-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги на спостереження за системами тривожної сигналізації приміщень місцевих загальних судів Запорізької області та територіального управління Державної судової адміністрації України в Запорізькій області з групами швидкого реагування (код ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги)
Завершена
200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
01.02.2024 16:10 - 06.02.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі «Послуги на спостереження за системами тривожної сигналізації приміщень місцевих загальних судів Запорізької області та територіального управління Державної судової адміністрації України в Запорізькій області з групами швидкого реагування (код ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги)»
Номер:
243d40fb772743a3b27691d571de658e
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-01-013027-a.b2
Назва:
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі «Послуги на спостереження за системами тривожної сигналізації приміщень місцевих загальних судів Запорізької області та територіального управління Державної судової адміністрації України в Запорізькій області з групами швидкого реагування (код ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги)»
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2024-02-01-013027-a.docx 05.02.2024 08:35
- Скарга UA-2024-02-01-013027-a.pdf 05.02.2024 08:35
- 1. Постанова Кабінету Міністрів України №97 від 11.02.2013 року.pdf 05.02.2024 08:35
- sign.p7s 05.02.2024 08:36
- рішення від 07.02.2024 № 2351.pdf 07.02.2024 18:24
- Інформація про перенесення розгляду скарги та надання інформації від 15.02.2024 № 238.pdf 15.02.2024 17:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.02.2024 № 3360.pdf 23.02.2024 14:38
- рішення від 22.02.2024 № 3360.pdf 27.02.2024 12:33
- пояснення 09.02.2024 11:33
- тендерна документація 09.02.2024 11:33
- протокол 20 09.02.2024 11:33
- пояснення на скаргу 09.02.2024 11:33
- щодо надання додаткових документів 19.02.2024 15:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.02.2024 09:20
Дата розгляду скарги:
15.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.02.2024 18:25
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
27.02.2024 12:33
Пункт скарги
Номер:
04f27b052cbf43d9b4b5bcc0c52b5fff
Заголовок пункту скарги:
1. Відповідно до п. 1 Додатку 1 до Тендерної документації: «Довідка про наявність у Учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання договору про закупівлю, надана за формою, наведеною у Таблиці № 1 (завірена підписом керівника або уповноваженої посадової особи та відбитком печатки (за наявності)3 Учасника).».
Також, аналогічна вимога встановлена і в Розділі «Гарантії Учасника» у Додатку 3 до Тендерної документації: «Учасник, у разі визнання його переможцем, гарантує наявність у нього права на володіння та користування вогнепальної нарізної короткоствольної зброї (надається нормативне обґрунтування її застосування або копія документу, що підтверджує наявність у Учасника підстав користування вогнепальною нарізною короткоствольною зброєю).».
ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним.
Ми як приватна компанія у своїй діяльності керуємось, перш за все, такими законодавчими актами як Закон України (далі –ЗУ) «Про охоронну діяльність», Постановою Кабінету Міністрів України (далі – ПКМУ) «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» від 18 листопада 2015 р. № 960. Спеціальним актом, що визначає перелік спецзасобів для охоронників – є ПКМУ «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної діяльності» від 11 лютого 2013 р. № 97, і вона надає право мати лише:
(а) Газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії
(б) Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони*.
*Виключно суб’єктами охоронної діяльності, які здійснюють охорону особливо важливих об’єктів права державної власності або надають охоронні послуги із залученням власного транспорту реагування та використанням пунктів централізованого спостереження.
Як Ви можете побачити, ні ми, а ні інші суб’єкти охоронної діяльності не наділені правом мати ВОГНЕПАЛЬНУ НАРІЗНУ КОРОТКОСТВОЛЬНУ ЗБРОЮ, А ТИМ ПАЧЕ ЇЇ ВИКОРИСТОВУВАТИ.
Встановлюючи вимогу щодо наявності бойової автоматичної вогнепальної нарізної зброї, Замовник обмежуєте коло потенційних учасників, так як участь у даній процедурі закупівлі зможуть взяти лише правоохоронні органи або військові формування, так як лише вони мають право мати ВОГНЕПАЛЬНУ НАРІЗНУ КОРОТКОСТВОЛЬНУ ЗБРОЮ.
Дана вимога встановлена замовником з метою, щоб участь у даній закупівлі прийняла лише одна організація, а саме Управління поліції охорони.
Що стосується питання озброєння охоронників нарізною вогнепальною зброєю, то відповідно до Наказу Міністерства внутрішніх справ України від 21.08.1998 № 622 "Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів", п.п. 9.6 - Кількість і вид вогнепальної зброї, бойових припасів до неї, пристроїв, необхідних для озброєння працівників, які використовуються ними в процесі виконання покладених на них обов’язків, залежно від характеру здійснюваної охоронної діяльності, штатної чисельності зазначених працівників встановлюються керівниками міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та Національного банку України за погодженням з Національною поліцією України згідно з нормами зброї і боєприпасів до неї, що передбачаються для озброєння воєнізованої охорони і особового складу міністерств та інших центральних органів виконавчої влади. Тобто, такий дозвіл можуть мати згідно з законодавством, охоронці воєнізованої охорони і особового складу центральних органів виконавчої влади - поліції, наприклад.
На підставі вищезазначеного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити вимогу, щодо обов’язкової наявності в Учасників ВОГНЕПАЛЬНУ НАРІЗНУ КОРОТКОСТВОЛЬНУ ЗБРОЮ.
У якості доказу(ів) додаємо:
- скан-копію Постанови Кабінету Міністрів України №97 від 11.02.2013 року «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності».
Опис заперечення:
1. Відповідно до п. 1 Додатку 1 до Тендерної документації: «Довідка про наявність у Учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання договору про закупівлю, надана за формою, наведеною у Таблиці № 1 (завірена підписом керівника або уповноваженої посадової особи та відбитком печатки (за наявності)3 Учасника).».
Також, аналогічна вимога встановлена і в Розділі «Гарантії Учасника» у Додатку 3 до Тендерної документації: «Учасник, у разі визнання його переможцем, гарантує наявність у нього права на володіння та користування вогнепальної нарізної короткоствольної зброї (надається нормативне обґрунтування її застосування або копія документу, що підтверджує наявність у Учасника підстав користування вогнепальною нарізною короткоствольною зброєю).».
Також, аналогічна вимога встановлена і в Розділі «Гарантії Учасника» у Додатку 3 до Тендерної документації: «Учасник, у разі визнання його переможцем, гарантує наявність у нього права на володіння та користування вогнепальної нарізної короткоствольної зброї (надається нормативне обґрунтування її застосування або копія документу, що підтверджує наявність у Учасника підстав користування вогнепальною нарізною короткоствольною зброєю).».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення:
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги:
Ми як приватна компанія у своїй діяльності керуємось, перш за все, такими законодавчими актами як Закон України (далі –ЗУ) «Про охоронну діяльність», Постановою Кабінету Міністрів України (далі – ПКМУ) «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» від 18 листопада 2015 р. № 960. Спеціальним актом, що визначає перелік спецзасобів для охоронників – є ПКМУ «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної діяльності» від 11 лютого 2013 р. № 97, і вона надає право мати лише:
(а) Газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії
(б) Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони*.
*Виключно суб’єктами охоронної діяльності, які здійснюють охорону особливо важливих об’єктів права державної власності або надають охоронні послуги із залученням власного транспорту реагування та використанням пунктів централізованого спостереження.
Як Ви можете побачити, ні ми, а ні інші суб’єкти охоронної діяльності не наділені правом мати ВОГНЕПАЛЬНУ НАРІЗНУ КОРОТКОСТВОЛЬНУ ЗБРОЮ, А ТИМ ПАЧЕ ЇЇ ВИКОРИСТОВУВАТИ.
Встановлюючи вимогу щодо наявності бойової автоматичної вогнепальної нарізної зброї, Замовник обмежуєте коло потенційних учасників, так як участь у даній процедурі закупівлі зможуть взяти лише правоохоронні органи або військові формування, так як лише вони мають право мати ВОГНЕПАЛЬНУ НАРІЗНУ КОРОТКОСТВОЛЬНУ ЗБРОЮ.
Дана вимога встановлена замовником з метою, щоб участь у даній закупівлі прийняла лише одна організація, а саме Управління поліції охорони.
Що стосується питання озброєння охоронників нарізною вогнепальною зброєю, то відповідно до Наказу Міністерства внутрішніх справ України від 21.08.1998 № 622 "Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів", п.п. 9.6 - Кількість і вид вогнепальної зброї, бойових припасів до неї, пристроїв, необхідних для озброєння працівників, які використовуються ними в процесі виконання покладених на них обов’язків, залежно від характеру здійснюваної охоронної діяльності, штатної чисельності зазначених працівників встановлюються керівниками міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та Національного банку України за погодженням з Національною поліцією України згідно з нормами зброї і боєприпасів до неї, що передбачаються для озброєння воєнізованої охорони і особового складу міністерств та інших центральних органів виконавчої влади. Тобто, такий дозвіл можуть мати згідно з законодавством, охоронці воєнізованої охорони і особового складу центральних органів виконавчої влади - поліції, наприклад.
(а) Газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії
(б) Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони*.
*Виключно суб’єктами охоронної діяльності, які здійснюють охорону особливо важливих об’єктів права державної власності або надають охоронні послуги із залученням власного транспорту реагування та використанням пунктів централізованого спостереження.
Як Ви можете побачити, ні ми, а ні інші суб’єкти охоронної діяльності не наділені правом мати ВОГНЕПАЛЬНУ НАРІЗНУ КОРОТКОСТВОЛЬНУ ЗБРОЮ, А ТИМ ПАЧЕ ЇЇ ВИКОРИСТОВУВАТИ.
Встановлюючи вимогу щодо наявності бойової автоматичної вогнепальної нарізної зброї, Замовник обмежуєте коло потенційних учасників, так як участь у даній процедурі закупівлі зможуть взяти лише правоохоронні органи або військові формування, так як лише вони мають право мати ВОГНЕПАЛЬНУ НАРІЗНУ КОРОТКОСТВОЛЬНУ ЗБРОЮ.
Дана вимога встановлена замовником з метою, щоб участь у даній закупівлі прийняла лише одна організація, а саме Управління поліції охорони.
Що стосується питання озброєння охоронників нарізною вогнепальною зброєю, то відповідно до Наказу Міністерства внутрішніх справ України від 21.08.1998 № 622 "Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів", п.п. 9.6 - Кількість і вид вогнепальної зброї, бойових припасів до неї, пристроїв, необхідних для озброєння працівників, які використовуються ними в процесі виконання покладених на них обов’язків, залежно від характеру здійснюваної охоронної діяльності, штатної чисельності зазначених працівників встановлюються керівниками міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та Національного банку України за погодженням з Національною поліцією України згідно з нормами зброї і боєприпасів до неї, що передбачаються для озброєння воєнізованої охорони і особового складу міністерств та інших центральних органів виконавчої влади. Тобто, такий дозвіл можуть мати згідно з законодавством, охоронці воєнізованої охорони і особового складу центральних органів виконавчої влади - поліції, наприклад.
×
-
Назва доказу:
скан-копія Постанови Кабінету Міністрів України №97 від 11.02.2013 року «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності»
-
Опис доказу:
скан-копія Постанови Кабінету Міністрів України №97 від 11.02.2013 року «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності»
-
Повʼязаний документ:
1. Постанова Кабінету Міністрів України №97 від 11.02.2013 року.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства України
Вимога
Відхилено
Приведення тендерної документації у відповідність до Закону України "Про публічні закупівлі".
Номер:
7413bfb095bd4b998f21783eb44a96d9
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-01-013027-a.b1
Назва:
Приведення тендерної документації у відповідність до Закону України "Про публічні закупівлі".
Вимога:
Додатком 1 тендерної документації встановлений кваліфікаційний критерій, якій суперечить вимогам Закону України “Про публічні закупівлі”, суттєво звужує коло потенційних учасників та порушує їх права, а саме: Наявність вогнепальної нарізної короткоствольної зброї (вказати кількість)” Цей факт неодноразово доведений відповідними рішеннями Антимонопольного Комітету України (рішення Колегії АМКУ № 6633-р/пк-пз від 24.05.2019р., № 113 від 02.01.2024 р, як приклад надаємо).
Вимагаємо виключити вказаний критерій з вимог тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення АМКУ від 02.01.2024 № 113.pdf 04.02.2024 16:12
- рішення від 24.05.2019 № 6633 (про вогнепальну зброю).pdf 04.02.2024 16:12
Дата подачі:
04.02.2024 16:12
Вирішення:
Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Відповідно у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Згідно зі статтею 126 Конституції України, Закону України «Про судоустрій і статус суддів» незалежність і недоторканність суддів гарантуються Конституцією і законами України. Безпека суддів та охорона приміщень судів є однією з основних гарантій незалежності суддів та системи правосуддя в цілому.
Встановлення кваліфікаційного критерію щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, у тому числі щодо наявності у Учасника вогнепальної нарізної короткоствольної зброї ґрунтується на вимогах вищевказаних нормативних актів.
Зауважуємо на тому, що вищевказана вимога не ставлять за мету звуження кола потенційних учасників публічної закупівлі, а є необхідною мірою для належного забезпечення охорони приміщень судів, забезпечення безпеки та належного рівня доступу громадян до правосуддя.
Додатково звертаємо Вашу увагу на положення ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Статус вимоги:
Відхилено