-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт частини протирадіаційного укриття Горбівського ліцею Куликівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області за адресою: вулиця Миру, 80, село Горбове, Чернігівський район, Чернігівська область (код за ЄЗС ДК 021:2015:45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)
Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Торги не відбулися
5 485 646.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 54 856.46 UAH
мін. крок: 1% або 54 856.46 UAH
Період оскарження:
31.01.2024 16:47 - 21.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
8fddd7dafd984f5ca9ee211e45d64df1
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-31-012598-a.a3
Назва:
Скарга
Скарга:
№ 01 від 04.02.2024 р.
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Замовник: ГОРБІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ КУЛИКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЧЕРНІГІВСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Адреса: 16311, Україна , Чернігівська обл., с. Горбове, вулиця Миру, будинок 80
ЄДРПОУ: 14253762
Суб`єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНЕКС РЕАЛ"
(код ЄДРПОУ: 41310760)
Адреса: 15815, Україна, Чернігівська область, село Старик, вул. Придніпровська, буд. 36
Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-31-012598-a
СКАРГА
про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
31.01.2024 р. Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-01-31-012598-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація.
Строк подання тендерних пропозицій було встановлено до 08.02.2024 р включно.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ " ІНЕКС РЕАЛ " (далі - Скаржник), виявили в ній вимогу, яка не відповідає чинному законодавству, обмежє конкуренцію, та не надає нам можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
1. Відповідно до п. 6 розділу 3 тендерної документації: Учасник надає в складі тендерної пропозиції висновок про проведення аудиту з охорони праці, який був проведений на підприємстві не пізніше шести місяців з кінцевої дати подання тендерної пропозиції. Висновок повинен бути виданий на ім’я учасника акредитованим органом з одночасним наданням в складі пропозиції атестату про акредитацію та відповідної сфери акредитації.
У скаржника наявний сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці № UA.ОН.211208.01/2-23 від 25.01.2023 року згідно із чинним в Україні ДСТУ 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», який виданий акредитованим НААУ органом.
Також у скаржника є декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, яка зареєстрована 29.11.2022 року за номером 185.22.74Д у територіальному органі Держпраці.
Працівники Скаржника також пройшли різноманітне навчання та перевірку знань із дотримання НПА у сфері охорони праці.
Вказані документи цілком підтверджую відповідність стану дотримання охорони праці Скаржника діючим нормативно-правовим документам та стандартам.
Вимога про наявність висновок про проведення аудиту з охорони праці, який був проведений на підприємстві не пізніше шести місяців з кінцевої дати подання тендерної пропозиції, що виданий на ім’я учасника акредитованим органом розрахована виключно на учасника торгів, в якого вже є в наявності вказаний висновок, що є дискримінаційним для інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Варто вказати, що у українських реаліях стає доволі важче приймати участь у закупівлях через наявність в тендерних документація (зокрема у тендерній документації у даному випадку) вимог, що суттєво звужую конкуренцію на торгах та ставить виключно обраних учасників торгів у максимально вихідне становище.
Чинне законодавство не містить вимог обов’язкового отримання висновку про проведення аудиту з охорони праці для будь-яких компаній в акредитованому органі.
Також звертаємо увагу на часові обмеження проведення вказано аудиту не пізніше шести місяців з кінцевої дати подання тендерної пропозиції.
Тобто учасник торгів не тільки має мати вказаний непотрібний жодному суб’єкту господарювання для здійснення своєї господарської діяльності висновок, а ще дата отримання такого висновку має бути не пізніше встановленого, на власний розсуд замовником строку, а також вказаний висновок має бути виданий унікальним органом, який має акредитацію, що вищою формою дискримінації у даній закупівлі.
Ба-більше, висновок має бути виданий саме на учасника торгів, що виключає залучення субпідрядників або співвиконавців Скаржника, що не збавляє рівень дискримінацій вимоги тендерної документації.
Стверджуємо про непропорційність, надмірність та надлишковість вимоги тендерної документації про надання висновку про проведення аудиту з охорони праці у складі тендерної пропозиції учасників торгів та не узгодження вказаної вимоги з нормами чинного законодавства у сфері охорони праці.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія сертифіката на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці № UA.ОН.211208.01/2-23 від 25.01.2023 року на 1 арк.
2. Копія атестату про акредитацію та додатків до нього на 7 арк.
3. Копія декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, яка зареєстрована 29.11.2022 року за номером 185.22.74Д на 3 арк.
4. Копія документів про проходження навчання з охорони праці та інших НПА на 16 арк.
З повагою, Генеральний директор Гаман Людмила Володимирівна
Пов'язані документи:
Учасник
- ТОВ ІНЕКС РЕАЛ_Сертифікат ISO 45001.pdf 04.02.2024 14:58
- АТЕСТАТ Фактум.pdf 04.02.2024 14:58
- Декларація та лист Держпраця.pdf 04.02.2024 14:58
- документи держпраці.pdf 04.02.2024 14:58
- скарга ред 2.pdf 04.02.2024 14:58
- скарга ред 2.docx 04.02.2024 14:58
- СФЕРА акредитації Фактум.pdf 04.02.2024 14:58
- sign.p7s 04.02.2024 15:03
- атестат про акредитацію.pdf 13.02.2024 16:56
- Scan_20240213_165223.pdf 13.02.2024 16:56
- Договір АУДИТ (2).pdf 13.02.2024 16:56
- рішення від 06.02.2024 №2240.pdf 06.02.2024 18:27
- Інформація про резолютивну частину рішення №2848.pdf 15.02.2024 14:02
- рішення від 14.02.2024 №2848.pdf 19.02.2024 13:18
- Пояснення до скарги.PDF 08.02.2024 16:44
- Пояснення до скарги.docx 08.02.2024 16:44
- Протокол про внесення змін до ТД Укриття.docx 19.02.2024 16:52
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.02.2024 15:16
Дата розгляду скарги:
14.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.02.2024 18:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.02.2024 13:18
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Зміни до Тендерної документації внесено шляхом завантаження до електронної системи закупівель Нової редакції та продовжено прийом пропозицій до 00:00 24.02.2024
Пункт скарги
Номер:
fa14c77056774ea187dc82fe9bc0dd5e
Заголовок пункту скарги:
дискримінаційна вимога тендерної документації про надання висновку
Опис заперечення:
Відповідно до п. 6 розділу 3 тендерної документації: Учасник надає в складі тендерної пропозиції висновок про проведення аудиту з охорони праці, який був проведений на підприємстві не пізніше шести місяців з кінцевої дати подання тендерної пропозиції. Висновок повинен бути виданий на ім’я учасника акредитованим органом з одночасним наданням в складі пропозиції атестату про акредитацію та відповідної сфери акредитації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Відповідно до п. 6 розділу 3 тендерної документації: Учасник надає в складі тендерної пропозиції висновок про проведення аудиту з охорони праці, який був проведений на підприємстві не пізніше шести місяців з кінцевої дати подання тендерної пропозиції. Висновок повинен бути виданий на ім’я учасника акредитованим органом з одночасним наданням в складі пропозиції атестату про акредитацію та відповідної сфери акредитації.
Опис суті пункту скарги:
У скаржника наявний сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці № UA.ОН.211208.01/2-23 від 25.01.2023 року згідно із чинним в Україні ДСТУ 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», який виданий акредитованим НААУ органом.
Також у скаржника є декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, яка зареєстрована 29.11.2022 року за номером 185.22.74Д у територіальному органі Держпраці.
Працівники Скаржника також пройшли різноманітне навчання та перевірку знань із дотримання НПА у сфері охорони праці.
Вказані документи цілком підтверджую відповідність стану дотримання охорони праці Скаржника діючим нормативно-правовим документам та стандартам.
Вимога про наявність висновок про проведення аудиту з охорони праці, який був проведений на підприємстві не пізніше шести місяців з кінцевої дати подання тендерної пропозиції, що виданий на ім’я учасника акредитованим органом розрахована виключно на учасника торгів, в якого вже є в наявності вказаний висновок, що є дискримінаційним для інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Варто вказати, що у українських реаліях стає доволі важче приймати участь у закупівлях через наявність в тендерних документація (зокрема у тендерній документації у даному випадку) вимог, що суттєво звужую конкуренцію на торгах та ставить виключно обраних учасників торгів у максимально вихідне становище.
Чинне законодавство не містить вимог обов’язкового отримання висновку про проведення аудиту з охорони праці для будь-яких компаній в акредитованому органі.
Також звертаємо увагу на часові обмеження проведення вказано аудиту не пізніше шести місяців з кінцевої дати подання тендерної пропозиції.
Тобто учасник торгів не тільки має мати вказаний непотрібний жодному суб’єкту господарювання для здійснення своєї господарської діяльності висновок, а ще дата отримання такого висновку має бути не пізніше встановленого, на власний розсуд замовником строку, а також вказаний висновок має бути виданий унікальним органом, який має акредитацію, що вищою формою дискримінації у даній закупівлі.
Ба-більше, висновок має бути виданий саме на учасника торгів, що виключає залучення субпідрядників або співвиконавців Скаржника, що не збавляє рівень дискримінацій вимоги тендерної документації.
Стверджуємо про непропорційність, надмірність та надлишковість вимоги тендерної документації про надання висновку про проведення аудиту з охорони праці у складі тендерної пропозиції учасників торгів та не узгодження вказаної вимоги з нормами чинного законодавства у сфері охорони праці.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Також у скаржника є декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, яка зареєстрована 29.11.2022 року за номером 185.22.74Д у територіальному органі Держпраці.
Працівники Скаржника також пройшли різноманітне навчання та перевірку знань із дотримання НПА у сфері охорони праці.
Вказані документи цілком підтверджую відповідність стану дотримання охорони праці Скаржника діючим нормативно-правовим документам та стандартам.
Вимога про наявність висновок про проведення аудиту з охорони праці, який був проведений на підприємстві не пізніше шести місяців з кінцевої дати подання тендерної пропозиції, що виданий на ім’я учасника акредитованим органом розрахована виключно на учасника торгів, в якого вже є в наявності вказаний висновок, що є дискримінаційним для інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Варто вказати, що у українських реаліях стає доволі важче приймати участь у закупівлях через наявність в тендерних документація (зокрема у тендерній документації у даному випадку) вимог, що суттєво звужую конкуренцію на торгах та ставить виключно обраних учасників торгів у максимально вихідне становище.
Чинне законодавство не містить вимог обов’язкового отримання висновку про проведення аудиту з охорони праці для будь-яких компаній в акредитованому органі.
Також звертаємо увагу на часові обмеження проведення вказано аудиту не пізніше шести місяців з кінцевої дати подання тендерної пропозиції.
Тобто учасник торгів не тільки має мати вказаний непотрібний жодному суб’єкту господарювання для здійснення своєї господарської діяльності висновок, а ще дата отримання такого висновку має бути не пізніше встановленого, на власний розсуд замовником строку, а також вказаний висновок має бути виданий унікальним органом, який має акредитацію, що вищою формою дискримінації у даній закупівлі.
Ба-більше, висновок має бути виданий саме на учасника торгів, що виключає залучення субпідрядників або співвиконавців Скаржника, що не збавляє рівень дискримінацій вимоги тендерної документації.
Стверджуємо про непропорційність, надмірність та надлишковість вимоги тендерної документації про надання висновку про проведення аудиту з охорони праці у складі тендерної пропозиції учасників торгів та не узгодження вказаної вимоги з нормами чинного законодавства у сфері охорони праці.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
сфера акредитація до атестату
-
Опис доказу:
сфера акредитація до атестату
-
Повʼязаний документ:
СФЕРА акредитації Фактум.pdf
-
-
Назва доказу:
сертифікат ісо
-
Опис доказу:
сертифікат ісо
-
Повʼязаний документ:
ТОВ ІНЕКС РЕАЛ_Сертифікат ISO 45001.pdf
-
-
Назва доказу:
документи перевірки значни з охорони праці
-
Опис доказу:
документи перевірки значни з охорони прац
-
Повʼязаний документ:
документи держпраці.pdf
-
-
Назва доказу:
декларація
-
Опис доказу:
декларація
-
Повʼязаний документ:
Декларація та лист Держпраця.pdf
-
-
Назва доказу:
атестат
-
Опис доказу:
атестат
-
Повʼязаний документ:
АТЕСТАТ Фактум.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Вимога
Відхилено
невідповідність тд законодаства
Номер:
584cbfc6b11540dfa48c61f2d9eaf671
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-31-012598-a.c2
Назва:
невідповідність тд законодаства
Вимога:
До захисних споруд цивільного захисту (ЗСЦЗ) входять сховища, протирадіаційні укриття (ПРУ), споруди подвійного призначення (СПП). Відповідно до п. 11.7 ДБН В.2.2-5:2023, захисні споруди та споруди подвійного призначення (далі – СПП), також мають забезпечуватися сигнально-гучномовними пристроями, що мають сповіщати населення у межах радіусу збору навколо таких споруд про небезпеку; захисні споруди та СПП суб’єктів господарювання, що мають обладнуватися автоматизованими системами раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення у разі їх виникнення (на об’єктах підвищеної небезпеки), мають обладнуватися електронними інформаційними табло та системою зв’язку; сигнально-гучномовні пристрої та електронні інформаційні табло мають з’єднуватися з місцевими автоматизованими системами централізованого оповіщення. З 01.11.2023 року набрав чинності ДБН В.2.2-5:2023, який був затверджений Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України 10.08.2023 №702 і опублікований для ознайомлення. Проект повинен був розроблятися згідно ДБН В.2.2-5:2023 (п. 11.7). Висновок Державної будівельної експертизи просимо опублікувати. Звертаємо увагу, що якщо в проекті який пройшов експертизу, не передбачено АСЦО, то такий проект повинен бути доопрацьований, тому що він розроблений з порушенням вищезазначених ДБН. На наш погляд експертизу, яку проходить проект, також здійснено з порушенням норм чинного законодавства і ДБН, так як експертиза повинна встановити, або внести зауваження, щодо відсутності АСЦО в проекті. Введення в експлуатацію ЗСЦЗ здійснюється відповідно до Постанови КМУ від 13.04.2011 № 461 та ДБН А.3.1-9:2015.
Вимоги до експлуатації, утримання ЗСЦЗ, в тому числі до АСЦО регламентуються відповідно до наказу МВС №579 від 09.07.2018, затвердженого в Мінюсті 30.07.2018 № 879/3233. В разі неулаштування АСЦО, укриття не буде прийняте в експлуатацію, не будуть підписані акти і Державна казначейська служба України не зможе оплатити виконання робіт. Лист ДІАМ додаеться.Звертаємо увагу, що на це виділяються бюджетні кошти. При цьому закінчені будівництвом і підготовлені до експлуатації ЗСЦЗ, як об'єкти державної власності підлягають прийняттю державними приймальними комісіями (п. 2 ДБН А.3.1-9-2015). Просимо привести тендерну документацію в норму згідно чинного законодавства, а саме передбачити в тендерній документації улаштування АСЦО.
Пов'язані документи:
Учасник
Замовник
- Експертний звіт.pdf 07.02.2024 13:32
Дата подачі:
02.02.2024 15:03
Вирішення:
Доброго дня! Робочий проект 'Капітальний ремонт частини протирадіаційного укриття Горбівського ліцею Куликівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області за адресою: вулиця Миру,80,село Горбове, Чернігівський район, Чернігівська область'' розроблявся для існуючого ПРУ (капітальний ремонт частини ) школи, для учнів та персоналу.
У зв’язку з відсутністю системи централізованого оповіщення в селі Горбове Чернігівського району, Чернігівської області розділ з влаштуванням АСЦО не розроблявся. Згідно з п.11.7. ДБН В.2.2-5:2023, система АСЦО (сигнально-гучномовні пристрої та електронні інформаційні табло мають з’єднуватися з місцевими автоматизованими системами централізованого оповіщення). За відсутності місцевої системи оповіщення не можливо виконати даний розділ. На даний час діє внутрішньо шкільна система оповіщення.
Експертний звіт (Позитивний) щодо розгляду проектної документації на будівництво додається.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником
невідповідність тд законодавству
Номер:
29dfb0b18d744c89992a10d437f2dfd9
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-31-012598-a.c1
Назва:
невідповідність тд законодавству
Вимога:
До захисних споруд цивільного захисту (ЗСЦЗ) входять сховища, протирадіаційні укриття (ПРУ), споруди подвійного призначення (СПП). Відповідно до п. 11.7 ДБН В.2.2-5:2023, захисні споруди та споруди подвійного призначення (далі – СПП), також мають забезпечуватися сигнально-гучномовними пристроями, що мають сповіщати населення у межах радіусу збору навколо таких споруд про небезпеку; захисні споруди та СПП суб’єктів господарювання, що мають обладнуватися автоматизованими системами раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення у разі їх виникнення (на об’єктах підвищеної небезпеки), мають обладнуватися електронними інформаційними табло та системою зв’язку; сигнально-гучномовні пристрої та електронні інформаційні табло мають з’єднуватися з місцевими автоматизованими системами централізованого оповіщення. З 01.11.2023 року набрав чинності ДБН В.2.2-5:2023, який був затверджений Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України 10.08.2023 №702 і опублікований для ознайомлення. Проект повинен був розроблятися згідно ДБН В.2.2-5:2023 (п. 11.7). Висновок Державної будівельної експертизи просимо опублікувати. Звертаємо увагу, що якщо в проекті який пройшов експертизу, не передбачено АСЦО, то такий проект повинен бути доопрацьований, тому що він розроблений з порушенням вищезазначених ДБН. На наш погляд експертизу, яку проходить проект, також здійснено з порушенням норм чинного законодавства і ДБН, так як експертиза повинна встановити, або внести зауваження, щодо відсутності АСЦО в проекті. Введення в експлуатацію ЗСЦЗ здійснюється відповідно до Постанови КМУ від 13.04.2011 № 461 та ДБН А.3.1-9:2015. Вимоги до експлуатації, утримання ЗСЦЗ, в тому числі до АСЦО регламентуються відповідно до наказу МВС №579 від 09.07.2018, затвердженого в Мінюсті 30.07.2018 № 879/3233. В разі неулаштування АСЦО, укриття не буде прийняте в експлуатацію, не будуть підписані акти і Державна казначейська служба України не зможе оплатити виконання робіт. Звертаємо увагу, що на це виділяються бюджетні кошти. При цьому закінчені будівництвом і підготовлені до експлуатації ЗСЦЗ, як об'єкти державної власності підлягають прийняттю державними приймальними комісіями (п. 2 ДБН А.3.1-9-2000) Лист ДІАМ додаеться.. Просимо привести тендерну документацію в норму згідно чинного законодавства, а саме передбачити в тендерній документації улаштування АСЦО.
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
02.02.2024 14:22
Опис причини скасування:
помилково
Дата скасування:
02.02.2024 15:01