• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Технічне переоснащення електричних мереж 0,4 кВ будівлі 6-ти поверхового головного корпусу та будівлі блоку забезпечення КНП «Чернігівський медичний центр сучасної онкології» ЧОР з метою підвищення надійності електропостачання шляхом встановлення ДЕС по проспекту Миру, 211-Д в м. Чернігів (коригування) (код за ДК 021:2015 45310000-3 – Електромонтажні роботи)

Завершена

2 490 745.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 24 907.45 UAH
Період оскарження: 07.02.2024 17:50 - 02.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги

Номер: 7a97b420a7f749a5a06ba28a2263dd31
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-07-014132-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги
Скарга:
Дата розгляду скарги: 21.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.02.2024 16:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.02.2024 17:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: До тендерної документації внесені відповідні зміни
Автор: ТОВ "ТОП ФАЄР", Михайло Подоляк +380976619363 topfire2022@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 76f28cd2bfae478a9d17ffaa9e81ff78
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога тендерної документації
Опис заперечення: В Додатку 4 Тендерної документації Замовник встановив таку вимогу: «наявність електротехнічної лабораторії для виконання пусконалагоджувальних та електровимірювальних робіт власної або сторонньої, наявність договірних відносин із якою підрядник може підтвердити сканованими копіями відповідних договорів (наявність копії сертифікату вимірювальних можливостей випробувальної лабораторії неруйнівного контролю та технічної діагностики, видане Держстандартом України).»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги: В Додатку 4 Тендерної документації Замовник встановив таку вимогу: «наявність електротехнічної лабораторії для виконання пусконалагоджувальних та електровимірювальних робіт власної або сторонньої, наявність договірних відносин із якою підрядник може підтвердити сканованими копіями відповідних договорів (наявність копії сертифікату вимірювальних можливостей випробувальної лабораторії неруйнівного контролю та технічної діагностики, видане Держстандартом України).»
Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі.
По перше. Такого органу як Держстандарт України, не існує в переліку підприємств, установ та організацій України.
По друге. ТОВ «ТОП ФАЄР» має електротехнічну лабораторію, з Сертифікатом про визнання вимірювальних можливостей лабораторії та відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та СОУ 74.9-02568294-001:2016, даний сертифікат виданий Центром сертифікації та аудиту, але не має сертифікату вимірювальних можливостей випробувальної лабораторії неруйнівного контролю та технічної діагностики, видане Держстандартом України, тому не може прийняти участь в закупівлі.
По третє. Замовник в документації вказує, що електротехнічна лабораторія необхідна для виконання пусконалагоджувальних та електровимірювальних робіт. Предметом даної закупівлі є Технічне переоснащення електричних мереж 0,4 кВ будівлі 6-ти поверхового головного корпусу та будівлі блоку забезпечення КНП «Чернігівський медичний центр сучасної онкології» ЧОР з метою підвищення надійності електропостачання шляхом встановлення ДЕС по проспекту Миру, 211-Д в м. Чернігів (коригування) (код за ДК 021:2015 45310000-3 – Електромонтажні роботи).
В Додатку 2 Тендерної документації передбачено перелік робіт та витрат. В даному переліку відсутні такі роботи як: пусконалагоджувальні та електровимірювальні. Тому дана вимога не має жодного відношення до даної закупівлі. І дана лабораторія не потрібна учасникам для виконання робіт передбачених умовами даної закупівлі.
За таких умов участь в закупівлі зможуть взяти, лише ті учасники, що нададуть в складі пропозиції копії сертифікату вимірювальних можливостей випробувальної лабораторії неруйнівного контролю та технічної діагностики, видане Держстандартом України. Що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «ТОП ФАЄР»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 5180ef5cad71467f88666dd72010874f
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога документації
Опис заперечення: У пункті 6.2 Додатку 4 Тендерної документації, замовник встановив вимогу щодо наявності «ліцензії (декларації) на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними наслідками, з обов’язковою наявністю в переліку видів робіт електромонтажних робіт та будівництва споруд електропостачання та телекомунікацій»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Ліцензії або документи дозвільного характеру
Тип порушення: Ліцензії або документи дозвільного характеру
Опис суті пункту скарги: У пункті 6.2 Додатку 4 Тендерної документації, замовник встановив вимогу щодо наявності «ліцензії (декларації) на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними наслідками, з обов’язковою наявністю в переліку видів робіт електромонтажних робіт та будівництва споруд електропостачання та телекомунікацій»

Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі.
18 березня 2022 року, Кабінетом Міністрів України була прийнята Постанова № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану»
В вище зазначеній постанові вказано:
«у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг).
органи ліцензування, дозвільні органи та суб’єкти надання публічних (електронних публічних) послуг формують та ведуть переліки поданих декларацій, в яких міститься інформація про суб’єкта господарювання (для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); вид господарської діяльності/частина виду господарської діяльності, який провадиться на підставі поданої декларації; місце провадження діяльності (якщо провадження діяльності обмежується територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці)».

Тобто під час ВОЄННОГО СТАНУ, підприємства отримують декларацію, згідно якої надається Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, дана ліцензія надає право виконувати підприємствам під час воєнного стану УСІ ВИДИ РОБІТ за, окремо в декларації не зазначається жодні переліки видів робіт, як це було до ВІЙНИ
Таким чином, ТОВ «ТОП ФАЄР» отримали декларацію декларацію №014032/22 про провадження господарської діяльності від 04.12.2022 р.
Згідно даної декларації №014032/22 про провадження господарської діяльності від 04.12.2022 р. (а саме згідно інформації вказаній на сторінці 2 декларації) ТОВ «ТОП ФАЄР», отримав такі дозвільні документи:
- Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками.
- Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з значними (СС3) наслідками.

Дана Декларація надає право нам під час ВОЄНОГО СТАНУ виконувати ВСІ ВИДИ РОБІТ з будівництва за класом наслідків СС2 та СС3, в тому числі і роботи зазначені у Тендерній документації, а саме будівельні та монтажні роботи

Тому наше підприємство не може надати в складі пропозиції інформація про наявність ліцензії (декларації) на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними наслідками, з обов’язковою наявністю в переліку видів робіт електромонтажних робіт та будівництва споруд електропостачання та телекомунікацій

Частина 2 статті 19 Конституції України вказує «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.»

За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть підтвердити наявність ліцензії (декларації) на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними наслідками, з обов’язковою наявністю в переліку видів робіт електромонтажних робіт та будівництва споруд електропостачання та телекомунікацій
Те що дана вимога являється дискримінаційною підтверджено в Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
- Рішення № 1665-р/пк-пз від 26.01.2024
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 363ab2a108464aa4881596d7ae04d8aa
Заголовок пункту скарги: Вимога документації суперечить ЗУ "Про публічні закупівлі"
Опис заперечення: У пункті 4 додатку 4 Тендерної документації встановлена вимога до учасників надати у складі пропозиції надати «4. Копія витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що містять актуальну інформацію про учасника закупівлі»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: У пункті 4 додатку 4 Тендерної документації встановлена вимога до учасників надати у складі пропозиції надати «4. Копія витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що містять актуальну інформацію про учасника закупівлі»
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним
Відповідно до постанови КМУ від 16 грудня 2022 р. № 1422 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сферах нотаріату та державної реєстрації» відновлено доступ до відомостей у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, тому наданий час дані відомості містяться у відкритих єдиних державних реєстрах https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search
Тому Замовник може самостійно у відкритих державних реєстрах перевірити реєстрацію учасника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
За таких умов, зазначені вимоги Документації щодо надання відповідних документів не узгоджуються з вимогами Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: d5545cc78b9e48c7a2ddd8a4f68e7303
Заголовок пункту скарги: Незрозуміла вимога тендерної документації
Опис заперечення: В додатку 2 Тендерної документації Замовник вказує «"Звертаємо увагу Учасників процедури закупівлі на те, що очікувана вартість предмета закупівлі розрахована з урахуванням коштів на покриття ризиків в сумі – 30 028,00 грн. (без ПДВ), оскільки ТАКІ КОШТИ ВРАХОВАНІ у затвердженій інвесторській кошторисній документації зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва, кошти на покриття витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у договірній ціні не враховуються, оскільки такі КОШТИ НЕ ВРАХОВАНІ у затвердженій інвесторській кошторисній документації зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва. "

Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: В додатку 2 Тендерної документації Замовник вказує «"Звертаємо увагу Учасників процедури закупівлі на те, що очікувана вартість предмета закупівлі розрахована з урахуванням коштів на покриття ризиків в сумі – 30 028,00 грн. (без ПДВ), оскільки ТАКІ КОШТИ ВРАХОВАНІ у затвердженій інвесторській кошторисній документації зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва, кошти на покриття витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у договірній ціні не враховуються, оскільки такі КОШТИ НЕ ВРАХОВАНІ у затвердженій інвесторській кошторисній документації зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва. "

В одній частині речення, Замовник Вказує, що кошти на покриття інфляційних витрат ВРАХОВАНІ і інвесторській документації, в іншій частині речення Замовник вказує що кошти на покриття інфляції НЕ ВРАХОВАНІ і інвесторській документації.
Тобто дані два твердження суперечать один одному.
Що в свою чергу не дозволяє нам в мовній мірі зрозуміти технічні якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та належним чином підготувати свою тендерну пропозицію.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації