• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Нафта і дистиляти: бензин А-95; дизельне паливо

Завершена

1 380 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 902.00 UAH
Період оскарження: 01.02.2024 10:55 - 09.02.2024 00:00
Вимога
Вирішена

містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.

Номер: 05a7bfe14b974b348d67a91148baa923
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-01-003332-a.b1
Назва: містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Вимога:
Миронівський інститут пшениці імені В.М.Ремесла Національної академії аграрних наук України було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-02-01-003332-a ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі. ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» » вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне. Фактичні обставини Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Однак, тендерна документація, що затверджена Протоколом Уповноваженої особи Миронівський інститут пшениці імені В.М.Ремесла Національної академії аграрних наук України містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі. Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним. «Заправні талони (бланки-дозволу) на бензин А-95 номіналом по 10 л, або 15 л, або 20 л, повинні мати термін дії від 1 року–та прийматися на автозаправних станціях (АЗС) згідно з переліком, що надається учасником у тендерній пропозиції (додаток №2 до проекту Договору).» Звертаємо увагу Комісії, що встановлення умови, що Термін дії талонів від 1 року– є обмеженням потенційного кола учасників, так як учасники які пропонують талони строком дії менше року, наприклад, 6 місяців, із правом заміни невикористаних талонів на більший термін – є штучним обмеженням кола потенційних учасників. Згідно ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару. Також варто зауважити, що під талонами на пальне слід розуміти спеціальні талони, придбані за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджують право їх власника на отримання фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки на АЗС. Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів. Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає. Узагальнюючи вищенаведене, зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації. «Учасник торгів повинен мати талони (бланки-дозволу) зареєстрованої торгової марки (універсальні бланки - дозволи), за якими можна отримати на АЗС бензин А-95, та надати у складі тендерної пропозиції відповідні підтверджуючі документи щодо права власності або використання цієї торгової марки.» Вимагаючи документальне підтвердження наявність права в Учасника на права власності або використання торгового знаку (торгової марки), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопородуктів - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників». Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг)(ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопородуктів, проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів. Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару. Додатково хочемо зауважити, що Замовник прописавши вимогу про надання відповідних підтверджуючих документів щодо права власності або використання торгового знаку (торгової марки), котрий (у) зазначено на талонах, які пропонує Учасник хоче штучно обмежити коло потенційних учасників, оскільки участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які зможуть надати відповідні підтверджуючі документи щодо права власності або використання торгового знаку (торгової марки), котрий (у) зазначено на талонах, які пропонує Учасник. Таким чином, вищенаведені вимоги вважаємо дискримінаційними, та такими що обмежують добросовісну конкуренцію серед учасників. 1) Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та оприлюднити нову редакцію тендерної закупівлі Такої ж позиції притримується Антимонопольний комітет України: Рішення від Колегії АМКУ від №15909-р/пк-пз від 05.10.2023 ,UA-2023-09-22-011690-a.a1 У разі ігнорування порушення наших прав, будемо звернутися зі Скаргою до Антимонопольного комітету України, що призведе до затягування процедури закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовником прийнята скарга Учасника про установлення деяких вимог щодо предмета закупівлі, як дискримінаційні та що суперечать нормам чиного законодавства. У звязку з чим прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації - Додаток №2.
Статус вимоги: Задоволено