• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт центрального міського стадіону "Чемпіон" по вулиці Соборній, 183-Б у м. Ірпінь, Бучанського району, Київської області пошкодженого внаслідок агресивних дій російської федерації проти України

Торги не відбулися

44 025 348.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 220 126.74 UAH
Період оскарження: 08.02.2024 18:42 - 13.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Оскарження результатів закупівлі

Номер: 8b1eced8d42d4564bd86c412826c9544
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-08-014455-a.a3
Назва: Оскарження результатів закупівлі
Скарга:
СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги в частині визначення Переможця - Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕГРАЛ БУД-СТАНДАРТ»
Дата розгляду скарги: 29.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.04.2024 15:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.05.2024 15:59
Коментар замовника щодо усунення порушень: РІШЕННЯ №7542-р/пк-пз від 29.04.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель виконано.
Автор: ТОВ УКРБУДІНЖИНІРІНГ, Депутат Олександр Петрович +380974994772 ubi_2017@ukr.net

Пункт скарги

Номер: a0743efe3fa4494898db6f91a91e001b
Заголовок пункту скарги: Скаржник не погоджується з визначенням переможця закупівлі
Опис заперечення: Скаржник не погоджується з визначенням ТОВ "ІНТЕГРАЛ БУД-СТАНДАРТ" переможцем закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до Додатку 4 до тендерної документації вимагається:
Довідка в довільній формі про те, що розмір середньорічного отриманого доходу (середнє арифметичне значення річних оборотів коштів) учасника процедури закупівлі за останні 2 календарні роки становить менше ніж 50 % від початкової вартості договорів, укладених цим учасником з замовником та які не завершені на день подання пропозиції такого учасника.

На виконання встановленої вимоги у складі пропозиції Переможця надано:
- Довідку в довільній формі про те, що розмір середньорічного отриманого доходу (середнє арифметичне значення річних оборотів коштів) учасника процедури закупівлі за останні 2 календарні роки становить не менше ніж 50 % від початкової вартості договорів, укладених цим учасником з замовником та які не завершені на день подання пропозиції такого учасника.

Додатково у складі пропозиції Переможця надано:
- Довідку про неврегульовані претензії, де міститься інформація про договори, укладені цим учасником з замовником.
На веб-порталі Уповноваженого органу наявна наступна інформація про суми укладених договорів Переможця і Замовника, які не завершені на день подання пропозиції (не оприлюднено звіт про виконання договору):
- Договір №136-23 від 28.08.2023 року на суму 62 693 308,31 грн, у т.ч. ПДВ;
- Договір №174-23 від 05.10.2023 року на суму 35 976 391,35 грн, у т.ч. ПДВ;
- Договір №175-23 від 05.10.2023 року на суму 21 081 379,84 грн, у т.ч. ПДВ.

Загальна сума по всім вказаним договорам становить 119 751 079,5 грн, у т.ч. ПДВ, що є підтвердженням довідки про розмір середньорічного доходу за останні 2 календарні роки, який становить більше ніж 50% від початкової вартості договорів.
Таким чином у складі пропозиції не надано довідки в довільній формі про те, що розмір середньорічного отриманого доходу (середнє арифметичне значення річних оборотів коштів) учасника процедури закупівлі за останні 2 календарні роки становить менше ніж 50 % від початкової вартості договорів, укладених цим учасником з замовником та які не завершені на день подання пропозиції такого учасника.
Таким надана у складі пропозиції інформація не відповідає вимогам тендерної документації.

2. Відповідно до п. 6 Розділу 3 тендерної документації вимагається:
Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасника повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна (Додаток 30 до Настанови) до неї; пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів; аналіз ринку цін на основні матеріали. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково- аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова), відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації). Договірна ціна встановлена динамічна. Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови та технічного завдання. Договірна ціна повинна бути додатково надана в форматі imd у програмному АВК-5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, рекомендованих до використання учасниками будівництва МІНІСТЕРСТВОМ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ТА БУДІВНИЦТВА УКРАЇНИ.


Замовником в Технічному завданні у Відомості обсягів робіт Додатку 2 чітко встановлений Клас наслідків (відповідальності) – СС2.
Згідно Додатку 25 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова) встановлені чіткі Показники для визначення розміру кошторисного прибутку за класом наслідків (відповідальності) об’єкта та видами робіт.
Виходячи з встановленого Замовником класу наслідків (відповідальності) СС2, показник розміру кошторисного прибутку має бути встановлений в кошторисних розрахунках учасників у розмірі – 18,11 грн/люд.год.
У складі пропозиції Переможця надано Пояснювальну записку, де зазначено:
Показник для визначення розмiру кошторисного прибутку (див.графу 8 Розрахунку прибутку), Настанова [4.38] – 7,56 грн./люд.год.

Переможцем на виконання даної вимоги було надано кошторис, який не відповідає вимогам Настанови в цій частині.
Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Подібне рішення присутнє в попередній скарзі даного Скаржника щодо даної закупівлі: UA-2024-02-08-014455-a.b1.

1. Відповідно до п. 6 Розділу 3 тендерної документації вимагається:
Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасника повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна (Додаток 30 до Настанови) до неї; пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів; аналіз ринку цін на основні матеріали. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково- аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова), відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації). Договірна ціна встановлена динамічна. Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови та технічного завдання. Договірна ціна повинна бути додатково надана в форматі imd у програмному АВК-5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, рекомендованих до використання учасниками будівництва МІНІСТЕРСТВОМ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ТА БУДІВНИЦТВА УКРАЇНИ.

Відповідно до п. 1 Розділу 3 тендерної документації:
Допускається заокруглення значень у розрахунках договірної ціни, які не впливають на загальну вартість пропозиції.


На виконання вимоги тендерної документації Переможцем було надано кошторис, який містить серед іншого документ «Підсумкова відомість ресурсів» (файл «Кошторис Чемпіон ч.2»), який не відповідає технічному завданню «Додаток 2 до тендерної документації».
Відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації встановлено вимоги до витрат будівельних машин та механізмів (визначено в машино-годинах) (Розділ Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва). Оскільки даний документ відноситься до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, тобто до кошторисного документу, який визначає повну кошторисну вартість об’єкта будівництва або його черги (п. 1.2 Настанови), він містить зведені відомості про матеріально-технічні ресурси - сукупність матеріальних ресурсів (матеріалів, виробів і комплектів) та технічних ресурсів (будівельних машин та механізмів), які необхідні для виконання будівельних робіт (п. 1.2 Настанови).

Наданий Переможцем документ «Підсумкова відомість ресурсів», який містить зведені відомості про матеріально-технічні ресурси, не відповідають вимогам до витрат будівельних машин та механізмів. Наявна невідповідність впливає на загальну вартість пропозиції, тому не може бути допустимою.
Порівняння вимог Додатку 2 до тендерної документації та наданої Переможцем Підсумкової відомості ресурсів:

1.1. Відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації (Розділ Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва):
Позиція 33. Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10 т 175,48733 маш.год.
Позиція 53. Установка для зварювання ручного дугового [постійного струму] - 196,91331 маш.год.

Відповідно до Підсумкової відомості ресурсів Переможця:
Позиція 10. Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність ###### маш.год.
Позиція 27. Установка для зварювання ручного дугового (постійного струму) ###### маш.год.
Таким чином пропозиція не містить інформації про кількість машино-годин будівельних машин та механізмів, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

1.2. Відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації (Розділ Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва):
Позиція 20. Електростанції пересувні, потужність 2 кВт - 102,0233 маш.год.

Відповідно до Підсумкової відомості ресурсів Переможця:
Позиція 26. Електростанції пересувні, потужність 2 кВт – 102,02329736 маш.год.

Таким чином різниця складає 0,0006736 маш.год. Згідно підсумкової відомості ресурсів вартість однієї машино-години даної установки – 104,44 грн. без ПДВ. Тому вартість різниці складає 104,44 * 0,0006736 = 0,07 грн. без ПДВ. Така різниця впливає на загальну вартість пропозиції.
З урахуванням вищевикладеного пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Подібне рішення присутнє в попередній скарзі даного Скаржника щодо даної закупівлі: UA-2024-02-08-014455-a.b1.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного відхилення пропозиції ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП»

Номер: ef6b7e183ef2486abba0efa7e03435b5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-08-014455-a.b2
Назва: СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного відхилення пропозиції ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП»
Скарга:
Вважаємо, що Замовником торгів порушено основні принципи здійснення закупівель, що встановлені статтею 5 Закону, зокрема такі як «добросовісна конкуренція серед учасників»; «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель»; «об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі», а тому порушено право Скаржника, який претендує на перемогу в даній процедурі закупівель.
Дата розгляду скарги: 10.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.04.2024 17:53
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 12.04.2024 13:24
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП", Олена Гаркуша 380966405014 smart.UG.2012@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 786b752134ff4a7d9825ca9bd5305793
Заголовок пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення пропозиції ТОВ "СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП"
Опис заперечення: Скаржник вважає незаконною підставу для відхилення пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Незаконне надання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення: Незаконне надання 24 годин на усунення невідповідностей
Опис суті пункту скарги: 2. Після детального аналізу Протокольного рішення 65 від 26.03.2024 р. було виявлено, що пропозицію Скаржника відхилено на підставі:

Відповідно до пункту 3 Додатку 4 до тендерної документації:
Учасник надає інформаційну довідку про виконання учасником не менше 2 аналогічних договорів протягом останніх 4 календарних років згідно пункту 3.1 цієї документації.
Під аналогічними розуміються договори співставні за складом та характером робіт.
Для підтвердження виконання учасником аналогічного договору надати: аналогічний договір у повному обсязі, акт (акти) виконаних робіт (на акті обов’язково повинні бути наявні такі реквізити, як номер та дата відповідного аналогічного договору).
Лист-відгук від контрагента, зазначеного в довідці про виконання учасником аналогічного договору (довідка згідно пункту 3.1. цієї документації).
Лист-відгук до аналогічного договору має містити наступну інформацію: дату видачi, вихiдний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного Договору, інформацію про відсутність з боку замовника претензій та судових позовів щодо неналежного виконання умов Договору, оцінку якості виконання договірних зобов’язань.
3.1. Учасник надає Довідку на власному бланку (у разі наявності таких бланків) за формою, наведеною нижче, що містить інформацію щодо наявності документального підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.


Від

Довідка щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів


№ Найменуван ня,
ЄДРПОУ,
адреса контрагента, контактна особа із зазначенням номеру
телефону
Пред мет дого вору
Дата,
№ уклада ння договор у
Строк дії договор у
Відмітка про виконання договору учасником (вказати: виконаний / не виконаний учасником)
Наявність претензійної роботи (зазначити:
«наявність» або
«відсутність»)
Роль учасника (зазначити:
«генеральний підрядник» або
«субпідрядник
»)
*Вимога щодо надання учасником відповідних Довідок за формою, наведеною вище, може бути запропонована як зразок для відображення затребуваної інформації, що надається у вигляді довідок довільної форми. У довідці довільної форми вказати всю необхідну інформацію, зазначену у зразку.


Учасником в складі тендерної пропозиції на виконання вищезазначеної вимоги була надана Довідка щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, в якій зазначена інформація про один аналогічний договір, однак відповідно до абзацу 1 пункту 3 Додатку 4 до тендерної документації: «Учасник надає інформаційну довідку про виконання учасником не менше 2 аналогічних договорів протягом останніх 4 календарних років згідно пункту 3.1 цієї документації».
Для усунення зазначеної невідповідності Учаснику необхідно надати у строк, визначений Особливостями оновлену довідку щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів відповідно до форми зазначеної в підпункті 3.1 пункту 3 Додатку 4 до тендерної документації із зазначенням двох аналогічних договорів відповідно до вимог пункту 3 Додатку 4 та зазначенням інформації відповідно до форми. Разом з тим до договорів вказаних в оновленій довідці щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів надати: .Для підтвердження виконання учасником аналогічного договору надати: аналогічний договір у повному обсязі, акт (акти) виконаних робіт (на акті обов’язково повинні бути наявні такі реквізити, як номер та дата відповідного аналогічного договору). Лист-відгук від контрагента, зазначеного в довідці про виконання учасником аналогічного договору (довідка згідно пункту 3.1. цієї документації). Лист-відгук до аналогічного договору має містити наступну інформацію: дату видачi, вихiдний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного Договору, інформацію про відсутність з боку замовника претензій та судових позовів щодо неналежного виконання умов Договору, оцінку якості виконання договірних зобов’язань.
На виправлення зазначених вище невідповідностей, В строк, встановлений пунктом 43 Особливостей, Учасником було надано Довідку щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів від 22.03.2024р. №2203/-1. В пункті 1 колонка 2 вищезазначеної довідки не зазначена інформація щодо ЄДРПОУ контрагента.
Згідно з абзацом 4 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію, якщо Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Скаржник не погоджується з підставою для відхилення пропозиції. Відповідно до п. 3 Таблиці 1 Додатку 4 до тендерної документації вимагається:
Учасник надає інформаційну довідку про виконання учасником не менше 2 аналогічних договорів протягом останніх 4 календарних років згідно пункту 3.1 цієї документації.
Під аналогічними розуміються договори співставні за складом та характером робіт. Для підтвердження виконання учасником аналогічного договору надати: аналогічний договір у повному обсязі, акт (акти) виконаних робіт (на акті обов’язково повинні бути наявні такі реквізити, як номер та дата відповідного аналогічного договору).
Лист-відгук від контрагента, зазначеного в довідці про виконання учасником аналогічного договору (довідка згідно пункту 3.1. цієї документації).
Лист-відгук до аналогічного договору має містити наступну інформацію: дату видачi, вихiдний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного Договору, інформацію про відсутність з боку замовника претензій та судових позовів щодо неналежного виконання умов Договору, оцінку якості виконання договірних зобов’язань.

Додатково тендерною документацією в п. 3.1 Таблиці 1 Додатку 4 до тендерної документації встановлено форму Довідки щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, в якій, серед іншого, вимагається зазначити код ЄДРПОУ контрагента.
Таким чином умовами тендерної документації вимагалось надати:
- Довідку щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів за встановленою в тендерній документації формою, яка, серед іншого, має містити інформацію про код ЄДРПОУ контрагента. Довідка має містити інформацію про виконання учасником не менше 2 аналогічних договорів протягом останніх 4 років. Аналогічним договором вважається співставний за складом та характером робіт. Тендерна документація не містить чітких вимог щодо суті співставності за складом та характером робіт, проте відповідно до оголошення про проведення закупівлі здійснюється закупівля робіт з капітального ремонту.
- Копію аналогічного договору;
- Акт (акти) виконаних робіт;
- Лист-відгук від контрагента, який зазначений у довідці.

На виконання вимоги тендерної документації Скаржником у складі пропозиції надано:
- Довідку щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, яка містить інформацію про договір № 05-08/22 від 05.08.2022 р.
- копію договору № 05-08/22 від 05.08.2022 р.
- акти до договору № 05-08/22 від 05.08.2022 р.
- лист-відгук від контрагента, інформацію про якого зазначено в довідці.

Надана довідка всупереч вимогам тендерної документації містить інформацію про один аналогічний договір та не містить інформації про код ЄДРПОУ контрагента.

22.03.2024 р. на веб-порталі Уповноваженого органу було оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідності, де, серед іншого, зазначено:
Відповідно до пункту 3 Додатку 4 до тендерної документації: Учасник надає інформаційну довідку про виконання учасником не менше 2 аналогічних договорів протягом останніх 4 календарних років згідно пункту 3.1 цієї документації. Під аналогічними розуміються договори співставні за складом та характером робіт. Для підтвердження виконання учасником аналогічного договору надати: аналогічний договір у повному обсязі, акт (акти) виконаних робіт (на акті обов’язково повинні бути наявні такі реквізити, як номер та дата відповідного аналогічного договору). Лист-відгук від контрагента, зазначеного в довідці про виконання учасником аналогічного договору (довідка згідно пункту 3.1. цієї документації). Лист-відгук до аналогічного договору має містити наступну інформацію: дату видачi, вихiдний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного Договору, інформацію про відсутність з боку замовника претензій та судових позовів щодо неналежного виконання умов Договору, оцінку якості виконання договірних зобов’язань. 3.1. Учасник надає Довідку на власному бланку (у разі наявності таких бланків) за формою, наведеною нижче, що містить інформацію щодо наявності документального підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. №___________ Від_________ Довідка щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів № Найменування, ЄДРПОУ, адреса контрагента, контактна особа із зазначенням номеру телефону Предмет договору Дата, № укладання договору Строк дії договору Відмітка про виконання договору учасником (вказати: виконаний / не виконаний учасником) Наявність претензійної роботи (зазначити: «наявність» або «відсутність») Роль учасника (зазначити: «генеральний підрядник» або «субпідрядник») *Вимога щодо надання учасником відповідних Довідок за формою, наведеною вище, може бути запропонована як зразок для відображення затребуваної інформації, що надається у вигляді довідок довільної форми. У довідці довільної форми вказати всю необхідну інформацію, зазначену у зразку.
Учасником в складі тендерної пропозиції на виконання вищезазначеної вимоги була надана Довідка щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, в якій зазначена інформація про один аналогічний договір, однак відповідно до абзацу 1 пункту 3 Додатку 4 до тендерної документації: «Учасник надає інформаційну довідку про виконання учасником не менше 2 аналогічних договорів протягом останніх 4 календарних років згідно пункту 3.1 цієї документації».
Для усунення зазначеної невідповідності Учаснику необхідно надати у строк, визначений Особливостями оновлену довідку щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів відповідно до форми зазначеної в підпункті 3.1 пункту 3 Додатку 4 до тендерної документації із зазначенням двох аналогічних договорів відповідно до вимог пункту 3 Додатку 4 та зазначенням інформації відповідно до форми. Разом з тим до договорів вказаних в оновленій довідці щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів надати: .Для підтвердження виконання учасником аналогічного договору надати: аналогічний договір у повному обсязі, акт (акти) виконаних робіт (на акті обов’язково повинні бути наявні такі реквізити, як номер та дата відповідного аналогічного договору). Лист-відгук від контрагента, зазначеного в довідці про виконання учасником аналогічного договору (довідка згідно пункту 3.1. цієї документації). Лист-відгук до аналогічного договору має містити наступну інформацію: дату видачi, вихiдний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного Договору, інформацію про відсутність з боку замовника претензій та судових позовів щодо неналежного виконання умов Договору, оцінку якості виконання договірних зобов’язань.
Звертаємо увагу, що повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей не містить чіткої вимоги щодо того, що в пункті 1 колонка 2 довідки необхідно зазначити інформацію щодо ЄДРПОУ контрагента.
На виконання повідомлення з вимогою про усунення невідповідності Скаржником було надано:
- Довідку щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, яка містить інформацію про договір № 449 від 21.07.2023 р., договір № 05-08/22 від 05.08.2022 р., договір № 2711/23 від 27.11.2023 р.;
- копію договору № 449 від 21.07.2023 р., договору № 2711/23 від 27.11.2023 р. (договір № 05-08/22 від 05.08.2022 р. уже міститься у складі пропозиції);
- акти до договору № 449 від 21.07.2023 р., договору № 2711/23 від 27.11.2023 р. (акти до договору № 05-08/22 від 05.08.2022 р. уже містяться у складі пропозиції);
- лист-відгук від контрагента, інформацію про якого зазначено в довідці щодо договору № 449 від 21.07.2023 р., договору № 2711/23 від 27.11.2023 р. (лист-відгук до договору № 05-08/22 від 05.08.2022 р. уже міститься у складі пропозиції).
Надана у відповідь на повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей Довідка щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів не містить інформацію про код ЄДРПОУ контрагента щодо Договору № 449 від 21.07.2023 р.
Разом з тим Довідка щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів містить інформацію про 2 (два) інших договори (договір № 05-08/22 від 05.08.2022 р., договір № 2711/23 від 27.11.2023 р.), щодо яких зазначено код ЄДРПОУ контрагента. Ці два договори є співставними за складом та характером робіт. Таким чином довідка містить інформацію про виконання учасником не менше 2 аналогічних договорів протягом останніх 4 років.
Таким чином пропозиція містить довідку щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, в якій зазначено інформацію про виконання учасником не менше 2 аналогічних договорів протягом останніх 4 років, що повністю відповідає вимогам тендерної документації.
З урахуванням вищевикладеного Скаржник вважає незаконною підставу для відхилення пропозиції Скаржника в цій частині.
1. Після детального аналізу Протокольного рішення 65 від 26.03.2024 р. було виявлено, що пропозицію Скаржника відхилено на підставі:

Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
На виконання пункту 43 Особливостей, Замовник розмістив повідомлення з вимогою про усунення наступних невідповідностей в електронній системі закупівель:
1. Відповідно до пункту 2 Розділу 5 до тендерної документації: Учасник повинен надати копію чинного договору, яким підтверджується вивезення відходів, які будуть утворюватись в процесі виконання робіт.
Учасником в складі тендерної пропозиції на виконання вищезазначеної вимоги було надано Договір від 01 вересня 2023 року № 12/2023. Відповідно до пункту 1.1 Договору від 01 вересня 2023 року № 12/2023 «Виконавець зобов’язується надати Замовнику послуги з вивезення відходів(будівельних) які будуть утворюватися в процесі виконання робіт Замовника з дотриманням вимог законодавства, на підставі заявок замовника, а Замовник – прийняти та оплатити надані послуги на умовах даного Договору та згідно Калькуляції (Додаток 1 до Договору)», однак Додаток 1 до Договору у складі тендерної пропозиції відсутній.
Для усунення зазначеної невідповідності Учаснику необхідно надати у строк, визначений Особливостями копію чинного договору, яким підтверджується вивезення відходів, які будуть утворюватись в процесі виконання робіт.
На виправлення зазначених вище невідповідностей, в строк, встановлений пунктом 43 Особливостей, Учасником було надано скан-копію договору від 01 вересня 2023 року №12/2023 укладеного між Учасником та ТОВ «ЕКОСЕРВІС ГРУП» на вивезення негабаритних (будівельних) відходів (далі – Договір). Відповідно до пункту 1.1 Договору: «Виконавець зобов'язується надати Замовнику послуги з вивезення відходів (будівельних), які будуть утворюватися в процесі виконання робіт Замовника з дотриманням вимог законодавства, на підставі заявок заковник, а Замовник – прийняти та оплатити надані послуги на умовах даного Договору та згідно Калькуліції (Додаток 1 до Договору)….», однак Додаток 1 до Договору відсутній в складі документів. Водночас Учасником надано Додаток №1 до Договору від 01 вересня 2023 року №01|09-2023, однак Договір від 01 вересня 2023 року №01|09-2023 відсутній.


Скаржник не погоджується з підставою для відхилення пропозиції. Відповідно до п. 2 Розділу 5 тендерної документації вимагається:
Учасник повинен надати копію чинного договору, яким підтверджується вивезення відходів, які будуть утворюватись в процесі виконання робіт.
На виконання вимоги тендерної документації у складі пропозиції ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» надано:
- Договір № 12|2023 від 01.09.2023 р. з ТОВ «ЕКОСЕРВІС ГРУП» (файл «6. Договір відходи»), відповідно до якого передбачено, що ТОВ «ЕКОСЕРВІС ГРУП» зобов’язується надати Замовнику (тобто ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» послуги з вивезення відходів (будівельних), які будуть утворюватись в процесі виконання робіт ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» з дотриманням вимог законодавства, на підставі заявок замовника. Одночасно договором передбачено, що ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» зобов’язується прийняти та оплатити надані послуги на умовах даного Договору та згідно Калькуляції (Додаток 1 до Договору). Одночасно п. 4.1 наданого Договору передбачено, що вартість послуг за вивіз будівельного (негабаритного) сміття, які ТОВ «ЕКОСЕРВІС ГРУП» надає ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» визначається згідно з Протоколом погодження договірної ціни (Додаток 1 до Договору) та складає:
Вивіз будівельних (негабаритних) відходів контейнерами портальної системи мультиліфт навантаження об’ємом від 10-14 м. куб складає фіксовану вартість за 1 м. куб – 489,00 грн. (чотириста вісімдесят дев’ять грн. 00 копійок) з ПДВ.
Вивіз будівельних (негабаритних) відходів контейнерами портальної системи мультиліфт навантаження об’ємом від 15 м.куб. складає фіксовану вартість за 1 м. куб. – 441,00 грн. (чотириста сорок одна грн. 00 копійок) з ПДВ.
Вивіз будівельних (негабаритних) відходів контейнерами «ковшовиками» об’ємом від 7-9 м. куб скаладає фіксовану вартість за 1 рейс – 4300,00 грн (чотири тисячі триста гривень 00 копійок) з ПДВ.
Відповідно до п. 6.2 Договору № 12|2023 від 01.09.2023 р. передбачено, що даний договір має термін дії до 31.12 2023 р., при цьому в п. 6.3 цього ж Договору зазначено, що у разі якщо замовником не буде письмово повідомлено про розірвання договору до 31.12.2023 року, даний договір продовжує свою дію на той самий строк і на тих самих умовах.

Скаржник не повідомляв письмово ТОВ «ЕКОСЕРВІС ГРУП» про розірвання договору до 31.12.2023 р., тому наданий договір № 12|2023 від 01.09.2023 р. є пролонгованим до 31.12.2024 р., відповідно є чинним на момент подання пропозицій згідно закупівлі, рішення щодо якої оскаржується даною Скаргою.
Таким чином у складі пропозиції надано копію чинного договору, яким підтверджується вивезення відходів, які будуть утворюватись в процесі виконання робіт, що повністю відповідає вимогам тендерної документації.

22.03.2024 р. на веб-порталі Уповноваженого органу було оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідності, де, серед іншого, зазначено:

Відповідно до пункту 2 Розділу 5 до тендерної документації: Учасник повинен надати копію чинного договору, яким підтверджується вивезення відходів, які будуть утворюватись в процесі виконання робіт. Учасником в складі тендерної пропозиції на виконання вищезазначеної вимоги було надано Договір від 01 вересня 2023 року № 12/2023. Відповідно до пункту 1.1 Договору від 01 вересня 2023 року № 12/2023 «Виконавець зобов’язується надати Замовнику послуги з вивезення відходів(будівельних) які будуть утворюватися в процесі виконання робіт Замовника з дотриманням вимог законодавства, на підставі заявок замовника, а Замовник – прийняти та оплатити надані послуги на умовах даного Договору та згідно Калькуляції (Додаток 1 до Договору)», однак Додаток 1 до Договору у складі тендерної пропозиції відсутній. Для усунення зазначеної невідповідності Учаснику необхідно надати у строк, визначений Особливостями копію чинного договору, яким підтверджується вивезення відходів, які будуть утворюватись в процесі виконання робіт.

Відповідно до ст. 173 Господарського Кодексу України господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.
Згідно ст. 174 Господарського Кодексу України господарські зобов’язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать
Таким чином Договір № 12|2023 від 01.09.2023 р. є господарським договором.
Відповідно до ч. 3-4 ст. 180 Господарського Кодексу України при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Також істотними умовами є умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.
Наданий у складі пропозиції Договір № 12|2023 від 01.09.2023 р. містить інформацію про предмет, ціну та строк дії договору. Умовами Договору № 12|2023 від 01.09.2023 р. не передбачено, що Додаток 1 до нього є невід’ємною частиною Договору № 12|2023 від 01.09.2023 р.
Відповідно до переліку формальних (несуттєвих) помилок, встановлених тендерною документацією згідно Наказу Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок», однією з таких помилок вважається «У складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації». Дійсно Договір № 12|2023 від 01.09.2023 р. передбачає складання Додатку 1 до нього, проте оскільки Додаток 1 не є невід’ємною частиною Договору № 12|2023 від 01.09.2023 р., то Договір № 12|2023 від 01.09.2023 р. надано у складі пропозиції в повному обсязі.
Таким чином у складі пропозиції надано копію чинного договору, яким підтверджується вивезення відходів, які будуть утворюватись в процесі виконання робіт, а Замовник не повинен був оприлюднювати Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в цій частині.
З урахуванням вищевикладеного, а саме незаконності оприлюднення Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в цій частині, відсутня підстава для відхилення пропозиції Скаржника щодо невиправлення виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідностей в інформації та/або документах, що подані Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції, та/або зміни предмету закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги в частині визначення Переможця - Товариство з обмеженою відповідальністю «ТІНТОРЕТТО»

Номер: afbb2ca7187346de9fed53ef0ac30d29
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-08-014455-a.b1
Назва: СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги в частині визначення Переможця - Товариство з обмеженою відповідальністю «ТІНТОРЕТТО»
Скарга:
Скаржник не погоджується з визначенням переможця процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 19.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.03.2024 15:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.03.2024 12:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: РІшення Коміссії №4963-р/пк-пз від 19.03.2024 виконано
Автор: ТОВ УКРБУДІНЖИНІРІНГ, Депутат Олександр Петрович +380974994772 ubi_2017@ukr.net

Пункт скарги

Номер: e3843078edb740fab28fd7d64ec5edf3
Заголовок пункту скарги: Скаржник не погоджується з визначенням переможця процедури закупівлі.
Опис заперечення: Скаржник не погоджується з визначенням ТОВ "ТІНТОРЕТТО" переможцем закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Опис суті пункту скарги: 5. Відповідно до п. 6 Розділу 3 тендерної документації вимагається:
Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасника повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна (Додаток 30 до Настанови) до неї; пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів; аналіз ринку цін на основні матеріали. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково- аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова), відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації). Договірна ціна встановлена динамічна. Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови та технічного завдання. Договірна ціна повинна бути додатково надана в форматі imd у програмному АВК-5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, рекомендованих до використання учасниками будівництва МІНІСТЕРСТВОМ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ТА БУДІВНИЦТВА УКРАЇНИ.

Замовником в Технічному завданні у Відомості обсягів робіт Додатку 2 чітко встановлений Клас наслідків (відповідальності) – СС2.
Згідно Додатку 25 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова) встановлені чіткі Показники для визначення розміру кошторисного прибутку за класом наслідків (відповідальності) об’єкта та видами робіт.
Виходячи з встановленого Замовником класу наслідків (відповідальності) СС2, показник розміру кошторисного прибутку має бути встановлений в кошторисних розрахунках учасників у розмірі – 18,11 грн/люд.год.
У складі пропозиції Переможця надано Пояснювальну записку, де зазначено:
Показник для визначення розмiру кошторисного прибутку (див.графу 8 Розрахунку прибутку), Настанова [4.38] – 7,56 грн./люд.год.

Переможцем на виконання даної вимоги було надано кошторис, який не відповідає вимогам Настанови в цій частині.
Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

4. Відповідно до п. 6 Розділу 3 тендерної документації вимагається:
Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасника повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна (Додаток 30 до Настанови) до неї; пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів; аналіз ринку цін на основні матеріали. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково- аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова), відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації). Договірна ціна встановлена динамічна. Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови та технічного завдання. Договірна ціна повинна бути додатково надана в форматі imd у програмному АВК-5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, рекомендованих до використання учасниками будівництва МІНІСТЕРСТВОМ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ТА БУДІВНИЦТВА УКРАЇНИ.

Відповідно до вимог п. 972 Розділу «Відомість обсягів робіт» Додатку 2 до тендерної документації передбачено вид робіт:
(Демонтаж) Установлення лавок – 6 шт.
Відповідно до наданого Переможцем локального кошторису №07-04-01 передбачено:
Позиція 2: Установлення лавок – 6 шт.
Відповідно до п. 3.15 Настанови з визначення вартості будівництва передбачено, що при складанні локальних кошторисів застосовуються КНУ РЕКН, вказівки щодо застосування КНУ РЕКН, КНУ РКНЕМ.
Відповідно до п. 2.8. Вказівок щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи визначено:
Витрати ресурсів на роботи з демонтажу окремих конструкцій будівель і споруд, внутрішнього санітарно-технічного та електротехнічного обладнання, а також зовнішніх мереж за відсутності необхідних норм на демонтаж (розбирання) можуть визначатися за нормами відповідних Збірників РЕКН на будівельні роботи без урахування норм витрат матеріалів, конструкцій, арматури, трубопроводів, санітарно-технічного та електротехнічного обладнання, врахованих нормами, із застосуванням до норм витрат труда робітників-будівельників, машиністів (3), часу експлуатації будівельних машин і механізмів, механізованого виробничого знаряддя, що застосовуються при демонтажі, таких коефіцієнтів:

а) при демонтажі збірних залізобетонних і бетонних конструкцій
- 0,8;
б) те саме, збірних дерев'яних конструкцій - 0,8;
в) те саме, внутрішнього санітарно-технічного і електротехнічного обладнання (водопроводу, каналізації, водостоків, опалення, вентиляції, електропостачання)

- 0,4;
г) те саме, зовнішніх мереж водопроводу, каналізації, теплопостачання, газопостачання, електропостачання
- 0,6;
д) те саме, металевих конструкцій - 0,7.

Таким чином при демонтажі металевих конструкцій необхідно застосовувати коефіцієнт 0,7.
Всупереч вимогам Настанови при складанні кошторису Переможцем застосовано коефіцієнт 0,6, який необхідно застосовувати при демонтажі зовнішніх мереж водопроводу, каналізації, теплопостачання, газопостачання, електропостачання, що не відповідає вимогам Настанови та має суттєвий вплив на загальну вартість пропозиції.
З урахуванням вищевикладеного пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

3. Відповідно до Додатку 4 тендерної документації вимагається:
• Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку в довільній формі про те, що під час виконання робіт, які є предметом закупівлі ним будуть застосовуватись заходи із захисту довкілля з переліком заходів (зокрема дотримуватися при будівництві, введенні в дію нових і реконструкції діючих об’єктів, удосконаленні існуючих і впровадженні нових технологічних процесів та забезпечувати екологічну безпеку людей, раціональне використання природних ресурсів, додержання нормативів шкідливих впливів на навколишнє природне середовище, при цьому повинні передбачатися вловлювання, утилізація, знешкодження шкідливих речовин і відходів або повна їх ліквідація, виконання інших вимог щодо охорони навколишнього природного середовища і здоров'я людей; дотримуватися вимог екологічної безпеки при застосуванні нової техніки, імпортного устаткування, технологій і систем; дотримуватися правил транспортування, зберігання і застосування, нафти і нафтопродуктів, токсичних хімічних речовин та інших препаратів, з тим щоб не допустити забруднення ними або їх складовими навколишнє природне середовище; вживати ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення; забезпечувати повне збирання, належне зберігання відходів, не допускати їх змішування; брати на себе зобов’язання у разі аварії, що спричинило забруднення навколишнього природного середовища, негайно приступити до ліквідації її наслідків; повідомляти про аварію і заходи, вжиті для ліквідації її наслідків замовнику).

