• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з фізичної охорони об’єкта

Завершена

3 931 560.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 39 315.60 UAH
Період оскарження: 06.02.2024 17:50 - 11.02.2024 00:00
Вимога
Відхилено

Виключення факту порушення Закону України “Про публічні закупівлі"

Номер: 86683241258f460e8ac8325e8a047958
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-06-014722-a.a1
Назва: Виключення факту порушення Закону України “Про публічні закупівлі"
Вимога:
Додатком 3 передбачена явна дискрімінаційна вимога, яка порушує законодавчі акти України, суттєво звужує коло потенційних учасників, порушує їхні права та встановлена всупереч Закону України “Про публічні закупівлі”, а саме: пункт 1.9. Довідка в довільній формі, що підтверджує право застосування нарізної вогнепальної зброї: - Учасник має забезпечити наявність щонайменше 4-х осіб одночасно, які виконуватимуть функції із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку, громадського порядку та пропускного режиму, кожна з яких має бути озброєна нарізною вогнепальною зброєю та уповноважена на її застосування. Цей факт неодноразово доведений відповідними рішеннями Антимонопольного Комітету України ( рішення Колегії АМКУ № 6633 -р/пк-пз від 24.05.2019 як приклад надаємо). Вимагаємо виключити вказаний пункт з вимог тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Добрий день! Територіальним управління Державного бюро розслідувань, розташованим у місті Мелітополі (далі – ТУ ДБР у м. Мелітополі) уважно розглянуто Вимогу за предметом закупівлі Послуги з фізичної охорони об’єкта, код за ДК 021:2015 - 79710000-4 Охоронні послуги, а саме: виключити із тендерної документації (Додаток 3) пункт 1.9. Довідка в довільній формі, що підтверджує право застосування нарізної вогнепальної зброї: - Учасник має забезпечити наявність щонайменше 4-х осіб одночасно, які виконуватимуть функції із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку, громадського порядку та пропускного режиму, кожна з яких має бути озброєна нарізною вогнепальною зброєю та уповноважена на її застосування. За результатами розгляду повідомляємо про таке. Тендерна документація за вищевказаним предметом закупівлі розроблена Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178. Закон передбачає, що закупівлі здійснюються за принципами недискримінації учасників та рівного ставлення до них, однак не містить визначення терміну «дискримінація». Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України. Відповідно до пункту 2 частини першої статті 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дискримінація – ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі – певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. Отже, дискримінація означає поводження з особами у різний спосіб, без об’єктивного та розумного обґрунтування, у відносно схожих ситуаціях, а також в однаковий спосіб до осіб, які перебувають у ситуаціях, що істотно відрізняються. Звертаємо увагу на наявність ряду обставин, які об’єктивно обґрунтовують мету встановлення у тендерній документації вимоги щодо наявності у працівників учасника дозволів на носіння та використання вогнепальної зброї. Зокрема: відповідно до ст.ст. 1, 5 Закону України «Про Державне бюро розслідувань» Державне бюро розслідувань є державним правоохоронним органом, на який покладаються завдання щодо запобігання, виявлення, припинення, розкриття та розслідування кримінальних правопорушень, віднесених до його підслідності, суб’єктами яких є високопоставлені посадові особи, що мають значні фінансові та інші ресурси, працівники правоохоронних та інших контролюючих органів тощо. ТУ ДБР у м. Мелітополі здійснює оперативно-розшукові заходи з метою попередження, виявлення, припинення та розкриття кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності ДБР. З метою належного проведення досудового розслідування у кримінальних провадженнях та дотримання конфіденційності під час проведення оперативно-розшукових заходів в територіальному управлінні імплементується, в межах передбачених законодавством, державна політика в сфері охорони державної таємниці та захисту інформації з обмеженим доступом, яка проводиться у встановленому законодавством та Спеціальним дозволом порядку. Відповідно до частини другої та частини третьої статті 100 Кримінального процесуального кодексу України речовий доказ або документ, наданий добровільно або на підставі судового рішення, зберігається у сторони кримінального провадження, якій він наданий. Сторона кримінального провадження, якій наданий речовий доказ або документ, зобов’язана зберігати їх у стані, придатному для використання у кримінальному провадженні. Речові докази, які отримані або вилучені слідчим, прокурором, оглядаються, фотографуються та докладно описуються в протоколі огляду. Зберігання речових доказів стороною обвинувачення здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. З цією метою в приміщенні ТУ ДБР у м. Мелітополі спеціально обладнана кімната для зберігання речових доказів. Крім того, наявні інші приміщення, які потребують наявність озброєної охорони. Наведені обставини аргументують необхідність особливого режиму охорони приміщень із використанням усіх можливих засобів, зокрема і вогнепальної зброї, відсутність якої може призвести до несанкціонованого проникнення до приміщень сторонніх осіб, у тому числі й озброєних груп, та матиме наслідком втрати чи розголошення інформації з обмеженим доступом. Окрім наведеного, слід врахувати, що відповідно до пункту 2.1 Правил пропускного режиму в Територіальному управлінні Державного бюро розслідувань, розташованому у місті Мелітополі, затвердженому наказом від 29.06.2023 № 66, охорона та захист приміщень територіального управління здійснюються суб’єктом надання послуг з охорони публічної безпеки та порядку, працівники якого мають право на носіння та застосування вогнепальної зброї, відповідно до законодавства України, цього Порядку та/або цивільно-правових договорів. Підсумовуючи викладене, наявність права на носіння та застосування вогнепальної зброї є однією із надзвичайно важливих вимог тендерної документації, оскільки наявність такої, повноцінно забезпечить охорону приміщень ТУ ДБР у м. Мелітополі, створить необхідні передумови для захисту відомостей досудового розслідування, речових доказів, інформаційних систем, якими послуговується ТУ ДБР у м. Мелітополі, та унеможливить розголошення іншої інформації з обмеженим доступом, гарантує безпечні умови роботи для працівників ТУ ДБР у м. Мелітополі. Надання ж охоронних послуг без наявності права на носіння та застосування вогнепальної зброї не відповідає потребам ТУ ДБР у м. Мелітополі як замовника послуг та може призвести у майбутньому до настання негативних наслідків, описаних вище. Відтак, вимога тендерної документації щодо наявності права на носіння та застосування вогнепальної зброї переслідує правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету – забезпечення охорони приміщень ТУ ДБР у м. Мелітополі від несанкціонованого проникнення сторонніх осіб, тому не може вважатися дискримінаційною. Тобто, за таких обставин, вимога щодо наявності вогнепальної зброї не може вважатися дискримінацією та звуженням кола учасників закупівлі з урахуванням наведених вище обставин, а також того, що у приміщенні ТУ ДБР у м. Мелітополі проходять численні заходи, у яких, зокрема, беруть участь представники громадськості тощо, тому така вимога є виправданою. Крім того, звертаю Вашу увагу на висновок постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 06.07.2022 у справі № 640/13135/19 (https://reyestr.court.gov.ua/Review/105109278), яким визнано протиправним та скасовано Рішення постійно діючої комісії АМКУ від 24.05.2019 № 6633-р/пк-пз, на яке Ви посилаєтеся у вимогах та скановану копію якого додали. Слід зазначити, що скарги щодо неправомірності включення до тендерних документацій вимог щодо наявності у працівників учасника дозволів на носіння та використання вогнепальної зброї неодноразово були предметом розгляду Антимонопольного комітету України. Так, відповідно до рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 349-р/пк-пз від 11.01.2023 та рішення № 20467-р/пк-пз від 19.12.2023 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель були відхиленні, як безпідставні твердження скаржника щодо неправомірності включення у тендерну документацію вимог про наявності у працівників учасника дозволів на носіння та використання вогнепальної зброї. На підставі вищевикладеного та на виконання імперативних норм статті 5 Закону, Замовник не вбачає за необхідність внесення змін до тендерної документації та проєкту договору в частині відповідного звернення. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги: Відхилено