• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Паливні брикети

Завершена

494 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 470.00 UAH
Період оскарження: 01.02.2024 12:07 - 07.02.2024 00:00
Вимога
Вирішена

Вимоги до тендерної документації

Номер: d3c3510941d24842869f76804e3d44d0
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-01-005828-a.b1
Назва: Вимоги до тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику! Ознайомившись з оголошенням про проведення даної спрощеної закупівлі, у нас, як в потенційного учасника, виникли наступні питання. 1. Відповідно до п. 2 Оголошення, інформація про предмет закупівлі (код ДК 021:2015, конкретна назва предмета закупівлі): за ДК 021:2015 код 09110000-3 Тверде паливо «Паливні брикети Pini Key (09111220-8 Брикетоване вугілля)». Ця ж сама інформація щодо предмету закупівлі у Додатку 1 до Оголошення «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі». Інформуємо, що таке визначення предмету закупівлі є суперечливим, оскільки незрозуміло що саме хоче закупити Замовник, оскільки паливні брикети Pini Key та брикетоване вугілля є різними товарами та вироблені з різних матеріалів. Інформуємо, що паливні брикети Pini Key виготовлені з деревини, натомість предмет закупівлі за державним класифікатором визначений як «09111220-8 Брикетоване вугілля», така невідповідність вводить в оману учасників щодо вимог до предмету закупівлі. Відповідно до п. 15 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708. Відповідно до п. 3 Порядку визначення предмета закупівлі, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Всупереч цьому, Замовником було визначено предмет закупівлі за показником сьомої цифри, тобто порушено порядок визначення предмета закупівлі. Інформуємо, що відповідно до статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)"; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції - тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. 2. Відповідно до п. 4 Додатку 1 Оголошення, Для підтвердження відповідності пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі встановленим замовником учасник повинен надати наступні документи щодо безпечності паливних брикетів Pini Key: 1.) протокол випробувань на паливні брикети, виданий акредитованою лабораторією учаснику процедури не раніше 2024 року, що підтверджує якісні показники пропонованого товару визначені у Таблиці 1 цього додатку; 2.) експертний висновок щодо наявності в палива ознак альтернативного палива виданий в поточному році; 3.) атестат акредитації виданий Національним агентством з акредитації України; 4.) свідоцтво про належність палива до альтернативного видане в поточному році. Ознайомившись з вищезазначеними вимогами, виникає обґрунтоване питання щодо їх доцільності, оскільки вимоги щодо обов’язкової наявності зазначених документів на вугільні або деревні брикети не встановлена жодним нормативно-правовим актом. Крім цього, частина документів повинна бути видана у 2024 році, зважаючи, що наразі лише другий місяць 2024 року, а також на строки проведення спрощеної процедури закупівлі, такі документи неможливо встигнути отримати. Виникає припущення, що зазначені документи були прописані під конкретного учасника та з метою недопущення інших учасників до участі в закупівлі. Інформуємо, що відповідно до п. 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Таким чином, оскільки зазначені у п. 4 Додатку 1 Оголошення документи не передбачені жодним національим стандартом, Замовник не має права вимагати такі документи. Крім цього, відповідно до частини п’ятої статті 14 ЗУ «Про публічні закупівлі», оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимоги щодо надання документів, виданих саме у 2024 році призводять до дискримінації учасників, які мають такі документи, видані, наприклад, у 2023 році, які є чинними, проте неправомірно позбавлені Замовником можливості участі у закупівлі. 3. Відповідно до Оголошення, дана закупівля проводиться шляхом спрощеної закупівлі з застосуванням електронного аукціону згідно зі статтею 14 Закону України «Про публічні закупівлі». Разом з цим, відповідно до п. 28 частини першої статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі», спрощена закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону. Оскільки вартість даної закупівлі перевищує 200 тисяч гривень, на якій підставі Замовником проводиться спрощена процедура закупівлі, а не відкриті торги? Зважаючи на все вищезазначене, вимагаємо привести дану процедуру закупівлі у відповідність з чинними нормативно-правовими актами, в іншому випадку будемо змушені звернутися з відповідною заявою до Державної аудиторської служби України з відповідною заявою щодо початку моніторингу закупівлі та притягнення винних посадових осіб Замовника до адміністративної відповідальності.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідь на вимогу: 1. Відповідно до вимог Порядку визначення предмета закупівлі затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 Замовником визначено предмет закупівлі «Паливні брикети Pini Key (09111220-8 Брикетоване вугілля)» за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, а саме: 09110000-3 «Тверде паливо». Вимоги Учасника стосовно інформації, що паливні брикети Pini Key виготовлені з деревини, натомість предмет закупівлі за державним класифікатором визначений як «09111220-8 Брикетоване вугілля», така невідповідність вводить в оману учасників щодо вимог до предмету закупівлі є безпідставною так як Замовником за показником сьомої цифри визначено розгорнутим ДК лише у назві предмета закупівлі, а код згідно ДК 021:2015 відповідно усієї тендерної документації визначено за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, а саме: 09110000-3 «Тверде паливо». Для не введення в оману Учасників Замовник змінить назву закупівлі. 2. Відповідно тендерної документації Замовник внесе зміни в часові показники 2023-2024 рік стосовно документів щодо безпечності паливних брикетів Pini Key. 3. Військова частина є замовником для потреб оборони відповідно Розпорядження ГУ НГУ від 18.11.2022 року № 27/16-10221 «Про деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану», наказу Командувача Національної гвардії України «Переліку товарів, робіт і послуг, закупівлі яких здійснюються відповідно до особливостей» від 18.11.2022 року № 401, Закону України від 24.02.2023 № 2958-IX «Про внесення змін до Закону України «Про оборонні закупівлі» щодо запровадження прозорості в оборонних закупівлях (крім відомостей про закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні». Замовник проводить закупівлі товарів, робіт та послуг на підставі Постанови Кабінету міністрів України від 11.11.2022 року № 1275 «Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (зі змінами від 18.07.2023 року № 736). Закупівля «Паливні брикети Pini Key (09111220-8 Брикетоване вугілля)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-01-005828-a) проводилась відповідно пункту 8 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (зі змінами відповідно ПКМУ від 18.07.2023 № 736), а саме: «Державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, у разі коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин), у порядку проведення відкритих торгів, що визначений особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176), або в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», в електронній системі закупівель, або в порядку відбору постачальника шляхом запиту ціни пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407)». Замовник обрав спрощену процедуру закупівлі «Паливні брикети Pini Key (09111220-8 Брикетоване вугілля)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-01-005828-a) відповідно статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами від 19.09.2019 року № 114-ІХ).
Статус вимоги: Задоволено