-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015:45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт Великосамбірського ЗЗСО І-ІІІ ст. за адресою: Сумська область, Конотопський район, с.Великий Самбір, вул.Дептівська, 2а)
Торги відмінено
11 051 836.85
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 110 518.37 UAH
мін. крок: 1% або 110 518.37 UAH
Період оскарження:
05.02.2024 11:17 - 10.02.2024 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога щодо оскарження акту огляду
Номер:
77bebfd0ea1c4b45acda1664db9e4cc1
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-05-004143-a.a3
Назва:
Вимога щодо оскарження акту огляду
Вимога:
Вимога до закупівлі № UA-2024-02-05-004143-a
Уповноваженою особою на здійснення публічних закупівель відділу освіти Попівської сільської ради Конотопського району Сумської області було оголошено відкриті торги за предметом: «ДК 021:2015:45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт Великосамбірського ЗЗСО І-ІІІ ст. за адресою: Сумська область, Конотопський район, с.Великий Самбір, вул.Дептівська, 2а)» (UA-2024-02-05-004143-a).
Уважно вивчивши тендерну документація нами було виявлено дискримінаційну вимогу, у зв’язку з чим виникла необхідність у цій вимозі.
Так, зокрема, відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації було встановлено наступну вимогу: «Учасник за власні кошти обов’язково повинен відвідати та обстежити об’єкт, а також ознайомитись з будь-якою інформацією необхідною для підрахунку обсягів виконання вище зазначених робіт, з підписанням відповідного акту огляду об’єкта (в довільній формі) з Замовником. Зазначений акт, підписаний Учасником та Замовником, подається у складі пропозиції Учасника. В акті обов’язково зазначається: найменування об’єкту, найменування Замовника, дата та час складання та підписання цього акту.»
Вважаємо цю вимогу дискримінаційною та такою, що створює антиконкурентні умови в закупівлі у зв’язку із наступним.
Відповідно до ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Засади щодо здійснення публічних закупівель на території України регламентовані ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Зокрема, до таких засад відносяться: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Натомість вимога щодо надання в складі тендерної пропозиції учасника акту відвідування об’єкта порушує засади, визначені в ст. 5 Закону.
Оскільки в такому випадку Замовник має вплив на потенційних учасників: замовник може підписати відповідний акт та допустити на об’єкт одного (свого) учасника, а інших – ні.
Такі дії Замовника є антиконкурентними, оскільки націлені на спотворення результатів торгів.
Окрім того немає жодної практичної причини встановлювати таку вимогу, оскільки будь – який потенційний учасник може ознайомитися із об’єктом, проєктно – кошторисною документацією без підписання відповідного акту. До того ж в складі тендерної документації наявне технічне завдання ( Додаток 2) та Підсумкова відомість ( окремим файлом). Цього є достатньо для формування учасниками їх тендерних пропозицій.
Отже, приходимо до висновку, що головною метою такої вимог є спотворення результатів торгів, створення антиконкурентних обставин та сприяння для «свого» учасника.
Звертаємо увагу Замовника, що 06.02.2020 Північно-східним офісом Держаудитслужби затверджено висновок про результати моніторингу закупівлі №UA-2019-12-12-004772-b, яким зокрема встановлено наявність у тендерній документації оспорюваного положення щодо наявності акт відвідування, яке на думку органу ДАСУ, є порушенням Закону України Про публічні закупівлі (UA-2019-12-12-004772-b).
Також звертаємо увагу Замовника на Моніторинг № UA-M-2021-09-08-000126, оголошення № UA-2021-08-02-001396-a. За результатами проведеного моніторингу виявлено: « … відповідно до вимог Додатку 1 до тендерної документації обов’язковою умовою участі в процедурі закупівлі є здійснення учасником попереднього обстеження (огляду) об’єкта для визначення детального обсягу виконання робіт та подання пропозиції. За результатом попереднього обстеження (огляду) об’єкта представниками учасника, замовник, надає представнику(ам) учасника документ, який підтверджує факт обстеження (огляду) об’єкта, із обов’язковим зазначенням назви об’єкту, ПІБ уповноважених представників замовника та учасника, який учасник надає у складі пропозиції. Однак, встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушує принципи закупівель встановлені статтею 5 Закону, якими передбачена об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням». Аналогічний висновок містить і моніторинг № UA-M-2021-01-05-000024, оголошення: № UA-2020-11- 16-006274-c.
Окрім того Антимонопольним комітетом України неодноразово було сформовано позицію, що подібна вимога є дискримінаційною. Так, наприклад, в рішенні Колегії № 21047-р/пк-пз від 15.09.2021, оголошення № UA-2021-08-25-004585-a органом оскарження було сформовано наступну позицію: «за таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт за підписом представника замовника та представника учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, скаржника. З незалежних від учасника підстав уповноважені особи замовника можуть не допустити учасника до об’єкту за вказаною адресою в оголошенні та не підписати зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозицій таких учасників.»
Аналогічну позицію містить Рішення Колегії №21047-р/пк-пз від 15.09.2021 року.
Такої ж позиції притримуються і суди, зокрема Рішення по справі № 903/432/21 від 07 вересня 2021 року.
За таких обставин ВИМАГАЄМО усунути дискримінаційну вимогу, визначену в Додатку №2 до тендерної документації шляхом внесення відповідних змін до ТД.
У випадку незадоволення наших законних вимог будемо вимушені звернутися до Антимонопольного комітету України та органу державного фінансового контролю (ДАСУ).
Пов'язані документи:
Учасник
- Оскарження акту огляду 09.02.2024 17:56
Дата подачі:
09.02.2024 17:56
Вирішення:
На Вашу вимогу щодо оскарження акту огяду повідомляємо наступне. У ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано:
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
5. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Також наголошуємо, що у п.3 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що Замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
З метою ознайомлення всіх учасників з об’єктом у Додатку 2 до тендерної документації вказана вимога про надання акту ознайомлення. Оскільки факту недопущення учасника до об’єкту замовником за вказаною адресою в оголошенні не встановлено, тому Вашу скаргу вважаємо безпідставною. Відвідування об’єкту з подальшим складанням акту забезпечить вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю та об’єкт.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
акт відвідування об`єкту
Номер:
80e896c6aa45467285367d3c39420f60
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-05-004143-a.b2
Назва:
акт відвідування об`єкту
Вимога:
Уповноваженою особою на здійснення публічних закупівель відділу освіти Попівської сільської ради Конотопського району Сумської області було оголошено відкриті торги за предметом: «ДК 021:2015:45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт Великосамбірського ЗЗСО І-ІІІ ст. за адресою: Сумська область, Конотопський район, с.Великий Самбір, вул.Дептівська, 2а)» (UA-2024-02-05-004143-a).
Уважно вивчивши тендерну документація нами було виявлено дискримінаційну вимогу, у зв’язку з чим виникла необхідність у цій вимозі.
Так, зокрема, відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації було встановлено наступну вимогу: «Учасник за власні кошти обов’язково повинен відвідати та обстежити об’єкт, а також ознайомитись з будь-якою інформацією необхідною для підрахунку обсягів виконання вище зазначених робіт, з підписанням відповідного акту огляду об’єкта (в довільній формі) з Замовником. Зазначений акт, підписаний Учасником та Замовником, подається у складі пропозиції Учасника. В акті обов’язково зазначається: найменування об’єкту, найменування Замовника, дата та час складання та підписання цього акту.»
Вважаємо цю вимогу дискримінаційною та такою, що створює антиконкурентні умови в закупівлі у зв’язку із наступним.
Відповідно до ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Засади щодо здійснення публічних закупівель на території України регламентовані ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Зокрема, до таких засад відносяться: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Натомість вимога щодо надання в складі тендерної пропозиції учасника акту відвідування об’єкта порушує засади, визначені в ст. 5 Закону.
Оскільки в такому випадку Замовник має вплив на потенційних учасників: замовник може підписати відповідний акт та допустити на об’єкт одного (свого) учасника, а інших – ні.
Такі дії Замовника є антиконкурентними, оскільки націлені на спотворення результатів торгів.
Окрім того немає жодної практичної причини встановлювати таку вимогу, оскільки будь – який потенційний учасник може ознайомитися із об’єктом, проєктно – кошторисною документацією без підписання відповідного акту. До того ж в складі тендерної документації наявне технічне завдання ( Додаток 2) та Підсумкова відомість ( окремим файлом). Цього є достатньо для формування учасниками їх тендерних пропозицій.
Отже, приходимо до висновку, що головною метою такої вимог є спотворення результатів торгів, створення антиконкурентних обставин та сприяння для «свого» учасника.
Звертаємо увагу Замовника, що 06.02.2020 Північно-східним офісом Держаудитслужби затверджено висновок про результати моніторингу закупівлі №UA-2019-12-12-004772-b, яким зокрема встановлено наявність у тендерній документації оспорюваного положення щодо наявності акт відвідування, яке на думку органу ДАСУ, є порушенням Закону України Про публічні закупівлі (UA-2019-12-12-004772-b).
Також звертаємо увагу Замовника на Моніторинг № UA-M-2021-09-08-000126, оголошення № UA-2021-08-02-001396-a. За результатами проведеного моніторингу виявлено: « … відповідно до вимог Додатку 1 до тендерної документації обов’язковою умовою участі в процедурі закупівлі є здійснення учасником попереднього обстеження (огляду) об’єкта для визначення детального обсягу виконання робіт та подання пропозиції. За результатом попереднього обстеження (огляду) об’єкта представниками учасника, замовник, надає представнику(ам) учасника документ, який підтверджує факт обстеження (огляду) об’єкта, із обов’язковим зазначенням назви об’єкту, ПІБ уповноважених представників замовника та учасника, який учасник надає у складі пропозиції. Однак, встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушує принципи закупівель встановлені статтею 5 Закону, якими передбачена об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням». Аналогічний висновок містить і моніторинг № UA-M-2021-01-05-000024, оголошення: № UA-2020-11- 16-006274-c.
Окрім того Антимонопольним комітетом України неодноразово було сформовано позицію, що подібна вимога є дискримінаційною. Так, наприклад, в рішенні Колегії № 21047-р/пк-пз від 15.09.2021, оголошення № UA-2021-08-25-004585-a органом оскарження було сформовано наступну позицію: «за таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт за підписом представника замовника та представника учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, скаржника. З незалежних від учасника підстав уповноважені особи замовника можуть не допустити учасника до об’єкту за вказаною адресою в оголошенні та не підписати зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозицій таких учасників.»
Аналогічну позицію містить Рішення Колегії №21047-р/пк-пз від 15.09.2021 року.
Такої ж позиції притримуються і суди, зокрема Рішення по справі № 903/432/21 від 07 вересня 2021 року.
За таких обставин ВИМАГАЄМО усунути дискримінаційну вимогу, визначену в Додатку №2 до тендерної документації шляхом внесення відповідних змін до ТД.
У випадку незадоволення наших законних вимог будемо вимушені звернутися до Антимонопольного комітету України та органу державного фінансового контролю (ДАСУ).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.02.2024 17:51
Вирішення:
На Вашу вимогу щодо оскарження акту огяду повідомляємо наступне. У ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано:
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
5. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Також наголошуємо, що у п.3 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що Замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
З метою ознайомлення всіх учасників з об’єктом у Додатку 2 до тендерної документації вказана вимога про надання акту ознайомлення. Оскільки факту недопущення учасника до об’єкту замовником за вказаною адресою в оголошенні не встановлено, тому Вашу скаргу вважаємо безпідставною. Відвідування об’єкту з подальшим складанням акту забезпечить вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю та об’єкт.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Оскарження акту огляду
Номер:
76fc85fd66b041ac9474b2ec16f1b52b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-05-004143-a.b1
Назва:
Оскарження акту огляду
Вимога:
Вимога щодо оскарження акта огляду
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.02.2024 16:29
Вирішення:
Шановний учасник, уточніть, будь ласка, Вашу вимогу.
Статус вимоги:
Задоволено