• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Дизельне паливо та бензин А-95 (ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти)

Завершена

5 241 591.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 26 207.96 UAH
Період оскарження: 29.01.2024 10:09 - 23.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Оскарження дискримінаційних умов ТД

Номер: 54dbc6d5badb4a08bdffd66cdfdd0af2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-29-002102-a.b1
Назва: Оскарження дискримінаційних умов ТД
Скарга:
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КП Яворівської міської ради "Житлокомунсервіс" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Дизельне паливо та бензин А-95 (ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-29-002102-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасників талонів єдиного зразка; 2. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасника відносин із виробником та щодо надання листа від виробника; 3. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності сертифікатів відповідності, виданих на ім’я учасника; 4. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності протоколів випробувань, виданих не раніше дати оприлюднення закупівлі; 5. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності власних/орендованих/у користуванні АЗС; 6. Вилучити із тендерної документації умову щодо надання сертифікатів про систему ДСТУ ISO 9001:2015; 7. Вилучити із тендерної документації умову щодо надання сертифікатів про систему ДСТУ ISO 27001:2015; 8. Привести тендерну документацію у відповідність до пункту 29 Особливостей шляхом виключення умови щодо застосування кваліфікаційного критерію, визначеного в п. 1 ч. 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі»;
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 14.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.02.2024 18:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.02.2024 11:23
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2828-р/пк-пз від 14.02.2024 року Замовником внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі "Дизельне паливо та бензин А-95 (ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-29-002102-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 8a70ea271e7f49eeb0a14980bf9e8576
Заголовок пункту скарги: Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності у учасників талонів єдиного зразка.
Опис заперечення: Скаржник може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів в мережі АЗС Укрнафта та мережі АЗС Авіас, однак в мережі АЗС Укрнафта та в мережі АЗС Авіас емітентами талонів установлено різні види талонів.
Отже на АЗС, які Скаржник планує запропонувати Замовнику для заправки авто паливом, неможливо заправитись за єдиним талоном, оскільки в кожній окремій мережі АЗС існують окремі (різні) зразки талонів, які приймаються в конкретній мережі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: порушення принципу недискримінації учасників, стаття 5 ЗУ "ПРо публічні закупівлі"
Опис суті пункту скарги: 1.1. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати йому здійснювати заправку авто на АЗС по талонам єдиного зразка:
Вимогою щодо наявності талону єдиного зразка по всій території України, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних брендів, які мають талони єдиного зразка на кожну АЗС партнерів окремо. Наявність двох видів талонів від двох різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 33c136b045ac484fb9f2077e891f9061
Заголовок пункту скарги: Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності у учасників сертифікатів відповідності товару, виданих Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Опис заперечення: Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару, оскільки такі реквізити сертифікату (видача його ім’я учасника) не встановлені, як обов’язкові на законодавчому рівні.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності виданого на ім`я Учаснику – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: порушення принципу недискримінації учасників, стаття 5 ЗУ "ПРо публічні закупівлі"
Опис суті пункту скарги: В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику сертифікат, виданий на ім’я учасника.
Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності виданого на ім`я Учаснику – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 3492bf89c1844f6e8b7e29411cd18748
Заголовок пункту скарги: Вимога щодо надання у складі Пропозиції протоколу випробування товару, виданого саме не раніше оголошення даної закупівлі, а саме 29.01.2024 – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Опис заперечення: Вищезазначена вимога обмежує учасників, які мають змогу надати протокол випробувань на товар, що є предметом закупівлі, виданих раніше 29.01.2024. Скаржник надає Протокол випробувань Товару, виданий 11.12.2023, на виконання тим же об’єктивним обставинам щодо підтвердження якості запропонованого Товару.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: порушення принципу недискримінації учасників, стаття 5 ЗУ "ПРо публічні закупівлі"
Опис суті пункту скарги: 1.3. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику протокол випробувань, який складений раніше дати оголошення закупівлі.
Вимога щодо надання у складі пропозиції протоколу випробувань, виданому не раніше 29.01.2024 – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників, в тому числі Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: fdda96bdf88941fe80c9b8fca2c346a9
Заголовок пункту скарги: Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують відносини з виробником та щодо надання листа від виробника товару– є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Опис заперечення: Скаржник не співпрацює з виробником бензину автомобільного А-95 та дизельного палива (яким є ПАТ «УКРТАТНАФТА»), а має партнерські відносини з емітентами талонів мереж АЗС Авіас та Укрнафта.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: порушення принципу недискримінації учасників, стаття 5 ЗУ "ПРо публічні закупівлі"
Опис суті пункту скарги: В пункті 12 розділу «Інші документи від учасника» Додатку № 1 до тендерної документації, на сторінці 5 цього додатку, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників відносин саме з виробниками товару: Скаржник не може підтвердити відносини з виробником та надати від нього лист, оскільки не має прямих відносин з ним.
Скаржник купує талони у емітента талонів мережі АЗС Укрнафта – у ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», на підставі укладеного партнерського договору № Т-1090/23 від 25.12.2023 р., відповідно до умов якого, останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Товар – паливо за довірчими документами – талонами. Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку авто по талонам з АЗС Укрнафта.
Скаржник купує талони у емітента талонів мережі АЗС Авіас – у ТОВ «ВОЛИНЬ НП», на підставі укладеного партнерського договору № СК 5/153 від 24.11.2023 р., відповідно до умов якого, останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Товар – паливо за довірчими документами – талонами. Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автопо талонам з АЗС Авіас.
Зазначені партнерські договори надають Скаржнику право на продаж талонів мережі АЗС, за якими Замовник має право отримання визначеної придбаної кількості палива.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 8a271f7f5a42433db53269ee02a84d80
Заголовок пункту скарги: Замовником встановлено дискримінаційну умову щодо наявності у учасників власних/орендованих/у користуванні АЗС
Опис заперечення: В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренди/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: порушення абзацу 1 пункту 29 Особливостей + встановлення дискримінаційних умов, як порушення статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Опис суті пункту скарги: В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 79d3fa47621944c3af298900c3c28d7d
Заголовок пункту скарги: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників сертифікату системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT)
Опис заперечення: Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують впровадження системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника сертифіковано впроваджену систему згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: порушення принципу недискримінації учасників, стаття 5 ЗУ "ПРо публічні закупівлі"
Опис суті пункту скарги: 1.7. В пункті 11 розділу «Інші документи від учасника» Додатку № 1 до тендерної документації, на сторінці 5 цього додатку, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників сертифікату системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).

Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Номер: 446be800d089488dbd1cfbc5d5014d6d
Заголовок пункту скарги: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників права на використання торгової марки талонів
Опис заперечення: Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують право використання ним найменувань (торгових марок) зазначених на відповідних довірчих документах – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: порушення принципу недискримінації учасників, стаття 5 ЗУ "ПРо публічні закупівлі"
Опис суті пункту скарги: 1.6. В пункті 11 розділу «Інші документи від учасника» Додатку № 1 до тендерної документації, на сторінці 5 цього додатку, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників права на використання торгової марки талонів: Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права у Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності, які мають місце на довірчих документах (талонах) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки, яка зображена на АЗС та скретч-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель. Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 2ae158cf678247eeb6c7e3deb2b6ff97
Заголовок пункту скарги: , Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників сертифікату сертифікату ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги»
Опис заперечення: Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують впровадження системи управління згідно ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника сертифіковано впроваджену систему згідно ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 (ISO/IEC 27001:2022, IDT).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: порушення принципу недискримінації учасників, стаття 5 ЗУ "ПРо публічні закупівлі"
Опис суті пункту скарги: 1.8. В пункті 13 розділу «Інші документи від учасника» Додатку № 1 до тендерної документації, на сторінці 6 цього додатку, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників сертифікату сертифікату ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги»:.

чинність ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» скасована з 22.08.2023 згідно з наказом ДП "УкрНДНЦ" від 17.08.2023 № 210. (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0223774-23#Text)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: c414782a0b644e9eac6997a47c6ade08
Заголовок пункту скарги: Замовником встановлено вимогу щодо наявності МТБ, що суперечить п. 29 Особливостей
Опис заперечення: Така умова тендерної документації, в частині документально підтвердженої інформації про відповідність учасників наступним вимогам, а саме наявність обладнання та матеріально-технічної бази суперечить положенням абзацу 1 пункту 29 Особливостей, де визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: порушення п. 29 Особливостей
Опис суті пункту скарги: 3.1. В пункті 1 Таблиці 1 Додатку № 1 до тендерної документації, на сторінці 1 цього додатку, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників власних/орендованих або у користуванні АЗС. Також, Замовником визначено до учасників кваліфікаційний критерій щодо підтвердження наявності у учасників матеріально-технічної бази:
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації