата-центру).
Товариство з обмеженою відповідальністю «ГІГАКЛАУД» прийняло рішення взяти участь у зазначеній закупівлі та відповідно подало тендерну пропозицію щодо участі у даній закупівлі.
Проте, 11.03.2024 р. Замовник відмінив (скасував) закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Причиною відміни стало внесення змін в оголошення про проведення відкритих торгів, в частині строку надання послуг, що, на думку Замовника, порушує законодавство у сфері публічних закупівель. Рішення Замовника зафіксоване у Протоколі рішення уповноваженої особи державної установи «Урядовий контактний центр» від 11.03.2024 (додається).
Скаржник не згодний з рішенням Замовника в повному обсязі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_щодо_відміни_відкритих_торгів.pdf 15.03.2024 12:50
- Рішення від 28.02.2024 №3752.pdf 15.03.2024 12:50
- Скарга_щодо_відміни_відкритих_торгів.pdf.p7s 15.03.2024 12:50
- Протокол_12_ТОВ_Гігаклауд.pdf 15.03.2024 12:50
- Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII.pdf 15.03.2024 12:50
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf 15.03.2024 12:50
- Протокол_12_ТОВ_Гігаклауд_Validation_Report.pdf 15.03.2024 12:50
- Протокол про відміну відкритих торгів у разі неможливісті усунення порушення.pdf 15.03.2024 12:50
- Наказ_призначення_директора_Курочко.pdf 15.03.2024 12:50
- Опис_Статут_Гігаклауд.pdf 15.03.2024 12:50
- Опис_Статут_Гігаклауд_Validation_Report.pdf 15.03.2024 12:50
- Опис_Статут_Гігаклауд.pdf.p7s 15.03.2024 12:50
- Довіреність_Краснощок.pdf 15.03.2024 12:50
- Єдиний державний реєстр судових рішень_Постанова_240946419.pdf 15.03.2024 12:50
- Наказ_призначення_директора_Курочко_Validation_Report.pdf 15.03.2024 12:50
- Доказ_подання_тендерної_пропозиції.pdf.p7s 15.03.2024 12:50
- Довіреність_Краснощок.pdf.p7s 15.03.2024 12:50
- Доказ_подання_тендерної_пропозиції.docx 15.03.2024 12:50
- Доказ_подання_тендерної_пропозиції.pdf 15.03.2024 12:50
- Скарга_щодо_відміни_відкритих_торгів_Validation_Report.pdf 15.03.2024 12:50
- Доказ_подання_тендерної_пропозиції_Validation_Report.pdf 15.03.2024 12:50
- Довіреність_Краснощок_Validation_Report.pdf 15.03.2024 12:50
- Скарга_щодо_відміни_відкритих_торгів.docx 15.03.2024 12:50
- Протокол_12_ТОВ_Гігаклауд.pdf.p7s 15.03.2024 12:50
- Наказ_призначення_директора_Курочко.pdf.p7s 15.03.2024 12:50
- sign.p7s 15.03.2024 12:54
- інформація про резолютивну частину рішення від 26.03.2024 № 5471.pdf 27.03.2024 13:12
- рішення від 26.03.2024 № 5471.pdf 29.03.2024 12:50
- рішення від 19.03.2024 № 4906.pdf 19.03.2024 18:47
- Додаток 2.pdf 20.03.2024 15:49
- Відповідь АМК на скаргу по Хмарі.pdf 20.03.2024 15:49
- Додаток 3.pdf 20.03.2024 15:49
- Додаток 1.pdf 20.03.2024 15:47
- Протокол скасування рішення про відміну торгів.pdf 02.04.2024 15:09
- Відповідь АМК на скаргу по Хмарі.docx 20.03.2024 15:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.03.2024 16:52
Дата розгляду скарги:
26.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.03.2024 18:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.03.2024 12:50
Дата виконання рішення Замовником:
02.04.2024 15:09
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 26.03.2024 № 5471-р/пк-пз, уповноважена особа державної установи "Урядовий контактний центр" скасувала своє протокольне рішення від 11.03.2024 року щодо відміни торгів закупівлі - "Послуги зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) дата-центру" (код ДК 021:2015 - 72310000-1 Послуги з обробки даних), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-02-12-005300-a.
Пункт скарги
Номер:
55ccce8c891044788e5309542db26933
Заголовок пункту скарги:
Заперечення щодо відміни закупівлі на підставі рішення Замовника, що зафіксоване у Протоколі рішення уповноваженої особи державної установи «Урядовий контактний центр» від 11.03.2024
Опис заперечення:
Згідно з Протоколом від 11.03.2024, Замовник відміняє торги відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей - неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Але дана правова підстава не була підтверджена Замовником. Замовником в рішенні не зазначено у чому саме полягає порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Замовником не надано жодних посилань на конкретні статті Закону, які б забороняли йому вчиняти відповідні дії. Замовник використав наведену їм правову норму абсолютно невірно і, відповідно, незаконно для відміни торгів, оскільки не може вважатися порушенням у сфері публічних закупівель необхідність внесення цілком логічних змін до оголошення процедури закупівлі, які вимагаються авторизованою електронною системою закупівель, а саме майданчиком zakupivli.pro, на підставі рішенням АМКУ».
В описі, який додано до протоколу взагалі відсутні факти порушення законодавства, бо загальновідомо та цілком логічно, що при проведенні відкритих торгів початкова дата надання послуг не може бути раніше за дату внесення змін до тендерної документації. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, cтрок поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг встановлений до 31 грудня 2024 року, що повністю відповідає вимогам закупівлі та тендерної документації до неї. Відповідно взагалі відсутні будь-які факти порушення даної закупівлі.
В описі, який додано до протоколу взагалі відсутні факти порушення законодавства, бо загальновідомо та цілком логічно, що при проведенні відкритих торгів початкова дата надання послуг не може бути раніше за дату внесення змін до тендерної документації. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, cтрок поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг встановлений до 31 грудня 2024 року, що повністю відповідає вимогам закупівлі та тендерної документації до неї. Відповідно взагалі відсутні будь-які факти порушення даної закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Відміна торгів
Тип порушення:
Відміна торгів
Опис суті пункту скарги:
Дії Замовника порушують права і законні інтереси Скаржника щодо даної закупівлі, оскільки Скаржник вже подав тендерну пропозицію щодо участі у даній закупівлі, а зазначена Замовником підстава для відміни закупівлі не відповідає дійсності.
Вважаємо, що Замовник, або зловживаючи власними правами, або дійсно не розуміючи, що саме являється порушенням відповідно до норм чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, незаконно відмінив зазначену закупівлю, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації та ціна якої могла би бути визнана найбільш економічно вигідною. Наявність порушених прав підтверджується тим, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на укладення договору з Замовником, за результатами якого, при виконанні свої зобов’язань мали б можливість отримати дохід. Скаржника позбавлено потенційної можливості правомірно стати стороною договору, який має бути укладений за результатами проведення тендера та, відповідно, отримати прибуток шляхом провадження господарської діяльності відповідно до чинного законодавства.
Вважаємо, що Замовник, або зловживаючи власними правами, або дійсно не розуміючи, що саме являється порушенням відповідно до норм чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, незаконно відмінив зазначену закупівлю, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації та ціна якої могла би бути визнана найбільш економічно вигідною. Наявність порушених прав підтверджується тим, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на укладення договору з Замовником, за результатами якого, при виконанні свої зобов’язань мали б можливість отримати дохід. Скаржника позбавлено потенційної можливості правомірно стати стороною договору, який має бути укладений за результатами проведення тендера та, відповідно, отримати прибуток шляхом провадження господарської діяльності відповідно до чинного законодавства.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
У зв’язку з вищевикладеним та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII (зі змінами) та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами): ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі UA-2024-02-12-005300-a. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну закупівлі UA-2024-02-12-005300-a, предмет закупівлі - «ДК 021:2015: 72310000-1 — Послуги з обробки даних (Послуги зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) дата-центру)».