• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти (ДК 021:2015 – 09134200-9 Дизельне паливо)

Місцезнаходження замовника: 59050,Чернівецька область, Чернівецький район, село Кам’яна, вул.Головна,1, категорія замовника – підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Закупівля здійснюється відповідно Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178. Технічні, кількісні та якісні характеристики зазначені у додатку 2 до оголошення. Усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Усі документи, що надаються учасниками викладаються українською мовою. Всі документи та додатки, які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову. Джерело фінансування – місцевий бюджет. Закупівля відбувається для потреб закладів Замовника.

Завершена

612 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 125.00 UAH
Період оскарження: 09.02.2024 13:45 - 02.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: d36f9c9fe5f74141b4d291bedbcec9db
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-09-007967-a.b1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Відділ освіти,сім'ї, молоді, спорту, культури і туризму Кам'янської сільської ради Чернівецького району, Чернівецької області внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти (ДК 021:2015 – 09134200-9 Дизельне паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-02-09-007967-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності власних/орендованих у праві користуванні АЗС. 2. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності АЗС у адміністративно-територіальних межах Кам’янської територіальної громади.
Дата розгляду скарги: 26.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.02.2024 16:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.02.2024 14:33
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Антимонопольного комітету України виконано
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 45738e5f9b7c470ea1b46407d70e15fc
Заголовок пункту скарги: наявність АЗС у Учасників на праві власності/оренди/користуванні
Опис заперечення: 1. В пункті 4.3 розділу Загальні положення тендерної документації, Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС на праві власності/оренди Учасників:
«Кількість:
ДК 021:2015 – 09134200-9 Дизельне паливо – 12500 л.
Автозаправні станції (АЗС), на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту Замовника повинні бути розміщенні на території Чернівецької обл., в межах бувшого Сторожинецького району на території Кам’янської територіальної громади, обов’язковою умовою є наявність власних або орендованих АЗС, не менше ніж одна АЗС, розміщеної на відстані не більше 10 км від юридичної адреси Замовника (вул. Головна, 1, с. Кам’яна, Чернівецький район, Чернівецька область).;»

В Додатку 2 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС на праві власності/оренди Учасників:
«1. Надати Замовнику торгів перелік власних або орендованих АЗС, не менше ніж одна АЗС, розміщеної на відстані не більше 10 км від юридичної адреси Замовника шляхом заправки транспортних засобів Замовника при пред’явленні довіреними особами Замовника талона, на яких реалізується паливо по бланках дозволах (талонах) з вказанням місця їх розташування.
2. Копії діючих договорів (угод чи інших правочинів), які підтверджують право власності на власну мережу заправних станцій (АЗС)/(АЗК).
3. Якщо АЗС/АЗК є партнерськими (діючими) або орендованими (діючими), Учасник має підтвердити документально правову підставу користування (умови співпраці), тобто надати відповідні договори та лист-підтвердження можливості заправки на партнерських АЗС від власника АЗС / чи від партнера (сканований оригінал).
5. Автозаправні станції (АЗС), на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту Замовника повинні бути розміщенні на території Чернівецької обл., в межах бувшого Сторожинецького району на території Кам’янської територіальної громади, обов’язковою умовою є наявність власних або орендованих АЗС, не менше ніж одна АЗС, розміщеної на відстані не більше 10 км від юридичної адреси Замовника (вул. Головна, 1, с. Кам’яна, Чернівецький район, Чернівецька область).»

Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Опис суті пункту скарги: Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності або оренді або користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності або оренді або користуванні на відстані не більше 10 км від юридичної адреси Замовника (вул. Головна, 1, с. Кам’яна, Чернівецький район, Чернівецька область).
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві власності, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Укрнафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС Укрнафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Така умова тендерної документації, в частині документально підтвердженої інформації про відповідність учасників наступним кваліфікаційним критеріям, а саме наявність обладнання та матеріально-технічної бази суперечить положенням абзацу 1 пункту 29 Особливостей, де визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: b1a6a61e301f48c7bd16d7cbc801320d
Заголовок пункту скарги: АЗС на території Кам’янської територіальної громади
Опис заперечення: 2. В пункті 4.3 розділу Загальні положення тендерної документації, Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС на праві власності/оренди Учасників:
«Кількість:
ДК 021:2015 – 09134200-9 Дизельне паливо – 12500 л.
Автозаправні станції (АЗС), на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту Замовника повинні бути розміщенні на території Чернівецької обл., в межах бувшого Сторожинецького району на території Кам’янської територіальної громади, обов’язковою умовою є наявність власних або орендованих АЗС, не менше ніж одна АЗС, розміщеної на відстані не більше 10 км від юридичної адреси Замовника (вул. Головна, 1, с. Кам’яна, Чернівецький район, Чернівецька область).;»

В Додатку 2 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС на праві власності/оренди Учасників:
«1. Надати Замовнику торгів перелік власних або орендованих АЗС, не менше ніж одна АЗС, розміщеної на відстані не більше 10 км від юридичної адреси Замовника шляхом заправки транспортних засобів Замовника при пред’явленні довіреними особами Замовника талона, на яких реалізується паливо по бланках дозволах (талонах) з вказанням місця їх розташування.
2. Копії діючих договорів (угод чи інших правочинів), які підтверджують право власності на власну мережу заправних станцій (АЗС)/(АЗК).
3. Якщо АЗС/АЗК є партнерськими (діючими) або орендованими (діючими), Учасник має підтвердити документально правову підставу користування (умови співпраці), тобто надати відповідні договори та лист-підтвердження можливості заправки на партнерських АЗС від власника АЗС / чи від партнера (сканований оригінал).
5. Автозаправні станції (АЗС), на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту Замовника повинні бути розміщенні на території Чернівецької обл., в межах бувшого Сторожинецького району на території Кам’янської територіальної громади, обов’язковою умовою є наявність власних або орендованих АЗС, не менше ніж одна АЗС, розміщеної на відстані не більше 10 км від юридичної адреси Замовника (вул. Головна, 1, с. Кам’яна, Чернівецький район, Чернівецька область).»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Опис суті пункту скарги: Замовником встановлені суперечливі умови тендерної документації, оскільки згідно вимоги Замовника АЗС повинна знаходитись на відстані не більше 10 км від юридичної адреси Замовника (вул. Головна, 1, с. Кам’яна, Чернівецький район, Чернівецька область), але при цьому обов’язковим тенриторіальним місцезнаходження АЗС є «в межах бувшого Сторожинецького району на території Кам’янської територіальної громади».
Скаржник на виконання вимоги Замовника щодо місцезнаходження АЗС (а саме на відстані 6,15 км від юридичної адреси Замовника) може запропонувати АЗС у м. Чернівці (вулиця Героїв Майдану, 111, Чернівці, 58000), але юридична адреса відповідної АЗС не буде «в межах бувшого Сторожинецького району на території Кам’янської територіальної громади».
Варто зазначити, що згідно Паспорту громади опублікованої на сайті Кам’янської громади (https://kamianska-gromada.gov.ua/pasport-gromadi-11-25-04-18-12-2020/ ) Адміністративними межами є на півдні з м.Сторожинець, півночі з м.Чернівці, заході з с.Нові Бросківці та сході з с.Великий Кучурів. А відстань до райцентру м. Чернівці - 7 км, до обласного центру м. Чернівці - 7 км.
Отже, з урахуванням територіальної близкості території Кам’янської територіальної громади до м. Чернівці, АЗС Скаржника знаходиться в межах відстані 10 км від юридичної адреси Замовника, але при цьому адміністративно-територіальним місцезнаходженням є не Кам’янська територіальна громада, а м. Чернівці.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації