-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
03140000-4 Продукція тваринництва та супутня продукція (Яйце куряче С1)
Завершена
200 880.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 004.40 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 004.40 UAH
Період оскарження:
30.01.2024 17:30 - 04.02.2024 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо дискриминаційних умов тендерної документації Замовника, які порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі", Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178(зі змінами) "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі" :на період дії правового режиму воєнного станув Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування,а також порушують права та інтереси потенційних учасників закупівлі
Номер:
2eef2cb672214884b374e1dfdd369b06
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-30-014082-a.b1
Назва:
Вимога щодо дискриминаційних умов тендерної документації Замовника, які порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі", Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178(зі змінами) "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі" :на період дії правового режиму воєнного станув Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування,а також порушують права та інтереси потенційних учасників закупівлі
Вимога:
Вивчивши вашу тендерну документацію, вважаємо, що умови тендерної документації порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі", Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178(зі змінами) "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі" :на період дії правового режиму воєнного станув Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування,а також порушують права та інтереси потенційних учасників закупівлі:
Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
В тендерній документації замовника в Додатку 3 до тендерної документації в п.1.3 міститься вимога:
«1.3. Документ Держпродспоживслужби, виданий Учаснику не раніше 2023 року, складений за результатами державного контролю щодо додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин стосовно приміщень, зазначених в довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, із зазначенням інформації про можливість пакування та відсутністю фактів виявлених порушень;»
Вважаємо таку вимогу дискримінаційною ,оскільки вона сформульована некоректно, замовником не надано чіткого роз’яснення щодо форми вищезазначеного документа, і може бути використана Замовником як маніпуляція при оцінки тендерної пропозиції та знайти більше підстав для відхилення не вигідних йому учасників. Також не зрозуміла дана вимога, у зв’язку з тим, що в технічній специфікації товар поставляється в неупакованому вигляді. Виникає питання щодо об’єктивності даної вимоги, про яке пакування ви вимагаете надати документ? Просимо внести зміни в вашу тендерну документацію та конкретизувати який саме документ потрібно надати, за якою конкретно формою та обґрунтувати необхідність даної вимоги.
В тендерній документації замовника в Додатку 3 до тендерної документації в п.1.8 міститься вимога:
«1.8. Договір на санітарну обробку автотранспортних засобів та документів, що підтверджують проходження санітарної обробки автотранспортних засобів (акти виконаних робіт/послуг) за останні 3 (три) місяці, а також результати дослідження на якість дезінфекції і якість миття після дезінфекції, виданих акредитованою лабораторією в поточному році на ім’я Учасника.»
Просимо внести зміни до тендерної документації щодо надання результатів дослідження на якість дезінфекції і якість миття після дезінфекції та конкретизувати дану вимогу з зазначенням конкретних показників за якими повинно бути проведено дослідження , для забезпечення відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
В тендерній документації замовника в Додатку 4 до тендерної документації в п.14 міститься вимога:
«14. Для підтвердження дотримання температурно-вологісних параметрів Учасник має подати наступні документи:
- сертифікат(-и) про калібрування вимірювальних приладів, видане органом із калібрування, акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я учасника, та дійсний на момент подання пропозиції;»
Просимо надати вичерпний перелік вимірювальних приладів на які потрібно надати сертифікати, так як різний учасник може використовувати різні прилади і для різних потреб.
В Додатку №4,до тендерної документації Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, Учаснику необхідно надати наступні документи: в п .11 міститься вимога:
«11. Документ Держпродспоживслужби, виданий Учаснику не раніше 2023 року, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР стосовно приміщень, зазначених в довідці про складські приміщення, із відсутністю фактів виявлених порушень.
Просимо внести зміни в вашу тендерну документацію та конкретизувати який саме документ потрібно надати, за якою конкретно формою .
В Додатку №4,до тендерної документації : Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, Учаснику необхідно надати наступні документи: в п.12
«12.Документи, що підтверджують виконання Учасником вимог Закону України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» зі змінами щодо гігієни персоналу потужностей, який працює у зоні поводження з харчовими продуктами, а саме:
«• документи, що підтверджують проходження гігієнічного навчання працівниками, які будуть залучені до постачання предмету закупівлі (водій/ї, експедитор/и, комірник/и, вантажник/и) та видані не раніше 2023 року в Державних або комунальних установах Міністерства охорони здоров’я України.
Просимо внести зміни в вашу тендерну документацію та конкретизувати які саме документи потрібно надати та за якою формою .
Враховуючи Закон України "Про публічні закупівлі", Постанову Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", - просимо розглянути дану вимогу та внести зміни до тендерної документації з урахуванням вищевикладеного для забезпечення принципів проведення публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.02.2024 21:32
Вирішення:
Шановний Учаснику, розглянувши Вашу Вимогу від 3 лютого 2024 року повідомляємо наступне.
Щодо першого питання Вимоги:
Розділом VII Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771/97, встановлені загальні гігієнічні вимоги щодо поводження з харчовими продуктами, в тому числі гігієнічні вимоги до потужностей, на яких здійснюється виробництво та/або обіг харчових продуктів, гігієнічні вимоги до транспортних засобів, що використовуються для перевезення харчових продуктів, гігієнічні вимоги до обладнання та інвентарю, з якими контактують харчові продукти, вимоги до гігієни персоналу потужностей, який працює у зоні поводження з харчовими продуктами, гігієнічні вимоги до харчових продуктів, гігієнічні вимоги до пакування харчових продуктів, включаючи первинне пакування та інше.
Відповідно до п. 9 ст. 1 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», державний контроль це діяльність компетентного органу, його територіальних органів, державних інспекторів, державних ветеринарних інспекторів, помічників державного ветеринарного інспектора та уповноважених осіб, що здійснюється з метою перевірки відповідності діяльності операторів ринку вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, а також усунення наслідків невідповідності та притягнення до відповідальності за порушення відповідних вимог. Державний контроль включає також діяльність з перевірки відповідності законодавству про побічні продукти тваринного походження під час ввезення (пересилання) таких продуктів на митну територію України.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 6 та статті 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», державний контроль здійснюється компетентним органом, в тому числі органами Держпродспоживслужби у формах інспектування та аудиту із застосуванням актів державного контролю встановленого зразка та затвердженого у встановленому порядку. Акт державного контролю має містити вичерпний перелік питань для перевірки дотримання оператором ринку законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, в тому числі і питання щодо пакування. Кожне таке питання повинно містити посилання на вимогу нормативно-правового акта (статтю, частину, пункт, підпункт, абзац тощо), яка підлягає дотриманню оператором ринку. Якщо за результатами інспектування або аудиту виявлено невідповідність, в акті державного контролю наводиться детальний опис відповідних порушень законодавства. Акт державного контролю складається у двох примірниках, один з яких вручається оператору ринку протягом трьох робочих днів з дня його складення.
З урахування викладеного, а також враховуючи практику АМКУ зазначені вимоги відповідають положенням чинного законодавства України, та не є дискримінаційними, оскільки не обмежують коло учасників, не порушують їх права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та не позбавляють можливості подати свою тендерну пропозицію через наявні умови Документації; будь-яких змін в Документацію згідно зазначеного питання внесено не буде.
Щодо другого питання Вимоги:
Статтею 44 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771/97 встановлені загальні гігієнічні вимоги до транспортних засобів, зокрема, оператори ринку використовують лише транспортні засоби, що відповідають таким вимогам:
1) транспортні засоби та/або контейнери, що використовуються для перевезення харчових продуктів, є чистими, утримуються у належному стані, що забезпечує захист харчових продуктів від забруднення, та мають таку конструкцію, що забезпечує результативне чищення та/або дезінфекцію;
2) якщо використання транспортних засобів та/або контейнерів для перевезення нехарчових продуктів може призвести до забруднення харчового продукту, для перевезення якого вони можуть потім застосовуватися, вони використовуються тільки для перевезення харчових продуктів;
3) у разі одночасного використання транспортних засобів та/або контейнерів для перевезення харчових та нехарчових продуктів або у разі одночасного перевезення різних харчових продуктів забезпечується таке розділення продуктів, що унеможливлює їх забруднення. Для уникнення ризику забруднення забезпечується результативне очищення зазначених транспортних засобів та/або контейнерів перед кожним наступним завантаженням;
4) перевезення рідких, гранульованих, порошкових харчових продуктів здійснюється в ємностях та/або контейнерах/танкерах, передбачених для перевезення тільки харчових продуктів. Зазначені ємності та/або контейнери/танкери чітко промарковані державною мовою, що вказує на їх використання виключно для перевезення харчових продуктів, або мають маркування "тільки для харчових продуктів";
5) харчові продукти розміщуються у транспортних засобах та/або контейнерах таким чином, щоб мінімізувати ризик їх забруднення.
Враховуючі зазначене, та приймаючі до уваги те, що предметом даної закупівлі є закупівля продуктів харчування, послуги щодо їх постачання кінцевим споживачам - відвідувачам нашого закладу охорони здоров’я, повинні відповідати вимогам санітарного законодавства щодо обігу (транспортування) харчових продуктів. Отже, вимоги Замовника, щодо надання у складі пропозицій учасників документів, що підтверджують дослідження на якість дезінфекції і якість миття після дезінфекції - встановленим санітарним вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», а наявність зазначеного документу сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності надавати безпечну продукцію та/або послуги, роботи які задовольняють вимоги замовника.
Також, повідомляємо, що у зв’язку з відсутністю затвердженої діючим законодавством конкретної форми даного документу, результати щодо дослідження на якість дезінфекції і якість миття після дезінфекції можуть бути надані у формі будь-якого документу, виданих уповноваженою акредитованою лабораторією.
З урахування викладеного, а також враховуючи практику АМКУ зазначені вимоги відповідають положенням чинного законодавства України, та не є дискримінаційними, оскільки не обмежують коло учасників, не порушують їх права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та не позбавляють можливості подати свою пропозицію через наявні умови Документації; будь-яких змін в Документацію згідно зазначеного питання внесено не буде.
Щодо третього питання Вимоги:
Згідно з вимогами пункту 14 Додатку № 4 до Тендерної документації, Учаснику для підтвердження дотримання температурно-вологісних параметрів Учасник необхідно надати наступні документи, зокрема сертифікат(-и) про калібрування вимірювальних приладів, видане органом із калібрування, акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я учасника, та дійсний на момент подання пропозиції, а також атестат про акредитацію органу із калібрування.
Таким чином, умовами Тендерної документації передбачено, що сертифікат(-и) про калібрування надаються на вимірювальні прилади, що вимірюють температуру та вологість.
Також, відповідно до ч. 2 ст 45 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771/97, оператори ринку зобов’язані вживати такі заходи для забезпечення роботи обладнання та засобів вимірювальної техніки, що є достатніми для виробництва харчових продуктів, які відповідають вимогам законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. Засоби вимірювальної техніки повинні відповідати вимогам законодавства про метрологію та метрологічну діяльність.
З урахування викладеного, а також враховуючи практику АМКУ зазначені вимоги відповідають положенням чинного законодавства України, та не є дискримінаційними, оскільки не обмежують коло учасників, не порушують їх права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та не позбавляють можливості подати свою тендерну пропозицію через наявні умови Документації; будь-яких змін в Документацію згідно зазначеного питання внесено не буде.
Щодо четвертого питання Вимоги:
Розділом VII Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771/97, встановлені загальні гігієнічні вимоги щодо поводження з харчовими продуктами, в тому числі гігієнічні вимоги до потужностей, на яких здійснюється виробництво та/або обіг харчових продуктів, гігієнічні вимоги до транспортних засобів, що використовуються для перевезення харчових продуктів, гігієнічні вимоги до обладнання та інвентарю, з якими контактують харчові продукти, вимоги до гігієни персоналу потужностей, який працює у зоні поводження з харчовими продуктами, гігієнічні вимоги до харчових продуктів, гігієнічні вимоги до пакування харчових продуктів, включаючи первинне пакування та інше.
Відповідно до п. 9 ст. 1 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», державний контроль це діяльність компетентного органу, його територіальних органів, державних інспекторів, державних ветеринарних інспекторів, помічників державного ветеринарного інспектора та уповноважених осіб, що здійснюється з метою перевірки відповідності діяльності операторів ринку вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, а також усунення наслідків невідповідності та притягнення до відповідальності за порушення відповідних вимог. Державний контроль включає також діяльність з перевірки відповідності законодавству про побічні продукти тваринного походження під час ввезення (пересилання) таких продуктів на митну територію України.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 6 та статті 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», державний контроль здійснюється компетентним органом, в тому числі органами Держпродспоживслужби у формах інспектування та аудиту із застосуванням актів державного контролю встановленого зразка та затвердженого у встановленому порядку. Акт державного контролю має містити вичерпний перелік питань для перевірки дотримання оператором ринку законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, в тому числі і питання щодо пакування. Кожне таке питання повинно містити посилання на вимогу нормативно-правового акта (статтю, частину, пункт, підпункт, абзац тощо), яка підлягає дотриманню оператором ринку. Якщо за результатами інспектування або аудиту виявлено невідповідність, в акті державного контролю наводиться детальний опис відповідних порушень законодавства. Акт державного контролю складається у двох примірниках, один з яких вручається оператору ринку протягом трьох робочих днів з дня його складення.
З урахування викладеного, а також враховуючи практику АМКУ зазначені вимоги відповідають положенням чинного законодавства України, та не є дискримінаційними, оскільки не обмежують коло учасників, не порушують їх права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та не позбавляють можливості подати свою тендерну пропозицію через наявні умови Документації; будь-яких змін в Документацію згідно зазначеного питання внесено не буде.
Щодо п’ятого питання Вимоги:
Згідно ч. 1 ст. 48 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771/97, оператори ринку дотримуються таких вимог щодо гігієни персоналу потужностей, який працює у зоні поводження з харчовими продуктами, у тому числі на потужності допускається персонал, який не має протипоказань щодо поводження з харчовими продуктами та пройшов у цього оператора ринку навчання з питань гігієни персоналу, що підтверджено відповідними записами цього оператора ринку. Персонал потужностей періодично проходить навчання щодо гігієнічних вимог до виробництва та обігу харчових продуктів у цього оператора ринку. Періодичність такого навчання встановлюється самим оператором ринку.
У зв’язку з тим, що сучасне законодавство передбачає обов’язкове проведення гігієнічного навчання персоналу оператору ринку, але форма даного документу законодавством не визначена, Замовником було встановлено вимогу щодо надання актуальних даних щодо проведення гігієнічного навчання персоналу з визначенням періоду навчання починаючі з 2023 року з документальним підтвердженням гігієнічного навчання персоналу, оформленого у формі будь-якого документу та видані Державними або комунальними установами Міністерства охорони здоров’я України.
З урахування викладеного, а також враховуючи практику АМКУ зазначені вимоги відповідають положенням чинного законодавства України, та не є дискримінаційними, оскільки не обмежують коло учасників, не порушують їх права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та не позбавляють можливості подати свою тендерну пропозицію через наявні умови Документації; будь-яких змін в Документацію згідно зазначеного питання внесено не буде.
Статус вимоги:
Відхилено