-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Тверде паливо
пелети з деревини
Завершена
815 180.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 151.80 UAH
мін. крок: 1% або 8 151.80 UAH
Період оскарження:
09.02.2024 16:14 - 23.02.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Порущення Замовником законодавства в сфері публічних закупівель твердого палива (пелети з деревини) (ДК 021:2015: 09110000-3). Ідентифікатор:UA-2024-02-09-012354-a.
Номер:
a538ac7063c9437c8aafa0f7cd0e1596
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-09-012354-a.b2
Назва:
Порущення Замовником законодавства в сфері публічних закупівель твердого палива (пелети з деревини) (ДК 021:2015: 09110000-3). Ідентифікатор:UA-2024-02-09-012354-a.
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 13. Довідка --гарантія про дотримання норм законодавчих актів.pdf 06.04.2024 14:07
- Сертифікат відповідності 10190.jpg 06.04.2024 14:07
- протокол відхилення.pdf 06.04.2024 14:07
- Сертифікат відповідності 10190.pdf 06.04.2024 14:07
- Сертифікат_ Екологія.pdf 06.04.2024 14:07
- Протокол випробувань №32-L-PL-2105.pdf 06.04.2024 14:07
- 3. ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ВИМОГИ .pdf 06.04.2024 14:07
- Скарга до АМК на Замовника ДСНС.pdf 06.04.2024 14:07
- Висновок СЕЕ + серт.pdf 06.04.2024 14:07
- Протокол випробувань.pdf 06.04.2024 14:07
- Вимога про усунення невідповідностей.docx 06.04.2024 14:07
- Протокол випробувань =Сертифікат якості.pdf 06.04.2024 14:07
- 15. Сертифікат Якості.pdf 06.04.2024 14:07
- 11. Довідка _про не знаходження виробництва на окупованих территоріях..pdf 06.04.2024 14:07
- Сертифікат Якості ..pdf 06.04.2024 14:07
- sign.p7s 06.04.2024 14:16
- рішення від 09.04.2024 № 6288.pdf 09.04.2024 18:27
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.04.2024 № 6800.pdf 17.04.2024 14:49
- рішення від 16.04.2024 № 6800.pdf 19.04.2024 13:10
- Скан_20240416 (2).pdf 16.04.2024 12:34
- Скан_20240416.pdf 16.04.2024 12:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.04.2024 14:28
Дата розгляду скарги:
16.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.04.2024 18:27
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
19.04.2024 13:11
Пункт скарги
Номер:
9ccc90e6d21df1b509b6f6ef2915b307
Заголовок пункту скарги:
Вважаємо незаконним та таким, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, відповідно до законодавства України, протокольне рішення (протокол) Замовника №01/04/2024/1-ТП від 01.04.2024 щодо відмови визнання ТОВ «БАСТ-ЕКО» переможцем процедури закупівлі: відкриті торги з особливостями UA-2024-02-09-012354-a.
Опис заперечення:
В ході розгляду Замовником тендерної пропозиції ТОВ «БАСТ-ЕКО» було виявлено невідповідності, у зв’язку з чим 05.03.2024 року було сформовано повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
На вимогу Замовника ТОВ «БАСТ-ЕКО» протягом встановленого Тендерною документацією терміну було усунені всі виявлені Замовником невідповідності.
Протокольним рішення від 01.04.2024 року Замовником відмовлено визнання ТОВ «БАСТ-ЕКО» переможцем процедури закупівлі: відкриті торги з особливостями UA-2024-02-09-012354-a. Рішення Замовника ґрунтується на тому, що ТОВ «БАСТ-ЕКО» не виправило виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Вважаємо, що викладене не відповідає дійсності, а відхилення пропозиції ТОВ «БАСТ-ЕКО» порушує права Товариства, що полягає у недотриманні Замовником принципів недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
На вимогу Замовника ТОВ «БАСТ-ЕКО» протягом встановленого Тендерною документацією терміну було усунені всі виявлені Замовником невідповідності.
Протокольним рішення від 01.04.2024 року Замовником відмовлено визнання ТОВ «БАСТ-ЕКО» переможцем процедури закупівлі: відкриті торги з особливостями UA-2024-02-09-012354-a. Рішення Замовника ґрунтується на тому, що ТОВ «БАСТ-ЕКО» не виправило виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Вважаємо, що викладене не відповідає дійсності, а відхилення пропозиції ТОВ «БАСТ-ЕКО» порушує права Товариства, що полягає у недотриманні Замовником принципів недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ПЕРШЕ: Замовник відхиляючи пропозицію Скаржника відзначає, що у Додатку № 3 до тендерної документації, зокрема в пункті 2, визначено вимоги для підтвердження походження гранул паливних та їх відповідності нормативно-технічній документації. Учасник не виконав дану вимогу, оскільки в складі тендерної пропозиції не надав скановану копію сертифікату якості на паливні гранули, який видається незалежною лабораторією на ім'я учасника або виробника. Цей сертифікат має включати в себе показники, такі як вологість, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, геометричні розміри гранул.
Однак, таке твердження не відповідає дійсності.
У складі пропозиції ТОВ «БАСТ-ЕКО» від 21 лютого 2024 року надав:
• Інформація про необхідні технічні, якісні та інші вимоги предмета закупівлі № 1502/24-3 від 15. Лютого 2024р.,
• Протокол випробувань №32-L-PL-2105/06.11.2023. Laboratory for testing of solid biofuels and compost, 4000, Plovdiv, 140 Ruski Blvd, f1,4. Certificate of Accreditation, Reg Nº192 LI/ 08.02.2023 valid until 07.01.2024, issued by EA BAS, in accordance with the reguirements of standard BDS EN ISO/IEC 17025:2018 (переклад засвідчено ПН КМНО Піщенко Т.Г.),
• Сертифікат відповідності № UA.10190.00050-24 від 20 лютого 2024року.
Маючи багаторічний досвід співпраці з іноземними компаніями та постачання продукції до іноземних країн, а також беручи до уваги прагнення України інтегруватися в європейський економічний та промисловий простір, ТОВ «БАСТ-ЕКО» віддає перевагу використанню міжнародних сертифікатів якості виготовленої продукції, які є чинними як на території Європейського союзу, так і на території України.
На підставі вказаного Протоколу випробувань ДП «Рівненський науково-виробний центр стандартизації, метрології та сертифікації» було сформовано Сертифікат відповідності №UA.1O190.00050-24 від 20.02.2024 року, за яким продукція Гранули (пелети) паливні з деревини, що виробляються ТОВ «БАСТ-ЕКО», відповідає вимогам ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови» п.п. 5.2., п.п. 6.1 (таблиця 1, поз. 1, 2, 4-9, 11, 12, 13, 15).
Звертаємо увагу органу оскарження, що відповідний Протокол випробувань міжнародного стандарту, що визнаний в тому числі й в Україні, містить всі необхідні якісні та технічні показники, що мають бути відображені у тендерній пропозиції відповідно до тендерної документації. Більш того, вказаний Протокол випробувань містить й додаткові відомості, що надають Замовнику можливість отримати додаткову та більш точну інформацію щодо якості та технічних характеристик виготовленої ТОВ «БАСТ-ЕКО» продукції.
Додатком №3 «Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації Замовник передбачає для підтвердження походження гранул паливних та їх відповідності Учасник повинен надати, зокрема, скановану копію сертифікату якості на паливні гранули, виданого незалежною лабораторією на ім’я учасника або виробника, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, геометричні розміри гранул. Якісні, технічні показники, та показники безпечності мають відповідати І групі якості відповідно до ДСТУ 8358:2015 та мають підтверджуватися сертифікатом якості, який є чинним впродовж гарантійного строку зберігання гранул. Документ має бути виданий незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті «Національного агентства з акредитації України».
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» орган з оцінки відповідності - орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування.
Тобто, одна з функцій акредитованого органу це довести відповідає чи не відповідає товар вимогам ДСТУ, не судити про якість. Акредитований орган з оцінки відповідності видає Сертифікат відповідності на підставі Протоколу випробувань. Форма документу у вигляді «Сертифікату якості», - це форма Протоколу випробувань, яка не має висновку «Відповідає вимогам ДСТУ». Протокол випробувань, як і Сертифікат якості мають єдину мету - перевірка зразків на відповідність. Але чи відповідають показники зразка вимогам ДСТУ,- такий висновок дає тільки Сертифікат відповідності.
Тому ТОВ «БАСТ-ЕКО», виконуючі вимогу Замовника щодо відповідності паливної гранули вимогам ДСТУ 8358:2015 за наступними показниками: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, геометричні розміри гранул; надав документ, а саме - Сертифікат відповідності з висновком, що гранули відповідають вимогам ДСТУ 8358:2015. Тому ствердження Замовника про відсутність документа, виданого незалежною лабораторією, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, геометричні розміри гранул, не відповідає дійсності.
З огляду на викладене вважаємо, що твердження Замовника про неподання ТОВ «БАСТ-ЕКО» документів/інформації, що підтверджує відповідність його продукції 1 групі якості відповідно до ДСТУ 8358:2015, не правомірне.
ДРУГЕ: Замовник відхиляючи пропозицію Скаржника відзначає, що Розділом V пунктом 2 Тендерної Документації зазначено, що Товар має надходити з екологічно безпечного виробництва. Про що засвідчити в складі тендерної пропозиції копією сертифікату на систему екологічного управління, що підтверджує використання виробником вказаної системи управління, та є чинним на дату подання пропозицій. В складі тендерної пропозиції ТОВ «БАСТ-ЕКО» такий документ відсутній.
Скаржник з такими твердженнями не погоджується з огляду на наступне.
Пунктом 2 «Інша інформація» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено, що товар має надходити з екологічно безпечного виробництва. Про що засвідчити в складі тендерної пропозиції копією сертифікату на систему екологічного управління, що підтверджує використання виробником вказаної системи управління, та є чинним на дату подання пропозицій.
Водночас, пунктом 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Технічні вимоги до предмета закупівлі зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Звертаю увагу органу оскарження, що саме якісні та технічні характеристики предмета закупівлі встановлені у п. 1 Додаток №3 «Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації, у якому відзначено, що запропоновані Учасником Гранули паливні повинні відповідати вимогам діючих стандартів та мати наступні якісні та технічні характеристики або бути не гірше зазначених характеристик, а саме:
Гранули паливні з деревини
1 Матеріал виготовлення з деревини хвойних та листяних порід
2 Зольність, не більше ніж % 1
3 Вологість не більше ніж % 10
4 Нижча теплота згоряння не менше ніж ккал/кг 4300
5 Діаметр, мм 4-24
6 Довжина, мм 3-49
7 Щільність не менше ніж 1100
8 Вміст дрібних частинок, не більше ніж % 8
9 Кількість, тонн 82
Уважно проаналізувавши Додаток №3 «Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації та безпосередньо пункт 1 Додатку №3 до тендерної документації можна встановити, що вказаним додатком не віднесено рівень екологічної безпеки виробництва та, відповідно, сертифікат на систему екологічного управління до переліку саме технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Аналізуючи тендерну документацію також можна дійти висновку, що вимоги Замовника в частині екологічної безпеки виробництва та екологічної безпеки безпосередньо товару (предмета закупівлі) відносяться до екологічних («інших» згідно Додатку №3), а не технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Слід звернути увагу на текст тендерної документації, відповідно до якого учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або не виправлення учасниками виявлених невідповідностей.
З наведеного вбачається, що в порядку усунення невідповідностей Замовник вимагав, а ТОВ «БАСТ-ЕКО» надало документи (інформацію) саме про екологічні характеристики виробництва та безпосередньо товару (предмета закупівлі), не змінюючи при цьому предмет закупівлі, запропонований учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до п. 43 Особливостей ТОВ «БАСТ-ЕКО» мало право подавати в порядку усунення невідповідностей Сертифікат на систему екологічного управління, адже такий документ з огляду на зміст п. 1 Додатку №3 до тендерної документації не стосується та не містить в собі технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а також не призводить до змін предмета закупівлі. В порядку усунення невідповідностей ТОВ «БАСТ-ЕКО» надав Замовнику найактуальніший з наявних в учасника Сертифікат.
ТРЕТЄ. Замовник зазначає, що відповідно до розділу ІІІ. Пункту 7 – встановлено що Товар має бути екологічно безпечним та таким що не спричиняє шкоди довкіллю, про що підтвердити документами про його якість та безпеку, а саме: сертифікатом відповідності або декларацією відповідності та висновком санітарно-епідеміологічної експертизи викладені українською мовою.
У даному випадку, Учасник не подав в своїй тендерній пропозиції висновок санітарно-епідеміологічної експертизи. Відсутність цього документа свідчить про невідповідність Учасника встановленим у тендерній документації вимогам щодо підтвердження екологічної безпеки та відповідності товару стандартам здоров'я.
З цим ТОВ «БАСТ-ЕКО» також не має можливості погодитись.
Слід відзначити, що Україна імплементує міжнародні норми у власне право. Міжнародні норми та нормативно-правові документи визнаються Україною. Чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України (ст. 9 Конституції України). Окрім того, наразі Україна готується вступати в Європейський Союз та приводить норми українського законодавства до Європейських норм.
З 1 жовтня 2023 року набрали чинності окремі положення Закону України «Про систему громадського здоров’я», які скасують необхідність отримувати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції.
Окремо звертаємо увагу органу оскарження, що встановлення замовниками додаткових вимог до документів про якість, зокрема, до органу чи суб'єкта господарювання, якими повинні бути видані такі документи, акредитації органу, що видав документи, вимоги до змісту зазначених документів тощо є неправомірним.
З огляду на викладене ТОВ «БАСТ-ЕКО» правомірно не було надано висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, адже його отримання та надання разом із тендерною пропозицією не встановлено нормами чинного законодавства України. Крім того, учасником було подано Заявнику пояснення з цього приводу. Варто зауважити, що самі по собі пояснення не є документом або інформацією, що містять в собі відомості про технічні та/або якісні характеристики предмета закупівлі та не змінюють їх, а тому можуть бути надані учасником, в тому числі, на вимогу Замовника в порядку усунення невідповідностей згідно положень п. 43 Особливостей.
Крім того, технічні та якісні характеристики та вимоги до предмета закупівлі, встановлені пунктом 1 Додатку №3 до тендерної документації, не включають до свого складу інформацію або показники про екологічну безпеку товару та підтвердження, що такий товар не спричиняє шкоди довкіллю. Натомість, такі відомості у розумінні тексту Додатку №3 до тендерної документації відносяться до «інших» вимог до предмета закупівлі, зокрема, до екологічних вимог або вимог про походження товару тощо. Відтак, Скаржник в силу положень чинного законодавства не зобов’язаний подавати висновок санітарно-епідеміологічної експертизи разом із тендерною пропозицією, однак має надати запитуваний Замовником документ аналогічного змісту в порядку виконання вимоги про усунення невідповідностей згідно положень п. 43 Особливостей. Такий документ був наданий в порядку та у строк, передбачені Особливостями, на першу вимогу Замовника.
ЧЕТВЕРТЕ: Замовник відхиляючи пропозицію Скаржника відзначає, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку в довільній формі, що учасник не здійснює господарську діяльність або його місцезнаходження не знаходиться на тимчасово окупованій території. Також Учасник при поданні тендерної пропозиції повинен врахувати норми законодавства та надати довідку у довільній формі: — постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації» від 03.03.2022 № 187, оскільки замовник не може виконувати зобов’язання, кредиторами за якими є Російська Федерація або особи, пов’язані з країною-агресором, що визначені підпунктом 1 пункту 1 цієї Постанови; — постанови Кабінету Міністрів України «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» від 09.04.2022 № 426, оскільки цією постановою заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації; — Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII. — Закону України «Про охорону атмосферного повітря» від 16.10.1992 № 2707-XII.
З викладеним Скаржник не погоджується, адже відповідні документи були надані Замовнику у електронній формі в порядку та у строк, визначені Особливостями, на першу вимогу Замовника.
Однак, таке твердження не відповідає дійсності.
У складі пропозиції ТОВ «БАСТ-ЕКО» від 21 лютого 2024 року надав:
• Інформація про необхідні технічні, якісні та інші вимоги предмета закупівлі № 1502/24-3 від 15. Лютого 2024р.,
• Протокол випробувань №32-L-PL-2105/06.11.2023. Laboratory for testing of solid biofuels and compost, 4000, Plovdiv, 140 Ruski Blvd, f1,4. Certificate of Accreditation, Reg Nº192 LI/ 08.02.2023 valid until 07.01.2024, issued by EA BAS, in accordance with the reguirements of standard BDS EN ISO/IEC 17025:2018 (переклад засвідчено ПН КМНО Піщенко Т.Г.),
• Сертифікат відповідності № UA.10190.00050-24 від 20 лютого 2024року.
Маючи багаторічний досвід співпраці з іноземними компаніями та постачання продукції до іноземних країн, а також беручи до уваги прагнення України інтегруватися в європейський економічний та промисловий простір, ТОВ «БАСТ-ЕКО» віддає перевагу використанню міжнародних сертифікатів якості виготовленої продукції, які є чинними як на території Європейського союзу, так і на території України.
На підставі вказаного Протоколу випробувань ДП «Рівненський науково-виробний центр стандартизації, метрології та сертифікації» було сформовано Сертифікат відповідності №UA.1O190.00050-24 від 20.02.2024 року, за яким продукція Гранули (пелети) паливні з деревини, що виробляються ТОВ «БАСТ-ЕКО», відповідає вимогам ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови» п.п. 5.2., п.п. 6.1 (таблиця 1, поз. 1, 2, 4-9, 11, 12, 13, 15).
Звертаємо увагу органу оскарження, що відповідний Протокол випробувань міжнародного стандарту, що визнаний в тому числі й в Україні, містить всі необхідні якісні та технічні показники, що мають бути відображені у тендерній пропозиції відповідно до тендерної документації. Більш того, вказаний Протокол випробувань містить й додаткові відомості, що надають Замовнику можливість отримати додаткову та більш точну інформацію щодо якості та технічних характеристик виготовленої ТОВ «БАСТ-ЕКО» продукції.
Додатком №3 «Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації Замовник передбачає для підтвердження походження гранул паливних та їх відповідності Учасник повинен надати, зокрема, скановану копію сертифікату якості на паливні гранули, виданого незалежною лабораторією на ім’я учасника або виробника, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, геометричні розміри гранул. Якісні, технічні показники, та показники безпечності мають відповідати І групі якості відповідно до ДСТУ 8358:2015 та мають підтверджуватися сертифікатом якості, який є чинним впродовж гарантійного строку зберігання гранул. Документ має бути виданий незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті «Національного агентства з акредитації України».
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» орган з оцінки відповідності - орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування.
Тобто, одна з функцій акредитованого органу це довести відповідає чи не відповідає товар вимогам ДСТУ, не судити про якість. Акредитований орган з оцінки відповідності видає Сертифікат відповідності на підставі Протоколу випробувань. Форма документу у вигляді «Сертифікату якості», - це форма Протоколу випробувань, яка не має висновку «Відповідає вимогам ДСТУ». Протокол випробувань, як і Сертифікат якості мають єдину мету - перевірка зразків на відповідність. Але чи відповідають показники зразка вимогам ДСТУ,- такий висновок дає тільки Сертифікат відповідності.
Тому ТОВ «БАСТ-ЕКО», виконуючі вимогу Замовника щодо відповідності паливної гранули вимогам ДСТУ 8358:2015 за наступними показниками: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, геометричні розміри гранул; надав документ, а саме - Сертифікат відповідності з висновком, що гранули відповідають вимогам ДСТУ 8358:2015. Тому ствердження Замовника про відсутність документа, виданого незалежною лабораторією, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, геометричні розміри гранул, не відповідає дійсності.
З огляду на викладене вважаємо, що твердження Замовника про неподання ТОВ «БАСТ-ЕКО» документів/інформації, що підтверджує відповідність його продукції 1 групі якості відповідно до ДСТУ 8358:2015, не правомірне.
ДРУГЕ: Замовник відхиляючи пропозицію Скаржника відзначає, що Розділом V пунктом 2 Тендерної Документації зазначено, що Товар має надходити з екологічно безпечного виробництва. Про що засвідчити в складі тендерної пропозиції копією сертифікату на систему екологічного управління, що підтверджує використання виробником вказаної системи управління, та є чинним на дату подання пропозицій. В складі тендерної пропозиції ТОВ «БАСТ-ЕКО» такий документ відсутній.
Скаржник з такими твердженнями не погоджується з огляду на наступне.
Пунктом 2 «Інша інформація» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено, що товар має надходити з екологічно безпечного виробництва. Про що засвідчити в складі тендерної пропозиції копією сертифікату на систему екологічного управління, що підтверджує використання виробником вказаної системи управління, та є чинним на дату подання пропозицій.
Водночас, пунктом 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Технічні вимоги до предмета закупівлі зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Звертаю увагу органу оскарження, що саме якісні та технічні характеристики предмета закупівлі встановлені у п. 1 Додаток №3 «Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації, у якому відзначено, що запропоновані Учасником Гранули паливні повинні відповідати вимогам діючих стандартів та мати наступні якісні та технічні характеристики або бути не гірше зазначених характеристик, а саме:
Гранули паливні з деревини
1 Матеріал виготовлення з деревини хвойних та листяних порід
2 Зольність, не більше ніж % 1
3 Вологість не більше ніж % 10
4 Нижча теплота згоряння не менше ніж ккал/кг 4300
5 Діаметр, мм 4-24
6 Довжина, мм 3-49
7 Щільність не менше ніж 1100
8 Вміст дрібних частинок, не більше ніж % 8
9 Кількість, тонн 82
Уважно проаналізувавши Додаток №3 «Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації та безпосередньо пункт 1 Додатку №3 до тендерної документації можна встановити, що вказаним додатком не віднесено рівень екологічної безпеки виробництва та, відповідно, сертифікат на систему екологічного управління до переліку саме технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Аналізуючи тендерну документацію також можна дійти висновку, що вимоги Замовника в частині екологічної безпеки виробництва та екологічної безпеки безпосередньо товару (предмета закупівлі) відносяться до екологічних («інших» згідно Додатку №3), а не технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Слід звернути увагу на текст тендерної документації, відповідно до якого учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або не виправлення учасниками виявлених невідповідностей.
З наведеного вбачається, що в порядку усунення невідповідностей Замовник вимагав, а ТОВ «БАСТ-ЕКО» надало документи (інформацію) саме про екологічні характеристики виробництва та безпосередньо товару (предмета закупівлі), не змінюючи при цьому предмет закупівлі, запропонований учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до п. 43 Особливостей ТОВ «БАСТ-ЕКО» мало право подавати в порядку усунення невідповідностей Сертифікат на систему екологічного управління, адже такий документ з огляду на зміст п. 1 Додатку №3 до тендерної документації не стосується та не містить в собі технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а також не призводить до змін предмета закупівлі. В порядку усунення невідповідностей ТОВ «БАСТ-ЕКО» надав Замовнику найактуальніший з наявних в учасника Сертифікат.
ТРЕТЄ. Замовник зазначає, що відповідно до розділу ІІІ. Пункту 7 – встановлено що Товар має бути екологічно безпечним та таким що не спричиняє шкоди довкіллю, про що підтвердити документами про його якість та безпеку, а саме: сертифікатом відповідності або декларацією відповідності та висновком санітарно-епідеміологічної експертизи викладені українською мовою.
У даному випадку, Учасник не подав в своїй тендерній пропозиції висновок санітарно-епідеміологічної експертизи. Відсутність цього документа свідчить про невідповідність Учасника встановленим у тендерній документації вимогам щодо підтвердження екологічної безпеки та відповідності товару стандартам здоров'я.
З цим ТОВ «БАСТ-ЕКО» також не має можливості погодитись.
Слід відзначити, що Україна імплементує міжнародні норми у власне право. Міжнародні норми та нормативно-правові документи визнаються Україною. Чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України (ст. 9 Конституції України). Окрім того, наразі Україна готується вступати в Європейський Союз та приводить норми українського законодавства до Європейських норм.
З 1 жовтня 2023 року набрали чинності окремі положення Закону України «Про систему громадського здоров’я», які скасують необхідність отримувати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції.
Окремо звертаємо увагу органу оскарження, що встановлення замовниками додаткових вимог до документів про якість, зокрема, до органу чи суб'єкта господарювання, якими повинні бути видані такі документи, акредитації органу, що видав документи, вимоги до змісту зазначених документів тощо є неправомірним.
З огляду на викладене ТОВ «БАСТ-ЕКО» правомірно не було надано висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, адже його отримання та надання разом із тендерною пропозицією не встановлено нормами чинного законодавства України. Крім того, учасником було подано Заявнику пояснення з цього приводу. Варто зауважити, що самі по собі пояснення не є документом або інформацією, що містять в собі відомості про технічні та/або якісні характеристики предмета закупівлі та не змінюють їх, а тому можуть бути надані учасником, в тому числі, на вимогу Замовника в порядку усунення невідповідностей згідно положень п. 43 Особливостей.
Крім того, технічні та якісні характеристики та вимоги до предмета закупівлі, встановлені пунктом 1 Додатку №3 до тендерної документації, не включають до свого складу інформацію або показники про екологічну безпеку товару та підтвердження, що такий товар не спричиняє шкоди довкіллю. Натомість, такі відомості у розумінні тексту Додатку №3 до тендерної документації відносяться до «інших» вимог до предмета закупівлі, зокрема, до екологічних вимог або вимог про походження товару тощо. Відтак, Скаржник в силу положень чинного законодавства не зобов’язаний подавати висновок санітарно-епідеміологічної експертизи разом із тендерною пропозицією, однак має надати запитуваний Замовником документ аналогічного змісту в порядку виконання вимоги про усунення невідповідностей згідно положень п. 43 Особливостей. Такий документ був наданий в порядку та у строк, передбачені Особливостями, на першу вимогу Замовника.
ЧЕТВЕРТЕ: Замовник відхиляючи пропозицію Скаржника відзначає, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку в довільній формі, що учасник не здійснює господарську діяльність або його місцезнаходження не знаходиться на тимчасово окупованій території. Також Учасник при поданні тендерної пропозиції повинен врахувати норми законодавства та надати довідку у довільній формі: — постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації» від 03.03.2022 № 187, оскільки замовник не може виконувати зобов’язання, кредиторами за якими є Російська Федерація або особи, пов’язані з країною-агресором, що визначені підпунктом 1 пункту 1 цієї Постанови; — постанови Кабінету Міністрів України «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» від 09.04.2022 № 426, оскільки цією постановою заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації; — Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII. — Закону України «Про охорону атмосферного повітря» від 16.10.1992 № 2707-XII.
З викладеним Скаржник не погоджується, адже відповідні документи були надані Замовнику у електронній формі в порядку та у строк, визначені Особливостями, на першу вимогу Замовника.
×
-
Назва доказу:
Протокол випробувань ( у формі Сертифікату якості)
-
Опис доказу:
Протокол випробувань ( у формі Сертифікату якості) мають мету випробувань "перевірка зразків на відповідність".одна з функцій акредитованого органу це довести відповідає чи не відповідає товар вимогам ДСТУ, не судити про якість. Акредитований орган з оцінки відповідності видає Сертифікат відповідності на підставі Протоколу випробувань. Форма документу у вигляді «Сертифікату якості», - це форма Протоколу випробувань, яка не має висновку «Відповідає вимогам ДСТУ». Протокол випробувань, як і Сертифікат якості мають єдину мету - перевірка зразків на відповідність. Але чи відповідають показники зразка вимогам ДСТУ,- такий висновок дає тільки Сертифікат відповідності.
-
Повʼязаний документ:
Протокол випробувань =Сертифікат якості.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності № UA.10190.00050-24 від 20.02.2024року
-
Опис доказу:
Виключно форма Сертифікату відповідності має резолюцію "ВІДПОВІДАЄ ВИМОГАМ" ДСТУ 8358:2015. Саме відповідність вимогам ДСТУ 8358:2015 вимагалась Замовником. На день проведення торгів компанія мала Сертифікат якості( який надала на вимогу), але він не був наданий, т.я. вважаємо, що надали документ, який дійсно підтверджує вимогам Замовника. Бо мета у Замовника не паперовий документ, а відповідність показників вимогам ДСТУ.
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат відповідності 10190.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
З огляду на наведені обставини вбачається відсутність в Замовника підстав, передбачених п. 44 Особливостей, для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БАСТ-ЕКО». Враховуючи вищезазначене, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,- ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення Замовником процедури закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника прийняти пропозицію Учасника та визнати ТОВ «БАСТ-ЕКО» переможцем.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Вважаємо незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, відповідно до законодавства України, рішення Замовника щодо визнання переможцем закупівлі, протокольним рішенням № 08/03/2024 від 08.03.2024, тендерну пропозицію подану ТОВ «БАСТ- ЕКО» (ЄДРПОУ - 37972790). ОБҐРУНТУВАННЯ. 05.03.2024 року Замовником було виявлено невідповідність ТОВ «БАСТ-ЕКО» (далі – Учасник) щодо поданої тендерної пропозиції та надано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. 06.03.2024 року Учасником було оновлено документи та усунено виявлені Замовником невідповідності в пропозиції. 06.03.2024-08.03.2024 Замовником було здійснено розгляд документів по виявленим невідповідностям та на підставі протокольного рішення № 08/03/2024 від 08.03.2024 тендерну пропозицію Учасника визнано такою що відповідає вимогам встановленим тендерною документацією, та оприлюднено намір про підписання договору про закупівлю з даним учасником.
Номер:
87416d18fca243a1a846fb3c195fbcdf
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-09-012354-a.b1
Назва:
Вважаємо незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, відповідно до законодавства України, рішення Замовника щодо визнання переможцем закупівлі, протокольним рішенням № 08/03/2024 від 08.03.2024, тендерну пропозицію подану ТОВ «БАСТ- ЕКО» (ЄДРПОУ - 37972790). ОБҐРУНТУВАННЯ. 05.03.2024 року Замовником було виявлено невідповідність ТОВ «БАСТ-ЕКО» (далі – Учасник) щодо поданої тендерної пропозиції та надано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. 06.03.2024 року Учасником було оновлено документи та усунено виявлені Замовником невідповідності в пропозиції. 06.03.2024-08.03.2024 Замовником було здійснено розгляд документів по виявленим невідповідностям та на підставі протокольного рішення № 08/03/2024 від 08.03.2024 тендерну пропозицію Учасника визнано такою що відповідає вимогам встановленим тендерною документацією, та оприлюднено намір про підписання договору про закупівлю з даним учасником.
Скарга:
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
- інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям – згідно Додатку 1 до цієї тендерної документації;
- інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей – згідно Додатку 2 до цієї тендерної документації;
- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – згідно Додатку 3 до цієї тендерної документації; ……
- іншими документами, передбаченими вимогами цієї тендерної документації.
Замовником в тендерній документації вимагалися наступні документи:
1. У Додатку № 3 до тендерної документації, зокрема в пункті 2, визначено:
Для підтвердження походження гранул паливних та їх відповідності нормативно-технічній документації Учасник надає:
- Довідку в довільній формі про найменування виробника, країна виготовлення, адреса виробничих потужностей, показники зольності, загальної вологи, теплотворності, показники безпечності на гранули паливні, що пропонуються до постачання та які передбачені для закупівлі замовником, документ про відповідність запропонованого товару зазначеним вимогам.
- Скановану копію сертифікату якості на паливні гранули, виданого незалежною лабораторією на ім’я учасника або виробника, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, геометричні розміри гранул. Якісні, технічні показники, та показники безпечності мають відповідати І групі якості відповідно до ДСТУ 8358:2015 та мають підтверджуватися сертифікатом якості, який є чинним впродовж гарантійного строку зберігання гранул. Документ має бути виданий незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті «Національного агентства з акредитації України».
2. Розділом V пунктом 2 Тендерної Документації зазначено, що Товар має надходити з екологічно безпечного виробництва. Про що засвідчити в складі тендерної пропозиції копією сертифікату на систему екологічного управління, що підтверджує використання виробником вказаної системи управління, та є чинним на дату подання пропозицій.
3. Відповідно до розділу ІІІ. Пункту 7 – встановлено що Товар має бути екологічно безпечним та таким що не спричиняє шкоди довкіллю, про що підтвердити документами про його якість та безпеку, а саме: сертифікатом відповідності або декларацією відповідності та висновком санітарно-епідеміологічної експертизи викладені українською мовою.
У складі пропозиції ТОВ «БАСТ-ЕКО» від 21 лютого 2024 року надано:
- Інформація про необхідні технічні, якісні та інші вимоги предмета закупівлі № 1502/24-3 від 15 лютого 2024 р.
- Протокол випробування № 32-L-PI-2105/06.11.2023
- Сертифікат відповідності № UA.10190.00050-24 від 20 лютого 2024 року
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ "БАСТ-ЕКО" було виявлено невідповідність, було розміщено вимогу про усунення невідповідностей, а саме: Учасником у складі тендерної пропозиції не надано наступні документи:
- Скановану копію сертифікату якості на паливні гранули, виданого незалежною лабораторією на ім’я учасника або виробника, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, геометричні розміри гранул. Якісні, технічні показники, та показники безпечності мають відповідати І групі якості відповідно до ДСТУ 8358:2015 та мають підтверджуватися сертифікатом якості, який є чинним впродовж гарантійного строку зберігання гранул. Документ має бути виданий незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті «Національного агентства з акредитації України».
- Копію сертифікату на систему екологічного управління, що підтверджує використання виробником вказаної системи управління, та є чинним на дату подання пропозицій.
- На підтвердження того, що товар має бути екологічно безпечним та таким що не спричиняє шкоди довкіллю, Учасник не надав висновок санітарно-епідеміологічної експертизи викладений українською мовою.
Зазначимо, що всі ці документи відносяться до таких, що підтверджують відповідність пропозиції вимогам Замовника саме технічним характеристикам, а тому в даному випадку учаснику не може надаватися повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Зазначені документи не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей, у зв'язку з чим Замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей у зазначених вище документах.
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації в наслідок чого має бути відхилена.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2024-02-09-012354-a БАСТ.pdf.asice.zip 13.03.2024 18:08
- Скарга UA-2024-02-09-012354-a БАСТ.pdf 13.03.2024 18:08
- sign.p7s 13.03.2024 18:14
- рішення від 15.03.2024 №4765.pdf 15.03.2024 16:17
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.03.2024 №5452.pdf 27.03.2024 12:47
- рішення від 26.03.2024 №5452.pdf 29.03.2024 12:36
- 16. Висновок СЕЕ (1).pdf 18.03.2024 16:59
- Довідка Переможця (1).pdf 18.03.2024 16:59
- 15. Сертифікат Якості (1).pdf 18.03.2024 16:59
- 11. Довідка _про не знаходження виробництва на окупованих территоріях. (1).pdf 18.03.2024 16:59
- Пояснення до АМК України.docx 18.03.2024 16:59
- Сертифікат_ Екологія.pdf 18.03.2024 16:59
- Довідка НАЗК (1).pdf 18.03.2024 16:59
- 13. Довідка --гарантія про дотримання норм законодавчих актів (2).pdf 18.03.2024 16:59
- ПОЯСНЕННЯ.pdf 18.03.2024 16:59
- Витяг-2343773-ЧІРІКОВА-2024-03-08 (2).pdf 18.03.2024 16:59
- 14. Довідка-пояснення (1).pdf 18.03.2024 16:59
- протокол.pdf 01.04.2024 14:29
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.03.2024 18:15
Дата розгляду скарги:
26.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.03.2024 16:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.03.2024 12:36
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконано рішення АМКУ у повному обсязі, а саме прийнято рішення про скасування визначення ТОВ "БАСТ-ЕКО"переможцем.
Пункт скарги
Номер:
da4798b391d64aa5b57a5a8609cf134d
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність пропозиції учасника вимогам тендерної документації
Опис заперечення:
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
- інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям – згідно Додатку 1 до цієї тендерної документації;
- інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей – згідно Додатку 2 до цієї тендерної документації;
- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – згідно Додатку 3 до цієї тендерної документації; ……
- іншими документами, передбаченими вимогами цієї тендерної документації.
Замовником в тендерній документації вимагалися наступні документи:
1. У Додатку № 3 до тендерної документації, зокрема в пункті 2, визначено:
Для підтвердження походження гранул паливних та їх відповідності нормативно-технічній документації Учасник надає:
- Довідку в довільній формі про найменування виробника, країна виготовлення, адреса виробничих потужностей, показники зольності, загальної вологи, теплотворності, показники безпечності на гранули паливні, що пропонуються до постачання та які передбачені для закупівлі замовником, документ про відповідність запропонованого товару зазначеним вимогам.
- Скановану копію сертифікату якості на паливні гранули, виданого незалежною лабораторією на ім’я учасника або виробника, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, геометричні розміри гранул. Якісні, технічні показники, та показники безпечності мають відповідати І групі якості відповідно до ДСТУ 8358:2015 та мають підтверджуватися сертифікатом якості, який є чинним впродовж гарантійного строку зберігання гранул. Документ має бути виданий незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті «Національного агентства з акредитації України».
2. Розділом V пунктом 2 Тендерної Документації зазначено, що Товар має надходити з екологічно безпечного виробництва. Про що засвідчити в складі тендерної пропозиції копією сертифікату на систему екологічного управління, що підтверджує використання виробником вказаної системи управління, та є чинним на дату подання пропозицій.
3. Відповідно до розділу ІІІ. Пункту 7 – встановлено що Товар має бути екологічно безпечним та таким що не спричиняє шкоди довкіллю, про що підтвердити документами про його якість та безпеку, а саме: сертифікатом відповідності або декларацією відповідності та висновком санітарно-епідеміологічної експертизи викладені українською мовою.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
- інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям – згідно Додатку 1 до цієї тендерної документації;
- інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей – згідно Додатку 2 до цієї тендерної документації;
- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – згідно Додатку 3 до цієї тендерної документації; ……
- іншими документами, передбаченими вимогами цієї тендерної документації.
Замовником в тендерній документації вимагалися наступні документи:
1. У Додатку № 3 до тендерної документації, зокрема в пункті 2, визначено:
Для підтвердження походження гранул паливних та їх відповідності нормативно-технічній документації Учасник надає:
- Довідку в довільній формі про найменування виробника, країна виготовлення, адреса виробничих потужностей, показники зольності, загальної вологи, теплотворності, показники безпечності на гранули паливні, що пропонуються до постачання та які передбачені для закупівлі замовником, документ про відповідність запропонованого товару зазначеним вимогам.
- Скановану копію сертифікату якості на паливні гранули, виданого незалежною лабораторією на ім’я учасника або виробника, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, геометричні розміри гранул. Якісні, технічні показники, та показники безпечності мають відповідати І групі якості відповідно до ДСТУ 8358:2015 та мають підтверджуватися сертифікатом якості, який є чинним впродовж гарантійного строку зберігання гранул. Документ має бути виданий незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті «Національного агентства з акредитації України».
2. Розділом V пунктом 2 Тендерної Документації зазначено, що Товар має надходити з екологічно безпечного виробництва. Про що засвідчити в складі тендерної пропозиції копією сертифікату на систему екологічного управління, що підтверджує використання виробником вказаної системи управління, та є чинним на дату подання пропозицій.
3. Відповідно до розділу ІІІ. Пункту 7 – встановлено що Товар має бути екологічно безпечним та таким що не спричиняє шкоди довкіллю, про що підтвердити документами про його якість та безпеку, а саме: сертифікатом відповідності або декларацією відповідності та висновком санітарно-епідеміологічної експертизи викладені українською мовою.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 2 Інша інформація. Розділу V оцінка тендерної пропозиції Замовником встановлена вимога:
Товар має надходити з екологічно безпечного виробництва. Про що засвідчити в складі тендерної пропозиції копією сертифікату на систему екологічного управління, що підтверджує використання виробником вказаної системи управління, та є чинним на дату подання пропозицій.
На виконання такої вимоги учасник ТОВ «БАСТ-ЕКО» надали сертифікат на систему екологічного управління який видано учаснику 06.03.2023 року тобто після закінчення кінцевого строку подання пропозицій ( а саме до 2024-02-26 00:00:00 год) тому такий документ не може вважатися складовою частиною пропозиції учасника, адже документацією прямо вказано що такий сертифікат має бути чинним на дату подання пропозицій тобто до 26 лютого 2024 року).
Замовник не відхиливши таку пропозицію, а надавши учаснику 24 години на усунення невідповідностей також порушив порядок проведення відкритих торгів з особливостями. Зазначимо, що даний сертифікат відносяться до таких, що підтверджують відповідність пропозиції вимогам Замовника саме технічним характеристикам, а тому в даному випадку учаснику не може надаватися повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. протягом 24 годин.
З урахуванням наведеного вище учасник ТОВ «БАСТ-ЕКО» не виконав вимоги пункту 2 розділу 5 ТД, внаслідок чого така пропозиція підлягає відхиленню з підстав не подання учасником документу який вимагався умовами тендерної документації.
У складі пропозиції ТОВ «БАСТ-ЕКО» від 21 лютого 2024 року надано:
- Інформація про необхідні технічні, якісні та інші вимоги предмета закупівлі № 1502/24-3 від 15 лютого 2024 р.
- Протокол випробування № 32-L-PI-2105/06.11.2023
- Сертифікат відповідності № UA.10190.00050-24 від 20 лютого 2024 року
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ "БАСТ-ЕКО" було виявлено невідповідність, було розміщено вимогу про усунення невідповідностей, а саме: Учасником у складі тендерної пропозиції не надано наступні документи:
- Скановану копію сертифікату якості на паливні гранули, виданого незалежною лабораторією на ім’я учасника або виробника, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, геометричні розміри гранул. Якісні, технічні показники, та показники безпечності мають відповідати І групі якості відповідно до ДСТУ 8358:2015 та мають підтверджуватися сертифікатом якості, який є чинним впродовж гарантійного строку зберігання гранул. Документ має бути виданий незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті «Національного агентства з акредитації України».
- Копію сертифікату на систему екологічного управління, що підтверджує використання виробником вказаної системи управління, та є чинним на дату подання пропозицій.
- На підтвердження того, що товар має бути екологічно безпечним та таким що не спричиняє шкоди довкіллю, Учасник не надав висновок санітарно-епідеміологічної експертизи викладений українською мовою.
Зазначимо, що всі ці документи відносяться до таких, що підтверджують відповідність пропозиції вимогам Замовника саме технічним характеристикам, а тому в даному випадку учаснику не може надаватися повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Зазначені документи не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей, у зв'язку з чим Замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей у зазначених вище документах.
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації в наслідок чого має бути відхилена.
Товар має надходити з екологічно безпечного виробництва. Про що засвідчити в складі тендерної пропозиції копією сертифікату на систему екологічного управління, що підтверджує використання виробником вказаної системи управління, та є чинним на дату подання пропозицій.
На виконання такої вимоги учасник ТОВ «БАСТ-ЕКО» надали сертифікат на систему екологічного управління який видано учаснику 06.03.2023 року тобто після закінчення кінцевого строку подання пропозицій ( а саме до 2024-02-26 00:00:00 год) тому такий документ не може вважатися складовою частиною пропозиції учасника, адже документацією прямо вказано що такий сертифікат має бути чинним на дату подання пропозицій тобто до 26 лютого 2024 року).
Замовник не відхиливши таку пропозицію, а надавши учаснику 24 години на усунення невідповідностей також порушив порядок проведення відкритих торгів з особливостями. Зазначимо, що даний сертифікат відносяться до таких, що підтверджують відповідність пропозиції вимогам Замовника саме технічним характеристикам, а тому в даному випадку учаснику не може надаватися повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. протягом 24 годин.
З урахуванням наведеного вище учасник ТОВ «БАСТ-ЕКО» не виконав вимоги пункту 2 розділу 5 ТД, внаслідок чого така пропозиція підлягає відхиленню з підстав не подання учасником документу який вимагався умовами тендерної документації.
У складі пропозиції ТОВ «БАСТ-ЕКО» від 21 лютого 2024 року надано:
- Інформація про необхідні технічні, якісні та інші вимоги предмета закупівлі № 1502/24-3 від 15 лютого 2024 р.
- Протокол випробування № 32-L-PI-2105/06.11.2023
- Сертифікат відповідності № UA.10190.00050-24 від 20 лютого 2024 року
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ "БАСТ-ЕКО" було виявлено невідповідність, було розміщено вимогу про усунення невідповідностей, а саме: Учасником у складі тендерної пропозиції не надано наступні документи:
- Скановану копію сертифікату якості на паливні гранули, виданого незалежною лабораторією на ім’я учасника або виробника, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, геометричні розміри гранул. Якісні, технічні показники, та показники безпечності мають відповідати І групі якості відповідно до ДСТУ 8358:2015 та мають підтверджуватися сертифікатом якості, який є чинним впродовж гарантійного строку зберігання гранул. Документ має бути виданий незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті «Національного агентства з акредитації України».
- Копію сертифікату на систему екологічного управління, що підтверджує використання виробником вказаної системи управління, та є чинним на дату подання пропозицій.
- На підтвердження того, що товар має бути екологічно безпечним та таким що не спричиняє шкоди довкіллю, Учасник не надав висновок санітарно-епідеміологічної експертизи викладений українською мовою.
Зазначимо, що всі ці документи відносяться до таких, що підтверджують відповідність пропозиції вимогам Замовника саме технічним характеристикам, а тому в даному випадку учаснику не може надаватися повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Зазначені документи не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей, у зв'язку з чим Замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей у зазначених вище документах.
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації в наслідок чого має бути відхилена.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)