-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Металопластикові конструкції (двері)
Торги не відбулися
14 950.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 74.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 74.75 UAH
Період оскарження:
29.01.2024 16:17 - 03.02.2024 00:00
Вимога
Відхилено
дискримінаційна вимога
Номер:
8ef6054949834058a5c74188ffe0a3ee
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-29-013499-a.b1
Назва:
дискримінаційна вимога
Вимога:
Доброго дня. Шановний Замовнику просимо розглянути та прийняти до уваги нашу вимогу. В Тендерній документації Вами вказана вимога про обов’язкове проведення огляду об’єкта та складання відповідного акту , а також обов’язкове надання у складі пропозиції Листа-підтвердження (акт огляду) від Замовника торгів щодо відвідування об’єкту Учасником торгів. Вважаємо, що дана вимога порушує щонайменше права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників. Зауважуємо, що згідно частини першої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Крім того, огляд об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, з складанням паперового акту огляду. Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій. Крім того, факт відсутності Учасника на об'єкті до аукціону, не має жодної підстави для відхилення тендерної пропозиції, визначеною статтею 30 Закону. Повністю усвідомлюємо, що відповідно до частини другої статті 22 Закону документація може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, але вимога замовника, що зазначена вище, повністю суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вище наведені положення законодавства, вимога тендерної документації про складання двостороннього акту огляду об'єкту до електронного аукціону, грубо порушує передбачені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням та має бути виключена шляхом внесення відповідних змін до умов документації. Також додатково повідомляю, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту в період уточнень з підписанням у Замовника акту огляду, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669 4. Рішення від 06.09.2022 №5702 5. Рішення від 29.04.2022 № 4172 6. Рішення від 22.02.2022 № 3635 7. Рішення від 10.04.2023 №4466 8. Рішення від 10.04.2023 № 4470 9. Рішення від 10.04.2023 № 4456 10. Рішення від 26.06.2023 № 9320 11. Рішення від 26.06.2023 №9329 . Є ще багато рішень АМКУ, в яких встановлено, що така вимога замовника є дискримінацією. Навіщо змушувати учасників звертатися до АМКУ, затягувати процедуру закупівлю, коли й так зрозуміло, що скарга учасника щодо огляду об’єкта буде задоволена АМКУ. З огляду на вищевикладене, просимо внести зміни до Тендерної документації. У разі ігнорування даної вимоги, ми змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.01.2024 23:30
Вирішення:
Шановний Учаснику! Уважно розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне:
Згідно з ч. 3 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі” Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до Тендерної документації.
Беручи до уваги досвід закупівель попередніх періодів по аналогічному предмету закупівель, було виявлено неспівпадіння між заявленими розмірами у технічних специфікаціях та фактичними розмірами, які проводилися потенційними учасниками в період уточнень на об’єктах Замовника. Це в свою чергу дозволило уникнути додаткових, незапланованих витрат для Постачальника, які могли з’явитися в ході виконання підписаного Договору на поставку та монтаж відповідної продукції.
Враховуючи вищенаведене, внесення Замовником зазначеної вимоги до Тендерної документації є необхідною та правомірною, оскільки спрямоване на ознайомлення Учасників з об’єктами, де має бути здійснено поставку та монтаж товару, що є предметом закупівлі та здійснення перевірки заявлених у тендерній документації розмірів товару викладених в Додатку 4 до Тендерної документації. Таким чином потенційний учасник має змогу оцінити свої можливості щодо доцільності та рентабельності участі у даній закупівлі на етапі подання пропозицій.
Окрім цього, жодних обмежень щодо отримання акту огляду в Тендерній документації не встановлено. Учасник має змогу уповноважити будь-яку особу представляти свої інтереси на об’єкті Замовника в ході проведення контрольних замірів.
Вважаємо, що Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель в межах чинного законодавства України. Жодним чином не порушуються загальні принципи закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників, добросовісної конкуренції серед учасників.
Статус вимоги:
Відхилено