-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт ліфтової шахти з влаштування ліфту в дитячому корпусі КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ОВІДІОПОЛЬСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ «ОВІДІОПОЛЬСЬКА ЛІКАРНЯ» за адресою: Одеська обл. смт. Овідіополь, вул. Т. Шевченка, 422
Торги не відбулися
1 818 397.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 091.99 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 091.99 UAH
Період оскарження:
05.02.2024 17:14 - 14.02.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Номер:
9435b48422cb4acaa365bdf617b09493
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-05-014607-a.b3
Назва:
Скарга
щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокольне рішення № 53 про відхилення пропозиції скаржника.pdf 25.05.2024 10:33
- Лист-згода з проектом Договору.pdf 25.05.2024 10:33
- СКАРГА.pdf 25.05.2024 10:33
- СКАРГА.docx 25.05.2024 10:33
- Протокольне рішення № 48 про продовження строку розгляду ТП.pdf 25.05.2024 10:33
- Технічна специфікація (Додаток 3 до ТД).docx 25.05.2024 10:33
- лист-згода з тех.специфікацією.pdf 25.05.2024 10:33
- Договір про закупівлю (Додаток 5 до ТД).doc 25.05.2024 10:33
- Договірна ціна.pdf 25.05.2024 10:33
- sign.p7s 25.05.2024 10:34
- рішення від 28.05.2024 № 9299.pdf 28.05.2024 17:39
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.06.2024 № 9777.pdf 05.06.2024 14:21
- рішення від 04.06.2024 № 9777.pdf 07.06.2024 12:10
- Пояснення на скаргу_1.doc 29.05.2024 13:45
- ЛИСТ.pdf 29.05.2024 13:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.05.2024 10:36
Дата розгляду скарги:
04.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.05.2024 17:39
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
07.06.2024 12:11
Пункт скарги
Номер:
b2885a61bedd414babf23f8557c77e2b
Заголовок пункту скарги:
Оскаржуємо дію замовника щодо неправомірного відхилення пропозиції скаржника, відповідно до протокольного рішення від 20.05.2024р. № 53
Опис заперечення:
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо невідповідності тендерної пропозиції Скаржника встановленим вимогам тендерної документації, що підтверджується наступним:
1. Порушено вимоги Додатку № 5 до Тендерної документації.
1. Порушено вимоги Додатку № 5 до Тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовник відхиляє тендерну пропозицію Скаржника, із зазначенням аргументації:
«не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
У Замовника відсутні законні підстави для відхилення пропозиції Скаржника, а його дії свідчать про порушення основних принципів здійснення публічних закупівель: добросовісної конкуренції; об'єктивного та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
У рамках цієї процедури закупівлі, Замовник вже двічі приймав незаконні рішення, що підтверджується відповідними рішеннями Комісії Антимонопольного комітету України, а саме:
1. 14.03.2024 року неправомірним рішенням уповноваженої особи був визначений переможець закупівлі – ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГРАНД-ГАЗ-СЕРВІС».
Скаржник оскаржив неправомірні дії замовника щодо визначення переможця, що підтверджується рішенням КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) від 26.03.2024 року Вих.№ 5453-р/пк-пз
Замовником на підставі рішення Комісії, відповідно до протоколу від 29.03.2024 року Вих. № 37 було скасовано неправомірне рішення щодо визначення переможцем ПП «ГРАНД-ГАЗ-СЕРВІС».
2. Після скасування рішення про неправомірно визначеного переможця торгів, Замовник вирішив не продовжувати кваліфікацію пропозиції Скаржника та вирішив відмінити закупівлю у звʼязку із відсутністю подальшої потреби в закупівлі, згідно протоколу від 04.04.2024 року Вих. № 42.
Скаржник оскаржив незаконні дії замовника та рішенням КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія АМКУ) від 18.04.2024 року Вих.№ 6953-р/пк-пз скасовано неправомірне рішення про відміну процедури закупівлі.
Замовник виконав рішення Комісії АМКУ та продовжив розгляд тендерної пропозиції Скаржника.
Під час розгляду пропозиції Скаржника, Замовник подовжив розгляд пропозиції Скаржника до 20 робочих днів (Протокольне рішення уповноваженої особи № 48 від 06.05.2024 року, додається).
20.05.2024 року, на чотирнадцятий день після чергового продовження строку розгляду пропозиції скаржника, замовник відхиляє її, як таку що не відповідає тендерної документації в тому числі умовам технічної специфікації, та вкотре проігнорував вимоги законодавства про закупівлі.
Вищезазначені дії замовника свідчить про узгодженість поведінки під час кваліфікації пропозицій, з метою усунення інших учасників.
На думку замовника Договірна ціна скаржника не відповідає зазначеним в Додатку № 5 до тендерної документації вимогам, а саме відсутня інформація згідно якого нормативного документа вона розроблена.
Скаржник не погоджується з рішенням замовника, виходячи з наступного:
По-перше,
Додаток № 5 до Тендерної документації є ДОГОВОРОМ про закупівлю робіт (додається), сторони якого є ЗАМОВНИК та ПІДРЯДНИК (Переможець процедури закупівлі).
Так, п.3.3. цього Договору зазначено про те, що Договірна ціна робіт динамічна та розраховується відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України (Мінрегіону) від 01.11.2021 року № 281.
Скаржник в своєї пропозиції надав ЛИСТ-ЗГОДУ від 16.02.2024 року Вих. № 34 (додається), в якому погодився з договором, зазначений у Додатку 5 до тендерної документації, чим виконав вимогу п. 6.3.1 Розділу VI Тендерної документації.
По-друге,
Додаток № 3 до тендерної документації (Технічні, кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ) (додається), містить єдину вимогу щодо розрахунку ціни тендерної пропозиції - має бути виконаний у програмному комплексі АВК, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині розрахунків договірних цін та має бути наданий у порядку передбаченому п. 3.6.3 Розділу ІІІ ТД), а саме: Договірна ціна; Лист-згода з технічною специфікацією (Додаток 2 до тендерної документації). Скаржник надав в своєї пропозиції Договірну ціну, яка виконана в програмному комплексі АВК (надається) та лист-згоду з технічною специфікацією від 16.02.2024 року Вих. № 28 (додається).
Отже, виходячи з вищевикладеного, Скаржник в своїй пропозиції виконав всі вимоги тендерної документації, тим самим підтвердив її відповідність.
Також, хочемо зауважити на тому, що до наданих в пропозиції розрахунків та застосованих нормативів в них жодних зауважень замовником не надано.
Отже, надана скаржником договірна ціна повністю відповідає вимогам, зазначеним в Додатку 2 до тендерної документації.
Виходячи з викладеного, замовник навмисно зловживає поняттям, таких як ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ (Додаток 2 до ТД) та ДОГОВІР про виконання робіт (Додаток 5 до ТД), для того щоб не визнавати переможцем учасника, який не вигідний для нього.
«не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
У Замовника відсутні законні підстави для відхилення пропозиції Скаржника, а його дії свідчать про порушення основних принципів здійснення публічних закупівель: добросовісної конкуренції; об'єктивного та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
У рамках цієї процедури закупівлі, Замовник вже двічі приймав незаконні рішення, що підтверджується відповідними рішеннями Комісії Антимонопольного комітету України, а саме:
1. 14.03.2024 року неправомірним рішенням уповноваженої особи був визначений переможець закупівлі – ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГРАНД-ГАЗ-СЕРВІС».
Скаржник оскаржив неправомірні дії замовника щодо визначення переможця, що підтверджується рішенням КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) від 26.03.2024 року Вих.№ 5453-р/пк-пз
Замовником на підставі рішення Комісії, відповідно до протоколу від 29.03.2024 року Вих. № 37 було скасовано неправомірне рішення щодо визначення переможцем ПП «ГРАНД-ГАЗ-СЕРВІС».
2. Після скасування рішення про неправомірно визначеного переможця торгів, Замовник вирішив не продовжувати кваліфікацію пропозиції Скаржника та вирішив відмінити закупівлю у звʼязку із відсутністю подальшої потреби в закупівлі, згідно протоколу від 04.04.2024 року Вих. № 42.
Скаржник оскаржив незаконні дії замовника та рішенням КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія АМКУ) від 18.04.2024 року Вих.№ 6953-р/пк-пз скасовано неправомірне рішення про відміну процедури закупівлі.
Замовник виконав рішення Комісії АМКУ та продовжив розгляд тендерної пропозиції Скаржника.
Під час розгляду пропозиції Скаржника, Замовник подовжив розгляд пропозиції Скаржника до 20 робочих днів (Протокольне рішення уповноваженої особи № 48 від 06.05.2024 року, додається).
20.05.2024 року, на чотирнадцятий день після чергового продовження строку розгляду пропозиції скаржника, замовник відхиляє її, як таку що не відповідає тендерної документації в тому числі умовам технічної специфікації, та вкотре проігнорував вимоги законодавства про закупівлі.
Вищезазначені дії замовника свідчить про узгодженість поведінки під час кваліфікації пропозицій, з метою усунення інших учасників.
На думку замовника Договірна ціна скаржника не відповідає зазначеним в Додатку № 5 до тендерної документації вимогам, а саме відсутня інформація згідно якого нормативного документа вона розроблена.
Скаржник не погоджується з рішенням замовника, виходячи з наступного:
По-перше,
Додаток № 5 до Тендерної документації є ДОГОВОРОМ про закупівлю робіт (додається), сторони якого є ЗАМОВНИК та ПІДРЯДНИК (Переможець процедури закупівлі).
Так, п.3.3. цього Договору зазначено про те, що Договірна ціна робіт динамічна та розраховується відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України (Мінрегіону) від 01.11.2021 року № 281.
Скаржник в своєї пропозиції надав ЛИСТ-ЗГОДУ від 16.02.2024 року Вих. № 34 (додається), в якому погодився з договором, зазначений у Додатку 5 до тендерної документації, чим виконав вимогу п. 6.3.1 Розділу VI Тендерної документації.
По-друге,
Додаток № 3 до тендерної документації (Технічні, кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ) (додається), містить єдину вимогу щодо розрахунку ціни тендерної пропозиції - має бути виконаний у програмному комплексі АВК, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині розрахунків договірних цін та має бути наданий у порядку передбаченому п. 3.6.3 Розділу ІІІ ТД), а саме: Договірна ціна; Лист-згода з технічною специфікацією (Додаток 2 до тендерної документації). Скаржник надав в своєї пропозиції Договірну ціну, яка виконана в програмному комплексі АВК (надається) та лист-згоду з технічною специфікацією від 16.02.2024 року Вих. № 28 (додається).
Отже, виходячи з вищевикладеного, Скаржник в своїй пропозиції виконав всі вимоги тендерної документації, тим самим підтвердив її відповідність.
Також, хочемо зауважити на тому, що до наданих в пропозиції розрахунків та застосованих нормативів в них жодних зауважень замовником не надано.
Отже, надана скаржником договірна ціна повністю відповідає вимогам, зазначеним в Додатку 2 до тендерної документації.
Виходячи з викладеного, замовник навмисно зловживає поняттям, таких як ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ (Додаток 2 до ТД) та ДОГОВІР про виконання робіт (Додаток 5 до ТД), для того щоб не визнавати переможцем учасника, який не вигідний для нього.
×
-
Назва доказу:
Договірна ціна
-
Опис доказу:
Наданий доказ підтверджує відповідність пропозиції скаржника вимогам тендерної документації, зокрема: технічної специфікації (Додатку 3 до ТД) на предмет виконання розрахунків в програмному комплексі АВК
-
Повʼязаний документ:
Договірна ціна.pdf
-
-
Назва доказу:
Лист-згода з технічною специфікацією
-
Опис доказу:
Наданий доказ підтверджує надання скаржником згоди з технічною специфікацією щодо надання розрахунків, виконаних в програмному комплексі АВК
-
Повʼязаний документ:
лист-згода з тех.специфікацією.pdf
-
-
Назва доказу:
Технічна специфікація (Додаток 3 до ТД)
-
Опис доказу:
Наданий доказ підтверджує єдину вимогу щодо розрахунку ціни пропозиції - має бути виконаний у програмному комплексі АВК, що і було виконано скаржником.
-
Повʼязаний документ:
Технічна специфікація (Додаток 3 до ТД).docx
-
-
Назва доказу:
Лист-згода з проектом договору
-
Опис доказу:
Наданий доказ підтверджує виконання скаржником вимог п. 6.3.1. Розділу VІ Тендерної документації щодо погодження з умовами договору
-
Повʼязаний документ:
Лист-згода з проектом Договору.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір про закупівлю (Додаток 5 до ТД)
-
Опис доказу:
Наданий доказ підтверджує порушення замовником вимог Додатку № 5 до тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Договір про закупівлю (Додаток 5 до ТД).doc
-
-
Назва доказу:
Протокольне рішення № 48
-
Опис доказу:
Наданий доказ підтверджує порушення замовником п. 10 ст 29 Закону "Про публічні закупівлі", а саме: чергове продовження строку розгляду щодо одного і того ж учасника
-
Повʼязаний документ:
Протокольне рішення № 48 про продовження строку розгляду ТП.pdf
-
-
Назва доказу:
протокольне рішення № 53
-
Опис доказу:
Наданий доказ підтверджує порушення замовником пп. 2 п. 44 Особливостей
-
Повʼязаний документ:
Протокольне рішення № 53 про відхилення пропозиції скаржника.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобовʼязати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Номер:
622b00d8bfca4195997fc105b401bc5b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-05-014607-a.a1
Назва:
Скарга
щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- кну-настанова-з-визначення-вартсоті-будівництва.pdf 15.03.2024 11:29
- 17 Договірна ціна.pdf 15.03.2024 11:29
- СКАРГА.pdf 15.03.2024 11:29
- СКАРГА.docx 15.03.2024 11:29
- Протокол 33.pdf 15.03.2024 11:29
- sign.p7s 15.03.2024 11:32
- рішення від 18.03.2024 №4816.pdf 18.03.2024 16:32
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.03.2024 №5453.pdf 27.03.2024 12:48
- рішення від 26.03.2024 №5453.pdf 29.03.2024 12:33
- Протокол 37.pdf 29.03.2024 13:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.03.2024 11:39
Дата розгляду скарги:
26.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.03.2024 16:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.03.2024 12:34
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Розглянувши Ваш Висновок від 26.03.2024р. № 5453-р/пк-пз. Уповноваженою особою було прийнято , про скасування рішення № 33 від 14.03.2024р. згідно з яким, було визначено участника ПП "ГРАНД - ГАЗ - СЕРВІС" переможцем та намір укласти договір про закупівлю. Протокол рішення додається.
Пункт скарги
Номер:
a5e2d1351d244d2c8fb649ac73239617
Заголовок пункту скарги:
Оскаржуємо дію замовника щодо неправомірного визначення переможцем учасника, відповідно до Протоколу від 14.03.2024 року № 33 (Далі - Протокол)
Опис заперечення:
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відповідності тендерної пропозиції Переможця встановленим вимогам тендерної документації, що підтверджується наступним:
1. Прописання закупівлі під Переможця;
2. Невідповідність пропозиції учасника - Переможця умовам технічної специфікації, згідно Додатку № 3 до тендерної документації.
1. Прописання закупівлі під Переможця;
2. Невідповідність пропозиції учасника - Переможця умовам технічної специфікації, згідно Додатку № 3 до тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Максимальні відсотки щодо нецінової оцінки повністю відображають інформацію щодо наявності у Переможця таких критеріїв як: Обсяг виконаних (реалізованих) на об’єктах будівництва будівельно-монтажних робіт - Понад 30 млн. грн. – 20% та Наявність кваліфікованих працівників - 25 працівників і більше – 10%, що дає змогу Переможцю мати найвищий коефіцієнт для визначення мінімальної приведеної ціни. Незважаючи на те, що остаточна вартість пропозиції на 355 714, 28 гривень більша пропозиції Скаржника, та становить 1 785 714, 28 гривень з ПДВ.
Встановивши вищенаведені критерії оцінки, Замовник свідомо та навмисно:
- порушує статті 16 та 29 Закону «Про публічні закупівлі»;
- завищує вартість предмету закупівлі:
- обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та можуть бути визнанні переможцем торгів.
Статтею 29 Закону «Про публічні закупівлі» визначено критерії оцінки, які можуть бути застосовані для оцінки тендерних пропозицій, зокрема – «…ціна разом з іншими критеріями оцінки …. які пов'язані із предметом закупівлі…».
Замовник не довів, як саме Обсяг виконаних (реалізованих) на об’єктах будівництва будівельно-монтажних робіт у розмірі більше 30 млн. грн. та Наявність кваліфікованих працівників більше 25 осіб пов'язано із предметом закупівлі, оголошена вартість (бюджет) якого складає 1,8 млн. грн. та потребує до 5 осіб кваліфікованих працівників. Окрім того, навіть не зазначено яку саме кваліфікацію повинні мати працівники.
Те, що Замовник називає «критеріями оцінки» - є кваліфікаційними критеріями, які визначаються статтею 16 Закону «Про публічні закупівлі».
Пунктом 3 статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей, зазначено наступне: у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного, замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для застосування інших критеріїв, окрім ціни.
2. Замовник торгів встановив вимогу, щодо надання «розрахунку ціни тендерної пропозиції, який має бути виконаний у програмному комплексі АВК, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині розрахунків договірних цін та має бути наданий у порядку передбаченому п. 3.6.3 Розділу ІІІ ТД. З цією метою, Учасники, до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, надають, відповідно до своєї початкової ціни, виконані згідно вимог Додатку №3 наступні документи, зокрема: договірну ціну.
Пунктом 3.3. Розділу 3 Проекту договору про закупівлю робіт (Додаток 5) визначено про те, що договірна ціна є динамічною на весь термін виконання робіт».
Переможець в складі своєю пропозиції надав договірну ціну на будівництво Капітальний ремонт ліфтової шахти з влаштування ліфту в дитячому корпусі КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ОВІДІОПОЛЬСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ «ОВІДІОПОЛЬСЬКА ЛІКАРНЯ» за адресою: Одеська обл. смт. Овідіополь, вул. Т. Шевченка, 422» («код ДК 021:2015 4545300-7-«Капітальний ремонт і реставрація»), що здійснюється в 2024 році, складену в поточних цінах станом на 09 лютого 2024 р. Вид договірної ціни: динамічна. Визначена згідно з Настановою, Наказ від 01.11.2021 № 281 (зі змінами).
Переможець процедури закупівлі в Договірній ціні врахував кошти на покриття ризиків (п. 9 Розрахунок №11) в розмірі 2919,64 грн. без ПДВ, у тому числі на будівельні роботи: 1076,83 грн. без ПДВ.
Проте, п. 5.31. КНУ Настанова з визначення вартості будівництва (зі змінами) зазначено: У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) можуть враховуватись кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонується, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі:
1) стадії проектування;
2) виду будівництва;
3) технічної та технологічної складності обʼєкта будівництва, складності виконання будівельних робіт;
4) тривалості будівництва;
5) способів фінансування будівництва;
6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому:
а) за твердої договірної ціни – в розмірі до 1,5%;
б) за динамічної договірної ціни – не враховується.
У даному випадку, переможець не дотримався вимог, оскільки в його пропозиції присутні відповідні розділи зазначення загальної суми по розділу та суми коштів на покриття ризиків за динамічною договірною ціною. Це є суттєвим порушенням вимог тендерної документації, оскільки завданням замовника є отримання повної та точної інформації про вартість робіт для забезпечення прозорості і об'єктивності оцінки тендерних пропозицій.
Закон України "Про публічні закупівлі" вимагає, аби учасники тендеру дотримувалися зазначених вимог тендерної документації. Невиконання чи неповне виконання цих вимог є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
Також, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, зазначається, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів після його припинення, замовники повинні особливо ретельно перевіряти відповідність пропозицій учасників встановленим вимогам, щоб забезпечити ефективність та прозорість використання бюджетних коштів.
Отже, враховуючи вищевказане, включення у пропозицію переможця позицій, що не відповідають вимогам технічного завдання, є достатньою підставою для відхилення його пропозиції згідно з положеннями Закону України "Про публічні закупівлі".
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця підлягала відхиленню на підставі п. 44 Постанови № 1178 від 12.10.2022 року у разі, коли: 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Встановивши вищенаведені критерії оцінки, Замовник свідомо та навмисно:
- порушує статті 16 та 29 Закону «Про публічні закупівлі»;
- завищує вартість предмету закупівлі:
- обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та можуть бути визнанні переможцем торгів.
Статтею 29 Закону «Про публічні закупівлі» визначено критерії оцінки, які можуть бути застосовані для оцінки тендерних пропозицій, зокрема – «…ціна разом з іншими критеріями оцінки …. які пов'язані із предметом закупівлі…».
Замовник не довів, як саме Обсяг виконаних (реалізованих) на об’єктах будівництва будівельно-монтажних робіт у розмірі більше 30 млн. грн. та Наявність кваліфікованих працівників більше 25 осіб пов'язано із предметом закупівлі, оголошена вартість (бюджет) якого складає 1,8 млн. грн. та потребує до 5 осіб кваліфікованих працівників. Окрім того, навіть не зазначено яку саме кваліфікацію повинні мати працівники.
Те, що Замовник називає «критеріями оцінки» - є кваліфікаційними критеріями, які визначаються статтею 16 Закону «Про публічні закупівлі».
Пунктом 3 статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей, зазначено наступне: у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного, замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для застосування інших критеріїв, окрім ціни.
2. Замовник торгів встановив вимогу, щодо надання «розрахунку ціни тендерної пропозиції, який має бути виконаний у програмному комплексі АВК, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині розрахунків договірних цін та має бути наданий у порядку передбаченому п. 3.6.3 Розділу ІІІ ТД. З цією метою, Учасники, до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, надають, відповідно до своєї початкової ціни, виконані згідно вимог Додатку №3 наступні документи, зокрема: договірну ціну.
Пунктом 3.3. Розділу 3 Проекту договору про закупівлю робіт (Додаток 5) визначено про те, що договірна ціна є динамічною на весь термін виконання робіт».
Переможець в складі своєю пропозиції надав договірну ціну на будівництво Капітальний ремонт ліфтової шахти з влаштування ліфту в дитячому корпусі КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ОВІДІОПОЛЬСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ «ОВІДІОПОЛЬСЬКА ЛІКАРНЯ» за адресою: Одеська обл. смт. Овідіополь, вул. Т. Шевченка, 422» («код ДК 021:2015 4545300-7-«Капітальний ремонт і реставрація»), що здійснюється в 2024 році, складену в поточних цінах станом на 09 лютого 2024 р. Вид договірної ціни: динамічна. Визначена згідно з Настановою, Наказ від 01.11.2021 № 281 (зі змінами).
Переможець процедури закупівлі в Договірній ціні врахував кошти на покриття ризиків (п. 9 Розрахунок №11) в розмірі 2919,64 грн. без ПДВ, у тому числі на будівельні роботи: 1076,83 грн. без ПДВ.
Проте, п. 5.31. КНУ Настанова з визначення вартості будівництва (зі змінами) зазначено: У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) можуть враховуватись кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонується, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі:
1) стадії проектування;
2) виду будівництва;
3) технічної та технологічної складності обʼєкта будівництва, складності виконання будівельних робіт;
4) тривалості будівництва;
5) способів фінансування будівництва;
6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому:
а) за твердої договірної ціни – в розмірі до 1,5%;
б) за динамічної договірної ціни – не враховується.
У даному випадку, переможець не дотримався вимог, оскільки в його пропозиції присутні відповідні розділи зазначення загальної суми по розділу та суми коштів на покриття ризиків за динамічною договірною ціною. Це є суттєвим порушенням вимог тендерної документації, оскільки завданням замовника є отримання повної та точної інформації про вартість робіт для забезпечення прозорості і об'єктивності оцінки тендерних пропозицій.
Закон України "Про публічні закупівлі" вимагає, аби учасники тендеру дотримувалися зазначених вимог тендерної документації. Невиконання чи неповне виконання цих вимог є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
Також, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, зазначається, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів після його припинення, замовники повинні особливо ретельно перевіряти відповідність пропозицій учасників встановленим вимогам, щоб забезпечити ефективність та прозорість використання бюджетних коштів.
Отже, враховуючи вищевказане, включення у пропозицію переможця позицій, що не відповідають вимогам технічного завдання, є достатньою підставою для відхилення його пропозиції згідно з положеннями Закону України "Про публічні закупівлі".
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця підлягала відхиленню на підставі п. 44 Постанови № 1178 від 12.10.2022 року у разі, коли: 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Кошторисні норми України "Настанова з визначення вартості будівництва"
-
Опис доказу:
Наданий доказ підтверджує наявність порушення у складі пропозиції переможця, що не відповідають вимогам технічного завдання, зокрема: пп. 6 п. 5.31 КНУ Настанова з визначення вартості будівництва (зі змінами)
-
Повʼязаний документ:
кну-настанова-з-визначення-вартсоті-будівництва.pdf
-
-
Назва доказу:
Договірна ціна учасника - переможця
-
Опис доказу:
Наданий доказ підтверджує наявність порушення в тендерній пропозиції переможця, що є достатньою підставою для відхилення його пропозиції на підставі п. 44 Постанови № 1178 від 12.10.2022 року у разі коли: 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
17 Договірна ціна.pdf
-
-
Назва доказу:
протокол № 33
-
Опис доказу:
Наданий доказ підтверджує порушення замовником пп. 2 п. 44 Особливостей
-
Повʼязаний документ:
Протокол 33.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Номер:
c3684d250cb447fab5a03311a64ce5a3
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-05-014607-a.b2
Назва:
Скарга
щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Скарга:
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 18.04.2024 № 6953.pdf 23.04.2024 10:59
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.04.2024 № 6953.pdf 19.04.2024 13:35
- рішення від 12.04.2024 № 6533.pdf 12.04.2024 16:57
- sign.p7s 10.04.2024 18:27
- ПРОТОКОЛ №1.pdf 10.04.2024 18:26
- СКАРГА.docx 10.04.2024 18:26
- СКАРГА.pdf 10.04.2024 18:26
- рішення від 26.03.2024 №5453.pdf 10.04.2024 18:26
- Протокол 37.pdf 10.04.2024 18:26
- ПРОТОКОЛ 42.pdf 10.04.2024 18:26
- Протокол 33.pdf 10.04.2024 18:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.04.2024 18:29
Дата розгляду скарги:
18.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.04.2024 16:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.04.2024 11:00
Дата виконання рішення Замовником:
30.04.2024 10:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Уповноваженою особою замовника виконано рішення АМКУ шляхом скасування відміни процедури закупівлі.
Пункт скарги
Номер:
22b768b0576b4e8f8f0d43e3e96b1d53
Заголовок пункту скарги:
Оскаржуємо дію замовника щодо неправомірної відміни процедури закупівлі, відповідно до Протоколу № 42 від 04.04.2024 року (Далі - Протокол)
Опис заперечення:
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відміни процедури відкритих торгів з особливостями та вважає що це рішення суперечить нормам Особливостей та Закону України “Про публічні закупівлі” № 922-VIII від 25.12.2015 р. (далі – Закон про закупівлі), порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та недискримінація учасників та рівне ставлення до них, що підтверджується наступним:
1. Порушено пункт 1 Розділ VІ. Відміна замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися.
1. Порушено пункт 1 Розділ VІ. Відміна замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Замовник відміняє процедуру відкритих торгів з особливостями, а саме:
«на підставі підпункту 1 пункту 47 Особливостей, у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг».
У Замовника відсутні законні підстави для відміни тендеру, а його дії свідчать про порушення основних принципів здійснення публічних закупівель, виходячи з наступного:
По-перше,
Замовником 14.03.2024 року, згідно з Протоколом № 33 (додається) неправомірним рішенням уповноваженої особи був визначений переможець закупівлі – ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГРАНД-ГАЗ-СЕРВІС».
Скаржник оскаржив неправомірні дії замовника щодо визначення переможця, що підтверджується рішенням КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) від 26.03.2024 року Вих.№ 5453-р/пк-пз (надалі Рішення - додається).
Замовником на підставі рішення Комісії, відповідно до протоколу від 29.03.2024 року Вих. № 37 (додається) було скасовано неправомірне рішення щодо визначення переможцем ПП «ГРАНД-ГАЗ-СЕРВІС».
Отже, виходячи з вищевикладеного, до рішення Комісії, закупівля була потрібна замовнику.
По-друге,
Замовник після скасування свого неправомірного рішення щодо визначення переможця, продовжив кваліфікації з 29.03.2024 року. Станом на 08.04.2024 року скаржник очікує рішення.
Але, замовник вирішив не продовжувати розгляд пропозиції скаржника на предмет відповідності вимогам тендерної документації та вирішив неправомірно відмінити закупівлю на підставі протоколу №1 засідання антикризової комісії КНП ОСР «Овідіопольська лікарня» від 01.04.2024, заслухавши доповідь медичного директора Салати Т.О. щодо діяльності закладу в розрізі діяльності закладу щодо пакетів надання медичної допомоги: «Профілактика, діагностика, спостереження та лікування в амбулаторних умовах», «Стаціонарна паліативна медична допомога дорослим та дітям», «Мобільна паліативна медична допомога дорослим та дітям», пославшись на лист Національної служби здоров’я України (надалі – НСЗУ) № 249/9-17-24 від 04.01.2024 року щодо укладання договорів про медичне обслуговування населення строком до 1 квітня 2024 року.
Тобто, виходячи з вищевикладеного, та беручи до уваги відсутність укладених договорів з НЗСУ станом на 01.04.2024 року, замовник хоче звернути увагу на те, що він не має власних коштів для здійснення оплати робіт за предметом закупівлі.
Тим часом, п. 3.1. розділу 3 проекту договору про закупівлю робіт (Додаток 5) замовник зазначив про те, що він бере на себе бюджетні зобов’язання відповідно до ст. 48 Бюджетного кодексу України виключно в межах відповідних фактичних надходжень бюджетних коштів.
Отже, замовник навмисно зловживає поняттям видів фінансувань, таких як власні та бюджетні кошти, для того щоб відмінити торги, не визнаючи переможцем учасника, який не вигідний для нього.
Також, хочемо звернути вашу увагу на те, що замовник в своєму протоколі на відміну торгів посилається на лист НЗСУ датований 04.01.2024 року, а процедуру закупівлі він розпочав 05.02.2024 року. Отже, на момент здійснення процедури закупівлі замовник володів інформацією стосовно укладеного договору з НЗСУ, та йому не нічого не мішало почати процедуру закупівлі і визначити переможця за цією процедурою. Тож, не зрозуміло, що змінилося після оскарження дій замовника щодо неправомірного визначення переможця та скасування ним незаконного рішення.
Виходячи з вищевикладеного, замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни торгів у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, окрім доповіді медичного директора закладу КНП ОСР «Овідіопольська лікарня».
«на підставі підпункту 1 пункту 47 Особливостей, у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг».
У Замовника відсутні законні підстави для відміни тендеру, а його дії свідчать про порушення основних принципів здійснення публічних закупівель, виходячи з наступного:
По-перше,
Замовником 14.03.2024 року, згідно з Протоколом № 33 (додається) неправомірним рішенням уповноваженої особи був визначений переможець закупівлі – ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГРАНД-ГАЗ-СЕРВІС».
Скаржник оскаржив неправомірні дії замовника щодо визначення переможця, що підтверджується рішенням КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) від 26.03.2024 року Вих.№ 5453-р/пк-пз (надалі Рішення - додається).
Замовником на підставі рішення Комісії, відповідно до протоколу від 29.03.2024 року Вих. № 37 (додається) було скасовано неправомірне рішення щодо визначення переможцем ПП «ГРАНД-ГАЗ-СЕРВІС».
Отже, виходячи з вищевикладеного, до рішення Комісії, закупівля була потрібна замовнику.
По-друге,
Замовник після скасування свого неправомірного рішення щодо визначення переможця, продовжив кваліфікації з 29.03.2024 року. Станом на 08.04.2024 року скаржник очікує рішення.
Але, замовник вирішив не продовжувати розгляд пропозиції скаржника на предмет відповідності вимогам тендерної документації та вирішив неправомірно відмінити закупівлю на підставі протоколу №1 засідання антикризової комісії КНП ОСР «Овідіопольська лікарня» від 01.04.2024, заслухавши доповідь медичного директора Салати Т.О. щодо діяльності закладу в розрізі діяльності закладу щодо пакетів надання медичної допомоги: «Профілактика, діагностика, спостереження та лікування в амбулаторних умовах», «Стаціонарна паліативна медична допомога дорослим та дітям», «Мобільна паліативна медична допомога дорослим та дітям», пославшись на лист Національної служби здоров’я України (надалі – НСЗУ) № 249/9-17-24 від 04.01.2024 року щодо укладання договорів про медичне обслуговування населення строком до 1 квітня 2024 року.
Тобто, виходячи з вищевикладеного, та беручи до уваги відсутність укладених договорів з НЗСУ станом на 01.04.2024 року, замовник хоче звернути увагу на те, що він не має власних коштів для здійснення оплати робіт за предметом закупівлі.
Тим часом, п. 3.1. розділу 3 проекту договору про закупівлю робіт (Додаток 5) замовник зазначив про те, що він бере на себе бюджетні зобов’язання відповідно до ст. 48 Бюджетного кодексу України виключно в межах відповідних фактичних надходжень бюджетних коштів.
Отже, замовник навмисно зловживає поняттям видів фінансувань, таких як власні та бюджетні кошти, для того щоб відмінити торги, не визнаючи переможцем учасника, який не вигідний для нього.
Також, хочемо звернути вашу увагу на те, що замовник в своєму протоколі на відміну торгів посилається на лист НЗСУ датований 04.01.2024 року, а процедуру закупівлі він розпочав 05.02.2024 року. Отже, на момент здійснення процедури закупівлі замовник володів інформацією стосовно укладеного договору з НЗСУ, та йому не нічого не мішало почати процедуру закупівлі і визначити переможця за цією процедурою. Тож, не зрозуміло, що змінилося після оскарження дій замовника щодо неправомірного визначення переможця та скасування ним незаконного рішення.
Виходячи з вищевикладеного, замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни торгів у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, окрім доповіді медичного директора закладу КНП ОСР «Овідіопольська лікарня».
×
-
Назва доказу:
Протокол № 37 від 29.03.2024
-
Опис доказу:
Наданий доказ підтверджує бажання замовника продовжити процедуру закупівлі, після законного рішення Колегії АМКУ
-
Повʼязаний документ:
Протокол 37.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол № 33 від 14.03.2024
-
Опис доказу:
Наданий доказ підтверджує потрібність в закупівлі, отже був неправомірно визначений переможець
-
Повʼязаний документ:
Протокол 33.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення колегії АМКУ щодо неправомірного визначення переможця
-
Опис доказу:
Наданий доказ підтверджує порушення замовником щодо проведення процедури закупівлі
-
Повʼязаний документ:
рішення від 26.03.2024 №5453.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол № 1 від 01.04.2024
-
Опис доказу:
Наданий доказ підтверджує порушення замовником п. 50 Особливостей
-
Повʼязаний документ:
ПРОТОКОЛ №1.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол № 42 від 04.04.2024
-
Опис доказу:
Наданий доказ підтверджує порушення замовником п. 50 Особливостей
-
Повʼязаний документ:
ПРОТОКОЛ 42.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
Зобовʼязати замовника скасувати рішення про відміну закупівлі