• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 – 72410000-7 Послуги провайдерів (Послуги доступу до мережі Інтернет)

7.1. Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником повинні бути складені українською мовою. Документи, які учасник отримує від інших осіб, підприємств, установ, організацій можуть бути підготовлені українською мовою. 7.2. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений на іншій, ніж передбачено пунктом 7.1. Розділу І тендерної документації мові, учасник надає переклад цього документу, завірений підписом перекладача бюро перекладів. При цьому, власні назви, торгові марки, марки, моделі, назва виробника, найменування адміністративних одиниць, адреси, абревіатури, топоніми, фірмові бланки, які викладені іншою мовою ніж українська в документах, що входять до складу тендерної пропозиції, не потребують перекладу українською мовою. 7.3. Якщо учасник торгів є нерезидентом України, він може подавати свою тендерну пропозицію англійською мовою з обов’язковим перекладом українською мовою.

Завершена

560 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 800.00 UAH
Період оскарження: 08.02.2024 16:47 - 13.02.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на визначення переможцем відкритих торгів з особливосями учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає встановленим замовником вимогам

Номер: 9ee74ce8a52d44e38de94b055ca3663f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-08-013398-a.b2
Назва: Скарга на визначення переможцем відкритих торгів з особливосями учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає встановленим замовником вимогам
Скарга:
Дата розгляду скарги: 02.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.03.2024 17:11
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 05.04.2024 12:24
Автор: АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРТЕЛЕКОМ" (КИЇВСЬКА МІСЬКА ФІЛІЯ), Олександр Черних +380911140960 o.chernykh@ukrtelecom.ua

Пункт скарги

Номер: 11b01d696a4c4e299e8d139833b8cb2d
Заголовок пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішеннями Замовника про відповідність тендерної пропозиції ПАТ «Датагруп» вимогам тендерної документації та визначення переможцем цього Учасника
Опис заперечення: 16.02.2024 відбувся аукціон, за результатами якого переможцем визначено Акціонерне товариство «Укртелеком» (АТ «Укртелеком» або Скаржник), наступний за ціною учасник Приватне акціонерне товариство «ДАТАГРУП» (ПАТ «Датагруп» або Учасник) оскаржив перемогу на тій підставі, що тендерна пропозицій АТ «Укртелеком» не відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Скарга ПАТ «Датагруп» була задоволена, рішенням КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ №4544-р/пк-пз від 12.03.2024 встановлено наявність підстав для відхилення Пропозиції АТ «Укртелеком».
ПРОТОКОЛОМ №50 від 20 березня 2024 року Уповноваженої особи Територіального управління Державної судової адміністрації України в місті Києві, тендерна пропозиція АТ «Укртелеком» була відхилена на підставі підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі _Особливості) та розглянута наступна найбільш економічно вигідна пропозиція , яку надало ПАТ «Датагруп», під час розгляду було встановлено відповідність тендерної пропозиції цього Учасника вимогам тендерної документації, а також відсутність підстав для відмови в участі у процедурах закупівель згідно зі пунктом 47 Постанови і відповідно визнано ПАТ «Датагруп» переможцем (додається).
Скаржник не погоджується з рішеннями Замовника про відповідність тендерної пропозиції ПАТ «Датагруп» вимогам тендерної документації та визначення переможцем цього Учасника виходячи з наступного та вбачає дискримінацію від такого рішення по відношенню до АТ «Укртелеком».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Замовник під час розгляду тендерної пропозиції ПАТ «ДАТАГРУП» уповноваженою особою було встановлено наступне (про що у систему була завантажена відповідна вимога). Відповідно до підпункту 5.2.2. пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник повинен надати акти наданих послуг підписаних обома сторонами договору, які повинні містити номер акту та дату його складання. На виконання вищезазначеного, у складі тендерної пропозиції ПАТ «ДАТАГРУП» надано акти приймання-передачі наданих послуг до наданого договору №ІНК.2608/2020-72 від 10.02.2022 року, які НЕ містять номер акту та дату його складання, чим порушено підпункт 5.2.2. пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації. І Замовник просив надати акти наданих послуг підписаних обома сторонами договору, які повинні містити номер акту та дату його складання, надання яких передбачено підпунктом 5.2.2. пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації;
Вищезазначене свідчить, що під час розгляду тендерної пропозиції ПАТ «ДАТАГРУП» виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією. (Додаються).
Відповідно до абзацу першого частини 43 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
На вимогу Замовника ПАТ «ДАТАГРУП» не виправила документи у своїй тендерній пропозиції і тому така пропозиція не може вважатись такою, що відповідає вимогам тендерної документації.
Як і АТ «Укртелеком» , ПАТ «Датагруп» завантажило рахунок-акт №ІНК.2677/2022*5122253 але їх прийняття було підтвердженно лише штампом ПАТ «Датагруп», а не його контрагентом, аналогічно як і АТ «Укртелеком» завантажило рахунки -акти, і їх прийняття підтверджено з боку ПрАТ «Укргідроенерго» відповідним штампом лише на рахунках-актах за листопад та грудень 2023 року (додаються).
Згідно абзацу 6 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі:
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
Незважаючи на це Замовник не відхилив тендерну пропозицію ПАТ «Датагруп», а визнав цього Учасника переможцем.
Оскільки пропозиції АТ «Укртелеком» була відхилена за ненадання усіх документів, які були передбачені тендерною документацією, а пропозиція ПАТ «Датагруп» не була відхилена, хоча теж не відповідає усім вимогам тендерної документації, Замовником було застосовано дискримінаційний підхід до розгляду пропозицій учасників.
Відповідно до п. 18 ч.1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі -Закон), переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації;
Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників, зокрема: 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
Враховуючи це, Замовник неправомірно визнав переможцем ПАТ «Датагруп» на підставі абзацу третього частини 15 ст. 29 Закону, чим порушив вимоги статтю 5 Закону та права і законні інтереси АТ «Укртелеком», показав дискримінаційне ставлення до учасників процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: b84cf8a573824df79f193abd7fd60ea3
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-08-013398-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
Порушення прав учасника закупівлі. Скарга додається
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 12.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.03.2024 17:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.03.2024 10:41
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасовано рішення про визначення переможцем АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРТЕЛЕКОМ» (КИЇВСЬКА МІСЬКА ФІЛІЯ) по процедурі закупівлі код ДК 021:2015 – 72410000-7 Послуги провайдерів (Послуги доступу до мережі Інтернет), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-02-08-013398-a.
Автор: Приватне акціонерне товариство «ДАТАГРУП», Боровик Євген Васильович 445380008 EVGENIY.BOROVIK@DATAGROUP.UA http://datagroup.ua

Пункт скарги

Номер: 773aedac10284c1299e59e6d9743f200
Заголовок пункту скарги: визнання Замовником переможем тендеру УКРТЕЛЕКОМ
Опис заперечення: Прийняте рішення уповноваженої особи Територіального управління Державної судової адміністрації України в місті Київє Протокол № 20 від 23 лютого 2024 року
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Опис суті пункту скарги: Згідно Протоколу Уповноваженої особи Територіального управління Державної судової адміністрації України в місті Києві щодо розгляду тендерних пропозицій відкритих торгів №20 від «23» лютого 2024 року (надалі – Протокол) Замовником було прийнято рішення визнати переможцем тендерну на закупівлю послуг провайдерів код ДК 021:2015 72410000-7 (Послуги доступу до мережі Інтернет) Акціонерне товариство «УКРТЕЛЕКОМ» (надалі – УКРТЕЛЕКОМ), з ціновою пропозицією 280 000,00 грн з ПДВ.
В свою чергу, у результаті детального вивчення тендерної пропозиції, поданої УКРТЕЛЕКОМ на предмет відповідності Тендерній документації Замовника, вбачається не виконання УКРТЕЛЕКОМ вимог ст. 16 Закону та Розділу 5 Тендерної документації Замовника, а саме:
Не виконання пп. 5.2.1. - 5.2.2. п. 5 Тендерної документації Замовника, якими вимагається подача разом з тендерною пропозицією та, як наслідок, визначення переможцем торгів постачальника, тендерна пропозиція якого не відповідає встановленим Замовником вимогам:
- Довідки в довільній формі про виконання Учасником аналогічного договору із зазначенням найменування контрагента, його код ЄДРПОУ, предмет договору, номер договору та дату його укладення, завірену підписом уповноваженої особи Учасника;
- Договір, який вказано у довідці відповідно до підпункту 5.2.1. пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації, копії податкових накладних та акти наданих послуг підписаних обома сторонами договору, які повинні містити номер акту та дату його складання, та лист-відгук від контрагента по кожному вказаному у довідці відповідно до підпункту 5.2.1. пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації договору, завірений підписом уповноваженої особи контрагента, у якому має бути зазначено дату його видачі та вихідний номер, посилання на номер та дату договору, інформацію про своєчасність та якість надання послуг та відсутність претензій або зауважень з боку контрагента.
УКРТЕЛЕКОМ, разом із тендерною пропозицією (15.02.2024) надано договір з Державною інспекцією ядерного регулювання України про надання електронних телекомунікаційних послуг №KU8198 від 12.05.2022 (надалі – Договір KU8198) та акти наданих послуг до нього за: березень, липень, серпень-грудень 2023. Акти наданих послуг за квітень- червень 2023 року, які додано до тендерної пропозиції, стосуються договору про надання електронних комунікаційних послуг №KU8199 від 26.04.2022, який НЕ доданий до тендерної пропозиції УКРТЕЛЕКОМ, тобто фактично не виконана вимога тендерної документації.
Крім того, з боку УКРТЕЛЕКОМ не було надано копій податкових накладних, що стосуються Договору KU8198.
Після ознайомлення Замовником з тендерними пропозиціями Учасників, Замовником було опубліковано вимогу про усунення невідповідностей, адресовану УКРТЕЛЕКОМ щодо необхідності надання до 21.02.2024, копій податкових накладних до наданого договору № KU8198, надання яких передбачено підпунктом 5.2.2. пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації, при цьому, проігноровано відсутність доданих актів приймання-передачі наданих послуг, підписаних сторонами на підтвердження прийняття належним чином виконаних робіт, тобто Замовником було знехтувано вказаним вище фактом того, що Акти наданих послуг за квітень- червень 2023 року, які додано до тендерної пропозиції УКРТЕЛEКОМ 15.02.2024, стосуються іншого договору про надання електронних комунікаційних послуг №KU8199 від 26.04.2022, який відсутній серед тендерної пропозиції УКРТЕЛЕКОМ., що також є порушенням
п. 5.2.2 Тендерної документації.
Після отримання вимоги Замовника про усунення невідповідностей, УКРТЕЛЕКОМ, 21.02.2024, надав інформаційну довідку, в якій вказав, що абонент (отримувач послуг) за даними договором не є платником ПДВ, а отже податкові накладні абоненту не надавалися.
Натомість УКРТЕЛЕКОМ додав Договір про надання електронних телекомунікаційних послуг №KU8639 від 20.01.2023 (надалі – Договір KU8639) з ПрАТ «Укргідроенерго» та податкові накладні до нього. Проте замість актів наданих послуг, підписаних обома сторонами договору, УКРТЕЛЕКОМ надано рахунки-акти, але їх прийняття підтверджено з боку ПрАТ «Укргідроенерго» відповідним штампом лише на рахунках-актах за листопад та грудень 2023 року.
Відповідно до п 1 ст. 31 Закону «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
Згідно абз 4 пп. 1 п. 44 Особливостей: « Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
Таким чином:
1. Вказане твердження УКРТЕЛЕКОМ щодо відсутності реєстрації податкової накладної не платникам ПДВ, є невірним, оскільки Податковий кодекс України визначає реєстрацію податкових накладних обов’язковою всіма платниками ПДВ та не містить виключень щодо відсутності необхідності реєстрації податкових накладних у зв’язку з тим, що сторона, що одержує послуги не є платником ПДВ.
Порядок формування податкової накладної, зокрема й у разі, коли отримувач послуг не є платником ПДВ, встановлено п. 12 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267
2. Додатково наданий Договір KU8639, не може вважатися таким, що підтверджує відповідність п. 5.2.1. – 5.2.2. Тендерної документації, оскільки з ним не надано копії підписаних сторонами актів наданих послуг, а рахунки-акти, додані до договору, містять штам про прийняття абонентом лише за листопад та грудень 2023 року.
3. Договір KU8198 не містить актів наданих послуг за період квітень-червень 2023 року, а отже також не відповідає вимогам п. 5.2.1. – п. 5.2.2. Тендерної документації та не підтверджує виконання УКРТЕЛЕКОМ аналогічного договору.
Тобто, УКРТЕЛЕКОМ не виконав вимог п. 5.2.1.-5.2.2. Тендерної документації, не усунув визначені Замовником невідповідності та не відповідає не відповідає кваліфікаційним критеріям, проте всупереч цьому був визнаний Замовником переможцем вказаного тендеру, що порушує зокрема й принципи здійснення публічних закупівель, встановлених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір