-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Продукція для чищення
Завершена
108 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 540.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 540.00 UAH
Період оскарження:
06.02.2024 11:56 - 02.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
49b23f09e213473a962710b018185f0f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-06-005585-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга, додатки
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Перлина Прикарпаття ТД.pdf 12.02.2024 21:14
- 2. Сертифікати якості.pdf 12.02.2024 21:14
- 1. Висновок TM Extreme Wash (Перлина Прикарпаття ТД).pdf 12.02.2024 21:14
- sign.p7s 12.02.2024 21:16
- рішення від 14.02.2024 № 2793.pdf 14.02.2024 17:38
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.02.2024 № 3384.pdf 23.02.2024 15:15
- рішення від 22.02.2024 № 3384.pdf 27.02.2024 15:54
- додаток 1 технічне завдання.doc 15.02.2024 09:31
- Додаток 3 - перелік документів для ПЕРЕМОЖЦЯ (16).doc 15.02.2024 09:31
- Додаток 2 - проєкт договору.docx 15.02.2024 09:31
- Тендерна документація.doc 15.02.2024 09:31
- ПЕРЕЛІК ЗМІН.docx 15.02.2024 09:31
- Тендерна документація зі змінами.doc 15.02.2024 09:31
- додаток 1 - технічне завдання зі змінами.doc 15.02.2024 09:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.02.2024 21:17
Дата розгляду скарги:
22.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.02.2024 17:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.02.2024 15:54
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано
Пункт скарги
Номер:
d702fa8ac7a34b8f8448fd2ca007972e
Заголовок пункту скарги:
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.
Опис заперечення:
Тендерною документацією у пункті 4 Додатку 1 до ТД прописано вимоги до надання документального підтвердження відповідності, зокрема:
У складі своєї пропозиції Учасник повинен надати документальне підтвердження повної відповідності технічно-якісних характеристик запропонованого товару кожної складової технічно-якісних вимог предмета закупівлі:
- Сфера застосування об’єкта експертизи у повному обсязі повинні підтверджуватись висновком державної санітарно -епідеміологічної експертизи з додатками (в разі їх наявності)).
Дана вимога Замовника не може бути дотримана переважною більшістю учасників через зміни законодавства, відповідно до яких з 01.10.2023 висновки ДСЕЕ не передбачені чинним законодавством і більше не видаються.
У складі своєї пропозиції Учасник повинен надати документальне підтвердження повної відповідності технічно-якісних характеристик запропонованого товару кожної складової технічно-якісних вимог предмета закупівлі:
- Сфера застосування об’єкта експертизи у повному обсязі повинні підтверджуватись висновком державної санітарно -епідеміологічної експертизи з додатками (в разі їх наявності)).
Дана вимога Замовника не може бути дотримана переважною більшістю учасників через зміни законодавства, відповідно до яких з 01.10.2023 висновки ДСЕЕ не передбачені чинним законодавством і більше не видаються.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
Скарга
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Медичний реабілітаційний центр МВС України "Перлина Прикарпаття" (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосив про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-02-06-005585-a в електронній системі закупівель.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
1) Тендерною документацією у пункті 4 Додатку 1 до ТД прописано вимоги до надання документального підтвердження відповідності, зокрема:
У складі своєї пропозиції Учасник повинен надати документальне підтвердження повної відповідності технічно-якісних характеристик запропонованого товару кожної складової технічно-якісних вимог предмета закупівлі:
- Сфера застосування об’єкта експертизи у повному обсязі повинні підтверджуватись висновком державної санітарно -епідеміологічної експертизи з додатками (в разі їх наявності))
- технічні показники у повному обсязі повинні бути підтверджені паспортом якості та/або сертифікатом якості;
… .
Тендерною документацією у Додатку 1 до ТД прописано також вимоги до предмета закупівлі, зокрема:
- за позиціями 3 та 4: «Сфера застосування об’єкта експертизи: - для миття водостійких поверхонь, матеріалів, виробів, механізмів, механічних пристроїв тощо, виробів, стін, підлог. - різні галузі промисловості, дитячі заклади, підприємства ресторанного господарства»;
- за позицією 5: «Сфера застосування об’єкта експертизи: -для миття водостійких поверхонь, матеріалів, виробів, механізмів, механічних пристроїв, стін, підлог. - різні галузі промисловості, дитячі заклади, підприємства ресторанного господарства».
Разом з тим, наявним на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи (далі по тексту – ДСЕЕ) № 12.2-18-1/17835 від 06.08.2020 не може бути дослівно підтверджено відповідність вимозі «Сфера застосування об’єкта експертизи у повному обсязі повинні підтверджуватись висновком державної санітарно -епідеміологічної експертизи», оскільки наявна у цьому висновку ДСЕЕ інформація не містить зазначення окремих об’єктів, прописаних Замовником, зокрема, конкретно – «водостійких поверхонь, матеріалів, виробів, механізмів, механічних пристроїв, стін, підлог», разом з тим, містить більш узагальнені визначення щодо таких об’єктів і не містить заборони використання на зазначених Замовником об’єктах.
При цьому, засоби, які складають предмет закупівлі, є звичайними миючими засобами, які постійно випускаються великою кількістю виробників.
Разом з тим, Замовник обмежив коло виробників, продукція яких може бути запропонована в рамках даної закупівлі, шляхом висування вимоги надання підтвердження саме й виключно висновком ДСЕЕ.
Отже Замовник, з незрозумілих підстав, звужує засоби підтвердження відповідності сфери застосування засобів – виключно висновком ДСЕЕ, який після 01.10.2023 неможливо отримати через зміни законодавства, отже його ні в який спосіб не можуть надати учасники, які не підготували такі висновки ДСЕЕ заздалегідь до оголошення процедури закупівлі – ще до 01.10.2023.
Адже з 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені:
- на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», статтями 10–12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
У зв’язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначені вимоги Замовника.
Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, на пропоновану якими продукцію наявні раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які було видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України.
Виробники повсякчас змінюють, розширюють асортимент пропонованої ними продукції, на яку вже не отримуватимуть висновки ДСЕЕ. Вищезазначена вимога Замовника спричиняє неможливість участі у закупівлі й з пропозицією такої продукції.
В той же час, визначені Замовником характеристики можуть бути підтверджені учасниками у інший спосіб, зокрема, визначений Замовником у пункті 4 Додатку 1 до ТД щодо усіх разом технічних показників:
- технічні показники у повному обсязі повинні бути підтверджені паспортом якості та/або сертифікатом якості.
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку вищезазначених дискримінаційних вимог Замовника.
На доказ наявності порушених прав надаємо висновок ДСЕЕ та сертифікати якості на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП».
Просимо:
Зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
передбачити у ТД можливість підтвердження відповідності товару не лише
висновком ДСЕЕ,
але й сертифікатами/паспортами якості,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Медичний реабілітаційний центр МВС України "Перлина Прикарпаття" (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосив про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-02-06-005585-a в електронній системі закупівель.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
1) Тендерною документацією у пункті 4 Додатку 1 до ТД прописано вимоги до надання документального підтвердження відповідності, зокрема:
У складі своєї пропозиції Учасник повинен надати документальне підтвердження повної відповідності технічно-якісних характеристик запропонованого товару кожної складової технічно-якісних вимог предмета закупівлі:
- Сфера застосування об’єкта експертизи у повному обсязі повинні підтверджуватись висновком державної санітарно -епідеміологічної експертизи з додатками (в разі їх наявності))
- технічні показники у повному обсязі повинні бути підтверджені паспортом якості та/або сертифікатом якості;
… .
Тендерною документацією у Додатку 1 до ТД прописано також вимоги до предмета закупівлі, зокрема:
- за позиціями 3 та 4: «Сфера застосування об’єкта експертизи: - для миття водостійких поверхонь, матеріалів, виробів, механізмів, механічних пристроїв тощо, виробів, стін, підлог. - різні галузі промисловості, дитячі заклади, підприємства ресторанного господарства»;
- за позицією 5: «Сфера застосування об’єкта експертизи: -для миття водостійких поверхонь, матеріалів, виробів, механізмів, механічних пристроїв, стін, підлог. - різні галузі промисловості, дитячі заклади, підприємства ресторанного господарства».
Разом з тим, наявним на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи (далі по тексту – ДСЕЕ) № 12.2-18-1/17835 від 06.08.2020 не може бути дослівно підтверджено відповідність вимозі «Сфера застосування об’єкта експертизи у повному обсязі повинні підтверджуватись висновком державної санітарно -епідеміологічної експертизи», оскільки наявна у цьому висновку ДСЕЕ інформація не містить зазначення окремих об’єктів, прописаних Замовником, зокрема, конкретно – «водостійких поверхонь, матеріалів, виробів, механізмів, механічних пристроїв, стін, підлог», разом з тим, містить більш узагальнені визначення щодо таких об’єктів і не містить заборони використання на зазначених Замовником об’єктах.
При цьому, засоби, які складають предмет закупівлі, є звичайними миючими засобами, які постійно випускаються великою кількістю виробників.
Разом з тим, Замовник обмежив коло виробників, продукція яких може бути запропонована в рамках даної закупівлі, шляхом висування вимоги надання підтвердження саме й виключно висновком ДСЕЕ.
Отже Замовник, з незрозумілих підстав, звужує засоби підтвердження відповідності сфери застосування засобів – виключно висновком ДСЕЕ, який після 01.10.2023 неможливо отримати через зміни законодавства, отже його ні в який спосіб не можуть надати учасники, які не підготували такі висновки ДСЕЕ заздалегідь до оголошення процедури закупівлі – ще до 01.10.2023.
Адже з 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені:
- на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», статтями 10–12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
У зв’язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначені вимоги Замовника.
Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, на пропоновану якими продукцію наявні раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які було видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України.
Виробники повсякчас змінюють, розширюють асортимент пропонованої ними продукції, на яку вже не отримуватимуть висновки ДСЕЕ. Вищезазначена вимога Замовника спричиняє неможливість участі у закупівлі й з пропозицією такої продукції.
В той же час, визначені Замовником характеристики можуть бути підтверджені учасниками у інший спосіб, зокрема, визначений Замовником у пункті 4 Додатку 1 до ТД щодо усіх разом технічних показників:
- технічні показники у повному обсязі повинні бути підтверджені паспортом якості та/або сертифікатом якості.
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку вищезазначених дискримінаційних вимог Замовника.
На доказ наявності порушених прав надаємо висновок ДСЕЕ та сертифікати якості на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП».
Просимо:
Зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
передбачити у ТД можливість підтвердження відповідності товару не лише
висновком ДСЕЕ,
але й сертифікатами/паспортами якості,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
×
-
Назва доказу:
Копії сертифікатів якості на пропоновані до закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» товар.
-
Опис доказу:
Доказ можливості пропозиції у даній закупівлі продукції ТОВ «Гренландія НВП». ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва. Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку вищезазначених дискримінаційних вимог Замовника.
-
Повʼязаний документ:
2. Сертифікати якості.pdf
-
-
Назва доказу:
Копія висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на засоби, пропоновані ТОВ «Гренландія НВП»
-
Опис доказу:
Доказ можливості пропозиції у даній закупівлі продукції ТОВ «Гренландія НВП». ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва. Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку вищезазначених дискримінаційних вимог Замовника.
-
Повʼязаний документ:
1. Висновок TM Extreme Wash (Перлина Прикарпаття ТД).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації