• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Паливо для автомобілів Національного банку України: бензин - 09132000-3; дизельне паливо - 09134200-9

Кількість товарів: бензин А-95 (смарт-картки або талони) – 67 579,00 л, дизельне паливо (смарт-картки або талони) – 152 558,00 л. Місце поставки товару: Передача (відпуск) палива Постачальником та його приймання (заправка) представником Замовником здійснюється за допомогою технічного засобу (смарт-картка або талон) в мережі автозаправних станцій, об’єднаних однією торгівельною маркою, при пред’явленні смарт-карток або талонів на автозаправних станціях в межах встановленого ліміту по паливних картках на АЗС Постачальника в м. Києві та обласних центрах України, а саме: м. Львів, м. Вінниця, м. Луцьк, м. Рівне, м. Дніпро, м. Житомир, м. Ужгород або м. Мукачево, м. Запоріжжя, м. Івано-Франківськ, м. Кропивницький, м. Миколаїв, м. Одеса, м. Полтава, м. Тернопіль, м. Харків, м. Хмельницький, м. Черкаси, м. Чернівці (при умові відсутності бойових дій у місті або області). Продавець зобов'язаний забезпечити зберігання придбаного Покупцем Товару протягом 12 календарних місяців з дати підписання Сторонами Акту про приймання-передавання Товару на відповідальне зберігання Продавцем. З технічних питань: Рибак Ігор, старший менеджер Транспортного управління Департаменту забезпечення діяльності Національного банку України, адреса: вул. Пухівська, 5, м. Київ, 02660; телефон: (050) 351-55-58, електронна адреса: Ihor.Rybak@bank.gov.ua; Омелянчук Руслан, начальник транспортного управління Департаменту забезпечення діяльності Національного банку України, адреса: вул. Пухівська, 5, м. Київ, 02660; телефон: (099)000-50-24 електронна адреса: Ruslan.Omelianchuk@bank.gov.ua З організаційних питань: Ольга Скічко, старший менеджер управління публічних закупівель Департаменту закупівель, тел.: (067) 790-85-65; електронна адреса: Olha.Skichko@bank.gov.ua.

Завершена

11 314 366.01 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 70 000.00 UAH
Період оскарження: 01.02.2024 10:53 - 06.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірну дискваліфікацію

Номер: ace0155ad4a44b4ab3814ecdccf6a97c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-01-002331-a.a1
Назва: Скарга на неправомірну дискваліфікацію
Скарга:
Замовник прийняв неправомірне та безпідставне рішення про визнання пропозиції ТОВ «Укрнафта-Постач» такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, в наслідок чого незаконно відхилив тендерну пропозицію, подану ТОВ «Укрнафта-Постач».
Дата розгляду скарги: 05.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.02.2024 17:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.03.2024 11:14
Коментар замовника щодо усунення порушень: Національний банк України, керуючись частиною 17 статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі” та пунктом 67 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі – Особливості), повідомляє, що на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 4085-р/пк-пз від 05.03.2024 року (скарга від 21 лютого 2024 № UA-2024-02-01-002331-a.a1 Товариства з обмеженою відповідальністю (далі – ТОВ) “УКРНАФТА-ПОСТАЧ”, код за ЄДРПОУ 43012009) з предмета закупівлі “Паливо для автомобілів Національного банку України: бензин - 09132000-3, дизельне паливо - 09134200-9”, код ДК 021:2015 – 09130000-9 “Нафта і дистиляти”, відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів № UA-2024-02-01-002331-a, оприлюдненого в електронній системі закупівель (www.prozorro.gov.ua) від 01.02.2024 року, Уповноваженою особою Національного банку України 08.03.2024 року прийнято рішення скасувати рішення Уповноваженої особи Національного банку України від 16.02.2024 № В/65-0001/20871 в частині відхилення тендерної пропозиції ТОВ “УКРНАФТА-ПОСТАЧ”, код за ЄДРПОУ 43012009 та визначення ТОВ “ПЕТРОЛ ПАРТНЕР”, код за ЄДРПОУ 44763104 переможцем на закупівлю.
Автор: ТОВ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Євген Дудник +380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 572d112ba1af4d8a88a1ba2c750bab6c
Заголовок пункту скарги: Рішення замовника про визначення переможця процедури закупівлі є неправомірним (незаконним). Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Національний Банк України. Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрнафта-Постач»; 04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480.
Опис заперечення: Відповідно до Протоколу розгляду тендерних пропозицій від 16.02.2024 № В/65-0001/20874, оприлюдненого на сторінці закупівлі UA-2024-02-01-002331-a (за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-01-002331-a), пропозицію, подану ТОВ «Укрнафта-Постач», відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, пункту 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, оскільки
УЧАСНИК процедури закупівлі не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вважаємо, що невідповідність ТОВ «Укрнафта-Постач» та/або його пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, замовником не доведена, та, відповідно, відхилення пропозиції, поданої ТОВ «Укрнафта-Постач» є безпідставним та незаконним.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Протоколу розгляду тендерних пропозицій від 16.02.2024 № В/65-0001/20874, пропозицію, подану ТОВ «Укрнафта-Постач», відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, пункту 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, оскільки УЧАСНИК процедури закупівлі не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме:
- учасник надав гарантійний лист (файл ГЛ про мережу АЗС.pdf), в якому надано інформацію про наявність АЗС, які будуть здійснювати відпуск палива по паливним карткам однієї торговельної марки (бренду) в обласних центрах України: м. Києва, м. Львів, м. Вінниця, м. Луцьк, м. Рівне, м. Дніпро, м. Житомир, м. Ужгород або м. Мукачево, м. Запоріжжя, м. Івано-Франківськ, м. Кропивницький, м. Миколаїв, м. Одеса, м. Полтава, м. Тернопіль, м. Харків, м. Хмельницький, м. Черкаси, м. Чернівці. Проте, в переліку мережі автозаправних станцій ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», які об’єднані однією торговельною маркою (брендом), відсутні автозаправні станції в місті Житомир. Зазначена в гарантійному листі автозаправна станція за адресою м. Житомир, вул. Східна 80А не відноситься до заправок мережі UKRNAFTA (УКРНАФТА), при цьому умовами проєкту договору передбачено, що «…Видача Товару зі зберігання здійснюється на АЗС (автозаправні станції) згідно переліку АЗС, який розміщений на ВЕБ-сайті Продавця...», що не відповідає вимогам пункту 4.3 «Кількість товару та місце його поставки або місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги» розділу «І. Загальні положення» тендерної документації, пункту 4.3 пункту 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» додатку 1 «Перелік документів, які учасник повинен завантажити у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації та пункту 5.4 розділу «5. Поставка товарів» проекту договору про закупівлю (додаток 7 до тендерної документації).
З цього приводу слід зауважити, що абзац 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей передбачає підстави для відхилення тендерної пропозиції у разі, коли ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
При цьому, згідно з пунктом 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
У разі, якщо Замовник вважає, що тендерна пропозиція, подана ТОВ «Укрнафта-Постач», містить невідповідності в інформації та/або документах, Замовник був зобов’язаний розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Також, звертаємо увагу на те, що виявлені Замовником «невідповідності» зазначені у Протоколі розгляду тендерних пропозицій від 16.02.2024 № В/65-0001/20874, НЕ МІСТЯТЬ фактів відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується ТОВ «Укрнафта-Постач» в його тендерній пропозиції, що унеможливило б застосування Замовником вимога пункту 43 Особливостей.

Щодо суті виявлених Замовником невідповідностей в тендерній пропозиції, поданій ТОВ «Укрнафта-Постач», вважаємо необхідним зауважити наступне.
Підпунктом 4.3. Розділу І тендерної документації встановлено, зокрема, умову, відповідно до якої «Місце поставки товару: Передача (відпуск) палива Постачальником та його приймання (заправка) представником Замовником здійснюється за допомогою технічного засобу (смарт-картка або талон) в мережі автозаправних станцій, ОБ’ЄДНАНИХ ОДНІЄЮ ТОРГІВЕЛЬНОЮ МАРКОЮ, при пред’явленні смарт-карток або талонів на автозаправних станціях в межах встановленого ліміту по паливних картках на АЗС Постачальника в м. Києві та обласних центрах України, а саме: м. Львів, м. Вінниця, м. Луцьк, м. Рівне, м. Дніпро, м. Житомир, м. Ужгород або м. Мукачево, м. Запоріжжя, м. Івано-Франківськ, м. Кропивницький, м. Миколаїв, м. Одеса, м. Полтава, м. Тернопіль, м. Харків, м. Хмельницький, м. Черкаси, м. Чернівці (при умові відсутності бойових дій у місті або області).»
При цьому, тендерна документація не містить жодних умов або вимог, щодо способу, у який повинно бути реалізоване таке «об’єднання» мережі автозаправних станцій однією торгівельною маркою. Також Замовник не вимагав надання жодних документів, які б у той чи інший спосіб підтверджувати факт такого «об’єднання».
Підпунктом 4.3. пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації встановлено вимогу, відповідно до якої учасник повинен завантажити у складі тендерної пропозиції, зокрема, «Гарантійний лист, завірений підписом уповноваженої особи з інформацією про наявність АЗС, які будуть здійснювати ВІДПУСК ПАЛИВА ПО ПАЛИВНИМ КАРТКАМ ОДНІЄЇ ТОРГОВЕЛЬНОЇ МАРКИ (БРЕНДУ) в обласних центрах України: м. Києва, м. Львів, м. Вінниця, м. Луцьк, м. Рівне, м. Дніпро, м. Житомир, м. Ужгород або м. Мукачево, м. Запоріжжя, м. Івано-Франківськ, м. Кропивницький, м. Миколаїв, м. Одеса, м. Полтава, м. Тернопіль, м. Харків, м. Хмельницький, м. Черкаси, м. Чернівці».
На виконання зазначеної інформації, у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «Укрнафта-Постач», надано гарантійний лист (файл «ГЛ про мережу АЗС.pdf»), в якому, зокрема, зазначено, що «ТОВ «Укрнафта-Постач» гарантує наявність АЗС, які будуть здійснювати відпуск палива по паливним карткам однієї торговельної марки (бренду) в обласних центрах України: м. Києва, м. Львів, м. Вінниця, м. Луцьк, м. Рівне, м. Дніпро, м. Житомир, м. Ужгород або м. Мукачево, м. Запоріжжя, м. Івано-Франківськ, м. Кропивницький, м. Миколаїв, м. Одеса, м. Полтава, м. Тернопіль, м. Харків, м. Хмельницький, м. Черкаси, м. Чернівці».
Звертаємо увагу, що усі АЗС, інформацію про які наведено у файлі «ГЛ про мережу АЗС.pdf», об’єднані однією торгівельною маркою, зокрема, шляхом забезпечення можливості відпуску на них товару при пред’явленні смарт-карток або талонів однієї торгівельної марки – «UKRNAFTA». Відпуск товару на зазначених АЗС при пред’явленні смарт-карток або талонів однієї торгівельної марки – «UKRNAFTA», здійснюється відповідно до умов партнерських договорів, укладених між емітентом смарт-карток і талонів (ТОВ «Укрнафта-Постач») та власниками відповідних мереж АЗС.
Отже, умову, встановлену підпунктом 4.3. Розділу І тендерної документації (відповідно до якої передача (відпуск) палива Постачальником та його приймання (заправка) представником Замовником здійснюється за допомогою технічного засобу (смарт-картка або талон) в мережі автозаправних станцій, об’єднаних однією торгівельною маркою, повністю виконано.
Також, наданням зазначеного листа ТОВ «Укрнафта-Постач» виконало вимоги пункту 4.3 пункту 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» додатку 1 «Перелік документів, які учасник повинен завантажити у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації, у повному обсязі.
Що стосується «невідповідності» інформації, наведеної у файлі «ГЛ про мережу АЗС.pdf», вимогам підпункту 5.4. проекту договору про закупівлю (додаток 7 до тендерної документації), слід зауважити, що вказаний пункт договору НЕ містить жодних вимог щодо інформації, яка має бути надана у відповідному гарантійному листі. Так, зазначений пункт проекту договору містить вимоги щодо строку зберігання товару, та умову, відповідно до якої видача товару зі зберігання здійснюється на АЗС (автозаправні станції) згідно переліку АЗС, який розміщений на ВЕБ-сайті Продавця.

Варто також звернути увагу на те, що тендерна документація НЕ містить вимог щодо надання учасниками у складі їх тендерних пропозицій, інформації про перелік (мережу) АЗС, їх місцезнаходження, назву тощо.
При цьому, відповідно до умов пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації, «Окрім документів, що входять до складу тендерної пропозиції, перелік яких визначено цією тендерною документацією, учасник може додатково завантажити інші документи, які не входять до складу тендерної пропозиції».
Керуючись зазначеним положенням тендерної документації, у складі файлу «ГЛ про мережу АЗС.pdf», ТОВ «Укрнафта-Постач» було надано додаткову інформацію, яка не входить до складу тендерної пропозиції, а саме, інформацію про мережу АЗС, через які Замовник може отримати товар, що є предметом закупівлі, із зазначенням, зокрема, назв та місцезнаходження таких АЗС.

Отже вважаємо, що тендерна пропозиція, подана ТОВ «Укрнафта-Постач», відповідає усім без виключення вимогам тендерної документації та не порушує їх.
Відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «Укрнафта-Постач», з підстав, зазначених у Протоколі розгляду тендерних пропозицій від 16.02.2024 № В/65-0001/20874, суперечить законодавству у сфері публічних закупівель.
В наслідок зазначених дій та рішень Замовника, порушено право ТОВ «Укрнафта-Постач» на участь у Процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця Процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок прийняття Замовником зазначених рішень, ТОВ «Укрнафта-Постач» незаконно позбавлено можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «Укрнафта-Постач», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника