-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Бензин автомобільний А-95, Дизельне паливо
2 лота
Торги не відбулися
6 968 360.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 17 082.00 UAH
мін. крок: 0.2% або 17 082.00 UAH
Період оскарження:
06.02.2024 16:44 - 17.02.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
скарга
Номер:
c352bedd5dab4f62a472577983a999d7
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-06-013741-a.a2
Назва:
скарга
Скарга:
№ 2 від 09.02.2024 року
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035.
Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ФУЕЛПОСТАЧ»
код ЄДРПОУ: 45120956
Адреса: Україна, 08644, Київська обл., Білоцерківський р-н, село Пшеничне, вул. Окружна, будинок 1-А
Замовник: Управління поліції охорони в Запорізькій області
код ЄДРПОУ: 40108947
Адреса: Україна, 69118, Запорізька обл., місто Запоріжжя, ВУЛИЦЯ ВОДОГРАЙНА, будинок 3
Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-02-06-013741-a Лот №2
СКАРГА
про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
06.02.2024 р. Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-02-06-013741-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: Лот № 1 – Бензин А-95 (код 09132000-3), Дизельне паливо (код 09134200-9) Лот № 2 – Бензин А-95 (код 09132000-3), Дизельне паливо (код 09134200-9). Строк подання тендерних пропозицій було встановлено до 14.02.2024 р до 00:00 год.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ФУЕЛПОСТАЧ» (надалі – Скаржник) має намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з тендерною документацією, було виявлено в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають Скаржнику можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
1. Відповідно п.1 додатку 2 тендерної документації Замовник зазначає, що предмет закупівлі: Бензин автомобільний А-95, Дизельне паливо (код ДК 021:2015 - 09130000-9 «Нафта і дистиляти»), надалі – Товар. Товар передається замовнику на автозаправних станціях (далі – АЗС) на підставі паливних карток єдиного зразка (далі – паливні картки), які учасник надає замовнику за його заявкою.
1.1. Хочемо зазначити, що вимагаючи від учасників «паливні картки єдиного зразка» - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закону), зокрема «недискримінація учасників». Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі паливних карток здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що паливна карта повинна бути єдиного зразка фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС мереж-партнерів.
Це пояснюється тим, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливної карти (паливного талону), який приймається в конкретній мережі.
Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть взяти участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.
Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності талону талонів та/або паливних карток єдиного зразку з усіх запропонованих АЗС учасника, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які мають талони єдиного зразка на кожну АЗС партнерів окремо.
Наявність принаймні двох видів талонів від різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Вимога щодо наявності єдиного зразку з усіх запропонованих АЗС учасника - зменшує коло учасників у зв’язку з тим, що учасник який має декілька партнерських АЗС з неєдиним талоном, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови та термінам поставки, а також якості товару. Крім того, наявність різних мереж АЗС з неєдиними зразками та неєдиного бренду талонами у складі пропозиції Переможця дає можливість Замовнику вибирати мережу АЗС у період поставок, керуючись максимальною економією коштів, так як ціна на роздрібному ринку змінюється щотижнево і ціни на різних мережах можуть відрізнятися суттєво.
Виходячи з наведеного вважаємо, що згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
На підтвердження вищезазначеної інформації та на виконання п. 56 Особливостей, надаємо партнерські договори з емітентами талонів/скретч-карт, які обслуговуються в різних мережах під різним брендом які в повній мірі в сукупності можуть забезпечити Замовника якісним пальним по всій території України:
1) Договір №Т-1010/23 від 12 грудня 2023 року з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» згідно з додатком №1 до якого наведено зразок та опис талону.
2) Договір №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР"
3) Зразок талону до договору №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР"
2. Відповідно п.4 додатку 2 тендерної документації Замовник зазначає про те, що Учасник повинен мати: по лоту № 2 – розвинену мережу АЗС єдиного бренду/логотипу на всій території України, крім тимчасово окупованої території Запорізької, Донецької, Луганської та Херсонської областей, а також АР Крим (без будь-яких обмежень щодо форми власності або умов користування);
2.1. Хочемо зазначити, що вимагаючи від учасників наявність «розвиненої мережі АЗС єдиного бренду/логотипу на всій території України» - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону, зокрема «недискримінація учасників». Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального здійснюватиметься через мережі АЗС компаній-партнерів, які в свою чергу можуть бути різні у різних областях України, то вимога тендерної документації про те, що АЗС повинна бути єдиного бренду/логотипу фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС, але в повній мірі покривають територію України. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС мереж-партнерів.
Окремо хочемо зазначити, що територіально місцезнаходження Замовника у м. Запоріжжя, отже навіть не логічним є сам факт вимагати від учасників наявність «розвиненої мережі АЗС єдиного бренду/логотипу на всій території України».
Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів з різними компаніями – партнерами на території всіх областей України – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть взяти участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
Враховуючи наведене вважаємо, що зазначеною вимогою Замовник суттєво обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які в свою чергу покривають всю територію України. Наявність наприклад двох різних мереж АЗС у учасника жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника.
Виходячи з наведеного вважаємо, що згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
На підтвердження вищезазначеної інформації та на виконання п. 56 Особливостей, надаємо партнерські договори з Постачальниками, які разом покривають всю територію України згідно вимог Замовника:
1) Договір №Т-1010/23 від 12 грудня 2023 року з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» згідно з додатком №2 якого наведено перелік АЗС по різних областях України.
2) Договір №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРОСМАРТ ПАУЕР" згідно з додатком до якого наведено перелік АЗС по різних областях України.
Зазначені у скарзі вимоги є дискримінаційними та суттєво обмежують коло учасників закупівлі, в тому числі і Скаржника. Вищенаведена дискримінаційні вимоги може бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1) Договір №Т-1010/23 від 12 грудня 2023 року з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»
2) Договір №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРОСМАРТ ПАУЕР"
3) Зразок талону до договору №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР"
Директор
ТОВ «ФУЕЛПОСТАЧ» (КЕП) Байло Артем Володимирович
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ _ЄВРО СМАРТ ПАУЕР_.pdf 09.02.2024 17:57
- Договір №Т-1010_23 від 12 грудня 2023 року з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».pdf 09.02.2024 17:57
- Зразок талону до договору №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ _ЄВРО СМАРТ ПАУЕР_.jpg 09.02.2024 17:57
- Скарга ТОВ ФУЕЛПОСТАЧ ред лот 2.docx 09.02.2024 17:57
- Скарга ТОВ ФУЕЛПОСТАЧ ред лот 2.pdf 09.02.2024 17:57
- sign.p7s 09.02.2024 17:57
- Рішення від 13.02.2024 № 2669.pdf 13.02.2024 17:14
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.02.2024 № 3048.pdf 19.02.2024 19:05
- Рішення від 19.02.2024 № 3048.pdf 21.02.2024 14:23
- ТД паливо 2024 перелік змін2.docx 15.02.2024 10:06
- ТД паливо 2024 дод1 кваліф зміни2.docx 15.02.2024 10:06
- ТД паливо 2024 дод3 ЦП зміни2 лоти 1-2.doc 15.02.2024 10:06
- ТД паливо 2024 дод2 ТО зміни2.doc 15.02.2024 10:06
- ТД паливо 2024 дод4 ПД зміни2.doc 15.02.2024 10:06
- Прот УО 52 - 14.02.24 ВТ ПАЛИВО скарга + зміни2.pdf 15.02.2024 10:06
- ТД паливо 2024 зміни2.doc 15.02.2024 10:06
- Лист-пояснення УПО в АМКУ - паливо 2024.pdf 15.02.2024 10:08
- Лист-пояснення УПО в АМКУ - паливо 2024.doc 15.02.2024 10:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.02.2024 18:04
Дата розгляду скарги:
19.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.02.2024 17:15
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
21.02.2024 14:24
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
21.02.2024 14:24
Пункт скарги
Номер:
18976ca9c6ad4491a3ef7509bb57eb76
Заголовок пункту скарги:
вимога Відповідно п.1 додатку 2 тендерної документації
Опис заперечення:
1. Відповідно п.1 додатку 2 тендерної документації Замовник зазначає, що предмет закупівлі: Бензин автомобільний А-95, Дизельне паливо (код ДК 021:2015 - 09130000-9 «Нафта і дистиляти»), надалі – Товар. Товар передається замовнику на автозаправних станціях (далі – АЗС) на підставі паливних карток єдиного зразка (далі – паливні картки), які учасник надає замовнику за його заявкою.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Хочемо зазначити, що вимагаючи від учасників «паливні картки єдиного зразка» - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закону), зокрема «недискримінація учасників». Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі паливних карток здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що паливна карта повинна бути єдиного зразка фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС мереж-партнерів.
Це пояснюється тим, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливної карти (паливного талону), який приймається в конкретній мережі.
Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть взяти участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.
Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності талону талонів та/або паливних карток єдиного зразку з усіх запропонованих АЗС учасника, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які мають талони єдиного зразка на кожну АЗС партнерів окремо.
Наявність принаймні двох видів талонів від різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Вимога щодо наявності єдиного зразку з усіх запропонованих АЗС учасника - зменшує коло учасників у зв’язку з тим, що учасник який має декілька партнерських АЗС з неєдиним талоном, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови та термінам поставки, а також якості товару. Крім того, наявність різних мереж АЗС з неєдиними зразками та неєдиного бренду талонами у складі пропозиції Переможця дає можливість Замовнику вибирати мережу АЗС у період поставок, керуючись максимальною економією коштів, так як ціна на роздрібному ринку змінюється щотижнево і ціни на різних мережах можуть відрізнятися суттєво.
Виходячи з наведеного вважаємо, що згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
На підтвердження вищезазначеної інформації та на виконання п. 56 Особливостей, надаємо партнерські договори з емітентами талонів/скретч-карт, які обслуговуються в різних мережах під різним брендом які в повній мірі в сукупності можуть забезпечити Замовника якісним пальним по всій території України:
1) Договір №Т-1010/23 від 12 грудня 2023 року з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» згідно з додатком №1 до якого наведено зразок та опис талону.
2) Договір №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР"
3) Зразок талону до договору №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР"
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Це пояснюється тим, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливної карти (паливного талону), який приймається в конкретній мережі.
Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть взяти участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.
Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності талону талонів та/або паливних карток єдиного зразку з усіх запропонованих АЗС учасника, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які мають талони єдиного зразка на кожну АЗС партнерів окремо.
Наявність принаймні двох видів талонів від різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Вимога щодо наявності єдиного зразку з усіх запропонованих АЗС учасника - зменшує коло учасників у зв’язку з тим, що учасник який має декілька партнерських АЗС з неєдиним талоном, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови та термінам поставки, а також якості товару. Крім того, наявність різних мереж АЗС з неєдиними зразками та неєдиного бренду талонами у складі пропозиції Переможця дає можливість Замовнику вибирати мережу АЗС у період поставок, керуючись максимальною економією коштів, так як ціна на роздрібному ринку змінюється щотижнево і ціни на різних мережах можуть відрізнятися суттєво.
Виходячи з наведеного вважаємо, що згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
На підтвердження вищезазначеної інформації та на виконання п. 56 Особливостей, надаємо партнерські договори з емітентами талонів/скретч-карт, які обслуговуються в різних мережах під різним брендом які в повній мірі в сукупності можуть забезпечити Замовника якісним пальним по всій території України:
1) Договір №Т-1010/23 від 12 грудня 2023 року з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» згідно з додатком №1 до якого наведено зразок та опис талону.
2) Договір №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР"
3) Зразок талону до договору №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР"
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Зразок талону до договору №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР"
-
Опис доказу:
зразок талону
-
Повʼязаний документ:
Зразок талону до договору №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ _ЄВРО СМАРТ ПАУЕР_.jpg
-
-
Назва доказу:
Договір №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР"
-
Опис доказу:
договір купівлі-продажу талонів
-
Повʼязаний документ:
Договір №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ _ЄВРО СМАРТ ПАУЕР_.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір №Т-1010/23 від 12 грудня 2023 року з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» згідно з додатком №1 до якого наведено зразок та опис талону.
-
Опис доказу:
міститься зразок талону
-
Повʼязаний документ:
Договір №Т-1010_23 від 12 грудня 2023 року з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Номер:
709b8f01a766406e8cd59bbaed24ed49
Заголовок пункту скарги:
вимога Відповідно п.4 додатку 2 тендерної документації
Опис заперечення:
2. Відповідно п.4 додатку 2 тендерної документації Замовник зазначає про те, що Учасник повинен мати: по лоту № 2 – розвинену мережу АЗС єдиного бренду/логотипу на всій території України, крім тимчасово окупованої території Запорізької, Донецької, Луганської та Херсонської областей, а також АР Крим (без будь-яких обмежень щодо форми власності або умов користування);
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Хочемо зазначити, що вимагаючи від учасників наявність «розвиненої мережі АЗС єдиного бренду/логотипу на всій території України» - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону, зокрема «недискримінація учасників». Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального здійснюватиметься через мережі АЗС компаній-партнерів, які в свою чергу можуть бути різні у різних областях України, то вимога тендерної документації про те, що АЗС повинна бути єдиного бренду/логотипу фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС, але в повній мірі покривають територію України. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС мереж-партнерів.
Окремо хочемо зазначити, що територіально місцезнаходження Замовника у м. Запоріжжя, отже навіть не логічним є сам факт вимагати від учасників наявність «розвиненої мережі АЗС єдиного бренду/логотипу на всій території України».
Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів з різними компаніями – партнерами на території всіх областей України – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть взяти участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
Враховуючи наведене вважаємо, що зазначеною вимогою Замовник суттєво обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які в свою чергу покривають всю територію України. Наявність наприклад двох різних мереж АЗС у учасника жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника.
Виходячи з наведеного вважаємо, що згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
На підтвердження вищезазначеної інформації та на виконання п. 56 Особливостей, надаємо партнерські договори з Постачальниками, які разом покривають всю територію України згідно вимог Замовника:
1) Договір №Т-1010/23 від 12 грудня 2023 року з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» згідно з додатком №2 якого наведено перелік АЗС по різних областях України.
2) Договір №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРОСМАРТ ПАУЕР" згідно з додатком до якого наведено перелік АЗС по різних областях України.
Зазначені у скарзі вимоги є дискримінаційними та суттєво обмежують коло учасників закупівлі, в тому числі і Скаржника. Вищенаведена дискримінаційні вимоги може бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Окремо хочемо зазначити, що територіально місцезнаходження Замовника у м. Запоріжжя, отже навіть не логічним є сам факт вимагати від учасників наявність «розвиненої мережі АЗС єдиного бренду/логотипу на всій території України».
Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів з різними компаніями – партнерами на території всіх областей України – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть взяти участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
Враховуючи наведене вважаємо, що зазначеною вимогою Замовник суттєво обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які в свою чергу покривають всю територію України. Наявність наприклад двох різних мереж АЗС у учасника жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника.
Виходячи з наведеного вважаємо, що згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
На підтвердження вищезазначеної інформації та на виконання п. 56 Особливостей, надаємо партнерські договори з Постачальниками, які разом покривають всю територію України згідно вимог Замовника:
1) Договір №Т-1010/23 від 12 грудня 2023 року з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» згідно з додатком №2 якого наведено перелік АЗС по різних областях України.
2) Договір №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРОСМАРТ ПАУЕР" згідно з додатком до якого наведено перелік АЗС по різних областях України.
Зазначені у скарзі вимоги є дискримінаційними та суттєво обмежують коло учасників закупівлі, в тому числі і Скаржника. Вищенаведена дискримінаційні вимоги може бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Договір №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРОСМАРТ ПАУЕР" згідно з додатком до якого наведено перелік АЗС по різних областях України.
-
Опис доказу:
наведено перелік АЗС по різних областях України.
-
Повʼязаний документ:
Договір №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ _ЄВРО СМАРТ ПАУЕР_.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір №Т-1010/23 від 12 грудня 2023 року з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» згідно з додатком №2 якого наведено перелік АЗС по різних областях України.
-
Опис доказу:
зафіксовано перелік АЗС
-
Повʼязаний документ:
Договір №Т-1010_23 від 12 грудня 2023 року з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга
Номер:
899a7b34c1c442fb968ed37f0847d514
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-06-013741-a.a1
Назва:
Скарга
Скарга:
№ 1 від 09.02.2024 року
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035.
Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ФУЕЛПОСТАЧ»
код ЄДРПОУ: 45120956
Адреса: Україна, 08644, Київська обл., Білоцерківський р-н, село Пшеничне, вул. Окружна, будинок 1-А
Замовник: Управління поліції охорони в Запорізькій області
код ЄДРПОУ: 40108947
Адреса: Україна, 69118, Запорізька обл., місто Запоріжжя, ВУЛИЦЯ ВОДОГРАЙНА, будинок 3
Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-02-06-013741-a лот №1с
СКАРГА
про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
06.02.2024 р. Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-02-06-013741-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: Лот № 1 – Бензин А-95 (код 09132000-3), Дизельне паливо (код 09134200-9) Лот № 2 – Бензин А-95 (код 09132000-3), Дизельне паливо (код 09134200-9). Строк подання тендерних пропозицій було встановлено до 14.02.2024 р до 00:00 год.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ФУЕЛПОСТАЧ» (надалі – Скаржник) має намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з тендерною документацією, було виявлено в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають Скаржнику можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
1. Відповідно п.1 додатку 2 тендерної документації Замовник зазначає, що предмет закупівлі: Бензин автомобільний А-95, Дизельне паливо (код ДК 021:2015 - 09130000-9 «Нафта і дистиляти»), надалі – Товар. Товар передається замовнику на автозаправних станціях (далі – АЗС) на підставі паливних карток єдиного зразка (далі – паливні картки), які учасник надає замовнику за його заявкою.
1.1. Хочемо зазначити, що вимагаючи від учасників «паливні картки єдиного зразка» - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закону), зокрема «недискримінація учасників». Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі паливних карток здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що паливна карта повинна бути єдиного зразка фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС мереж-партнерів.
Це пояснюється тим, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливної карти (паливного талону), який приймається в конкретній мережі.
Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть взяти участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.
Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності талону талонів та/або паливних карток єдиного зразку з усіх запропонованих АЗС учасника, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які мають талони єдиного зразка на кожну АЗС партнерів окремо.
Наявність принаймні двох видів талонів від різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Вимога щодо наявності єдиного зразку з усіх запропонованих АЗС учасника - зменшує коло учасників у зв’язку з тим, що учасник який має декілька партнерських АЗС з неєдиним талоном, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови та термінам поставки, а також якості товару. Крім того, наявність різних мереж АЗС з неєдиними зразками та неєдиного бренду талонами у складі пропозиції Переможця дає можливість Замовнику вибирати мережу АЗС у період поставок, керуючись максимальною економією коштів, так як ціна на роздрібному ринку змінюється щотижнево і ціни на різних мережах можуть відрізнятися суттєво.
Виходячи з наведеного вважаємо, що згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
На підтвердження вищезазначеної інформації та на виконання п. 56 Особливостей, надаємо партнерські договори з емітентами талонів/скретч-карт, які обслуговуються в різних мережах під різним брендом які в повній мірі в сукупності можуть забезпечити Замовника якісним пальним по всій території України:
1) Договір №Т-1010/23 від 12 грудня 2023 року з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» згідно з додатком №1 до якого наведено зразок та опис талону.
2) Договір №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР"
3) Зразок талону до договору №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР"
Зазначені у скарзі вимоги є дискримінаційними та суттєво обмежують коло учасників закупівлі, в тому числі і Скаржника. Вищенаведена дискримінаційні вимоги може бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1) Договір №Т-1010/23 від 12 грудня 2023 року з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» згідно з додатком №1 до якого наведено зразок та опис талону.
2) Договір №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР"
3) Зразок талону до договору №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР"
Директор
ТОВ «ФУЕЛПОСТАЧ» (КЕП) Байло Артем Володимирович
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ _ЄВРО СМАРТ ПАУЕР_.pdf 09.02.2024 17:46
- Договір №Т-1010_23 від 12 грудня 2023 року з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».pdf 09.02.2024 17:46
- Зразок талону до договору №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ _ЄВРО СМАРТ ПАУЕР_.jpg 09.02.2024 17:46
- Скарга ТОВ ФУЕЛПОСТАЧ ред лот 1.doc 09.02.2024 17:46
- Скарга ТОВ ФУЕЛПОСТАЧ ред лот 1.pdf 09.02.2024 17:46
- sign.p7s 09.02.2024 17:47
- рішення від 13.02.2024 № 2718.pdf 13.02.2024 18:23
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.02.2024 № 3059.pdf 20.02.2024 11:23
- рішення від 19.02.2024 № 3059.pdf 21.02.2024 18:04
- ТД паливо 2024 зміни2.doc 15.02.2024 10:00
- ТД паливо 2024 перелік змін2.docx 15.02.2024 10:00
- ТД паливо 2024 дод2 ТО зміни2.doc 15.02.2024 10:02
- ТД паливо 2024 дод1 кваліф зміни2.docx 15.02.2024 10:02
- ТД паливо 2024 дод4 ПД зміни2.doc 15.02.2024 10:02
- Прот УО 52 - 14.02.24 ВТ ПАЛИВО скарга + зміни2.pdf 15.02.2024 10:02
- ТД паливо 2024 дод3 ЦП зміни2 лоти 1-2.doc 15.02.2024 10:02
- Лист-пояснення УПО в АМКУ - паливо 2024.pdf 15.02.2024 10:02
- Лист-пояснення УПО в АМКУ - паливо 2024.doc 15.02.2024 10:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.02.2024 18:00
Дата розгляду скарги:
19.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.02.2024 18:24
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
21.02.2024 18:05
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
21.02.2024 18:05
Пункт скарги
Номер:
ccbc0c34e5ab4303b7706b2ccf39e203
Заголовок пункту скарги:
вимога відповідно п.1 додатку 2 тендерної документації
Опис заперечення:
Відповідно п.1 додатку 2 тендерної документації Замовник зазначає, що предмет закупівлі: Бензин автомобільний А-95, Дизельне паливо (код ДК 021:2015 - 09130000-9 «Нафта і дистиляти»), надалі – Товар. Товар передається замовнику на автозаправних станціях (далі – АЗС) на підставі паливних карток єдиного зразка (далі – паливні картки), які учасник надає замовнику за його заявкою.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1.1. Хочемо зазначити, що вимагаючи від учасників «паливні картки єдиного зразка» - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закону), зокрема «недискримінація учасників». Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі паливних карток здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що паливна карта повинна бути єдиного зразка фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС мереж-партнерів.
Це пояснюється тим, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливної карти (паливного талону), який приймається в конкретній мережі.
Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть взяти участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.
Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності талону талонів та/або паливних карток єдиного зразку з усіх запропонованих АЗС учасника, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які мають талони єдиного зразка на кожну АЗС партнерів окремо.
Наявність принаймні двох видів талонів від різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Вимога щодо наявності єдиного зразку з усіх запропонованих АЗС учасника - зменшує коло учасників у зв’язку з тим, що учасник який має декілька партнерських АЗС з неєдиним талоном, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови та термінам поставки, а також якості товару. Крім того, наявність різних мереж АЗС з неєдиними зразками та неєдиного бренду талонами у складі пропозиції Переможця дає можливість Замовнику вибирати мережу АЗС у період поставок, керуючись максимальною економією коштів, так як ціна на роздрібному ринку змінюється щотижнево і ціни на різних мережах можуть відрізнятися суттєво.
Виходячи з наведеного вважаємо, що згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
На підтвердження вищезазначеної інформації та на виконання п. 56 Особливостей, надаємо партнерські договори з емітентами талонів/скретч-карт, які обслуговуються в різних мережах під різним брендом які в повній мірі в сукупності можуть забезпечити Замовника якісним пальним по всій території України:
1) Договір №Т-1010/23 від 12 грудня 2023 року з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» згідно з додатком №1 до якого наведено зразок та опис талону.
2) Договір №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР"
3) Зразок талону до договору №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР"
Зазначені у скарзі вимоги є дискримінаційними та суттєво обмежують коло учасників закупівлі, в тому числі і Скаржника. Вищенаведена дискримінаційні вимоги може бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Це пояснюється тим, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливної карти (паливного талону), який приймається в конкретній мережі.
Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть взяти участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.
Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності талону талонів та/або паливних карток єдиного зразку з усіх запропонованих АЗС учасника, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які мають талони єдиного зразка на кожну АЗС партнерів окремо.
Наявність принаймні двох видів талонів від різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Вимога щодо наявності єдиного зразку з усіх запропонованих АЗС учасника - зменшує коло учасників у зв’язку з тим, що учасник який має декілька партнерських АЗС з неєдиним талоном, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови та термінам поставки, а також якості товару. Крім того, наявність різних мереж АЗС з неєдиними зразками та неєдиного бренду талонами у складі пропозиції Переможця дає можливість Замовнику вибирати мережу АЗС у період поставок, керуючись максимальною економією коштів, так як ціна на роздрібному ринку змінюється щотижнево і ціни на різних мережах можуть відрізнятися суттєво.
Виходячи з наведеного вважаємо, що згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
На підтвердження вищезазначеної інформації та на виконання п. 56 Особливостей, надаємо партнерські договори з емітентами талонів/скретч-карт, які обслуговуються в різних мережах під різним брендом які в повній мірі в сукупності можуть забезпечити Замовника якісним пальним по всій території України:
1) Договір №Т-1010/23 від 12 грудня 2023 року з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» згідно з додатком №1 до якого наведено зразок та опис талону.
2) Договір №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР"
3) Зразок талону до договору №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР"
Зазначені у скарзі вимоги є дискримінаційними та суттєво обмежують коло учасників закупівлі, в тому числі і Скаржника. Вищенаведена дискримінаційні вимоги може бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Зразок талону до договору №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР"
-
Опис доказу:
міститься зразок талону
-
Повʼязаний документ:
Зразок талону до договору №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ _ЄВРО СМАРТ ПАУЕР_.jpg
-
-
Назва доказу:
Договір №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР"
-
Опис доказу:
договір про купівлю-продаж талонів
-
Повʼязаний документ:
Договір №OD06338202310271 від 27 жовтня 2023 року з ТОВ _ЄВРО СМАРТ ПАУЕР_.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір №Т-1010/23 від 12 грудня 2023 року з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» згідно з додатком №1 до якого наведено зразок та опис талону.
-
Опис доказу:
у договорі міститься зразок талону
-
Повʼязаний документ:
Договір №Т-1010_23 від 12 грудня 2023 року з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації