• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з комплексного спеціального обстеження шляхопроводу на перетині вул. Миропольської з Броварським проспектом і Святошино – Броварською лінією метрополітену біля станції метро «Чернігівська» в м. Києві (код за ДК 021:2015 - 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань)

Завершена

300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період оскарження: 16.03.2018 11:19 - 14.05.2018 00:00
Вимога
Відхилено

Порушення законодавства у сфері публічних закупівель та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації

Номер: 5f2f9d5bef7e4994a9d3f972dffd4afc
Ідентифікатор запиту: UA-2018-03-16-000624-c.b1
Назва: Порушення законодавства у сфері публічних закупівель та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Вимога:
ВИМОГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації. Наше підприємство має намір взяти участь у даній процедурі закупівлі та має відповідну необхідну матеріально-технічну базу, штат працівників для виконання умов договору на надання послуг за даним предметом закупівлі, а також вже не перший рік їх надає замовникам цих послуг. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника, наше підприємство не може прийняти участі з наступних причин: По-перше: п. 3 додатку №1 тендерної документації (надалі - ТД) відповідність учасника кваліфікаційним критеріям має підтверджуватись наявністю документального підтвердженого досвіду виконання аналогічного ДОГОВОРУ. Але, всупереч своїй же вимозі, замовником п.п. "а", "б" п.3 внесено протиріччя, що суперечить змісту п. 3 додатку №1, а саме: 3) Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного ДОГОВОРУ. а) Довідка, складена у довільній формі, завірена печаткою учасника, яка містить відомості про досвід з обстеження та випробовування великих мостових споруд по одному договору за 2016 та 2017 рік: вказати повне найменування замовника, його поштову адресу і телефон, найменування товару, кількість наданих послуг, суму договору по розрахункам. б) Копії, завірені підписом та печаткою учасника, листів-відгуків вказаних замовників щодо виконаних ДОГОВОРІВ. Таким чином, такою двозначною вимогою Замовник намагається ввести в оману учасників закупівлі, та уникнути конкуренції, зазначивши вимогу, що суперечить ст. 16 ЗУ "Про публічні закупівлі" (надалі - Закон). Так, ст. 16 Закону встановлений вичерпний перелік кваліфікаційних критеріїв до учасників. Пунктом 2 статті 16 Закону, замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: - наявність обладнання та матеріально-технічної бази; - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного ДОГОВОРУ. Крім того, вимога встановлена п.п."б" п.3 Додатку 1 ТД про надання листів-відгуків вказаних замовників щодо виконаних ДОГОВОРІВ є прямим порушенням Закону та дискримінує учасників, які не мають можливості надати інформацію (відгук) більш ніж щодо одного договору. По-друге: вимога, встановлена п. 4 додатку №1 ТД: "Довідка, складена у довільній формі, завірена печаткою учасника, яка містить відомості щодо відсутності претензій виконання умов договорів від замовників за 2016 та 2017 рр.", також суперечить ст.16 Закону, а саме: зазначена вимога не міститься в переліку кваліфікаційних вимог, які Замовник має право вимагати від учасників закупівлі. Додатково просимо звернути увагу, що перелік вимог встановлених ст. 16 Закону є ВИЧЕРПНИМ. Окрім того, відповідно до п. 4 ст. 16 Закону, "Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником". Враховуючи вищезазначене, вимоги встановлені п.п. "а" та "б" п.3 та п.4 Додатку 1 ТД є обмежуючими, дискримінаційними та порушують: - ст. 3 Закону (принципи здійснення закупівель); - ч. 3 статті 5 Закону (замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників); - ст. 16 Закону, якою визначений вичерпний перелік кваліфікаційних критеріїв до учасників; - п. 4 статті 22 Закону (тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників). Керуючись ст.3, ч. 3 ст. 5, ст.16, п. 4 ст. 22, ст.23 Закону, - ВИМАГАЄМО: 1. Привести п. 3 додатку №1 ТД до вимог Закону, виклавши його в наступній редакції: п.3 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору а) Довідка, складена у довільній формі, завірена печаткою учасника, яка містить відомості про досвід з обстеження та випробовування великих мостових споруд по одному договору за 2016 або 2017 рік: вказати повне найменування замовника, його поштову адресу і телефон, найменування товару, кількість наданих послуг, суму договору по розрахункам. б) Копія, завірена підписом та печаткою учасника, листа-відгука вказаного замовника щодо виконаного договору". 2. Виключити вимогу, встановлену п. 4 додатку №1 ТД. Додатково повідомляємо, що в разі незадоволення зазначеної Вимоги Замовником, ми будемо вимушені: - звернутися з відповідною Скаргою до органу оскарження, головного керівного органу вашого підприємства, міського голови м. Києва, з залученням засобів масової інформації; - залишити негативний відгук про дану закупівлю до системи впливу та контролю закупівель у системі Dozorro.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо, що відповідно до підпункту 1 пункту 1 Розділу 3 тендерної документації, документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, та завантаження файлів (документи в графічному вигляді (формат pdf, формат jpg тощо) - скановані або оцифровані розбірливі зображення затверджених документів у файлах графічного формату) з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (Додаток 1). Згідно пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації учасник на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору повинен надати: а) Довідку, складену у довільній формі, завірену печаткою учасника, яка містить відомості про досвід з обстеження та випробовування великих мостових споруд по одному договору за 2016 та 2017 рік: вказати повне найменування замовника, його поштову адресу і телефон, найменування товару, кількість наданих послуг, суму договору по розрахункам. б) Копії, завірені підписом та печаткою учасника, листів-відгуків вказаних замовників щодо виконаних договорів Згідно пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати довідку, складену у довільній формі, завірену печаткою учасника, яка містить відомості щодо відсутності претензій виконання умов договорів від замовників за 2016 та 2017 рр. Враховуючи, що мостові споруди мають найвищій клас наслідків (відповідальності) – СС3 значні наслідки загально-державного рівня (ДБН В.1.2-14-2009 «Система забезпечення надійності та безпеки будівельних об'єктів. Загальні принципи забезпечення надійності та забезпечення конструктивної безпеки будівель, споруд, будівельних конструкцій та основ»), а також з метою підтвердження належного виконання учасниками умов договорів щодо комплексного спеціального обстеження мостів та шляхопроводів, підприємством «Київавтошляхміст» встановлено зазначені вимоги. Відповідно до листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, яке є Уповноваженим органом, який здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації», вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому. Додатково звертаємо увагу на те, що відповідно до пункту 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Отже, враховуючи розміщення мостових споруд на магістральних вулицях столиці України і їх стратегічне значення, важливість результатів обстеження, та ризики відповідальності за утримання даних об’єктів, вимоги, що встановлені тендерною документацією є обґрунтованими та цілком доречними в даній закупівлі та не носять дискримінаційний характер учасників.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником

Оскарження кваліфікаційних критеріїв тендерної документації

Номер: a99b3ceb0639438485696ea681e1e53a
Ідентифікатор запиту: UA-2018-03-16-000624-c.a2
Назва: Оскарження кваліфікаційних критеріїв тендерної документації
Скарга:
До Антимонопольного комітету України Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Суб’єкт оскарження: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ» (ДП «КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ») (код ЄДРПОУ 31223828) Адреса: 50042, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Миколи Світальського, 1К електронна пошта: tenderkretc@gmail.com телефон: (056) 409-45-41 Замовник: Комунальне підприємство по ремонту і утриманню мостів і шляхів м. Києва «Київавтошляхміст» (код ЄДРПОУ 03359018 ) Адреса: 01013, м. Київ, Набережно-Печерська дорога, буд. 2. електронна пошта: tender@kasm.com.ua телефон: (044) 286-25-47 Інформація про закупівлю ID: 12e0432d4133497096427cdf5fdffa3f Ідентифікатор закупівлі: UA-2018-03-16-000624-c Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника – 22.03.2018 року Плата за подання скарги – 5 000,00 грн. Без ПДВ Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів «16» березня 2018 року Комунальне підприємство по ремонту і утриманню мостів і шляхів м. Києва «Київавтошляхміст» (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю UA-2018-03-16-000624-c «Послуги з комплексного спеціального обстеження шляхопроводу на перетині вул. Миропольської з Броварським проспектом і Святошино – Броварською лінією метрополітену біля станції метро «Чернігівська» в м. Києві (код за ДК 021:2015 - 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань)». Ознайомившись з Тендерною документацією (Далі — Документація), фахівці ДП «Криворізький ЕТЦ» виявили в ній вимоги, які не відповідають чинним стандартам і законодавству та обмежують конкуренцію, а саме: По-перше: п. 3 додатку №1 тендерної документації (надалі - ТД) відповідність учасника кваліфікаційним критеріям має підтверджуватись наявністю документального підтвердженого досвіду виконання аналогічного ДОГОВОРУ. Але, всупереч своїй же вимозі, замовником п.п. "а", "б" п.3 внесено протиріччя, що суперечить змісту п. 3 додатку №1, а саме: 3) Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного ДОГОВОРУ. а) Довідка, складена у довільній формі, завірена печаткою учасника, яка містить відомості про досвід з обстеження та випробовування великих мостових споруд по одному договору за 2016 та 2017 рік: вказати повне найменування замовника, його поштову адресу і телефон, найменування товару, кількість наданих послуг, суму договору по розрахункам. б) Копії, завірені підписом та печаткою учасника, листів-відгуків вказаних замовників щодо виконаних ДОГОВОРІВ. Таким чином, такою двозначною вимогою Замовник намагається ввести в оману учасників закупівлі та уникнути конкуренції, зазначивши вимогу, що суперечить ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі - Закон), адже для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, замовником, по суті, вимагається від учасників не один договір, а два. Крім того, вимога встановлена п.п."б" п.3 Додатку 1 ТД про надання листів-відгуків вказаних замовників щодо виконаних ДОГОВОРІВ є також прямим порушенням Закону та дискримінує учасників, які не мають можливості надати інформацію (відгук) більш ніж щодо одного договору. По-друге: вимога, встановлена п. 4 додатку №1 ТД: "Довідка, складена у довільній формі, завірена печаткою учасника, яка містить відомості щодо відсутності претензій виконання умов договорів від замовників за 2016 та 2017 рр.", також суперечить ст.16 Закону, а саме: зазначена вимога не міститься в переліку кваліфікаційних вимог, які Замовник має право вимагати від учасників закупівлі. Слід звернути увагу, що визначальною вимогою Закону, у разі, якщо Замовник бажає перевірити досвід учасника у виконанні аналогічного договору, є саме наявність досвіду учасників у виконання аналогічного договору, при цьому Законом не передбачені можливість обмежувати такий досвід роботи будь-якими часовими рамками, оскільки це є інструментом звуження економічної конкуренції потенційних учасників процедури закупівлі. Наявність порушених прав та охоронюваних законом інтересів обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, має відповідну необхідну матеріально-технічну базу, штат працівників для виконання умов договору, відповідні дозвільні документи, а також вже не перший рік їх надає замовникам цих послуг. Проте, через вищезазначені дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Державне підприємство «Криворізький експертно-технічний центр Держпраці» не може прийняти участь у закупівлі. Слід зазначити, що раніше, у 2017 році, Замовником вже були оголошені відкриті торги по закупівлі Послуг комплексного спеціального обстеження мостів м. Києва. Тендерні документації по цим торгам (UA-2017-06-12-002199-b, UA-2017-08-14-001394-a, UA-2017-08-22-001067-a) містили вимогу щодо надання одного договору з відгуком, вимога щодо надання довідки про відсутність претензій від Замовників передбачена не була (додаток №1 ТД). За результатами цих торгів, між Замовником та Скаржником, по окремим лотам, були укладені відповідні договори, надані послуги, та підписані акти приймання-здачі робіт у 2017 році без зауважень та/або розбіжностей. Таким чином, Замовник і Скаржник підтвердили, що роботи за укладеними договорами у 2017 році виконані без Претензій до жодної із сторін. Але, Замовник на початку 2018 року (незадовго до оголошення торгів), навмисно, як склалося враження, направив на адресу Скаржника необґрунтовану Претензію до вже виконаних договорів 2017 року. З метою збереження договірних відносин в подальшому, Скаржником були виконані вимоги Замовника та одночасно, неодноразово, зазначено Замовнику на безпідставність пред’явленої Претензії та наголошено на її відкликанні. Але, Замовником станом на 27.03.2018 ніяких дій з цього приводу не вчинено. Такі дії Замовника можна пов’язати з підготовкою до проведення торгів по закупівлі Послуг комплексного спеціального обстеження мостів м. Києва у 2018 році та встановлення дискримінаційних вимог до учасників, зазначених вище. Прикладом цього є участь Скаржника у наступних закупівлях 2018 року: № у ЦБД: UA-2018-01-29-001130-c, № у ЦБД: UA-2018-01-29-001330-c, UA-2018-02-05-000473-b, UA-2018-02-05-000143-a), де виключним фактором відхилення тендерної пропозиції Скаржника стала наявність Претензії від Замовника, мова про якої йшла вище. З урахуванням вищевикладеного вбачається, що вимоги встановлені п.п. "а" та "б" п.3 та п.4 Додатку 1 ТД є обмежуючими, дискримінаційними та порушують: - ст. 3 Закону (принципи здійснення закупівель); - ч. 3 статті 5 Закону (замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників); - ст. 16 Закону, якою визначений вичерпний перелік кваліфікаційних критеріїв до учасників; - п. 4 статті 22 Закону (тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників), а отже в цій частині мають бути внесені відповідні зміни до ТД. Окремо звертаємо увагу на те, що скарги з аналогічних питань були предметом розгляду органу оскарження у сфері публічних закупівель, за результатами розгляду яких, та за сприянням органу оскарження, замовники приводили ТД у відповідність із вимогами законодавства шляхом внесення відповідних змін. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства. Додатки: 1. Докази оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету. З повагою, Директор ДП «Криворізький ЕТЦ» Кливець П.В. м.п. Скановані документи додаються
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.04.2018 21:06
Дата виконання рішення Замовником: 05.05.2018 14:21
Коментар замовника щодо усунення порушень: За рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 17.04.2018 №3588-р/пк-пз Комунальне підприємство по ремонту і утриманню мостів і шляхів м. Києва «Київавтошляхміст» зобов’язано внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – «ДК 021:2015 - 71630000-3 – Послуги з технічного огляду та випробовувань», оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2018-03-16-000624-c, з метою усунення порушень, які викладені у мотивувальній частині рішення.На підставі викладеного, тендерним комітетом прийнято рішення щодо внесення змін до тендерної документації по закупівлі в електронній системі закупівлі № UA-2018-03-16-000624-c.
Автор: ДП"КРИВОРІЗЬКИЙ ЕТЦ", Кливець Петро +380564094541 tenderkretc@gmail.com http://www.etc.dp.ua