• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Студентські квитки державного зразка (ДК 021:2015 - 22450000-9 - Друкована продукція з елементами захисту)

Завершена

360 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 600.00 UAH
Період оскарження: 30.01.2024 16:53 - 04.02.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

тендерна пропозиція учасника – переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації

Номер: 92427c08f4db4b8aa229dde8bc765a17
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-30-013916-a.c3
Назва: тендерна пропозиція учасника – переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
Скарга:
Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України (Орган оскарження) Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03035 СКАРГА Найменування замовника, рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Заклад вищої освіти «Подільський державний університет», код ЄДРПОУ: 22769675, 32316, Хмельницька обл., м. Кам’янець-Подільський, вул. Шевченка, 12 Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: Приватне акціонерне товариство «Науково-дослідний інститут прикладних інформаційних технологій», код ЄДРПОУ: 30674051, 01010, м. Київ, вул. Івана Мазепи, 3 (поштова адреса: 03151, м. Київ, вул. Смілянська, 4), тел./факс. 044 246 2783, secretar@osvita.net Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника –29.02.2024 р. Плата за подання скарги – 3 000,00 грн. без ПДВ. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати: Тендерна пропозиція учасника – переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), та, як наслідок, неправомірно визначивши переможця Процедури закупівлі в порушення підпункту 2 пункту 44 постанови Кабміну від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі закупівлі, що є порушенням вимог статті 5 Закону та призводить до недобросовісної конкуренції. Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах, порушив вимоги пункту 44 Особливостей та статті 31 Закону, оскільки учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, тендерна пропозиція учасника – переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також порушує права Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що є порушенням вимог статті 5 Закону. В електронній системі публічних закупівель PROZORRO Закладом вищої освіти «Подільський державний університет» (надалі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями за оголошенням UA-2024-01-30-013916-a на закупівлю Студентські квитки державного зразка (22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту) (надалі – Торги). Приватне акціонерне товариство «Науково-дослідний інститут прикладних інформаційних технологій» (надалі – Скаржник), одним з видів діяльності якого є виробництво студентських квитків, прийняло участь у Торгах (подало свою тендерну пропозицію). Крім Скаржника на торги подав свою тендерну пропозицію ще один учасник: Українсько-польське спільне підприємство "Макрохем - Україна", ЄДРПОУ 22207753, Київська область, м. Бородянка, вул. Косіора, 6-Б, 07801 (надалі – "Макрохем - Україна"). Замовник Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.02.2024 № 9 не встановив підстав для відхилення тендерної пропозиції Учасника «Макрохем – Україна», визначив тендерну пропозицію Учасника «Макрохем – Україна» на Закупівлю відповідною умовам, встановленим тендерною документацією, визначив Учасника «Макрохем – Україна» переможцем щодо Закупівлі та прийняв рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю. Скаржник оскаржив таке рішення замовника поданням скарги UA-2024-01-30-013916-a.a2 від 15.02.2024, яку рішенням №3503-р/пк-пз від 26.02.2024 Органу оскарження було задовільнено, підтверджено порушення Замовником вимог пункту 43 Особливостей та зобов’язано Замовника скасувати своє рішення про визначення учасника "Макрохем - Україна" переможцем процедури закупівлі. Замовник на виконання рішення Органу оскарження 28.02.2024 розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідності сертифікату ISO 9001:2015 від 05.03.2023 № 31400306 QM15 протягом 24 годин. Учасник "Макрохем - Україна" у встановлений строк розмістив сертифікат ISO 9001:2015 від 05.03.2023 № 31400306 QM15 зі змінами. Замовник протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 29.02.2024 №21 прийняв рішення про відповідність тендерної пропозиції учасника "Макрохем - Україна" встановленим вимогам, а також прийняв рішення про намір укласти договір із цим учасником. Скаржник карегорично не погоджується з рішенням Замовника і вважає його неправомірним. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси учасника Відповідно до пункту 3 додатку 2 до тендерної документації (зі змінами) на Торги Учасник повинен надати в складі своєї тендерної пропозиції чинний сертифікат відповідності системи управління якістю Учасника стосовно виробництва та персоналізації ідентифікаційних документів та захищених документів (в тому числі бланків документів з елементами захисту) вимогам міжнародного стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) або ISO 9001-2015. Сертифікат повинний бути виданий органом з оцінки відповідності, який акредитований українським або іноземним національним органом з акредитації. Під час вивчення тендерної пропозиції учасника «Макрохем – Україна» після усунення невідповідності на виконання вимоги Замовника від 28.02.2024, Скаржником було встановлено, що у складі тендерної пропозиції цього учасника було подано: - скан - копію сертифікату №31400306 QM15, дійсного з 05.03.2023р. німецькою організацією (органом) з оцінки відповідності DQS Gmbh про відповідність системи управління вимогам стандарту ISO 9001:2015 з уточненою сферою діяльності: Послуги з охорони державної та іншої власності, та охорони громадян; виготовлення ідентифікаційних пластикових карт та персоналізованих документів; дипломів та додатків до дипломів, відтворення на пластикових картках студентських/учнівських квитків державного зразка, виготовлення іншої друкованої продукції, в тому числі з елементами захисту; розробка та впровадження систем технічного захисту інформації; обслуговування засобів і систем контролю доступом, охоронної та пожежної сигналізації; надання консультаційних послуг – незалежні правова оцінка діяльності компанії або експертне вивчення окремих напрямів діяльності компанії, а також експертиза угод на відповідність чинному законодавству. На думку Скаржника, наданий учасником «Макрохем – Україна» в складі його тендерної пропозиції сертифікат не відповідає умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі тендерної документації, оскільки в їх сфері діяльності відсутня інформація стосовно персоналізації ідентифікаційних документів та захищених документів (в тому числі бланків документів з елементами захисту). Таким чином, з точки зору Скаржника, у складі тендерної пропозиції учасника "Макрохем - Україна" відсутній сертифікат, який вимагається за умовами тендерної документації на Торги і тендерна пропозиція учасника «Макрохем – Україна» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За переконанням Скаржника, Замовник повинен був визначити невідповідність сертифікатів учасника «Макрохем – Україна» умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, визначити невідповідність тендерної пропозиції зазначеного учасника вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, визначити що зазначений учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей та відхилити тендерну пропозицію учасника «Макрохем – Україна», чим Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей та вимоги пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону. Вважаємо, що рішення, прийняте Замовником Протоколом протоколом від 29.02.2024 №21 про відповідність тендерної пропозиції учасника "Макрохем - Україна" встановленим вимогам, а також прийняття рішення про намір укласти договір із цим учасником неправомірним, таким що порушує вимоги підпунктів 1 та 2 пункту 44 Особливостей та вимоги пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону, оскільки учасник «Макрохем-Україна» не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей та відхилити тендерну пропозицію учасника «Макрохем – Україна», тендерна пропозиція учасника «Макрохем – Україна» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, що порушує права Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що є порушенням вимог статті 5 Закону. Вимоги суб'єкта оскарження та їх обґрунтування На підставі вищенаведеного, керуючись ст. 3, 5, 8, 18, 22, 26, 31 Закону, пункту 43, 44 Особливостей просимо: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення. 3. Зобов`язати Замовника Заклад вищої освіти «Подільський державний університет» скасувати рішення про відповідність тендерної пропозиції учасника "Макрохем - Україна" встановленим вимогам, а також скасувати рішення про намір укласти договір із учасником "Макрохем - Україна" (протокол від 29.02.2024 №21). Документи та матеріали в електронній формі (у тому числі у вигляді pdf формату файлу), що підтверджують порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності Замовника: 1. Копія тендерної документації на закупівлю за оголошенням UA-2024-01-30-013916-a Студентські квитки державного зразка (22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту) – 22 арк.; 2. Копія протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.02.2024 № 9 – 2 арк.; 3. Копія рішення №3503-р/пк-пз від 26.02.2024 Органу оскарження – 7 арк.; 4. Копія сертифікату № 31400306 QM15 з уточненою сферою діяльності, чинний з 05.03.2023р. – 1арк.; 5. Копія протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 29.02.2024 №21 – 2арк. Директор ПрАТ «Науково-дослідний інститут прикладних інформаційних технологій» Ірина ТИТАРЕНК
Дата розгляду скарги: 14.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.03.2024 15:54
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 19.03.2024 14:49
Автор: Приватне акціонерне товариство "Науково-дослідний інститут прикладних інформаційних технологій", ПрАТ НДІ ПІТ 380442462783 yurii@osvita.net http://www.ndipit.com.ua

Пункт скарги

Номер: 108d2683a68d456ea939a0c421f877f7
Заголовок пункту скарги: Заперечення на рішення Замовника
Опис заперечення: Тендерна пропозиція учасника – переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), та, як наслідок, неправомірно визначивши переможця Процедури закупівлі в порушення підпункту 2 пункту 44 постанови Кабміну від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі закупівлі, що є порушенням вимог статті 5 Закону та призводить до недобросовісної конкуренції. Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах, порушив вимоги пункту 44 Особливостей та статті 31 Закону, оскільки учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, тендерна пропозиція учасника – переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також порушує права Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що є порушенням вимог статті 5 Закону.

В електронній системі публічних закупівель PROZORRO Закладом вищої освіти «Подільський державний університет» (надалі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями за оголошенням UA-2024-01-30-013916-a на закупівлю Студентські квитки державного зразка (22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту) (надалі – Торги). Приватне акціонерне товариство «Науково-дослідний інститут прикладних інформаційних технологій» (надалі – Скаржник), одним з видів діяльності якого є виробництво студентських квитків, прийняло участь у Торгах (подало свою тендерну пропозицію). Крім Скаржника на торги подав свою тендерну пропозицію ще один учасник: Українсько-польське спільне підприємство "Макрохем - Україна", ЄДРПОУ 22207753, Київська область, м. Бородянка, вул. Косіора, 6-Б, 07801 (надалі – "Макрохем - Україна"). Замовник Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.02.2024 № 9 не встановив підстав для відхилення тендерної пропозиції Учасника «Макрохем – Україна», визначив тендерну пропозицію Учасника «Макрохем – Україна» на Закупівлю відповідною умовам, встановленим тендерною документацією, визначив Учасника «Макрохем – Україна» переможцем щодо Закупівлі та прийняв рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю. Скаржник оскаржив таке рішення замовника поданням скарги UA-2024-01-30-013916-a.a2 від 15.02.2024, яку рішенням №3503-р/пк-пз від 26.02.2024 Органу оскарження було задовільнено, підтверджено порушення Замовником вимог пункту 43 Особливостей та зобов’язано Замовника скасувати своє рішення про визначення учасника "Макрохем - Україна" переможцем процедури закупівлі. Замовник на виконання рішення Органу оскарження 28.02.2024 розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідності сертифікату ISO 9001:2015 від 05.03.2023 № 31400306 QM15 протягом 24 годин. Учасник "Макрохем - Україна" у встановлений строк розмістив сертифікат ISO 9001:2015 від 05.03.2023 № 31400306 QM15 зі змінами. Замовник протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 29.02.2024 №21 прийняв рішення про відповідність тендерної пропозиції учасника "Макрохем - Україна" встановленим вимогам, а також прийняв рішення про намір укласти договір із цим учасником. Скаржник карегорично не погоджується з рішенням Замовника і вважає його неправомірним.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 3 додатку 2 до тендерної документації (зі змінами) на Торги Учасник повинен надати в складі своєї тендерної пропозиції чинний сертифікат відповідності системи управління якістю Учасника стосовно виробництва та персоналізації ідентифікаційних документів та захищених документів (в тому числі бланків документів з елементами захисту) вимогам міжнародного стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) або ISO 9001-2015. Сертифікат повинний бути виданий органом з оцінки відповідності, який акредитований українським або іноземним національним органом з акредитації.
Під час вивчення тендерної пропозиції учасника «Макрохем – Україна» після усунення невідповідності на виконання вимоги Замовника від 28.02.2024, Скаржником було встановлено, що у складі тендерної пропозиції цього учасника було подано:
- скан - копію сертифікату №31400306 QM15, дійсного з 05.03.2023р. німецькою організацією (органом) з оцінки відповідності DQS Gmbh про відповідність системи управління вимогам стандарту ISO 9001:2015 з уточненою сферою діяльності: Послуги з охорони державної та іншої власності, та охорони громадян; виготовлення ідентифікаційних пластикових карт та персоналізованих документів; дипломів та додатків до дипломів, відтворення на пластикових картках студентських/учнівських квитків державного зразка, виготовлення іншої друкованої продукції, в тому числі з елементами захисту; розробка та впровадження систем технічного захисту інформації; обслуговування засобів і систем контролю доступом, охоронної та пожежної сигналізації; надання консультаційних послуг – незалежні правова оцінка діяльності компанії або експертне вивчення окремих напрямів діяльності компанії, а також експертиза угод на відповідність чинному законодавству.
На думку Скаржника, наданий учасником «Макрохем – Україна» в складі його тендерної пропозиції сертифікат не відповідає умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі тендерної документації, оскільки в їх сфері діяльності відсутня інформація стосовно персоналізації ідентифікаційних документів та захищених документів (в тому числі бланків документів з елементами захисту). Таким чином, з точки зору Скаржника, у складі тендерної пропозиції учасника "Макрохем - Україна" відсутній сертифікат, який вимагається за умовами тендерної документації на Торги і тендерна пропозиція учасника «Макрохем – Україна» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За переконанням Скаржника, Замовник повинен був визначити невідповідність сертифікатів учасника «Макрохем – Україна» умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, визначити невідповідність тендерної пропозиції зазначеного учасника вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, визначити що зазначений учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей та відхилити тендерну пропозицію учасника «Макрохем – Україна», чим Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей та вимоги пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону.
Вважаємо, що рішення, прийняте Замовником Протоколом протоколом від 29.02.2024 №21 про відповідність тендерної пропозиції учасника "Макрохем - Україна" встановленим вимогам, а також прийняття рішення про намір укласти договір із цим учасником неправомірним, таким що порушує вимоги підпунктів 1 та 2 пункту 44 Особливостей та вимоги пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону, оскільки учасник «Макрохем-Україна» не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей та відхилити тендерну пропозицію учасника «Макрохем – Україна», тендерна пропозиція учасника «Макрохем – Україна» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, що порушує права Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що є порушенням вимог статті 5 Закону.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Невідповідність тендерної пропозиції

Номер: 6afd96d7bb0547f7ad7f14b9c99980e6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-30-013916-a.a2
Назва: Невідповідність тендерної пропозиції
Скарга:
Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України (Орган оскарження) Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03035 СКАРГА Найменування замовника, рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Заклад вищої освіти «Подільський державний університет», код ЄДРПОУ: 22769675, 32316, Хмельницька обл., м. Кам’янець-Подільський, вул. Шевченка, 12 Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: Приватне акціонерне товариство «Науково-дослідний інститут прикладних інформаційних технологій», код ЄДРПОУ: 30674051, 01010, м. Київ, вул. Івана Мазепи, 3 (поштова адреса: 03151, м. Київ, вул. Смілянська, 4), тел./факс. +38 (044) 290-41-24, secretar@osvita.net Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника –12.02.2024 р. Плата за подання скарги – 2 160,00 грн. без ПДВ. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати: Тендерна пропозиція учасника – переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), та, як наслідок, неправомірно визначивши переможця Процедури закупівлі в порушення підпункту 2 пункту 44 постанови Кабміну від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі закупівлі, що є порушенням вимог статті 5 Закону та призводить до недобросовісної конкуренції. Крім того, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону, оскільки тендерна пропозиція учасника – переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також порушує права Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що є порушенням вимог статті 5 Закону В електронній системі публічних закупівель PROZORRO Закладом вищої освіти «Подільський державний університет» (надалі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями за оголошенням UA-2024-01-30-013916-a на закупівлю Студентські квитки державного зразка (22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту) (надалі – Торги). Приватне акціонерне товариство «Науково-дослідний інститут прикладних інформаційних технологій» (надалі – Скаржник), одним з видів діяльності якого є виробництво студентських квитків, прийняло участь у Торгах (подало свою тендерну пропозицію). Крім Скаржника на торги подав свою тендерну пропозицію ще один учасник: Українсько-польське спільне підприємство "Макрохем - Україна", ЄДРПОУ 22207753, Київська область, м. Бородянка, вул. Косіора, 6-Б, 07801 (надалі – "Макрохем - Україна"). Згідно з протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.02.2024 № 9 не встановлено підстав для відхилення тендерної пропозиції Учасника «Макрохем – Україна», визначити тендерну пропозицію Учасника «Макрохем – Україна» на Закупівлю такою, що відповідає умовам, встановленим тендерною документацією, визначити Учасника «Макрохем – Україна» переможцем щодо Закупівлі та прийняти рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю. Скаржник карегорично не погоджується з рішенням Замовника і вважає його неправомірним. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси учасника Відповідно до пункту 3 додатку 2 до тендерної документації (зі змінами) на Торги Учасник повинен надати в складі своєї тендерної пропозиції чинний сертифікат відповідності системи управління якістю Учасника стосовно виробництва та персоналізації ідентифікаційних документів та захищених документів (в тому числі бланків документів з елементами захисту) вимогам міжнародного стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) або ISO 9001-2015. Сертифікат повинний бути виданий органом з оцінки відповідності, який акредитований українським або іноземним національним органом з акредитації. Під час вивчення тендерної пропозиції учасника «Макрохем – Україна», Скаржником було встановлено, що у складі тендерної пропозиції цього учасника було подано: - скан - копію сертифікату №31400306 QM15, виданого 05.03.2020р. німецькою організацією (органом) з оцінки відповідності DQS Gmbh про відповідність системи управління вимогам стандарту ISO 9001:2015 у наступній сфері діяльності: Послуги з охорони державної та іншої власності, та охорони громадян; виготовлення ідентифікаційних пластикових карт та персоналізованих документів; розробка та впровадження систем технічного захисту інформації; обслуговування засобів і систем контролю доступом, охоронної та пожежної сигналізації; юридичний аудит (Due diligence) – незалежнаправова оцінка діяльності компанії або експертне вивчення окремих напрямів діяльності компанії, а також експертиза угод на відповідність чинному законодавству. На думку Скаржника, наданий учасником «Макрохем – Україна» в складі його тендерної пропозиції сертифікат не відповідає умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі тендерної документації, оскільки в їх сфері діяльності відсутня інформація стосовно виробництва, персоналізації ідентифікаційних документів та захищених документів (в тому числі бланків документів з елементами захисту). Таким чином, з точки зору Скаржника, у складі тендерної пропозиції учасника "Макрохем - Україна" відсутній сертифікат, який вимагається за умовами тендерної документації на Торги і тендерна пропозиція учасника «Макрохем – Україна» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, тим більше, що предмет закупівлі відноситься до коду 22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту. За переконанням Скаржника, Замовник повинен був визначити невідповідність сертифікатів учасника «Макрохем – Україна» умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та надати йому можливість виправити наведені вище невідповідності, чим Замовник порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. Вважаємо, що рішення, прийняте Замовником Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.02.2024 № 9, яким Замовник встановив, що не встановлено підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника «Макрохем – Україна», визначити тендерну пропозицію Учасника «Макрохем – Україна» на Закупівлю такою, що відповідає умовам, встановленим тендерною документацією, визначити Учасника «Макрохем – Україна» переможцем щодо Закупівлі та прийняти рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю неправомірним, таким що порушує вимоги підпункту 2 пункту 44, пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону, оскільки тендерна пропозиція учасника – переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також порушує права Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що є порушенням вимог статті 5 Закону. Вимоги суб'єкта оскарження та їх обґрунтування На підставі вищенаведеного, керуючись ст. 3, 5, 8, 18, 22, 26, 31 Закону, пункту 43, 44 Особливостей просимо: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення. 3. Зобов`язати Замовника Заклад вищої освіти «Подільський державний університет» скасувати рішення стосовно того, що не встановлено підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника «Макрохем – Україна», визначити тендерну пропозицію Учасника «Макрохем – Україна» на Закупівлю такою, що відповідає умовам, встановленим тендерною документацією, визначити Учасника «Макрохем – Україна» переможцем щодо Закупівлі та прийняти рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.02.2024 № 9). Документи та матеріали в електронній формі (у тому числі у вигляді pdf формату файлу), що підтверджують порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності Замовника: 1. Копія тендерної документації на закупівлю за оголошенням UA-2024-01-30-013916-a Студентські квитки державного зразка (22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту) – 22 арк.; 2. Копія протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.02.2024 № 9 – 2 арк.; 3. Копія сертифікату № 31400306 QM15, виданий 05.03.2020р. – 1арк. Директор ПрАТ «Науково-дослідний інститут прикладних інформаційних технологій» Ірина ТИТАРЕНКО
Дата розгляду скарги: 26.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.02.2024 16:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.02.2024 14:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення про визначення УПСП «МАКРОХЕМ-Україна» переможцем процедури закупівлі скасовано протоколом 18 від 28 лютого 2024 року
Автор: Приватне акціонерне товариство "Науково-дослідний інститут прикладних інформаційних технологій", ПрАТ НДІ ПІТ 380442462783 yurii@osvita.net http://www.ndipit.com.ua

Пункт скарги

Номер: 19829c14ded34c35bda2cb803a536837
Заголовок пункту скарги: Невідповідність тендерної пропозиції переможця вимогам Замовника
Опис заперечення: Тендерна пропозиція учасника – переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), та, як наслідок, неправомірно визначивши переможця Процедури закупівлі в порушення підпункту 2 пункту 44 постанови Кабміну від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі закупівлі, що є порушенням вимог статті 5 Закону та призводить до недобросовісної конкуренції. Крім того, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону, оскільки тендерна пропозиція учасника – переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також порушує права Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що є порушенням вимог статті 5 Закону
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: В електронній системі публічних закупівель PROZORRO Закладом вищої освіти «Подільський державний університет» (надалі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями за оголошенням UA-2024-01-30-013916-a на закупівлю Студентські квитки державного зразка (22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту) (надалі – Торги). Приватне акціонерне товариство «Науково-дослідний інститут прикладних інформаційних технологій» (надалі – Скаржник), одним з видів діяльності якого є виробництво студентських квитків, прийняло участь у Торгах (подало свою тендерну пропозицію). Крім Скаржника на торги подав свою тендерну пропозицію ще один учасник: Українсько-польське спільне підприємство "Макрохем - Україна", ЄДРПОУ 22207753, Київська область, м. Бородянка, вул. Косіора, 6-Б, 07801 (надалі – "Макрохем - Україна"). Згідно з протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.02.2024 № 9 не встановлено підстав для відхилення тендерної пропозиції Учасника «Макрохем – Україна», визначити тендерну пропозицію Учасника «Макрохем – Україна» на Закупівлю такою, що відповідає умовам, встановленим тендерною документацією, визначити Учасника «Макрохем – Україна» переможцем щодо Закупівлі та прийняти рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю. Скаржник карегорично не погоджується з рішенням Замовника і вважає його неправомірним
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси учасника
Відповідно до пункту 3 додатку 2 до тендерної документації (зі змінами) на Торги Учасник повинен надати в складі своєї тендерної пропозиції чинний сертифікат відповідності системи управління якістю Учасника стосовно виробництва та персоналізації ідентифікаційних документів та захищених документів (в тому числі бланків документів з елементами захисту) вимогам міжнародного стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) або ISO 9001-2015. Сертифікат повинний бути виданий органом з оцінки відповідності, який акредитований українським або іноземним національним органом з акредитації.
Під час вивчення тендерної пропозиції учасника «Макрохем – Україна», Скаржником було встановлено, що у складі тендерної пропозиції цього учасника було подано:
- скан - копію сертифікату №31400306 QM15, виданого 05.03.2020р. німецькою організацією (органом) з оцінки відповідності DQS Gmbh про відповідність системи управління вимогам стандарту ISO 9001:2015 у наступній сфері діяльності: Послуги з охорони державної та іншої власності, та охорони громадян; виготовлення ідентифікаційних пластикових карт та персоналізованих документів; розробка та впровадження систем технічного захисту інформації; обслуговування засобів і систем контролю доступом, охоронної та пожежної сигналізації; юридичний аудит (Due diligence) – незалежнаправова оцінка діяльності компанії або експертне вивчення окремих напрямів діяльності компанії, а також експертиза угод на відповідність чинному законодавству.
На думку Скаржника, наданий учасником «Макрохем – Україна» в складі його тендерної пропозиції сертифікат не відповідає умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі тендерної документації, оскільки в їх сфері діяльності відсутня інформація стосовно виробництва, персоналізації ідентифікаційних документів та захищених документів (в тому числі бланків документів з елементами захисту). Таким чином, з точки зору Скаржника, у складі тендерної пропозиції учасника "Макрохем - Україна" відсутній сертифікат, який вимагається за умовами тендерної документації на Торги і тендерна пропозиція учасника «Макрохем – Україна» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, тим більше, що предмет закупівлі відноситься до коду 22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту.
За переконанням Скаржника, Замовник повинен був визначити невідповідність сертифікатів учасника «Макрохем – Україна» умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та надати йому можливість виправити наведені вище невідповідності, чим Замовник порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Вважаємо, що рішення, прийняте Замовником Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.02.2024 № 9, яким Замовник встановив, що не встановлено підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника «Макрохем – Україна», визначити тендерну пропозицію Учасника «Макрохем – Україна» на Закупівлю такою, що відповідає умовам, встановленим тендерною документацією, визначити Учасника «Макрохем – Україна» переможцем щодо Закупівлі та прийняти рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю неправомірним, таким що порушує вимоги підпункту 2 пункту 44, пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону, оскільки тендерна пропозиція учасника – переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також порушує права Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що є порушенням вимог статті 5 Закону
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Вирішена

Усунення дискримінаційної вимоги

Номер: 400e84dff4e3441ca1797b4d4a237732
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-30-013916-a.c1
Назва: Усунення дискримінаційної вимоги
Вимога:
Пунктом 3 Додатку 2 до тендерної документації встановлена вимога «Учасник повинен надати в складі своєї тендерної пропозиції чинний сертифікат відповідності системи управління якістю Учасника стосовно виробництва та персоналізації ідентифікаційних документів та захищених документів (в тому числі бланків документів з елементами захисту) вимогам міжнародного стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, ISO 9001:2015, IDT) . Сертифікат повинний бути виданий органом з оцінки відповідності, який̆ акредитований̆ українським або іноземним національним органом з акредитації.». Встановивши вимогу надати чинний сертифікат відповідності системи управління якістю Учасника стосовно виробництва та персоналізації ідентифікаційних документів та захищених документів (в тому числі бланків документів з елементами захисту) вимогам міжнародного стандарту саме в редакції ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, ISO 9001:2015, IDT), замовник унеможливив прийняти участь у закупівлі учаснику сертифікат якого виданий іноземним органом з оцінки відповідності, який̆ акредитований̆ іноземним національним органом з акредитації з наступних причин. В міжнародній практиці позначення наприклад ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), прийнято читати як ДСТУ ISO 9001 або/чи ISO 9001. Сертифікати на відповідність ДСТУ ISO видаються вітчизняними організаціями з оцінки відповідності, а ISO – іноземними. Враховуючи наведене, та з метою уникнення подальшого оскарження результатів торгів та затягування процедури закупівлі просимо внести зміни в тендерну документацію і викласти п..3. Додатку 2 тендерної документації в наступній редакції: «Учасник повинен надати в складі своєї тендерної пропозиції чинний сертифікат відповідності системи управління якістю Учасника стосовно виробництва та персоналізації ідентифікаційних документів та захищених документів (в тому числі бланків документів з елементами захисту) вимогам міжнародного стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, ISO 9001:2015, IDT) або ISO 9001-2015. Сертифікат повинний бути виданий органом з оцінки відповідності, який акредитований українським або іноземним національним органом з акредитації.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учасник! На підставі вашої вимоги в тендерну документацію будуть внесені відповідні зміни. Нова редакція пункту 3 Додаток 2 до тендерної документації: "3. Учасник повинен надати в складі своєї тендерної пропозиції чинний сертифікат відповідності системи управління якістю Учасника стосовно виробництва та персоналізації ідентифікаційних документів та захищених документів (в тому числі бланків документів з елементами захисту) вимогам міжнародного стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) або ISO 9001-2015. Сертифікат повинний бути виданий органом з оцінки відповідності, який акредитований українським або іноземним національним органом з акредитації."
Статус вимоги: Задоволено