-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вставка струмоприймача, код за ДК 021:2015 31720000-9 «Електромеханічне обладнання»
Торги відмінено
1 386 180.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 930.90 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 930.90 UAH
Період оскарження:
07.02.2024 13:31 - 28.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга
Номер:
d97a72ce47c846d9a6a464c811c1d190
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-07-007553-a.c1
Назва:
скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на умови.docx 10.02.2024 11:37
- Скарга.PDF 10.02.2024 11:37
- Витяг з реєстру платників Єдиного податку.PDF 10.02.2024 11:37
- Рішення від 09.08.2023 № 12383.pdf 10.02.2024 11:37
- sign.p7s 10.02.2024 11:39
- Протокол 18 щодо прийняття рішення уповн особ.pdf 13.02.2024 15:21
- Протокол 18 про надання роз'яснень на скаргу.doc 13.02.2024 15:22
- 053 01 44 236 від 15.02.24 Антимонопольний комітет пояснення на скаргу.pdf 15.02.2024 16:27
- Відповідь на скаргу ТРЕД3.docx 15.02.2024 16:27
- Протокл 19 про надання роз'яснень.pdf 15.02.2024 16:28
- Протокол 19 про надання відповіді ОО.doc 15.02.2024 16:28
- Протокол 14 про затвердження ТД (за Особливостями) Вставка.docx 15.02.2024 16:29
- Протокол 14 внесення змін до РП та затвердження ТД.pdf 15.02.2024 16:29
- ТД_Вставка.docx 15.02.2024 16:30
- ТД_Вставка.pdf 15.02.2024 16:30
- Рішення від 13.02.2024 №2693.pdf 13.02.2024 17:59
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.02.2024 №3209.pdf 21.02.2024 11:28
- Рішення від 20.02.2024 №3209.pdf 22.02.2024 19:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.02.2024 11:48
Дата розгляду скарги:
20.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.02.2024 18:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.02.2024 19:22
Коментар замовника щодо усунення порушень:
20.02.2024р. за № 3209-р/пк-пз відбулось Рішення Комісії АМКУ з розгляду скарги ТОВ «ЗАПОРІЖБУДСЕРВІС» від 10.02.2024р. про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі. А саме – зобов’язати Замовника виключити в п. 1 розділу 5 ТД положення про необхідність Учаснику, який є неплатником ПДВ, додавання до своєї Тендерної пропозиції 20% від ціни: «У разі якщо очікувана вартість закупівлі зазначена з урахуванням ПДВ, для участі у процедурі закупівлі учасник – неплатник ПДВ повинен привести свою цінову пропозицію до рівних умов з іншими учасниками процедури закупівлі – платниками ПДВ, а саме: цінова пропозиція повинна бути з урахуванням ПДВ (20%)».
Враховуючи викладене необхідно внести зміни до Тендерної документації шляхом затвердження нової редакції Тендерної документації. Згідно зі змінами строк подання тендерних пропозицій закінчується _02.03.2024р. о 10:00.
Пункт скарги
Номер:
d3a51ab7d1b94a5495eb430cb5d155bc
Заголовок пункту скарги:
Вимога у п. 1 розділу 5 тендерної документації про врахування ПДВ
Опис заперечення:
Відповідно до п. 1 розділу 5 тендерної документації:
У разі якщо очікувана вартість закупівлі зазначена з урахуванням ПДВ, для участі у процедурі закупівлі учасник – неплатник ПДВ повинен привести свою цінову пропозицію до рівних умов з іншими учасниками процедури закупівлі – платниками ПДВ, а саме: цінова пропозиція повинна бути з урахуванням ПДВ (20%).
У зв’язку з вищевказаним, цінова пропозиція (ціна, що зазначається учасником в електронній системі закупівель) для таких учасників повинна включати в себе як базову ціну тендерної пропозиції (без урахування ПДВ) так і вартість з ПДВ (20%):
1. при поданні тендерної пропозиції, учасник зазначає вартість цінової пропозиції в електронній системі закупівель з урахуванням ПДВ.
2. переможець процедури закупівлі завантажує в електронну систему закупівель свою цінову пропозицію (при закупівлі товару та послуг) без ПДВ. У формі цінової пропозиції в додатку №6 до тендерної документації зазначається в п. 6 ціна з ПДВ 20% та в п. 6.1. ціна без ПДВ 20%.
3. ціною договору вважається ціна тендерної пропозиції учасника без ПДВ (п. 6.1. форми цінової пропозиції в додатку № 6 до тендерної документації).
Недотримання зазначених вимог при підписанні договору вважається відмовою від підписання договору та є підставою для відхилення згідно вимог Закону з урахуванням абз.2 пп. 3 пункту 44 Особливостей.
У разі якщо очікувана вартість закупівлі зазначена з урахуванням ПДВ, для участі у процедурі закупівлі учасник – неплатник ПДВ повинен привести свою цінову пропозицію до рівних умов з іншими учасниками процедури закупівлі – платниками ПДВ, а саме: цінова пропозиція повинна бути з урахуванням ПДВ (20%).
У зв’язку з вищевказаним, цінова пропозиція (ціна, що зазначається учасником в електронній системі закупівель) для таких учасників повинна включати в себе як базову ціну тендерної пропозиції (без урахування ПДВ) так і вартість з ПДВ (20%):
1. при поданні тендерної пропозиції, учасник зазначає вартість цінової пропозиції в електронній системі закупівель з урахуванням ПДВ.
2. переможець процедури закупівлі завантажує в електронну систему закупівель свою цінову пропозицію (при закупівлі товару та послуг) без ПДВ. У формі цінової пропозиції в додатку №6 до тендерної документації зазначається в п. 6 ціна з ПДВ 20% та в п. 6.1. ціна без ПДВ 20%.
3. ціною договору вважається ціна тендерної пропозиції учасника без ПДВ (п. 6.1. форми цінової пропозиції в додатку № 6 до тендерної документації).
Недотримання зазначених вимог при підписанні договору вважається відмовою від підписання договору та є підставою для відхилення згідно вимог Закону з урахуванням абз.2 пп. 3 пункту 44 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Скаржник є платником єдиного податку 3-ї групи без реєстрації ПДВ, на підтвердження надається витяг з реєстру платників єдиного податку №1808293401000.
Оскаржувана вимога ставить Скаржника у невигідне неконкурентне становище по відношенню до учасників-платників ПДВ. Спочатку учасники неплатники ПДВ повинні додати до ціни своєї тендерної пропозиції неіснуючу для нього суму ПДВ (20%), а вже потім для підписання договору, у випадку, якщо його визначать переможцем, відняти суму ПДВ від своєї пропозиції за результатом аукціону.
Вказані умови ставлять виключно учасників-платників ПДВ у вигідне становище по відношенню до неплатників ПДВ, а не вирівнюють становище платників ПДВ та неплатників ПДВ.
Одним із принципів проведення публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників та максимальна економія, ефективність та пропорційність. Вищенаведені умови тендерної документації порушують вказані принципи проведення публічних закупівель.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі серед неплатників ПДВ зможуть лише ті учасники, які врахують в ціну Пропозиції ПДВ (20%), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Аналогічної позиці дотримується Комісія АМКУ в рішенні від 09.08.2023 № 12383-р/пк-пз.
Зазначені вимоги є дискримінаційними та обмежують суттєво коло учасників закупівлі, в тому числі і Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія витягу з реєстру платників єдиного податку № 1808293401000 на 1 арк.;
2. Копія рішення № 12383-р/пк-пз від 09.08.2023 на 8 арк
Оскаржувана вимога ставить Скаржника у невигідне неконкурентне становище по відношенню до учасників-платників ПДВ. Спочатку учасники неплатники ПДВ повинні додати до ціни своєї тендерної пропозиції неіснуючу для нього суму ПДВ (20%), а вже потім для підписання договору, у випадку, якщо його визначать переможцем, відняти суму ПДВ від своєї пропозиції за результатом аукціону.
Вказані умови ставлять виключно учасників-платників ПДВ у вигідне становище по відношенню до неплатників ПДВ, а не вирівнюють становище платників ПДВ та неплатників ПДВ.
Одним із принципів проведення публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників та максимальна економія, ефективність та пропорційність. Вищенаведені умови тендерної документації порушують вказані принципи проведення публічних закупівель.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі серед неплатників ПДВ зможуть лише ті учасники, які врахують в ціну Пропозиції ПДВ (20%), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Аналогічної позиці дотримується Комісія АМКУ в рішенні від 09.08.2023 № 12383-р/пк-пз.
Зазначені вимоги є дискримінаційними та обмежують суттєво коло учасників закупівлі, в тому числі і Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія витягу з реєстру платників єдиного податку № 1808293401000 на 1 арк.;
2. Копія рішення № 12383-р/пк-пз від 09.08.2023 на 8 арк
×
-
Назва доказу:
рішення амку у схожій ситуації
-
Опис доказу:
рішення амку у схожій ситуації
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 09.08.2023 № 12383.pdf
-
-
Назва доказу:
витяг єдиного податку
-
Опис доказу:
у витязі вказана інформація про реєтсрацію платника єдиного податку
-
Повʼязаний документ:
Витяг з реєстру платників Єдиного податку.PDF
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.