• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Бензин А-95, Дизельне паливо

Завершена

477 313.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 386.57 UAH
Період оскарження: 06.02.2024 12:27 - 04.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА

Номер: f61bbc0dc07c4123a4ad9026cc2477ad
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-06-006288-a.a1
Назва: СКАРГА
Скарга:
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника ДЕРЖАВНА УСТАНОВА "ОДЕСЬКА ОБЛАСНА ФІТОСАНІТАРНА ЛАБОРАТОРІЯ" внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-06-006288-a за предметом закупівлі: ДК 021:2015:09130000-9 - Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95).
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.02.2024 19:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.02.2024 16:06
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до Тендерної документації, оприлюдненої в електронній системі закупівель у процедурі закупівлі - Бензин А-95, Дизельне паливо" за ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти на підставі рішення органу оскарження АМКУ від 20.02.2024 р. №3216-р/пк-пз на скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ" від 09 лютого 2024 № UA-2024-02-06-006288-a.a1 під час проведення процедури закупівлі UA-2024-02-06-006288-а.
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: f99be05b140e4a7b9112db2dcff7a4b2
Заголовок пункту скарги: здійснення закупівлі саме за "смарт-картками" (визначення Замовником Типу отримання Товару), WEB додатком та Особистим кабінетом на веб-ресурсі
Опис заперечення: Відповідно до Розділу «ІІ. Технічні, якісні та інші вимоги до предмету закупівлі:» Додатку № 3 до тендерної документації визначено:
«Визначення термінів.
Смарт – картка або талон.
Смарт – картка або талон - паливна це універсальна пластикова або картонна картка з вбудованим в неї мікрочіпом або системою цифрового захисту, яка дозволяє здійснити ідентифікацію Покупця та провести заправку транспортного засобу нафтопродуктами будь якого виду.
Особистий кабінет.
Особистий кабінет, це електронний Web додаток з режимом роботи 24/7, який надає доступ Покупцю до об’ємів палива за який був здійснений розрахунок з Постачальником. Даний додаток дозволяє керувати об’ємами палива, розподілювати його між паливними смарт – картками та будувати статистичні звіти по витратам. Особистий кабінет повинен мати окремий розділ який містить елементи керування смарт – картками, блокування та розблокування доступу.

Відпуск Товару Замовнику здійснюється цілодобово по довірчим документам (смарт-картки) на з АЗС Постачальника в м. Одеса Одеської області та в кожній області України за виключенням окупованих територій. Покупець отримує довірчі документи (смарт – картки) від Постачальника партіями на підставі заявок Покупця.
Учасник повинен забезпечити Замовника онлайн системою керування та розподілу пального між смарт-картками, за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, на підтвердження чого учасником надається скрин відповідного веб-ресурсу із зазначенням його розташування у всесвітній мережі.»

Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: ), виявило умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості)
Опис суті пункту скарги: 1.2. Щодо вимоги забезпечення замовника WEB додатком та Особистим кабінетом на веб-ресурсі:

Вимога щодо «Учасник повинен забезпечити Замовника онлайн системою керування та розподілу пального між смарт-картками, за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, на підтвердження чого учасником надається скрин відповідного веб-ресурсу із зазначенням його розташування у всесвітній мережі.» - є дискримінаційною та обмежувальною, оскільки виконати її зможуть лише мережі, в яких впроваджено система обліку обігу та видачі пального через паливні карти.
Отже, вважаємо, що замовник повинен дозволити приймати участь у закупівлі тим учасникам, які мають можливість поставити замовнику талони (бланки-дозволу) на паливо для їх подальшого отоварення через АЗС, оскільки для здійснення поставки Талонів (талонів) учасник не має необхідності мати Web додаток та Особистий кабінет, який повинен мати окремий розділ який містить елементи керування смарт-картками та їх розподілу.
Відповідно до тендерної документації – Замовник оголосив відкриті торги на закупівлю: ТОВАРУ, а саме за предметом закупівлі ДК 021:2015:09130000-9 - Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95).
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо засобів відпуску пального з АЗС – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива за талонами/скретч-картами та надає можливість брати участь у процедури закупівлі лише учасникам, які мають впроваджену систему обліку та видачі палива за паливними картами та мають ВЕБ-додаток.
Незрозуміла вимога Замовника, щодо наявності у учасника «Учасник повинен забезпечити Замовника онлайн системою керування та розподілу пального між смарт-картками, за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, на підтвердження чого учасником надається скрин відповідного веб-ресурсу із зазначенням його розташування у всесвітній мережі.» - оскільки постачання талонів здійснюється за адресою місцезнаходження Замовника, а отримання палива здійснюється на АЗС за талонами, для чого не має необхідності в наявності у учасника для використання Замовником WEB додатку.
Замовником оголошена процедура закупівлі на придбання визначеної кількості Товару:
- Бензин А95 (8180 л.);
- Дизельне паливо (500 л.).
Замовник закуповує товар, а не послуги з використання WEB додатку для здійснення контролю та розподілу пального та особистого кабінету, який не має необхідності для заправки за талонами на АЗС Учасника.
Відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Замовник не довів та документально не підтвердив, яким самим національним стандартом для - Палива дизельного визначено наявність WEB додатку для здійснення контролю та розподілу пального.
Відповідно до п. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару (Дизельного палива та Бензин А95).
На вимогу замовника щодо підтвердження мoжливicть oтpимaти пaльнe чepeз тaлoни (cкpeтч-кapтки), плануємо запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас.

1.1. Щодо визначення терміну «Смарт-картка або талон», який Замовник навів у Розділі ІІ «Технічна специфікація» Додатку № 2 до тендерної документації:
Вважаємо, що зазначена умова тендерної документації обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива за талонами/скретч-картками.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України :
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Талон на паливо /скретч-карта на паливо – не має ніякої технічної необхідності наявності у Постачальника електронного кабінету та сайту.
Паливна карта – це спеціальний платіжний засіб у вигляді емітованої в установленому законодавством порядку пластикової чи іншого виду картки, що використовується для ініціювання переказу коштів з рахунку платника або з відповідного рахунку банку з метою оплати вартості товарів і послуг.
Тобто визначення терміну, який навів Замовник у розділі ІІ Додатку 3 до ТД: «Визначення термінів.
«Смарт – картка або талон.
Смарт – картка або талон - паливна це універсальна пластикова або картонна картка з вбудованим в неї мікрочіпом або системою цифрового захисту, яка дозволяє здійснити ідентифікацію Покупця та провести заправку транспортного засобу нафтопродуктами будь якого виду.» - не відповідає дійсності, та не стосується талону, оскільки відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, талон не має вбудованого мікрочіпу або системи цифрового захисту та не може здійснити заправку транспортного засобу нафтопродукту будь-якого виду.
Замовник визначає для талону ознаки паливної карти, а отже жоден учасник, який може здійснити постачання палива замовнику за талонами/скретч-картами – не зможе прийняти участь у відповідній закупівлі, оскільки талони/скретч-карти не мають ознак паливних карток (платіжних карт).

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: e345700b09cd4e219ebe0de720b08259
Заголовок пункту скарги: 2.1. Щодо встановлення вимоги наявності сертифікату відповідності, виданого САМЕ учаснику (на ім’я учасника) та 2.1. Щодо встановлення вимоги наявності Документу, що стосується паспорту якості, повинен бути виготовленим у 2024 році.
Опис заперечення: Відповідно до Розділу «ІІ. Технічні, якісні та інші вимоги до предмету закупівлі:» Додатку № 3 до тендерної документації визначено:
«Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
- Паспорт якості із зазначенням технічних характеристик пропонованого палива. Документ, що стосується паспорту якості, повинен бути виготовленим у 2024 році.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей, У разі здійснення закупівель твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Опис суті пункту скарги: 2.1. Щодо встановлення вимоги наявності Документу, що стосується паспорту якості, повинен бути виготовленим у 2024 році:

Відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей, У разі здійснення закупівель твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
А) Національний стандарт України ДСТУ 7688:2015 Дизельне паливо. Технічні умови, розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених постановою КМУ № 927 від 01.08.2013 р.
Тобто, до Дизельного палива застосовуються два національні стандарти, що підтверджуються відповідністю Дизельного палива:
- ДСТУ 7688:2015 Дизельне паливо. Технічні умови;
- Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених постановою КМУ № 927 від 01.08.2013 р..

Б) Національний стандарт України ДСТУ 7687:2015 БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО, розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених постановою КМУ № 927 від 01.08.2013 р.
Тобто, до Бензину А95 застосовуються два національні стандарти, що підтверджуються відповідністю Дизельного палива:
- ДСТУ 7687:2015 БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО;
- Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених постановою КМУ № 927 від 01.08.2013 р..

Згідно Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених постановою КМУ № 927 від 01.08.2013 р у розділі «Вимоги щодо обігу палива на ринку» визначено вимоги до Документу Паспорта передбачено:
8. Кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива.

9. Документ про якість (паспорт якості) палива повинен містити:
дату видачі і номер документа;
назву, марку (категорію) - для суднових та котельних палив; позначення палива - для автомобільного бензину та дизельного палива;
назву та адресу підприємства - виробника;
назву та адресу розповсюджувача (за наявності);
дату виготовлення палива;
дату відбирання проби та дату проведення випробування;
нормативні значення та фактичні результати випробувань, які підтверджують відповідність марки палива вимогам цього Технічного регламенту;
відомості щодо декларації про відповідність;
посилання на нормативні документи на методи випробування згідно з нормативним документом на паливо;
номер партії (резервуара);
дані про вид та кількість добавок (присадок);
підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, яка виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою;
гарантійний строк зберігання.
10. Вимоги щодо позначення автомобільного бензину і дизельного палива наведені у додатку 1 до цього Технічного регламенту.


Згідно Паспорту якості на товар передбачено два Документа: декларація про відповідність та Сертифікат відповідності.

- Паспорт якості що підтверджує відповідність палива Бензину А-95 ДСТУ 7687:2015 (Додаток № 5 до скарги), виданий на ім’я підприємства – заводу виробника Товару ПАТ «УКРТАТНАФТА», видано на підставі Сертифікату відповідності з терміном дії з 06.08.2021 року до 22.04.2024 року та Декларації про відповідність Технічному регламенту від 22.04.2021 року, а отже ЧИННІ СТАНОМ НА ДАТУ подання пропозицій, оскільки Гарантійний термін зберігання Товару за відповідним паспортом становить 6 місяців, а отже до 16.04.2024 року.
- Паспорт якості що підтверджує відповідність Дизельного палива ДСТУ 7688:2015 (Додаток № 6 до скарги), виданий на ім’я підприємства – заводу виробника Товару ПАТ «УКРТАТНАФТА», видано на підставі Сертифікату відповідності з терміном дії з 21.10.2021 року до 22.04.2024 року та Декларації про відповідність Технічному регламенту від 21.09.20223 року, а отже ЧИННІ СТАНОМ НА ДАТУ подання пропозицій, оскільки Гарантійний термін зберігання Товару за відповідним паспортом становить 1 рік, а отже до 14.10.2024 року.
Вважаємо за необхідне зобов’язати Замовника не обмежувати коло потенційних учасників та дозволити прийняти участь у закупівлі учасникам, які мають документи якості, видані РАНІШЕ 2024 року.

2.1. Щодо встановлення вимоги наявності сертифікату відповідності, виданого САМЕ учаснику (на ім’я учасника):
Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності на паливо, який видано на ім’я Учаснику – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
Сертифікат відповідності, що підтверджує відповідність встановленим діючим законодавством України вимогам якості, що обов’язково повинно бути підтверджено учасником сертифікатом відповідності на кожен вид палива - видаються підприємству заводу-виробника на підставі укладеного договору з органом з оцінки відповідності, а не учасники, які здійснюють діяльність з продажу талонів для заправки паливом через АЗС.
Вимагаючи наявність сертифікатів відповідності, виданих на ім’я учасника – Замовник дискримінує всіх учасників торгів, які не мають прямих відносин з виробником, а співпрацюють з партнерами власниками АЗС або партнерами емітентами талонів, у яких відносини з виробниками є. Замовник дискримінує учасників, які не мають відповідних документів. Дані документи якості запропонованого товару видаються безпосередньо виробнику, а не Учаснику, який не виступає виробником. Наведеною вимогою Замовник дискримінує учасників які діють на умовах партнерських договорів та значною мірою зменшує коло потенційних учасників.
На підтвердження та засвідчення якості продукції у складі пропозиції може бути наданий сертифікат відповідності, чого є цілком достатньо для встановлення походження товару, але вони видані не на ім’я учасника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 44994fd7e68945b2a26d397e4c95ba53
Заголовок пункту скарги: Партнерські договори саме операторами ( ліцензіатами) АЗС, орендованих АЗС + Лист саме від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) АЗС
Опис заперечення: Відповідно п. 3.3. до Розділу «ІІІ. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:» Додатку № 3 до тендерної документації визначено:
«3.3. У разі наявності партнерських АЗС, Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі пропозиції документальне підтвердження права користування автозаправними станціями інших власників:
- копії Договорів з операторами ( ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному в Довідці (п.п.1.2. пункту 1 таблиці 1 Додатку 3 оголошення), які повинні бути чинними впродовж строку поставки предмета закупівлі, та/або копія документу, який підтверджує діяльність операторів АЗС відповідно до чинного законодавства
- гарантійний лист від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному у відповідній довідці, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт-картками) встановленого зразка на АЗС.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Порушення вимог ст. 5 Закон та п. 29 Особливостей
Опис суті пункту скарги: 3.2. Щодо гарантійного листа САМЕ від власника /орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС:
Замовником встановлена вимога щодо надання Гарантійного листа САМЕ від власника АЗС у випадку, якщо Учасник не є власником АЗС.
Замовник вимагає від учасника надання «гарантійний лист від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному у відповідній довідці, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт-картками) встановленого зразка на АЗС». Зазначена умова тендерної документації – передбачає, що у потенційного учасника мають бути наявні партнерські/договірні відносини саме з власником та/або користувачем АЗС.

Відповідно до зазначеної вище умови – Замовник хоч і дозволяє учасникам мати партнерські АЗС, але обмежує таке партнерство у вигляді наявності партнерських відносин САМЕ з власником або орендарем АЗС.
Умовами тендерної документації суперечливі та дискримінаційні в частині надання учасником Листа САМЕ від суб’єкта господарювання АЗС (власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) АЗС).
Скаржник не має власних АЗС та планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автотранспорту через мережу АЗС, яка НЕ належить Партнеру на праві власності або оренди. Компанія Скаржника має укладені партнерські договори з уповноваженим на продаж талонів мережі АЗС, а отже НЕ може надати Гарантійний лист від власника АЗС, оскільки має партнерські відносини не тільки з власниками АЗС, а і з партнерами уповноваженими на продаж талонів мережі АЗС.
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність АЗС від місця розташування Замовника Одеська область, Одеський район, с.Дальник, вул.Дружби,126 на відстані не більше 12 км та АЗС Постачальника в м. Одеса Одеської області та в кожній області України за виключенням окупованих територій, – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС УКРНАФТА на підставі Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди. Відповідний партнер Скаржника НЕ Є ВЛАСНИКОМ АЗС. При цьому наш партнер МОЖЕ НАДАТИ гарантійний лист щодо «гарантійний лист від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному у відповідній довідці, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт-картками) встановленого зразка на АЗС.».
Скаржник не має партнерських відносин с власниками/орендарями/ліцензіатами АЗС від місця розташування Замовника Одеська область, Одеський район, с.Дальник, вул.Дружби,126 на відстані не більше 12 км та АЗС Постачальника в м. Одеса Одеської області та в кожній області України за виключенням окупованих територій, а отже умова щодо надання листа САМЕ від власника/орендаря/управителя АЗС – є дискримінаційною та обмежувальною. Скаржник може надати Лист від Партнера на виконання тим самим об’єктивним обставинам, оскільки НЕ ВСІ ПАРТНЕРИ СКАРЖНИКА Є ВЛАСНИКАМИ/операторами/ліцензіатами АЗС.

3.2. Щодо відносин саме з операторами/ліцензиатами (партнер – власник АЗС) або орендованими АЗС:
Вимагаючи від учасників наявність договорів, укладених між Учасником та власником/орендарем/оператором/ліцензіатом АЗС/АЗК - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Замовником встановлена дискримінаційна умова тендерної документації щодо наявності у учасника партнерських відносин САМЕ з власником/орендарем/оператором/ліцензіатом АЗС.
Варто зазначити, що Замовник не надає право учасникам брати участь у закупівлі на умовах партнерських договорів та вимагає як документальне підтвердження надання у складі пропозиції Договорів партнерства саме власниками АЗС.
Відповідна вимога є дискримінаційною для потенційного учасника закупівлі, оскільки компанія Скаржника не має партнерського договору з власником АЗС, а отже не має можливості надавати у складі своєї пропозиції надати копії Договорів САМЕ з власниками АЗС.
Вимога щодо надання учасником партнерських договорів, укладених між Учасником та власником або орендарем АЗС/АЗК у складі пропозиції учасниками – є дискримінаційною, обмежувальною та незрозумілою. Оскільки найдоцільнішою правовою формою регулювання господарських відносин з постачання продукції є договір поставки, який компанія Скаржника може надати як документальне підтвердження тим же об’єктивним обставинам.
Також варто зазначити, що наші партнерські договори з компанією, яка уповноважена на продаж талонів – гарантують надання безперебійної цілодобової здійснення відпуску пального на АЗС, а отже і так є в документі, який ми можемо надати.
Потенційний учасник співпрацює не з власниками АЗС, а з компанією-партнером АЗС.
Відповідно Учасники які не мають відносин саме з партнерами-власниками АЗС – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Замовник не повинен встановлювати дискримінаційну вимогу, щодо учасників у закупівлі тільки учасників, які мають партнерські договори САМЕ з власниками/орендаторами/оператором/ліцензіатом АЗС. Тому Просимо Замовника виключити вимогу щодо надання договорів партнерства саме з власниками АЗС та дозволити брати участь у закупівлі учасникам, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з продавцем талонів мережі АЗС.
Скаржник на виконання п. 56 Особливостей та на підтвердження наданої інформації, надає партнерський договір з продавцем талонів мережі АЗС Укрнафта, який НЕ Є ВЛАСНИКОМ МЕРЕЖІ АЗС з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» на підставі Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди:.


3.1. Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС від місця розташування Замовника Одеська область, Одеський район, с.Дальник, вул.Дружби,126 на відстані не більше 12 км, підписана уповноваженою посадовою особою Учасника та скріплена його печаткою (в разі її використання)) у праві власності/користуванні.
В галузі майнового права «власник», «орендар» та «користувач» має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».

Оскільки Замовник вимагає від учасників АЗС від місця розташування Замовника Одеська область, Одеський район, с.Дальник, вул.Дружби,126 на відстані не більше 12 км та АЗС Постачальника в м. Одеса Одеської області та в кожній області України за виключенням окупованих територій, – плануємо запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС АВІАС.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 96efb89900ed4bb99968ca1e903dbd71
Заголовок пункту скарги: Сертифікат учасника САМе згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю»
Опис заперечення: Відповідно п. 3.7. до Розділу «ІІІ. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:» Додатку № 3 до тендерної документації визначено:
«Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: встановлення обмеження та дискримінаційної вимоги всупереч ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Опис суті пункту скарги: На відповідність п. 56 Особливостей та виконання вищезазначеної вимоги щодо впровадження Системи управління якістю, Скаржник може надати Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю», що підтверджує впровадження системи управління якістю на підприємстві, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації (Додаток № 7 до скарги).
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що «Посиланням на документи», відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами:
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT);
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» має як суб’єкт господарювання, впроваджену систему управління якістю на підприємстві, як суб’єкт господарювання, щодо системи управління якістю на оптову торгівлю твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, діяльність посередників у торгівлі паливом, виданий виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а отже відповідає вищезазначеній вимоги щодо впровадження системи управління якістю як Учасник.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: ff8ebeed4ed3469ba0a098c6408463c0
Заголовок пункту скарги: наявність у учасника ліцензійного договору
Опис заперечення: Відповідно п. 3.8. до Розділу «ІІІ. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:» Додатку № 3 до тендерної документації визначено:
«У складі пропозиції надає документ що підтверджує право використання Учасником найменувань ( торгових марок) зазначених на відповідних смарт картках відповідно до чинного законодавства України.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Встановлення дискримінаційної вимоги всупереч ст. 5 ЗУ Про публічні закупівлі
Опис суті пункту скарги: Вимагаючи надання у складі пропозиції документ що підтверджує право використання Учасником найменувань ( торгових марок) зазначених на відповідних смарт картках (знаків для товарів і послуг)(ліцензійний договір) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки, яка зображена на АЗС та скретч-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг).
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» відсутність права на використання об’єктів інтелектуальної власності не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Згідно п. 56 Особливостей визначено, що якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність АЗС від місця розташування Замовника Одеська область, Одеський район, с.Дальник, вул.Дружби,126 на відстані не більше 12 км та АЗС Постачальника в м. Одеса Одеської області та в кожній області України за виключенням окупованих територій, – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС АВІАС.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: d124747406564a8f9528771ef6a26a9e
Заголовок пункту скарги: Протоколи випробувань видані певною датою
Опис заперечення: Відповідно п. 3.9. до Розділу «ІІІ. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:» Додатку № 3 до тендерної документації визначено:
«3.9. Учасник повинен надати проколи випробувань що підтверджують повну відповідність запропонованого товару чинним нормативним документам (ДСТУ) видані акредитованою лабораторією упродовж терміну придатності партії щодо якої надано паспорт якості. »
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Відповідно п. 3.9. до Розділу «ІІІ. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:» Додатку № 3 до тендерної документації визначено: «3.9. Учасник повинен надати проколи випробувань що підтверджують повну відповідність запропонованого товару чинним нормативним документам (ДСТУ) видані акредитованою лабораторією упродовж терміну придатності партії щодо якої надано паспорт якості. »
Опис суті пункту скарги: Вимога щодо надання у складі пропозиції протоколу випробування товару, виданий САМЕ упродовж терміну придатності партії щодо якої надано паспорт якості – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників, оскільки передбачають отримання відповідного документа з певної дати:
- Паспорт якості що підтверджує відповідність палива Бензину А-95 ДСТУ 7687:2015 (Додаток № 5 до скарги), виданий на ім’я підприємства – заводу виробника Товару ПАТ «УКРТАТНАФТА», видано на підставі Сертифікату відповідності з терміном дії з 06.08.2021 року до 22.04.2024 року та Декларації про відповідність Технічному регламенту від 22.04.2021 року, а отже ЧИННІ СТАНОМ НА ДАТУ подання пропозицій, оскільки Гарантійний термін зберігання Товару за відповідним паспортом становить 6 місяців, а отже з 17.10.2023 року до 16.04.2024 року.
- Паспорт якості що підтверджує відповідність Дизельного палива ДСТУ 7688:2015 (Додаток № 6 до скарги), виданий на ім’я підприємства – заводу виробника Товару ПАТ «УКРТАТНАФТА», видано на підставі Сертифікату відповідності з терміном дії з 21.10.2021 року до 22.04.2024 року та Декларації про відповідність Технічному регламенту від 21.09.20223 року, а отже ЧИННІ СТАНОМ НА ДАТУ подання пропозицій, оскільки Гарантійний термін зберігання Товару за відповідним паспортом становить 1 рік, а отже з 15.10.2023 року до 14.10.2024 року.

Вищезазначена вимога обмежує учасників, які мають змогу надати протокол випробувань на товар, що є предметом закупівлі, виданих раніше 15.10.2023 року та 17.10.2023 року.
На підтвердження виконання п. 56 Особливостей, Скаржник надає Протокол випробувань Товару (Дизельне паливо та Бензин А95), виданий раніше 15.10.2023 року та 17.10.2023 року, на виконання тим же об’єктивним обставинам щодо підтвердження якості запропонованого Товару.(Додаток № 7 та Додаток № 8 до скарги)
Відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей, У разі здійснення закупівель твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Національний стандарт України ДСТУ 7688:2015 Дизельне паливо. Технічні умови, розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених постановою КМУ № 927 від 01.08.2013 р.
А) Національний стандарт України ДСТУ 7688:2015 Дизельне паливо. Технічні умови, розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених постановою КМУ № 927 від 01.08.2013 р.
Тобто, до Дизельного палива застосовуються два національні стандарти, що підтверджуються відповідністю Дизельного палива:
- ДСТУ 7688:2015 Дизельне паливо. Технічні умови;
- Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених постановою КМУ № 927 від 01.08.2013 р..

Б) Національний стандарт України ДСТУ 7687:2015 БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО, розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених постановою КМУ № 927 від 01.08.2013 р.
Тобто, до Бензину А95 застосовуються два національні стандарти, що підтверджуються відповідністю Дизельного палива:
- ДСТУ 7687:2015 БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО;
- Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених постановою КМУ № 927 від 01.08.2013 р.
На підтвердження відповідності якості Товару діючим в Україні Держстандартам, Учасник може надати:
- Сертифікат відповідності що підтверджує відповідність палива Дизельного вимогам ДСТУ 7688:2015 (Додаток № 3 до скарги), виданий на ім’я підприємства – заводу виробника Товару ПАТ «УКРТАТНАФТА»;
- Сертифікат відповідності що підтверджує відповідність палива Бензину А-95 ДСТУ 7687:2015 (Додаток № 4 до скарги), виданий на ім’я підприємства – заводу виробника Товару ПАТ «УКРТАТНАФТА»;
- Паспорт якості що підтверджує відповідність палива Бензину А-95 ДСТУ 7687:2015 (Додаток № 5 до скарги), виданий на ім’я підприємства – заводу виробника Товару ПАТ «УКРТАТНАФТА»;
- Паспорт якості що підтверджує відповідність Дизельного палива ДСТУ 7688:2015 (Додаток № 6 до скарги), виданий на ім’я підприємства – заводу виробника Товару ПАТ «УКРТАТНАФТА»;
- Протокол випробувань на Дизельне паливо та Бензин А95, виданий РАНІШЕ 15.10.2023 року та 17.10.2023 року (Додаток № 7 та Додаток № 8 до скарги).

Вважаємо за необхідне зобов’язати Замовника не обмежувати коло потенційних учасників та дозволити прийняти участь у закупівлі учасникам, які мають протоколи випробування Товару, видані РАНІШЕ 15.10.2023 року та 17.10.2023 року.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації