• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Пиріжки та кекси

Завершена

475 323.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 376.62 UAH
Період оскарження: 08.02.2024 22:47 - 14.02.2024 00:00
Вимога
Вирішена

вимога

Номер: b8d0b2f0136b47038a6d6943646bc9a0
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-08-015011-a.c1
Назва: вимога
Вимога:
Шановний замовнику! Тендерною документацією визначено, що на підтвердження запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), Учасник надає документи, що підтверджують те, що Учасник запровадив обов’язкові постійно діючі процедури, засновані на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), а саме: - сертифікат, що посвідчує, що система екологічного управління відповідає ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), а також звіт за результатами останнього аудиту; Відповідно до статті 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. Частиною п’ятою статті 23 Закону визначено, що замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Предметом закупівлі за цією Процедурою закупівлі є товар. Товариство має намір взяти участь у відповідній процедурі закупівлі. У Товариства відсутній сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), оскільки необхідність оформлення такого документу для Скаржника не передбачена законодавством України. Скаржник не є виробником товару, що є предметом закупівлі, а є офіційним дилером виробників продукції, які здійснюють виробництво продукції з дотриманням всіх необхідних вимог законодавства, що підтверджується декларацією виробника, документами про реєстрацію потужності виробництва в ГУ Держпродспоживслужбі міста Києва, протоколами випробувань продукції в акредитованих лабораторіях, розробкою та введенням в дію і застосування постійно діючих процедур, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках тощо. Тобто, посадові особи Товариства взагалі не контактують з товаром, що є предметом закупівлі, на жодному з етапів його виробництва та доставки замовнику. Товариство також звертає увагу, що з 01.01.2018 року втратив чинність Декрет Кабінету Міністрів України від 10.05.1993 № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію», який визначав правові та економічні основи державної системи сертифікації на території України і, відповідно до цього, припинила своє існування державна система сертифікації, а тому із вказаної дати відмінена обов’язкова сертифікація продукції в державній системі сертифікації. Із втратою чинності відповідного акту в Україні здійснено остаточний перехід від системи обов’язкової сертифікації продукції в державній системі сертифікації до оцінки відповідності продукції вимогам технічних регламентів. Фактично на всю продукцію, яка раніше підлягала обов’язковій сертифікації в державній системі сертифікації, на сьогодні поширюється дія технічних регламентів. Положеннями Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачено, що документом про відповідність є – декларація (в т.ч. декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. Згідно ч. 7 ст. 28 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», виробник шляхом складання декларації про відповідність бере на себе відповідальність за відповідність продукції вимогам, установленим у відповідних технічних регламентах. Отже з вищевикладеного вбачається, що декларація про відповідність підтверджує в повній мірі вимоги щодо відповідності хлібобулочної продукції вимогам, установленим у відповідних ДСТУ. Відповідно до ч. 1-2 ст. 9 ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», цілями прийняття технічних регламентів є захист життя та здоров’я людей, тварин і рослин, охорона довкілля та природних ресурсів, забезпечення енергоефективності, захист майна, забезпечення національної безпеки та запобігання підприємницькій практиці, що вводить споживача (користувача) в оману. Технічні регламенти розробляються, приймаються та застосовуються на основі принципів, установлених Угодою Світової організації торгівлі про технічні бар’єри у торгівлі, що є додатком до Марракеської угоди про заснування Світової організації торгівлі 1994 року. Згідно з ч. 1 ст. 11 ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», продукція, що вводиться в обіг, надається на ринку або вводиться в експлуатацію, а згідно з деякими технічними регламентами - також продукція, що виготовляється та/або вводиться в експлуатацію виробником для використання у власних цілях, повинна відповідати вимогам усіх чинних технічних регламентів, які застосовуються до такої продукції, крім випадків, визначених у статті 12 цього Закону та у відповідних технічних регламентах. Таким чином, з вищевикладеного вбачається, що виконання вимог щодо забезпечення безпечності та якості продукції підтверджується декларацією про відповідність або сертифікатом відповідності. Законодавством України не передбачено, що для підтвердження відповідності хлібобулочних виробів вимогам ДСТУ, зокрема щодо належної якості та безпечності продукції, окрім декларації про відповідність або сертифікату відповідності необхідно надавати додаткові сертифікати, виданих сторонніми організаціями. Враховуючи зазначене вище, вимога тендерної документації щодо необхідності надання у складі тендерної пропозиції сертифікату (сканованого з оригіналу) на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), виданого на ім’я Учасника, суперечать приписам частини п’ятої статті 23 Закону (адже в даному випадку Замовник може вимагати підтвердження відповідності екологічним характеристикам товару, що є предметом закупівлі, а не господарської діяльності учасників Процедури закупівлі), є надмірною з точки зору підтвердження якості продукції, оскільки така якість підтверджується в інший спосіб і іншими документами, і є дискримінаційною по відношенню до Товариства та інших учасників закупівлі, які не зможуть взяти участь у відповідній закупівлі через відсутність таких документів. У зв’язку із цим, просимо виключити вимогу про те, що на підтвердження наявності у учасника системи екологічного управління, яка відповідає національним та міжнародним стандартам, учасник у складі тендерної пропозиції надає чинний виданий учаснику сертифікат про відповідність системи екологічного управління вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), а також останній звіт про аудит цієї системи управління.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо за звернення, Замовником буде внесено зміни.
Статус вимоги: Задоволено