-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з добровільного страхування відповідальності членів наглядової ради та директора
Детальний опис закупівлі зазначено в тендерній документації
Торги не відбулися
434 444.36
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 180.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 180.00 UAH
Період оскарження:
06.02.2024 18:40 - 23.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
6102b6b6f2be4c9ba8fbf080b393d962
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-06-014997-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ - Фонд розвитку іновацій.pdf 10.02.2024 10:22
- Ліцензія_Запит до Нацкомфінпослуг.pdf 10.02.2024 10:22
- Показники діяльності Розділ_3_9 місяців 2023_Іншуренс.pdf.p7s 10.02.2024 10:22
- Ліцензія відп перд трет особами.pdf 10.02.2024 10:22
- Скарга до АМКУ - Фонд розвитку іновацій.docx 10.02.2024 10:22
- Показники діяльності Розділ_3_9 місяців 2023_Іншуренс.pdf 10.02.2024 10:22
- Договір ОД_2021_02_04_1 ПрАТ СК УЛЬТРА.pdf 10.02.2024 10:22
- Витяг_ЄДР_UA_22012024.pdf 10.02.2024 10:22
- Ліценз Лист Нац щодо переоформл ліцен.pdf 10.02.2024 10:22
- Скарга до АМКУ - Фонд розвитку іновацій.pdf.p7s 10.02.2024 10:22
- sign.p7s 10.02.2024 10:23
- рішення від 13.02.2024 № 2630.pdf 13.02.2024 17:39
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.02.2024 № 3274.pdf 22.02.2024 13:19
- рішення від 21.02.2024 № 3274.pdf 23.02.2024 18:58
- Відповідь на скаргу від 15.02.2024.docx 15.02.2024 18:32
- Відповідь на скаргу від 15.02.2024.pdf 15.02.2024 18:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.02.2024 10:56
Дата розгляду скарги:
21.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.02.2024 17:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.02.2024 18:58
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3274 -р/пк-пз від 21.02.2024, Замовником було внесено зміни до тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3d4d563bff254aa584b3c54f07dd44b1
Заголовок пункту скарги:
Підпунктами 5.1.1.1 та 5.1.1.2 п. 5.1.1 розділу ІІІ Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові кваліфікаційні критерії, яким повинен відповідати та/або виконати Учасник закупівлі, а саме: Учасник повинен документально підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) шляхом надання відповідної довідки. У разі відсутності у договорі, що за предметом відповідає критерію зазначеному вище, коду закупівлі за ДК 021:2015 або його відмінності від зазначеного Замовником, допускається код закупівлі за ДК 021:2015 не зазначати або зазначити код закупівлі за ДК 021:2015, що відповідає предмету закупівлі за договором, зазначеним в довідці. Також, Учасник повинен надати лист-відгук (листи-відгуки), у довільній формі, від контрагента (контрагентів), зазначеного (зазначених) в довідці про досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) з інформацією про номер та дату виконаного (закритого) договору, посилання на який міститься в цій довідці. Аналогічні дискримінаційні умови містять підпункти 2.1 та 2.2 Додатку № 4.
Опис заперечення:
Підпунктами 5.1.1.1 та 5.1.1.2 п. 5.1.1 розділу ІІІ Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові кваліфікаційні критерії, яким повинен відповідати та/або виконати Учасник закупівлі, а саме: Учасник повинен документально підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) шляхом надання відповідної довідки. У разі відсутності у договорі, що за предметом відповідає критерію зазначеному вище, коду закупівлі за ДК 021:2015 або його відмінності від зазначеного Замовником, допускається код закупівлі за ДК 021:2015 не зазначати або зазначити код закупівлі за ДК 021:2015, що відповідає предмету закупівлі за договором, зазначеним в довідці. Також, Учасник повинен надати лист-відгук (листи-відгуки), у довільній формі, від контрагента (контрагентів), зазначеного (зазначених) в довідці про досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) з інформацією про номер та дату виконаного (закритого) договору, посилання на який міститься в цій довідці. Аналогічні дискримінаційні умови містять підпункти 2.1 та 2.2 Додатку № 4.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення:
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Опис суті пункту скарги:
Скаржник не має аналогічного договору про надання послуг з добровільного страхування відповідальності членів наглядової ради та директора.
В той же час, Скаржник і не зобов’язаний мати аналогічний договір про надання послуг з добровільного страхування відповідальності саме членів наглядової ради та директора. Скаржник має відповідну ліцензію на підставі якої має укладатися договір страхування із Замовником. Не маючи аналогічних договорів страхування відповідальності саме членів наглядової ради та директора, Скаржник, відповідно не має можливості і надати відповідні листи-відгуки.
Звертаємо увагу Колегії АМКУ на те, що Скаржник має відповідну ліцензію і значний досвід у страхуванні відповідальності перед третіми особами, що підтверджується даними про показники діяльності зі страхування (доказ - копія звіту додається, в режимі вибору виду страхування, доказ – приклад договору відповідальності перед третіми особами (Копія Договору №01.15.10-000030/ОД/2021/02/04/1 від 04.02.2021р.)).
Отже, відповідно до вимог Тендерної документації, прийняти участь у закупівлі можуть виключно ті учасники, які мають договір про надання послуг з добровільного страхування відповідальності саме членів наглядової ради та директора та листи-відгуки по таким договорам, що відразу суттєво та штучно обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не мають аналогічного договору страхування відповідальності саме членів наглядової ради та директора,- можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Отже, вищенаведені вимоги Замовника є дискримінаційними та мають бути видалені Замовником.
Аналогічні дискримінаційні умови містять підпункти 2.1 та 2.2 Додатку № 4 і також мають бути видалені Замовником.
В той же час, Скаржник і не зобов’язаний мати аналогічний договір про надання послуг з добровільного страхування відповідальності саме членів наглядової ради та директора. Скаржник має відповідну ліцензію на підставі якої має укладатися договір страхування із Замовником. Не маючи аналогічних договорів страхування відповідальності саме членів наглядової ради та директора, Скаржник, відповідно не має можливості і надати відповідні листи-відгуки.
Звертаємо увагу Колегії АМКУ на те, що Скаржник має відповідну ліцензію і значний досвід у страхуванні відповідальності перед третіми особами, що підтверджується даними про показники діяльності зі страхування (доказ - копія звіту додається, в режимі вибору виду страхування, доказ – приклад договору відповідальності перед третіми особами (Копія Договору №01.15.10-000030/ОД/2021/02/04/1 від 04.02.2021р.)).
Отже, відповідно до вимог Тендерної документації, прийняти участь у закупівлі можуть виключно ті учасники, які мають договір про надання послуг з добровільного страхування відповідальності саме членів наглядової ради та директора та листи-відгуки по таким договорам, що відразу суттєво та штучно обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не мають аналогічного договору страхування відповідальності саме членів наглядової ради та директора,- можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Отже, вищенаведені вимоги Замовника є дискримінаційними та мають бути видалені Замовником.
Аналогічні дискримінаційні умови містять підпункти 2.1 та 2.2 Додатку № 4 і також мають бути видалені Замовником.
×
-
Назва доказу:
Копія Договору №01.15.10-000030/ОД/2021/02/04/1 від 04.02.2021р.
-
Опис доказу:
Копія Договору №01.15.10-000030/ОД/2021/02/04/1 від 04.02.2021р. Дані про показники діяльності зі страхування. Доказ, що підтверджує досвід у страхуванні відповідальності перед третіми особами
-
Повʼязаний документ:
Договір ОД_2021_02_04_1 ПрАТ СК УЛЬТРА.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензія на страхування відповідальності перед третіми особами
-
Опис доказу:
Ліцензія на страхування відповідальності перед третіми особами
-
Повʼязаний документ:
Ліцензія відп перд трет особами.pdf
-
-
Назва доказу:
Дані про показники діяльності зі страхування
-
Опис доказу:
Дані про показники діяльності зі страхування. Доказ, що підтверджує досвід у страхуванні відповідальності перед третіми особами
-
Повʼязаний документ:
Показники діяльності Розділ_3_9 місяців 2023_Іншуренс.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати ФОНД РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙ внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації зазначені у тексті цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
acac2bcde17b4ef49bba35dde4b4efa6
Заголовок пункту скарги:
Підпункт 6.1.9 розділу ІІІ Тендерної документації Замовником визначено, що Учасник повинен надати гарантійний лист, який підтверджує наявність у учасника аналогічних діючих договорів (договір добровільного страхування відповідальності директорів та посадових осіб). Аналогічну дискримінаційну умову містить підпункт 4.8 Додатку № 4 і також має бути видалений Замовником.
Опис заперечення:
Підпункт 6.1.9 розділу ІІІ Тендерної документації Замовником визначено, що Учасник повинен надати гарантійний лист, який підтверджує наявність у учасника аналогічних діючих договорів (договір добровільного страхування відповідальності директорів та посадових осіб). Аналогічну дискримінаційну умову містить підпункт 4.8 Додатку № 4 і також має бути видалений Замовником.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення:
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Опис суті пункту скарги:
Скаржник не має аналогічного діючого договору добровільного страхування відповідальності директорів та посадових осіб.
В той же час, Скаржник і не зобов’язаний мати аналогічний діючий договір страхування відповідальності саме директорів та посадових осіб. Скаржник має відповідну ліцензію та відповідні правила страхування, саме на підставі яких має укладатися договір страхування із Замовником. Не маючи аналогічних договорів страхування відповідальності саме директорів та посадових осіб, Скаржник, відповідно не має можливості і надати відповідний гарантійний лист.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на те, що Скаржник має значний досвід у страхуванні відповідальності перед третіми особами, в тому числі і під час виконання господарської/виробничої діяльності тощо, що підтверджується даними про показники діяльності зі страхування (копія звіту додається, в режимі вибору виду страхування).
Отже, відповідно вимог Тендерної документації, прийняти участь у закупівлі можуть виключно ті учасники, які мають діючий договір страхування відповідальності саме директорів та посадових осіб, що відразу суттєво та штучно обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не мають аналогічного договору страхування відповідальності саме директорів та посадових осіб,- можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Як зазначено в попередньому пункті, Скаржник має відповідну ліцензію і значний досвід у страхуванні відповідальності перед третіми особами, що підтверджується даними про показники діяльності зі страхування за 9 місяців 2023 року в якому зазначені надходження по діючим договорам страхування.
Аналогічну дискримінаційну умову містить підпункт 4.8 Додатку № 4 і також має бути видалений Замовником.
В той же час, Скаржник і не зобов’язаний мати аналогічний діючий договір страхування відповідальності саме директорів та посадових осіб. Скаржник має відповідну ліцензію та відповідні правила страхування, саме на підставі яких має укладатися договір страхування із Замовником. Не маючи аналогічних договорів страхування відповідальності саме директорів та посадових осіб, Скаржник, відповідно не має можливості і надати відповідний гарантійний лист.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на те, що Скаржник має значний досвід у страхуванні відповідальності перед третіми особами, в тому числі і під час виконання господарської/виробничої діяльності тощо, що підтверджується даними про показники діяльності зі страхування (копія звіту додається, в режимі вибору виду страхування).
Отже, відповідно вимог Тендерної документації, прийняти участь у закупівлі можуть виключно ті учасники, які мають діючий договір страхування відповідальності саме директорів та посадових осіб, що відразу суттєво та штучно обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не мають аналогічного договору страхування відповідальності саме директорів та посадових осіб,- можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Як зазначено в попередньому пункті, Скаржник має відповідну ліцензію і значний досвід у страхуванні відповідальності перед третіми особами, що підтверджується даними про показники діяльності зі страхування за 9 місяців 2023 року в якому зазначені надходження по діючим договорам страхування.
Аналогічну дискримінаційну умову містить підпункт 4.8 Додатку № 4 і також має бути видалений Замовником.
×
-
Назва доказу:
Дані про показники діяльності зі страхування
-
Опис доказу:
Дані про показники діяльності зі страхування. Доказ, що підтверджує досвід у страхуванні відповідальності перед третіми особами та надходження страхових премій по іючим договорам страхування, у т.ч. і по договрам з добровільного страхування відповідальності перед третіми особами
-
Повʼязаний документ:
Показники діяльності Розділ_3_9 місяців 2023_Іншуренс.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати ФОНД РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙ внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації зазначені у тексті цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
3cff01b05bc347b596747a1029093123
Заголовок пункту скарги:
Підпунктом 6.1.10 п. 6.1 розділу ІІІ Тендерної документації Замовником визначено, що Учасник повинен надати Гарантійний лист, який підтверджує можливість перестрахування учасником страхових ризиків, що є предметом закупівлі при укладанні договору, у перестраховика (партнерської страхової компанії) із рівнем рейтингу за класифікацією одного з нижченаведених міжнародних рейтингових агентств не нижче ніж: «A.M.Best» США – «А-», «Moody’s Investors Service» (США) – «А3», «Standard & Poor’s» (США) – «А-», «Fitch Ratings» (Великобританія) – «А-», або у перестраховика (партнерської страхової компанії), який має досвід провадження безперервної страхової (перестрахової) діяльності не менше ніж три роки до дати укладення договору перестрахування з таким страховиком (перестраховиком) нерезидентом та зареєстрований в державі, законодавством якої передбачено державний нагляд за страховою і перестраховою діяльністю. Аналогічну дискримінаційну умову містить підпункт 4.9 Додатку № 4 і також має бути видалений Замовником.
Опис заперечення:
Підпунктом 6.1.10 п. 6.1 розділу ІІІ Тендерної документації Замовником визначено, що Учасник повинен надати Гарантійний лист, який підтверджує можливість перестрахування учасником страхових ризиків, що є предметом закупівлі при укладанні договору, у перестраховика (партнерської страхової компанії) із рівнем рейтингу за класифікацією одного з нижченаведених міжнародних рейтингових агентств не нижче ніж: «A.M.Best» США – «А-», «Moody’s Investors Service» (США) – «А3», «Standard & Poor’s» (США) – «А-», «Fitch Ratings» (Великобританія) – «А-», або у перестраховика (партнерської страхової компанії), який має досвід провадження безперервної страхової (перестрахової) діяльності не менше ніж три роки до дати укладення договору перестрахування з таким страховиком (перестраховиком) нерезидентом та зареєстрований в державі, законодавством якої передбачено державний нагляд за страховою і перестраховою діяльністю. Аналогічну дискримінаційну умову містить підпункт 4.9 Додатку № 4 і також має бути видалений Замовником.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Із вищенаведених умов Тендерної документації Замовника випливає, що укладення і подальше виконання договору добровільного страхування напряму ставиться в залежність від наявності у страховика-учасника закупівлі укладених договорів перестрахування із перестраховиком-нерезидентом із зазначеними Замовником рейтингами міжнародних рейтингових агенств або перестраховиків-нерезидентів.
Отже, прийняти участь у даній процедурі закупівлі може лише той страховик (учасник), який фактично має укладені договори перестрахування (про співпрацю) із перестраховиками (партнерської страхової компанії) із рівнем рейтингу за класифікацією одного з нижченаведених міжнародних рейтингових агентств не нижче ніж: «A.M.Best» США – «А-», «Moody’s Investors Service» (США) – «А3», «Standard & Poor’s» (США) – «А-», «Fitch Ratings» (Великобританія) – «А-», або у перестраховика (партнерської страхової компанії), який має досвід провадження безперервної страхової (перестрахової) діяльності не менше ніж три роки до дати укладення договору перестрахування з таким страховиком (перестраховиком) нерезидентом та зареєстрований в державі, законодавством якої передбачено державний нагляд за страховою і перестраховою діяльністю.
Між тим, чинним законодавством не передбачено обов’язку з перестрахування у страховиків нерезидентів, тим більше із визначеними Замовником міжнародними рейтингами.
Абсолютна більшість страхових компаній України, у тому числі і Скаржник, не мають договорів перестрахування ризиків з перестраховиками-нерезидентами із рівнем рейтингу за класифікацією одного з нижче наведених міжнародних рейтингових агентств або не нижчій ніж: «A.M.Best» США – «А-», «Moody’s Investors Service» (США) – «А3», «Standard & Poor’s» (США) – «А-», «Fitch Ratings» (Великобританія) – «А-», або у перестраховика (партнерської страхової компанії), який має досвід провадження безперервної страхової (перестрахової) діяльності не менше ніж три роки до дати укладення договору перестрахування з таким страховиком (перестраховиком) нерезидентом та зареєстрований в державі, законодавством якої передбачено державний нагляд за страховою і перестраховою діяльністю, адже, у більшості страховиків сума страхових сум за договорами страхування вкладаються у власне утримання страховика. Замовник ніяким чином не пояснив та законодавчо не обґрунтував необхідність перестраховувати зазначені у тендерній документації ризики.
Ця вимога є дискримінаційною по відношенню і до перестраховиків-резидентів, адже Скаржник має право, відповідно до діючого законодавства, перестраховувати ризики у страховиків-резидентів, що забезпечить розрахунки у гривні, а не витік валюти за кордон.
Аналогічну дискримінаційну умову містить підпункт 4.9 Додатку № 4 і також має бути видалений Замовником.
Отже, прийняти участь у даній процедурі закупівлі може лише той страховик (учасник), який фактично має укладені договори перестрахування (про співпрацю) із перестраховиками (партнерської страхової компанії) із рівнем рейтингу за класифікацією одного з нижченаведених міжнародних рейтингових агентств не нижче ніж: «A.M.Best» США – «А-», «Moody’s Investors Service» (США) – «А3», «Standard & Poor’s» (США) – «А-», «Fitch Ratings» (Великобританія) – «А-», або у перестраховика (партнерської страхової компанії), який має досвід провадження безперервної страхової (перестрахової) діяльності не менше ніж три роки до дати укладення договору перестрахування з таким страховиком (перестраховиком) нерезидентом та зареєстрований в державі, законодавством якої передбачено державний нагляд за страховою і перестраховою діяльністю.
Між тим, чинним законодавством не передбачено обов’язку з перестрахування у страховиків нерезидентів, тим більше із визначеними Замовником міжнародними рейтингами.
Абсолютна більшість страхових компаній України, у тому числі і Скаржник, не мають договорів перестрахування ризиків з перестраховиками-нерезидентами із рівнем рейтингу за класифікацією одного з нижче наведених міжнародних рейтингових агентств або не нижчій ніж: «A.M.Best» США – «А-», «Moody’s Investors Service» (США) – «А3», «Standard & Poor’s» (США) – «А-», «Fitch Ratings» (Великобританія) – «А-», або у перестраховика (партнерської страхової компанії), який має досвід провадження безперервної страхової (перестрахової) діяльності не менше ніж три роки до дати укладення договору перестрахування з таким страховиком (перестраховиком) нерезидентом та зареєстрований в державі, законодавством якої передбачено державний нагляд за страховою і перестраховою діяльністю, адже, у більшості страховиків сума страхових сум за договорами страхування вкладаються у власне утримання страховика. Замовник ніяким чином не пояснив та законодавчо не обґрунтував необхідність перестраховувати зазначені у тендерній документації ризики.
Ця вимога є дискримінаційною по відношенню і до перестраховиків-резидентів, адже Скаржник має право, відповідно до діючого законодавства, перестраховувати ризики у страховиків-резидентів, що забезпечить розрахунки у гривні, а не витік валюти за кордон.
Аналогічну дискримінаційну умову містить підпункт 4.9 Додатку № 4 і також має бути видалений Замовником.
×
-
Назва доказу:
Копія витягу з ЄДР
-
Опис доказу:
Копія витягу з ЄДР. Доказ належної реєстрація Скаржника та відсутність стану припинення
-
Повʼязаний документ:
Витяг_ЄДР_UA_22012024.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати ФОНД РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙ внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації зазначені у тексті цієї скарги.