• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 – 77220000-8 - Послуги з просочування деревини (послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій покрівлі)

Завершена

270 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 350.00 UAH
Період оскарження: 12.02.2024 11:56 - 15.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості або Постанова про особливості) щодо незаконного визначення переможцем учасника ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л", у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей

Номер: 73287306fd61476cbe0f69603069b02f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-12-004833-a.b4
Назва: СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості або Постанова про особливості) щодо незаконного визначення переможцем учасника ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л", у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Скарга:
Дата розгляду скарги: 10.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.05.2024 16:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.05.2024 11:39
Дата виконання рішення Замовником: 22.05.2024 10:13
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконано рішення Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8346-р/пк-пз від 10.05.2024,
Автор: ТОВ "ВБ СТРАЖ", В'ячеслав Максимович +380972767827 strag_vb@ukr.net

Пункт скарги

Номер: c55a4e63fe1b4521a5e3b2fbf77ca21b
Заголовок пункту скарги: 1. Підпунктом 2.1. пункту 3.5.2. частини 5 тендерної документації передбачено наступну вимогу про підтвердження такого кваліфікаційного критерію як «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»: «2.1. Інформаційна довідка про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (зазначити посаду, ПІБ, освіту, досвід роботи на займаній посаді).».
Опис заперечення: Учасником надано у складі тендерної пропозиції документ, який не відповідає встановленим Замовником вимогам щодо наявності у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (зазначити посаду, ПІБ, освіту, досвід роботи на займаній посаді).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: І. У складі тендерної пропозиції ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" надано файл із ім’ям «працівники».
Згідно вказаного файлу учасником заявлено про наявність працівників:
- Литвинюк Андрій Орестович (ПІБ), керівник робіт, генеральний директор (кваліфікація/посада), 21 (загальний стаж роботи (років));
- Литвинюк Сергій Орестович (ПІБ), виконавчий директор, маляр (кваліфікація/посада), 18 (загальний стаж роботи (років));
- Лісова Олександра Віталіївна (ПІБ), маляр (кваліфікація/посада), 6 (загальний стаж роботи (років));
Як можемо наочно встановити, при складанні вказаної довідки учасником не зазначено інформації «про освіту і про досвід роботи», оскільки освіта в Україні поділяється на наступні рівні:
Дошкільна освіта
Повна загальна середня освіта
Професійна (професійно-технічна) освіта
Фахова передвища освіта
Вища освіта.
В свою чергу вища освіта розподіляється на рівні перший (бакалаврський) – бакалавр; другий (магістерський) – магістр; третій (освітньо-науковий) – доктор філософії; науковий рівень – доктор наук.
Освітньо-кваліфікаційні рівні та ступені: кваліфікований робітник; молодший спеціаліст; молодший бакалавр; бакалавр; магістр; доктор філософії; доктор наук.
В свою чергу «досвід роботи», що в даному випадку повинен підтверджувати кваліфікацію працівника учасника є вужчим поняттям ніж загальний стаж роботи, що може враховувати як загальний страховий стаж так і роботу в інших підприємствах, установах організаціях, які не пов’язані із предметом закупівлі.

Таким чином ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" не виконав належним чином вимогу тендерної документації щодо підтвердження працівників, а Замовник в свою чергу не сформував Вимогу про усунення невідповідностей в цій частині, що призвело до порушення порядку розгляду пропозицій і прийняття незаконного рішення Замовником.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: 27c4c416f443416e92f3ec17e525b8f0
Заголовок пункту скарги: Пунктом 2 додатку 2 тендерної документації передбачено наступну вимогу щодо документального підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі
Опис заперечення: «2. До тендерної пропозиції Учасника мають бути надані підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до Наказу № 281:
- договірна ціна ;
- зведений кошторис;
- локальні кошториси;
- відомість ресурсів;
- підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни відповідно до Кошторисних норм України «Настановою з визначення вартості будівництва» затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281.
Розрахунки договірної ціни на надання послуг за предметом закупівлі повинні бути розроблені в програмному комплексі АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін, розроблених у відповідності з вимогами Наказу № 281.
Ціну пропозиції слід розраховувати на підставі інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні вимоги до предмета закупівлі та нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для надання послуг. До вартості включаються встановлені чинним законодавством податки, збори, обов’язкові платежі, кошти на покриття додаткових витрат, повязаних з інфляційними процесами. Розмір цих відрахувань визначається, виходячи з норм і бази для їх нарахування, встановлених відповідними законодавчими та нормативними документами.
До розрахунку ціни тендерної пропозиції не включаються будь-які витрати, понесені учасником у процесі здійснення процедури закупівлі та укладення договору про закупівлю.
Якість надання послуг має відповідати умовам чинного законодавства, нормативно-технічним актам з дотриманням вимог санітарних норм, охорони праці та охорони навколишнього середовища.
Договірна ціна не змінюється протягом дії усього договору, про що Учасник надає гарантійний лист у складі тендерної пропозиції.»
У складі тендерної пропозиції учасника надано файл з ім’ям «кошторис», який серед усього іншого містить Договірну ціну.
Поряд з цим у Договірній ціні Розрахунок №11 «Кошти на покриття ризиків» учасником не було враховано відповідні витрати, що не відповідає пункту 5.31. Кошторисних норм України «Настановою з визначення вартості будівництва» затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 (далі - Настанови).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Пунктом 5.1. Настанов визначено:
«Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) окремим розділом враховуються також кошти на покриття витрат, пов’язаних з придбанням та доставкою на об’єкт будівництва устаткування, меблів та інвентарю, забезпечення яким покладається на учасника процедури закупівлі (підрядника).»
Визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт
5.31. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) можуть враховуватися кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі:
1) стадії проектування;
2) виду будівництва;
3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт;
4) тривалості будівництва;
5) способів фінансування будівництва;
6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому:
а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни — не враховується.
Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт».
Учасником у Договірній ціні напроти Розрахунку №11 «Кошти на покриття ризиків» проставлено позначки «-», що свідчить відповідно про неврахування вказаних ризиків учасником у складі своєї ціни.
Таким чином тендерна пропозиція ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" підлягає відхиленню з підстави:
«тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей» - підпункт 2 пункту 44 Постанови про особливості.
Замовником не відхилено з цієї підстави пропозицію учасника, чим порушено порядок проведення процедури закупівлі та наші права на участь.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: f0a5a38713c643138e0596547010f314
Заголовок пункту скарги: Пунктом 4 додатку 2 тендерної документації передбачено наступну вимогу щодо документального підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі:
Опис заперечення: «Для підтвердження якості вогнезахисної речовини учасник в складі тендерної пропозиції надає документи:
- регламент робіт з вогнезахисту від виробника ВЗ;
- копія сертифіката відповідності від акредитованого НААУ органу сертифікації (органу оцінки відповідності), який має відповідну сферу акредитації, на вогнезахисну речовину, яку буде використано для надання послуг, дійсного на весь термін надання послуг;
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на вогнезахисту речовину, яку буде використано для надання послуг»
У складі тендерної пропозиції учасника надано файл з ім’ям «сертифікат відповідності», який містить Сертифікат відповідності №UA.P.000487-23 з терміном дії від 25.07.2023 до 24.07.2025 року, що виданий Органом з сертифікації ТОВ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ», м. Житомир на виробника ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" на продукцію: суміші просочувальні для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-1», «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» (далі - Сертифікат).
Поряд з цим учасником не виконано вимогу, щоб Сертифікат був виданий саме акредитованого НААУ органу сертифікації (органу оцінки відповідності), який має відповідну сферу акредитації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Умовами тендерної документації передбачено, щоб Сертифікат відповідності на вогнезахисну речовину, яку буде використано для надання послуг, дійсного на весь термін надання послуг був виданий акредитованого НААУ органу сертифікації (органу оцінки відповідності), який має відповідну сферу акредитації.
Відповідно до відкритого реєстру акредитованих ООВ за посиланням https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov Орган з сертифікації ТОВ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ» не акредитований НААУ щодо сфери акредитації, на вогнезахисну речовину, яку буде використано для надання послуг.
Підтвердженням цього слугує власне Перелік випробувальних лабораторій, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT), та на відповідність вимогам ДСТУ ISO/IEC 17025:2017 (ISO/IEC 17025:2017), в якому відсутня запитувана інформація щодо сфери акредитації Орган з сертифікації ТОВ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ» на вогнезахисну речовину, яку буде використано для надання послуг.
Таким чином тендерна пропозиція ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" підлягає відхиленню з підстави:
«тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей» - підпункт 2 пункту 44 Постанови про особливості.
Замовником не відхилено з цієї підстави пропозицію учасника, чим порушено порядок проведення процедури закупівлі та наші права на участь.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: 2fe99a0857fc4b3684d8eb5db63f97df
Заголовок пункту скарги: Пунктом 3.5.7. частини 5 розділу «III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачено наступну вимогу щодо документального підтвердження відсутності підстав для відмови учаснику згідно пункту 47 Особливостей:
Опис заперечення: «3.5.7. Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Враховуючи викладене Учасник-переможець закупівлі повинен надати в складі пропозиції (шляхом їх дозавантаження) наступні документи:
- У зв’язку з воєнним станом в Україні, введеним указом Президента «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24.02.2022 року, враховуючи технічну неможливість перевірити інформацію замовником за посиланням https://corruptinfo.nazk.gov.ua/, учасник-переможець надає інформаційну довідку з Реєстру стосовно фізичних та юридичних осіб (Відповідно до листа Мінекономіки від 23.06.2022 р. № 3323-04/40967-06 “Щодо застосування статті 17 Закону у зв’язку із введенням воєнного стану” та листа НАЗК від 31.05.2022 р. № 23-06/12865-22 “Про розгляд листа та надання роз’яснення” така довідка формується онлайн учасником: https://corruptinfo.nazk.gov.ua/reference/getpersonalreference/individual).
- Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (підтверджує відповідність п.п. 3 п. 47 Особливостей), що видана не більше трьох місяців відносно дати обрання учасника переможцем закупівлі або після такої дати.
- Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення фізичної особи учасника, керівника учасника до кримінальної відповідальності та наявності судимості», який підтверджує відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України. Витяг має бути виданим не більше трьох місяців відносно дати обрання учасника переможцем закупівлі або після такої дати. Витяг має містити унікальний електронний ідентифікатор (QR-код) за яким можливо здійснити перевірку його достовірності (підтверджує відповідність п.п. 5, 6 та 12 п. 47 Особливостей);
- Також додатково, по п.п.12 п. 47 Особливостей, надається довідка, складена учасником у довільній формі, про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;
- Довідку, складена учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої абзацом 14 п. 47 Особливостей, або інформація у довільній формі, що підтверджує вжиття заходів для доведення надійності учасника.»
Учасником переможцем завантажено файли із ім’ям «Довідка.zip»; «Довідка (1).zip»; «Витяг-2724407-Литвинюк-2024-04-25.pdf.p7s»; «Витяг-2724407-Литвинюк-2024-04-25.pdf», які сформовані на громадянин(ка) УКРАЇНИ Литвинюк Сергій Орестович, 21.04.1970 року народження, уродженець(ка) Москва, Російська Федерація, який не є керівником у розумінні установчих документів учасника, оскільки займає посаду «виконавчий директор». Поряд з цим генеральним директором учасника, а відповідно і керівником є Литвинюк Андрій Орестович.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Умовами тендерної документації передбачено, щоб довідки за пунктом 47 Постанови про особливості були сформовані виключно на керівника учасника.
Згідно Виписки із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (файл із складу пропозиції учасника із ім’ям «виписка ЄДР.pdf») керівником ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" є Литвинюк Андрій Орестович, а не Литвинюк Сергій Орестович.
Надаючи довідки на підтвердження відсутності підстав для відмови за пунктом 47 Постанови про особливості не на ім’я керівника – підставою для відхилення учасника з підстави:
«переможець процедури закупівлі::
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей;» - підпункт 3 пункту 44 Постанови про особливості.
Замовником не відхилено з цієї підстави пропозицію учасника, чим порушено порядок проведення процедури закупівлі та наші права на участь.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника

Номер: 0fc2265c2f854af5999134e0a10bd576
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-12-004833-a.b3
Назва: на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника
Скарга:
12 лютого 2024 року Замовником торгів, Комунальним некомерційним підприємством «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Кам'янець-Подільської міської ради, було розпочато конкурентну процедуру закупівлі: відкриті торги з особливостями, ідентифікатор закупівлі UA-2024-02-12-004833-a, за предметом закупівлі: «код ДК 021:2015 – 77220000-8 - Послуги з просочування деревини (послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій покрівлі)» (далі – Процедура закупівлі/Закупівля), на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі - Особливості). 20 лютого 2024 року ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ХМЕЛЬНИЦЬКЕ ОХОРОННЕ ПІДПРИЄМСТВО" (далі - Скаржник) виявило бажання взяти участь у Закупівлі шляхом подання тендерної пропозиції, оформленої відповідно до вимог Тендерної документації по процедурі відкриті торги Предмет закупівлі: код ДК 021:2015 – 77220000-8 - Послуги з просочування деревини (послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій покрівлі), затвердженої рішенням уповноваженої особи від 12 лютого 2024 року протокол №9 (далі – Тендерна документація). Відповідно до даних реєстру пропозицій у Процедурі закупівлі участь прийняли п‘ять юридичних осіб - ТОВ "АЛСВІТ ПЛЮС", ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л", ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ", Скаржник - ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ХМЕЛЬНИЦЬКЕ ОХОРОННЕ ПІДПРИЄМСТВО", ТОВ "ВБ СТРАЖ": 21 березня 2024 року Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель ПРОТОКОЛ №20 щодо прийняття рішення уповноваженою особою (далі – Протокол №20), в якому зазначено, що "за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "АЛСВІТ ПЛЮС" (ЄДРПОУ 38975278), було встановлено, що документи, надані в складі пропозиції Учасника, відповідають вимогам тендерної документації, учасник відповідає технічному завданню визначеному в умовах тендерної документації, відсутні підстави для відмови в участі в процедурі закупівлі відповідно до п.47 (Особливостей)." Та вирішено: " 1. Визнати учасника ТОВ "АЛСВІТ ПЛЮС" (ЄДРПОУ 38975278), за предметом закупівлі: код ДК 021:2015 – 77220000-8 - Послуги з просочування деревини (послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій покрівлі), переможцем за результатами процедури закупівлі - UA-2024-02-12-004833-a (відкритих торгів з особливостями). 2. Ухвалити рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем закупівлі (відкритих торгів з особливостями) ТОВ "АЛСВІТ ПЛЮС" (ЄДРПОУ 38975278). 3. Протягом одного дня з дня ухвалення цього рішення оприлюднити через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Дата розгляду скарги: 05.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.03.2024 15:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.04.2024 15:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконано рішення Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6155-р/пк-пз від 05.04.2024,
Автор: Приватне Підприємство "Хмельницьке Охоронне Підприємство", Зеленецький Вадим 380672713240 office@lvandp.group

Пункт скарги

Номер: 3c213cddf1a640308383d94f33135366
Заголовок пункту скарги: на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника
Опис заперечення: тендерна пропозиція учасника Закупівлі ТОВ «АЛСВІТ ПЛЮС» не відповідає умовам Технічного завдання та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, та підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 41 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Однак, з таким рішенням Замовника Скаржник не може погодитись з огляду на наступне.

Умовами підпункту 3.1.1. пункту 1 Розділу 3 Тендерної документації передбачено, що «3.1.1. Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону України «Про публічні закупівлі», крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі».
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації., а саме:
• форма " ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ", згідно додатку №1;
• інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (у випадку їх визначення Замовником в тендерній документації);
• інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у п.47 Особливостей;
• інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі);
• належним чином завірену копію або оригінал статуту зі всіма зареєстрованими змінами та доповненнями у разі наявності таких (для юридичних осіб). В разі реєстрації Статуту або внесення змін до Статуту (нова редакція) з 01.01.2016 відповідно ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» учасник може надати на підтвердження реєстрації Статуту або реєстрації змін до Статуту (нова редакція) наступні документи: Сканований лист учасника в якому обов’язково зазначається код доступу за яким можливо здійснити пошук установчих документів юридичної особи (Статуту та/або останніх змін до Статуту (нова редакція);
• У разі, якщо Учасник здійснює господарську діяльність на підставі модельного статуту, надається копія відповідного рішення Загальних зборів Учасників;
• свідоцтво про державну реєстрацію або виписку або витяг із ЄДР (для фізичних осіб-підприємців). Для іноземного учасника - завірений переклад витягу з торгового реєстру, тощо);
• документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції;
• інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї документації.».

Відповідно до частини 1 п.п.3.5.2. п.5 Розділу ІІІ Тендерної документації на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, учасник мав надати:
1. Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій 1.1. Інформаційна довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання договору та постачання товару, визначеного у технічних вимогах (зазначити найменування, кількість, технічний стан).
1.2. Надати копії відповідних документів, що підтверджують право власності або право користування зазначеного у довідці майна, протягом дії договору про закупівлю.

ТОВ "АЛСВІТ ПЛЮС" у складі своєї тендерної пропозиції надало Договір оренди нежитлового приміщення №07/05/196 від 02.06.2023р. (далі – Договір оренди) із строком оренди 12 місяців з моменту прийняття його за актом приймання-передачі (файл - 16.Договір оренда 1.pdf). В свою чергу Акт приймання-передачі приміщення сторонами підписаний також 02.06.2023р. Отже нежитлове приміщення орендується ТОВ "АЛСВІТ ПЛЮС" до 02.06.2024р.
Замовником же встановлено, що відповідно до п.п.4.4. п.4 Розділу І Тендерної документація строк надання послуг до 30.09.2024р. А договір про закупівлю взагалі діє по 31.12.2024р. відповідно до п.9.1 Проекту Договору (Додаток 3 до Тендерної документації).
Таким чином, ТОВ "АЛСВІТ ПЛЮС" не надало підтвердження права користування нежитловим приміщенням по 31.12.2024р.
Крім того, у Обгрунтуванні щодо аномально низької ціни тендерної пропозиції (файл - Аномальна ціна.pdf) ТОВ "АЛСВІТ ПЛЮС" зазначило, що вагома економія формування цінової пропозиції досягнута, зокрема: завдяки наявності власного транспорту, вдало спланованій логістиці, а також поєднанню можливостей доставки товару та надання послуг.



В той же час, ТОВ "АЛСВІТ ПЛЮС" у складі своєї тендерної пропозиції не надало жодних документів, які б підтвердили наявність власного автотранспорту.
ТОВ "АЛСВІТ ПЛЮС" порушило вимогу замовника щодо підтвердження права користування нежитловим приміщенням зазначеного у Договорі оренди, протягом дії договору про закупівлю, а також наявності власного автотранспорту, і не підтвердило свою відповідність такому кваліфікаційному критерію, як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.

Відповідно до частини 2 п.п.3.5.2. п.5 Розділу ІІІ Тендерної документації на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник мав надати:
2. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід 2.1. Інформаційна довідка про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (зазначити посаду, ПІБ, освіту, досвід роботи на займаній посаді).
2.2. Надати чинні посвідчення про перевірку знань працівників зазначених в довідці, а саме:
- Навчання з питань пожежної безпеки (пожежно-технічний мінімум).

В порушення вимог замовника, що вищезазначені, ТОВ "АЛСВІТ ПЛЮС" у складі своєї тендерної пропозиції не надало жодних посвідчень про перевірку знань працівників зазначених в довідці з питань пожежної безпеки (пожежно-технічний мінімум).
Вищезазначене свідчить про те, що ТОВ "АЛСВІТ ПЛЮС" не надало документів та не підтвердило свою відповідність такому кваліфікаційному критерію, як наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.

Що стосується технічної частини, то маємо зауважити наступне.
Згідно із п.2 Технічних, якісних, кількісних характеристик додатку 2 до Тендерної документації Замовником вимагалось:
"2. До тендерної пропозиції Учасника мають бути надані підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до Наказу № 281:
- договірна ціна ;
- зведений кошторис;
- локальні кошториси;
- відомість ресурсів;
- підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни відповідно до Кошторисних норм України «Настановою з визначення вартості будівництва» затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281.
Розрахунки договірної ціни на надання послуг за предметом закупівлі повинні бути розроблені в програмному комплексі АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін, розроблених у відповідності з вимогами Наказу № 281.
Ціну пропозиції слід розраховувати на підставі інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні вимоги до предмета закупівлі та нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для надання послуг. До вартості включаються встановлені чинним законодавством податки, збори, обов’язкові платежі, кошти на покриття додаткових витрат, повязаних з інфляційними процесами. Розмір цих відрахувань визначається, виходячи з норм і бази для їх нарахування, встановлених відповідними законодавчими та нормативними документами.
До розрахунку ціни тендерної пропозиції не включаються будь-які витрати, понесені учасником у процесі здійснення процедури закупівлі та укладення договору про закупівлю.
Якість надання послуг має відповідати умовам чинного законодавства, нормативно-технічним актам з дотриманням вимог санітарних норм, охорони праці та охорони навколишнього середовища.
Договірна ціна не змінюється протягом дії усього договору, про що Учасник надає гарантійний лист у складі тендерної пропозиції."

Замовник зазначив, що договірна ціна не змінюється протягом дії усього договору – тобто є твердою.
ТОВ "АЛСВІТ ПЛЮС" в порушення вимог Замовника у складі своєї тендерної пропозиції надало Договірну ціну на будівництво (далі – Договірна ціна) код ДК 021:2015 – 77220000-8 – Послуги з просочування деревини (послуги з вогнезахисного оброблення дерев‘яних конструкцій покрівлі), що здійснюється в 2024 році з видом договірної ціни: динамічна (файл - 43.Кошторис.pdf).



Відповідно до п.п.1.2 статті I Настанови з визначення вартості будівництва, приблизний кошторис (динамічна договірна ціна) – кошторис, що підлягає уточненню у разі змінення поточних цін на ресурси, що враховані у договірній ціні, а також з інших підстав, визначених умовами договору.
В свою чергу, твердий кошторис (тверда договірна ціна) – кошторис, що може коригуватися лише в окремих випадках за згодою сторін у порядку, визначеному договором.
Крім того, вид договірної ціни впливає на розрахунок ціни пропозиції учасника процедури закупівлі, згідно із п.п.5.31. статті V Настанови з визначення вартості будівництва, та використовуються різні коефіцієнти та нормативи.
Що в свою чергу ставить у нерівні умови участі у процедурі закупівлі учасника, який дотримався вимог замовника та здійснив розрахунки для твердої договірної ціни, та учасника, який не дотримався вимог – та розрахував договірну ціну за динамічним видом.

Крім того, згідно із п.2 Технічних, якісних, кількісних характеристик додатку 2 до Тендерної документації Замовником також встановив вимогу, що "до вартості включаються встановлені чинним законодавством податки, збори, обов’язкові платежі, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.".
ТОВ "АЛСВІТ ПЛЮС" в порушення вимог Замовника у складі своєї тендерної пропозиції надало Договірну ціну, до якої не включило розрахунку коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.


Вищезазначене свідчить про те, що ТОВ "АЛСВІТ ПЛЮС" не надало договірної ціни, яка б підтверджувала відповідність вимогам замовника стосовно врахування коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами та розрахунку для твердого виду договірної ціни.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "АЛСВІТ ПЛЮС" не відповідає вимогам Технічних, якісних, кількісних характеристик додатку 2 до Тендерної документації Замовника.

Згідно із п.4 Технічних, якісних, кількісних характеристик додатку 2 до Тендерної документації Замовником вимагалось:
"4. Для підтвердження якості вогнезахисної речовини учасник в складі тендерної пропозиції надає документи:
- регламент робіт з вогнезахисту від виробника ВЗ;
- копія сертифіката відповідності від акредитованого НААУоргану сертифікації (органу оцінки відповідності), який має відповідну сферу акредитації, на вогнезахисну речовину, яку буде використано для надання послуг, дійсного на весь термін надання послуг;
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на вогнезахисту речовину, яку буде використано для надання послуг.".

ТОВ «АЛСВІТ ПЛЮС» у складі своєї тендерної пропозиції надало висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на вогнезахисту речовину від 05.04.2019р. (файл - 34.сертифікат ДСУ.pdf).
Хоча, згідно із Сертифікатом відповідності (файл - 33.Сертифікат відповідності ДЕФЕНДЕР.pdf), що наданий ТОВ «АЛСВІТ ПЛЮС» у складі своєї тендерної пропозиції, вогнезахисна речовина випускається з 22.08.2022р.
Таким чином, ТОВ «АЛСВІТ ПЛЮС» не надало висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи для підтвердження якості на вогнезахисту речовину, яку буде використано для надання послуг та випускається з 22.08.2022р., що не відповідає вимогам Технічних, якісних, кількісних характеристик додатку 2 до Тендерної документації Замовника.

Отже, тендерна пропозиція учасника Закупівлі ТОВ «АЛСВІТ ПЛЮС» не відповідає умовам Технічного завдання та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, та підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 41 Особливостей.

Таким чином, приймаючи до уваги, що вищевикладені порушення встановленого порядку проведення Процедури закупівлі, в тому числі неправомірне визнання переможцем Закупівлі ТОВ «АЛСВІТ ПЛЮС», суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, впливають на об‘єктивність визначення переможця Процедури закупівлі, призводять до порушення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника - ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ХМЕЛЬНИЦЬКЕ ОХОРОННЕ ПІДПРИЄМСТВО", якого Замовник своїм неправомірним рішенням про визнання переможцем Закупівлі ТОВ «АЛСВІТ ПЛЮС» фактично позбавив можливості перемогти у Процедурі закупівлі, - керуючись статтями 40 та 55 Конституції України, статтями 5, 17, 18, 22, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктами 41, 52-64 Особливостей,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Неправомірне рішення Замовника

Номер: f4dad3f1f2d64218aa82fe709d5a99d8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-12-004833-a.a2
Назва: Неправомірне рішення Замовника
Вимога:
21 березня 2024 року уповноваженою особою замовника прийнято рішення – Протокол №20, про визнання ТОВ «АЛСВІТ ПЛЮС» переможцем процедури закупівлі код ДК 021:2015 – 77220000-8 - Послуги з просочування деревини (послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій покрівлі) UA-2024-02-12-004833-a. Не можемо погодитись із таким рішенням уповноваженої особи замовника з наступних підстав. Відповідно до п.п.3.5.2. п.5 Розділу ІІІ тендерної документації на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник мав надати чинні посвідчення про перевірку знань працівників зазначених в довідці, а саме: Навчання з питань пожежної безпеки (пожежно-технічний мінімум). У складі тендерної пропозиції ТОВ «АЛСВІТ ПЛЮС» відсутні чинні посвідчення про перевірку знань працівників зазначених в довідці, а саме: Навчання з питань пожежної безпеки (пожежно-технічний мінімум). Крім того, у довідці про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (зазначити посаду, ПІБ, освіту, досвід роботи на займаній посаді) ТОВ «АЛСВІТ ПЛЮС» не зазначило освіту працівників, а вказано лише їх кваліфікацію. На підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій не надано документів, що документально підтверджують наявність автомобільного транспорту, про який гарно згадується в обгрунтуванні аномально низької ціни. До того ж, не надано документального підтвердження права користування, протягом дії договору про закупівлю, нежитлового приміщення у м.Київ відповідно до договору №07/05/196. Що стосується Технічних вимог, то зазначаємо наступне. Для документального підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі Учасники зобов’язані надати: «Для підтвердження якості вогнезахисної речовини учасник в складі тендерної пропозиції надає документи: - регламент робіт з вогнезахисту від виробника ВЗ; - копія сертифіката відповідності від акредитованого НААУоргану сертифікації (органу оцінки відповідності), який має відповідну сферу акредитації, на вогнезахисну речовину, яку буде використано для надання послуг, дійсного на весь термін надання послуг; - висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на вогнезахисту речовину, яку буде використано для надання послуг.» ТОВ «АЛСВІТ ПЛЮС» у складі своєї тендерної пропозиції надало висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на вогнезахисту речовину від 05.04.2019р. Хоча, згідно із Сертифікатом відповідності вогнезахисна речовина випускається з 22.08.2022р. Крім того, замовник у Технічних, якісних, кількісних характеристиках встановив вимогу, що до вартості включаються встановлені чинним законодавством податки, збори, обов’язкові платежі, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Згідно із договірною ціною та відповідними розрахунками ТОВ «АЛСВІТ ПЛЮС» не включило до розрахунку вартості цінової пропозиції коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. До того ж, договірна ціна не змінюється протягом дії усього договору тобто є твердою. Але ж, ТОВ «АЛСВІТ ПЛЮС» у своїй договірній ціни вказало, що вона є динамічною. Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція ТОВ «АЛСВІТ ПЛЮС» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та мала б бути відхиленою. Не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «АЛСВІТ ПЛЮС» порушені права нашого товариства як учасника цієї закупівлі визначені Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями. На підставі викладеного ВИМАГАЄМО: 1. Розглянути вимогу нашого товариства. 2. Скасувати рішення про визнання переможцем закупівлі ТОВ «АЛСВІТ ПЛЮС» та відхилити його тендерну пропозицію. 3. Перейти до розгляду наступної найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до ст..46 абзацу 2 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, зі змінами визначено, що у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону. Оскільки Замовником не відхилена жодна з пропозицій, вимогу Замовник виконати не може, вимога не задоволена.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості або Постанова про особливості) на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей

Номер: 32d1454b28e9428c945a38e55de753c4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-12-004833-a.c1
Назва: СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості або Постанова про особливості) на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.02.2024 15:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.03.2024 18:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення виконано (внесено зміни до тендерної документації на закупівлю код ДК 021:2015 – 77220000-8 - Послуги з просочування деревини (послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій)
Автор: ТОВ "ВБ СТРАЖ", В'ячеслав Максимович +380972767827 strag_vb@ukr.net

Пункт скарги

Номер: ab7c25e5f3924c1cbdae37554a2e9d74
Заголовок пункту скарги: Вимоги за Додатком 2 ТД
Опис заперечення: ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ.
Тендерна документація, опублікована у електронній системі публічних закупівель 12 лютого 2024 року, що затверджено рішенням Уповноваженої особи №9 від 12.02.2024 року містить явно дискримінаційні умови та такі, що порушують вільну конкуренцію, наші права на участь у закупівлі.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВБ СТРАЖ» має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВБ СТРАЖ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі в тендерній документації, оскільки містить умови, є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Крім того, вважаємо що дії Замовника (в частині встановлення зазначених нижче умов тендерної документації) порушують вимоги цієї статті Закону та один з принципів здійснення державних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме - недискримінація Учасників.
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Також вимоги тендерної документації суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» та положенням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами (далі – Постанови про особливості).
Звертаю увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні.

Умови (положення) тендерної документації, які є дискримінаційними і незаконними, а відтак є предметом розгляду даної Скарги (для наочного перегляду виділено червоним маркером):
1. Додаток 2 тендерної документації: «Поверхневе просочування дерев’яних елементів конструкції даху передбачає використання технологічно та економічно ефективної сертифікованої в Україні вогнезахисної речовини на водній основі, обробка якою з середньою витратою робочого розчину не більше 300 г/м2 (в перерахунку на суху речовину не менше 150 г/м2) без урахування технологічних втрат та кількістю шарів нанесення згідно з ТУ виробника вогнезахисного засобу (далі – ВЗ) забезпечить дерев’яним конструкціям 1 групу вогнезахисної ефективності за ГОСТ 16363-98, відповідність експлуатаційним вимогам до деревини згідно п. 3.5.10 ГОСТ 30219-95, прогнозований строк придатності вогнезахисного покриву не менше 3 до 10 років за ДСТУ EN 335-1:2010, вогнебіозахист деревини, втонування оброблених ВЗ поверхонь в залежності від кольору доданого виробником ВЗ пігменту»
2. Додаток 2 тендерної документації: «Просочена деревина має відповідати вимогам: НАПБ А.01.001-2014, ДСТУ 4479:2005, ДСТУ-Н-П Б В.1.1-29:2010».
3. Додаток 2 тендерної документації: «За результатами надання послуг з вогнезахисту Виконавець забезпечує перевірку відповідності вогнезахисту згідно вимог розділу IX Правил із залученням членів комісії за власний рахунок.
За результатами наданих послуг Виконавець надає відповідно до Правил такі документи:
- акт перевірки відповідності вогнезахисту;
- копії засвідчених Виконавцем документів підтверджуючих результати перевірки якості наданих послуг з вогнезахисту:
- копію проектної документації;
- копію сертифіката відповідності на ВЗ;
- результати експертизи зразків оброблених поверхонь».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: вимога Замовника щодо «середньої витрати робочого розчину не більше 300 г/м2 (в перерахунку на суху речовину не менше 150 г/м2) без урахування технологічних втрат та кількістю шарів нанесення згідно з ТУ виробника вогнезахисного засобу для нас є дискримінаційною.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації