• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти

Завершена

689 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 447.50 UAH
Період оскарження: 05.02.2024 12:53 - 29.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА

Номер: 81949f4789004527a687b13d313be686
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-05-006892-a.a1
Назва: СКАРГА
Скарга:
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Ватутінське комунальне виробниче підприємство "Водоканал" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі 09130000-9 Нафта і дистилянти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-02-05-006892-a, зокрема: 1. Привести тендерну документацію у відповідність до Особливостей здійснення публічних закупівель затверджених Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 року; 2. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності власних АЗС.
Дата розгляду скарги: 21.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.02.2024 18:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.02.2024 13:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: 5 лютого 2024 року було оголошено Відкриті торги з особливостями на закупівлю паливно-мастильних матеріалів ID: UA-2024-02-05-006892-a, які були призупинені в зв’язку зі скаргою товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Інтерференц Систем" від 09 лютого 2024 року. 26.02.2024 року отримано Рішення від 21.02.2024 № 3312 комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. В оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями розділ «Інша інформація» внесено зміни 1. Вступна частина: Оголошення розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). Терміни, які використовуються в цьому оголошенні, вживаються у значенні, наведеному в Законі змінено на Оголошення розроблено відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель затверджених Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року Терміни, які використовуються в цьому оголошенні також відповідно Особливостей здійснення публічних закупівель затверджених Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року 2. п.1 вислів «Замовник відхиляє пропозицію, згідно ч 13 ст 14 Закону України «Про публічні закупівлі»», змінено на « Замовник відхиляє пропозицію, відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель затверджених Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року» 3. п.4 п.п. - наявність власних АЗС в радіусі 10 км від Центральної садиби Ватутінського комунального виробничого підприємства «Водоканал» змінено на - наявність АЗС в радіусі 10 км від Центральної садиби Ватутінського комунального виробничого підприємства «Водоканал»;
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 76fe9ef34eb4427295b005b0ce2db600
Заголовок пункту скарги: неузгодженність вимог документації законодавству з питань публічних закупівель
Опис заперечення: Замовником оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2024-02-05-006892-a, при цьому тендерна документації та додатки до неї опубліковано з порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 року, а саме в частині:
У тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту.
А отже Замовник повинен у тендерній документації зазначити підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Документація Замовника не містить підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення, що не узгоджується з чинним законодавством з питань публічних закупівель та порушує частину 1 Особливостей, де визначено, що ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Таким чином, Замовник повинен вимагати від учасників підтвердження відсутності підстав, визначених в пункті 47 Особливостей, а саме підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
1.2. Згідно пункту 1 розділу Інша інформація Оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, Замовником встановлено підставу відхилення пропозицій учасника, яка не узгоджується з пунктом 44 Особливостей, а саме:

«1. Відхилення пропозиції учасника:
Замовник відхиляє пропозицію, згідно ч 13 ст 14 Закону України «Про публічні закупівлі»»

Процитовані вище підстави відхилення пропозиції учасника не узгоджуються з чинним законодавством з питань публічних закупівель, зокрема не відповідають положенням пунктів 44 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: 1. Про неузгодженість умов тендерної документації між собою та неузгодженість до чинного законодавства:
Опис суті пункту скарги: Замовником оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2024-02-05-006892-a, при цьому тендерна документації та додатки до неї опубліковано з порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 року, а саме в частині:
1.1. Згідно п. 28 Особливостей - Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
У тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту.
А отже Замовник повинен у тендерній документації зазначити підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Документація Замовника не містить підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення, що не узгоджується з чинним законодавством з питань публічних закупівель та порушує частину 1 Особливостей, де визначено, що ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Таким чином, Замовник повинен вимагати від учасників підтвердження відсутності підстав, визначених в пункті 47 Особливостей, а саме підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
1.2. Згідно пункту 1 розділу Інша інформація Оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, Замовником встановлено підставу відхилення пропозицій учасника, яка не узгоджується з пунктом 44 Особливостей, а саме:

«1. Відхилення пропозиції учасника:
Замовник відхиляє пропозицію, згідно ч 13 ст 14 Закону України «Про публічні закупівлі»»

Процитовані вище підстави відхилення пропозиції учасника не узгоджуються з чинним законодавством з питань публічних закупівель, зокрема не відповідають положенням пунктів 44 Особливостей
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 9713e04891a74e65847925b365c1f158
Заголовок пункту скарги: наявність АЗС у власності учасника
Опис заперечення: 1. В пункті 4 розділу Інша інформація: Оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС на праві власності Учасників:
«Учасник повинен надати в електронному (сканованому) вигляді в складі своєї пропозиції наступні документи:
- наявність власних АЗС в радіусі 10 км від Центральної садиби Ватутінського комунального виробничого підприємства «Водоканал»;»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Опис суті пункту скарги: Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності в радіусі 10 км від Центральної садиби Ватутінського комунального виробничого підприємства «Водоканал».
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві власності, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Укрнафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС Укрнафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації