• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Експлуатаційні та інші послуги, пов'язані з утриманням нежитлових приміщень, адміністративних будівель та прилеглої території Держмитслужби, що розташовані за адресами: м. Київ, Саксаганського,66, вул. Дегтярівська,11г,11а ,) (ДК 021:2015 70330000 -3 Послуги з управління нерухомістю, надавані на платній основі чи на договірних засадах)

Торги відмінено

7 820 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 78 200.00 UAH
Період оскарження: 29.01.2024 14:29 - 03.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні дії Замовника

Номер: cc0bc063bf724f00b95778ee2dde8003
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-29-009726-a.b3
Назва: Скарга на неправомірні дії Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.02.2024 15:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.03.2024 18:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення від 12.02.2024 №19 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ПММ-СЕРВІС" та рішення від 15.02.2024 № 25 про визначення переможця ПП "Клінінг-Про" скасовано, відповідно до рішення Комісії АМКУ від 04.03.2024 №3979-р/пк-пз
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПММ-СЕРВІС", Юрій Ігорович +380931233235 pmmservice1@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 97ed24e766d3475185c73ffea25aa15b
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення Скаржника
Опис заперечення: ЗАМОВНИК НЕПРАВОМІРНО ВІДХИЛИВ ТЕНДЕРНУ ПРОПОЗИЦІЮ СКАРЖНИКА ЗА НЕ ВІДПОВІДНІСТЬ КВАЛІФІКАЦІЙНОГО КРИТЕРІЮ, ТАКОГО ЯК НАЯВНІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ ВІДПОВІДНОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ, ЯКІ МАЮТЬ НЕОБХІДНІ ЗНАННЯ ТА ДОСВІД, НЕ НАДАВШИ 24-ГОДИНИ НА УСУНЕННЯ ТАКИХ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ ЧИМ ПОРУШИВ ПУНКТ 43 ОСОБЛИВОСТЕЙ.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги: Скаржник категорично не погоджується з інформацією зазначеною в Протоколі відхилення, Згідно з вимогами тендерної документації, учасник має надати копії документів, що підтверджують групу з електробезпеки, а саме: копії посвідчень та відповідних протоколів про навчання спеціалістів.
Тендерна документація не містить жодних окремих конкретних вимог, щодо чинності наданих документів, дати їхньої видачі, чи строку дії. Отже вважаємо, що жодних порушень умов тендерної документації Скаржником вчинено не було.
Та тим що, підставою для відхилення слугували невідповідності в документах наданих відповідно до вимог Тендерної документації підпункту 2.2. пункту 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Таблиця 1. Кваліфікаційні вимоги до учасників процедури закупівлі додатку 2 «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ТА ДОКУМЕНТИ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА», Замовник не надавши повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей грубо порушив вимоги пункту 43 Особливостей, та частину 16 статті 29 Закону, тендерної документації, та права Скаржника.

Разом з тим Замовник надавав Скаржнику Повідомлення про усунення невідповідностей до 09 лютого 2024 08:16, і не вказав в даному повідомленні про виправлення невідповідностей кваліфікаційних критерії щодо працівників – електриків, що зазначені в його Протоколі відхилення пропозиції Скаржника.

Відповідно до Розділу 1 пункту Тендерної документації зазначено наступне: Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Закону України «Про санкції» та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами й доповненнями) (далі – Особливості), інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері публічних закупівель. Терміни, які використовуються в цій документації, вживаються у значенні, наведеному в Законі та Особливостях.
Відповідно до пункту 43 Особливостей: 43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Не надавши Скаржнику повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей із виявленими вищезазначеними невідповідностями в документах, що підтверджують кваліфікаційні критерії, чим проявив дискримінаційний підхід до розгляду пропозиції Скаржника ТОВ «ПММ-СЕРВІС», та порушив Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників визначених в статті 5 Закону.
З огляду на вищенаведене Скаржник був вимушений подавати дану скаргу до АМКУ на розгляд Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, для захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів.

Виходячи з вищенаведеного Скаржник вважає, що його тендерна пропозиція була неправомірно відхилена Замовником з порушенням вимог пункту 43 Особливостей, та умов Тендерної документації, а саме Розділу 5 частини 4 «Усунення невідповідностей».
За таких обставин, Замовник під час оцінки тендерної пропозиції ТОВ «ПММ-СЕРВІС» знехтував своїми ж вимогами, чим допустив порушення вимог тендерної документації так і норм законодавства.
Керуючись вище наведеним, вважаємо що підхід Замовника щодо упередженої оцінки кваліфікації тендерної пропозиції обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, що суперечить Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостям, та стає приводом для оскарження цієї закупівлі в частині неправомірного рішення про відхилення пропозиції Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Вимога
Вирішена

Уточнення щодо 4 групи електробезпеки

Номер: c859117606a74526979917ac2a810a17
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-29-009726-a.b2
Назва: Уточнення щодо 4 групи електробезпеки
Вимога:
Згідно Додатку 2 до тендерної документації (КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ТА ДОКУМЕНТИ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА) встановлено вимогу про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Учасник повинен надати Інформаційну довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (для прибиральників території, прибиральників службових приміщень та комендантів адмінбудинку підтвердження досвіду не вимагається) (за формою згідно з додатком 2.2 до тендерної документації), а саме: - не менше 1 (одного) інженерно-технічного працівника, що мають IV групу з електробезпеки (відповідальний за електрогосподарство). Звертаємось до вас з вимогою про внесення змін до тендерної документації в цій частині, а саме змінити "що мають 4 групу з електробезпеки" на "що мають 4 і вище групу з електробезпеки". 5 (V) група електробезпеки включає в себе усі необхідні знання та вміння, які передбачені 4(IV) групою, а також включає в себе більш висококваліфіковані знання, які відсутні у працівників, що мають лише 4(IV) групу. Вимоги до присвоєння кваліфікаційних груп зелектробезпеки визначено у Правилах безпечної експлуатації електроустановок споживачів (ПБЕЕС), затверджених Наказом Комітету по нагляду за охороною праці Мінпраці України від 09.01.1998 No4 та Правилах технічної експлуатації електроустановок споживачів (наказ Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 13.02.2012 No91 (ПТЕЕС). Згідно додатку 1 п.2.1.3 ПБЕЕС присвоєння 5 (V) групи з електробезпеки можливо тільки працівникам, які мають мінімальний стаж роботи в електроустановках з попередьою групою (тобто 4(IV) не менше 6 місяців. Отже, наявність вищої ніж 4 групи з електробезпеки включає в себе всі вимоги наявні до 4 групи з електробезпеки.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учаснику! Відповідно Вашої вимоги будуть внесені зміни до тендерної документації згідно цього протокольного рішення. Дякуємо за звернення! (протокольне рішення від 31.01.2024 №16
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

Аналогічний досвід

Номер: c6c6ce806e5645d8bc7f5907c6b2c8cc
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-29-009726-a.b1
Назва: Аналогічний досвід
Вимога:
Шановний замовнику, Звертаємось до вас з проханням внести зміни до ТД в частині підтвердження аналогічних договорів, а саме надати 4 листа-відгуки. Даною вимогою в ТД Замовник безпідставно звузив коло учасників, тим самим дискримінувавши потенційних учасників та обмеживши конкуренцію. Просимо внести зміни до ТД зменшивши кількість аналогічних договорів до 1-2 шт.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Добрий день. Шановний потенційний учасник, щодо вашої вимоги UA-2024-01-29-009726-a/b1 повідомляємо наступне: частинами першою та третьою статті 16 Закону №922-VIII передбачено, що замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником. Згідно з пунктами 2 та 3 частини другої статті 22 Закону №922-VIII тендерна документація повинна містити, зокрема: один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством; інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Частиною третьою статті 22 Закону №922-VIII встановлено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Законом №922-VIII не встановлено вичерпного переліку документів, що можуть вимагатись Замовником на підтвердження того чи іншого кваліфікаційного критерію, передбаченого статтею 16 Закону. При цьому одним з основних кваліфікаційних критеріїв є наявність в учасників документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Водночас, чинним законодавством не передбачено вимог щодо документів, якими виконання учасником аналогічного договору може бути підтверджено, обмеження їх кількості тощо. Відповідно до судової практики, Верховний Суд України у Постанові від 13.05.2020 р. в справі № 826/7832/18 (адміністративне провадження №К/9901/19083/19, дійшов висновку, що чинне законодавство не містить визначення поняття «аналогічний договір», а відтак в кожному конкретному випадку замовник самостійно визначає перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону №922-VIII та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 цього Закону. У цьому випадку межі критерію «аналогічний договір» визначені, виходячи зі специфіки предмету закупівлі. Предметом закупівлі є надання експлуатаційних та інших послуг, пов'язаних з утриманням нежитлових приміщень, адміністративних будівель та прилеглої території Держмитслужби, розташованих за адресами: м. Київ, Саксаганського, 66, вул. Дегтярівська, 11г, 11а. Ураховуючи зазначене, а також з метою підтвердження належного виконання учасниками умов договорів щодо надання експлуатаційних та інших послуг, пов'язаних з утриманням нежитлових приміщень, замовником були встановлені такі вимоги. Зі змісту пункту 3 додатку 2 до тендерної документації вбачається, що на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору учасник повинен надати: інформаційну довідку про наявність досвіду виконання щонайменше одного аналогічного договору (за формою згідно з додатком 2.3 до тендерної документації), яка має містити інформацію про виконання договору протягом останніх трьох років. На підтвердження інформації, указаної у довідці, учасник повинен надати: - копію аналогічного договору, інформація про який наведена в довідці; - копії документів (згідно з умовами договору), що підтверджують виконання вказаного у довідці договору в повному обсязі. - не менше 4 (чотирьох) листів-відгуків, в т. ч. не менше 2 (двох) від державних підприємств, установ, організацій державної форми власності замовників за договорами, що підтверджує виконання учасником договорів. Враховуючи позицію Верховного Суду, замовник вважає, що вказана вимога не є дискримінаційною, адже охоплює три роки, щонайменше один аналогічний договір, а також підтвердження якісного виконання учасником договорів. Очікуваний результат даної процедури закупівлі, що полягає в необхідності належного комплексного спеціального утримання та обслуговування приміщень, адміністративних будівель Держмитслужби - це створення безпечних, сприятливих умов для роботи службовців, забезпечення їх здоров`я, оскільки від здійснення якісних послуг залежить загальний стан, працездатність службовців та безпечність відповідних об`єктів. Тому умови щодо надання мінімум одного аналогічного договору, а також позитивні листи-відгуки інших замовників, дають можливість допустити до участі в аукціоні учасників, які вже мали досвід надання таких послуг у визначених об`ємах з їх належною якістю. Такі вимоги надають Замовнику захист від недобросовісних учасників або підрядників, які надають послуги, виконують роботи неналежної якості. Верховний Суд у в справі № 826/7832/18 підтвердив те, що критерії підтвердження досвіду виконання обсягів основних видів робіт по аналогічних договорах, а також відсутність претензій виконання умов таких договорів є об`єктивно необхідними для забезпечення якісного виконання договорів та не є дискримінаційними, оскільки надають можливість будь-яким учасникам, які виконували аналогічні роботи, взяти участь у закупівлі, підтвердивши його наявність відповідними договорами та іншими документами. Дякуємо за питання!
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 06.02.2024 00:00