-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт частини підвального приміщення під укриття Зеленського ліцею Ковельської міської ради Волинської області по вулиці Шкільна,29 с.Зелена, Ковельського району Волинської області код ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація
Капітальний ремонт частини підвального приміщення під укриття Зеленського ліцею Ковельської міської ради Волинської області по вулиці Шкільна,29 с.Зелена, Ковельського району Волинської області код ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація
Завершена
5 414 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 54 145.00 UAH
мін. крок: 1% або 54 145.00 UAH
Період оскарження:
06.02.2024 16:21 - 27.02.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга
Номер:
a55b33129a7b4f25a56818e038511a32
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-06-012488-a.a1
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 12.02.pdf 12.02.2024 16:10
- Додаток 2 до ТД Зелена.pdf 12.02.2024 16:10
- постанова .pdf 12.02.2024 16:10
- Рішення від 22.05.2023 № 6986.pdf 12.02.2024 16:10
- Скарга на умови .docx 12.02.2024 16:10
- зу .pdf 12.02.2024 16:10
- sign.p7s 12.02.2024 16:15
- рішення від 14.02.2024 № 2799.pdf 14.02.2024 16:06
- інформація про резолютивну частину рішення від 22.02.2024 № 3391.pdf 23.02.2024 15:06
- рішення від 22.02.2024 № 3391.pdf 27.02.2024 11:40
- Додаток 1 до ТД (кваліфікаційні критерії, вимоги).docx 16.02.2024 13:41
- Додаток 3 до ТД Договір підряду.docx 16.02.2024 13:41
- відповідь №197 від 16.02.2024.pdf 16.02.2024 13:43
- Відповідь ДАСУ №197 від 16.02.24.docx 16.02.2024 13:43
- Додаток 2 до ТД Зелена.docx 16.02.2024 13:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.02.2024 16:17
Дата розгляду скарги:
22.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.02.2024 16:07
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
27.02.2024 11:41
Пункт скарги
Номер:
3cb71b4c703a4d79b0e9d64af9e54c36
Заголовок пункту скарги:
вимога про надання договірної ціни та розрахунків до неї переможцем торгів
Опис заперечення:
Відповідно до п.1 додатку 2 до тендерної документації: Переможець процедури закупівлі повинен надати ціну тендерної пропозиції за результатами процедури закупівлі, оформлену у вигляді договірної ціни на об’єкт будівництва, яка повинна бути складена відповідно до вимог розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України Настанова з визначення вартості будівництва (далі - Настанова з визначення вартості будівництва) та з урахуванням вимог наведених у Тендерній документації, а саме:
1.1 Договірна ціна;
1.2. зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва;
1.3. пояснювальна записка;
1.4. локальні кошториси на будівельні роботи (повинні бути складені на підставі технічного завдання з обов'язковим урахуванням обсягів робіт, що закуповуються);
1.5. підсумкова відомість ресурсів на будову;
1.6. розрахунки загальновиробничих витрат до локальних кошторисів;
1.7. розрахунки загальновиробничих витрат, адміністративних витрат, прибутку відповідно до розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови з визначення вартості будівництва;
1.8. розрахунок вартості машино-години власної будівельної техніки, яка буде включена учасником процедури закупівлі до підсумкової відомості ресурсів (розділ ІІ. Будівельні машини і механізми) при складанні ціни пропозиції (договірної ціни), відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва;
1.9. документ, що підтверджує вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, які будуть включені учасником процедури закупівлі до підсумкової відомості ресурсів (розділ ІІ. Будівельні машини і механізми) при складанні ціни пропозиції (договірної ціни), відповідно до договорів оренди/лізингу/надання послуг тощо (у разі залучення будівельної техніки);
1.10. інформація щодо ціни енергоносіїв і мастильних матеріалів для розрахунку вартості машино-години будівельних машин (механізмів);
1.11. розрахунок розміру кошторисної заробітної плати, яку підрядник планує отримувати на об’єкті будівництва відповідно до Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.10.2016 № 281 (у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.07.2018 року № 196);
1.12. Календарний графік виконання робіт, у якому визначаються строки виконання будівельних робіт, передбачених Договором про закупівлю та Технічним завданням.
Ціна пропозиції (договірна ціна) переможця процедури закупівлі розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по предмету закупівлі та поточних цін на них. Поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються за обґрунтованими, як правило, найменшими (при всіх характеристиках) цінами на підставі проведеного претендентом (підрядником) аналізу цін на ринку будівельних матеріалів, виробів, конструкцій в регіоні.
Вид договірної ціни – тверда.
Не врахована Переможцем процедури закупівлі вартість окремих робіт, матеріалів, обладнання тощо, необхідних для здійснення повного комплексу робіт згідно Технічного завдання по об`єкту будівництва та умов Договору та без яких неможливо виконати основні роботи, не сплачуються Замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній його ціні тендерної пропозиції (договірної ціни).
Сформована договірна ціна переможця процедури закупівлі з усіма розрахунками відповідно до цього Додатку направляється в один із способів:
- особисто (у друкованому вигляді);
- поштою з повідомленням (у друкованому вигляді ) з супроводжувальним листом на фірмовому бланку із вихідними реквізитами (дата, номер).
у строк, не раніше п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
У разі, якщо переможець процедури закупівлі надав ціну пропозиції (договірну ціну), яка сформована неналежним чином та/або визначена з порушенням вимог Тендерної документації та/або Настанови з визначення вартості будівництва, це буде вважатися відмовою переможця від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
1.1 Договірна ціна;
1.2. зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва;
1.3. пояснювальна записка;
1.4. локальні кошториси на будівельні роботи (повинні бути складені на підставі технічного завдання з обов'язковим урахуванням обсягів робіт, що закуповуються);
1.5. підсумкова відомість ресурсів на будову;
1.6. розрахунки загальновиробничих витрат до локальних кошторисів;
1.7. розрахунки загальновиробничих витрат, адміністративних витрат, прибутку відповідно до розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови з визначення вартості будівництва;
1.8. розрахунок вартості машино-години власної будівельної техніки, яка буде включена учасником процедури закупівлі до підсумкової відомості ресурсів (розділ ІІ. Будівельні машини і механізми) при складанні ціни пропозиції (договірної ціни), відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва;
1.9. документ, що підтверджує вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, які будуть включені учасником процедури закупівлі до підсумкової відомості ресурсів (розділ ІІ. Будівельні машини і механізми) при складанні ціни пропозиції (договірної ціни), відповідно до договорів оренди/лізингу/надання послуг тощо (у разі залучення будівельної техніки);
1.10. інформація щодо ціни енергоносіїв і мастильних матеріалів для розрахунку вартості машино-години будівельних машин (механізмів);
1.11. розрахунок розміру кошторисної заробітної плати, яку підрядник планує отримувати на об’єкті будівництва відповідно до Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.10.2016 № 281 (у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.07.2018 року № 196);
1.12. Календарний графік виконання робіт, у якому визначаються строки виконання будівельних робіт, передбачених Договором про закупівлю та Технічним завданням.
Ціна пропозиції (договірна ціна) переможця процедури закупівлі розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по предмету закупівлі та поточних цін на них. Поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються за обґрунтованими, як правило, найменшими (при всіх характеристиках) цінами на підставі проведеного претендентом (підрядником) аналізу цін на ринку будівельних матеріалів, виробів, конструкцій в регіоні.
Вид договірної ціни – тверда.
Не врахована Переможцем процедури закупівлі вартість окремих робіт, матеріалів, обладнання тощо, необхідних для здійснення повного комплексу робіт згідно Технічного завдання по об`єкту будівництва та умов Договору та без яких неможливо виконати основні роботи, не сплачуються Замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній його ціні тендерної пропозиції (договірної ціни).
Сформована договірна ціна переможця процедури закупівлі з усіма розрахунками відповідно до цього Додатку направляється в один із способів:
- особисто (у друкованому вигляді);
- поштою з повідомленням (у друкованому вигляді ) з супроводжувальним листом на фірмовому бланку із вихідними реквізитами (дата, номер).
у строк, не раніше п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
У разі, якщо переможець процедури закупівлі надав ціну пропозиції (договірну ціну), яка сформована неналежним чином та/або визначена з порушенням вимог Тендерної документації та/або Настанови з визначення вартості будівництва, це буде вважатися відмовою переможця від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги:
По-перше, тендерна документація, в тому числі проект договору (надаємо до скарги) не містить визначення та порядку визначення договірної ціни сформованої неналежним чином та підстав визначення її складеною з порушенням вимог Тендерної документації та/або Настанови з визначення вартості будівництва.
У зв’язку із цим, Скаржник вважає, що відсутній чіткий та зрозумілий порядок узгодження договірної ціни, який би унеможливлював зловживання з боку Замовника, адже в діючій редакції ТД надання договірної ціни сформованої неналежним чином та/або визначена з порушенням вимог Тендерної документації та/або Настанови з визначення вартості будівництва вважається відмовою від укладення договору про закупівлю.
Порушення прав Скаржника, як потенційного учасника даними положеннями Документації пояснюється можливістю Замовника свавільно відхилити будь-якого небажаного учасника, який є переможцем аукціону, просто знайшовши "недоліки" у наданій договірній ціні, або не узгодити її вчасно і не надати можливість виправлення.
В Документації "відмова переможця від підписання договору" не може тлумачитись настільки широко, щоб під такою відмовою розуміти надання договірної ціни з недоліками чи її неузгодження Замовником. При цьому про відмову від підписання договору можна вести мову лише у випадку, якщо: переможець явно та недвозначно заявить про свою відмову від підписання (укладання) договору (у тому числі шляхом направлення замовнику письмового повідомлення про відмову), договір про закупівлю не буде підписаний у встановлений законом строк через обставини, що залежать від переможця.
Будь-яке інше тлумачення відмови переможця від підписання договору є, з одного боку, невиправданим спотворенням та викривленням загальноприйнятого значення терміну "відмова", а з іншого - надає Замовнику широке коло можливостей для суб’єктивних (корупційних) зловживань.
Отже, фактична відсутність чіткого та зрозумілого порядку «прийняття» або краще сказати «узгодження» договірної ціни у Тендерній документації призводить до відсутності у Замовника саме обов’язку прийняти надану договірну ціну (яким чином, в якій формі Замовник "зобов’язаний" чи лише "може скористатися правом" надати зауваження до Договірної ціни, якщо вона його не влаштовує, а якщо зауваження є безпідставними та необґрунтованими чи зобов’язаний Замовник прийняти Договірну ціну, якщо учасник усуне зауваження Замовника тощо; яким чином і в який строк Замовник повинен надати зауваження до сформованої договірної ціни).
Отже, необхідним є внесення змін в Документацію, які б:
1. Чітко регулювали обов’язок Замовника вказати на недоліки Договірної ціни, поданої переможем процедурами закупівлі;
2. Чітко передбачили строк, протягом якого Замовник повинен вказати на недоліки наданої договірної ціни та спосіб (письмово, електронно, в системі закупівель) донесення таких недоліків для переможця процедури закупівлі.
3. Способу вирішення спору про відповідність договірної ціни Тендерної документації та/або Настанови з визначення вартості будівництва, коли сторони займають протилежні позиції.
Аналогічної позиції дотримується Колегія АМКУ у рішенні від 22.05.2023 № 6986 (надаємо до скарги).
По-друге, Постанова КМУ №1178 від 12.10.2022 року (надалі – Постанова) (надаємо до скарги) та ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) (надаємо до скарги) не містить положень, які би зобов’язували переможця торгів надавати додаткові документи, окрім тих, які передбачені у п.47 Постанови та ст.17 Закону.
Таким чином, вимога тендерної документації, яка зобов’язує надавати переможця торгів договірну ціну та розрахунки до неї після надання статусу «переможця» не узгоджується із умовами чинного законодавства.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації та видалення їх.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
У зв’язку із цим, Скаржник вважає, що відсутній чіткий та зрозумілий порядок узгодження договірної ціни, який би унеможливлював зловживання з боку Замовника, адже в діючій редакції ТД надання договірної ціни сформованої неналежним чином та/або визначена з порушенням вимог Тендерної документації та/або Настанови з визначення вартості будівництва вважається відмовою від укладення договору про закупівлю.
Порушення прав Скаржника, як потенційного учасника даними положеннями Документації пояснюється можливістю Замовника свавільно відхилити будь-якого небажаного учасника, який є переможцем аукціону, просто знайшовши "недоліки" у наданій договірній ціні, або не узгодити її вчасно і не надати можливість виправлення.
В Документації "відмова переможця від підписання договору" не може тлумачитись настільки широко, щоб під такою відмовою розуміти надання договірної ціни з недоліками чи її неузгодження Замовником. При цьому про відмову від підписання договору можна вести мову лише у випадку, якщо: переможець явно та недвозначно заявить про свою відмову від підписання (укладання) договору (у тому числі шляхом направлення замовнику письмового повідомлення про відмову), договір про закупівлю не буде підписаний у встановлений законом строк через обставини, що залежать від переможця.
Будь-яке інше тлумачення відмови переможця від підписання договору є, з одного боку, невиправданим спотворенням та викривленням загальноприйнятого значення терміну "відмова", а з іншого - надає Замовнику широке коло можливостей для суб’єктивних (корупційних) зловживань.
Отже, фактична відсутність чіткого та зрозумілого порядку «прийняття» або краще сказати «узгодження» договірної ціни у Тендерній документації призводить до відсутності у Замовника саме обов’язку прийняти надану договірну ціну (яким чином, в якій формі Замовник "зобов’язаний" чи лише "може скористатися правом" надати зауваження до Договірної ціни, якщо вона його не влаштовує, а якщо зауваження є безпідставними та необґрунтованими чи зобов’язаний Замовник прийняти Договірну ціну, якщо учасник усуне зауваження Замовника тощо; яким чином і в який строк Замовник повинен надати зауваження до сформованої договірної ціни).
Отже, необхідним є внесення змін в Документацію, які б:
1. Чітко регулювали обов’язок Замовника вказати на недоліки Договірної ціни, поданої переможем процедурами закупівлі;
2. Чітко передбачили строк, протягом якого Замовник повинен вказати на недоліки наданої договірної ціни та спосіб (письмово, електронно, в системі закупівель) донесення таких недоліків для переможця процедури закупівлі.
3. Способу вирішення спору про відповідність договірної ціни Тендерної документації та/або Настанови з визначення вартості будівництва, коли сторони займають протилежні позиції.
Аналогічної позиції дотримується Колегія АМКУ у рішенні від 22.05.2023 № 6986 (надаємо до скарги).
По-друге, Постанова КМУ №1178 від 12.10.2022 року (надалі – Постанова) (надаємо до скарги) та ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) (надаємо до скарги) не містить положень, які би зобов’язували переможця торгів надавати додаткові документи, окрім тих, які передбачені у п.47 Постанови та ст.17 Закону.
Таким чином, вимога тендерної документації, яка зобов’язує надавати переможця торгів договірну ціну та розрахунки до неї після надання статусу «переможця» не узгоджується із умовами чинного законодавства.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації та видалення їх.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
аналогічне рішення Комісії
-
Опис доказу:
аналогічне рішення Комісії
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 22.05.2023 № 6986.pdf
-
-
Назва доказу:
технічне завдання
-
Опис доказу:
технічне завдання
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 до ТД Зелена.pdf
-
-
Назва доказу:
Постанова №1178 від 12.10.2022 року
-
Опис доказу:
Постанова №1178 від 12.10.2022 року
-
Повʼязаний документ:
постанова .pdf
-
-
Назва доказу:
ЗУ "Про публічні закупівлі"
-
Опис доказу:
ЗУ "Про публічні закупівлі"
-
Повʼязаний документ:
зу .pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства