• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги охорони

Завершена

556 249.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 781.24 UAH
Період оскарження: 07.02.2024 12:09 - 12.02.2024 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: 5a6c74f1481f4be09d6424b45ed978ac
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-07-005669-a.b1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
На підтвердження кваліфікаційних критеріїв Замовником вимагаються "Документи, що підтверджують наявність системи захисту інформації (надати копію атестату або декларації впровадженої комплексної системи захисту інформації, або копію сертифікату відповідності системи управління інформаційною безпекою ISO/ ДСТУ 27001:2013 за результатами процедури з оцінки відповідності національним стандартам України, щодо систем управління інформаційною безпекою, яка проведена органом чи національним органом з акредитації іншої держави, якщо і національний орган України з акредитації і національний орган з акредитації такої держави є членами міжнародної або регіональної організації з акредитації та/або уклали з такою організацією угоду про взаємне визнання щодо оцінки відповідності, або копії на придбання для використання для захисту інформації в системі засобів криптографічного захисту інформації, (апаратне забезпечення, програмне забезпечення, вбудоване програмн забезпечення), які мають позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації." Повідомляємо, що стандарти інформаційної безпеки ISO/ ДСТУ 27001:2013 розроблені за допомогою НБУ. Це адаптовані європейські стандарти з інформаційної безпеки, яких зобов'язані дотримуватися лише українські банки задля захисту інформації. Предмет закупівлі не передбачає цифрову фіксацію, оброку та поширення персональних даних. Крім того практика Антимонопольного Комітету ( Рішення Колегії №4063-р/пк-пз від 03.03.2021, оголошення UA-2021-02-05-012171-a) підтверджує зазначену вище тезу та визнає вимогу надання сертифікату ISO/ ДСТУ 27001:2013 неправомірною. Просимо виключити дану вимогу з тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо наступне. Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, Вимога щодо наявності вказаних Сертифікатів дещо звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, однак, оскільки в Україні є значна кількість суб’єктів господарювання, які пройшли вказану сертифікацію та підтвердили високий рівень організації роботи, що відповідає міжнародним стандартам то вказана вимога в Тендерній документації є повністю обґрунтованою, не може бути визнана дискримінаційною. Довідково: Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги процедури закупівлі стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, а також необхідно зазначити, що значна частина компаній в Україні (значно більше 2) здатні забезпечити вказану вимогу, тож вищезазначена вимога не є дискримінаційною.
Статус вимоги: Відхилено