• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (відновлення та заправка картриджів)

Згідно з додатками до оголошення

Завершена

80 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 400.00 UAH
Період оскарження: 31.01.2024 18:31 - 06.02.2024 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо еквіваленту витратних матеріалів

Номер: 80a9230b115040edbdb932d8e375ff23
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-31-013806-a.c1
Назва: Щодо еквіваленту витратних матеріалів
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовнику. Під час аналізу Тендерної документації на закупівлю UA-2024-01-31-013806-a було встановлено не відповідність окремих положень вимогам чинного законодавства, адже учасниками торгів при обслуговуванні техніки Xerox, Canon та НР можуть бути використані лише витратні матеріали виробництва Static Control. Додаток № 1 до Тендерної документації, не містить при описі товару виразу «або еквівалент» та обґрунтування необхідності посилання на конкретну торгову марку/модель/виробника. Відсутність такого виразу у змісті Тендерної документації несе в собі загрозу порушення принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення, створює нерівні умови для учасників у процедурі закупівлі, хоча ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII забороняється встановлення жодних дискримінаційних вимог до учасників. Крім того, зі змісту ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII випливає, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «АБО ЕКВІВАЛЕНТ». Технічні специфікації НЕ ПОВИННІ містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути ОБГРУНТОВАНИМ та містити вираз «АБО ЕКВІВАЛЕНТ». Так як у Додатку №1 до Тендерної документації встановлена вимога, що «при обслуговуванні техніки Xerox, Canon та НР можуть бути використані лише витратні матеріали виробництва Static Control», то повинен бути вираз «або еквівалент». Отже, зазначена вимога чинного законодавства України щодо оформлення Тендерної документації не була виконана Замовником, а потреба використанні витратних матеріалів при наданні послуг Static Control Components є не зрозумілою та необґрунтованою, адже витратних матеріалів з аналогічними характеристиками, що наведені у Додатку №1 до Тендерної документації є безліч на ринку товарів відповідної групи. Варто врахувати також відповідь Міністерства економічного розвитку і торгівлі на запит від Товариства з обмеженою відповідальністю «Колор С.І.М.» № 513/2017 в якій зазначено наступне: «…тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Крім того, ураховуючи мету Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, у тому числі розгляду та оцінки тендерних пропозицій, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження кола учасників для подальшого визначення переможця торгів.» Таким чином, відсутність опису товару/послуги, що планують закуповувати, виразу «або еквівалент», детального обґрунтування причини посилання на конкретну торгову марку/модель/виробника в Додатку №1 до Тендерної документації несе в собі загрозу порушення положень чинного законодавства, що регулює порядок здійснення публічних закупівель, зменшує коло учасників, які мали б змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеження конкуренції. Враховуючи викладене та керуючись ч. 1 ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII, вимагаємо: 1.Внести зміни до Тендерної документації на закупівлю UA-2024-01-31-013806-a. 2. Викласти новій редакції п. 7 Додатку 1 до тендерної документації, а саме вказати: «При виконанні робіт з заправки та відновленні картриджів мають використовуватись виключно якісні матеріали. Зокрема, при обслуговуванні техніки Xerox, Canon та НР можуть бути використані лише витратні матеріали виробництва Static Control (АБО ЕКВІВАЛЕНТ).»
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! На вашу вимогу повідомляємо наступне: Законом передбачено складання тендерної документації тільки при проведенні конкурентних процедур закупівель, які перелічені в пункті 13 ч. 1 ст. 1 та ст. 13 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме – відкритих торгів, торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу. Спрощена закупівля не є конкурентною процедурою в розумінні Закону. Вимоги, які встановлені Законом для тендерної документації, не поширюються на спрощені закупівлі. Так, відповідно до ч. 4 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Замовник має законне право зазначати інформацію щодо конкретного виробника (марки) продукції, при цьому не порушуючи законодавство, яке регулює порядок проведення спрощених закупівель. Зазначення конкретного виробника продукції в даній процедурі закупівлі обумовлено позитивним досвідом її використання в роботі. Виробник Static Control дуже ретельно ставиться до виготовлення витратних матеріалів для друкарських пристроїв, завдяки чому такий тонер для заправки лазерних принтерів гарантує високу щільність зображення, насичений чорний колір, відсутність зсувів на папері, а також низьку витрату порошку. В результаті заправляти МФУ доведеться досить рідко. Даною закупівлею не передбачена пропозиція еквіваленту (або аналогу).
Статус вимоги: Відхилено