• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з технічного обслуговування і ремонту офісної техніки, заправки та відновлення картриджів

Завершена

752 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 760.00 UAH
Період оскарження: 08.02.2024 11:32 - 13.02.2024 00:00
Вимога
Вирішена

Дискримінаційна вимога!

Номер: 678fc33fd6ab489fa69ba261c32a363b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-08-004693-a.b1
Назва: Дискримінаційна вимога!
Вимога:
Шановний Замовнику, уважно ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації на закупівлю UA-2024-02-08-004693-a, за предметом ДК 021:2015 код 50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (Послуги з технічного обслуговування і ремонту офісної техніки, заправки та відновлення картриджів), на підставі частини 1 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного. У Додатку 3 до Тендерної документації та Додатоку № 3 до Договору про надання послуг з технічного обслуговування і ремонту офісної техніки, заправки та відновлення картриджів встановлено вимогу надати: «3.4. Сертифікат, про наявність у виробника витратних матеріалів системи менеджменту, професійної безпеки та здоров’я ISO 45001:2018, виданого органом з сертифікації систем менеджменту стосовно розробки, виробництва витратних матеріалів, дійсного на момент подання пропозицій» З даною вимогою Тендерної документації не погоджуємось, вважаємо її дискримінаційною та такою, що порушує положення Закону України «Про публічні закупівлі», виходячи з наступного. Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі за текстом – «Закон») у тендерній документації зазначаються такі відомості: …2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Згідно з приписами ч. 1 ст. 23 Закону зазначається, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Ч. 3 ст. 23 зазначеного Закону передбачено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Ч. 5 ст. 23 Закону вказано, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Таким чином, Закон дозволяє встановлювати: - кваліфікаційні вимоги щодо учасників; - технічні, функціональні, якісні, експлуатаційні, екологічні вимоги щодо товарів шляхом їх безпосереднього зазначення в Тендерній документації або з посиланням на стандарти. Встановлення у тендерній документації вимоги щодо надання сертифікату ISO 45001:2018 виробника товару не відповідає вимогам ст. ст. 22, 23 Закону, виходячи з такого. Дана вимога Тендерної документації стосується виробника товару та не містить кваліфікаційних критеріїв до учасника, підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі відповідно до ст. ст. 16, 17 Закону. Отже, дана вимогу Тендерної документації не відповідає вимогам Закону, щодо встановлення Замовником в тендерній документації кваліфікаційних вимог до учасників. Також, вимога Тендерної документації щодо надання сертифікату ISO 45001:2018 виробника товару не є технічною специфікацією товару, оскільки цей стандарт не регулює технічні, функціональні, якісні, експлуатаційні, екологічні вимоги до товару. Відповідно до змісту ISO 45001 «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги» — це стандарт ISO для систем управління охороною здоров'я та безпекою праці (OH & S), опублікований у березні 2018 року. Метою ISO 45001 є зменшення професійних травм та захворювань. Стандарт базується на Британському стандарті OHSAS 18001, робочих стандартах, конвенціях та керівних принципах Міжнародної організації праці (МОП) та національних стандартів. В свою чергу ISO 18001:2007 - це стандарт, який було розроблено на вимогу споживачів створити визнаний стандарт для системи управління гігієною та безпекою праці, на підставі якого може бути оцінено й сертифіковано їхні системи управління. ISO 18001:2007 розробляли з урахуванням структури стандартів ISO 9001:2015 (система управління якості) та ISO 14001:2015 (система екологічного управління), щоб сприяти інтеграції систем управління якості, екологічного управління й гігієни та безпеки праці в організаціях, якщо у них виникає така потреба…. Цей стандарт не містить вимог, характерних для інших систем управління, наприклад вимог до управління якістю, екологічного управління, фінансового управління, хоча його елементи може бути узгоджено чи об’єднано з елементами інших систем управління. З огляду на те, що від учасника закупівлі у складі тендерної пропозиції вимагається надання копії сертифікатів про наявність у виробника системи контролю якості ISO 9001:2015 та системи екологічного менеджменту ISO 14001:2015, то виконання вимог даних стандартів виробником забезпечує належну якість та екологічність товару, що має відношення до технічної специфікації товару в розумінні ст. ст. 22, 23 Закону, яка є важливою для замовника при експлуатації та утилізації придбаного товару. Наявність чи відсутність у виробника Сертифікату ISO 45001 не впливає на дотримання виробником технічних, функціональних, якісних, експлуатаційних, екологічних вимоги до товару. У зв’язку з цим вимога Тендерної документації про надання щодо виробника товару Сертифікату ISO 45001 зайва та дискримінаційна щодо постачальників, які постачають товар виробників у яких є Сертифікати систем контролю якості ISO 9001:2015 та екологічного менеджменту ISO 14001:2015, однак у яких не виникла потреба у запровадженні системи менеджменту ISO 45001. Вимога тендерної документації щодо надання Сертифікату ISO 45001 перешкоджає нашому підприємству взяти участь у торгах з товаром виробника еквівалентних товарів у якого є Сертифікати ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015, однак відсутній Сертифікат ISO 45001. Відповідно до положень статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; … 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; … 2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. 3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. 4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи наведене, вимога Тендерної документації щодо надання копії сертифікату, про наявність у виробника витратних матеріалів системи менеджменту, професійної безпеки та здоров’я ISO 45001:2018, виданого органом з сертифікації систем менеджменту стосовно розробки, виробництва витратних матеріалів, дійсного на момент подання пропозицій, порушує принципи здійснення державних закупівель, встановлених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісної конкуренції серед учасників; недискримінації учасників; недопустимість встановлення дискримінаційних вимог. На підставі вище зазначеного, керуючись ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо Вас внести зміни шляхом виключення з Тендерної документації вимоги про надання учасниками: «3.4. Сертифікат, про наявність у виробника витратних матеріалів системи менеджменту, професійної безпеки та здоров’я ISO 45001:2018, виданого органом з сертифікації систем менеджменту стосовно розробки, виробництва витратних матеріалів, дійсного на момент подання пропозицій.» В разі не задоволення нашої Вимоги, ми будемо змушені звернутись до Антимонопольного комітету України за захистом своїх прав та законних інтересів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Задовільнити вимогу UA-2024-02-08-004693-a.b1 по відкритим торгам з особливостями UA-2024-02-08-004693-a за предметом закупівлі ДК 021:2015 код 50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (Послуги з технічного обслуговування і ремонту офісної техніки, заправки та відновлення картриджів). Затвердити зміни до тендерної документації та опублікувати відповідно до вимог чинного законодавства.
Статус вимоги: Задоволено