• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) дата-центру

Завершена

4 532 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 000.00 UAH
Період оскарження: 12.02.2024 12:16 - 10.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 2ca83ed7b38a47159f8b72de51d58aee
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-12-005300-a.c4
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.02.2024 15:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.03.2024 14:19
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 28.02.2024 № 3752-р/пк-пз, уповноважена особа державної установи "Урядовий контактний центр" внесла зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Послуги зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) дата-центру", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-02-12-005300-a.
Автор: ТОВ "ТОРГОВІ СИСТЕМИ", Дарія Кривенко +380445947594 info@ucloud.ua http://ucloud.ua/

Пункт скарги

Номер: 061fb8c4f860456396751fcffecd9501
Заголовок пункту скарги: Вимога щодо обов’язкового розміщення одночасно основного та резервного ЦОД на території України, в різних її областях
Опис заперечення: п 3.1., 3.2. Додатку 2 до Тендерної документації, який містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Вказані положення відповідно продубльовано в Додатку №2 до Договору про закупівлю (Додаток 3 до Тендерної документації, який містить проект договору про закупівлю):
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник зазначає, що оспорювана вимога щодо розміщення основного і резервного ЦОД була ним встановлена відповідно до Закону України «Про хмарні послуги».
Зокрема, абзац 2 ч.3 ст.11 Закону України «Про хмарні послуги» встановлює, що:
«Забороняється обробка інформації, що становить державну таємницю, службової інформації, державних та єдиних реєстрів, створення та забезпечення функціонування яких встановлено законом, за допомогою хмарних ресурсів та/або центрів обробки даних, що розміщені за кордоном або на тимчасово окупованій території України, або належать державі, визнаній Верховною Радою України державою-агресором чи державою окупантом, або належать суб’єктам, діяльність яких підпадає під дію Закону України «Про санкції» та щодо яких прийнято рішення про застосування санкцій в Україні».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 1b5c9a3bfa894d17958128ff5431388a
Заголовок пункту скарги: Вимога використання виключно ПЗ гіпервізора VMware ESXi (VMware vSphere)
Опис заперечення: Опис Закупівлі, в Додатку 2 до Тендерної документації, який містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета,
Додаток 2, п. 4.8, 5.6, 5.7
Вказані положення відповідно продубльовано в Додатку №2 до Договору про закупівлю (Додаток 3 до Тендерної документації, який містить проект договору про закупівлю),
Додатком 4 до Тендерної документації встановлено документи, що надаються учасником, а саме пункт 7,
Пункті 6 розділу ІІІ Тендерної документації Додатку 2
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Тендерна документація містить формальні посилання на норми частини 3 та частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо вживання виразу «еквівалент», зокрема в пункті 6 розділу ІІІ Тендерної документації, Додатку 2 до Тендерної документації та в Додатку 3 до Тендерної документації.

Вважаємо, що наявність у Документації вказаних стандартних формулювань щодо «еквіваленту» не може вважатися виконанням вимог статті 23 Закону та вимог Закону в частині заборони дискримінації учасників
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: a0217201c6e24f789a26f03407019427
Заголовок пункту скарги: Враховуючи, пояснення надані Скаржником до п.2.2. Скарги, Замовник порушив вимоги ч. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме не обґрунтував необхідність посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. Зокрема, Замовник не обґрунтував необхідність використання процесорів виключно від виробника Intel, а саме не нижче Cascade Lake.
Опис заперечення: пункт 4.5 Додатку 2 до Тендерної документації, який містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі,
Вказане положення відповідно продубльовано в Додатку №2 до Договору про закупівлю (Додаток 3 до Тендерної документації, який містить проект договору про закупівлю): п. 4.5
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Оскаржувана вимога сама по собі є дискримінаційною, оскільки всупереч вимогам ч.4 ст.5, ч.4 ст. 22, ч.4 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» необґрунтовано звужує кількість учасників, що можуть взяти участь в Закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: c6ccc32695564ee1833da4aa96a8ad6e
Заголовок пункту скарги: Оскаржувані вимоги, при яких Замовник за незалежних від учасника обставин на власний розсуд може визначати підстави та частоту перевірок на відповідність вимогам, встановленим в Таблиці 1.1., суб’єктивно оцінювати наявність чи відсутність відповідності конкретним вимогам, а учасник беззаперечно зобов’язаний погоджуватись як з необхідністю таких перевірок, так і з їх результатами є неправомірними, порушують права таких учасників, в тому числі Скаржника, пов’язані з їх участю у процедурі закупівлі, як-от принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості, а також запобігання зловживанням.
Опис заперечення: Додаток 3 до Тендерної документації, п.2.4, 5.4.4, 6.4, 8.2.4
В Додатку 4 до Договору про закупівлю (Додаток 3 до Тендерної документації, який містить проект договору про закупівлю) міститься Форма акту обстеження на відповідність Таблиці 1.1. Додатку № 2 до Договору. Таблиця 1.1. міститься в п.3.5. Додатку №2 до Договору про закупівлю (Додаток 3 до Тендерної документації, який містить проект договору про закупівлю).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Додатки до договору
Тип порушення: Додатки до договору
Опис суті пункту скарги: Вимоги Замовника є дискримінаційними, порушують права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, як-от принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості, а також запобігання зловживанням
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Вимога
Відхилено

опис проведення експертизи про відповідність ЦОД

Номер: e58d0c5406324c16a1bb4113f42cdb4a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-12-005300-a.a3
Назва: опис проведення експертизи про відповідність ЦОД
Вимога:
В п. 2.4 проекту договору зазначено, що «Замовник має право на перевірку відповідності вимогам зазначеним в Таблиці 1.1 Додатку 2 до Договору безпосередньо на майданчику Виконавця. За результатами перевірки складається Акт обстеження за формою наведеною у Додатку 4 до Договору». При цьому, таблиця 1.1. містить Вимоги до системи електропостачання та безперебійного живлення ЦОД, Вимоги до системи розподілу електроживлення ЦОД, Вимоги до системи кондиціонування ЦОД, Вимоги до системи пожежної сигналізації (СПС) та автоматичної системи пожежогасіння (АСПГ) ЦОД. Перевірку та обстеження на відповідність вимогам, передбачених у Таблиці 1.1 можуть проводити лише експерти, які мають відповідні знання та досвід, підтверджені у відповідності до законодавства України. Вимагаємо додати в проект договору детальний опис проведення експертизи про відповідність ЦОД з зазначенням методики обстеження, критеріїв відповідності, кваліфікації експертів, які будуть проводити дослідження відповідності, для кожної підсистеми ЦОД.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник, відповідно до Вашої вимоги повідомляємо наступне. Хмара (хмарна інфраструктура) розгортається на базі ЦОД, у фізичному приміщенні, де розташовані сервери, мережеве обладнання та інфраструктура для зберігання, обробки та надання доступу до даних через Інтернет. Так, згідно з абзацом 9 частини 1 статті 2 Закону України «Про хмарні послуги» центр обробки даних - спеціалізований технічний комплекс, що складається з інженерної (системи безперебійного електроживлення, вентиляції, охолодження та регулювання вологості, пожежної безпеки, фізичної охорони), інформаційної, електронної комунікаційної та програмно-апаратної інфраструктури, засоби якого забезпечують або реалізують надання послуг із зберігання та обробки даних, у тому числі, але не обмежуючи: надання хмарних послуг, резервного копіювання даних, передачі даних, оренди комунікаційних стійок, послуг хостингу. Саме від рівня інфраструктури системи безперебійного електроживлення, вентиляції, охолодження та регулювання вологості, пожежної безпеки, фізичної охорони, програм та систем ЦОД залежить рівень доступності, масштабованості та безпеки даних, що розміщуються в хмарі. В Таблиці 1.1 Додатку 2 до проекту Договору зазначені мінімальні параметри та вимоги до Центрів обробки даних (далі – ЦОД) яким відповідають більшість ЦОД в Україні які хмарні оператори/провайдери використовують для надання послуг, аналогічних даному предмету закупівлі. І кожен компетентний хмарний оператор/провайдер при виборі ЦОД повинен враховувати дані вимоги і не мати жодних сумнівів щодо їх відповідності. В свою чергу додатково повідомляємо, що Замовник має власний центр обробки даних який відповідає всім вимогам зазначеним в Таблиці 1.1 Додатку 2 до проекту Договору та має в штаті компетентних спеціалістів які безпосередньо займаються експлуатацією власних програмно-апаратних комплексів Замовника, мають необхідні знання та досвід, та за потреби, під час виконання договору можуть провести компетентну перевірку даної відповідності. Проведення експертизи буде реалізовано наступним чином: - комісія Замовника у складі осіб, які безпосередньо займаються експлуатацією власних програмно-апаратних комплексів Замовника та мають необхідні знання та досвід, спільно з представником дата-центру, який буде зазначено Виконавцем, проведуть ознайомлення з реалізацією систем, які вказані в Таблиці 1.1 Додатку 2 до Договору, та зафіксують результати в акті. Даним пунктом, зазначеним у проекті договору, Замовник зазхищається від недобросовісних Виконавцев, дії яких можуть нести значні негативні наслідки щодо стабільної роботи інформаційних систем Замовника, що є неприпустимими. Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) з урахуванням цих особливостей. Пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону встановлено, що в тендерній документації зазначаються відомості, зокрема, про проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Отже, зазначена вимога не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, та не створює перешкод для участі в процедурі закупівель жодному з потенційних учасників.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Фізичні та віртуальні параметри ХЦОД

Номер: 730ef5a2511e4495af506f44d8674b7c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-12-005300-a.c2
Назва: Фізичні та віртуальні параметри ХЦОД
Вимога:
В тендерній документації Замовник зазначає, що в Основному ХЦОД «сервери, мережеве обладнання та сховища даних використовуються виключно для розміщення сервісів Замовника та мають відокремлену систему управління віртуальними ресурсами». Також в розділі 4. «Основні технічні вимоги до VPC» зазначено, що «Замовнику в ексклюзивне користування надаються віртуальні обчислювальні потужності за моделлю IaaS (Infrastructure as a Service) при якій обладнання, яке залучається для створення послуги, а саме сервери, системи зберігання даних та мережеве обладнання, не використовується для надання будь яких послуг іншим клієнтам». При цьому, в Таблиці розділу 11 «Щомісячний об’єм споживання ресурсів основний ХЦОД замовником» Замовник зазначив кількість не фізичних параметрів серверів, мережевого обладнання та сховища даних, а віртуальних параметрів. Вимагаємо усунути невідповідність між визначеннями основного ХЦОД (як комплекту фізичних ресурсів) та кількісними параметрами основного ХЦОД (як набору віртуальних обчислювальних потужностей).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник, відповідно до Вашої вимоги повідомляємо наступне. В Таблиці розділу 11 «Щомісячний об’єм споживання ресурсів основний ХЦОД замовником» Замовник зазначив кількість не фізичних параметрів серверів, мережевого обладнання та сховища даних, а кількість віртуальних параметрів серверів, мережевого обладнання та сховища даних, що використовуються виключно для розміщення сервісів Замовника та мають відокремлену систему управління віртуальними ресурсами. Зазначення віртуальних параметрів замість фізичних дає можливість Учаснику самому вибрати тип серверів, мережевого обладнання та сховища даних, який буде задовольняти потребам набору віртуальних обчислювальних потужностей, та не обмежувати Учасників у виборі архітектури та фізичних компонентів рішення (кількості серверів\нод або полок систем збереження даних, тощо), що необхідно для надання послуг відповідно до технічних вимог даної закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

процесори з тактовою частотою ядра не менше ніж 3,0 ГГц

Номер: c5528498cfbb4bfab0ff80be81da4a47
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-12-005300-a.c1
Назва: процесори з тактовою частотою ядра не менше ніж 3,0 ГГц
Вимога:
Шановний Замовнику, звертаємо вашу увагу, що базова тактова частота процесорів не є однозначною метрикою їх продуктивності. Просимо надати технічне обґрунтування встановленої в тендерній документації вимоги «процесори з тактовою частотою ядра не менше ніж 3,0 ГГц» або вказати бажану продуктивність процесорів в загальноприйнятих в індустрії одиницях вимірювання (наприклад, FLOPS).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник, відповідно до Вашої вимоги повідомляємо наступне. В загальноприйнятих в індустрії одиницях вимірювання, продуктивність процесорів різних поколінь визначається архітектурою, техпроцесом, показниками тактової частоти, кількістю ядер і іншими параметрами. Важливою характеристикою процесора є середнє число команд, які виконуються за одиницю часу. Зазвичай процесор характеризують тактовою частотою, що показує кількість операцій (тактів), які виконуються за секунду. Чим більша тактова частота, тим більше команд може виконати процесор, і тим більша його продуктивність. Вимога, що Виконавець, при наданні у користування хмарних обчислювальних ресурсів, повинен використовувати процесори з тактовою частотою ядра не менше ніж 3,0 ГГц. висунута для забезпечення швидкої роботи користувачів інформаційних систем та забезпечення надійної та безперервної роботи інфраструктури Замовника в хмарі. Ця вимога також пов’язані з використання ПЗ на хмарних ресурсах та робочих місцях Замовника. Розробник ПЗ не гарантує стабільну та якісну роботу при використанні процесорів з тактовою частотою менше ніж 3,0 ГГц.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо неправомірної відміни торгів

Номер: 7a175704f314492a811dcd6faa1a18bf
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-12-005300-a.c5
Назва: СКАРГА щодо неправомірної відміни торгів
Скарга:
12.02.2024 року через систему електронних публічних закупівель Prozorro було оголошено про проведення відкритих торгів UA-2024-02-12-005300-a, замовником яких виступає Державна установа "Урядовий контактний центр", щодо закупівлі за кодом ДК 021:2015: 72310000-1 — Послуги з обробки даних (Послуги зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) дата-центру). Товариство з обмеженою відповідальністю «ГІГАКЛАУД» прийняло рішення взяти участь у зазначеній закупівлі та відповідно подало тендерну пропозицію щодо участі у даній закупівлі. Проте, 11.03.2024 р. Замовник відмінив (скасував) закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Причиною відміни стало внесення змін в оголошення про проведення відкритих торгів, в частині строку надання послуг, що, на думку Замовника, порушує законодавство у сфері публічних закупівель. Рішення Замовника зафіксоване у Протоколі рішення уповноваженої особи державної установи «Урядовий контактний центр» від 11.03.2024 (додається). Скаржник не згодний з рішенням Замовника в повному обсязі.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 26.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.03.2024 18:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.03.2024 12:50
Дата виконання рішення Замовником: 02.04.2024 15:09
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 26.03.2024 № 5471-р/пк-пз, уповноважена особа державної установи "Урядовий контактний центр" скасувала своє протокольне рішення від 11.03.2024 року щодо відміни торгів закупівлі - "Послуги зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) дата-центру" (код ДК 021:2015 - 72310000-1 Послуги з обробки даних), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-02-12-005300-a.
Автор: ТОВ «ГІГАКЛАУД», Краснощок Олександр Володимирович 380938497234 oleksandr.krasnoshchok@gigacloud.ua http://gigacloud.com.ua/

Пункт скарги

Номер: 55ccce8c891044788e5309542db26933
Заголовок пункту скарги: Заперечення щодо відміни закупівлі на підставі рішення Замовника, що зафіксоване у Протоколі рішення уповноваженої особи державної установи «Урядовий контактний центр» від 11.03.2024
Опис заперечення: Згідно з Протоколом від 11.03.2024, Замовник відміняє торги відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей - неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Але дана правова підстава не була підтверджена Замовником. Замовником в рішенні не зазначено у чому саме полягає порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Замовником не надано жодних посилань на конкретні статті Закону, які б забороняли йому вчиняти відповідні дії. Замовник використав наведену їм правову норму абсолютно невірно і, відповідно, незаконно для відміни торгів, оскільки не може вважатися порушенням у сфері публічних закупівель необхідність внесення цілком логічних змін до оголошення процедури закупівлі, які вимагаються авторизованою електронною системою закупівель, а саме майданчиком zakupivli.pro, на підставі рішенням АМКУ».
В описі, який додано до протоколу взагалі відсутні факти порушення законодавства, бо загальновідомо та цілком логічно, що при проведенні відкритих торгів початкова дата надання послуг не може бути раніше за дату внесення змін до тендерної документації. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, cтрок поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг встановлений до 31 грудня 2024 року, що повністю відповідає вимогам закупівлі та тендерної документації до неї. Відповідно взагалі відсутні будь-які факти порушення даної закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Відміна торгів
Тип порушення: Відміна торгів
Опис суті пункту скарги: Дії Замовника порушують права і законні інтереси Скаржника щодо даної закупівлі, оскільки Скаржник вже подав тендерну пропозицію щодо участі у даній закупівлі, а зазначена Замовником підстава для відміни закупівлі не відповідає дійсності.
Вважаємо, що Замовник, або зловживаючи власними правами, або дійсно не розуміючи, що саме являється порушенням відповідно до норм чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, незаконно відмінив зазначену закупівлю, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації та ціна якої могла би бути визнана найбільш економічно вигідною. Наявність порушених прав підтверджується тим, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на укладення договору з Замовником, за результатами якого, при виконанні свої зобов’язань мали б можливість отримати дохід. Скаржника позбавлено потенційної можливості правомірно стати стороною договору, який має бути укладений за результатами проведення тендера та, відповідно, отримати прибуток шляхом провадження господарської діяльності відповідно до чинного законодавства.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)