• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення (Рідке мило гліцеринове; Білизна 1,0 л; Мило господарське 72 % (в індивідуальній упаковці); Засіб для миття посуду 5л; Засіб для миття посуду; Засіб для ванної кімнати; Засіб миючий універсальний; Засіб для миття скла з нашатирним спиртом; Засіб чистячий порошкоподібний з ароматом Лимону; Пральний порошок універсальний; Пральний порошок для ручного прання 0,65 кг для кольорового і білого (картон); Пральний порошок автомат; Мило туалетне; Засіб для миття та дезинфекції сантехніки 1л; Освіжувач повітря; Поліроль для меблів)

Торги не відбулися

157 461.69 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 787.31 UAH
Період оскарження: 09.02.2024 17:39 - 01.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: ee9625ed6a9b4a83be1f35b4d72de268
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-09-013294-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга, додатки
Дата розгляду скарги: 22.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.02.2024 15:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.02.2024 10:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення АМКУ та внесено зміни в умови Тендерної документації. З повагою!
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП", Пономаренко Катерина 380675014400 GREENNVP@UKR.NET

Пункт скарги

Номер: 934ede0381224f5f96b0a00b8b567169
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.
Опис заперечення: Тендерною документацією у технічній специфікації, розміщеній у Додатку 2 до ТД, прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупність яких, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД, є дискримінаційною стосовно учасників, які пропонують «еквіваленти» до товарів конкретного виробника, під наявні документи на продукцію якого прописані вимоги ТД.

1.1) Зокрема, дискримінаційним щодо усіх учасників, які можуть запропонувати «еквіваленти» є зазначення нормативного документу на виготовлення товару конкретного виробника.

1.2) Також дискримінаційним щодо багатьох учасників є вимога
Надати в складі Тендерної пропозиції висновок ДСЕЕ
або
У висновку ДСЕЕ обов’язково має бути вказано - що сфера застосування заклади охорони здоров’я
або
У висновку ДСЕЕ обов’язково має бути вказано - що сфера застосування заклади охорони здоров’я усіх категорій
Дана вимога Замовника не може бути дотримана переважною більшістю учасників через зміни законодавства, відповідно до яких з 01.10.2023 висновки ДСЕЕ не передбачені чинним законодавством і більше не видаються.

1.3) Крім того, дискримінаційниою щодо багатьох учасників, зокрема, й ТОВ «Гренландія НВП», є вимога
Надати в складі Тендерної пропозиції сертифікат відповідності INTSAS (за позицією 6)
або
Надати в складі Тендерної пропозиції сертифікат відповідності, який зареєстровано в реєстрі органу з оцінки відповідності ТОВ НПП "Міжнародні стандарти і системи" (за позиціями 10-12).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Скарга
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Комунальне некомерційне підприємство "Тернопільський обласний клінічний онкологічний диспансер" Тернопільської обласної ради (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосив про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-02-09-013294-a в електронній системі закупівель.

ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.


1) Тендерною документацією у технічній специфікації, розміщеній у Додатку 2 до ТД, прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупність яких, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД, є дискримінаційною стосовно учасників, які пропонують «еквіваленти» до товарів конкретного виробника, під наявні документи на продукцію якого прописані вимоги ТД.
Адже вимагаються документи, отримання яких не лише вимагає тривалого часу (неспівставного зі строком, відведеним на подання тендерних пропозицій) та значних додаткових витрат учасників, а, за окремими документами, навіть й взагалі унеможливлене нормами діючого у даний час законодавства.
Тому Замовник убезпечив себе від участі небажаних учасників, встановивши певні вимоги саме до документального підтвердження.
За нашими даними, сукупності зазначених вимог відповідають лише документи, наявні на продукцію конкретної торговельної марки, тобто, по кожній позиції предмета закупівлі це продукція лише одного виробника. Жоден учасник, що пропонує «еквіваленти», не зможе підтвердити усю сукупність вимог Замовника саме з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД.

1.1) Зокрема, дискримінаційним щодо усіх учасників, які можуть запропонувати «еквіваленти» є зазначення нормативного документу на виготовлення товару конкретного виробника:
- за позицією 1: Виготовлений згідно ТУ У 20.4-42341783--001:2019;
- за позицією 2: Виготовлений у відповідності до ТУ У 20.4 -39671918-001:2015;
- за позицією 4: Виготовлений згідно ТУ У 20.4-42341783--002:2012;
- за позицією 5: Виготовлений згідно ТУ У 14277225.001-95;
- за позицією 6: Виготовлений згідно ТУ У 20.4-37642906-002:2019;
- за позиціями 7 та 8: Виготовлений згідно ТУ У 20.4-20257936-069:2016;
- за позицією 9: Виготовлений згідно ТУ У 20.4-37252922-010:2015;
- за позицією 13: Виготовлено згідно ТУ У 20.4-43460992-002:2020 - надати в складі Тендерної пропозиції документ, де вказана дана інформація;
- за позицією 14: Виготовлено згідно ТУ У 00146137.009-94 ;
- за позицією 15: Виготовлений згідно ТУ У 20.4-32779306-001:2013;
- за позицією 16: Виготовлений згідно ТУ У 20.4-32779306-003:2013.

Підпис під таблицею Додатку 2 до ТД «Якщо в технічній специфікації міститься посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, то слід розуміти у значені «або еквівалент»» не стосується нормативних документів на виготовлення продукції (ТУ), а також відсутній механізм порівняння ТУ різних виробників, які невідомі учасникам, оскільки є комерційною таємницею цих виробників.
Отже, запропонувати відповідну продукцію виробництва, наприклад, ТОВ «Гренландія НВП», яка виготовляється, зокрема, за ТУ У 30576937.002-2001 (що підтверджується доданими до цієї Скарги документами), у даній закупівлі неможливо.

1.2) Також дискримінаційним щодо багатьох учасників є вимога

Надати в складі Тендерної пропозиції висновок ДСЕЕ
або
У висновку ДСЕЕ обов’язково має бути вказано - що сфера застосування заклади охорони здоров’я
або
У висновку ДСЕЕ обов’язково має бути вказано - що сфера застосування заклади охорони здоров’я усіх категорій

В останній версії, яку Замовник застосував за позицією 6, ця вимога дискримінує й ТОВ «Гренландія НВП», оскільки наявним на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи (далі по тексту – ДСЕЕ) № 12.2-18-1/17835 від 06.08.2020 не може бути дослівно підтверджено відповідність цій вимозі щодо саме «усіх категорій», разом з тим, наш висновок ДСЕЕ містить більш узагальнені визначення щодо закладів охорони здоров’я, а також зазначення конкретних закладів, і не містить заборони використання на зазначених Замовником об’єктах:



Отже Замовник, з незрозумілих підстав, звужує засоби підтвердження відповідності сфери застосування засобів – виключно висновком ДСЕЕ, який після 01.10.2023 неможливо отримати через зміни законодавства, отже його ні в який спосіб не можуть надати учасники, які не підготували такі висновки ДСЕЕ заздалегідь до оголошення процедури закупівлі – ще до 01.10.2023.

Адже з 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені:
- на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», статтями 10–12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.

У зв’язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначені вимоги Замовника.

Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, на пропоновану якими продукцію наявні раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які було видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України.

Виробники повсякчас змінюють, розширюють асортимент пропонованої ними продукції, на яку вже не отримуватимуть висновки ДСЕЕ. Вищезазначена вимога Замовника спричиняє неможливість участі у закупівлі й з пропозицією такої продукції.

1.3) Крім того, дискримінаційниою щодо багатьох учасників, зокрема, й ТОВ «Гренландія НВП», є вимога

Надати в складі Тендерної пропозиції сертифікат відповідності INTSAS (за позицією 6)
або
Надати в складі Тендерної пропозиції сертифікат відповідності, який зареєстровано в реєстрі органу з оцінки відповідності ТОВ НПП "Міжнародні стандарти і системи" (за позиціями 10-12).

Переглянувши у відкритому доступі (зокрема, на сайті зазначеного органу з оцінки відповідності ТОВ НПП "Міжнародні стандарти і системи" (аббервіатура англійською – INTSAS) за посиланням https://intsas.com.ua/ua/) інформацію про зазначене ТОВ, ми не побачили якихось унікальних переваг сертифікатів, виданих цим ОС та ООВ порівняно з іншими акредитованими НААУ.



Відповідно, даний орган веде реєстр виданих ним самим сертифікатів (який можна переглянути за посиланням https://intsas.com.ua/ua/services/tech-reglaments/voluntary-certification), але введення номерів сертифікатів, виданих іншими органами, не видає результату пошуку.


Продукція ТОВ «Гренландія НВП» сертифікована іншим органом сертифікації, сертифікат відповідності, виданий яким, з непрозорих підстав, не влаштовує Замовника:




При цьому, засоби, які складають предмет закупівлі, є звичайними миючими засобами, які постійно випускаються великою кількістю виробників.
Разом з тим, Замовник обмежив коло виробників, продукція яких може бути запропонована в рамках даної закупівлі, шляхом висування вимог до нормативної документації та до надання підтвердження саме й виключно конкретними документами, які наявні тільки на продукцію конкретних виробників.

Разом з тим, ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників, і може запропонувати запитувані Замовником засоби (за складом, експлуатаційними властивостями, показниками якості та безпеки), але не зможе дотримати усієї сукупності вимог до документального підтвердження, як й інші учасники, які не пропонуватимуть продукцію виробників, неявно передбачених ТД.
Тобто, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку вищезазначених дискримінаційних вимог Замовника.

Просимо:
Зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
1.1. Виключити з ТД вимоги виготовлення засобів за ТУ конкретних виробників.
1.2. Виключити з ТД вимогу надання підтвердження сфери застосування засобів висновком ДСЕЕ.
1.3. Виключити з ТД вимогу надання сертифікату відповідності саме від органу з оцінки відповідності ТОВ НПП "Міжнародні стандарти і системи" (або із зазначенням англійською – INTSAS)
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.


2) Тендерною документацією у технічній специфікації, розміщеній у Додатку 2 до ТД, прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупність яких, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД, є дискримінаційною стосовно учасників, які пропонують «еквіваленти» до товарів конкретного виробника, під наявні документи на продукцію якого прописані вимоги ТД.

№ Найменування Опис
1 Рідке мило гліцеринове 1.Ємність -5 літрів
2.Аромат - Ромашка
3. Виготовлений згідно ТУ У 20.4-42341783--001:2019. У висновку ДСЕЕ обов’язково має бути вказано - що сфера застосування заклади охорони здоров’я. Надати в складі Тендерної пропозиції Паспорт якості продукту.
4. Складники: деіонізована вода, натрію лауретсульфоетоксілат,
кокоамідопропіл бетаїн, діетаноламід кокосової олії, дінатрію кокоамфодіацетат, глицерин, екстракт ромашки, натрію хлорид, консервант, трилон Б, парфумерна композиція, лимонна кислота, барвник.
5 Термін придатності - 24 місяці
2 Білизна 1,0 л 1.Ємність - 1 літр
2.Виготовлений у відповідності до ТУ У 20.4 -39671918-001:2015.
Надати в складі Тендерної пропозиції Висновок ДСЕЕ.
3 Мило господарське 72 % 200 г 1.Вага -200 гр.
2.Пакування - наявність індивідуального пакування
3. Виготовлено згідно ДСТУ 4544:2006 - надати документ, де вказана дана інформація. Надати в складі Тендерної пропозиції висновок ДСЕЕ . Надати в складі Тендерної пропозиції Сертифікат відповідності.
4. Вагова частка омилених жирних кислот - не менше 72%, масова частка хлористого натрію - не більше 0,45% (надати в складі Тендерної пропозиції документи для підтвердження даної інформації)
4 Засіб для миття посуду 5 л 1.Ємність -5 літрів
2. Виготовлений згідно ТУ У 20.4-42341783--002:2012. У висновку ДСЕЕ обов’язково має бути вказано - що сфера застосування заклади охорони здоров’я. Надати в складі Тендерної пропозиції Паспорт якості продукту.
3. Показники : - водневий показник (pH) - 8,6 ;
- миюча здатність по відношенню до еталону , %- 98;
- колір - жовтий ;
- аромат - лимон.
5. Термін придатності -24 місяці
5 Засіб для миття посуду 1.Ємність - не менше 1,5л
2. Виготовлений згідно ТУ У 14277225.001-95. Надати в складі Тендерної пропозиції Декларацію про відповідність .
3. Надати в складі Тендерної пропозиції висновок ДСЕЕ.
6 Засіб для ванної кімнати 1.Ємність -5 літрів Засіб для миття поверхонь (облицювальна плитка, ванни, рукомийники, душові кабінки, змішувачі, зовнішня частина унітазів, пісуарів та інше) в санвузлах та ванних кімнатах.
2. Виготовлений згідно ТУ У 20.4-37642906-002:2019. Надати в складі Тендерної пропозиції сертифікат відповідності INTSAS. У висновку ДСЕЕ обов’язково має бути вказано - що сфера застосування заклади охорони здоров’я усіх категорій. Надати в складі Тендерної пропозиції Паспорт якості продукту.
3. Термін придатності -24 місяці
7 Засіб миючий універсальний 1.Ємність -5 літрів
2.Аромат - Лимон
3. Виготовлений згідно ТУ У 20.4-20257936-069:2016. У висновку ДСЕЕ обов’язково має бути вказано - що сфера застосування заклади охорони здоров’я. Надати в складі Тендерної пропозиції Декларацію про відповідність. Надати в складі Тендерної пропозиції Паспорт якості продукту.
4. Складники :вода підготовлена, композиція ПАР (менш як 5% аніонних ПАР, менш як 5% неіоногенних ПАР), спирт ізопропіловий, трилон Б, парфумеона композиція, метілхлороізотіазолінон, тетілізотіазолінон, лімонен, лінапооп, барвник (C.I,19140).
5. Термін придатності - 24 місяці
8 Засіб для миття скла з нашатирним спиртом 1.Ємність - 500 мл Наявність тригера: + обов’язково
2.Аромат - Морозна свіжість
3. Виготовлений згідно ТУ У 20.4-20257936-069:2016. У висновку ДСЕЕ обов’язково має бути вказано - що сфера застосування заклади охорони здоров’я. Надати в складі Тендерної пропозиції Паспорт якості продукту.
4. Склад: вода підготовлена, ізопропіловий спирт, менше ніж 5% аніонних ПАР, нашатирний спирт, парфумерна композиція, метілхлороізотіазолінон, метілізотіазолінон, лімонен, ліналоол, барвник (C.I. 42090).
5 Термін придатності -24 місяці
9 Засіб чистячий порошкоподібний з ароматом Лимону 1.Ємність - 500 гр.
2.Аромат - Лимонний
3.Чистяча (мийна) здатність,%, не менше 85. Виготовлений згідно ТУ У 20.4-37252922-010:2015. У висновку ДСЕЕ обов’язково має бути вказано - що сфера застосування заклади охорони здоров’я. Надати в складі Тендерної пропозиції Паспорт якості продукту.
4. Склад: Склад: >30% доломіт (абразив), 15-30% хлорид натрію, 5-15% карбонат натрію, <5% аніонні ПАР, запашник.
5. Термін придатності -24 місяці
10 Пральний порошок універсальний 1. Ємність -: не менше 6,6 кг , пакування - мішок поліетилен.
2. Надати в складі Тендерної пропозиції сертифікат відповідності, який зареєстровано в реєстрі органу з оцінки відповідності ТОВ НПП "Міжнародні стандарти і системи".
3. Надати в складі Тендерної пропозиції висновок ДСЕЕ .
11 Пральний порошок для ручного прання 0,65 кг для кольорового і білого (картон) 1. Ємність - не менше 0,65 кг , Пакування -картон.
2. Надати в складі Тендерної пропозиції сертифікат відповідності, який зареєстровано в реєстрі органу з оцінки відповідності ТОВ НПП "Міжнародні стандарти і системи".
3. Надати в складі Тендерної пропозиції висновок ДСЕЕ.
12 Пральний порошок автомат 1. Ємність -: не менше 4,5 кг , пакування - мішок поліетилен.
2. Надати в складі Тендерної пропозиції сертифікат відповідності, який зареєстровано в реєстрі органу з оцінки відповідності ТОВ НПП "Міжнародні стандарти і системи" .
3. Надати в складі Тендерної пропозиції висновок ДСЕЕ.
4 Термін придатності -24 місяці
13 Мило туалетне 1.Вага - не менше 70 гр.
2.Пакування - наявність індивідуального пакування
3.Виготовлено згідно ТУ У 20.4-43460992-002:2020 - надати в складі Тендерної пропозиції документ, де вказана дана інформація . Надати в складі Тендерної пропозиції висновок. Надати в складі Тендерної пропозиції Сертифікат відповідності.
14 Засіб для миття та дезинфекції сантехніки 900 мл 1. Ємність - не менше 900 мл. , Виготовлено згідно ТУ У 00146137.009-94
2. Надати в складі Тендерної пропозиції Декларацію про відповідність технічному регламенту .
3. Надати в складі Тендерної пропозиції висновок ДСЕЕ .
4 Термін придатності -24 місяці
15 Освіжувач повітря 1. Ємність - не менше 300 мл. , Аромат - Арктична свіжість
2. Виготовлений згідно ТУ У 20.4-32779306-001:2013
3. Надати в складі Тендерної пропозиції висновок ДСЕЕ .
4 Термін придатності -36 місяців
16 Поліроль для меблів 1. Ємність - не менше 300 мл .
2. Виготовлений згідно ТУ У 20.4-32779306-003:2013
3. Надати в складі Тендерної пропозиції висновок ДСЕЕ.
4 Термін придатності -24 місяці

Просимо:
2.1. Зобов’язати Замовника підкріпити декларування гіпотетичної можливості надання еквівалентів зазначених у тендерній документації товарів доведенням наявності реальних еквівалентів по кожній позиції предмета закупівлі на ринку, враховуючи всю описану ним сукупність вимог, що зазначені у Додатку 2 до ТД.


На доказ наявності порушених прав надаємо висновок ДСЕЕ та сертифікат відповідності на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП».


ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації