-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з поводження з побутовими відходами (перевезення, захоронення)
Призупинено
3 157 649.04
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 31 576.49 UAH
мін. крок: 1% або 31 576.49 UAH
Період оскарження:
02.02.2024 15:35 - 07.02.2024 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
СКАРГА що стосується тендерної документації
Номер:
0a224f36f4e549098e080d35dc88d4eb
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-02-012034-a.c1
Назва:
СКАРГА що стосується тендерної документації
Скарга:
СКАРГА
що стосується тендерної документації
(в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»)
І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) Комунальним підприємством «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» , код в ЄДРПОУ 04805918 (далі - Замовник), оголошено відкриті торги (з особливостями) за предметом: Предмет закупівлі – Послуги з поводження з побутовими відходами (перевезення, захоронення) (код ДК 021:2015 - 90510000-5 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям), оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-02-02-012034-a
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій встановлено до 10 лютого 2024 року до 00:00 за київським часом.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АВТОМОБІЛІ ХАРКІВ» (далі - Скаржник) має намір прийняти участь у вказаній вище закупівлі. Однак, ознайомившись із тендерною документацією, Скаржником було виявлено вимоги, що суттєво обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
Відповідно до пункту 1 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
- інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, що підтверджують відповідність предмету закупівлі встановленим вимогам Замовника в Додатку 1 до тендерної документації – довідка Учасника в довільній формі про підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником в Додатку 1 до тендерної документації, або підписаний Додаток 1 до тендерної документації;
У Додатку № 1 до тендерної документації містить, Замовник встановив умови про технічні, якісні та кількісні вимоги до предмета закупівлі, та документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації до предмета закупівлі у спосіб, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Послуга полягає в завантаженні силами Замовника у контейнери 1,1 м3 , вивезення Виконавцем транспортним засобом або транспортними засобами побутових відходів та забезпечення остаточного їх захоронення (розміщення) у спеціально відведених місцях чи об’єктах таким чином, щоб довгостроковий вплив відходів на навколишнє природне середовище та здоров’я людини не перевищував установлених нормативів.
Перевезення побутових відходів здійснюється спеціально обладнаними транспортними засобами. Захоронення відходів дозволяється тільки на спеціально обладнаних для цього полігонах/звалищах. Термічне оброблення (спалювання) відходів дозволяється лише на спеціально призначених для цього підприємствах чи об'єктах.
Обсяг вивезення виконавцем побутових відходів проводиться з розрахунку 0,227 т/м3 (тобто, вага завантажених відходів у контейнер становить не більше 250 кг для контейнера 1,1 м3).
Надання послуг з поводження з побутовими відходами (перевезення, захоронення) повинно здійснюватися відповідно до Закону України «Про управління відходами» від 20 червня 2022 року №2320-ІХ, Правил надання послуг з управління побутовими відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2023 року № 835, Правил благоустрою території міста Харкова, затверджених рішенням 11 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 16.11.2011 № 504/11 та інших нормативно – правових актів України.
Відповідно до ЗУ «Про управління відходами» збирання та вивезення побутових відходів у межах певної території здійснюються юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування, спеціально обладнаними для цього транспортними засобами. Надавач послуг повинен бути визначеним виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові відповідно до вимог законодавства.
Строк надання послуг: з дати укладання цього договору по 31.12.2024 року за заявкою Замовника протягом 48 годин з моменту отримання заявки та можливістю надання послуг у вихідні дні.
Загальне накопичення відходів на об’єктах Замовника: 17 799,6 м3
Викладені умови тендерної документації є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, з огляду на нижчевикладене.
По-перше:
ТОВ «АВТОМОБІЛІ ХАРКІВ» має можливості для виконання умов договору про закупівлю, та має для цього все необхідне обладнання, матеріально-технічну базу, спеціально обладнаний транспорт та інші ресурси. ТОВ «АВТОМОБІЛІ ХАРКІВ» має понад 20 укладених та виконаних належних чином договорів з комунальними підприємствами м. Харкова, що були укладені в тому числі і за результатами проведених процедур закупівель ( наприклад Процедури закупівель №UA-2021-12-13-005024-b , UA-2022-02-02-001247-b, UA-2022-01-13-001873-c, UA-2021-12-14-004780-c), та понад 10 років у сфері надання послуг з вивезення відходів.
Але вимоги, що встановлені Замовником, унеможливлюють участь ТОВ «АВТОМОБІЛІ ХАРКІВ» у цій процедурі закупівлі. За визначених умов, взяти участь у цій закупівлі зможуть лише ті учасники, що визначені Виконавчим комітетом Харківської міської ради як виконавці послуг з вивезення побутових відходів у м. Харкові.
Таким чином, Замовником невиправдано звужено поняття виконавця послуг договору і жодним чином не обґрунтовано у тендерній документації - чому договір має бути укладено саме з учасником процедури закупівлі який має такий статус, якщо послуги, що закуповуються, є розповсюдженими у комунальній галузі і не залежать жодним чином від наявного (або ненаявного статусу) учасника. Отже, вказані вище вимоги безпідставно унеможливлюють участь у закупівлі Скаржника.
Зазначеними вище вимогами Замовник фактично створив перешкоду у доступі у участі до процедури закупівлі тим учасникам, які можуть виконати умови договору про закупівлю, але не мають статусу виконавця послуг, у тому числі і Скаржнику. Замовник штучно обмежує конкуренцію, встановивши дискримінаційні вимоги, які дозволять прийняти участь у тендері дуже обмеженій кількості учасників ( лише дві компанії в м. Харків мають статус виконавця послуг).
Крім того, з метою можливості виконання такої вимоги Замовника торгів, ТОВ «АВТОМОБІЛІ ХАРКІВ» звернувся до Харківської міської ради листом про можливість надання учаснику статусу виконавця послуг, однак станом на дату подання скарги жодної відповіді не отримав. (докази додаються) Але в будь-якому випадку, можливість участі у процедурі закупівлі Скаржника залежить від бажання (або не бажання) третьої сторони яка не є Замовником процедури закупівлі. При цьому Виконавчий комітет Харківської міської ради є зацікавленою стороною, та надає такий статус виключно комунальним підприємствам, в яких засновником є Харківська міська рада ( наприклад КП «Комплекс з вивозу побутових відходів»).
По друге:
Дана вимога Замовника є взагалі незаконною, та такою що не відповідає чинному законодавству України.
Відповідно до п. 1 ст. 33 Закону України «Про управління відходами» від 20 червня 2022 року № 2320-IX (із змінами) передбачено, що "Послуга з управління побутовими відходами є комунальною послугою і надається відповідно до законодавства про житлово-комунальні послуги та правил, встановлених Кабінетом Міністрів України, з урахуванням регіональних та місцевих планів управління відходами та правил благоустрою населеного пункту". Правила надання послуги з управління побутовими відходами, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2023 № 835 (далі за текстом – Правила), які "визначають механізм надання суб’єктами господарювання у сфері управління відходами незалежно від форми власності послуги з управління побутовими відходами у містах, селищах і селах" (пункт 1 Правил).
В абзаці 5 пункту 2 Правил чітко визначені споживачі, яким надаються "послуги з управління побутовими відходами у містах, селищах і селах", а саме - "споживач - індивідуальний споживач (фізична або юридична особа, яка є співвласником багатоквартирного будинку, власником будівлі (зокрема власником індивідуального садибного житлового будинку) або колективний споживач (юридична особа, що об’єднує споживачів у будівлі та в їх інтересах укладає договір про надання послуги з управління побутовими відходами)".
Пунктом 9 Правил також чітко визначено перелік місць, які обладнуються відповідними засобами для надання послуги з управління побутовими відходами у містах, селищах і селах, а саме: - "Для забезпечення надання послуги з управління відходами житлові масиви і внутрішньодворові території, дороги загального користування, зупинки громадського транспорту та інші об’єкти благоустрою населених пунктів, а також місця проведення масових заходів обладнуються контейнерними майданчиками для роздільного збирання побутових відходів, урнами для збирання побутових відходів згідно з правилами благоустрою населеного пункту, регіональними та місцевими планами управління відходами та відповідно до укладених договорів про надання послуги з управління побутовими відходами".
Одже, відповідно до вказаних положень законодавства України , Замовник, з точки зору зазначеного конкретного правового припису в Правилах, до споживачів взагалі не відноситься. Одже, перелічені норми законодавства на Замовника взагалі не розповсюджуються.
Крім того, оскільки, Відповідно до ЗУ «Про управління відходами» суб’єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, хочемо зазначити, що Рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 22.04.2020 № 248, яким були визначені "виконавці послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові" на підставі виконання постанов Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070 та від 16.11.2011 № 1173, які відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 08.08.2023 № 835 та від 25.08.2023 № 918 на момент оголошення даної закупівлі вже втратили чинність.
А конкурс щодо визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові за умови виконання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2023 № 918 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів" на момент подання скарги не проведено.
Відповідно до вищезазначеного, Замовник процедури закупівлі не є суб’єктом господарювання, на якого не розповсюджуються Правила, а також за відсутністю на даний час проведеного в м. Харкові конкурсу відповідно до п. 6 Правил ("Суб’єкти господарювання, які здійснюють операції із збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України порядку згідно з частиною третьою статті 33 Закону України “Про управління відходами”"), все одно вимагає підтверджуючі документи, про статус надавача послуг, всупереч чинному законодавству, та які на момент виходу даної закупівлі отримати неможливо.
Враховуючи вищезазначене, законні права Скаржника можуть бути поновлені шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме виключення дискримінаційної умови щодо визначення Учасника виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові відповідно до вимог законодавства.
Також звертаймо увагу на отримання ТОВ «АВТОМОБІЛІ ХАРКІВ» позитивного висновку №914-р/пк-пз від 16.01.2024 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель по процедурі закупівлі UA-2024-01-02-002812-a щодо подібної дискримінаційної вимоги.
ІІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування:
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 5, 7, 9, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», та пунктами 55-67 Особливостей:
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду;
2. Зобов'язати Комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» привести тендерну документацію за процедурою закупівлі: Послуги з поводження з побутовими відходами (перевезення, захоронення) (код ДК 021:2015 - 90510000-5 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям), оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-02-02-012034-a, у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій:
1. Копія аналогічних виконаних договорів за процедурами закупівель №UA-2021-12-13-005024-b , UA-2022-02-02-001247-b, UA-2022-01-13-001873-c, UA-2021-12-14-004780-c.
2. Копія листа – звернення про можливість визначення ТОВ «АВТОМОБІЛІ – ХАРКІВ» виконавцем послуг з вивозу побутових відходів та докази його відправлення
3. Тендерна документація Замовника торгів.
4. Позитивний висновок №914-р/пк-пз від 16.01.2024 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель по процедурі закупівлі UA-2024-01-02-002812-a
Пов'язані документи:
Учасник
- Докази 3 5. Додаток 5 Перелік документів.docx 06.02.2024 18:23
- Докази 3 01. ТД_Вивіз побутових.docx 06.02.2024 18:23
- Докази 3 1. Додаток 1_Тех специфікація.docx 06.02.2024 18:23
- Докази 4.pdf 06.02.2024 18:23
- Докази 2.pdf 06.02.2024 18:23
- Докази 1.pdf 06.02.2024 18:23
- Скарга UA-2024-02-02-012034-a.docx.p7s 06.02.2024 18:23
- sign.p7s 06.02.2024 18:35
- Додаткові пояснення.pdf 18.02.2024 15:55
- Додаток до додаткових пояснень Лист № № 609_0_90_24 від 06.02.pdf 18.02.2024 15:57
- рішення від 08.02.2024 № 2459.pdf 08.02.2024 16:33
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.02.2024 № 3055.pdf 20.02.2024 11:26
- рішення від 19.02.2024 № 3055.pdf 21.02.2024 18:00
- Відповідь на скаргу 12.02_pdf.pdf 12.02.2024 18:11
- Рішення Виконкому 248 від 22.04.2020.pdf 12.02.2024 18:11
- Протоколи pdf.pdf 12.02.2024 18:11
- ТД_Вивіз побутових з додатками pdf.pdf 12.02.2024 18:11
- Протоколи.docx 12.02.2024 18:11
- Відповідь на скаргу 12.02.docx 12.02.2024 18:11
- 01. ТД_Вивіз побутових з додатками.docx 12.02.2024 18:11
- Про ухвалу.docx 20.03.2024 17:29
- Позовна заява.pdf 20.03.2024 17:29
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.02.2024 19:30
Дата розгляду скарги:
19.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.02.2024 16:33
Дата прийняття рішення по скарзі:
21.02.2024 18:01
Пункт скарги
Номер:
a47270af6ef6451ba531b1fb6b93284a
Заголовок пункту скарги:
Вимоги, що суттєво обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Опис заперечення:
У Додатку № 1 до тендерної документації містить, Замовник встановив умови про технічні, якісні та кількісні вимоги до предмета закупівлі, та документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації до предмета закупівлі у спосіб, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги:
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи: Відповідно до пункту 1 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема: - інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, що підтверджують відповідність предмету закупівлі встановленим вимогам Замовника в Додатку 1 до тендерної документації – довідка Учасника в довільній формі про підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником в Додатку 1 до тендерної документації, або підписаний Додаток 1 до тендерної документації; У Додатку № 1 до тендерної документації містить, Замовник встановив умови про технічні, якісні та кількісні вимоги до предмета закупівлі, та документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації до предмета закупівлі у спосіб, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Послуга полягає в завантаженні силами Замовника у контейнери 1,1 м3 , вивезення Виконавцем транспортним засобом або транспортними засобами побутових відходів та забезпечення остаточного їх захоронення (розміщення) у спеціально відведених місцях чи об’єктах таким чином, щоб довгостроковий вплив відходів на навколишнє природне середовище та здоров’я людини не перевищував установлених нормативів. Перевезення побутових відходів здійснюється спеціально обладнаними транспортними засобами. Захоронення відходів дозволяється тільки на спеціально обладнаних для цього полігонах/звалищах. Термічне оброблення (спалювання) відходів дозволяється лише на спеціально призначених для цього підприємствах чи об'єктах. Обсяг вивезення виконавцем побутових відходів проводиться з розрахунку 0,227 т/м3 (тобто, вага завантажених відходів у контейнер становить не більше 250 кг для контейнера 1,1 м3). Надання послуг з поводження з побутовими відходами (перевезення, захоронення) повинно здійснюватися відповідно до Закону України «Про управління відходами» від 20 червня 2022 року №2320-ІХ, Правил надання послуг з управління побутовими відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2023 року № 835, Правил благоустрою території міста Харкова, затверджених рішенням 11 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 16.11.2011 № 504/11 та інших нормативно – правових актів України. Відповідно до ЗУ «Про управління відходами» збирання та вивезення побутових відходів у межах певної території здійснюються юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування, спеціально обладнаними для цього транспортними засобами. Надавач послуг повинен бути визначеним виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові відповідно до вимог законодавства. Строк надання послуг: з дати укладання цього договору по 31.12.2024 року за заявкою Замовника протягом 48 годин з моменту отримання заявки та можливістю надання послуг у вихідні дні. Загальне накопичення відходів на об’єктах Замовника: 17 799,6 м3 Викладені умови тендерної документації є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, з огляду на нижчевикладене. По-перше: ТОВ «АВТОМОБІЛІ ХАРКІВ» має можливості для виконання умов договору про закупівлю, та має для цього все необхідне обладнання, матеріально-технічну базу, спеціально обладнаний транспорт та інші ресурси. ТОВ «АВТОМОБІЛІ ХАРКІВ» має понад 20 укладених та виконаних належних чином договорів з комунальними підприємствами м. Харкова, що були укладені в тому числі і за результатами проведених процедур закупівель ( наприклад Процедури закупівель №UA-2021-12-13-005024-b , UA-2022-02-02-001247-b, UA-2022-01-13-001873-c, UA-2021-12-14-004780-c), та понад 10 років у сфері надання послуг з вивезення відходів. Але вимоги, що встановлені Замовником, унеможливлюють участь ТОВ «АВТОМОБІЛІ ХАРКІВ» у цій процедурі закупівлі. За визначених умов, взяти участь у цій закупівлі зможуть лише ті учасники, що визначені Виконавчим комітетом Харківської міської ради як виконавці послуг з вивезення побутових відходів у м. Харкові. Таким чином, Замовником невиправдано звужено поняття виконавця послуг договору і жодним чином не обґрунтовано у тендерній документації - чому договір має бути укладено саме з учасником процедури закупівлі який має такий статус, якщо послуги, що закуповуються, є розповсюдженими у комунальній галузі і не залежать жодним чином від наявного (або ненаявного статусу) учасника. Отже, вказані вище вимоги безпідставно унеможливлюють участь у закупівлі Скаржника. Зазначеними вище вимогами Замовник фактично створив перешкоду у доступі у участі до процедури закупівлі тим учасникам, які можуть виконати умови договору про закупівлю, але не мають статусу виконавця послуг, у тому числі і Скаржнику. Замовник штучно обмежує конкуренцію, встановивши дискримінаційні вимоги, які дозволять прийняти участь у тендері дуже обмеженій кількості учасників ( лише дві компанії в м. Харків мають статус виконавця послуг). Крім того, з метою можливості виконання такої вимоги Замовника торгів, ТОВ «АВТОМОБІЛІ ХАРКІВ» звернувся до Харківської міської ради листом про можливість надання учаснику статусу виконавця послуг, однак станом на дату подання скарги жодної відповіді не отримав. (докази додаються) Але в будь-якому випадку, можливість участі у процедурі закупівлі Скаржника залежить від бажання (або не бажання) третьої сторони яка не є Замовником процедури закупівлі. При цьому Виконавчий комітет Харківської міської ради є зацікавленою стороною, та надає такий статус виключно комунальним підприємствам, в яких засновником є Харківська міська рада ( наприклад КП «Комплекс з вивозу побутових відходів»). По друге: Дана вимога Замовника є взагалі незаконною, та такою що не відповідає чинному законодавству України. Відповідно до п. 1 ст. 33 Закону України «Про управління відходами» від 20 червня 2022 року № 2320-IX (із змінами) передбачено, що "Послуга з управління побутовими відходами є комунальною послугою і надається відповідно до законодавства про житлово-комунальні послуги та правил, встановлених Кабінетом Міністрів України, з урахуванням регіональних та місцевих планів управління відходами та правил благоустрою населеного пункту". Правила надання послуги з управління побутовими відходами, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2023 № 835 (далі за текстом – Правила), які "визначають механізм надання суб’єктами господарювання у сфері управління відходами незалежно від форми власності послуги з управління побутовими відходами у містах, селищах і селах" (пункт 1 Правил). В абзаці 5 пункту 2 Правил чітко визначені споживачі, яким надаються "послуги з управління побутовими відходами у містах, селищах і селах", а саме - "споживач - індивідуальний споживач (фізична або юридична особа, яка є співвласником багатоквартирного будинку, власником будівлі (зокрема власником індивідуального садибного житлового будинку) або колективний споживач (юридична особа, що об’єднує споживачів у будівлі та в їх інтересах укладає договір про надання послуги з управління побутовими відходами)". Пунктом 9 Правил також чітко визначено перелік місць, які обладнуються відповідними засобами для надання послуги з управління побутовими відходами у містах, селищах і селах, а саме: - "Для забезпечення надання послуги з управління відходами житлові масиви і внутрішньодворові території, дороги загального користування, зупинки громадського транспорту та інші об’єкти благоустрою населених пунктів, а також місця проведення масових заходів обладнуються контейнерними майданчиками для роздільного збирання побутових відходів, урнами для збирання побутових відходів згідно з правилами благоустрою населеного пункту, регіональними та місцевими планами управління відходами та відповідно до укладених договорів про надання послуги з управління побутовими відходами". Одже, відповідно до вказаних положень законодавства України , Замовник, з точки зору зазначеного конкретного правового припису в Правилах, до споживачів взагалі не відноситься. Одже, перелічені норми законодавства на Замовника взагалі не розповсюджуються. Крім того, оскільки, Відповідно до ЗУ «Про управління відходами» суб’єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, хочемо зазначити, що Рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 22.04.2020 № 248, яким були визначені "виконавці послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові" на підставі виконання постанов Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070 та від 16.11.2011 № 1173, які відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 08.08.2023 № 835 та від 25.08.2023 № 918 на момент оголошення даної закупівлі вже втратили чинність. А конкурс щодо визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові за умови виконання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2023 № 918 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів" на момент подання скарги не проведено. Відповідно до вищезазначеного, Замовник процедури закупівлі не є суб’єктом господарювання, на якого не розповсюджуються Правила, а також за відсутністю на даний час проведеного в м. Харкові конкурсу відповідно до п. 6 Правил ("Суб’єкти господарювання, які здійснюють операції із збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України порядку згідно з частиною третьою статті 33 Закону України “Про управління відходами”"), все одно вимагає підтверджуючі документи, про статус надавача послуг, всупереч чинному законодавству, та які на момент виходу даної закупівлі отримати неможливо. Враховуючи вищезазначене, законні права Скаржника можуть бути поновлені шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме виключення дискримінаційної умови щодо визначення Учасника виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові відповідно до вимог законодавства. Також звертаймо увагу на отримання ТОВ «АВТОМОБІЛІ ХАРКІВ» позитивного висновку №914-р/пк-пз від 16.01.2024 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель по процедурі закупівлі UA-2024-01-02-002812-a щодо подібної дискримінаційної вимоги.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти дану скаргу до розгляду; 2. Зобов'язати Комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» привести тендерну документацію за процедурою закупівлі: Послуги з поводження з побутовими відходами (перевезення, захоронення) (код ДК 021:2015 - 90510000-5 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям), оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-02-02-012034-a, у відповідність із вимогами законодавства.