-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з охорони адміністративної будівлі виконавчого комітету Хмельницької міської ради, код ДК 021:2015-79710000-4 Охоронні послуги
Торги відмінено
480 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 400.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 400.00 UAH
Період оскарження:
09.02.2024 16:49 - 07.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі Послуги з охорони адміністративної будівлі виконавчого комітету Хмельницької міської ради, код ДК 021:2015-79710000-4 Охоронні послуги ДК 021:2015: 79713000-5 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони Виконавчим комітетом Хмельницької міської ради Хмельницької області (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2024-02-09-012891-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Послуги з охорони адміністративної будівлі виконавчого комітету Хмельницької міської ради, код ДК 021:2015-79710000-4 Охоронні послуги ДК 021:2015: 79713000-5 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони». Оголошення було опубліковано 09 лютого 2024 року, кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 19 лютого 2024 року о 16:35. Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Товариством з обмеженою відповідальністю «АГЕНТСТВО ГРІЗЛІ» (далі - Скаржник) було виявлено ряд невідповідностей тендерної документації вимогам чинного законодавства та ряд вимог, які порушують основні принципи та норми публічних закупівель. Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Оскільки Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на участь та перемогу у закупівлі, то Скаржник використовує своє право на оскарження ряду вимог Тендерної документації Замовника, а саме:
Номер:
0938f0c307924301b22f3216ec1f2c00
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-09-012891-a.c1
Назва:
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі Послуги з охорони адміністративної будівлі виконавчого комітету Хмельницької міської ради, код ДК 021:2015-79710000-4 Охоронні послуги ДК 021:2015: 79713000-5 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони
Виконавчим комітетом Хмельницької міської ради Хмельницької області (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2024-02-09-012891-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Послуги з охорони адміністративної будівлі виконавчого комітету Хмельницької міської ради, код ДК 021:2015-79710000-4 Охоронні послуги ДК 021:2015: 79713000-5 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони».
Оголошення було опубліковано 09 лютого 2024 року, кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 19 лютого 2024 року о 16:35.
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Товариством з обмеженою відповідальністю «АГЕНТСТВО ГРІЗЛІ» (далі - Скаржник) було виявлено ряд невідповідностей тендерної документації вимогам чинного законодавства та ряд вимог, які порушують основні принципи та норми публічних закупівель.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Оскільки Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на участь та перемогу у закупівлі, то Скаржник використовує своє право на оскарження ряду вимог Тендерної документації Замовника, а саме:
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 15.02.2024 14:23
- Додаток 2 до скарги.pdf 15.02.2024 14:23
- Додаток 1 до скарги.pdf 15.02.2024 14:23
- sign.p7s 15.02.2024 14:25
- Рішення від 19.02.2024 № 3005.pdf 19.02.2024 16:01
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.02.2024 № 3636.pdf 28.02.2024 12:58
- Рішення від 27.02.2024 № 3636.pdf 01.03.2024 16:31
- Відповідь на скаргу - Агентство Грізлі.docx 21.02.2024 16:31
- ТД-охорона 2024.doc 21.02.2024 16:31
- Відповідь на скаргу- ТОВ Агентство Грізлі - охорона.pdf 21.02.2024 16:31
- Дод 2 - Техвимоги до предмета закупівлі.docx 21.02.2024 16:31
- Додаток 2 - техвимоги-охорона.pdf 21.02.2024 16:31
- ТД-охорона 2024.doc 21.02.2024 16:31
- Протокол №5 - охорона.pdf 21.02.2024 16:31
- Протокол №5-охорона.docx 21.02.2024 16:31
- Дод 2 - Техвимоги до предмета закупівлі-із змінами.docx 05.03.2024 13:22
- Протокол №17- зміни до ТД-послуги охорони.pdf 05.03.2024 13:22
- Протокол №17- зміни до ТД-послуги охорони.pdf 05.03.2024 13:34
- Дод 2 - Техвимоги до предмета закупівлі-із змінами.docx 05.03.2024 13:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.02.2024 15:21
Дата розгляду скарги:
27.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.02.2024 16:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.03.2024 16:32
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.02.2024р. №3636-р/пк-пз уповноваженою особою внесено зміни у додаток 2 до тендерної документації
Пункт скарги
Номер:
eedcdc9f081d48ce886bef350b629f28
Заголовок пункту скарги:
Незаконна вимога щодо працівників
Опис заперечення:
І. У додатку 2 тендерної документації визначено наступну вимогу: вік охоронників від 22 до 55 років.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення:
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги:
Замовник встановивши в тендерній документації вимогу щодо мінімального віку – 22 року та максимального – 55 років у співробітників охорони, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ч. І ст. 11 Закону України «Про охоронну діяльність»: персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб'єктом господарювання та подали документи, що вони: 1) не перебувають на обліку в органах охорони здоров'я з приводу психічної хвороби, алкоголізму чи наркоманії; 2) не мають непогашеної чи незнятої судимості за скоєння умисних злочинів; 3) не мають обмежень, встановлених судом щодо виконання покладених на них функціональних обов'язків; 4) не мають обмежень за станом здоров'я для виконання функціональних обов'язків; 5) зареєстровані за місцем проживання в установленому законодавством порядку.
Окрім того, Постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року №960, затверджені Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, які визначають організаційні і кваліфікаційні вимоги провадження охоронної діяльності. п.17 «Кадрові вимоги» Ліцензійних умов визначено, що Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності).
Таким чином, Законом України «Про охоронну діяльність», а також Ліцензійними умовами не передбачено обмежень щодо віку персоналу охорони – а саме від 22 та до 55 років, що встановлено Замовником у тендерній документації. Окрім того, звертаємо Вашу увагу на те, що дана вимога порушує конституційне та трудове законодавство.
Зокрема ст. 43 Конституції України передбачає, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.
Також, ст. 2-1 Кодексу Законів про працю України визначає: Рівність трудових прав громадян України, забороняється будь-яка дискримінація у сфері праці, тощо.
Таким чином, встановлюючи таку вимогу, Замовник обмежує права працівників, які вже працюють у штаті учасника, і виходить, що для надання послуг за даним договором, учасник повинен задіяти лише працівників – від 22 до 55 років, а інших усунути від виконання своїх обов’язків.
Згідно Закону України «Про рекламу» Стаття 24-1. Реклама послуг із працевлаштування
Забороняється в рекламі про вакансії (прийом на роботу) висувати вимоги за ознаками раси, кольору шкіри, віку, статі, стану здоров’я, інвалідності, підозри чи наявності захворювання на ВІЛ/СНІД, сексуальної орієнтації, політичних, релігійних та інших переконань, членства у професійних спілках або інших громадських об’єднаннях, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками, не пов’язаними з характером роботи або умовами її виконання.
Ми маємо працівників і старшого віку, ніж вимагає Замовник, в гарній фізичній формі (це підтверджується медичними документами), що відповідають ліцензійним умовам, є кваліфікованими працівниками, не є засудженими та отримали свідоцтва про присвоєння (підвищення) кваліфікації не нижче ІІІ розряду.
Відповідно до ч. І ст. 11 Закону України «Про охоронну діяльність»: персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб'єктом господарювання та подали документи, що вони: 1) не перебувають на обліку в органах охорони здоров'я з приводу психічної хвороби, алкоголізму чи наркоманії; 2) не мають непогашеної чи незнятої судимості за скоєння умисних злочинів; 3) не мають обмежень, встановлених судом щодо виконання покладених на них функціональних обов'язків; 4) не мають обмежень за станом здоров'я для виконання функціональних обов'язків; 5) зареєстровані за місцем проживання в установленому законодавством порядку.
Окрім того, Постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року №960, затверджені Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, які визначають організаційні і кваліфікаційні вимоги провадження охоронної діяльності. п.17 «Кадрові вимоги» Ліцензійних умов визначено, що Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності).
Таким чином, Законом України «Про охоронну діяльність», а також Ліцензійними умовами не передбачено обмежень щодо віку персоналу охорони – а саме від 22 та до 55 років, що встановлено Замовником у тендерній документації. Окрім того, звертаємо Вашу увагу на те, що дана вимога порушує конституційне та трудове законодавство.
Зокрема ст. 43 Конституції України передбачає, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.
Також, ст. 2-1 Кодексу Законів про працю України визначає: Рівність трудових прав громадян України, забороняється будь-яка дискримінація у сфері праці, тощо.
Таким чином, встановлюючи таку вимогу, Замовник обмежує права працівників, які вже працюють у штаті учасника, і виходить, що для надання послуг за даним договором, учасник повинен задіяти лише працівників – від 22 до 55 років, а інших усунути від виконання своїх обов’язків.
Згідно Закону України «Про рекламу» Стаття 24-1. Реклама послуг із працевлаштування
Забороняється в рекламі про вакансії (прийом на роботу) висувати вимоги за ознаками раси, кольору шкіри, віку, статі, стану здоров’я, інвалідності, підозри чи наявності захворювання на ВІЛ/СНІД, сексуальної орієнтації, політичних, релігійних та інших переконань, членства у професійних спілках або інших громадських об’єднаннях, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками, не пов’язаними з характером роботи або умовами її виконання.
Ми маємо працівників і старшого віку, ніж вимагає Замовник, в гарній фізичній формі (це підтверджується медичними документами), що відповідають ліцензійним умовам, є кваліфікованими працівниками, не є засудженими та отримали свідоцтва про присвоєння (підвищення) кваліфікації не нижче ІІІ розряду.
×
-
Назва доказу:
Документи на персонал
-
Опис доказу:
документи, що підтверджують вік (більше 55 років, тобто більше, ніж в докуемнтації)
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 до скарги.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації наступну вимогу: вік охоронників від 22 до 55 років. На підтвердження факту порушення нашого права, як доказ, надаємо: Додаток 1: Підтвердження відповідності наших працівників ліцензійним вимогам - чоловіки віком від 55 років.
Номер:
f639262858754f17b39c0ba73154947a
Заголовок пункту скарги:
Незаконна вимога щодо матбази
Опис заперечення:
ІІ. У додатку 2 тендерної документації визначено наступну вимогу: наявність у охоронного підприємства груп швидкого реагування на автотранспорті, цілодобової диспетчерської служби, налагодженої системи контролю керівництва за станом несення служби та представництва у місті Хмельницькому. Наявність представництва охоронного підприємства у місті Хмельницькому підтверджується довідкою із зазначенням адреси розташування, телефону та П.І.П. контактної особи, що уповноважена представляти інтереси учасника у місті Хмельницькому.
Також розділ 3.5.2. містить таку вимогу: Довідка в довільній формі, щодо наявності цілодобової чергової частини із зазначенням адреси розташування (надати копії документів про право власності або оренди, іншого використання на приміщення, завірені підписом та печаткою Учасника).
Також розділ 3.5.2. містить таку вимогу: Довідка в довільній формі, щодо наявності цілодобової чергової частини із зазначенням адреси розташування (надати копії документів про право власності або оренди, іншого використання на приміщення, завірені підписом та печаткою Учасника).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення:
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги:
Замовник встановивши в тендерній документації вимогу про наявність (на день подання пропозиції та розкриття пропозицій) в Учасника представництва в м Хмельницькому та відповідальної особи у Хмельницькому, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі».
Надавачі послуг охорони отримують ліцензію на провадження охоронної діяльності згідно Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960. Ліцензія на надання охоронних послуг діє на всій території України та не має обмежень ні по території, ні по терміну дії, ні по об’єктам надання охорони. Також зазначені нормативно-правові акти не зобов’язують надавачів послуг охорони мати цілодобові підрозділи охорони або офісне приміщення, цілодобовий центр у всіх регіонах України.
Дана вимога має дискримінаційний характер, оскільки взяти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають власне / орендоване приміщення у м. Хмельницький, мають цілодобову чергову частину саме у Хмельницькому та відповідного представника, на момент подання тендерної пропозиції та позбавляються можливості взяти участь у закупівлі ті учасники, які зареєстровані та мають приміщення в інших регіонах України.
Кожен суб’єкт господарювання, укладаючи договір із новим Замовником, має можливість організувати цілодобову частину, орендувати приміщення чи склад, перевезти (переслати) туди матеріально-технічну базу, необхідну для надання послуг, передислокувати машини, орендувати паркувальне місце, перевезти або підшукати новий персонал, тощо. Тобто вчинити всі необхідні дії для забезпечення охорони.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, оскільки ТОВ «Агентство Грізлі» зареєстроване у місті Київ і не має на момент подачі тендерної пропозиції та розкриття пропозицій у м. Хмельницький ні власного, ні орендованого приміщення, не має цілодобової частини чи служби та відповідального, але у разі перемоги та укладення договору, ми готові організувати всі необхідні аспекти для якісного надання послуг.
Не дивлячись на те, що Скаржник зареєстрований в іншому регіоні України, він має усі можливості належно надати послуги передбачені умовами даної закупівлі, оскільки надає послуги по всій Україні, тому вище зазначена вимога Замовника обмежує право участі в даній закупівлі Скаржника та інших потенційних учасників.
Надавачі послуг охорони отримують ліцензію на провадження охоронної діяльності згідно Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960. Ліцензія на надання охоронних послуг діє на всій території України та не має обмежень ні по території, ні по терміну дії, ні по об’єктам надання охорони. Також зазначені нормативно-правові акти не зобов’язують надавачів послуг охорони мати цілодобові підрозділи охорони або офісне приміщення, цілодобовий центр у всіх регіонах України.
Дана вимога має дискримінаційний характер, оскільки взяти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають власне / орендоване приміщення у м. Хмельницький, мають цілодобову чергову частину саме у Хмельницькому та відповідного представника, на момент подання тендерної пропозиції та позбавляються можливості взяти участь у закупівлі ті учасники, які зареєстровані та мають приміщення в інших регіонах України.
Кожен суб’єкт господарювання, укладаючи договір із новим Замовником, має можливість організувати цілодобову частину, орендувати приміщення чи склад, перевезти (переслати) туди матеріально-технічну базу, необхідну для надання послуг, передислокувати машини, орендувати паркувальне місце, перевезти або підшукати новий персонал, тощо. Тобто вчинити всі необхідні дії для забезпечення охорони.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, оскільки ТОВ «Агентство Грізлі» зареєстроване у місті Київ і не має на момент подачі тендерної пропозиції та розкриття пропозицій у м. Хмельницький ні власного, ні орендованого приміщення, не має цілодобової частини чи служби та відповідального, але у разі перемоги та укладення договору, ми готові організувати всі необхідні аспекти для якісного надання послуг.
Не дивлячись на те, що Скаржник зареєстрований в іншому регіоні України, він має усі можливості належно надати послуги передбачені умовами даної закупівлі, оскільки надає послуги по всій Україні, тому вище зазначена вимога Замовника обмежує право участі в даній закупівлі Скаржника та інших потенційних учасників.
×
-
Назва доказу:
Офіс у м. Київ та досвід в регіонах
-
Опис доказу:
Підтвердження цілодобової частини у місті Київ, аналогічний досвід у різних регіонах.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 до скарги.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
тендерної документації наступну вимогу: наявність у охоронного підприємства груп швидкого реагування на автотранспорті, цілодобової диспетчерської служби, налагодженої системи контролю керівництва за станом несення служби та представництва у місті Хмельницькому. Наявність представництва охоронного підприємства у місті Хмельницькому підтверджується довідкою із зазначенням адреси розташування, телефону та П.І.П. контактної особи, що уповноважена представляти інтереси учасника у місті Хмельницькому. На підтвердження факту порушення нашого права, як доказ, надаємо: Додаток 2: Підтвердження цілодобової частини у місті Київ, аналогічний досвід у різних регіонах.