-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Конструкційні матеріали (профіль, куточок перфорований, цемент, піна монтажна)
Завершена
150 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 750.00 UAH
Період оскарження:
31.01.2024 15:46 - 07.02.2024 00:00
Вимога
Є відповідь
незаконні дії Замовника
Номер:
499cfc2ebf3d495d811e2f32479d8647
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-31-010931-a.c1
Назва:
незаконні дії Замовника
Вимога:
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, була оголошена закупівля «Конструкційні матеріали (профіль, куточок перфорований, цемент, піна монтажна) ДК 021:2015 44110000-4 Конструкційні матеріали».
Протоколом № 7-К24 від 14 лютого 2024, уповноваженою особою Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова було дискваліфікавано Фізичну особу-підприємеця Костенка Євгена Вікторовича по процедурі закупівлі «Конструкційні матеріали (профіль, куточок перфорований, цемент, піна монтажна) ДК 021:2015 44110000-4 Конструкційні матеріали».
Фізична особа-підприємець Костенко Євгеній Вікторович не може погодитися з прийнятим рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, а також порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. №1178 (зі змінами) з наступних підстав: Згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» від 15.04.2020 р. № 708 замовник визначає предмет закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», щозатверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 р. № 1749 (далі — Єдиний закупівельний словник, ДК 021:2015, класифікатор), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. Наказом Мінекономіки «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 р. № 1082 передбачено внесення замовниками інформації в окремих полях назви предмета закупівлі та код предмета закупівлі. При цьому листом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель» від 03.09.2020 р. № 3304-04/53972-06 надані детальні пояснення щодо визначення предмета закупівлі. Для товарів та послуг предмет закупівлі визначається згідно з пунктами 21 і 34 статті 1 Закону та за класом (тобто за показником четвертої цифри ДК 021:2015). Отже, аналогічний договір — це договір, який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015.
Вважа-ю що учасником було усуното порушегння та надано анологічний договір щодо предмета закупівлі.
Проте замовник суперечить своєму рішенню та порушує вимоги ст. 5 ЗУ «Про публічні закупілі» , а саме дискримінує учасника та рівне ставлення до нього, обєктивно та неупереджено визначає переможцем процедури іншого учасника.
Однак, рішення мотивовано тим, що тендерну пропозицію ФОП Костенко Є. В. неправомірно дискваліфіковано, оскільки у своєму протоколі Замовник в обґрунтування протиправності рішення, посилається на наступні факти та обставини, обґрунтовуючи їх наступним.
Неправомірно відхиливши тендерну пропозицію ФОП Костенко Є. В. з підстав, наведених в протоколі розгляду тендерних пропозицій від 14 лютого 2024 р., Замовник порушив вимоги постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. №1178 (зі змінами), та, як наслідок, неправомірно перейшов до розгляду іншого учасника. Тим самим, Замовник, порушив право ФОП Костенко Є. В. на об`єктивний та неупереджений розгляд її тендерної пропозиції, що є порушенням вимог ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, на думку ФОП Костенко Є. В., рішення не є законним та обґрунтованим, а підстави для відхилення пропозиції відсутні.
Таким чином, рішення Замовника повинно ґрунтуватися на верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення обґрунтованим на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, підтверджених тими доказами, які були досліджені тендерним комітетом, з наданням оцінки всім аргументам учасника.
Також замовником було зроблено порушення щодо визначення переможця ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АТЛАНТ БУД СХІД", т ак як даним учасником не було усунуто порушення, бо ним було надано договору , що не відповідають предмету закупівлі та суперечать пунктам 21 і 34 статті 1 Закону та за класом (тобто за показником четвертої цифри ДК 021:2015). Орім цього учасником подано договори за іншим кодом показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», щ озатверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 р. № 1749 яким не вказано в тендерній дркументації. Вважаємо дане рішення не законним та вимагаємо скасування ьданого рішення.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлює Закону України «Про публічні закупівлі»
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Зокрема, відповідно до постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. №1178 (зі змінами), після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною, чим тендерний комітет порушив дану норму.
Критеріями оцінки тендерний комітет визначив - ціна.
Відповідно до ст.3 Закону № 3659 основним завданням Антимонопольного комітету України є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині: 1) здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб`єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції; 2) контролю за концентрацією, узгодженими діями суб`єктів господарювання та дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції під час регулювання цін (тарифів) на товари, що виробляються (реалізуються) суб`єктами природних монополій; 3) сприяння розвитку добросовісної конкуренції; 4) методичного забезпечення застосування законодавства про захист економічної конкуренції; 5) здійснення контролю щодо створення конкурентного середовища та захисту конкуренції у сфері державних закупівель; 6) проведення моніторингу державної допомоги суб`єктам господарювання та здійснення контролю за допустимістю такої допомоги для конкуренції.
Антимонопольний комітет України будує свою діяльність на принципах: законності; гласності; захисту конкуренції на засадах рівності фізичних та юридичних осіб перед законом та пріоритету прав споживачів. (стаття 4 Закону № 3659).
На підставі вищевикладеного уповноваженою особою Державне підприємство "Східний гірничо-збагачувальний комбінат" розглянув пропозицію ФОП Костенко Є. В. з порушенням номр Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. №1178 (зі змінами), дискримінував учасника та рівне ставлення до нього, тим самим порушив принцип відкритості та прозорості, максимальної економії.
Шановний Замовнику, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до Розділу X Прикінцевих та Перехідних положень ЗУ Про публічні закупівлі, а також та ст. 164-14 Кодексу про адміністративні правопорушення, невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону - тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі, не відхилення тендерної пропозиції такого учасника, ми змушені будемо звернутися до Аудиторської служби, з метою перевірки дотримання Вами законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі, з метою перевірки дотримання Вами принципів щодо недискримінація учасників та рівне ставлення до них; щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також запобігання корупційним діям і зловживанням. Ми будемо звертатися до АМКУ, так як обраний Вами переможець ПОВНІСТЮ не відповідає багатьом умовам Вашої тендерної документації. Просимо Вас відмінити рішення про визнання переможця, в іншому випадку ми змушені будемо звернутися до АМКУ за захистом своїх прав та інтересів, в тому числі до аудиторської служби, з метою перевірки дотримання Вами законодавства у сфері публічних закупівель.
У разі, не відхилення тендерної пропозиції такого учасника, ми змушені будемо звернутися до Аудиторської служби, з метою перевірки дотримання Вами законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі, з метою перевірки дотримання Вами принципів щодо недискримінація учасників та рівне ставлення до них; щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також запобігання корупційним діям і зловживанням.
Просимо Вас відмінити рішення про визнання переможця, в іншому випадку ми змушені будемо звернутися до АМКУ за захистом своїх прав та інтересів, в тому числі до аудиторської служби, з метою перевірки дотримання Вами законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога 202402.pdf 19.02.2024 19:40
Дата подачі:
19.02.2024 19:40
Вирішення:
Доброго дня Учаснику!
Вдячні Вам за те, що Ви уважно ставитесь до нашої закупівлі та, при цьому, хвилюєтесь за економію та збереження бюджетних коштів. При цьому Замовник повинен суворо дотримуватись вимог чинного законодавства та інших нормативно-правових актів.
На Вашу вимогу повідомляємо наступне:
1.Згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» від 15.04.2020 р. № 708 «3. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.»
Пунктом 22 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) визначено наступне поняття, а саме: «предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку».
Наказом Мінекономіки «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 р. № 1082 (далі – Порядок) пунктами 12 та 14 зазначено наступне: « 12. Під час розміщення в електронній системі закупівель інформації про предмет закупівлі в окремих полях зазначається інформація щодо:
назви предмета закупівлі (у разі визначення предмета закупівлі - послуга з виконання науково-технічних робіт, у цьому електронному полі зазначається конкретна назва науково-технічної роботи);
коду предмета закупівлі відповідно до класифікаторів або назва згідно з ДСТУ, державних або галузевих будівельних норм, які передбачені для визначення предмета закупівлі відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Уповноваженим органом, та їх назви….
14. Під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12…та інформація щодо:
назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі;
коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.»
Так, Замовником в закупівлі UA-2024-01-31-010931-a у відповідному полі предметом було визначено Конструкційні матеріали ( профіль, куточок перфорований, цемент, піна монтажна). Оскільки необхідний товар може відповідати двом кодам Єдиного закупівельного словника (а саме - профілі), або не мати відповідного коду (а саме - піна монтажна), Замовник був вимушений об’єднати потрібні йому товари в узагальнену назву з подальшим конкретним зазначенням найменувань товарів, дані про які було внесено у відповідні поля згідно з Порядком.
Також звертаємо Вашу увагу на те, що в листі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 03.09.2020 р. № 3304-04/53972-06 «Щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель» зазначено наступне: «… З огляду на викладене, предмет закупівлі визначається замовником самостійно з дотриманням вимог Закону та Порядку. Одночасно зазначаємо, що листи Міністерства не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформативний характер.»
2. З метою підтвердження досвіду та змоги Учасниками закупівлі поставити необхідний Замовнику товар (а саме - профіль, куточок перфорований, цемент, піна монтажна), Замовник вимагав наступне: «У складі тендерної пропозиції учасники процедури закупівлі надають документально підтверджену інформацію про їх відповідність кваліфікаційним критеріям (кваліфікаційному критерію), встановлених замовником відповідно до статті 16 Закону, а саме:
1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
1.1. Довідка про виконання учасником не менше одного аналогічного* договору (укладеного в період з 2021 року по цей час).
1.2. Копія договору (з усіма додатками, додатковими угодами), зазначеного в довідці.
1.3. Копії документів, на підтвердження виконання договору зазначеного у довідці (видаткова накладна та/або акт прийому, тощо). *Аналогічним вважається договір на поставку тотожного за предметом цієї закупівлі».
На виконання цієї вимоги у складі Вашої тендерній пропозиції було надано договір за 2020 рік і Замовником відповідно до вимог пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами, далі - Особливості) була встановленим порядком висунута вимога надати аналогічний договір відповідно до вимог в тендерній документації Замовника.
3.Наданий Вами на виконання цієї вимоги договір на поставку будівельних матеріалів не містив жодної позиції товару, необхідного Замовнику, а саме профілю, куточка перфорованого, цементу та піни монтажної.
Таким чином, у встановлений Законом термін, Вами не було надано документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) тотожним за предметом цієї закупівлі договору (договорів) з 2021 року, за змістом яких Замовник був би впевненим , що Учасник має необхідний досвід в змозі поставити необхідний Замовнику товар (профіль, куточок перфорований, цемент, піна монтажна).
4.При розгляді тендерної пропозиції наступного учасника, згідно з вимогами пункту 43 Особливостей була встановленим порядком до нього висунута вимога щодо надання аналогічного договору відповідно до вимог тендерної документації Замовника, яка не була усунена.
При розгляді тендерної пропозиції наступного учасника згідно з вимогами пункту 43 Особливостей була встановленим порядком до нього висунута вимога щодо надання аналогічного договору відповідно до вимог тендерної документації Замовника.
Учасник на останню вимогу Замовника надав оновлену довідку про виконання аналогічного(их) договору та п’ять договорів на поставку необхідного Замовнику товару, а саме - профіль, куточок перфорований, цемент та піна монтажна, тим самим підтверджуючи свій досвід та змогу поставити необхідний Замовнику товар. Відповідно до пункту 49 Особливостей Замовником, з урахуванням повного виконання його вимоги, було прийнято рішення щодо визначення його переможцем (протокол № 11-К-24 від 16.02.2024).
5. Підтверджуючим фактором правомірності дій Замовника в цієї закупівлі UA-2024-01-31-010931-a можна вважати рішення постійно діючої колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупів ель № 11677-p від 21.08.2019 року, оголошення №UA-2019-07-04-000545-c де було визнано НЕ АНАЛОГІЧНИМ договір, який співпадав з державним класифікатором (ДК 021:2015) товару що закуповувався.
З повагою, шановний
Статус вимоги:
Відхилено