-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Продукти харчування
Продукти харчування
Завершена
130 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 650.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 650.00 UAH
Період оскарження:
12.02.2024 10:08 - 17.02.2024 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на дії (рішення) Замовника
Номер:
ff8a5d10edaf41d9bdb72f92dc0f1f47
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-12-001322-a.b1
Назва:
Вимога про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на дії (рішення) Замовника
Вимога:
ВИМОГА
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
на дії (рішення) Замовника
Комунальним некомерційним підприємством «Новомосковська центральна міська лікарня» Новомосковської міської ради» (далі – «Замовник») було оголошено відкритті торги з особливостями (далі - Закупівля) щодо предмету закупівлі Продукти харчування ДК 021:2015: 15540000-5 - Сирні продукти, ідентифікатор закупівлі UA-2024-02-12-001322-a, на очікувану вартість 130 000,00 гривень з ПДВ та опубліковано тендерну документацію до Закупівлі відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 3 від 12.02.2024р. було прийнято рішення про визнання учасника ТОВ "Спарта 2015" (далі – Учасник) переможцем Закупівлі.
У відповідності до частини 4 статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
З прийнятим Замовником рішенням не погоджуємось з наступних підстав.
Пунктом 10 додатку № 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ (Продукти харчування)» встановлена наступна вимога: «10. Учасник у складі тендерної документації додає копії декларацій виробника, копії експертних висновків або інший документ, що засвідчує якість товару».
Тобто, Замовник цією вимогою встановив до учасників конкретний перелік вимог через кому про обов’язкове надання вказаних у ній документів. Першим зазначеним Замовником обов’язковим до надання документом є копія декларації виробника, другим обов’язковим до надання документом згідно вимоги є – копія експертних висновків або інший документ, що засвідчує якість товару.
З зазначеного виходить, що учасник у будь-якому випадку мав обов’язково надати копію декларації виробника, бо Замовником не встановлено альтернативи до даної вимоги, вона повністю однозначна.
Та додатково до копії декларації виробника, учасник повинен був надати ще копію експертного висновку або іншого документу, що засвідчує якість товару.
Однак, учасником ТОВ «Спарта 2015» у складі власної пропозиції було надано лише декларації виробника (файли: «Декларації.pdf» та «Декларація тв сир.pdf»). Експертного висновку або іншого документу, що засвідчує якість товару на запропоновані учасником товари учасник ТОВ «Спарта 2015» не надав.
Таким чином, Учасник ТОВ «Спарта 2015» не виконав вказану вимогу тендерної документації.
У відповідності до п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, Затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (далі – Особливості), якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
А отже, Замовник мав відхилити тендерну пропозицію Учасника ТОВ «Спарта 2015» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Крім цього, надані згідно додатку №1 до тендерної документації документи на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) містять дані, що не відповідають дійсності.
А саме, згідно вимоги про надання не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці в повному обсязі учасник ТОВ «Спарта 2015» надав Договір №16-03/9 від 18.02.2019р., додаткову угоду №2 від 04.11.2019р., додаткову угоду №4 від 12.12.2019р.
Згідно умов тендерної документації, аналогічний договір може надаватися без додатків, специфікацій, додаткових угод, тощо до аналогічного договору, які зазначені в ньому як невід’ємні частини договору, їх відсутність не буде вважатись невідповідністю тендерної пропозиції учасника. Однак, Замовник вимагає надання копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці (акт звірки, накладна тощо).
На виконання вимоги про надання копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці (акт звірки, накладна тощо) учасником ТОВ «Спарта 2015» надано лист-відгук від 01.12.2020р. №01-12/20-3, згідно якого підтверджено успішне виконання Договору №16-03/9 від 18.02.2019р. на загальну суму 54384,00 грн. з ПДВ, а обсяг поставленого товару зазначено у кількості 880 кг. Відповідні дані вказані також у наданій учасником ТОВ «Спарта 2015» інформації про досвід виконання аналогічного договору.
По-перше, згідно вимог тендерної документації учасник мав надати саме довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
По-друге, та найголовніше, учасник мав згідно вимог тендерної документації надати копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці, а згідно наданого учасником договору, а саме згідно додаткової угоди №4 від 12.12.2019р. до Договору №16-03/9 від 18.02.2019р. сума цього договору склала – 43383,60 грн. з ПДВ, а кількість товару – 638 кг.
Таким чином, учасник ТОВ «Спарта 2015» надав у складі власної документації неправдиву інформацію стосовно підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці.
Частина перша розділу п’ятого тендерної документації містить умову, що у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Також на вимогу додатку №1 до тендерної документації про надання достовірної інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру. (Надається лише у разі, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду господарської діяльності передбачено законом).
Учасник ТОВ «Спарта 2015» вих.№5 від 23.02.2024p. інформує, що провадження даного виду господарської діяльності не потребує отримання ліцензії або документа дозвільного характеру, відповідно до чинного законодавства України.
Згідно до діючого Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, що затверджений Законом України від 19 травня 2011 року № 3392-VI «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» передбачено отримання експлуатаційного дозволу (п.80 у Переліку).
Законодавчий акт України, який встановлює обов’язок та регламентує підстави для отримання операторами ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження експлуатаційного дозволу – Закон України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" (ч.1 ст.23).
Предмет закупівлі згідно НКУ ЄЗС ДК 021:2015: 15540000-5 - Сирні продукти відноситься до харчових продуктів тваринного походження, а отже учасник ТОВ «Спарта 2015» мав або надати достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, або замість довідки довільної форми учасник мав надати документ дозвільного характеру. Однак, жодного із вказаного учасник ТОВ «Спарта 2015» не виконав.
А отже, знову ж таки: у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Крім того, Замовник відхиляє учасника процедури закупівлі, у разі якщо він не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник не повинен був взагалі публікувати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, а мав відхилити тендерну пропозицію ТОВ «Спарта 2015» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Так як у пропозиції ТОВ «Спарта 2015» була відсутня інформація (та/або документи) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
3. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Замовник необ’єктивно та упереджено розглянув і оцінив тендерну пропозицію ТОВ «Спарта 2015», не звернув увагу на відсутність необхідних документів та, в супереч власних вимог, визначив переможцем ТОВ «Спарта 2015», хоча мав відхилити таку пропозицію відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, але не зробивши цього порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Враховуючи викладене, вважаємо, що своїм рішенням Замовник порушив права учасника ТОВ «ВВ-ПРОФІТ» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі та вимагаємо:
1. Скасувати рішення про визнання учасника ТОВ "Спарта 2015" переможцем Закупівлі, яке було прийнято Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 3 від 12.02.2024р.
2. Відхилити пропозицію ТОВ «СПАРТА 2015» у відповідності до ч.1 та ч.2 п. 44 Особливостей.
Пов'язані документи:
Учасник
Замовник
- 4 Протокол.PDF 28.02.2024 16:59
Дата подачі:
26.02.2024 13:27
Вирішення:
26.02.2024 в електронній системі закупівель оприлюднено Вимогу.
Стосовно пункту 1 Вимоги: Пунктом 10 Додатку № 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ (Продукти харчування)» дійсно встановлена наступна вимога: «10. Учасник у складі тендерної документації додає копії декларацій виробника, копії експертних висновків або інший документ, що засвідчує якість товару». Цією вимогою встановлено до учасників перелік вимог на вибір. Учасником ТОВ «Спарта 2015» у складі власної пропозиції було надано з запропонованого переліку декларації виробника (файли: «Декларації.pdf» та «Декларація та сир.pdf»), що засвідчує якість товару. Таким чином, Учасник ТОВ «Спарта 2015» виконав вказану вимогу тендерної документації.
Стосовно пункту 2 Вимоги: Згідно Додатку № 1 «На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
2. не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці в повному обсязі,
3. копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці (акт звірки, накладна тощо).
Аналогічний договір може надаватися без додатків, специфікацій, додаткових угод, тощо до аналогічного договору, які зазначені в ньому як невід’ємні частини договору. Їх відсутність не буде вважатись невідповідністю тендерної пропозиції учасника.», аналогічний договір може надаватися без додатків, специфікацій, додаткових угод, тощо до аналогічного договору, які зазначені в ньому як невід’ємні частини договору, їх відсутність не буде вважатись невідповідністю тендерної пропозиції учасника. Учасник у складі тендерної пропозиції надав підтвердження Додатку 1 тендерної документації довідку в довільній формі «Інформація про досвід виконання аналогічних договорів» (файл «Документи до пропозиції»), також на підтвердження виконаного аналогічного договору надав лист-відгук, в якому зазначено, що Учасник зарекомендував себе, як надійний постачальник та товар постачався належної якості. Так як в тендерній документації вимагається надання копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначено в наданій довідці (акт звірки, накладна, тощо). Цією вимогою встановлено до учасників перелік вимог на вибір. Отже учасник надав підтвердження, що обов’язки по договору, зазначеного в довідці, він виконав.
Стосовно пункту 3 Вимоги: Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарювання» документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ в електронному вигляді (запис про наявність дозволу, висновку, рішення, погодження, свідоцтва, іншого документа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), який дозвільний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб'єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності.
Видача Експлуатаційного дозволу, передбаченого п. 80 Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженого Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», регулюється Законом України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів". Таким чином, Експлуатаційний дозвіл є документом дозвільного характеру є дозволом, який дозвільний орган зобов’язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності.
Однак, Додатком 1 до тендерної документації визначено, що Учасник повинен надати достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності.
Відповідно до Витягу з Єдиного реєстру основним видом господарської діяльності ТОВ «Спарта 2015» є оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами.
В той же час, відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» не передбачає видачу дозвільних документів на такий вид господарської діяльності як оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами.
Статус вимоги:
Відхилено