• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Послуги із благоустрою населених пунктів, прибирання, підмітання вулиць на території Оноківської сільської ради, Ужгородського району, Закарпатської області» Код ДК 021:2015:90610000-6

Завершена

2 233 333.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 22 333.33 UAH
Період оскарження: 05.02.2024 15:01 - 10.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Неправомірне відхилення тендерної пропозиції учасника "ТОВ Уж-менеджер"

Номер: ae21ac3347e8478cb017692f03be1f85
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-05-010611-a.b1
Назва: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції учасника "ТОВ Уж-менеджер"
Скарга:
Замовник не надавши учаснику ТОВ "Уж-менеджер" строк 24 години на усунення невідповідностей передбачений пунктом 43 Особливостей №1178 та частиниою дев'ятою статті 26 Закону України "Про публічні закупівлі" відхилив пропозицію Скаржника через невідповідність кваліфікаційному критерію.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.03.2024 16:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.03.2024 18:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: Про скасування рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі «Послуги із благоустрою населених пунктів, прибирання, підмітання вулиць на території Оноківської сільської ради, Ужгородського району, Закарпатської області» Код ДК 021:2015:90610000-6 (далі – Закупівля), на підставі частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Замовником скасовано рішення про відхилення ТОВ "Уж Менеджер"
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ "УЖ МЕНЕДЖЕР", Пастухов Валерій Федорович 380502863271 Staff1986.2013@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 4e46d0f1e3dd4ee192b42605fd5c4664
Заголовок пункту скарги: Протокольне рішення Замовника № 19/02 від 28 лютого 2024 року про відхилення пропозиції учасника закупівлі "ТОВ Уж-Менеджер" 41650954
Опис заперечення: Розкриття пропозицій учасників відбулось 13 лютого 2024 року о 13:31, відповідно до п.37 Особливостей, кінцевий строк розгляду пропозиції Скаржника, з урахуванням продовження такого строку Замовником, був днем 20 лютого 2024 року.
19 лютого 2024 року Замовник своїм протоколом УО № 14/02 прийняв рішення про продовження строку розгляду пропозицій не більше ніж 20 робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції, відповідно до наведеного рішення Замовника, граничний строк розгляду тендерної пропозиції Скаржника є день 12 березня 2024 року.
Відповідно кінцевий строк розміщення повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель є день 08 березня 2024 року.
Отже Замовник мав можливість здійснити публікацію такого повідомлення, без порушення строків.

Замовником ж було прийняте рішення № 19/02 від 28.02.2024 р., про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Уж-менеджер», в якому зазначено наступна підстава відхилення (цитата):

«У відповідності до пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Пунктом 1.2 Додатку 1 тендерної документації встановлена вимога про надання довідки з інформацією про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних (не менше двох) за предметом закупівлі договорів; Пунктом 1.2.1 Додатку 1 тендерної документації встановлено вимогу щодо аналогічних договорів: Аналогічними вважаються повністю виконані договори протягом останніх трьох років або діючі договори виконані не менше 90% за характером робіт/надання послуг у відповідності до предмету даної закупівлі; Пунктом 1.2.2 Додатку 1 тендерної документації встановлено вимогу щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів: Для підтвердження зазначеної в довідці інформації учасник повинен надати:
- сканований оригінал договору щодо виконання аналогічних видів робіт/послуг (з усіма укладеними додатковими угодами та додатками до договору).
- підтвердження про виконання договору в повному обсязі (акти виконаних робіт або наданих послуг);
Надана Учасником інформація та документи у складі тендерної пропозиції, що зазначена у довідці про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних (не менше двох) за предметом закупівлі договорів не відповідає вимогам встановленим пунктом 1.2.1 Додатку 1 тендерної документації та пунктом 1.2.2 Додатку 1 тендерної документації, а отже Учасник не підтвердив встановлений тендерною документацією замовника кваліфікаційний критерій передбачений ст.16 Закону про наявність досвіду виконання аналогічних договорів. З огляду на зазначене виникли обставини, передбачені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей та тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Враховуючи вищезазначене, уповноважена особа
ВИРІШИВ:
1. На підставі положень пункту 44 Особливостей та ст 31 Закону - тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, - відхилити пропозицію учасника закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ "УЖ МЕНЕДЖЕР" 41650954.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Опис суті пункту скарги: згідно аналізу Тендерної пропозиції Учасника ФОП "ТОПОЛЬНИЦЬКИЙ ЮРІЙ БОГДАНОВИЧ", пропозиція якого є наступною найбільш економічно вигідною після пропозиції Скаржника, вбачається невідповідність Тендерної пропозиції вказаного учасника (який мав потенційно бути визначений переможцем) до Тендерної документації Замовника. Дана інформація має важливе значення з огляду на наступне.

Проаналізувавши закупівлі даного Замовника, вбачається, що останній при виборі Переможця закупівлі неодноразово надавав перевагу саме ФОП "ТОПОЛЬНИЦЬКИЙ ЮРІЙ БОГДАНОВИЧ., навіть за наявності в інших Учасників більш економічно вигідних пропозицій. Також звертаємо Вашу увагу на те, шо Замовник не вперше порушував законодавство у сфері публічних закупівель та у супереч висновків ДАСУ та АМКУ (наприклад: UA-2021-06-25-005569-c), якими встановлено наявність порушень та невідповідності тендерних пропозицій цього ж самого учасника ФОП Топольницький Ю.Б., визнавав останнього переможцем та укладав з ФОП Топольницький Ю.Б. договори за результатами проведення закупівель.(Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-07-26-006662-b).
Проаналізувавши закупівлі учасника ФОП Топольницький Ю.Б., вбачається, що останній заточений на участь лише в закупівлях Замовника, або комунальних підприємствах Замовника, більшість з укладених Договорів між Замовником та ФОП Топольницький Ю.Б., це прямі договори без проведення процедур відкритих торгів.

Вказані вище дії Замовника свідчать про узгоджену позицію з Учасником Закупівлі, а саме відхилення тендерної пропозиції Скаржника, яка визнана системою, як найбільш економічно вигідною з метою визнання переможцем ФОП Топольницький Ю.Б.
Замовник зазначає, що Надана Учасником інформація та документи у складі тендерної пропозиції, що зазначена у довідці про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних (не менше двох) за предметом закупівлі договорів не відповідає вимогам встановленим пунктом 1.2.1 Додатку 1 тендерної документації та пунктом 1.2.2 Додатку 1 тендерної документації, а отже Учасник не підтвердив встановлений тендерною документацією замовника кваліфікаційний критерій передбачений ст.16 Закону про наявність досвіду виконання аналогічних договорів.

Чим саме вказана інформація та документи у складі тендерної пропозиції Скаржника не відповідає вимогам Замовника, останній не зазначає, як і не зазначає у своєму протокольному рішенні, з яких обґрунтованих підстав Замовником не було надано Скаржнику 24 години на усунення невідповідностей у тендерній пропозиції.
У разі ж надання Скаржнику такої можливості, шляхом публікації повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, останній мав би змогу надати додаткові договори для підтвердження свого кваліфікаційного критерію. (Додаток 3 та Додаток 4)

Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Пунктом 43 Особливостей визначено: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю інформації та/або документів, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, зокрема відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Встановлена норма дає замовнику можливість не відхиляти найбільш економічно вигідну пропозицію, у разі, якщо вона містить незначні помилки, недоліки тощо. Отже, замовник економить кошти, а якщо б довелося повторно оголошувати торги за неможливості виправити невідповідності – економить також час Замовника.

Отже, замовник безумовно відхиляє пропозицію учасника без надання 24 годин на виправлення, у разі відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).

Тобто пропозиція учасника відхиляється, якщо останній взагалі не завантажив забезпечення тендерної пропозиції. Недоліки та помилки в оформленні забезпечення (банківської гарантії), наприклад, помилки в тексті, не додана ліцензія на банківську діяльність або довіреність на особу, що підписала забезпечення тендерної пропозиції виправляються протягом 24 годин.

Так само пропозиція учасника відхиляється, якщо в ній відсутня інформація та/або документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а саме інформація/ документи учасником не подані.

Щодо інших невідповідностей тендерної пропозиції, замовник має надати учаснику 24 години на їх виправлення.

У разі, коли учасник не виправив протягом 24 годин виявлені замовником невідповідності в інформації та/або документах, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених Замовником невідповідностей, тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі відхиляється.

Надання 24 годин на виправлення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника процедури закупівлі, у випадках, що передбачені законодавством у сфері закупівель – обов’язок Замовника, а не його право. Ненадання Замовником можливості Скаржнику виправити всі наявні невідповідності тендерної пропозиції є прямим порушенням прав Скаржника, наданих останньому Особливостями, та відповідно таке підлягає скасуванню.

Разом з тим, жодних інших невідповідностей у тендерній пропозиції Скаржника Замовником не зазначено, та не обгрунтовано, інших підстав відхилення тендерної пропозиції Скаржника.

З огляду на наведене - Замовник не довів правомірність відхилення тендерної пропозиції Скаржника.

Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині протокольного рішення, Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника з наведених підстав.

Неправомірно відхиливши тендерну пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.

До аналогічних висновків дійшов Орган оскарження у своєму рішенні № 1225-р/пк-пз від 02.02.2023 року.

Враховуючи вищевикладене, Скаржник вважає, що прийняте Замовником протокольне рішення № 19/02 від 28.02.2024 р., про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Уж-менеджер» порушують його законні права та інтереси в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Так, Замовником порушено принципи, що передбачені ч.1 ст. 5 Закону: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.

Згідно п.1 та п.2 ч.18 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги, орган оскарження має право прийняти рішення: про встановлення або відсутність порушення процедури закупівлі; про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема, зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення. Враховуючи вищевикладені порушення, допущені Замовником у даній процедурі закупівлі Скаржник вважає, що рішення Замовника № 19/02 від 28.02.2024 р., про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Уж-менеджер» - підлягає скасуванню.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника