• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021-2015 (CPV)31160000-5 - Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (Електрощітки)

Місцезнаходження замовника :18036, м.Черкаси, проспект Хіміків,82 ; категорія замовника-п.4 ч.1 ст.2 Закону України "Про публічні закупівлі". Процедура закупівлі: відкриті торги (з особливостями)

Торги не відбулися

700 900.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 504.50 UAH
Період оскарження: 08.02.2024 11:37 - 13.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 7cecf8f9e5694c8eb46f18f2400fe84e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-08-004880-a.b1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Повідомляємо, що Комунальне підприємство «Черкасиелектротранс» Черкаської міської ради» (далі за текстом – Замовник) порушило законодавство України у сфері публічних закупівель шляхом: - допуску до участі в конкурсних торгах (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-02-08-004880-a) ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЄВРО-КОНТРАКТ» (далі за текстом - ТОВ «ЄВРО-КОНТРАКТ», Учасник) (код ЄДРПОУ 37551479), тендерна пропозиція якого не відповідає кваліфікаційним вимогам тендерної документації до учасників закупівлі. - визнання переможцем конкурсних торгів (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-02-08-004880-a) ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЄВРО-КОНТРАКТ» (код ЄДРПОУ 37551479), тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації Замовника.
Дата розгляду скарги: 07.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.02.2024 16:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.03.2024 11:49
Коментар замовника щодо усунення порушень: Погоджуємося з рішенням №4290-р/пк-пз від 07.03.2024, комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КАРПОВИЧ СЕРГІЙ ВАЛЕНТИНОВИЧ, Сергій Карпович 380669340340 s.v.karpovichvolya@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 32080804e4484a248c32dac82ff88250
Заголовок пункту скарги: - визнання переможцем конкурсних торгів (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-02-08-004880-a) ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЄВРО-КОНТРАКТ» (код ЄДРПОУ 37551479), тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації Замовника
Опис заперечення: Протокольним рішенням уповноваженої особи Комунального підприємства «Черкасиелектротранс» Черкаської міської ради» від «08» лютого 2024 р. у вигляді Протоколу № 28 затверджено Тендерну документацію на закупівлю товару: код ДК 021:2015 – 31160000-5 - Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (Електрощітки) (далі за текстом – тендерна документація).
Замовник розмістив в системі електронних публічних закупівель Prozorro оголошення про проведення відкритих торгів з ідентифікатором закупівлі UA-2024-02-08-004880-a за предметом закупівлі: назва предмета закупівлі – код ДК 021:2015 - 31160000-5 - Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (Електрощітки).
З урахуванням вищевказаних положень тендерної документації Замовника, для участі у процедурі вказаних торгів, тендерні пропозиції подали наступні підприємства:
- ФОП КАРПОВИЧ СЕРГІЙ ВАЛЕНТИНОВИЧ (код ІПН 2834016330), ціна пропозиції –
414 375, 00 грн (чотириста чотирнадцять тисяч триста сімдесят п’ять грн 00 коп.) – ТЕНДЕРНУ ПРОПОЗИЦІЮ ВІДХИЛЕНО.
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЄВРО-КОНТРАКТ» (код ЄДРПОУ 37551479), ціна пропозиції – 417 000, 00 грн (чотириста сімнадцять тисяч грн 00 коп.) – ВИЗНАНО ПЕРЕМОЖЦЕМ.
Розділом 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації регламентовано порядок здійснення Замовником оцінки тендерних пропозицій в процедурі відповідної закупівлі. Згідно Глави 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» вказаного Розділу V тендерної документації, критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна. Переможцем же відповідно визначається учасник, пропозиція якого визнана найбільш економічно вигідною за результатами оцінки.
За результатами аукціону, проведеного 16 лютого 2024 року, системою електронних торгів пропозицію - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЄВРО-КОНТРАКТ» було визначено як найбільш економічно вигідну.
Протокольним рішенням № 40 від 21 лютого 2024 року прийняття рішення уповноваженою особою тендерну пропозицію Учасника було визначено як таку, що «повністю відповідає вимогам тендерної документації та додаткам до неї, у т. ч. щодо предмета закупівлі, та потребам Замовника», а самого Учасника визнано переможцем торгів.
Вказаний Протокол Замовником, на веб-порталі Уповноваженого органу, опубліковано 21 лютого 2024 року.
Вказані вище дії Замовника щодо прийняття Рішень про визнання тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЄВРО-КОНТРАКТ» такою, «повністю відповідає вимогам тендерної документації та додаткам до неї, у т. ч. щодо предмета закупівлі, та потребам Замовника», а самого Учасника переможцем конкурсних торгів, вважаємо такими, що порушують права та законні інтереси Скаржника, положення Закону України «Про публічні закупівлі», а також положення Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», шляхом порушення принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, а також принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, з наступних підстав.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлює Закон України «Про публічні закупівлі» та Постанова Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі за текстом – Постанова КМУ).
Згідно положень пунктів 31, 32 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерною ж пропозицією є пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації, тобто з умовою її дотримання.
Обов’язковість дотримання вимог тендерної документації при складанні та поданні тендерної пропозиції закріплено також положеннями статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та положеннями пункту 44 Постанови КМУ. Так відповідно до положень абзацу 1 підпункту 2) пункту 44 Постанови КМУ однією з підстав відхилення тендерної пропозиції учасника є невідповідність такої пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; відповідно до положень; згідно абзацу 4 підпункту 2) пункту 44 Постанови КМУ підставою відхилення тендерної пропозиції учасника є не відповідність вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно якої замовники відкритих торгів мають право самостійно встановлювати вимоги в тендерній документації.
Крім того, кореспондуючись з вищезазначеними положеннями пунктів 31 та 32 частини 1 статті 1, положення частини 1 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 31 Постанови КМУ встановлюють склад тендерної пропозиції учасника закупівлі, наголошуючи, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Керуючись правовою суттю проаналізованих вище норм, Замовник в Розділі ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановив перелік вимог до змісту та способу подання тендерних пропозицій в межах публічної закупівлі.
Зокрема Замовником зазначено:
«Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
…- інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації;…».
(Глава 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації).
Відповідні вимоги дублюються в Додатку № 2 до тендерної документації згідно Глави 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
1. Щодо документів, наданих Учасником на виконання вимог Додатку № 2 тендерної документації на підтвердження відповідності пропонованого товару вимогам, що ставляться Замовником до предмета закупівлі.
Як вбачається зі змісту Додатку № 2 до тендерної документації, Замовником було встановлено технічні вимоги до предмета закупівлі, яким має відповідати товар, що пропонується учасникам. Зокрема, в таблиці Додатку № 2 визначено технічні характеристики «Питомий електричний опір», «Твердість по Роквелу», «Максимальний коефіцієнт тертя». Показники вказаних технічних характеристик вказано для кожного товару, що входить до складу предмета закупівлі – електрографітових щіток для двигунів електричних машин.
Так для пункту 1 «Електрографітова щітка 16х32х50» в графі «Технічні вимоги» встановлено наступні показники:
- Питомий електричний опір – 50мкОм,
- Твердість за Роквелом – 97 HR 10/100,
- Коефіцієнт тертя – 0, 20.
Аналогічні показники технічних характеристик Замовником встановлено для пункту 2 «Електрографітова щітка 20х32х50», пункту 3 «Електрографітова щітка 10х16х25» та пункту 10 «Електрографітова щітка 10х25х40» Додатку № 2 до тендерної документації.
ОСОБЛИВО СЛІД НАГОЛОСИТИ, що вказані показники є твердими та містять показників діапазону значення з мінімальним та максимальним рівнем.

На виконання вимог Додатку № 2 до тендерної документації та для підтвердження відповідності технічних характеристик Товару, що пропонується Учасником, вимогам Замовника до предмета закупівлі, ТОВ «ЄВРО-КОНТРАКТ» надав у складі тендерної пропозиції документ з найменуванням «36_від_15_02_24_КП_ЧЕРКАСИЕЛЕКТРОТРАНС_Технічні_характеристики (2).pdf».
Даний документ фактично представляє собою таблицю, в якій співставляються показники технічних характеристик Товару, що пропонується Учасником, та показники технічних характеристик, що ставляться Замовником до предмета закупівлі.
Зі змісту наданого Учасником документу вбачається, що Товар, що пропонується до постачання в якості предмета закупівлі, має відмінні технічні характеристики за наведеними вище показниками, а саме для пункту 1 «Електрографітова щітка 16х32х50» пункту 2 «Електрографітова щітка 20х32х50», пункту 3 «Електрографітова щітка 10х16х25» та пункту 10 «Електрографітова щітка 10х25х40» Додатку № 2 до тендерної документації в графі «Технічні вимоги» встановлено наступні показники:
- Специфічний електричний опір (Питомий електричний опір) – 40.0-80.0 мкОм,
- Твердість за Роквелом – 15-75 Нм2,
Коефіцієнт тертя – 0, 17.

З викладеного вбачається, що Товар запропонований Учасником до постачання не відповідає вимогам технічної специфікації тендерної документації Замовника. Вказані Учасником діапазони показників технічних характеристик є відмінними від «твердих» показників технічних характеристик встановлених Замовником.
Відповідні технічні показники є визначальними для даної категорії комплектуючих з огляду на те, що вони використовуються на колекторах електричних двигунів. Неналежність та невідповідність вказаних показників призводить до перекидів напруги в межах щітково-колекторного вузла, а також до електроерозійного впливу та руйнування не тільки на робочого тіла електрографітової щітки, а й щіткотримача та колектора двигуна електричної машини.
Таким чином, з огляду на викладене вбачається, що продукція, яка пропонується до постачання Учасником, за технічними характеристиками не відповідає вимогам технічної специфікації Замовника, що викладені у складі вимог тендерної документації для предмета закупівлі.
Вказане свідчить про непідтвердженість Учасником відповідності основних технічних характеристик (визначених Замовником для предмета закупівлі) товару, що пропонується до постачання.
Відтак, Учасником порушено вимоги Глави 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та Додатку № 2 до тендерної документації, а сама тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації Замовника.

За таких порушень Учасником закупівлі вимог тендерної документації, дії Замовника щодо допущення останнього до кваліфікації в закупівлі, визначення останнього переможцем торгів (не відхилення його тендерної пропозиції) є такими, що прямо суперечать вимогам пункту 32 частини 1 статті 1 та вимогам статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі». Слід наголосити, що Замовником також грубо порушено вимоги власної тендерної документації, які дублюють положення пункту 2 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпункту 2 пункту 44 Постанови КМУ.
Вказані дії Замовника порушують права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій учасників закупівлі.
Вказані порушення, допущені Замовником та Учасником в межах процедури закупівлі за ідентифікатором закупівлі UA-2024-02-08-004880-a, є підставами для скасування Протокольного рішення уповноваженої особи № 40 від 21 лютого 2024 року щодо визначення ТОВ «ЄВРО-КОНТРАКТ» переможцем відкритих торгів, як такого, що порушує норми діючого законодавства України в сфері публічних закупівель.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір