-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Гречка, борошно пшеничне, рис - 15610000-7
Гречка, борошно пшеничне, рис, згідно з кодом ДК 021:2015: 15610000-7: Продукція борошномельно-круп'яної промисловості
Завершена
309 125.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 545.62 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 545.62 UAH
Період оскарження:
31.01.2024 15:05 - 07.02.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Встановлення дискримінаційних умов
Номер:
cca76e52456b4013a521c38c2cc5fab7
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-31-009732-a.a1
Назва:
Встановлення дискримінаційних умов
Скарга:
СКАРГА
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п.56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України)
ТОВ «ТІКПАК» (надалі за текстом – Товариство) є організацією, яка здійснює діяльність у сфері торгівлі харчовими продуктами, зокрема продуктами борошномельно-круп’яної промисловості. За весь час свого існування Товариство здобуло значний досвід у вказаній сфері. У штаті Товариства працює близько 20 працівників. ТОВ «ТІКПАК» володіє належною матеріально-технічною базою, необхідною для виконання зобов’язань відповідно до предмета закупівлі.
31 січня 2024 року Центром надання соціальних послуг соціальних послуг Зимноводівської сільської ради Львівського району Львівської області (надалі за текстом – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі ««Гречка, борошно пшеничне, рис – 15610000-7» за кодом ДК 021:2015:15610000-7 «Продукція борошномельно-круп'яної промисловості» (відповідно до пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082)», ідентифікатор процедури: UA-2024-01-31-009732-а (надалі за текстом – Закупівля). Очікувана вартість закупівлі становила 309 125,00 грн.
Разом з оголошенням про проведення процедури закупівлі Замовником було опубліковано Тендерну документацію по процедурі відкриті торги, затверджену протоколом уповноваженої особи, протокол № 15 від 31 січня 2024 року (надалі за текстом – Тендерна документація).
Деякі вимоги, які ставляться Замовником у Тендерній документації, є дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію та порушують норми законодавства, з огляду на таке.
1. Щодо надання сканованого оригіналу свідоцтва або сертифікату, що підтверджує що учасник є членом Асоціації з інтеграції НАССР
Замовник у Тендерній документації встановлює вимогу про надання:
документу, що підтверджує впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), а саме сканованого оригіналу свідоцтва або сертифікату, що підтверджує що учасник є членом Асоціації з інтеграції НАССР).
Вважаємо, що така вимога Замовника про надання копії вказаного вище сертифікату є дискримінаційною і підлягає скасуванню шляхом внесення змін до Документації.
Відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 № 590 "Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)", який вступив в силу з 09.04.2013, оператори ринку повинні розробити та запровадити ефективну систему НАССР, що дозволяє контролювати усі небезпечні фактори, які можуть бути у харчовому продукті (п. 1.3 Вимог).
ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» регулює відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів і визначає порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї.
П. 1.4. Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)" до затверджених наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 № 590 застосування системи НАССР полягає в: ідентифікації можливих небезпечних факторів; встановленні того, де і як небезпечні фактори можуть бути усунуті, попереджені або приведені до прийнятного рівня; розробці відповідних заходів і навчання персоналу; впровадженні заходів на практиці та документування процедур.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТІКПАК», як оператор ринку, розробило, впровадило та використовує постійно діючі процедури, засновані на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР).
Проте, звертаємо увагу на вимогу Замовника про необхідність бути членом Асоціації з інтеграції НАССР. Відповідно до відповіді на запит у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (копія додається) ГРОМАДСЬКА СПІЛКА "АСОЦІАЦІЯ З ІНТЕГРАЦІЇ НАССР" (ГС "АСОЦІАЦІЯ НАССР") – код ЄДРПОУ: 40630728 є спілкою об’єднань громадян.
Засновниками вказаної юридичної особи є:
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮРИДИЧНО-КОНСАЛТИНГОВА ГРУПА "ІНТЕГРАЦІЯ", код ЄДРПОУ: 40351627, резидентство: Україна, Місцезнаходження: Україна, 03680, місто Київ, БУЛЬВАР ІВАНА ЛЕПСЕ, будинок 8, офіс 405
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКЕ СЕРТИФІКАЦІЙНЕ АГЕНТСТВО", Код ЄДРПОУ:37955271, резидентство: Україна, Місцезнаходження: Україна, 01021, місто Київ, ВУЛИЦЯ М.ГРУШЕВСЬКОГО, будинок 28/2, нежиле приміщення 43
Тобто, вказана юридична особа є суб’єктом приватного права, заснована юридичними особами приватного права, кінцевими засновниками яких є фізичні особи.
Згідно з положеннями ч. 4 ст. 1 ЗУ «Про громадські об'єднання» громадська спілка - це громадське об'єднання, засновниками якого є юридичні особи приватного права, а членами (учасниками) можуть бути юридичні особи приватного права та фізичні особи.
Статтею 3 цього Закону регламентовано, громадські об'єднання утворюються і діють на принципах: першим з яких є принцип добровільності.
Окрім цього, ніхто не може бути примушений до вступу у будь-яке громадське об'єднання. Належність чи неналежність до громадського об'єднання не може бути підставою для обмеження прав і свобод особи або для надання їй органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування будь-яких пільг і переваг, згідно ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про громадські об'єднання».
Тому є абсолютно незрозумілою та дискримінаційною вимога Замовника щодо підтвердження членства ГС "АСОЦІАЦІЯ З ІНТЕГРАЦІЇ НАССР", оскільки воно є приватною організацією і не має жодного відношення до органів державної влади чи органів місцевого самоврядування. Очевидно, що така вимога дозволяє отримати доступ до закупівлі виключно для членів такої організації, проте ТОВ «ТІКПАК» не є її членом і не бачить жодної потреби в цьому.
Жодні нормативно-правові акти не зобов'язують суб'єктів господарювання, які здійснюють господарську діяльність з виробництва харчових продуктів та/або обігу харчових продуктів (зокрема, переміщення (транспортування) або зберігання), отримувати свідоцтва або сертифікати, що підтверджуватимуть членство у Асоціації з інтеграції НАССР.
Відтак, вважаємо, що така вимога щодо надання свідоцтва або сертифікату, що підтверджує членство Асоціації з інтеграції НАССР є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації Товариства як учасника.
Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затвердженими затверджених постановою КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12 жовтня 2022 року встановено порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також за принципами об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну Закупівлі.
Керуючись ст. 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України ),
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу ТОВ «ТІКПАК» до розгляду.
2. Встановити наявність порушення процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні обмеження викладені в цій скарзі шляхом приведення тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Додатки:
Директор
ТОВ «ТІКПАК»
________________________ Наталія СИРОТЮК
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_до_АМКУ_Тікпак_ЦНСП_Зимна_Вода_2.docx 02.02.2024 17:30
- ТОВ УСА.pdf 02.02.2024 17:30
- ТОВ ЮКГ ІНТЕГРАЦІЯ.pdf 02.02.2024 17:30
- ГС АСОЦІАЦІЯ НАССР.pdf 02.02.2024 17:30
- Скарга_до_АМКУ_Тікпак_ЦНСП_Зимна_Вода_2.pdf 02.02.2024 17:30
- sign.p7s 02.02.2024 17:37
- Відповідь АМКУ.docx 05.02.2024 17:30
- Перелік змін.docx 05.02.2024 17:30
- Тендерна документація ЗМІНИ.docx 05.02.2024 17:31
- pb_3630803134s.jks 05.02.2024 17:33
- Відповідь АМКУ підпис.pdf 06.02.2024 12:31
- рішення від 06.02.2024 № 2190.pdf 06.02.2024 18:49
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.02.2024 № 2780.pdf 14.02.2024 13:18
- рішення від 13.02.2024 № 2780.pdf 15.02.2024 17:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.02.2024 17:48
Дата розгляду скарги:
13.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.02.2024 18:50
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
15.02.2024 17:57
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
15.02.2024 17:57
Пункт скарги
Номер:
9eef95e2c74e4cdaa330d858bace3e40
Заголовок пункту скарги:
Встановлення вимоги про необхідність членства у Асоціації з інтеграції НАССР
Опис заперечення:
Замовник у Тендерній документації встановлює вимогу про надання: документу, що підтверджує впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), а саме сканованого оригіналу свідоцтва або сертифікату, що підтверджує що учасник є членом Асоціації з інтеграції НАССР).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ТОВ «ТІКПАК» не є членом ГС "АСОЦІАЦІЯ З ІНТЕГРАЦІЇ НАССР", яке є приватною організацією створеною не державою чи територіальною громадою, і не бачить жодної потреби в цьому. Через відсутність сертифіката, що підтверджує членство, ТОВ «ТІКПАК» не може взяти участі у закупівлі. Належним способом захисту прав учасника буде виключення цієї вимоги з тендерної документації.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні обмеження викладені в цій скарзі шляхом приведення тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.