• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Паливо-мастильні матеріали (Код за ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти)

Торги не відбулися

2 027 606.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 138.03 UAH
Період оскарження: 09.02.2024 11:15 - 18.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: f76ef3e8145f44368535ce1ae42248ef
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-09-004133-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ ЧАБАНИ" ЧАБАНІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ФАСТІВСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-09-004133-a за предметом закупівлі: Паливо-мастильні матеріали (Код за ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти).
Дата розгляду скарги: 23.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.02.2024 16:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.02.2024 11:33
Коментар замовника щодо усунення порушень: Коментар замовника щодо усунення порушення: Внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - «Паливо-мастильні матеріали (Код за ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2024-02-09-004133-a у відповідності до рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3445-р/пк-пз від 23.02.2024 року.
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 92afbbc15e954bdea8595a7e20651ccf
Заголовок пункту скарги: Здійснення постачання саме за смарт-картками, наявність Web додаток з режимом роботи 24/7, Особистий кабінет для Замовника
Опис заперечення: Відповідно до Розділу «ІІ. Технічні, якісні та інші вимоги до предмету закупівлі:» Додатку № 3 до тендерної документації визначено:
«Визначення термінів.
Смарт – картка або талон.
Смарт – картка або талон - паливна це універсальна пластикова або картонна картка з вбудованим в неї мікрочіпом або системою цифрового захисту, яка дозволяє здійснити ідентифікацію Покупця та провести заправку транспортного засобу нафтопродуктами будь якого виду.
Особистий кабінет.
Особистий кабінет, це електронний Web додаток з режимом роботи 24/7, який надає доступ Покупцю до об’ємів палива за який був здійснений розрахунок з Постачальником. Даний додаток дозволяє керувати об’ємами палива, розподілювати його між паливними смарт – картками та будувати статистичні звіти по витратам. Особистий кабінет повинен мати окремий розділ який містить елементи керування смарт – картками, блокування та розблокування доступу.

Учасник повинен забезпечити Замовника онлайн системою керування та розподілу пального між смарт-картками, за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, на підтвердження чого учасником надається скрин відповідного веб-ресурсу із зазначенням його розташування у всесвітній мережі.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: встановлення дискримінаційних вимог, що суперечать ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі" та п. 29 Особливостей
Опис суті пункту скарги: 1.1. Щодо визначення терміну «Смарт-картка або талон», який Замовник навів у Розділі ІІ «Технічні, якісні та інші вимоги до предмету закупівлі» Додатку № 3 до тендерної документації:
Вважаємо, що зазначена умова тендерної документації обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива за талонами/скретч-картками.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України :
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Талон на паливо /скретч-карта на паливо – не має ніякої технічної необхідності наявності у Постачальника електронного кабінету та сайту.
Паливна карта – це спеціальний платіжний засіб у вигляді емітованої в установленому законодавством порядку пластикової чи іншого виду картки, що використовується для ініціювання переказу коштів з рахунку платника або з відповідного рахунку банку з метою оплати вартості товарів і послуг.
Тобто визначення терміну, який навів Замовник у розділі ІІ Додатку 3 до ТД: «Визначення термінів.
«Смарт – картка або талон.
Смарт – картка або талон - паливна це універсальна пластикова або картонна картка з вбудованим в неї мікрочіпом або системою цифрового захисту, яка дозволяє здійснити ідентифікацію Покупця та провести заправку транспортного засобу нафтопродуктами будь якого виду.» - не відповідає дійсності, та не стосується талону, оскільки відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, талон не має вбудованого мікрочіпу або системи цифрового захисту та не може здійснити заправку транспортного засобу нафтопродукту будь-якого виду.
Замовник визначає для талону ознаки паливної карти, а отже жоден учасник, який може здійснити постачання палива замовнику за талонами/скретч-картами – не зможе прийняти участь у відповідній закупівлі, оскільки талони/скретч-карти не мають ознак паливних карток (платіжних карт).



1.2. Щодо вимоги забезпечення замовника WEB додатком та Особистим кабінетом на веб-ресурсі:

Вимога щодо «Учасник повинен забезпечити Замовника онлайн системою керування та розподілу пального між смарт-картками, за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, на підтвердження чого учасником надається скрин відповідного веб-ресурсу із зазначенням його розташування у всесвітній мережі.» - є дискримінаційною та обмежувальною, оскільки виконати її зможуть лише мережі, в яких впроваджено система обліку обігу та видачі пального через паливні карти.
Отже, вважаємо, що замовник повинен дозволити приймати участь у закупівлі тим учасникам, які мають можливість поставити замовнику талони (бланки-дозволу) на паливо для їх подальшого отоварення через АЗС, оскільки для здійснення поставки Талонів (талонів) учасник не має необхідності мати Web додаток та Особистий кабінет, який повинен мати окремий розділ який містить елементи керування смарт-картками та їх розподілу.
Відповідно до тендерної документації – Замовник оголосив відкриті торги на закупівлю: ТОВАРУ, а саме за предметом закупівлі Паливо-мастильні матеріали (Код за ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти).

Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо засобів відпуску пального з АЗС – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива за талонами/скретч-картами та надає можливість брати участь у процедури закупівлі лише учасникам, які мають впроваджену систему обліку та видачі палива за паливними картами та мають ВЕБ-додаток.
Незрозуміла вимога Замовника, щодо наявності у учасника «Учасник повинен забезпечити Замовника онлайн системою керування та розподілу пального між смарт-картками, за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, на підтвердження чого учасником надається скрин відповідного веб-ресурсу із зазначенням його розташування у всесвітній мережі.» - оскільки постачання талонів здійснюється за адресою місцезнаходження Замовника, а отримання палива здійснюється на АЗС за талонами, для чого не має необхідності в наявності у учасника для використання Замовником WEB додатку.
Замовником оголошена процедура закупівлі на придбання визначеної кількості Товару:
- Дизельне паливо підвищеної якості (33 000 літрів)
- Бензин А-95 (2 400 літрів)
Замовник закуповує товар, а не послуги з використання WEB додатку для здійснення контролю та розподілу пального та особистого кабінету, який не має необхідності для заправки за талонами на АЗС Учасника.
Відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Замовник не довів та документально не підтвердив, яким самим національним стандартом для - Палива дизельного визначено наявність WEB додатку для здійснення контролю та розподілу пального.
Відповідно до п. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару (Дизельного палива та Бензин А95).
На вимогу замовника щодо підтвердження мoжливicть oтpимaти пaльнe чepeз тaлoни (cкpeтч-кapтки), плануємо запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС МАРШАЛ.

На підтвердження наявності Партнерської мережі АЗС надаємо Партнерський договір № 21-23 від 20.02.2023, укладеного з мережею АЗС Маршал (ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» (Додаток № 1 до Скарги), відповідно до якого:
п. 1.1. Договору передбачено: Постачальник зобов’язується постачати Покупцю партіями через мережу партнерських АЗС в установлені договором строки пальне для автотранспортних засобів (бензин А-95 EURO, дизельне пальне EURO, газ вуглеводний скраплений) (надалі - Товар), а Покупець зобов'язується прийняти Товар і сплатити його вартість у порядку та на умовах цього договору.
п. 3.2. Передача Покупцю талонів на Товар здійснюється по місцезнаходженню офісу Постачальника. Факт передачі талонів підтверджується підписанням Сторонами видаткової накладної на Товар. Передача талонів відбувається в день зарахування на рахунок Постачальника передоплати за товар. Така передача відбувається за місцезнаходженням Постачальника.
п. 3.3. Право власності на Товар переходить до Покупця з моменту підписання Сторонами видаткової накладної на Товар. Товар повертається зі зберігання пред'явнику талона лише на підставі та в обмін на талони на Товар, на умовах, передбачених цим Договором.
Талон на Товар виготовляється на паперовому носії, який містить емблему торгової марки «Marshal», вказівку на вид (марку) товару та номінал, голографічне зображення та інші ступенні захисту. На зворотньому обороті талона нанесено штрих-код, номер талону та срок дії талону. Талон на Товар є товарно-розпорядчим документом на Товар на підставі якого здійснюється видача (повернення) Товару за місцем його зберігання (АЗС). Талон на Товар не є розрахунковим чи платіжним засобом. Для отримання Товару зі зберігання (заправки пальним транспортного засобу на АЗС) водій пред’являє оператору АЗС талон на Товар. Оператор АЗС здійснює відповідну ідентифікацію талона, за допомогою спеціального обладнання, на Товар і, на підставі цього, здійснює фактичну передачу (видачу) Товару відповідної марки та кількості. При видачі Товару, талон на пальне залишається у оператора, що є підтвердженням факту отримання Покупцем Товару зі зберігання відповідного асортименту та кількості.
Враховуючи вищезазначене, укладений з партнером договір, дозволяє Скаржнику здійснювати перепродаж талонів (скретч-карт), емітованих Партнером, які належать на праві власності Скаржнику, для потреб Замовника.
Зразки талонів мережі АЗС МАРШАЛ надано у Додатку № 2 до скарги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 497d442f041f4c8cb738332a892dcaca
Заголовок пункту скарги: встановлення дискримінаційної вимоги щодо наявності АЗС у учасника в кожній області України, крім тимчасово окупованих
Опис заперечення: Відповідно до Розділу «ІІ. Технічні, якісні та інші вимоги до предмету закупівлі:» Додатку № 3 до тендерної документації визначено:
«Відпуск Товару Замовнику здійснюється цілодобово по довірчим документам (смарт-картки або талонам) на АЗС Продавця на відстані не більше 4 км. від місцезнаходження Замовника (вул. Машинобудівників буд. 2-А в смт. Чабани, Фастівського району Київської області) та в кожній області України за виключенням окупованих територій. Покупець отримує довірчі документи (смарт – картки або талони) від Продавця партіями на підставі заявок Покупця.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: встановлення дискримінаційних вимог, що суперечать ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі" та п. 29 Особливостей
Опис суті пункту скарги: Відповідно до тендерної документації – Замовником є комунальне підприємство - КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ ЧАБАНИ" ЧАБАНІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ФАСТІВСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, яке здійснює свою діяльність у сфері надання комунальних послуг та робіт В МЕЖАХ Чабанівської селищної територіальної громади. Зі Статутом КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ ЧАБАНИ" ЧАБАНІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ФАСТІВСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ повноваженнями та адміністративно-територіальним устроєм, на території якого підприємство здійснює свою діяльність, можливо ознайомитись на сайті за посиланням: https://chabany.kp.org.ua/ .
Виникає питання до Замовника, навіщо Замовнику АЗС в кожному області України, якщо свою діяльність він здійснює в межах Чабанівської селищної територіальної громади Київської області. Вважаємо вищезазначену вимогу дискримінаційною та обмежувальною, оскільки задовільнити відповідну вимогу зможе лише один найбільший постачальник України, який має АЗС на відстані не більше 4 км. від місцезнаходження Замовника (вул. Машинобудівників буд. 2-А в смт. Чабани, Фастівського району Київської області) та в кожній області України за виключенням окупованих територій.
Зазначена вимога тендерної документації обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати відпуск палива з партнерської мережі АЗС МАРШАЛ.
Згідно інформації, наявній на сайті мережі АЗС МАРШАЛ https://marshal.ua/map – зазначена мережа має АЗС в Рівненській, Житомирській, Сумській, Чернігівській, Київській, Полтавській, Харківській областях, але не має АЗС в кожній області України.
Таким чином, Скаржник не може виконати умову документації Замовника щодо наявності АЗС «в кожній області України за виключенням окупованих територій». Однак, з 24 областей, що знаходяться повністю або частково під контролем України, Скаржник має можливість запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів на АЗС у 7 областях України.
Вважаємо, що окрім того, що зазначена вимога носить дискримінаційний характер оскільки з урахуванням наявності АЗС на відстані не більше 4 км. від місцезнаходження Замовника (вул. Машинобудівників буд. 2-А в смт. Чабани, Фастівського району Київської області) та в кожній області України за виключенням окупованих територій може виконати лише один постачальник, що нівелює принцип недискримінації учасників, закріплений в статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Замовник не довів необхідність встановлення вимоги тендерної документації щодо наявності АЗС учасників в усіх областях України за виключенням окупованих територій.
Отже, зазначені вище партнерський договір надає ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» право здійснювати продаж талонів (скретч-карт), емітованих партнером для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. АЗС відповідної мережі наявні у АЗС у Рівненській, Житомирській, Сумській, Чернігівській, Київській, Полтавській, Харківській областях, але не має АЗС в кожній області України та на відстані не більше 4 км. від місцезнаходження Замовника (вул. Машинобудівників буд. 2-А в смт. Чабани, Фастівського району Київської області) за адресою: Гатне, 16км+421м траси Київ-Одеса.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 255f3c86e12e499a95596cc973af2773
Заголовок пункту скарги: Партнерський договір саме на право користування АЗС, договір з з операторами ( ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС; гарантійний лист від власника/орендаря/оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, адресований Учасник
Опис заперечення: Відповідно п. 3.3. до Розділу «ІІІ. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:» Додатку № 3 до тендерної документації визначено:
«3.3. У разі наявності партнерських АЗС, Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі пропозиції документальне підтвердження права користування автозаправними станціями інших власників:
- копії Договорів з операторами ( ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС, які повинні бути чинними впродовж строку поставки товару, та/або копія документу, який підтверджує діяльність операторів АЗС відповідно до чинного законодавства;
- гарантійний лист від власника/орендаря/оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт-картками або талонами) встановленого зразка на АЗС.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: встановлення дискримінаційних вимог, що суперечать ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі" та п. 29 Особливостей
Опис суті пункту скарги: 3.2. Щодо відносин саме з операторами/ліцензиатами АЗС або орендованими АЗС:

Вимагаючи від учасників наявність договорів, укладених між Учасником та орендарем/оператором/ліцензіатом АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Замовником встановлена дискримінаційна умова тендерної документації щодо наявності у учасника партнерських відносин САМЕ з орендарем/оператором/ліцензіатом АЗС.
Варто зазначити, що Замовник не надає право учасникам брати участь у закупівлі на умовах партнерських договорів та вимагає як документальне підтвердження надання у складі пропозиції Договорів партнерства саме власниками АЗС.
Відповідна вимога є дискримінаційною для потенційного учасника закупівлі, оскільки компанія Скаржника не має партнерського договору з власником АЗС, а отже не має можливості надавати у складі своєї пропозиції надати копії Договорів САМЕ з власниками АЗС.
Вимога щодо надання учасником партнерських договорів, укладених між Учасником та оператором/ліцензіатом або орендарем АЗС у складі пропозиції учасниками – є дискримінаційною, обмежувальною та незрозумілою. Оскільки найдоцільнішою правовою формою регулювання господарських відносин з постачання продукції є договір поставки, який компанія Скаржника може надати як документальне підтвердження тим же об’єктивним обставинам.
Також варто зазначити, що наші партнерські договори з компанією, яка уповноважена на продаж талонів – гарантують надання безперебійної цілодобової здійснення відпуску пального на АЗС, а отже і так є в документі, який ми можемо надати.
Потенційний учасник співпрацює не з власниками АЗС, а з компанією-партнером АЗС.
Відповідно Учасники які не мають відносин саме з партнерами-власниками АЗС – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Замовник не повинен встановлювати дискримінаційну вимогу, щодо учасників у закупівлі тільки учасників, які мають партнерські договори САМЕ з орендаторами/оператором/ліцензіатом АЗС. Тому Просимо Замовника виключити вимогу щодо надання договорів партнерства саме з власниками АЗС та дозволити брати участь у закупівлі учасникам, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з продавцем талонів мережі АЗС.

3.3. Щодо гарантійного листа САМЕ від власника /орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС:
Замовником встановлена вимога щодо надання Гарантійного листа САМЕ від власника АЗС у випадку, якщо Учасник не є власником АЗС.
Замовник вимагає від учасника надання «гарантійний лист від власника/орендаря/оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт-картками або талонами) встановленого зразка на АЗС.». Зазначена умова тендерної документації – передбачає, що у потенційного учасника мають бути наявні партнерські/договірні відносини саме з власником та/або користувачем АЗС.

Відповідно до зазначеної вище умови – Замовник хоч і дозволяє учасникам мати партнерські АЗС, але обмежує таке партнерство у вигляді наявності партнерських відносин САМЕ з власником або орендарем АЗС.
Умовами тендерної документації суперечливі та дискримінаційні в частині надання учасником Листа САМЕ від суб’єкта господарювання АЗС (власника/орендаря/оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС).
Скаржник не має власних АЗС та планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автотранспорту через мережу АЗС, яка НЕ належить Партнеру на праві власності або оренди. Компанія Скаржника має укладені партнерські договори емітентом талонів мережі АЗС МАРШАЛ, а отже НЕ може надати Гарантійний лист від власника/орендаря/оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, оскільки має партнерські відносини не тільки з власниками АЗС, а і з партнером емітентом талонів.
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність АЗС на відстані не більше 4 км. від місцезнаходження Замовника (вул. Машинобудівників буд. 2-А в смт. Чабани, Фастівського району Київської області) та в кожній області України за виключенням окупованих територій, – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС МАРШАЛ на підставі Партнерського договору № 21-23 від 20.02.2023, укладеного з мережею АЗС Маршал (ТОВ «МАРШАЛ-КАРД», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди та партнер Скаржника не власник/орендар/оператор/ліцензіат АЗС. Відповідний партнер Скаржника НЕ Є ВЛАСНИКОМ АЗС. При цьому наш партнер МОЖЕ НАДАТИ гарантійний лист щодо «гарантійний лист від власника/орендаря/оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт-картками або талонами) встановленого зразка на АЗС.», при цьому відповідна АЗС не належить партнеру на праві власності/оренди та партнер не є оператором/ліцензіатом АЗС.
Скаржник не має партнерських відносин с власниками/орендарями/ліцензіатами АЗС на відстані не більше 4 км. від місцезнаходження Замовника (вул. Машинобудівників буд. 2-А в смт. Чабани, Фастівського району Київської області), а отже умова щодо надання листа САМЕ від власника/орендаря та оператора/ліцензіата АЗС – є дискримінаційною та обмежувальною. Скаржник може надати Лист від Партнера на виконання тим самим об’єктивним обставинам, оскільки НЕ ВСІ ПАРТНЕРИ СКАРЖНИКА Є ВЛАСНИКАМИ/операторами/ліцензіатами АЗС.

3.1. Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС від місця розташування Замовника Одеська область, Одеський район, с.Дальник, вул.Дружби,126 на відстані не більше 12 км, підписана уповноваженою посадовою особою Учасника та скріплена його печаткою (в разі її використання)) у праві власності/користуванні.
В галузі майнового права «власник», «орендар» та «користувач» має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».

Оскільки Замовник вимагає від учасників на відстані не більше 4 км. від місцезнаходження Замовника (вул. Машинобудівників буд. 2-А в смт. Чабани, Фастівського району Київської області), – плануємо запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС МАРШАЛ.
На виконання п. 56 Особливостей та на підтвердження наданої інформації надаємо На підтвердження наявності Партнерської мережі АЗС надаємо Партнерський договір № 21-23 від 20.02.2023, укладеного з мережею АЗС Маршал (ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» (Додаток № 1 до Скарги),
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 919ae3eba81d4f1cbec965ed72715ae8
Заголовок пункту скарги: документ на право використання найменувань (торгових марок) на талонах
Опис заперечення: Відповідно п. 3.9 до Розділу «ІІІ. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:» Додатку № 3 до тендерної документації визначено:
«3.9. У складі пропозиції надати документ що підтверджує право використання Учасником найменувань (торгових марок) зазначених на відповідних смарт картках або талонах відповідно до чинного законодавства України..»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: встановлення дискримінаційних вимог, що суперечать ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі" та п. 29 Особливостей
Опис суті пункту скарги: Вимагаючи надання у складі пропозиції документ що підтверджує право використання Учасником найменувань ( торгових марок) зазначених на відповідних смарт картках (знаків для товарів і послуг)(ліцензійний договір) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки, яка зображена на АЗС та скретч-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг).
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» відсутність права на використання об’єктів інтелектуальної власності не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Згідно п. 56 Особливостей визначено, що якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність АЗС на відстані не більше 4 км. від місцезнаходження Замовника (вул. Машинобудівників буд. 2-А в смт. Чабани, Фастівського району Київської області) та в кожній області України за виключенням окупованих територій, – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС МАРШАЛ.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації