-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
електрична енергія
Призупинено
4 298 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 490.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 21 490.00 UAH
Період оскарження:
31.01.2024 12:55 - 23.02.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Номер:
20e48043dbb84421b216730368e94993
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-31-006422-a.b2
Назва:
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
СКАРГА
на незаконні вимоги тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_ГЕТ.doc.p7s 22.02.2024 12:44
- скарга_ГЕТ.doc 22.02.2024 12:44
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf 22.02.2024 12:44
- ДСТУ EN 50160-2014.pdf 22.02.2024 12:44
- ощад.pdf 22.02.2024 12:44
- Тендерна документація ее 2024 зі змінами.doc 22.02.2024 12:44
- скарга_ГЕТ.pdf 22.02.2024 12:44
- скарга_ГЕТ.pdf.p7s 22.02.2024 12:44
- ТД ее 2024 зі змінами.pdf 22.02.2024 12:44
- Договір_9834-21.pdf 22.02.2024 12:44
- sign.p7s 22.02.2024 12:47
- Рішення від 26.02.2024 №3454.pdf 26.02.2024 17:51
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.03.2024 №4087.pdf 06.03.2024 12:03
- Рішення від 05.03.2024 №4087.pdf 08.03.2024 11:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.02.2024 15:04
Дата розгляду скарги:
05.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.02.2024 17:52
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
08.03.2024 11:27
Пункт скарги
Номер:
4cf16f7e375a4997bc85fadfe57a88a4
Заголовок пункту скарги:
Умови, викладені у тендерній документації з урахування внесених змін, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
Опис заперечення:
Відповідно до п. 2 Розділу ІІІ Тендерної документації:
«Гарантія повинна бути видана банком в якому обслуговується учасник (має відкритий рахунок зі спеціальним режимом використання) на умовах грошового забезпечення (покриття). На підтвердження даної вимоги Учасники подають довідку видану банком про відкритий рахунок зі спеціальним режимом використання.»
Тобто, Замовник чітко визначає, у якому саме банку учасники повинні робити банківську гарантію як забезпечення тендерної пропозиції, - банк, у якому відрито рахунок зі спеціальним режимом використання.
Зазначена вимога Замовника є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною, безпідставною та такою, що не дозволяє нам прийняти участь у цій закупівлі на рівні з іншими учасниками.
«Гарантія повинна бути видана банком в якому обслуговується учасник (має відкритий рахунок зі спеціальним режимом використання) на умовах грошового забезпечення (покриття). На підтвердження даної вимоги Учасники подають довідку видану банком про відкритий рахунок зі спеціальним режимом використання.»
Тобто, Замовник чітко визначає, у якому саме банку учасники повинні робити банківську гарантію як забезпечення тендерної пропозиції, - банк, у якому відрито рахунок зі спеціальним режимом використання.
Зазначена вимога Замовника є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною, безпідставною та такою, що не дозволяє нам прийняти участь у цій закупівлі на рівні з іншими учасниками.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Забезпечення тендерних пропозицій
Тип порушення:
Забезпечення тендерних пропозицій
Опис суті пункту скарги:
Зазначена вимога Замовника є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною, безпідставною та такою, що не дозволяє нам прийняти участь у цій закупівлі на рівні з іншими учасниками, оскільки:
По перше, жодними нормативно-правовими актами не передбачено обов’язку для учасників процедури закупівлі робити банківську гарантію, як забезпечення тендерної пропозиції, саме у банку, у якому відрито рахунок зі спеціальним режимом використання.
Так, відповідно до п. 10 статті 1 Розділу І Закону України «Про публічні закупівлі» забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія.
Відповідно до ч. 1 ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції/пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Тобто, Закон зобов’язує Замовника зазначити у тендерній документації умови надання забезпечення, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику, а не вимоги до банку, який має його надати.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Газенерго-Трейд» має відкритий рахунок зі спеціальним режимом використання у АТ «Ощадбанк» (довідка на підтвердження цього додається), проте з цим банком у Товариства відсутні договірні відносини щодо надання банківських гарантій, а тому на їх встановлення та отримання такого забезпечення тендерної пропозиції для участі в цій закупівлі потрібен додатковий час, що є значно більшим, ніж строк для подання тендерних пропозицій.
Натомість, Товариство з обмеженою відповідальністю «Газенерго-Трейд» має договірні відносини та тривалий період співпраці щодо надання банківських гарантій з іншим банком, - АТ «БАНК АЛЬЯНС» (договір додається).
Тобто, виникла ситуація, за якої Товариство з обмеженою відповідальністю «Газенерго-Трейд» маючи змогу надати забезпечення тендерної пропозиції, видане АТ «БАНК АЛЬЯНС», та стати учасником закупівлі, не зможе це зробити через встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо суб’єкта видачі забезпечення тендерної пропозиції, - банк, у якому відрито рахунок зі спеціальним режимом використання.
Таким чином, участь у цій закупівлі можуть взяти лише ті учасники, які за певних підстав можуть надати гарантію, видану банком в якому обслуговується учасник (має відкритий рахунок зі спеціальним режимом використання) на умовах грошового забезпечення (покриття).
Тому, така вимога Замовника є дискримінаційною та повинна бути виключена з тендерної документації.
По перше, жодними нормативно-правовими актами не передбачено обов’язку для учасників процедури закупівлі робити банківську гарантію, як забезпечення тендерної пропозиції, саме у банку, у якому відрито рахунок зі спеціальним режимом використання.
Так, відповідно до п. 10 статті 1 Розділу І Закону України «Про публічні закупівлі» забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія.
Відповідно до ч. 1 ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції/пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Тобто, Закон зобов’язує Замовника зазначити у тендерній документації умови надання забезпечення, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику, а не вимоги до банку, який має його надати.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Газенерго-Трейд» має відкритий рахунок зі спеціальним режимом використання у АТ «Ощадбанк» (довідка на підтвердження цього додається), проте з цим банком у Товариства відсутні договірні відносини щодо надання банківських гарантій, а тому на їх встановлення та отримання такого забезпечення тендерної пропозиції для участі в цій закупівлі потрібен додатковий час, що є значно більшим, ніж строк для подання тендерних пропозицій.
Натомість, Товариство з обмеженою відповідальністю «Газенерго-Трейд» має договірні відносини та тривалий період співпраці щодо надання банківських гарантій з іншим банком, - АТ «БАНК АЛЬЯНС» (договір додається).
Тобто, виникла ситуація, за якої Товариство з обмеженою відповідальністю «Газенерго-Трейд» маючи змогу надати забезпечення тендерної пропозиції, видане АТ «БАНК АЛЬЯНС», та стати учасником закупівлі, не зможе це зробити через встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо суб’єкта видачі забезпечення тендерної пропозиції, - банк, у якому відрито рахунок зі спеціальним режимом використання.
Таким чином, участь у цій закупівлі можуть взяти лише ті учасники, які за певних підстав можуть надати гарантію, видану банком в якому обслуговується учасник (має відкритий рахунок зі спеціальним режимом використання) на умовах грошового забезпечення (покриття).
Тому, така вимога Замовника є дискримінаційною та повинна бути виключена з тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Договір про надання гарантій (гарантійна лінія) №9834-21 від 03.08.2021 року
-
Опис доказу:
Договір про надання гарантій (гарантійна лінія) №9834-21 від 03.08.2021 року
-
Повʼязаний документ:
Договір_9834-21.pdf
-
-
Назва доказу:
Довідка про відкриті рахунки №16-43/120 від 23.01.2024 року
-
Опис доказу:
Довідка про відкриті рахунки №16-43/120 від 23.01.2024 року
-
Повʼязаний документ:
ощад.pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Опис доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ ЕN 50160_2014 Характеристики напруги електропостачання
-
Опис доказу:
ДСТУ ЕN 50160_2014 Характеристики напруги електропостачання
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ EN 50160-2014.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Опис доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТД ее 2024 зі змінами.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Номер:
a32d2b818c854261ae3ea317605b464e
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-31-006422-a.b1
Назва:
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
СКАРГА
на незаконні вимоги тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_ГЕТ.pdf 02.02.2024 17:47
- Тендерна документація ее 2024 (1).doc 02.02.2024 17:47
- скарга_ГЕТ.doc.p7s 02.02.2024 17:47
- скарга_ГЕТ.doc 02.02.2024 17:47
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf 02.02.2024 17:47
- скарга_ГЕТ.pdf.p7s 02.02.2024 17:47
- ДСТУ EN 50160-2014.pdf 02.02.2024 17:53
- скарга_ГЕТ_уточнена.pdf 02.02.2024 17:57
- скарга_ГЕТ_уточнена.doc 02.02.2024 17:57
- скарга_ГЕТ_уточнена.doc.p7s 02.02.2024 17:57
- скарга_ГЕТ_уточнена.pdf.p7s 02.02.2024 17:57
- sign.p7s 02.02.2024 17:58
- рішення від 06.02.2024 № 2207.pdf 06.02.2024 17:03
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.02.2024 № 2830.pdf 15.02.2024 12:46
- рішення від 14.02.2024 № 2830.pdf 19.02.2024 12:38
- протокол пояснення.doc 08.02.2024 14:09
- протокол пояснення.doc 08.02.2024 14:15
- File.PDF 08.02.2024 14:15
- Key-6.dat 08.02.2024 14:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.02.2024 17:58
Дата розгляду скарги:
14.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.02.2024 17:03
Дата прийняття рішення по скарзі:
19.02.2024 12:45
Пункт скарги
Номер:
b2068ccafbf64d97a8053c5a1d9359d0
Заголовок пункту скарги:
Умови тендерної документації є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
Опис заперечення:
Відповідно до п. 2.9. Додатку 3 до Тендерної документації: «З метою додержання вимог Третього енергопакету (пакет законів щодо внутрішнього ринку газу та електроенергії в ЄС) щодо інтеграції суб’єктів у сфері постачання електричної енергії України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, постачання товару, що є предметом закупівлі залежить в тому числі від рівня кваліфікації персоналу учасника, точного планування його роботи, чіткого дотримання запланованих дій та технологій, постійного контролю та аналізу дій. Постачальник електричної енергії (учасник закупівлі) повинен використовувати систему управління якістю, пов’язану з товаром, що є предметом закупівлі. Для підтвердження використання системи управління якістю у складі тендерної пропозиції необхідно надати документ про успішне проходження сертифікації діяльності Учасника ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» відповідно до вимог ISO 9001:2015 (сертифікат, тощо), виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент подання пропозиції. Учасник повинен використовувати систему менеджменту якості. Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції копію діючого сертифікату виданого на одного з працівників Учасника щодо підтвердження кваліфікації внутрішнього аудитора систем менеджменту якості у відповідності з вимогами міжнародних стандартів ISO 9001:2015; ДСТУ ISO 9001:2015; ДСТУ EN ISO 9001:2018; ISO 19011:2018…
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
Зазначена вимога Замовника є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною, безпідставною та такою, що не дозволяє нам прийняти участь у цій закупівлі на рівні з іншими учасниками, оскільки: Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Документ, який вимагається Замовником, а саме сертифікат, виданий на одного з працівників Учасника щодо підтвердження кваліфікації внутрішнього аудитора систем менеджменту якості у відповідності з вимогами міжнародних стандартів ISO 9001:2015; ДСТУ ISO 9001:2015; ДСТУ EN ISO 9001:2018; ISO 19011:2018, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі - ДСТУ EN 50160:2014. Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей/ За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати сертифікат про підтвердження кваліфікації внутрішнього аудитора систем менеджменту якості у відповідності з вимогами міжнародних стандартів ISO 9001:2015; ДСТУ ISO 9001:2015; ДСТУ EN ISO 9001:2018; ISO 19011:2018. Таким чином, Учасник, виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних, дискримінаційних вимог. Отже, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель.
×
-
Назва доказу:
ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення
-
Опис доказу:
ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ EN 50160-2014.pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Опис доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Опис доказу:
Тендерна документація Замовника, яка містить оскаржувану вимогу
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація ее 2024 (1).doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Номер:
ef197967e2234fd0b195ab5c12a2de9f
Заголовок пункту скарги:
Умови тендерної документації є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
Опис заперечення:
Відповідно до п. 2.8. Додатку 3 до Тендерної документації Учасники надають: «Скановану копію оригіналу сертифікату учасника на систему енергетичного менеджменту згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» з урахуванням вимог ДСТУ ISO 50007:2020 (ISO 50007:2017, IDT) «Настанова щодо оцінювання та поліпшення енергетичних послуг для споживачів», чинного на дату розкриття тендерних пропозицій. Сертифікат повинний бути виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності). Копія звіту про аудит, що підтверджує проведення аудиту, складеного акредитованим НААУ органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим НААУ органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), якщо дата реєстрації сертифікату на систему енергетичного менеджменту згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» з урахуванням вимог ДСТУ ISO 50007:2020 (ISO 50007:2017, IDT) «Настанова щодо оцінювання та поліпшення енергетичних послуг для споживачів» не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту, або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в акредитованому НААУ органі стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому НААУ органі по сертифікації (органі з оцінки відповідності) не пізніше, ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» з урахуванням вимог ДСТУ ISO 50007:2020 (ISO 50007:2017, IDT) «Настанова щодо оцінювання та поліпшення енергетичних послуг для споживачів») пізніше, ніж один рік від дати складання звіту). Сертифікат внутрішнього аудитора, виданий працівнику Учасника на підставі проходження навчання по програмі «Внутрішній аудит систем менеджменту» згідно до вимог ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT), який підтверджує компетентність здійснення внутрішнього аудиту щодо ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT), та вимог положень ДСТУ ISO 50007:2020 (ISO 50007:2017, IDT). Організації, що видали вищезазначені документи повинні входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (ISO/IEC 17021-1:2015), на підтвердження чого надати скановану копію чинного Атестату про акредитацію, виданого НААУ з усіма додатками.»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
Зазначена вимога Замовника є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною, безпідставною та такою, що не дозволяє нам прийняти участь у цій закупівлі на рівні з іншими учасниками, оскільки: Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Документ, який вимагається Замовником, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі - ДСТУ EN 50160:2014. Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей.
×
-
Назва доказу:
ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення
-
Опис доказу:
ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ EN 50160-2014.pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Опис доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Опис доказу:
Тендерна документація Замовника, яка містить оскаржувану вимогу
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація ее 2024 (1).doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Номер:
07c900b1265a4095acb7fdad9eae26f0
Заголовок пункту скарги:
Умови тендерної документації є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
Опис заперечення:
Відповідно до п. 2.7. Додатку 3 до Тендерної документації Учасник повинен надати: «Копія посвідчення та протоколу перевірки знань про присвоєння V групи з електробезпеки працівнику підприємства.»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення:
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги:
Зазначена вимога Замовника є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною, безпідставною та такою, що не дозволяє нам прийняти участь у цій закупівлі на рівні з іншими учасниками, оскільки: Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Документ, який вимагається Замовником, а саме копія посвідчення та протоколу перевірки знань про присвоєння V групи з електробезпеки працівнику підприємства, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі - ДСТУ EN 50160:2014. Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей/ За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Крім того, що така вимога не узгоджується з Особливостями, тобто є незаконною, вона також є дискримінаційною, оскільки значно звужує коло потенційних учасників закупівлі. Так, відповідно до Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджені наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 09.01.1998 № 4 (НПАОП 40.1-1.21-98; далі — ПБЕЕС) V група з електробезпеки надається в електроустановках напругою вище 1000 В адміністративно-технічним працівникам, особам, відповідальним за електрогосподарство. Для надання послуги з постачання електричної енергії відповідно до умов цієї закупівлі відсутній обов’язок отримання V групи з електробезпеки, оскільки відсутні електроустановки напругою вище 1000 В. Тобто, Учасник, маючи змогу належним чином виконати умови закупівлі та поставити електричну енергію відповідно до ліцензійних умов, не зможе взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником дискримінаційних та незаконних вимог. Таким чином, участь у цій закупівлі можуть взяти ті учасники, які мають працівників з V групою електробезпеки, незважаючи на відсутність такого обов’язку. Отже, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель.
×
-
Назва доказу:
ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення
-
Опис доказу:
ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ EN 50160-2014.pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Опис доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Опис доказу:
Тендерна документація Замовника, яка містить оскаржувану вимогу
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація ее 2024 (1).doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Номер:
4b9238b11e2d466b9d343e1e586b4d59
Заголовок пункту скарги:
Умови тендерної документації є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
Опис заперечення:
4.Відповідно до підпункту 3.1.31. пункту 1 Розділу ІІІ Тендерної документації: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. У випадку надання у складі тендерної пропозиції довідок, листів, відомостей, витягів, відгуків виданих іншими підприємствами, організаціями, установами, такі документи повинні бути видані не раніше дати оприлюднення оголошення про торги, якщо інше не зазначено в змісті тендерної документації.»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Зазначена вимога Замовника є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною, безпідставною та такою, що не дозволяє нам прийняти участь у цій закупівлі на рівні з іншими учасниками, оскільки довідки, витяги, листи тощо від інших установ можуть бути актуальними на дату їх подання, навіть у разі, якщо дата їх видачі передувала даті оголошення процедури закупівлі. Таким чином, Замовник поставив участь в процедурі закупівлі в залежність від інших установ та надання ними повторно таких документів новою датою. Отже, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель.
×
-
Назва доказу:
ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення
-
Опис доказу:
ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ EN 50160-2014.pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Опис доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Опис доказу:
Тендерна документація Замовника, яка містить оскаржувану вимогу
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація ее 2024 (1).doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.