На виконання вимоги тендерної документації Переможцем було надано Довідку про дотримання заходів із захисту довкілля, яка не містить інформації про перелік заходів, зокрема дотримуватися при будівництві, введенні в дію нових і реконструкції діючих об’єктів, удосконаленні існуючих і впровадженні нових технологічних процесів та забезпечувати екологічну безпеку людей, раціональне використання природних ресурсів, додержання нормативів шкідливих впливів на навколишнє природне середовище, при цьому повинні передбачатися вловлювання, утилізація, знешкодження шкідливих речовин і відходів або повна їх ліквідація, виконання інших вимог щодо охорони навколишнього природного середовища і здоров'я людей; дотримуватися вимог екологічної безпеки при застосуванні нової техніки, імпортного устаткування, технологій і систем; дотримуватися правил транспортування, зберігання і застосування, нафти і нафтопродуктів, токсичних хімічних речовин та інших препаратів, з тим щоб не допустити забруднення ними або їх складовими навколишнє природне середовище; вживати ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення; забезпечувати повне збирання, належне зберігання відходів, не допускати їх змішування; брати на себе зобов’язання у разі аварії, що спричинило забруднення навколишнього природного середовища, негайно приступити до ліквідації її наслідків; повідомляти про аварію і заходи, вжиті для ліквідації її наслідків замовнику.
01.03.2024 р. Замовником було оприлюднено Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, де в п. 4 зазначено:
4. Відповідно до Додатку 4 до тендерної документації: Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку в довільній формі про те, що під час виконання робіт, які є предметом закупівлі ним будуть застосовуватись заходи із захисту довкілля з переліком заходів (зокрема дотримуватися при будівництві, введенні в дію нових і реконструкції діючих об’єктів, удосконаленні існуючих і впровадженні нових технологічних процесів та забезпечувати екологічну безпеку людей, раціональне використання природних ресурсів, додержання нормативів шкідливих впливів на навколишнє природне середовище, при цьому повинні передбачатися вловлювання, утилізація, знешкодження шкідливих речовин і відходів або повна їх ліквідація, виконання інших вимог щодо охорони навколишнього природного середовища і здоров'я людей; дотримуватися вимог екологічної безпеки при застосуванні нової техніки, імпортного устаткування, технологій і систем; дотримуватися правил транспортування, зберігання і застосування, нафти і нафтопродуктів, токсичних хімічних речовин та інших препаратів, з тим щоб не допустити забруднення ними або їх складовими навколишнє природне середовище; вживати ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення; забезпечувати повне збирання, належне зберігання відходів, не допускати їх змішування; брати на себе зобов’язання у разі аварії, що спричинило забруднення навколишнього природного середовища, негайно приступити до ліквідації її наслідків; повідомляти про аварію і заходи, вжиті для ліквідації її наслідків замовнику).
Учасником в складі тендерної пропозиції на виконання вищезазначених вимог не було надано довідки в довільній формі про те, що під час виконання робіт, які є предметом закупівлі ним будуть застосовуватись заходи із захисту довкілля з переліком заходів (зокрема дотримуватися при будівництві, введенні в дію нових і реконструкції діючих об’єктів, удосконаленні існуючих і впровадженні нових технологічних процесів та забезпечувати екологічну безпеку людей, раціональне використання природних ресурсів, додержання нормативів шкідливих впливів на навколишнє природне середовище, при цьому повинні передбачатися вловлювання, утилізація, знешкодження шкідливих речовин і відходів або повна їх ліквідація, виконання інших вимог щодо охорони навколишнього природного середовища і здоров'я людей; дотримуватися вимог екологічної безпеки при застосуванні нової техніки, імпортного устаткування, технологій і систем; дотримуватися правил транспортування, зберігання і застосування, нафти і нафтопродуктів, токсичних хімічних речовин та інших препаратів, з тим щоб не допустити забруднення ними або їх складовими навколишнє природне середовище; вживати ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення; забезпечувати повне збирання, належне зберігання відходів, не допускати їх змішування; брати на себе зобов’язання у разі аварії, що спричинило забруднення навколишнього природного середовища, негайно приступити до ліквідації її наслідків; повідомляти про аварію і заходи, вжиті для ліквідації її наслідків замовнику)
Для усунення зазначеної невідповідності Учаснику необхідно надати у строк, визначений Особливостями надати довідку в довільній формі про те, що під час виконання робіт, які є предметом закупівлі ним будуть застосовуватись заходи із захисту довкілля з переліком заходів (зокрема дотримуватися при будівництві, введенні в дію нових і реконструкції діючих об’єктів, удосконаленні існуючих і впровадженні нових технологічних процесів та забезпечувати екологічну безпеку людей, раціональне використання природних ресурсів, додержання нормативів шкідливих впливів на навколишнє природне середовище, при цьому повинні передбачатися вловлювання, утилізація, знешкодження шкідливих речовин і відходів або повна їх ліквідація, виконання інших вимог щодо охорони навколишнього природного середовища і здоров'я людей; дотримуватися вимог екологічної безпеки при застосуванні нової техніки, імпортного устаткування, технологій і систем; дотримуватися правил транспортування, зберігання і застосування, нафти і нафтопродуктів, токсичних хімічних речовин та інших препаратів, з тим щоб не допустити забруднення ними або їх складовими навколишнє природне середовище; вживати ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення; забезпечувати повне збирання, належне зберігання відходів, не допускати їх змішування; брати на себе зобов’язання у разі аварії, що спричинило забруднення навколишнього природного середовища, негайно приступити до ліквідації її наслідків; повідомляти про аварію і заходи, вжиті для ліквідації її наслідків замовнику)


Скаржник вважає, що надавши можливість Переможцю виправити дану невідповідність, Замовник порушив положення п. 43 Особливостей, оскільки наявна помилка стосується технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником.
Відповідно до положень ст. 23 Закону «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.
Вимога тендерної документації щодо надання довідки в довільній формі про те, що під час виконання робіт, які є предметом закупівлі ним будуть застосовуватись заходи із захисту довкілля з переліком заходів стосується підтвердження відповідності екологічних характеристик робіт, а тому її недотримання не може бути підставою для виправлення.
З урахуванням вищевикладеного пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. А Замовник не повинен був надавати Повідомлення з вимогою про усунення невідповідності щодо цього питання.

2. Відповідно до п. 6 Розділу 3 тендерної документації вимагається:
Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасника повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна (Додаток 30 до Настанови) до неї; пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів; аналіз ринку цін на основні матеріали. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково- аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова), відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації). Договірна ціна встановлена динамічна. Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови та технічного завдання. Договірна ціна повинна бути додатково надана в форматі imd у програмному АВК-5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, рекомендованих до використання учасниками будівництва МІНІСТЕРСТВОМ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ТА БУДІВНИЦТВА УКРАЇНИ.

Відповідно до п. 1 Розділу 3 тендерної документації:
Допускається заокруглення значень у розрахунках договірної ціни, які не впливають на загальну вартість пропозиції.

На виконання вимоги тендерної документації Переможцем було надано кошторис, який містить серед іншого документ «Підсумкова відомість ресурсів» (файл «ПВР»), який не відповідає технічному завданню «Додаток 2 до тендерної документації».
Відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації встановлено вимоги до витрат будівельних будівельних матеріалів, виробів і комплектів (Розділ Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва). Наданий Переможцем документ «Підсумкова відомість ресурсів» не відповідає вимогам до витрат будівельних матеріалів, виробів і комплектів. Наявна невідповідність впливає на загальну вартість пропозиції, тому не може бути допустимою.

Порівняння вимог Додатку 2 до тендерної документації та наданої Переможцем Підсумкової відомості ресурсів:

2.1. Відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації (Розділ Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва):
Позиція 147. Бензин авіаційний Б-70 - 0,003608 т;
Позиція 148. Бензин авіаційний Б-70 - 0,0011984 т.
Сумарно вимагається 0,0048064 т
Відповідно до Підсумкової відомості ресурсів Переможця:
Позиція 681. Бензин авіаційний Б-70 - 0,0048064 т
Таким чином різниця складає 0,0011984 т. Згідно підсумкової відомості ресурсів вартість однієї тонни даного матеріалу – 26 323,14 грн. без ПДВ. Тому вартість різниці складає 0,0011984 * 26 323,14 = 21,55 грн. без ПДВ. Така різниця впливає на загальну вартість пропозиції.
2.2. Відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації (Розділ Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва):
Позиція 179. Вода – 77,32818 м3;
Відповідно до Підсумкової відомості ресурсів Переможця:
Позиція 394. Вода - 78,62218 м3
Таким чином різниця складає 1,294 м3. Згідно підсумкової відомості ресурсів вартість одного кубічного метру даного матеріалу – 42,1 грн. без ПДВ. Тому вартість різниці складає 1,294 * 42,1 = 54,48 грн. без ПДВ. Така різниця впливає на загальну вартість пропозиції.
2.3. Відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації (Розділ Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва):
Позиція 182. Втулка В54, В59 – 0,8452, одиниця виміру 100 шт.;
Відповідно до Підсумкової відомості ресурсів Переможця:
Позиція 701. Втулка В54, В59 - 0,8692, одиниця виміру 100 шт.
Таким чином різниця складає -0,024, одиниця виміру 100 шт. Згідно підсумкової відомості ресурсів вартість однієї штуки даного матеріалу – 94,83 грн. без ПДВ. Тому вартість різниці складає 0,024 * 94,83 = 2,28 грн без ПДВ. Така різниця впливає на загальну вартість пропозиції.
2.4. Відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації (Розділ Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва):
Позиція 111. Адаптер до лінійного дифузора LDHM-4 L=700 – 3 шт.
Відповідно до Підсумкової відомості ресурсів Переможця:
Позиція 361. Адаптер до лінійного дифузора LDHM-4 L=700 – 11 шт.
Різниця складає 8 шт. Наявна суттєва невідповідність вимогам тендерної документації. Вартість однієї одиниці згідно підсумкової відомості ресурсів – 389,49 грн. без ПДВ. Вартість різниці складає 8 * 389,49 = 3115,92 грн. без ПДВ.
2.5. Відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації (Розділ Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва):
Позиція 408. Лавка Parametric solo – 8 шт.
Відповідно до Підсумкової відомості ресурсів Переможця взагалі відсутній такий вид будівельних матеріалів, виробів і комплектів.
З урахуванням вищевикладеного пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

1. Відповідно до п. 6 Розділу 3 тендерної документації вимагається:
Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасника повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна (Додаток 30 до Настанови) до неї; пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів; аналіз ринку цін на основні матеріали. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково- аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова), відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації). Договірна ціна встановлена динамічна. Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови та технічного завдання. Договірна ціна повинна бути додатково надана в форматі imd у програмному АВК-5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, рекомендованих до використання учасниками будівництва МІНІСТЕРСТВОМ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ТА БУДІВНИЦТВА УКРАЇНИ.

Відповідно до п. 1 Розділу 3 тендерної документації:
Допускається заокруглення значень у розрахунках договірної ціни, які не впливають на загальну вартість пропозиції.


На виконання вимоги тендерної документації Переможцем було надано кошторис, який містить серед іншого документ «Підсумкова відомість ресурсів» (файл «ПВР»), який не відповідає технічному завданню «Додаток 2 до тендерної документації».
Відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації встановлено вимоги до витрат будівельних машин та механізмів (визначено в машино-годинах) (Розділ Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва). Наданий Переможцем документ «Підсумкова відомість ресурсів» не відповідає вимогам до витрат будівельних машин та механізмів. Наявна невідповідність впливає на загальну вартість пропозиції, тому не може бути допустимою.
Порівняння вимог Додатку 2 до тендерної документації та наданої Переможцем Підсумкової відомості ресурсів:

Відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації (Розділ Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва):
Позиція 53. Установка для зварювання ручного дугового [постійного струму] 196,91331 маш.год.
Відповідно до Підсумкової відомості ресурсів Переможця:
Позиція 27. Установка для зварювання ручного дугового [постійного струму] 196,79731 маш.год.
Таким чином різниця складає 0,116 маш.год. Згідно підсумкової відомості ресурсів вартість однієї машино-години даної установки – 45,21 грн. без ПДВ. Тому вартість різниці складає 45,21 * 0,116 = 5,24 грн. без ПДВ. Така різниця впливає на загальну вартість пропозиції.
З урахуванням вищевикладеного пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір