• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 79710000-4 Охоронні послуги: Фізична охорона об’єктів лікарні.

Завершена

801 108.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 005.54 UAH
Період оскарження: 30.01.2024 10:26 - 18.02.2024 00:00
Вимога
Є відповідь

Не підтверджені Технічні характеристики предмета закупівлі

Номер: a0d6a5a0c1e7436d9d8e69c0294dcc88
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-30-002773-a.a2
Назва: Не підтверджені Технічні характеристики предмета закупівлі
Вимога:
Шановний Замовник! Ваш переможець, в статусі Учасника, не підтвердив жодним документом вимогу технічного завдання Додатку №3, а саме: 12. Відповідність охоронців наступним критеріям: - охоронці не повинні мати протипоказань для здійснення охоронної діяльності: не мають непогашену чи не зняту судимість за злочини; не перебувають на обліку в органах охорони здоров’я з приводу психічної хвороби, алкоголізму чи наркоманії; визнані судом недієздатними або обмежено дієздатними; не ухиляються від призову на строкову військову службу, військового обліку та спеціальних зборів. Вимагаємо від Вас відминити рішення про визначення преможця та здійснити дії, передбачені в п.43 Особливостей. З повагою.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник! Згідно Додатка №3 Тендерної документації учасники мали надати гарантію виконання вимог відповідно до переліку "Технічних, якісних, кількісних та інших вимог щодо закупівлі послуг фізичної охорони об`єктів Комунального некомерційного підприємства "Закарпатської обласної клінічної лікарні ім. А.Нвака" ЗОР за кодом ДК 021:2015 - 79710000-4 "Охоронні послуги" у вигляді цього Додатка, з гарантією відповідності всім вимогам, і тому числі і пункту 12, які мають бути підтверджені підписом уповноваженої особи та печаткою, що і було виконано ТОВ "Агенство безпеки С.Б.М." як того і вимагав Замовник. ( файл - pdf Технічні якісні кількісні.pdf Технічні специфікації Публічний 20 лют. 11:23) Жодних додаткових документів у підтвердження відповідності пункту 12 цього переліку Замовник не вимагав, тому Вашу вимогу щодо відміни рішення про визнання переможцем ТОВ "Агенство безпеки С.Б.М." вважаємо необгрунтованою та недоцільною. З повагою!
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі

Номер: 1dcfe989e7d747e3953ada1027c37e9e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-30-002773-a.c1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 13.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.02.2024 16:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.02.2024 11:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: Зміни до тендерної документації за предметом закупівлі ДК 021:2015 79710000-4 Охоронні послуги: Фізична охорона об’єктів лікарні , які були внесені за рішення м АМКУ №2747-р/пк-пз від 13.02.2024 року. Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-30-002773-a Закупівля на prozorro.gov.ua Внесені зміни до тендерної документації, а саме : 1) в частині 1 Тендерної документації «Перелік документів, що подаються для підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним критеріям ст. 16 Закону» видалено пункт 1.1. , а саме: «1.1. Довідка у довільній формі, що містить інформацію про наявність офісу у м. Ужгород. На підтвердження зазначеного необхідно надати договір оренди нежитлового приміщення, або документ який посвідчує право власності на відповідне приміщення»; 2) в Додатку №3 Тендерної документації видалено абзац 1 пункту 12, а саме: « вік працівників 18-65 років»; 3) в Додатку №3 Тендерної документації пункт 22 видалено, а саме: «Виконавець повинен мати офіс у м. Ужгород з можливістю відвідування представниками Замовника. На підтвердження зазначеного необхідно надати договір оренди нежитлового приміщення, або документ який посвідчує право власності на відповідне приміщення.»; 4) в Пункті 1 розділу 4 Тендерної документації «Подання та розкриття тендерної пропозиції» виправлено кінцевий строк подання тендерних пропозицій та викладено в наступній редакції: «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 21 лютого 2024 року».
Автор: ТОВ "ГРІЗЛІ-ГВАРДІЯ", Любов Обломєй +380507221240 grizli-gvardiy@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 9fe1d0699ff544c4a64c2f3491f76a75
Заголовок пункту скарги: У Додатку 2 до тендерної документації міститься наступна вимога: «1.1. Довідка у довільній формі, що містить інформацію про наявність офісу у м. Ужгород. На підтвердження зазначеного необхідно надати договір оренди нежитлового приміщення, або документ який посвідчує право власності на відповідне приміщення.». Також аналогічна вимога міститься у Додатку 3 до тендерної документації: «22. Виконавець повинен мати офіс у м. Ужгород з можливістю відвідування представниками Замовника. На підтвердження зазначеного необхідно надати договір оренди нежитлового приміщення, або документ який посвідчує право власності на відповідне приміщення.»
Опис заперечення: У Додатку 2 до тендерної документації міститься наступна вимога:
«1.1. Довідка у довільній формі, що містить інформацію про наявність офісу у м. Ужгород. На підтвердження зазначеного необхідно надати договір оренди нежитлового приміщення, або документ який посвідчує право власності на відповідне приміщення.».
Також аналогічна вимога міститься у Додатку 3 до тендерної документації:
«22. Виконавець повинен мати офіс у м. Ужгород з можливістю відвідування представниками Замовника. На підтвердження зазначеного необхідно надати договір оренди нежитлового приміщення, або документ який посвідчує право власності на відповідне приміщення.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги: Замовник встановивши в тендерній документації зазначену вимогу, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та норми ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Надавачі послуг охорони отримують ліцензію на провадження охоронної діяльності згідно Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. №960. Ліцензія на надання охоронних послуг діє на всій території України та не має обмежень ні по території, ні по терміну дії, ні по об’єктам надання охорони. Також зазначені нормативно-правові акти не зобов’язують надавачів послуг охорони мати офіс, гараж, територіальний підрозділ, групи швидкого реагування, або власний пульт централізованого нагляду у всіх регіонах України.
Дана вимога має дискримінаційний характер, оскільки взяти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають офісне приміщення або відокремлений підрозділ чи філію у м. Ужгород.
Кожен суб’єкт господарювання, укладаючи договір із новим Замовником, має можливість орендувати приміщення чи склад, перевезти (переслати) туди матеріально-технічну базу, необхідну для надання послуг, передислокувати машини, орендувати паркувальне місце, перевезти або підшукати новий персонал, тощо. Тобто вчинити всі необхідні дії для забезпечення охорони. Ці питання є господарською діяльністю самого виконавця, і він сам вирішує як її організувати.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, оскільки ТОВ «ГРІЗЛІ-ГВАРДІЯ» не має офісного приміщення або відокремленого підрозділу чи філії у м. Ужгород, але у разі перемоги та укладення договору, ми готові здійснити всі необхідні дії для якісного надання послуг охорони, зокрема орендувати офіс у м. Ужгород, передислокувати матбазу, персонал та залучити автомобілі субпідрядника.
Також у Додатку 3 до тендерної документації Замовник передбачив можливість відвідування представниками Замовника офіс Виконавця у м. Ужгород.
Аналізуючи статтю 237 Кримінального кодексу України, огляд - це слідча (розшукова) дія, яка проводиться слідчим або прокурором з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин кримінального правопорушення.
Відповідно до статті 30 Конституції України, не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду. Тобто, Учасник має законні права не допускати до своєї власності невстановлених осіб.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 0e9e1ba7d6164836a98fb7c9859c18b4
Заголовок пункту скарги: У Додатку 3 до тендерної документації міститься наступна вимога: «12. Відповідність охоронців наступним критеріям: - вік працівників охорони 18-65 років»
Опис заперечення: Замовник встановивши в тендерній документації вимогу щодо статі та граничного віку співробітників охорони, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ч. І ст. 11 Закону України «Про охоронну діяльність», персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб'єктом господарювання та подали документи, що вони: 1) не перебувають на обліку в органах охорони здоров'я з приводу психічної хвороби, алкоголізму чи наркоманії; 2) не мають непогашеної чи незнятої судимості за скоєння умисних злочинів; 3) не мають обмежень, встановлених судом щодо виконання покладених на них функціональних обов'язків; 4) не мають обмежень за станом здоров'я для виконання функціональних обов'язків; 5) зареєстровані за місцем проживання в установленому законодавством порядку.
Окрім того, Постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року №960, затверджені Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, які визначають організаційні і кваліфікаційні вимоги провадження охоронної діяльності. п.17 «Кадрові вимоги» Ліцензійних умов визначено, що Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності).
Таким чином, Законом України «Про охоронну діяльність», а також Ліцензійними умовами не передбачено обмежень щодо віку персоналу охорони - 18-65 років, що встановлено Замовником у тендерній документації. Окрім того, звертаємо Вашу увагу на те, що дана вимога порушує конституційне та трудове законодавство.
Зокрема ст. 43 Конституції України передбачає, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.
Також, ст. 2-1 Кодексу Законів про працю України визначає: Рівність трудових прав громадян України, забороняється будь-яка дискримінація у сфері праці, тощо.
Таким чином, встановлюючи таку вимогу, Замовник обмежуєте права працівників, які вже працюють у штаті учасника, і виходить, що для надання послуг за даним договором, учасник повинен задіяти лише працівників віком 18-65 років, а інших усунути від виконання своїх обов’язків.
Згідно Закону України «Про рекламу» Стаття 24-1. Реклама послуг із працевлаштування
Забороняється в рекламі про вакансії (прийом на роботу) висувати вимоги за ознаками раси, кольору шкіри, віку, статі, стану здоров’я, інвалідності, підозри чи наявності захворювання на ВІЛ/СНІД, сексуальної орієнтації, політичних, релігійних та інших переконань, членства у професійних спілках або інших громадських об’єднаннях, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками, не пов’язаними з характером роботи або умовами її виконання..
Ми маємо працівників і старшого віку, ніж вимагає Замовник, в гарній фізичній формі, що відповідають ліцензійним умовам, є кваліфікованими працівниками, не є засудженими та отримали свідоцтва про присвоєння (підвищення) кваліфікації не нижче ІІІ розряду.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник встановивши в тендерній документації вимогу щодо статі та граничного віку співробітників охорони, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ч. І ст. 11 Закону України «Про охоронну діяльність», персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб'єктом господарювання та подали документи, що вони: 1) не перебувають на обліку в органах охорони здоров'я з приводу психічної хвороби, алкоголізму чи наркоманії; 2) не мають непогашеної чи незнятої судимості за скоєння умисних злочинів; 3) не мають обмежень, встановлених судом щодо виконання покладених на них функціональних обов'язків; 4) не мають обмежень за станом здоров'я для виконання функціональних обов'язків; 5) зареєстровані за місцем проживання в установленому законодавством порядку.
Окрім того, Постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року №960, затверджені Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, які визначають організаційні і кваліфікаційні вимоги провадження охоронної діяльності. п.17 «Кадрові вимоги» Ліцензійних умов визначено, що Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності).
Таким чином, Законом України «Про охоронну діяльність», а також Ліцензійними умовами не передбачено обмежень щодо віку персоналу охорони - 18-65 років, що встановлено Замовником у тендерній документації. Окрім того, звертаємо Вашу увагу на те, що дана вимога порушує конституційне та трудове законодавство.
Зокрема ст. 43 Конституції України передбачає, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.
Також, ст. 2-1 Кодексу Законів про працю України визначає: Рівність трудових прав громадян України, забороняється будь-яка дискримінація у сфері праці, тощо.
Таким чином, встановлюючи таку вимогу, Замовник обмежуєте права працівників, які вже працюють у штаті учасника, і виходить, що для надання послуг за даним договором, учасник повинен задіяти лише працівників віком 18-65 років, а інших усунути від виконання своїх обов’язків.
Згідно Закону України «Про рекламу» Стаття 24-1. Реклама послуг із працевлаштування
Забороняється в рекламі про вакансії (прийом на роботу) висувати вимоги за ознаками раси, кольору шкіри, віку, статі, стану здоров’я, інвалідності, підозри чи наявності захворювання на ВІЛ/СНІД, сексуальної орієнтації, політичних, релігійних та інших переконань, членства у професійних спілках або інших громадських об’єднаннях, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками, не пов’язаними з характером роботи або умовами її виконання..
Ми маємо працівників і старшого віку, ніж вимагає Замовник, в гарній фізичній формі, що відповідають ліцензійним умовам, є кваліфікованими працівниками, не є засудженими та отримали свідоцтва про присвоєння (підвищення) кваліфікації не нижче ІІІ розряду.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації