-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Мастильні матеріали
Завершена
592 390.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 961.95 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 961.95 UAH
Період оскарження:
08.02.2024 14:55 - 14.02.2024 09:00
Вимога
Вирішена
Скасування дискримінаційних вимог
Номер:
fda250ddd9574019a91a75da847eeade
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-08-010031-a.c1
Назва:
Скасування дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику!
1.Стосовно п.3 Розділу «Перелік документів, які надає Учасник процедури закупівлі в пропозиції» в Додатку №1 до документації спрощеної закупівлі:
Вимога Замовника надати Сертифікат відповідності на товар.
Сертифікація в Україні здійснюється відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 124-VIII (далі — Закон № 124).
Так, за частиною 1 статті 1 Закону № 124 сертифікація — підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу.
Як відомо, з 01.01.2018 сертифікація в Україні є необов’язковою. Відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.02.2018 за № 194/31646, про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів, скасовано накази Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, які регламентували положення обов’язкової сертифікації.
2.Стосовно п.5 Розділу «Перелік документів, які надає Учасник процедури закупівлі в пропозиції» в Додатку №1 до документації спрощеної закупівлі:
Вимога Замовника надати копію або оригінал сертифікату на систему управління щодо протидії корупції встановлена Замовником з метою підтвердження технічних і якісних характеристик предмета закупівлі, проте зазначений сертифікат підтверджує саме систему управління щодо протидії корупції у компанії, а не самого товару. Зауважимо, що предметом закупівлі в даній закупівлі є товар. Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції надається не стосовно конкретного предмета закупівлі / товару, а щодо стандарту питань протидії корупції.
За таких умов, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть надати вищезазначені сертифікати відповідності на товар та сертифікат на систему управління щодо протидії корупції, що є дискримінаційним до Учасників, у т. ч. тих, що не зобов’язані мати та / або не мають ці сертифікати. Вимагаємо внести зміни в тендерну документацію та скасувати дискримінаційні вимоги.
3. Стосовноп.1 Розділу «Документи, що має надати учасник у складі пропозиції, для підтвердження відповідності товару (роботи чи послуги), що він пропонує, вимогам про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 2 до документації спрощеної закупівлі Замовником вимагається: Учасник заповнює та надає інформацію згідно Додатка 3.1 документації. Учасник може вказувати АЗС учасника або його партнерів, що зможуть надавати пальне відповідно до вимог цієї документації. Предметом закупівлі є мастильні матеріали, а не пальне.
Прохання внести зміни у документацію спрощеної закупівлі та привести у відповідність документацію спрощеної закупівлі – дозавантажити додаток 3.1. або виключити цей пункт.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.02.2024 17:29
Вирішення:
Добрий день шановний учасник! Стосовно 1. Згідно з частиною 5 статті 23 Закону № 922 замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Так, виходячи зі змісту цієї норми, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі замовник може вимагати від учасника надання у складі його пропозиції сертифікатів відповідності, сертифікатів якості тощо. Сертифікація в Україні здійснюється відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 124-VIII (далі — Закон № 124). Так, за частиною 1 статті 1 Закону № 124 сертифікація — підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу. Як відомо, з 01.01.2018 сертифікація в Україні є необов’язковою. Відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.02.2018 за № 194/31646, про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів, скасовано накази Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, які регламентували положення обов’язкової сертифікації. На підставі цього в учасників часто виникають питання, чи повинен замовник вимагати від учасників надання у складі тендерної пропозиції сертифіката відповідності чи сертифіката якості та чи повинен учасник їх надавати у складі тендерної пропозиції, якщо такі вимагаються за умовами тендерної документації, тимчасом як сертифікація в Україні необов’язкова. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону № 922 тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно з пунктом 4 частини 1 та частиною 4 статті 5 Закону № 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія), що викладена, зокрема, в рішеннях від 09.09.2020 № 16980-р/пк-пз, від 01.06.2020 № 10800-р/пк-пз, від 23.10.2019 № 15333-р/пк-пз та інших, не є дискримінацією встановлення умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції згаданих документів. Питанням оскарження відповідно до цих рішень було те, що за твердженнями учасників така умова є дискримінаційною, і виконати її можуть лише ті учасники, які вже мають виготовлені такі сертифікати. Колегія суддів Касаційного адміністративного суду Верховного суду згідно з постановою від 24.06.2020 у справі № 826/15639/17 (далі — постанова № 826/15639/17) виклала позицію, що, хоча виробництво не підлягає обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів). Таким чином, можливість встановлення замовниками в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікатів відповідності чи сертифікатів якості передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом № 922, та в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами. Доволі часто на виконання такої умови, тоді як в учасника відсутній відповідний сертифікат, учасник намагається використати норму частини 11 статті 26 Закону № 922, відповідно до якої документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції / пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі), обґрунтовуючи це тим, що не надає необхідний документ, оскільки сертифікація в Україні є необов’язковою. Проте описані дії учасника є невиконанням такої умови тендерної документації, оскільки, як уже згадано вище, ця умова не може належати до положень пункту 4 частини 1 та частини 4 статті 5, частини 4 статті 22 та частини 11 статті 26 Закону № 922. Такої самої позиції дотримується Колегія, зокрема згідно з рішеннями від 19.10.2020 № 19509-р/пк-пз, від 17.11.2020 № 21383-р/пк-пз та інших. Верховний Суд, згідно з постановою № 826/15639/17, дотримується позиції, що учасник був заздалегідь ознайомлений з умовами документації та у випадку неможливості виконання відповідних умов документації міг скористатися своїм правом на оскарження цих умов до органу оскарження чи до замовника. Варто зазначити, що відповідно до частини 6 статті 23 Закону № 922, якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Зі змісту цієї норми вбачається, що законодавець надав можливість у випадку відсутності в учасника документів, таких як сертифікатів відповідності чи якості, надати альтернативний документ, а саме технічний паспорт на підтвердження відповідності тим самим об’єктивним критеріям, що встановлені до відповідних документів. Стосовно 2. п.5 Розділу «Перелік документів, які надає Учасник процедури закупівлі в пропозиції» в Додатку №1 було видалено цей пункт було перенесено до Додаток 2 КВАЛІФІКАЦІЙНІ ТА ІНШІ ВИМОГИ ДО УЧАСНИКІВ підпункту Переможець спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати Стосовно 3. Було видалено з додатку 2 до документації спрощеної закупівлі Замовником вимагається: Учасник заповнює та надає інформацію згідно Додатка 3.1 документації. Учасник може вказувати АЗС учасника або його партнерів, що зможуть надавати пальне відповідно до вимог цієї документації. цей підпункт
Статус вимоги:
Задоволено