-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Акумуляторна батарея DJI Mavic 3
Торги не відбулися
320 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 600.00 UAH
Період оскарження:
29.01.2024 21:36 - 03.02.2024 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
7fdb7e1aac954bee89d726f829fe9a0e
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-29-016361-a.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Відповідно до вимог Тендерної документації учасник має надати наступні документи:
- ДСТУ EN ISO 9001:2018, виданий органом з сертифікації, що акредитований НААУ, в сфері якого повинен бути ( ДК 021:2015 або КВЕД –ДК 009:2010)* та чинний атестат про акредитацію органу з сертифікації, та звіт про аудит та Настанову з якості, якою встановлюється документована система управління якістю Учасника відповідно до вимог стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018;
- Сертифікат AQAP, виданий органом з сертифікації;*
- ДСТУ EN ISO 14001:2015 (ISO14001:2015, IDT), виданий органом з сертифікації, що акредитований НААУ, в сфері якого повинен бути ( ДК 021:2015 або КВЕД –ДК 009:2010)* та чинний атестат про акредитацію органу з сертифікації та Екологічну політику підприємства, розроблену у відповідності до вимог стандарту ДСТУ ISO 14001.
Звертаємо увагу Замовника, що відповідно до статті 5 Закону України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності", який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність. Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" (далі - Закон про технічні рекламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов'язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
При цьому, Законом про технічні регламенти не встановлено вимоги щодо обов'язкової акредитації в органі з оцінки відповідності, який проводить добровільну оцінку відповідності.
Таким чином, органи з оцінки відповідності, у тому числі які не акредитовані, мають право проводити добровільну оцінку відповідності систем менеджменту (систем управління якістю) на відповідність будь-яким вимогам, зазначеним у договорі між ними та заявником таких робіт.
Таким чином, на думку Скаржника, вимога, встановлена Замовником в Документації, про акредитацію органу сертифікації саме в Національному агентстві з акредитації України є неправомірною та дискримінаційною.
Дане твердження підтверджується листом Мінекономіки від 10.03.2021 б/н, в якому Уповноваженим органом розглянуте питання щодо відсутності у чинному законодавстві правової норми, яка встановлює необхідність здійснення обов'язкової акредитації органу сертифікації відповідності систем менеджменту (систем управління якістю) взагалі та, зокрема, в Національному агентстві з акредитації України.
Крім того, добровільність сертифікації в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати обов'язкової необхідності дотримання та надання сертифікатів ISO, що вимагаються Замовником у Додатку № 2 Документації. Варто також зазначити, що в терміни визначені для проведення закупівлі неможливо взяти всі перелічені в Додатку 2 документи. Дані документи не мають жодного відношення до якості товару, оскільки не підтверджують технічні показники, зокрема те, що товар не був у використанні.
Отже, просимо Замовника внести зміни до Додатку 2 Документації шляхом вилучення вищезазначених дискримінаційних вимог.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
31.01.2024 13:54
Вирішення:
Звертаємо увагу Учасника на РОЗПОРЯДЖЕННЯ Кабінету Міністрів України від 1 листопада 2022 року №976-р «Про схвалення Концепції створення системи державного гарантування якості товарів, робіт і послуг оборонного призначення», в основі якої є – гарантування якості товарів, робіт і послуг оборонного призначення.
На сьогодні основною проблемою, яка потребує розв’язання, є відсутність в Україні системи державного гарантування якості, яка б реалізувала механізми оцінки відповідності процесів забезпечення якості товарів оборонного призначення відповідно до Закону України “Про оборонні закупівлі” та забезпечила взаємне державне гарантування якості у сфері товарів оборонного призначення відповідно до стандартів НАТО серії AQAP та передбачає гармонізацію національної системи державного гарантування якості з аналогічними системами держав-партнерів на основі застосування єдиних вимог міжнародних стандартів ISO та стандартів НАТО серії AQAP.
Вказані вимоги щодо сертифікатів не входять до технічної специфікації, а є додатковою вимогою Замовника до тендерної документації, також наявність даних сертифікатів підтверджує якість закуплених товарів.
Тому, Замовником зазначені вимоги в Додатку 2 є дискримінаційними, а враховані для забезпечення якості товарів, які закуповуються Збройним Силам України
Статус вимоги:
Відхилено