• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95, дизельне паливо)

Завершена

445 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 226.00 UAH
Період оскарження: 12.02.2024 10:48 - 03.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 337e1ed1dba34594aa0b940537f56101
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-12-002733-a.c1
Назва: Скарга
Скарга:
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника Бісковицька сільська рада Самбірського району Львівської області внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-12-002733-a за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95, дизельне паливо). Додатки: 1. Сертифікат відповідності на Дизельне паливо. 2. Сертифікат відповідності на А95. 3. Паспорт якості на Бензин А95. 4. Паспорт якості на Дизельне паливо. 5. Партнерський договір І. 6. Зразки талонів. 7. Сертифікат ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Дата розгляду скарги: 26.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.02.2024 16:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.02.2024 09:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 26.02.2024 року №3508-p/пк-пз замовником внесені зміни до тендерної документації.
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 4cbc1798c05f47c7a46d69d580933b80
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційну вимогу тендерної документації щодо надання сертифікату відповідності на Товар виданий на ім'я Учасника
Опис заперечення: Згідно п. 1 та 2 таблиці згідно Додатку 2 до ТД визначені вимоги надання у складі пропозиції:

2.1. Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічну умови» на бензини автомобільні (далі – паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
2.1. Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015, виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Визначена дискримінаційна вимога всупереч ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі" та п. 29 особливостей
Опис суті пункту скарги: Потенційний учасник має партнерські відносини, які надають право Скаржнику здійснювати перепродаж талонів (скрет-карт) мережі АЗС Авіас. На виконання п. 56 Особливостей - якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 5 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди:.
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем..

Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності на паливо, який виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності (на ім’я Учаснику) – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
Сертифікат відповідності, що підтверджує відповідність встановленим діючим законодавством України вимогам якості, що обов’язково повинно бути підтверджено учасником сертифікатом відповідності на кожен вид палива - видаються підприємству заводу-виробника на підставі укладеного договору з органом з оцінки відповідності, а не учасники, які здійснюють діяльність з продажу талонів для заправки паливом через АЗС.
Вимагаючи наявність сертифікатів відповідності, виданих на ім’я учасника – Замовник дискримінує всіх учасників торгів, які не мають прямих відносин з виробником, а співпрацюють з партнерами власниками АЗС або партнерами емітентами талонів, у яких відносини з виробниками є. Замовник дискримінує учасників, які не мають відповідних документів. Дані документи якості запропонованого товару видаються безпосередньо виробнику, а не Учаснику, який не виступає виробником. Наведеною вимогою Замовник дискримінує учасників які діють на умовах партнерських договорів та значною мірою зменшує коло потенційних учасників.
На підтвердження та засвідчення якості продукції у складі пропозиції може бути наданий сертифікат відповідності, чого є цілком достатньо для встановлення походження товару, але вони видані не на ім’я учасника.
Отже, наведена вимога значно звужує коло тих учасників які не мають такого роду документів, окрім тих, які є виробниками товару або власниками нафтобаз.
Потенційний учасник має партнерські відносини, які надають право Скаржнику здійснювати перепродаж талонів (скрет-карт) мережі АЗС Авіас. На виконання п. 56 Особливостей - якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 3a953a047bc0400584d955fc7c21ddea
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо надання учасником Ліцензійного договору на використання об'єктів права інтелектуальної власності
Опис заперечення: Відповідно до п. 6 Технічної специфікації визначеної у Додатку № 2 до тендерної документації встановлена вимога:
На підтвердження цього учасник повинен подати:
- підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг)(ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопородуктів (талони).»

Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Встановлені дискримінаційні вимоги у тендерній документації всупереч ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі" та п. 29 Особливостей
Опис суті пункту скарги: Вимагаючи надання у складі пропозиції підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг)(ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопородуктів (талони) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки, яка зображена на АЗС та скретч-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг).
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» відсутність права на використання об’єктів інтелектуальної власності не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Отже, зазначені вище партнерські договори надають право ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: acb3713c6ee04fa6a8ead55d6eb243cd
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо впровадження у Учасника Системи управління якістю САМЕ ДСТУ 9001:2015 .
Опис заперечення: Відповідно до п. 5 Технічної специфікації визначеної у Додатку № 2 до тендерної документації встановлена вимога:
«5. Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Встановлення дискримінаційних умов всупереч ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Опис суті пункту скарги: На відповідність п. 56 Особливостей та виконання вищезазначеної вимоги щодо впровадження Системи управління якістю, Скаржник може надати Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю», що підтверджує впровадження системи управління якістю на підприємстві, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації (Додаток № 7).
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що «Посиланням на документи», відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами:
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT);
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» має як суб’єкт господарювання, впроваджену систему управління якістю на підприємстві, як суб’єкт господарювання, щодо системи управління якістю на оптову торгівлю твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, діяльність посередників у торгівлі паливом, виданий виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а отже відповідає вищезазначеній вимоги щодо впровадження системи управління якістю як Учасник.
Вважаємо за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 2398b324edc7482fae27ce8e51706459
Заголовок пункту скарги: Встановлення дискримінаційної вимоги щодо Партнерських відносин САМЕ з власниками АЗС
Опис заперечення: Відповідно до п. 4 Технічної специфікації визначеної у Додатку № 2 до тендерної документації встановлена вимога:
«4. Якщо учасник не є власником АЗС, такий учасник подає:
- договір (з обов’язковим наведенням переліку автозаправних станцій), що підтверджує партнерство між учасником та власником автозаправних станцій, що пропонуються учасником (подається в разі наявності автозаправних станцій партнерів);
- гарантійний лист партнера-власника автозаправних станцій, що пропонуються учасником (з обов’язковим наведенням їх переліку) з підтвердженням забезпечення учасника нафтою і дистилятами для потреб замовника із зазначенням номеру закупівлі (подається в разі наявності автозаправних станцій партнерів).»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації які не відносяться до предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: 4.3. Щодо гарантійного листа САМЕ від власника АЗС:
Замовником встановлена вимога щодо надання Гарантійного листа САМЕ від партнера-власника АЗС.
Замовник вимагає від учасника надання «листа від власника АЗС підтвердженням забезпечення учасника нафтою і дистилятами для потреб замовника із зазначенням номеру закупівлі (подається в разі наявності автозаправних станцій партнерів)». Зазначена умова тендерної документації – передбачає, що у потенційного учасника мають бути наявні партнерські/договірні відносини САМЕ з власником АЗС.

Відповідно до зазначеної вище умови – Замовник хоч і дозволяє учасникам мати партнерські АЗС, але обмежує таке партнерство у вигляді наявності партнерських відносин САМЕ з власником АЗС.
Умовами тендерної документації суперечливі та дискримінаційні в частині надання учасником Листа САМЕ від суб’єкта господарювання АЗС (власника/орендаря АЗС).
Скаржник не має власних АЗС та планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автотранспорту через мережу АЗС, яка НЕ належить Партнеру на праві власності або оренди. Компанія Скаржника має укладені партнерські договори з уповноваженим на продаж талонів мережі АЗС, а отже НЕ може надати Гарантійний лист від власника АЗС, оскільки має партнерські відносини не тільки з власниками АЗС, а і з партнерами уповноваженими на продаж талонів мережі АЗС.
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність не менше 1 АЗС /чи АЗС партнера у що розташовані на території Самбірського району,, а саме АЗС , яка знаходяться на відстані не більше ніж 3 км. від місця розташування замовника : село Бісковичі, вул.. Я.Мудрого,3,Самбірський район, Львівська область, – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас на підставі Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 5 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди. Відповідний партнер Скаржника НЕ Є ВЛАСНИКОМ АЗС. При цьому наш партнер МОЖЕ НАДАТИ гарантійний лист від ПАРТНЕРА щодо «листа … з підтвердженням забезпечення учасника нафтою і дистилятами для потреб замовника із зазначенням номеру закупівлі (подається в разі наявності автозаправних станцій партнерів)».
Скаржник не має партнерських відносин с власниками АЗС що розташовані на території Самбірського району,, а саме АЗС , яка знаходяться на відстані не більше ніж 3 км. від місця розташування замовника : село Бісковичі, вул.. Я.Мудрого,3,Самбірський район, Львівська область, а отже умова щодо надання листа САМЕ від власника АЗС – є дискримінаційною та обмежувальною. Скаржник може надати Лист від Партнера на виконання тим самим об’єктивним обставинам, оскільки НЕ ВСІ ПАРТНЕРИ СКАРЖНИКА Є ВЛАСНИКАМИ АЗС.

4.2. Щодо відносин саме з власником АЗС (партнер – власник АЗС):

Вимагаючи від учасників наявність договорів, укладених між Учасником та власником АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Замовником встановлена дискримінаційна умова тендерної документації щодо наявності у учасника партнерських відносин САМЕ з власником АЗС.
Варто зазначити, що Замовник не надає право учасникам брати участь у закупівлі на умовах партнерських договорів та вимагає як документальне підтвердження надання у складі пропозиції Договорів партнерства саме власниками АЗС.
Відповідна вимога є дискримінаційною для потенційного учасника закупівлі, оскільки компанія Скаржника не має партнерського договору з власником АЗС, а отже не має можливості надавати у складі своєї пропозиції надати копії Договорів САМЕ з власниками АЗС.
Вимога щодо надання учасником партнерських договорів, укладених між Учасником та власником АЗС у складі пропозиції учасниками – є дискримінаційною, обмежувальною та незрозумілою. Оскільки найдоцільнішою правовою формою регулювання господарських відносин з постачання продукції є договір поставки, який компанія Скаржника може надати як документальне підтвердження тим же об’єктивним обставинам.
Також варто зазначити, що наші партнерські договори з компанією, яка уповноважена на продаж талонів – гарантують надання безперебійної цілодобової здійснення відпуску пального на АЗС, а отже і так є в документі, який ми можемо надати.
Потенційний учасник співпрацює не з власниками АЗС, а з компанією-партнером АЗС, які в свою чергу співпрацюють з власниками АЗС.
Відповідно Учасники які не мають відносин саме з партнерами-власниками АЗС – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Замовник не повинен встановлювати дискримінаційну вимогу, щодо учасників у закупівлі тільки учасників, які мають партнерські договори САМЕ з власниками АЗС. Тому Просимо Замовника виключити вимогу щодо надання договорів партнерства саме з власниками АЗС та дозволити брати участь у закупівлі учасникам, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з продавцем талонів мережі АЗС.
Отже, зазначений вище партнерський договір надає ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати перепродаж талонів (скретч-карт), емітованих мережею АВІАС, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому Партнером Скаржника є не власник АЗС.

Варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).

4.1. Щодо переліку АЗС в Партнерського договорі:

Зазначаємо, що між нами та нашим партнером укладено партнерські договори. Відповідно до ст. 627 Цивільного кодексу України, сторони є вільними в укладені договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього вищезазначеного кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Чинним законодавством України не передбачено самостійного виду договору – «Партнерський». Партнерським договором можна вважати будь-який договір, що дає можливість учаснику виконати договір про закупівлю, що буде укладений за результатами проведення публічних торгів.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання та вони в повній мірі відповідають умовам чинного законодавства України та вимогам документації Замовника, а отже мати перелік АЗС саме у Партнерському договорі – є дискримінаційною умовою Замовника.
Нагадуємо, що відповідно до умов ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація Замовника складається з урахуванням законодавства України. Та просимо замовника не встановлювати дискримінаційні обмежувальні умови закупівлі.
Компанія Скаржника має укладені партнерський договір з компанією ТОВ «НТК» які здійснюють продаж талонів ТМ Авіас. Зазначені договори не містить перелік АЗС у договорі, але відповідна інформація наявні в публічному доступі на сайтах відповідних мереж АЗС за посиланнями:
1) https://avias.ua/karta-azs/ .
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність не менше 1 АЗС /чи АЗС партнера у що розташовані на території Самбірського району,, а саме АЗС , яка знаходяться на відстані не більше ніж 3 км. від місця розташування замовника : село Бісковичі, вул.. Я.Мудрого,3,Самбірський район, Львівська область., – плануємо запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС АВІАС.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації