-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Прання медичної білизни
Завершена
252 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 520.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 520.00 UAH
Період оскарження:
30.01.2024 11:28 - 04.02.2024 00:00
Вимога
Відхилено
УСУНЕННЯ НЕДОЛІКІВ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Номер:
176e40a7079a4e999a0264d7771cd32b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-30-004646-a.a1
Назва:
УСУНЕННЯ НЕДОЛІКІВ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Вимога:
Шановний Замовнику!
1.Згідно з вимогами Додатку 2 Технічної специфікації до Тендерної документації на закупівлю послуг ДК 021:2015: 98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення (Послуги з прання медичної білизни) ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-30-004646-a, Замовник вимагає від Учасників надання у складі пропозиції гарантійний лист товаровиробника розчинних мішків типу «Біоблок» (або еквіваленту) на якісне, та своєчасне постачання вказаних мішків, а також декларацію про відповідність або інший документ, що підтверджує відповідність запропонованих мішків ЗУ «Про загальну безпечність нехарчової продукції».
Вважаємо, що вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції гарантійного листа САМЕ товаровиробника розчинних мішків типу «Біоблок» (або еквіваленту) на якісне, та своєчасне постачання вказаних мішків, а також декларацію про відповідність або інший документ, що підтверджує відповідність запропонованих мішків ЗУ «Про загальну безпечність нехарчової продукції» є дискримінаційною по відношенню до учасників та, зокрема Скаржника, як потенційного учасника, зважаючи на наступні обставини.
Відповідно до п . 2, п. 4, п. 6 Розділу V Інструкції зі збору зі збору, сортування, транспортування, зберігання, дезінфекції та прання білизни у закладах охорони здоров’я, затверджену Наказом Міністерства охорони здоров’я України 30.04.2014 № 293, регламентовано:
- п. 2 - Персонал, який працює з брудною білизною, повинен бути забезпечений спеціальним одягом і засобами індивідуального захисту. Після завершення роботи з брудною білизною спеціальний одяг і засоби індивідуального захисту віддають на прання. Рукавички і респіратори знезаражують у дезінфікуючому розчині, спеціальне взуття обробляють дезінфікуючим засобом.
- п. 4 - Усі операції, пов’язані з брудною білизною (такі як збирання після використання, складання в спеціальну тару), необхідно виконувати обережно, без енергійних рухів, для уникнення розсіювання мікроорганізмів у навколишньому середовищі. Збирати білизну і укладати її у відповідну тару необхідно біля ліжка хворого. Забороняється струшувати білизну, класти її на підлогу, стільці, інші ліжка, матраци, поручні тощо.
- п. 6 - Для уникнення перенесення інфекції та вдосконалення організації подальшого прання білизни вся тара для збору білизни повинна маркуватися із зазначенням підрозділу закладу та ступеня забруднення білизни. Для маркування тари слід використовувати відповідне кольорове позначення або написи.
Такі кольорові маркування повинна мати тара для брудної білизни (мішки або герметичні баки):
Класифікація білизни Маркування тари для білизни
Білизна II ступеня забруднення Зелений колір
Білизна, яку не можна прати одночасно з постільною білизною (наприклад фартухи, спецодяг, серветки тощо) Білий колір
Білизна III ступеня забруднення Жовтий колір
Білизна IV ступеня забруднення Червоний колір з додатковим нанесенням напису «УВАГА! Інфікована білизна»
- п. 7 - Спеціальний одяг персоналу та лікарняну білизну, у першу чергу IV ступеня забруднення, укладають у водорозчинні мішки, які потім перуться разом із білизною.
- п. 9 - Для транспортування закритих мішків з брудною білизною необхідно використовувати спеціальні закриті промарковані належним чином транспортні візки із вказівкою про належність їх відповідному відділенню закладу. У такому вигляді білизну доставляють у санітарну кімнату відділення або центральну білизняну. Тара не повинна мати дефектів, які можуть бути причиною розповсюдження інфекції при транспортуванні забрудненої білизни. Забороняється розбирання брудної білизни у відділеннях, а також перекладання мішків з одного транспортного візка в інші візки, мішки тощо.
Виходячи з наведених законодавчо врегульованих норм та вимог, збір інфікованої білизни IV ступеня здійснюється медичним персоналом лікувального закладу, зокрема у закриті поліетиленові мішки (типу Біоблок), та у бавовняні та/або інші тканинні мішки червоного кольору з додатковим нанесенням напису «УВАГА! Інфікована білизна», та передається до пральні, і аж ніяк не здійснюється Виконавцем послуг з прання білизни.
Відтак, вимога Замовника щодо зобов’язання Учасника надати копію гарантійного листа САМЕ товаровиробника розчинних мішків типу «Біоблок» (або еквіваленту) на якісне, та своєчасне постачання вказаних мішків, а також висновок/висновки санітарно-епідеміологічної експертизи на них є надмірною та незаконною, так як Замовником не обґрунтовано необхідності встановлення у Тендерній документації наведеної вище вимоги.
Окрім цього, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції гарантійний лист САМЕ товаровиробника розчинних мішків типу «Біоблок» (або еквіваленту) на якісне, та своєчасне постачання вказаних мішків, а також декларацію про відповідність або інший документ, що підтверджує відповідність запропонованих мішків ЗУ «Про загальну безпечність нехарчової продукції» є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, оскільки надання у складі пропозиції такого листа ставить Скаржника у залежність від третіх осіб (зокрема, ТОВ «ЛІЗОФОРМ МЕДІКАЛ» та ТОВ «Клінінг-Центр», що є порушенням принципів здійснення процедури закупівель, закріплених Законом, зокрема, добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Так, відповідно до відомостей з переліку висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданих Держпродспоживслужбою України, до зазначеного переліку внесено такі висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи: від 06.02.2018 № 602-123-20-1/3828 на об’єкт експертизи «Мішки водорозчинні для прання БІОБЛОК» та від 21.01.2019 № 602-123-20-1/745 на об’єкт експертизи «Мішки водорозчинні» та надано наступний додаток:
Отже, товаровиробниками водорозчинних мішків для прання є всього лише дві компанії:
1) Україна, ТОВ «ЛІЗОФОРМ МЕДІКАЛ», 01133, м. Київ, вул. Євгена Коновальця, буд. 31, офіс 314; виробничі потужності розташовані: 02099, м. Київ, вул. Зрошувальна, 15а, код за
ЄДРПОУ 3625703;
2) ТОВ «Клінінг-Центр», 04211, м. Київ, вул. Йорданська, буд. 6.
01 лютого 2024 року ФОП Семенюком Денисом Петровичем сформовано та надіслано офіційну на електронну адресу (help@lysoform.ua) ТОВ «ЛІЗОФОРМ МЕДІКАЛ» (Україна, 01133, м. Київ, вул. Євгена Коновальця, буд. 31, оф.314код за ЄДРПОУ 36257034) запит «12/02 з проханням надати затребувані Замовником гарантійні листи на якісне, та своєчасне постачання вказаних мішків, а також висновок/висновки санітарно-епідеміологічної експертизи на них.
При цьому, згідно даних порталу Міністерства юстиції України Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань «Безкоштовний запит» https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search/person-result компанія
ТОВ «Аква Ліберті», як заявник санітарно-епідеміологічної експертизи водорозчинних мішків, які виробляє ТОВ «Клінінг-Центр» здійснює наступні види діяльності: 96.01 Прання та хімічне чищення текстильних і хутряних виробів (основний) та 69.10 Діяльність у сфері права, що свідчить про неможливість здійснення оптової чи роздрібної торгівлі відповідним товаром саме цією фірмою.
Разом із цим, згідно з ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» встановлено, що звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
Таким чином, у доволі обмежений період для підготування тендерної документації: з дати оголошення відкритих торгів на закупівлю послуг з 30.01.2024 до кінцевого строку подання тендерних пропозицій 07.02.2024 до 09:00 год. (при цьому, 03.02.2024 та 04.02.2024 є вихідними днями у розумінні Кодексу законів про працю України), а відтак неможливо отримати відповідь (позитивну чи негативну) у встановлений Законом строк, що створює безальтернативні труднощі для мене, як для Учасника, а тому вимога про надання ТАКОГО ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА є діями Замовника, які грубо порушують ст.. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
2.Крім наведеного, згідно з Додатку 2 Тендерної документації Замовник установив наступні вимоги щодо:
- для обробки білизни мають застосовуватися професійні рідкі миючі, вибілюючі та дезінфікуючі засоби, які відповідають санітарно-гігієнічним вимогам (Учасник зобов’язаний надати у складі пропозиції перелік відповідних засобів, що будуть використовуватись під час надання послуг та на підтвердження належної якості таких засобів необхідно надати висновки санітарно-епідеміологічної експертизи, належні копії гарантійних листів товаровиробника на якісне та своєчасне постачання миючих та дезінфікуючих засобів);
- для прання медичної білизни операційного відділення в технології прання вказаної білизни має використовуватися дезінфекційний засіб з ензимними складовими та використання їх відповідно до методичних рекомендацій. Учасник зобов’язаний надати у складі пропозиції гарантійний лист від товаровиробника ензимного дезінфікуючого засобу, що може застосовуватись в процесі прання під час надання послуг, про якісне та своєчасне постачання учаснику вказаного дезінфікуючого засобу;
Наведені вище вимоги Документації обмежують коло учасників лише товаровиробниками. Такі вимоги є дискримінаційними по відношенню до інших учасників Процедури закупівлі, оскільки я, як потенційний Учасник процедури закупівлі співпрацюю з компанією, яка є офіційним імпортером-дистриб’ютором миючих та дезінфікуючих засобі на території України.
Відтак, Замовник не обґрунтував необхідність надання Учасниками гарантійних листів саме від товаровиробників, а не дистерб’юторів, чи компаній, які здійснюють продаж професійних рідких миючих, вибілюючих та дезінфікуючих засобів, що також порушує принципи добросовісної конкуренції серед учасників, оскільки створює перевагу для тих учасників, які закуповують засоби для прання виключно у товаровиробників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, оскільки ТАКА ВИМОГА ПРОДУБЛЬОВАНА ЗАМОВНИКОМ у тендерній документації минулого року на закупівлю послуг з прання білизни, де єдиним учасником, який був акцептований за наявності гарантійних листів від товаровиробника був ФОП Борисюк Є., що свідчить про певну зацікавленість Замовника, що у свою чергу порушує принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них.
3.Також вважаємо незаконною та надмірною вимогу пункту 8 додатку №2 до тендерної документації, в якому Замовник вимагає від Учасника надати скановану копію/оригінал акту санітарно-епідеміологічного обстеження приміщення пральні та протоколи проведення досліджень.
Вказана вимога є дискримінаційною, оскільки, значно звужує коло учасників процедури закупівлі, адже, надання цих документів у складі пропозиції, ніяким чином не впливає на якість послуг, що пропонуються до надання, оскільки, Замовником належним чином не обґрунтовано та не деталізовано, які саме мають бути «протоколи проведення дослідження» і що саме має бути досліджено у цих протоколах Замовником не вказано.
Також, Замовником не вказано, яка саме стаття Закону України «Про публічні закупівлі» надає право Замовнику вимагати надання протоколів досліджень без чіткої вказівки, що саме має бути і ким саме досліджено у цих протоколах? які вимоги до цих протоколів? Відповідно до частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Та і вимоги до органу, який має видати протоколи незрозуміло якого саме параметру, вами навмисне не вказані. Встановивши у тендерній документації для учасників вимогу про необхідність подання "...протоколів проведення досліджень" без вказівки того, які саме дослідження, якою датою, яких показників (повітря, води, родючості грунтів на території пральні, їх кислотності..тощо), мають бути зафіксовані у цих протоколах, Замовник навмисне обмежив коло учасників лише тими учасниками, яким достеменно відомо, які саме дослідження Замовник вимагає, та унеможливлює підготовку тендерної пропозиції іншими учасниками.
Також, надання у складі пропозиції акту санітарно-епідеміологічного обстеження приміщення пральні є незаконною вимогою, адже проведення санітарно-епідеміологічного дослідження приміщення пральні є платною послугою, що тягне за собою підприємницькі витрати лише тільки для виконання незаконних вимог Замовника, адже проведення такого дослідження та отримання відповідного акту не є законною вимогою, яка закріплена як обов’язкова для господарюючих суб’єктів, які надають послуги прання.
Більше того, усі наведені вимоги тендерної документації не відповідають умовам договору, Замовник не провів відповідностей між вимогами учасникам та єдиному переможцю, що є порушенням ЗУ «Про публічні закупівлі»
Такі узгоджені дії можуть свідчити про можливу змову Замовника закупівлі послуг із певним постачальником послуг, який уже має у своєму розпорядженні вказані гарантійні листи, або має домовленість з виробником про їх отримання.
Просимо внести зміни до Тендерної документації у відповідності до вимог чинного законодавства, в іншому випадку, у встановлений термін буде подано скаргу на умови тендерної документації Замовника до АМКУ.
ФОП СЕМЕНЮК Д.П.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога тендер ТЛУМАЧ.pdf.asice.zip 01.02.2024 14:08
- Вимога тендер ТЛУМАЧ.pdf 01.02.2024 14:08
Дата подачі:
01.02.2024 14:08
Вирішення:
Шановний учаснику! Тендерна документація формується та подається згідно Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням постанови Кабінету міністрів України № 1178 від 12.10.2022 р «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Згідно ч. 2 Ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації, зокрема, зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі визначаються замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону. Замовник вимагає від Учасників надання у складі пропозиції гарантійний лист товаровиробника розчинних мішків типу «Біоблок» (або еквіваленту) на якісне, та своєчасне постачання вказаних мішків, а також декларацію про відповідність або інший документ, що підтверджує відповідність запропонованих мішків ЗУ «Про загальну безпечність нехарчової продукції». Як вказує учасник, « товаровиробниками водорозчинних мішків для прання є всього лише дві компанії: 1) Україна, ТОВ «ЛІЗОФОРМ МЕДІКАЛ», 01133, м. Київ, вул. Євгена Коновальця, буд. 31, офіс 314; виробничі потужності розташовані: 02099, м. Київ, вул. Зрошувальна, 15а, код за ЄДРПОУ 3625703; 2) ТОВ «Клінінг-Центр», 04211, м. Київ, вул. Йорданська, буд. 6.» Отже, виробників розчинних мішків типу «Біоблок» є декілька. Тому, кожен учасник може отримати гарантійний лист виробника розчинних мішків типу «Біоблок». Учасником не доведено неможливість отримання відповідного гарантійного листа.
Замовник розуміє, що доволі обмежений період для підготування тендерної документації. Так само, як для отримання гарантійного листа розчинних мішків типу «Біоблок» учасник нічим не обмежений для отримання гарантійного листа від товаровиробника ензимного дезінфікуючого засобу, що може застосовуватись в процесі прання під час надання послуг, про якісне та своєчасне постачання учаснику вказаного дезінфікуючого засобу. Оскільки, виробників ензимних дезінфікуючих засобів є багато. Замовник вдячний за зацікавленість закупівлями минулого року. Та підкреслює, що учасників у закупівлі було декілька та закупівля проводилась повторно.
Замовник не вважає дискримінаційною вимогу від Учасника надати скановану копію/оригінал акту санітарно-епідеміологічного обстеження приміщення пральні та протоколи проведення досліджень, а необхідною. Від стану приміщення пральні напряму залежить якість наданих послуг. Звертаю увагу, що Закон «Про публічні закупівлі» не деталізує перелік документації, що подається на підтвердження технічних характеристик предмету закупівлі. Проте, у пункті 4. Ч. 2. Ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» міститься, що у тендерній документації може вимагатися інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Та тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч. 3 Ст. 22 ЗУ). Підприємницька діяльність здійснюється на власний ризик. І недостатність коштів у учасника на отримання протоколів або інших документів, що вимагається відповідно до Закону, свідчить про неефективне управління та ніяк не стосується Замовника. Учасник упереджено ставиться до Замовника. Тендерна документації складена у відповідності до вимог чинного законодавства.
Замовник звертає увагу, що скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази та за подання скарги до органу оскарження справляється плата через електронну систему закупівель. Замовник рекомендує учаснику проглянути практику Антимонопольного комітету в частині скарг.
Статус вимоги:
Відхилено