-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 - 03410000-7 – Деревина (гранули паливні з деревинної сировини)
Торги відмінено
962 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 620.00 UAH
мін. крок: 1% або 9 620.00 UAH
Період оскарження:
06.02.2024 13:55 - 07.03.2024 00:00
Вимога
Є відповідь
Щодо включення в Додаток 4 п.п. 3.3.1., 3.3.1.1-3.3.1.4.
Номер:
0acb9f08e3314f5880f9d336b50fb834
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-06-007790-a.a11
Назва:
Щодо включення в Додаток 4 п.п. 3.3.1., 3.3.1.1-3.3.1.4.
Вимога:
Шановний Замовник! 01.03.2024 Замовником внесено зміни до проєкту договору про закупівлю (Додаток 4 до ТД), зокрема додано пункти 3.3.1., 3.3.1.1-3.3.1.4.
По-перше, ці зміни не відображені в Переліку змін до тендерної документації, який затверджено Рішенням уповноваженої особи Полнікова Ніна Юріївна, Протокол № 15 від 01.03.2024 року (файл «Перелік змін____.docx» від 01.03.2024 року), що є порушенням законодавства, зокрема: Закону України «Про публічні закупівлі» (стаття 24 пункт 2 абзац 2), Особливостей (пункт 54 абзац 4), а також положень пункту 2 розділу 2 тендерної документації Замовника.
По-друге, прошу звернути увагу, що пункти 3.3.1., 3.3.1.1-3.3.1.4. проекту договору в зазначеній редакції було виключено Замовником з проекту договору раніше - 26.02.2024 р. - в рамках змін щодо виконання рішення комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3273-р/пк-пз від 21.02.2024.
Вимагаю привести документацію щодо закупівлі у відповідність законодавству.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол відміни UA-2024-02-06-007790- пелети.pdf 08.03.2024 23:12
Дата подачі:
05.03.2024 16:31
Вирішення:
Замовником прийнято рішення про відміну закупівлі
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Щодо включення в Додаток 4 нового п. 6.2.6
Номер:
8735d46ef27849ba93bff6efaba198c7
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-06-007790-a.a10
Назва:
Щодо включення в Додаток 4 нового п. 6.2.6
Вимога:
Шановний Замовник! 01.03.2024 Замовником внесено зміни до проєкту договору про закупівлю (Додаток 4 до ТД), зокрема додано новий пункт 6.2.6. з наступним змістом: "6.2.6. Стягнути з Постачальника суму нанесених Замовнику збитків у випадку, якщо протягом встановленого законодавством терміну (ст. 201.10 ПКУ), Постачальник не надасть Замовнику належним чином оформлену податкову накладну в електронній формі та/або не здійснить її реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних."
По-перше, ці зміни не відображені в Переліку змін до тендерної документації, який затверджено Рішенням уповноваженої особи Полнікова Ніна Юріївна, Протокол № 15 від 01.03.2024 року (файл «Перелік змін____.docx» від 01.03.2024 року), що є порушенням законодавства, зокрема: Закону України «Про публічні закупівлі» (стаття 24 пункт 2 абзац 2), Особливостей (пункт 54 абзац 4), а також положень пункту 2 розділу 2 тендерної документації Замовника.
По-друге, пункт 6.2.6. проекту договору в зазначеній редакції було виключено Замовником з проекту договору раніше - 26.02.2024 р. - на виконання рішення комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3273-р/пк-пз від 21.02.2024. Тобто повернення в проект договору вказаного пункту 6.2.6. є порушенням (не виконанням) рішення комісії АМКУ та положень частини 22 статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі".
Вимагаю привести документацію щодо закупівлі у відповідність законодавству та рішенню комісії АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.03.2024 16:26
Вирішення:
Замовником прийнято рішення про відміну закупівлі
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Щодо окремих змін до ТД
Номер:
ed2da6574407405c82fb0393fa6977b3
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-06-007790-a.b9
Назва:
Щодо окремих змін до ТД
Вимога:
Шановний Замовник! 01.03.2024 Замовником внесено зміни до Додатку 1 до проєкту договору про закупівлю (Додаток 4 до ТД), а саме: 1). змінено "2024 р." на "2023 р." в посиланні на договір в назві додатку; 2). Виключено слова "та його характеристики" в шапці таблиці Спеціфікації.
Ці зміни не відображені в Переліку змін до тендерної документації, який затверджено Рішенням уповноваженої особи Полнікова Ніна Юріївна, Протокол № 15 від 01.03.2024 року (файл «Перелік змін____.docx» від 01.03.2024 року), що є порушенням законодавства, зокрема: Закону України «Про публічні закупівлі» (стаття 24 пункт 2 абзац 2), Особливостей (пункт 54 абзац 4), а також положень пункту 2 розділу 2 тендерної документації Замовника.
Вимагаю привести документацію щодо закупівлі у відповідність законодавству.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол відміни UA-2024-02-06-007790- пелети.pdf 08.03.2024 23:11
Дата подачі:
05.03.2024 16:11
Вирішення:
Замовником прийнято рішення про відміну закупівлі
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Щодо найменування Замовника у Додатку 4 до ТД
Номер:
63aa8732f5f84cfe86ee908ba0cf899b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-06-007790-a.b8
Назва:
Щодо найменування Замовника у Додатку 4 до ТД
Вимога:
Шановний Замовник! У додатку 4 до тендерної документації (проект договору) в преамбулі вказано найменування Замовника - Харківський фаховий коледж спорту, у реквізитах проекту договору та додатку 1 - Харківське державне вище училище фізичної культури № 1.
Вимагаю внести зміни у Додаток 4 до ТД в частині коректного зазначення найменування Замовника.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол відміни UA-2024-02-06-007790- пелети.pdf 08.03.2024 23:10
Дата подачі:
05.03.2024 15:45
Вирішення:
Замовником прийнято рішення про відміну закупівлі
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
9b6f0b2762bb4456ac9eb88a37797637
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-06-007790-a.a7
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ДСТУ 8358_2015.pdf 10.02.2024 22:13
- Скарга в АМКУ.docx 10.02.2024 22:13
- Скарга в АМКУ.pdf.p7s 10.02.2024 22:13
- Довідка про відсутність підстави.pdf.p7s 10.02.2024 22:13
- Лист-відгук.pdf 10.02.2024 22:13
- Щодо оригіналу листа.pdf 10.02.2024 22:13
- Скарга в АМКУ.pdf 10.02.2024 22:13
- Інфо з реєстру ПДВ.pdf 10.02.2024 22:13
- Довідка про відсутність підстави.pdf 10.02.2024 22:13
- Протокол випробувань.pdf 10.02.2024 22:13
- sign.p7s 10.02.2024 22:23
- рішення від 13.02.2024 № 2629.pdf 13.02.2024 17:25
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.02.2024 № 3273.pdf 22.02.2024 13:18
- рішення від 21.02.2024 № 3273.pdf 23.02.2024 18:54
- Інформація по скарзі.docx 15.02.2024 19:55
- Інформація по скарзі_ _.pdf 15.02.2024 19:55
- Додаток _ Проект договору__ нова редакція.docx 26.02.2024 12:14
- Тендерна документація_перелік змін.docx 26.02.2024 12:14
- Тендерна документація_нова редакція_.docx 26.02.2024 12:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.02.2024 22:26
Дата розгляду скарги:
21.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.02.2024 17:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.02.2024 18:54
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3273-р/пк-пз від 21.02.2024 року, Харківським фаховим коледжом спорту внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "код ДК 021:2015 - 03410000-7 – Деревина (гранули паливні з деревинної сировини)", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2024-02-06-007790-a.
Пункт скарги
Номер:
ef372f190c1c40ff9b2e4ad3db233542
Заголовок пункту скарги:
Оскаржується вимога п. 3.3.1 Додатку 4 до Тендерної документації Замовника. Вказану вимогу вважаю дискримінаційною з огляду на обгрунтування, наведене нижче.
Опис заперечення:
Відповідно до п.3.3.1. Додатку 4 до Тендерної документації учаснику необхідно «…надати у складі пропозиції документ, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) товару, (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів), що має бути виданий не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. До даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015…».
Сторінка 2 Додатку 4 до Тендерної документації, яку затверджено Рішенням уповноваженої особи Полнікова Ніна Юріївна Протокол № 11 від 09.02.2024 року
Сторінка 2 Додатку 4 до Тендерної документації, яку затверджено Рішенням уповноваженої особи Полнікова Ніна Юріївна Протокол № 11 від 09.02.2024 року
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Згідно положень Закону України "Про альтернативні види палива" від 14 січня 2000 року № 1391-XIV (зокрема статті 51 вказаного Закону) гранули паливні з деревинної сировини, що є предметом закупівлі UA-2024-02-06-007790-a, є одним з видів твердого палива.
Пунктом 29 Особливостей передбачено:
«29. У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).»
На теперішній час національним стандартом, що поширюється на гранули паливні з деревинної сировини, є ДСТУ 8358:2015 (додається до скарги).
Документ, який вимагає Замовник в п.3.3.1. Додатку 4 до Тендерної документації, не передбачено ані національними стандартами, зокрема ДСТУ 8358:2015, ані жодним іншим нормативно-правовим актом.
Я, як учасник, не маю такого документу, адже його отримання не передбачено нормативно-правовими актами України.
Також не зрозуміло для чого Замовнику цей документ, адже визначаючи очікувану вартість закупівлі Замовник мав дослідити кон’юнктуру ринку товару, а тому має розуміти рівень цін. У випадку, якщо Замовник переймається тим, що ціни будуть занижені (тобто деякі учасники нададуть пропозиції з ціною, нижче ринкової), то для цього існує визначена Законом та Особливостями процедура обґрунтування аномально низької ціни.
Отже обов’язок подавати вказаний документ не передбачений ані національним стандартом, ані чинним законодавством та не має жодної користі для проведення закупівлі, а навпаки змушує учасників нести додаткові витрати та намагатися отримати такий документ.
Пунктом 29 Особливостей передбачено:
«29. У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).»
На теперішній час національним стандартом, що поширюється на гранули паливні з деревинної сировини, є ДСТУ 8358:2015 (додається до скарги).
Документ, який вимагає Замовник в п.3.3.1. Додатку 4 до Тендерної документації, не передбачено ані національними стандартами, зокрема ДСТУ 8358:2015, ані жодним іншим нормативно-правовим актом.
Я, як учасник, не маю такого документу, адже його отримання не передбачено нормативно-правовими актами України.
Також не зрозуміло для чого Замовнику цей документ, адже визначаючи очікувану вартість закупівлі Замовник мав дослідити кон’юнктуру ринку товару, а тому має розуміти рівень цін. У випадку, якщо Замовник переймається тим, що ціни будуть занижені (тобто деякі учасники нададуть пропозиції з ціною, нижче ринкової), то для цього існує визначена Законом та Особливостями процедура обґрунтування аномально низької ціни.
Отже обов’язок подавати вказаний документ не передбачений ані національним стандартом, ані чинним законодавством та не має жодної користі для проведення закупівлі, а навпаки змушує учасників нести додаткові витрати та намагатися отримати такий документ.
×
-
Назва доказу:
ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини»
-
Опис доказу:
Документ, який вимагає Замовник в п.3.3.1. Додатку 4 до Тендерної документації, не передбачено національним стандартом - ДСТУ 8358:2015.
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 8358_2015.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов’язати Замовника виключити зі складу тендерної документації вимогу, що передбачена п.3.3.1. Додатку 4 до Тендерної документації, а саме: «…надати у складі пропозиції документ, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) товару, (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів), що має бути виданий не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. До даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015…»
Номер:
c3c048d1d5424d528df577f329f89ab4
Заголовок пункту скарги:
Оскаржується вимога п. 6.2.6 Додатку 4 до Тендерної документації Замовника. Вказану вимогу вважаю дискримінаційною з огляду на обгрунтування, наведене нижче.
Опис заперечення:
Пунктом 6.2.6. Додатку 4 до Тендерної документації передбачено таке:
«[Замовник має право] 6.2.6. Стягнути з Постачальника суму нанесених Замовнику збитків у випадку, якщо протягом встановленого законодавством терміну (ст. 201.10 ПКУ), Постачальник не надасть Замовнику належним чином оформлену податкову накладну в електронній формі та/або не здійснить її реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.».
Сторінка 4 Додатку 4 до Тендерної документації, яку затверджено Рішенням уповноваженої особи Полнікова Ніна Юріївна Протокол № 11 від 09.02.2024 року
«[Замовник має право] 6.2.6. Стягнути з Постачальника суму нанесених Замовнику збитків у випадку, якщо протягом встановленого законодавством терміну (ст. 201.10 ПКУ), Постачальник не надасть Замовнику належним чином оформлену податкову накладну в електронній формі та/або не здійснить її реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.».
Сторінка 4 Додатку 4 до Тендерної документації, яку затверджено Рішенням уповноваженої особи Полнікова Ніна Юріївна Протокол № 11 від 09.02.2024 року
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Згадана в вимогах Замовника стаття 201 Податкового кодексу України є частиною розділу «V. Податок на додану вартість» та визначає обов’язки платників податку на додану вартість.
Я є фізичною особою-підприємцем, яку зареєстровано у відповідності до чинного законодавства, та яка є платником єдиного податку та не є платником ПДВ. До скарги додається скріншот з електронного кабінету платника податків з даними з реєстру платників ПДВ.
З огляду на вказане вище, я не в змозі виконати обов’язки, що передбачені Замовником в п. 6.2.6. Додатку 4 до Тендерної документації, отже приречений на відшкодування збитків.
Я є фізичною особою-підприємцем, яку зареєстровано у відповідності до чинного законодавства, та яка є платником єдиного податку та не є платником ПДВ. До скарги додається скріншот з електронного кабінету платника податків з даними з реєстру платників ПДВ.
З огляду на вказане вище, я не в змозі виконати обов’язки, що передбачені Замовником в п. 6.2.6. Додатку 4 до Тендерної документації, отже приречений на відшкодування збитків.
×
-
Назва доказу:
Скріншот з електронного кабінету платника податків – дані з реєстру платників ПДВ
-
Опис доказу:
Інформація підтверджує, що скаржник не є платником ПДВ.
-
Повʼязаний документ:
Інфо з реєстру ПДВ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та зазначити, що умови п. 6.2.6. Додатку 4 розповсюджуються лише на Постачальників, які є платниками ПДВ.
Номер:
a07da97b7aa84ec992dca74f2edf5dc9
Заголовок пункту скарги:
Оскаржується вимога п. 2 Додатку 1 до Тендерної документації Замовника. Вказану вимогу вважаю дискримінаційною та такою, що несе корупційні ризики, з огляду на обгрунтування, наведене нижче.
Опис заперечення:
Пунктом 2 Додатку 1 до Тендерної документації передбачено зокрема таке:
«Учасник повинен надати довідку у довільній формі щодо відсутності підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах, встановленої в абзаці 14 пункту 47 Особливостей. Учасник має надати у складі пропозиції інформаційну довідку про відсутність факту невиконання своїх зобов’язань Учасником за раніше укладеними договорами про закупівлю із Замовником даної процедури, яка має бути підтверджена листом Замовника або підписом посадової особи Замовника на такій інформаційній довідці отриманій від Замовника.»
Сторінка 27 Тендерної документації (в тексті Додатку 1), яку затверджено Рішенням уповноваженої особи Полнікова Ніна Юріївна Протокол № 11 від 09.02.2024 року
«Учасник повинен надати довідку у довільній формі щодо відсутності підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах, встановленої в абзаці 14 пункту 47 Особливостей. Учасник має надати у складі пропозиції інформаційну довідку про відсутність факту невиконання своїх зобов’язань Учасником за раніше укладеними договорами про закупівлю із Замовником даної процедури, яка має бути підтверджена листом Замовника або підписом посадової особи Замовника на такій інформаційній довідці отриманій від Замовника.»
Сторінка 27 Тендерної документації (в тексті Додатку 1), яку затверджено Рішенням уповноваженої особи Полнікова Ніна Юріївна Протокол № 11 від 09.02.2024 року
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
17 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Я, як учасник, підготував Довідку про відсутність підстави від 10.02.2024 р. № 209 (додається). Проте в мене відсутній підтверджуючий лист Замовника або підпис посадової особи Замовника на довідці.
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати довідку, яка підписана посадовою особою Замовника, або окремий лист Замовника, що є дискримінаційним щодо мене, як учасника.
З незалежних від мене підстав Замовник може не підписати мою довідку та не надати підтверджуючий лист, що в подальшому може стати підставою для відхилення моєї тендерної пропозицій.
Також не зрозуміло для чого Замовнику такий документ (лист самого Замовника в складі тендерної пропозиції Учасника або підпис посадової особи Замовника на довідці Учасника), адже Замовник сам в змозі перевірити таку інформацію від Учасника під час розгляду документів тендерної пропозиції.
Отже обов’язок подавати вказаний документ не має жодної користі для проведення закупівлі, а навпаки змушує учасників намагатися отримати такий документ, взаємодіяти з Замовником до проведення торгів та визначення переможця, тобто несе корупційні ризики.
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати довідку, яка підписана посадовою особою Замовника, або окремий лист Замовника, що є дискримінаційним щодо мене, як учасника.
З незалежних від мене підстав Замовник може не підписати мою довідку та не надати підтверджуючий лист, що в подальшому може стати підставою для відхилення моєї тендерної пропозицій.
Також не зрозуміло для чого Замовнику такий документ (лист самого Замовника в складі тендерної пропозиції Учасника або підпис посадової особи Замовника на довідці Учасника), адже Замовник сам в змозі перевірити таку інформацію від Учасника під час розгляду документів тендерної пропозиції.
Отже обов’язок подавати вказаний документ не має жодної користі для проведення закупівлі, а навпаки змушує учасників намагатися отримати такий документ, взаємодіяти з Замовником до проведення торгів та визначення переможця, тобто несе корупційні ризики.
×
-
Назва доказу:
Довідка про відсутність підстави від 10.02.2024 р. № 209 (з КЕП)
-
Опис доказу:
Учасник інформує про відсутність факту невиконання своїх зобов’язань Учасником за раніше укладеними договорами про закупівлю із Замовником даної процедури. Додатково Учасник інформує про те, що між ним і Замовником раніше не було укладено будь-яких договорів про закупівлю. Учасником процедури закупівлі підтверджує відсутність підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах, встановленої в абзаці 14 пункту 47 Особливостей.
-
Повʼязаний документ:
Довідка про відсутність підстави.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
Довідка про відсутність підстави від 10.02.2024 р. № 209
-
Опис доказу:
Учасник інформує про відсутність факту невиконання своїх зобов’язань Учасником за раніше укладеними договорами про закупівлю із Замовником даної процедури. Додатково Учасник інформує про те, що між ним і Замовником раніше не було укладено будь-яких договорів про закупівлю. Учасником процедури закупівлі підтверджує відсутність підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах, встановленої в абзаці 14 пункту 47 Особливостей.
-
Повʼязаний документ:
Довідка про відсутність підстави.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в частині виключення в пункті 2 Додатку 1 до Тендерної документації умови: «…яка має бути підтверджена листом Замовника або підписом посадової особи Замовника на такій інформаційній довідці отриманій від Замовника.»
Номер:
02c99c9d149a4320a0c9ecd0872f99e7
Заголовок пункту скарги:
Оскаржуються деякі вимоги Додатку 3 до Тендерної документації Замовника. Вказані вимоги вважаю дискримінаційними та такими, що протирічать принципам закупівель, зокрема відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, з огляду на обгрунтування, наведене нижче.
Опис заперечення:
Додатком 3 до Тендерної документації зокрема встановлено наступні вимоги:
«Основним джерелом сировини мають бути листяні породи деревини – не менш 50%»;
«Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність Товару, який пропонується згідно тендерної пропозиції учасника (далі - Товар), технічним, якісним, та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, а також документи щодо джерела походження Товару та його екологічної безпеки, а саме:
…
- сканована копія протоколу випробувань від партії товару (предмету закупівлі), що відповідає кількості товару, що є предметом закупівлі, який виданий органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
- протокол випробувань від партії товару (предмету закупівлі), що є не меншим кількості товару, що є предметом закупівлі, який виданий органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.»
Сторінки 32, 33 Тендерної документації (по тексту Додатку 3), яку затверджено Рішенням уповноваженої особи Полнікова Ніна Юріївна Протокол № 11 від 09.02.2024 року
«Основним джерелом сировини мають бути листяні породи деревини – не менш 50%»;
«Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність Товару, який пропонується згідно тендерної пропозиції учасника (далі - Товар), технічним, якісним, та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, а також документи щодо джерела походження Товару та його екологічної безпеки, а саме:
…
- сканована копія протоколу випробувань від партії товару (предмету закупівлі), що відповідає кількості товару, що є предметом закупівлі, який виданий органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
- протокол випробувань від партії товару (предмету закупівлі), що є не меншим кількості товару, що є предметом закупівлі, який виданий органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.»
Сторінки 32, 33 Тендерної документації (по тексту Додатку 3), яку затверджено Рішенням уповноваженої особи Полнікова Ніна Юріївна Протокол № 11 від 09.02.2024 року
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
Тендерною документацією, зокрема Додатком 3, визначено кількість Товару, що є предметом закупівлі – 100 тон.
Згідно положень Закону України "Про альтернативні види палива" від 14 січня 2000 року № 1391-XIV (зокрема статті 51 вказаного Закону) гранули паливні з деревинної сировини, що є предметом закупівлі UA-2024-02-06-007790-a, є одним з видів твердого палива.
Пунктом 29 Особливостей передбачено:
«29. У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).»
На теперішній час національним стандартом, що поширюється на гранули паливні з деревинної сировини, є ДСТУ 8358:2015 (додається до скарги).
Пунктом 4.2. ДСТУ 8358:2015 встановлена класифікація гранул паливних за породами деревини:
- з деревини хвойних порід;
- з деревини листяних порід;
- з деревини хвойних та листяних порід.
Вимога Замовника щодо частки саме листяних порід в сировині для гранул, не передбачена ані національними стандартами, зокрема ДСТУ 8358:2015, ані жодним іншим нормативно-правовим актом.
Вимога Замовника щодо зазначення в протоколі випробувань об’єму партії товару в розмірі не менше ніж кількість товару, що є предметом закупівлі (а тим більше в розмірі, що точно відповідає кількості товару, що є предметом закупівлі), не передбачена ані національними стандартами, зокрема ДСТУ 8358:2015, ані жодним іншим нормативно-правовим актом.
До скарги додається Протокол випробувань № 1642 від 05.09.2023 р., в якому зазначено «Партія – 400 т». Вказаний протокол не відповідатиме вимогам Замовника, тому що партія, вказана в протоколі (400 т.), не відповідає кількості товару, що є предметом закупівлі (100 т). Партія в протоколі є більшою, ніж кількість товару, що є предметом закупівлі. Отже це відповідає одній з вимог замовника («від партії товару (предмету закупівлі), що є не меншим кількості товару, що є предметом закупівлі»), але не відповідає іншій («від партії товару (предмету закупівлі), що відповідає кількості товару, що є предметом закупівлі»). Проте це дещо не відповідає здоровому глузду.
Отже вказані вище вимоги Замовника не передбачені ані національним стандартом, ані чинним законодавством та не має жодної користі для проведення закупівлі, а навпаки змушує учасників нести додаткові витрати та намагатися отримати додаткові документи.
Згідно положень Закону України "Про альтернативні види палива" від 14 січня 2000 року № 1391-XIV (зокрема статті 51 вказаного Закону) гранули паливні з деревинної сировини, що є предметом закупівлі UA-2024-02-06-007790-a, є одним з видів твердого палива.
Пунктом 29 Особливостей передбачено:
«29. У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).»
На теперішній час національним стандартом, що поширюється на гранули паливні з деревинної сировини, є ДСТУ 8358:2015 (додається до скарги).
Пунктом 4.2. ДСТУ 8358:2015 встановлена класифікація гранул паливних за породами деревини:
- з деревини хвойних порід;
- з деревини листяних порід;
- з деревини хвойних та листяних порід.
Вимога Замовника щодо частки саме листяних порід в сировині для гранул, не передбачена ані національними стандартами, зокрема ДСТУ 8358:2015, ані жодним іншим нормативно-правовим актом.
Вимога Замовника щодо зазначення в протоколі випробувань об’єму партії товару в розмірі не менше ніж кількість товару, що є предметом закупівлі (а тим більше в розмірі, що точно відповідає кількості товару, що є предметом закупівлі), не передбачена ані національними стандартами, зокрема ДСТУ 8358:2015, ані жодним іншим нормативно-правовим актом.
До скарги додається Протокол випробувань № 1642 від 05.09.2023 р., в якому зазначено «Партія – 400 т». Вказаний протокол не відповідатиме вимогам Замовника, тому що партія, вказана в протоколі (400 т.), не відповідає кількості товару, що є предметом закупівлі (100 т). Партія в протоколі є більшою, ніж кількість товару, що є предметом закупівлі. Отже це відповідає одній з вимог замовника («від партії товару (предмету закупівлі), що є не меншим кількості товару, що є предметом закупівлі»), але не відповідає іншій («від партії товару (предмету закупівлі), що відповідає кількості товару, що є предметом закупівлі»). Проте це дещо не відповідає здоровому глузду.
Отже вказані вище вимоги Замовника не передбачені ані національним стандартом, ані чинним законодавством та не має жодної користі для проведення закупівлі, а навпаки змушує учасників нести додаткові витрати та намагатися отримати додаткові документи.
×
-
Назва доказу:
Протокол випробувань № 1642 від 05.09.2023 р.
-
Опис доказу:
До скарги додається Протокол випробувань № 1642 від 05.09.2023 р., в якому зазначено «Партія – 400 т». Вказаний протокол не відповідатиме вимогам Замовника, тому що партія, вказана в протоколі (400 т.), не відповідає кількості товару, що є предметом закупівлі (100 т). Партія в протоколі є більшою, ніж кількість товару, що є предметом закупівлі. Отже це відповідає одній з вимог замовника («від партії товару (предмету закупівлі), що є не меншим кількості товару, що є предметом закупівлі»), але не відповідає іншій («від партії товару (предмету закупівлі), що відповідає кількості товару, що є предметом закупівлі»). Проте це дещо не відповідає здоровому глузду.
-
Повʼязаний документ:
Протокол випробувань.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини»
-
Опис доказу:
Вимоги Замовника в Додатку 3 до Тендерної документації не відповідають національному стандарту - ДСТУ 8358:2015.
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 8358_2015.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З урахуванням наведеного вище, вимоги, встановлені Замовником в Додатку 3 тендерної документації, не відповідають положенням Закону та Особливостей, отже я прошу зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в частині виключення з Додатку 3 Тендерної документації вимог щодо частки листяних порід в сировині та умов щодо об’єму партії в протоколі випробувань.
Номер:
56f29b8c9f204dc6b09b5715fe7811d9
Заголовок пункту скарги:
Оскаржується вимога п. 1 Додатку 1 до Тендерної документації Замовника. Вказану вимогу вважаю дискримінаційною та такою, що протирічить принципам закупівель, зокрема відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, з огляду на обгрунтування, наведене нижче.
Опис заперечення:
Пунктом 1 Додатку 1 до Тендерної документації передбачено зокрема таке:
«Для документального підтвердження інформації, зазначеної учасником під час заповнення форми «Довідка щодо виконання учасником аналогічного договору», учасник повинен надати копію зазначеного ним аналогічного договору та оригінал листа-відгуку від замовника про належне виконання учасником аналогічного договору, з обов’язковим наведенням предмету договору, номеру та дати його укладення, строку постачання та відсутністю претензій до якості товару під час його використання в опалювальному процесі.»
Сторінка 26 Тендерної документації (в тексті Додатку 1), яку затверджено Рішенням уповноваженої особи Полнікова Ніна Юріївна Протокол № 11 від 09.02.2024 року
«Для документального підтвердження інформації, зазначеної учасником під час заповнення форми «Довідка щодо виконання учасником аналогічного договору», учасник повинен надати копію зазначеного ним аналогічного договору та оригінал листа-відгуку від замовника про належне виконання учасником аналогічного договору, з обов’язковим наведенням предмету договору, номеру та дати його укладення, строку постачання та відсутністю претензій до якості товару під час його використання в опалювальному процесі.»
Сторінка 26 Тендерної документації (в тексті Додатку 1), яку затверджено Рішенням уповноваженої особи Полнікова Ніна Юріївна Протокол № 11 від 09.02.2024 року
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення:
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Опис суті пункту скарги:
08.02.24, 15:46 через електронну систему закупівель Заковнику було задане питання:
«Шановний Замовник! Додатком 1 до ТД закорема передбачено наступне: "...Для документального підтвердження інформації, зазначеної учасником під час заповнення форми «Довідка щодо виконання учасником аналогічного договору», учасник повинен надати копію зазначеного ним аналогічного договору та оригінал листа-відгуку від замовника про належне виконання учасником аналогічного договору, з обов’язковим наведенням предмету договору, номеру та дати його укладення, строку постачання та відсутністю претензій до якості товару під час його використання....". В якому вигляді очікується отримання через електронну систему закупівель саме оригіналу листа-відгуку?»
09.02.24, 11:52 в електронній системі закупівель була оприлюднена відповідь Замовника:
«Доброго дня! Дякуємо за звернення. Замовником будуть внесені уточнюючі зміни до тендерної документації.»
Проте Замовником не внесено відповідних змін до Тендерної документації.
До скарги додається скріншот питання та відповіді з електронної системи закупівель та сканована копія з оригіналу наявного в мене листа-відгука від одного з замовників, якому я постачав паливні гранули.
Таку вимогу Замовника я вважаю дискримінаційною та такою, що протирічать принципам закупівель, зокрема відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, з огляду на наступне.
Згідно Закону та Особливостей, зокрема п. 31 Особливостей, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Я, як учасник, маю лист – відгук (додається до Скарги), проте завантажити в електронну систему закупівель можу тільки сканкопію, а не оригінал листа.
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати саме лист, оригінальність якого визнає Замовник , що є дискримінаційним щодо мене, як учасника.
При цьому обов’язок подати оригінал листа (а не скановану копію, як в інших випадках) не має жодної користі для проведення закупівлі, а навпаки змушує учасників намагатися отримати документ, який Замовник визнає оригіналом.
«Шановний Замовник! Додатком 1 до ТД закорема передбачено наступне: "...Для документального підтвердження інформації, зазначеної учасником під час заповнення форми «Довідка щодо виконання учасником аналогічного договору», учасник повинен надати копію зазначеного ним аналогічного договору та оригінал листа-відгуку від замовника про належне виконання учасником аналогічного договору, з обов’язковим наведенням предмету договору, номеру та дати його укладення, строку постачання та відсутністю претензій до якості товару під час його використання....". В якому вигляді очікується отримання через електронну систему закупівель саме оригіналу листа-відгуку?»
09.02.24, 11:52 в електронній системі закупівель була оприлюднена відповідь Замовника:
«Доброго дня! Дякуємо за звернення. Замовником будуть внесені уточнюючі зміни до тендерної документації.»
Проте Замовником не внесено відповідних змін до Тендерної документації.
До скарги додається скріншот питання та відповіді з електронної системи закупівель та сканована копія з оригіналу наявного в мене листа-відгука від одного з замовників, якому я постачав паливні гранули.
Таку вимогу Замовника я вважаю дискримінаційною та такою, що протирічать принципам закупівель, зокрема відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, з огляду на наступне.
Згідно Закону та Особливостей, зокрема п. 31 Особливостей, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Я, як учасник, маю лист – відгук (додається до Скарги), проте завантажити в електронну систему закупівель можу тільки сканкопію, а не оригінал листа.
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати саме лист, оригінальність якого визнає Замовник , що є дискримінаційним щодо мене, як учасника.
При цьому обов’язок подати оригінал листа (а не скановану копію, як в інших випадках) не має жодної користі для проведення закупівлі, а навпаки змушує учасників намагатися отримати документ, який Замовник визнає оригіналом.
×
-
Назва доказу:
Лист-відгук від 12.11.2019 № 1-582
-
Опис доказу:
Наявність оригіналу листа-відгуку та можливість надання сканкопії
-
Повʼязаний документ:
Лист-відгук.pdf
-
-
Назва доказу:
Скріншот з електронної системи закупівель з запитанням до процедури
-
Опис доказу:
Наявність питання Замовнику та його відповідь
-
Повʼязаний документ:
Щодо оригіналу листа.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в частині виключення в пункті 1 Додатку 1 до Тендерної документації умови про необхідність саме оригіналу листа-відгуку.
Вимога
Є відповідь
Щодо забезпечення тендерної пропозиції
Номер:
a52833eec8e54cc2ab1464cdb5fdbeef
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-06-007790-a.b6
Назва:
Щодо забезпечення тендерної пропозиції
Вимога:
Шановний Замовник! Пунктом 2 розділу 3 ТД визначено вимоги щодо забезпечення тендерної пропозиції, зокрема такі:
"Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія."
"6. Гарантія, яка складається на паперовому носії, підписується уповноваженою(ими) особою(ами) гаранта та скріплюється печатками (у разі наявності) *.
7. Гарантія, яка надається в електронній формі, підписується шляхом накладання кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису(ів) уповноваженої(их) особи(іб) гаранта та його печатки відповідно."
З урахуванням відсутності визначення діючим законодавством терміну "електронна банківська гарантія", а також зазначення Замовником по тексту ТД і про гарантію на паперовому носії, і про гарантію в електронній формі, вимагаю:
внести зміни в ТД та конкретизувати форму подання гарантії, яку вимагає Замовник.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.02.2024 17:02
Вирішення:
Вимога задоволена. Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
Щодо витягу платника єдиного податку
Номер:
e814f36696c443588598e438cb57da4d
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-06-007790-a.c5
Назва:
Щодо витягу платника єдиного податку
Вимога:
Шановний Замовник! Пунктом 1 розділу 3 ТД передюачено зокрема необхідність надання: "- витяг платника податку на додану вартість та/або єдиного податку, що виданий не раніше дати оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання пропозицій;"
По-перше: не існує такого документу, як "витяг платника єдиного податку". Наказом Міністерства фінансів України від 16.07.2019 № 308 затверджено форму "витягу з реєстру платників єдиного податку.". Такий витяг надається суб'єкту господарювання та є чинним до внесення змін до реєстру платників єдиного податку. Тобто витяг буває або чинним, або не чиннним, що залежить не від дати його видачі, а від того вносились зміни в реєстр чи ні.
З урахуванням зазначеного вище у Замовника відсутні підстави для встановлення обмежень щодо дати видачі Учаснику витягу з реєстру платників єдиного податку.
Вимагаю внести зміни в ТД в частині коректного зазначення назви необхідного документу та виключення обмежень щодо дати отримання такого документу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.02.2024 16:56
Вирішення:
Вимога задоволена. Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
Щодо масової частки вологості
Номер:
626e695bdfbf4ff7badbf01e6ae6d68a
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-06-007790-a.a4
Назва:
Щодо масової частки вологості
Вимога:
Шановний Замовник! Додатком 3 до ТД зокрема передбачено необхідність подання "- протокол випробувань від партії товару (предмету закупівлі), що є не меншим кількості товару, що є предметом закупівлі, який виданий органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Протокол випробування обов’язково повинен містити інформацію про результати випробувань і обов’язково включати такі показники як зольність, масова частка вологості, теплоту згорання, сірки, щільності, домішок, вміст хлору та азоту, визначення 6-ти токсичних елементів, що має бути завірений КЕП/УЕП виробника запропонованого товару".
При цьому в п. 6 розділу 3 ТД зазначено "Товар повинен бути виготовлений відповідно до державних стандартів України ДСТУ та відповідати детальним вимогам до предмету закупівлі, викладеним в додатку 3 до тендерної документації."
Державним стандартом України, який поширюється на брикети і гранули з деревини, є ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини". В розділі 6 ДСТУ 8358 наведені показники якості гранул, серед яких є "Вологість". Показник "масова частка вологості" не передбачений ДСТУ.
Вимагаю внести зміни в ТД та виключити показник "масова частка вологості" як такий, що не передбачений чинною нормативною документацією.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.02.2024 16:45
Вирішення:
Вимога задоволена. Замовником будуть внесення зміни до тендерної документації в частині виключення показника "масова частка вологості".
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
Щодо токсичних елементів
Номер:
76619584d738467f8bf1f32b13d54923
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-06-007790-a.a3
Назва:
Щодо токсичних елементів
Вимога:
Шановний Замовник! Додатком 3 до ТД зокрема передбачено необхідність подання "- протокол випробувань від партії товару (предмету закупівлі), що є не меншим кількості товару, що є предметом закупівлі, який виданий органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Протокол випробування обов’язково повинен містити інформацію про результати випробувань і обов’язково включати такі показники як зольність, масова частка вологості, теплоту згорання, сірки, щільності, домішок, вміст хлору та азоту, визначення 6-ти токсичних елементів, що має бути завірений КЕП/УЕП виробника запропонованого товару".
Вимагаю внести зміни в ТД та зазначити перелік - інформація відносно яки шести токсичних елементів необхідна Замовнику.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.02.2024 16:38
Вирішення:
Замовником будуть внесені уточнюючі зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
Щодо висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи
Номер:
8938ea29f903457aa257ff7067abfe81
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-06-007790-a.c2
Назва:
Щодо висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи
Вимога:
Шановний Замовник! Додатком 3 до ТД зокрема передбачено необхідність подання "- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований товар;".
Оформлення зазначеного висновку було передбачено Законом України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" від 24 лютого 1994 року № 4004-XII, який втратив чинність з 01.10.2023 на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022.
Тобто наразі законодавством України не передбачено оформлення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Вимагаю виключити з ТД вказану вимогу як таку що не відповідає діючому законодавству України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.02.2024 16:34
Вирішення:
Вимога задоволена. Замовником будуть внесені уточнюючі зміни до тендерної документації в цій частині.
Статус вимоги:
Задоволено