-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Пісок сіяний
Завершена
1 390 660.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 953.30 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 953.30 UAH
Період оскарження:
31.01.2024 14:45 - 05.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
На неправомірне та безпідставне відхилення тендерної пропозиції
Номер:
17ea26a9bbed4903ac788f9d4101d6d8
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-31-008621-a.a1
Назва:
На неправомірне та безпідставне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Вих №19\02\2024\17-С від 19.02.2024 року
Орган оскарження: Постійно діючій адміністративній
Комісії Антимонопольного комітету
України з розгляду скарг про порушення
законодавства у сфері публічних закупівель
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ»
код: ЄДРПОУ:37354345
Юридична адреса: 01054, м. Київ, вул. Богдана
Хмельницького, будинок 17/52, поверх 4.
Поштова адреса: ін.04070, м. Київ-70,
вул. Набережно - Хрещатицька, 11.
Тел.: +380-44-500-07-01
Замовник: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СЛУЖБА МУНІЦИПАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ" ДРОГОБИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Код ЄДРПОУ: 43032947
Адреса: ін.82100, Україна, Львівська обл., місто, Дрогобич, ВУЛИЦЯ ПИЛИПА ОРЛИКА, будинок 15
Тел.: +380324432927
Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-31-008621-a
Скарга
на неправомірне та безпідставне відхилення тендерної пропозиції
09 лютого 2024 року об 15-06 годині відбулося розкриття тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі, оголошеної КП "СЛУЖБА МУНІЦИПАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ" ДРОГОБИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі-замовник) на закупівлю ДК 021:2015:14210000-6: Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі (Пісок сіяний) у кількості - 2000 тон (далі-товар), ідентифікатор закупівлі № UA-2024-01-31-008621-a (далі-закупівля).
Очікувана вартість закупівлі становить: 1 390 660,00 грн. з ПДВ.
За результатами розгляду тендерної пропозицій ТОВ «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ» (далі - cкаржник), замовник всупереч ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) та всупереч Постанові від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі-Постанова) безпідставно прийняв протокольне рішення №3 від 14.02.2024 року про відхилення тендерної пропозиції cкаржника (далі-протокольне рішення), пропозиція якого повністю відповідає вимогам та технічним вимогам тендерної документації закупівлі з урахуванням пункту 43 Постанови і тому таке протокольне рішення повинно бути скасовано.
Пунктом 1 Постанови визначено: «Ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Згідно з пунктом 55 Постанови оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням цих особливостей.
Абзацом 3 пункту 59 Постанови встановлено: «Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю».
В зв’язку із зазначеним ТОВ «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ» вимушений звернутися з цією скаргою за захистом своїх прав, що були порушені в результаті недотримання замовником Закону та Постанови при проведенні розгляду тендерної пропозиції скаржника.
ОБГРУНТУВАННЯ ПО СУТІ СКАРГИ
Уповноваженою особою замовника при розгляді тендерної пропозиції cкаржника було порушено статті 23 і 29 Закону та пункти 41, 43, Постанови.
Уповноваженою особою замовника закупівлі протокольним рішенням №3 від 14 лютого 2024 року в порушення статей 23, 29 Закону та пунктів 41 та 43 Постанови безпідставно було відхилено тендерну пропозицію скаржника не застосувавши пункт 43 Постанови для надання скаржнику вимоги про усунення невідповідностей у його тендерній пропозиції, які підпадають під вимоги пункту 43 Постанови при розгляді такої тендерної пропозиції.
В протокольному рішенні Уповноважена особа замовника торгів посилаючись на пункт 8 Додатку 2 тендерної документації закупівлі безпідставно відхилила тендерну пропозицію скаржника, в зв’язку з тим, що останній не надав у складі своєї тендерної пропозиції - оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер закупівлі, а також назву предмета закупівлі.
В пункті 8 додатку №2 тендерної документації закупівлі замовником було зазначено, що:
- Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним товару, у кількості та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. На підтвердження Учасник повинен надати оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер закупівлі, а також назву предмета закупівлі. У разі якщо учасник не є виробником, на підтвердження можливості поставки запропонованого товару учасник також надає скановану копію договору про співпрацю, термін дії якого повинен становити не менше ніж до кінця 2024 року.
Керуючись пунктом 41 Постанови - Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону з урахуванням положень пункту 43 Постанови.
Відповідно до статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Згідно пункту 43 Постанови - Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, враховуючи вимоги пункту 43 Постанови замовник має право відхилити тендерну пропозицію учасника відповідно до пункту 44 Постанови тільки якщо останній не надав забезпечення тендерної пропозиції та документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, вимоги до речі по яким передбачені у статті 23 Закону.
Статтею 23 Закону, встановлено технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасників торгів, а саме:
1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі.
2. У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів.
3. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
6. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Крім того, абзацом другим, підпункту 2, пункту 44 Постанови встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція: - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Постанови.
На виконання вимог пункту 8 Додатку 2 тендерної документації закупівлі скаржником було завантажено в електронну систему закупівель файл «технічне завдання», який повністю відповідає вимогам пункту 8 Додатку 2 тендерної документації закупівлі.
Також окремо, скаржником в своїй тендерній пропозиції було завантажено: сертифікат відповідності, паспорти якості та протокол випробувань на товар, що закуповується замовником закупівлі.
Отже, технічна частина тендерної пропозиції скаржника повністю відповідає технічним вимогам затвердженим в Додатку 2 тендерної документації закупівлі та вимогам статті 23 Закону.
Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції тільки не було надано - оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер закупівлі, а також назву предмета закупівлі.
Відповідно до статті 23 Закону такий вищезазначений оригінал листа виробника представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником не є технічною специфікацію, маркуванням, сертифікатом, протоколом випробувань та іншим засобом підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасників торгів технічними вимогами.
Такий вищезазначений оригінал листа виробника представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником є документом, що підтверджує факт підтвердження стосунків між виробником товару та учасником торгів (дилером, представником, дистриб’ютором, тощо) закріпленими відповідно до умов Господарського законодавства України для підтвердження можливості виконання зобов’язань учасника перед замовником при поставці товару у разі укладення договору про закупівлю за результатами проведеної закупівлі і не зазначає, не передбачає, і не встановлює на товар технічні характеристики (показники), специфікації, маркування, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності технічним вимогам.
Скаржник має такий оригінал листа Вих. №32 від 14.02.2024 року від виробника товару - ПАФ «ДНІСТЕР», що вимагався відповідно до пункту 8 Додатку 2 тендерної документації, яким підтверджується можливість поставки товару учасником, що є предметом даної процедури закупівлі, у кількості та в терміни, визначені тендерною документацією замовника та пропозицією учасника, також скаржник має укладений з виробником товару договір на поставку товару та співпрацю №14\02\2024\1 від 14.02.2024 року (сканована копія з оригіналу листа від виробника товару та сканована копія з оригіналу договору про поставку та співпрацю – додається до скарги).
Враховуючи вищевикладене, замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію скаржника в порушення вимог статей 23, 29 Закону та в порушення вимог пунктів 41,43,44 Постанови, і з урахуванням пункту 43 Постанови, замовник повинен був застосувати до учасника вимогу про усунення не відповідностей його тендерної пропозиції і направити останньому повідомлення з вимогою про усунення таких не відповідностей тендерної пропозиції вимогам тендерної документації закупівлі в електронній системі закупівель.
Скаржник вважає, що замовник прийняв це протокольне рішення з порушенням процедури закупівлі і тому таке протокольне рішення підлягає скасуванню.
Внаслідок порушення Замовником процедури закупівлі, а саме: порядку розгляду тендерних пропозицій, встановленого статтею 29 Закону з урахуванням положень пунктів 41, 43, 44 Постанови, були порушені права Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, що передбачено статтею 5 Закону та інші права передбачені Конституцією України і законодавством України.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону та з урахуванням особливостей встановлених пунктами 1,41,43,44,55 – 67 Постанови
ПРОСИМО:
1) Прийняти цю скаргу до розгляду.
2) Визнати факт порушення замовником стосовно недотримання вимог пункту 43 Постанови при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ: 37354345).
3)Визнати факт порушення замовником процедури закупівлі при відхиленні тендерної пропозиції - ТОВ «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ: 37354345).
4)Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СЛУЖБА МУНІЦИПАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ" ДРОГОБИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ скасувати протокольне рішення №3 від 14.02.2024 року про відхиленні тендерної пропозиції - ТОВ «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ: 37354345).
Додатки:
- Сканована копія з оригіналу листа-підтвердження стосунків від виробника товару - ПАФ «ДНІСТЕР, Вих. №32 від 14.02.2024 року» на 1 аркуші.
- Сканована копія з оригіналу договору про поставку та співпрацю №14\02\2024\1 від 14.02.2024 року - на 5 аркушах.
Директор В.В. Кундзіч
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга КП СМУ Дрогобич.pdf.p7s 19.02.2024 14:58
- лист стосовно присутності представника Учасника.pdf.p7s 19.02.2024 14:58
- авторизаційний лист Дністер пісок для Альянс.pdf 19.02.2024 14:58
- Витяг ЄДР АБУ 09.11.2023.pdf 19.02.2024 14:58
- лист стосовно присутності представника Учасника.pdf 19.02.2024 14:58
- договір дністер пісок — копия.pdf 19.02.2024 14:58
- Наказ про вступ на посаду.pdf 19.02.2024 14:58
- Виписка АБУ 01.02.2024.pdf 19.02.2024 14:58
- Статут.pdf 19.02.2024 14:58
- скарга КП СМУ Дрогобич.pdf 19.02.2024 14:58
- Наказ про призначення Кундзіча.jpg 19.02.2024 14:58
- sign.p7s 19.02.2024 15:00
- авторизов лист 2.pdf 23.02.2024 14:20
- рішення від 21.02.2024 № 3268.pdf 21.02.2024 16:36
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.02.2024 № 3863.pdf 01.03.2024 13:34
- рішення від 29.02.2024 № 3863.pdf 05.03.2024 11:09
- рішення від 11.05.2023 № 6395.pdf 23.02.2024 13:36
- Пояснення по суті скарги пісок UA-2024-01-31-008621-а.а1.pdf 23.02.2024 13:36
- Рішення від 21.12.2022 № 7591.pdf 23.02.2024 13:36
- 5669b100-4dbf-4365-8c33-dbc0d2a4aa7b.pdf 23.02.2024 13:36
- Рішення від 17.07.2023 № 10773.pdf 23.02.2024 13:36
- Пояснення по суті.docx 23.02.2024 13:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.02.2024 16:38
Дата розгляду скарги:
29.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.02.2024 16:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.03.2024 11:09
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення № 3863-р/пк-пз від 29.02.2024 виконано.
Пункт скарги
Номер:
47bc3e01e8c64d959a4ec44d00106e46
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне та безпідставне відхилення тендерної пропозиції протокольним рішенням №3 від 14.02.2024 року
Опис заперечення:
пункт 8 Додатку №2 тендерної документації
- Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним товару, у кількості та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. На підтвердження Учасник повинен надати оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер закупівлі, а також назву предмета закупівлі. У разі якщо учасник не є виробником, на підтвердження можливості поставки запропонованого товару учасник також надає скановану копію договору про співпрацю, термін дії якого повинен становити не менше ніж до кінця 2024 року
- Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним товару, у кількості та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. На підтвердження Учасник повинен надати оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер закупівлі, а також назву предмета закупівлі. У разі якщо учасник не є виробником, на підтвердження можливості поставки запропонованого товару учасник також надає скановану копію договору про співпрацю, термін дії якого повинен становити не менше ніж до кінця 2024 року
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення:
Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Опис суті пункту скарги:
ОБГРУНТУВАННЯ ПО СУТІ СКАРГИ
Уповноваженою особою замовника при розгляді тендерної пропозиції cкаржника було порушено статті 23 і 29 Закону та пункти 41, 43, Постанови.
Уповноваженою особою замовника закупівлі протокольним рішенням №3 від 14 лютого 2024 року в порушення статей 23, 29 Закону та пунктів 41 та 43 Постанови безпідставно було відхилено тендерну пропозицію скаржника не застосувавши пункт 43 Постанови для надання скаржнику вимоги про усунення невідповідностей у його тендерній пропозиції, які підпадають під вимоги пункту 43 Постанови при розгляді такої тендерної пропозиції.
В протокольному рішенні Уповноважена особа замовника торгів посилаючись на пункт 8 Додатку 2 тендерної документації закупівлі безпідставно відхилила тендерну пропозицію скаржника, в зв’язку з тим, що останній не надав у складі своєї тендерної пропозиції - оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер закупівлі, а також назву предмета закупівлі.
В пункті 8 додатку №2 тендерної документації закупівлі замовником було зазначено, що:
- Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним товару, у кількості та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. На підтвердження Учасник повинен надати оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер закупівлі, а також назву предмета закупівлі. У разі якщо учасник не є виробником, на підтвердження можливості поставки запропонованого товару учасник також надає скановану копію договору про співпрацю, термін дії якого повинен становити не менше ніж до кінця 2024 року.
Керуючись пунктом 41 Постанови - Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону з урахуванням положень пункту 43 Постанови.
Відповідно до статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Згідно пункту 43 Постанови - Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, враховуючи вимоги пункту 43 Постанови замовник має право відхилити тендерну пропозицію учасника відповідно до пункту 44 Постанови тільки якщо останній не надав забезпечення тендерної пропозиції та документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, вимоги до речі по яким передбачені у статті 23 Закону.
Статтею 23 Закону, встановлено технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасників торгів, а саме:
1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі.
2. У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів.
3. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
6. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Крім того, абзацом другим, підпункту 2, пункту 44 Постанови встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція: - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Постанови.
На виконання вимог пункту 8 Додатку 2 тендерної документації закупівлі скаржником було завантажено в електронну систему закупівель файл «технічне завдання», який повністю відповідає вимогам пункту 8 Додатку 2 тендерної документації закупівлі.
Також окремо, скаржником в своїй тендерній пропозиції було завантажено: сертифікат відповідності, паспорти якості та протокол випробувань на товар, що закуповується замовником закупівлі.
Отже, технічна частина тендерної пропозиції скаржника повністю відповідає технічним вимогам затвердженим в Додатку 2 тендерної документації закупівлі та вимогам статті 23 Закону.
Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції тільки не було надано - оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер закупівлі, а також назву предмета закупівлі.
Відповідно до статті 23 Закону такий вищезазначений оригінал листа виробника представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником не є технічною специфікацію, маркуванням, сертифікатом, протоколом випробувань та іншим засобом підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасників торгів технічними вимогами.
Такий вищезазначений оригінал листа виробника представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником є документом, що підтверджує факт підтвердження стосунків між виробником товару та учасником торгів (дилером, представником, дистриб’ютором, тощо) закріпленими відповідно до умов Господарського законодавства України для підтвердження можливості виконання зобов’язань учасника перед замовником при поставці товару у разі укладення договору про закупівлю за результатами проведеної закупівлі і не зазначає, не передбачає, і не встановлює на товар технічні характеристики (показники), специфікації, маркування, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності технічним вимогам.
Скаржник має такий оригінал листа Вих. №32 від 14.02.2024 року від виробника товару - ПАФ «ДНІСТЕР», що вимагався відповідно до пункту 8 Додатку 2 тендерної документації, яким підтверджується можливість поставки товару учасником, що є предметом даної процедури закупівлі, у кількості та в терміни, визначені тендерною документацією замовника та пропозицією учасника, також скаржник має укладений з виробником товару договір на поставку товару та співпрацю №14\02\2024\1 від 14.02.2024 року (сканована копія з оригіналу листа від виробника товару та сканована копія з оригіналу договору про поставку та співпрацю – додається до скарги).
Враховуючи вищевикладене, замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію скаржника в порушення вимог статей 23, 29 Закону та в порушення вимог пунктів 41,43,44 Постанови, і з урахуванням пункту 43 Постанови, замовник повинен був застосувати до учасника вимогу про усунення не відповідностей його тендерної пропозиції і направити останньому повідомлення з вимогою про усунення таких не відповідностей тендерної пропозиції вимогам тендерної документації закупівлі в електронній системі закупівель.
Скаржник вважає, що замовник прийняв це протокольне рішення з порушенням процедури закупівлі і тому таке протокольне рішення підлягає скасуванню.
Внаслідок порушення Замовником процедури закупівлі, а саме: порядку розгляду тендерних пропозицій, встановленого статтею 29 Закону з урахуванням положень пунктів 41, 43, 44 Постанови, були порушені права Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, що передбачено статтею 5 Закону та інші права передбачені Конституцією України і законодавством України.
Уповноваженою особою замовника при розгляді тендерної пропозиції cкаржника було порушено статті 23 і 29 Закону та пункти 41, 43, Постанови.
Уповноваженою особою замовника закупівлі протокольним рішенням №3 від 14 лютого 2024 року в порушення статей 23, 29 Закону та пунктів 41 та 43 Постанови безпідставно було відхилено тендерну пропозицію скаржника не застосувавши пункт 43 Постанови для надання скаржнику вимоги про усунення невідповідностей у його тендерній пропозиції, які підпадають під вимоги пункту 43 Постанови при розгляді такої тендерної пропозиції.
В протокольному рішенні Уповноважена особа замовника торгів посилаючись на пункт 8 Додатку 2 тендерної документації закупівлі безпідставно відхилила тендерну пропозицію скаржника, в зв’язку з тим, що останній не надав у складі своєї тендерної пропозиції - оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер закупівлі, а також назву предмета закупівлі.
В пункті 8 додатку №2 тендерної документації закупівлі замовником було зазначено, що:
- Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним товару, у кількості та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. На підтвердження Учасник повинен надати оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер закупівлі, а також назву предмета закупівлі. У разі якщо учасник не є виробником, на підтвердження можливості поставки запропонованого товару учасник також надає скановану копію договору про співпрацю, термін дії якого повинен становити не менше ніж до кінця 2024 року.
Керуючись пунктом 41 Постанови - Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону з урахуванням положень пункту 43 Постанови.
Відповідно до статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Згідно пункту 43 Постанови - Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, враховуючи вимоги пункту 43 Постанови замовник має право відхилити тендерну пропозицію учасника відповідно до пункту 44 Постанови тільки якщо останній не надав забезпечення тендерної пропозиції та документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, вимоги до речі по яким передбачені у статті 23 Закону.
Статтею 23 Закону, встановлено технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасників торгів, а саме:
1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі.
2. У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів.
3. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
6. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Крім того, абзацом другим, підпункту 2, пункту 44 Постанови встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція: - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Постанови.
На виконання вимог пункту 8 Додатку 2 тендерної документації закупівлі скаржником було завантажено в електронну систему закупівель файл «технічне завдання», який повністю відповідає вимогам пункту 8 Додатку 2 тендерної документації закупівлі.
Також окремо, скаржником в своїй тендерній пропозиції було завантажено: сертифікат відповідності, паспорти якості та протокол випробувань на товар, що закуповується замовником закупівлі.
Отже, технічна частина тендерної пропозиції скаржника повністю відповідає технічним вимогам затвердженим в Додатку 2 тендерної документації закупівлі та вимогам статті 23 Закону.
Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції тільки не було надано - оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер закупівлі, а також назву предмета закупівлі.
Відповідно до статті 23 Закону такий вищезазначений оригінал листа виробника представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником не є технічною специфікацію, маркуванням, сертифікатом, протоколом випробувань та іншим засобом підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасників торгів технічними вимогами.
Такий вищезазначений оригінал листа виробника представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником є документом, що підтверджує факт підтвердження стосунків між виробником товару та учасником торгів (дилером, представником, дистриб’ютором, тощо) закріпленими відповідно до умов Господарського законодавства України для підтвердження можливості виконання зобов’язань учасника перед замовником при поставці товару у разі укладення договору про закупівлю за результатами проведеної закупівлі і не зазначає, не передбачає, і не встановлює на товар технічні характеристики (показники), специфікації, маркування, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності технічним вимогам.
Скаржник має такий оригінал листа Вих. №32 від 14.02.2024 року від виробника товару - ПАФ «ДНІСТЕР», що вимагався відповідно до пункту 8 Додатку 2 тендерної документації, яким підтверджується можливість поставки товару учасником, що є предметом даної процедури закупівлі, у кількості та в терміни, визначені тендерною документацією замовника та пропозицією учасника, також скаржник має укладений з виробником товару договір на поставку товару та співпрацю №14\02\2024\1 від 14.02.2024 року (сканована копія з оригіналу листа від виробника товару та сканована копія з оригіналу договору про поставку та співпрацю – додається до скарги).
Враховуючи вищевикладене, замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію скаржника в порушення вимог статей 23, 29 Закону та в порушення вимог пунктів 41,43,44 Постанови, і з урахуванням пункту 43 Постанови, замовник повинен був застосувати до учасника вимогу про усунення не відповідностей його тендерної пропозиції і направити останньому повідомлення з вимогою про усунення таких не відповідностей тендерної пропозиції вимогам тендерної документації закупівлі в електронній системі закупівель.
Скаржник вважає, що замовник прийняв це протокольне рішення з порушенням процедури закупівлі і тому таке протокольне рішення підлягає скасуванню.
Внаслідок порушення Замовником процедури закупівлі, а саме: порядку розгляду тендерних пропозицій, встановленого статтею 29 Закону з урахуванням положень пунктів 41, 43, 44 Постанови, були порушені права Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, що передбачено статтею 5 Закону та інші права передбачені Конституцією України і законодавством України.
×
-
Назва доказу:
Договір співпраці та поставки товару
-
Опис доказу:
Підтвердження укладеного договору співпраці та поставки
-
Повʼязаний документ:
договір дністер пісок — копия.pdf
-
-
Назва доказу:
Авторизований лист
-
Опис доказу:
Підтвердження стосунків та співпраці з виробником товару
-
Повʼязаний документ:
авторизаційний лист Дністер пісок для Альянс.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника