-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Хліб цільнозерновий з пшеничного борошна, хліб цільнозерновий з житнього борошна, хліб пшеничний (батон)
Завершена
5 505 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 27 529.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 27 529.50 UAH
Період оскарження:
09.02.2024 16:10 - 10.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
6eac9455a0ea4fc791821691a58e9105
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-09-012151-a.a1
Назва:
Дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Замовником - Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37397216) (надалі – Замовник), 09.02.24р. було оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби – ідентифікатор закупівлі UA-2024-02-09-012151-a (надалі – Закупівля).
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» (надалі - Скаржник) виявив бажання взяти участь у вказаній процедурі закупівлі. Проте, під час підготовки документів тендерної пропозиції, Скаржником було виявлено порушення діючого закупівельного законодавства України, зокрема порушення пов’язані із встановленням Замовником у своїй тендерній документації, що затверджена протоколом уповноваженої особи № 02/151 від 09.02.2024р. (надалі – Тендерна документація), дискримінаційних вимог, які унеможливлюють участь Скаржника у вказаній Закупівлі.
Так, частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями) (надалі – Закон) передбачено здійснення закупівель, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету міністрів України №1178 від 12.10.22р. (зі змінами та доповненнями) (надалі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Так, з приводу встановлення Замовником дискримінаційних вимог у Тендерній документації пояснюю наступне:
Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію, що повинна складатись з документів (Додаток 2 ТД).
Додатком №2 до Тендерної документації Замовником, окрім інших документів, вимагається до подання учасниками, зокрема:
1. Для підтвердження дотримання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти, надати у складі тендерної пропозиції Акт, складений територіальними органами Держпродспоживслужби за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти Учасника/Виробника (згідно Наказу Міністерства економіки України 21.01.2022 № 143-22). Акт без виявлених порушень не більше річної давнини до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій
-Для підтвердження дотримання оператором ринку державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP надати у складі тендерної пропозиції акт, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP на підприємстві Учасника/Виробника (згідно Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 08.08.2019 № 446). Акт без виявлених порушень, не більше річної давнини до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
1.1. Скаржник повідомляє, що проходження заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, за результатами якого компетентними на те органами видається Акт за формою згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України №446 від 08.08.2019, та проходження заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, за результатами якого компетентними на те органами видається Акт за формою згідно з наказом Міністерства економіки України №143-22 від 21.01.2022 та надання яких вимагається Тендерною документацією Замовника, не є обов’язковими для операторів ринку, які здійснюють торгівлю продуктами харчування та носить добровільний характер. Єдиними документами, які обов’язково повинен отримати оператор ринку, що проводить діяльністю пов’язану з виробництвом, реалізацією та/або обігом харчових продуктів є рішення про державну реєстрацію потужностей та експлуатаційний дозвіл, видача яких передбачена статтями 23 та 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Скаржник на підтвердження цього додає до Скарги, отримані в установленому чинним законодавством України, рішення про державну реєстрацію потужностей № r-UA-10-20-155 від 03.03.2018; та експлуатаційний дозвіл № 07354/10/32 від 17.04.2012р. Скаржник вважає, що Замовник вимагаючи надати ці Акти обстеження штучно обмежує коло потенційних учасників чим дискримінує їхнє право на недискримінацію учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
1.2. Скаржник вважає, що встановлення вимог щодо терміну видачі вказаних Актів обстеження №446 та №143-22 (Акт повинен бути не більше річної давнини до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій) і є дискримінаційними вимогами, тобто у Тендерній документації Замовника встановлені такі вимоги та умови, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників та такими, що обмежують право на участь у процедурі закупівлі безпосередньо Скаржника, у якого є в наявності Акт обстеження №143-22 та Акт обстеження №446, проте ці Акти обстеження видані компетентними органами раніше річної давнини до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
З урахуванням того, що Скаржник має вищезазначені Акти обстеження №446 та №143-22, але через те, що вказані Акти повинні бути видані компетентними органами не більше річної давнини до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, не має можливості прийняти участь у процедурі Закупівлі. На підтвердження зазначеного до Скарги додано:
акт, складений за результатами проведення позапланового заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, складений згідно з наказом Міністерства економіки України № 143-22 від 21.01.2022р., виданий головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області від 24.05.2023р. №10-10-18.1-13/20 та акт, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, складений згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 446 від 08.08.2019р., виданий головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області від 11.11.2019 р. № 10-21.2.20-20/110.
Проведення заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та проведення заходів державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, здійснюються планово або позапланово на добровільній основі на підставі звернень суб’єктів господарювання, а тому Замовник не має права вимагати проведення повторного контролю від учасників, які проходили добровільну позапланову перевірку із заходів державного контролю та мають Акт обстеження №143-22 та Акт обстеження №446, які видані раніше річної давнини до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. У зв’язку з чим, учасники, які вже отримали Акти раніше, до строку який зазначений Замовником у Тендерній документації, не мають фізичної можливості отримати їх ще раз, з примхи Замовника, у строки передбачені для подання тендерних пропозицій.
Вимоги щодо обмеження термінів видачі таких Актів обстеження прописані під конкретного учасника, і якщо дозволити Замовнику діяти таким чином, то це призведе до дискримінації інших учасників, зокрема Скаржника, коли заздалегідь узгоджений учасник буде отримувати Акт перевірки під кожну процедуру закупівлі, а Замовник - вставляти вимоги щодо видачі Акту під відповідність строків видачі Акту такому учаснику.
Додатково повідомляю, що аналогічна ситуація була викладена у рішенні комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №11837-р/пк-пз від 01.08.2023р., № 13412-р/пк-пз від 24.08.2023 р.(додано до Скарги).
1.3. Скаржник вважає, що встановлення вимог щодо видачі вказаних Актів обстеження №446 та №143-22 на Учасника/Виробника є дискримінаційними вимогами. Акти вимагається надати, щоб підтвердити дотримання вимог санітарного законодавства України та відповідних заходів, пов’язаною з діяльністю операторів ринку та їх потужностей та щодо додержання операторами ринку – вимог стосовно постійно діючих процедур, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках. Так як Оператор ринку – це суб’єкт господарювання, що провадить діяльність із метою чи без мети отримання прибутку, в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів/інших об’єктів санітарних заходів. Також до операторів ринку відносяться агропродовольчий ринок, фізичні особи, якщо вони провадять діяльність із метою чи без такої отримання прибутку і займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об’єктів санітарних заходів (ст. 1 Закону № 771). Отже Учасник і Виробник являються операторами ринку і вимога надання актів повинна застосовуватися на Учасника і Виробника.
2. Додатком №2 до Тендерної документації Замовником вимагається до подання учасниками, зокрема:
- Хліб цільнозерновий пшеничний вагою від 0,6 кг. Основна сировина - борошно пшеничне цільнозернове.
Хліб цільнозерновий житній вагою від 0,6 кг. Основна сировина - борошно житнє цільнозернове.
У постанові Кабінету Міністрів України Про затвердження норм та Порядку організації харчування у освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку № 305 від 24 березня 2021 р. вказані вимоги до категорії Хліб: цільнозерновий хліб з високим вмістом харчових волокон та з обмеженим вмістом солі, який не перевищує 0,45 грама на 100 грамів хліба. Замовником в тендерній документації вказана конкретна вага та склад продукту,що є дискримінацією та не відповідає вимогам постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження норм та Порядку організації харчування у освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку № 305 від 24 березня 2021 так як дані вимоги прописані під конкретного виробника ТОВ «СТОЛИЧНИЙ ПЕКАРНИЙ ДІМ» (фото упаковки додається), інфрмацію, щодо маркування та упаковки взято із закупівлі, ідентифікатор UA-2023-12-06-012293-a та унеможливлюють прийняття участі в закупівлі і нших Учасників.
Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону, що не дає можливість Скаржнику взяти участь у вказаній процедурі Закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктом 55, абзацом третім пункту 59 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету міністрів України №1178 від 12.10.22р. (зі змінами та доповненнями),
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про наявність дискримінаційних вимог у Тендерній документації Замовника.
3. Зобов’язати Замовника - Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37397216) внести зміни до Тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних вимог:
- вимог щодо подачі Акту обстеження №446 та Акту обстеження №143-22;
-вимог щодо терміну видачі (не більше річної давнини до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій) Акту обстеження №446 та Акту обстеження №143-22;
- вимог щодо надання Акту обстеження №446 та Акту обстеження №143-22 на Учасника/Виробника (замінити на Учасника та Виробника);
- вимог щодо конкретної ваги та складу продукту ( вага 0,6 кг. та основна сировина).
Пов'язані документи:
Учасник
- Акт 143-22.pdf 13.02.2024 12:51
- Акт446.pdf 13.02.2024 12:51
- Експлуатаційний дозвіл, потужності.pdf 13.02.2024 12:51
- ТД хліб.docx 13.02.2024 12:51
- рішення від 01.08.2023 № 11837.pdf 13.02.2024 12:51
- Рішення від 24.08.2023 №13412.pdf 13.02.2024 12:51
- Фото упаковки.pdf 13.02.2024 12:51
- Скарга.pdf 13.02.2024 12:51
- sign.p7s 13.02.2024 12:51
- рішення від 15.02.2024 №2905.pdf 15.02.2024 16:34
- Інформація про резолютивну частину рішення № 3648.pdf 28.02.2024 13:10
- рішення від 27.02.2024 №3648.pdf 01.03.2024 16:53
- Пояснення по суті скарги (хліб).docx 26.02.2024 18:37
- Пояснення по суті скарги (хліб).pdf 26.02.2024 18:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.02.2024 17:11
Дата розгляду скарги:
27.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.02.2024 16:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.03.2024 16:54
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником відповідно до рішення АМКУ від 27.02.2024 № 3648-р/пк-пз внесено зміни до тендерної документації.
Пункт скарги
Номер:
4c2c702261a84ed68be3aabdbc8f3160
Заголовок пункту скарги:
Пункт 3.2, 3.3 додатку 2 тендерної документації
Опис заперечення:
Для підтвердження дотримання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти, надати у складі тендерної пропозиції Акт, складений територіальними органами Держпродспоживслужби за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти Учасника/Виробника (згідно Наказу Міністерства економіки України 21.01.2022 № 143-22). Акт без виявлених порушень не більше річної давнини до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій
-Для підтвердження дотримання оператором ринку державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP надати у складі тендерної пропозиції акт, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP на підприємстві Учасника/Виробника (згідно Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 08.08.2019 № 446). Акт без виявлених порушень, не більше річної давнини до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
-Для підтвердження дотримання оператором ринку державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP надати у складі тендерної пропозиції акт, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP на підприємстві Учасника/Виробника (згідно Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 08.08.2019 № 446). Акт без виявлених порушень, не більше річної давнини до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
Скаржник вважає, що встановлення вимог щодо видачі вказаних Актів обстеження №446 та №143-22 на Учасника/Виробника є дискримінаційними вимогами. Акти вимагається надати, щоб підтвердити дотримання вимог санітарного законодавства України та відповідних заходів, пов’язаною з діяльністю операторів ринку та їх потужностей та щодо додержання операторами ринку – вимог стосовно постійно діючих процедур, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках. Так як Оператор ринку – це суб’єкт господарювання, що провадить діяльність із метою чи без мети отримання прибутку, в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів/інших об’єктів санітарних заходів. Також до операторів ринку відносяться агропродовольчий ринок, фізичні особи, якщо вони провадять діяльність із метою чи без такої отримання прибутку і займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об’єктів санітарних заходів (ст. 1 Закону № 771). Отже Учасник і Виробник являються операторами ринку і вимога надання актів повинна застосовуватися на Учасника і Виробника.
Скаржник вважає, що встановлення вимог щодо терміну видачі вказаних Актів обстеження №446 та №143-22 (Акт повинен бути не більше річної давнини до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій) і є дискримінаційними вимогами, тобто у Тендерній документації Замовника встановлені такі вимоги та умови, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників та такими, що обмежують право на участь у процедурі закупівлі безпосередньо Скаржника, у якого є в наявності Акт обстеження №143-22 та Акт обстеження №446, проте ці Акти обстеження видані компетентними органами раніше річної давнини до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
З урахуванням того, що Скаржник має вищезазначені Акти обстеження №446 та №143-22, але через те, що вказані Акти повинні бути видані компетентними органами не більше річної давнини до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, не має можливості прийняти участь у процедурі Закупівлі. На підтвердження зазначеного до Скарги додано:
акт, складений за результатами проведення позапланового заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, складений згідно з наказом Міністерства економіки України № 143-22 від 21.01.2022р., виданий головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області від 24.05.2023р. №10-10-18.1-13/20 та акт, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, складений згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 446 від 08.08.2019р., виданий головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області від 11.11.2019 р. № 10-21.2.20-20/110.
Проведення заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та проведення заходів державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, здійснюються планово або позапланово на добровільній основі на підставі звернень суб’єктів господарювання, а тому Замовник не має права вимагати проведення повторного контролю від учасників, які проходили добровільну позапланову перевірку із заходів державного контролю та мають Акт обстеження №143-22 та Акт обстеження №446, які видані раніше річної давнини до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. У зв’язку з чим, учасники, які вже отримали Акти раніше, до строку який зазначений Замовником у Тендерній документації, не мають фізичної можливості отримати їх ще раз, з примхи Замовника, у строки передбачені для подання тендерних пропозицій.
Вимоги щодо обмеження термінів видачі таких Актів обстеження прописані під конкретного учасника, і якщо дозволити Замовнику діяти таким чином, то це призведе до дискримінації інших учасників, зокрема Скаржника, коли заздалегідь узгоджений учасник буде отримувати Акт перевірки під кожну процедуру закупівлі, а Замовник - вставляти вимоги щодо видачі Акту під відповідність строків видачі Акту такому учаснику.
Додатково повідомляю, що аналогічна ситуація була викладена у рішенні комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №11837-р/пк-пз від 01.08.2023р., № 13412-р/пк-пз від 24.08.2023 р.(додано до Скарги).
Скаржник повідомляє, що проходження заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, за результатами якого компетентними на те органами видається Акт за формою згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України №446 від 08.08.2019, та проходження заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, за результатами якого компетентними на те органами видається Акт за формою згідно з наказом Міністерства економіки України №143-22 від 21.01.2022 та надання яких вимагається Тендерною документацією Замовника, не є обов’язковими для операторів ринку, які здійснюють торгівлю продуктами харчування та носить добровільний характер. Єдиними документами, які обов’язково повинен отримати оператор ринку, що проводить діяльністю пов’язану з виробництвом, реалізацією та/або обігом харчових продуктів є рішення про державну реєстрацію потужностей та експлуатаційний дозвіл, видача яких передбачена статтями 23 та 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Скаржник на підтвердження цього додає до Скарги, отримані в установленому чинним законодавством України, рішення про державну реєстрацію потужностей № r-UA-10-20-155 від 03.03.2018; та експлуатаційний дозвіл № 07354/10/32 від 17.04.2012р. Скаржник вважає, що Замовник вимагаючи надати ці Акти обстеження штучно обмежує коло потенційних учасників чим дискримінує їхнє право на недискримінацію учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Скаржник вважає, що встановлення вимог щодо терміну видачі вказаних Актів обстеження №446 та №143-22 (Акт повинен бути не більше річної давнини до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій) і є дискримінаційними вимогами, тобто у Тендерній документації Замовника встановлені такі вимоги та умови, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників та такими, що обмежують право на участь у процедурі закупівлі безпосередньо Скаржника, у якого є в наявності Акт обстеження №143-22 та Акт обстеження №446, проте ці Акти обстеження видані компетентними органами раніше річної давнини до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
З урахуванням того, що Скаржник має вищезазначені Акти обстеження №446 та №143-22, але через те, що вказані Акти повинні бути видані компетентними органами не більше річної давнини до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, не має можливості прийняти участь у процедурі Закупівлі. На підтвердження зазначеного до Скарги додано:
акт, складений за результатами проведення позапланового заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, складений згідно з наказом Міністерства економіки України № 143-22 від 21.01.2022р., виданий головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області від 24.05.2023р. №10-10-18.1-13/20 та акт, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, складений згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 446 від 08.08.2019р., виданий головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області від 11.11.2019 р. № 10-21.2.20-20/110.
Проведення заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та проведення заходів державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, здійснюються планово або позапланово на добровільній основі на підставі звернень суб’єктів господарювання, а тому Замовник не має права вимагати проведення повторного контролю від учасників, які проходили добровільну позапланову перевірку із заходів державного контролю та мають Акт обстеження №143-22 та Акт обстеження №446, які видані раніше річної давнини до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. У зв’язку з чим, учасники, які вже отримали Акти раніше, до строку який зазначений Замовником у Тендерній документації, не мають фізичної можливості отримати їх ще раз, з примхи Замовника, у строки передбачені для подання тендерних пропозицій.
Вимоги щодо обмеження термінів видачі таких Актів обстеження прописані під конкретного учасника, і якщо дозволити Замовнику діяти таким чином, то це призведе до дискримінації інших учасників, зокрема Скаржника, коли заздалегідь узгоджений учасник буде отримувати Акт перевірки під кожну процедуру закупівлі, а Замовник - вставляти вимоги щодо видачі Акту під відповідність строків видачі Акту такому учаснику.
Додатково повідомляю, що аналогічна ситуація була викладена у рішенні комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №11837-р/пк-пз від 01.08.2023р., № 13412-р/пк-пз від 24.08.2023 р.(додано до Скарги).
×
-
Назва доказу:
Рішення від 24.08.2023 №13412
-
Опис доказу:
Рішення АМКУ
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 24.08.2023 №13412.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення від 01.08.2023 № 11837
-
Опис доказу:
Рішення АМКУ
-
Повʼязаний документ:
рішення від 01.08.2023 № 11837.pdf
-
-
Назва доказу:
Акт 143-22
-
Опис доказу:
Акт 143-22 ТОВ "Перший столичний хлібозавод"
-
Повʼязаний документ:
Акт 143-22.pdf
-
-
Назва доказу:
Акт 446
-
Опис доказу:
Акт 446 ТОВ "Перший столичний хлібозавод"
-
Повʼязаний документ:
Акт446.pdf
Скаржник повідомляє, що проходження заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, за результатами якого компетентними на те органами видається Акт за формою згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України №446 від 08.08.2019, та проходження заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, за результатами якого компетентними на те органами видається Акт за формою згідно з наказом Міністерства економіки України №143-22 від 21.01.2022 та надання яких вимагається Тендерною документацією Замовника, не є обов’язковими для операторів ринку, які здійснюють торгівлю продуктами харчування та носить добровільний характер. Єдиними документами, які обов’язково повинен отримати оператор ринку, що проводить діяльністю пов’язану з виробництвом, реалізацією та/або обігом харчових продуктів є рішення про державну реєстрацію потужностей та експлуатаційний дозвіл, видача яких передбачена статтями 23 та 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Скаржник на підтвердження цього додає до Скарги, отримані в установленому чинним законодавством України, рішення про державну реєстрацію потужностей № r-UA-10-20-155 від 03.03.2018; та експлуатаційний дозвіл № 07354/10/32 від 17.04.2012р. Скаржник вважає, що Замовник вимагаючи надати ці Акти обстеження штучно обмежує коло потенційних учасників чим дискримінує їхнє право на недискримінацію учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
×
-
Назва доказу:
Експлуатаційний дозвіл та реєстрація потужностей
-
Опис доказу:
Експлуатаційний дозвіл та реєстрація потужностей ТОВ "Перший столичний хлібозавод"
-
Повʼязаний документ:
Експлуатаційний дозвіл, потужності.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Номер:
aa47128f619b434eacd45cfceb24024c
Заголовок пункту скарги:
Додаток 2 тендерної документації
Опис заперечення:
Хліб цільнозерновий пшеничний вагою від 0,6 кг. Основна сировина - борошно пшеничне цільнозернове.
Хліб цільнозерновий житній вагою від 0,6 кг. Основна сировина - борошно житнє цільнозернове.
Хліб цільнозерновий житній вагою від 0,6 кг. Основна сировина - борошно житнє цільнозернове.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
У постанові Кабінету Міністрів України Про затвердження норм та Порядку організації харчування у освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку № 305 від 24 березня 2021 р. вказані вимоги до категорії Хліб: цільнозерновий хліб з високим вмістом харчових волокон та з обмеженим вмістом солі, який не перевищує 0,45 грама на 100 грамів хліба. Замовником в тендерній документації вказана конкретна вага та склад продукту,що є дискримінацією та не відповідає вимогам постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження норм та Порядку організації харчування у освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку № 305 від 24 березня 2021 так як дані вимоги прописані під конкретного виробника ТОВ «СТОЛИЧНИЙ ПЕКАРНИЙ ДІМ» (фото упаковки додається), інфрмацію, щодо маркування та упаковки взято із закупівлі, ідентифікатор UA-2023-12-06-012293-a та унеможливлюють прийняття участі в закупівлі і нших Учасників.
×
-
Назва доказу:
Фото упаковки
-
Опис доказу:
Фото упаковки ТОВ "Столичний пекарний дім"
-
Повʼязаний документ:
Фото упаковки.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації