-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
Дизельне паливо та бензин А-95 (ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти)
Завершена
5 241 591.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 26 207.96 UAH
мін. крок: 0.5% або 26 207.96 UAH
Період оскарження:
29.01.2024 10:09 - 23.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Оскарження дискримінаційних умов ТД
Номер:
54dbc6d5badb4a08bdffd66cdfdd0af2
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-29-002102-a.b1
Назва:
Оскарження дискримінаційних умов ТД
Скарга:
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КП Яворівської міської ради "Житлокомунсервіс" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Дизельне паливо та бензин А-95 (ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-29-002102-a, зокрема:
1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасників талонів єдиного зразка;
2. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасника відносин із виробником та щодо надання листа від виробника;
3. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності сертифікатів відповідності, виданих на ім’я учасника;
4. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності протоколів випробувань, виданих не раніше дати оприлюднення закупівлі;
5. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності власних/орендованих/у користуванні АЗС;
6. Вилучити із тендерної документації умову щодо надання сертифікатів про систему ДСТУ ISO 9001:2015;
7. Вилучити із тендерної документації умову щодо надання сертифікатів про систему ДСТУ ISO 27001:2015;
8. Привести тендерну документацію у відповідність до пункту 29 Особливостей шляхом виключення умови щодо застосування кваліфікаційного критерію, визначеного в п. 1 ч. 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі»;
Пов'язані документи:
Учасник
- ЯКІСТЬ ДП УКРНАФТА_watermark.pdf 02.02.2024 19:37
- ІФС-АВІАС ДОГОВІР.pdf 02.02.2024 19:37
- ЯКІСТЬ 95 УКРНАФТА_watermark.pdf 02.02.2024 19:37
- Скарга від 02.02.2024 на умови документації замовника - КП Яворівської міської ради Житлокомунсервіс.pdf.docx 02.02.2024 19:37
- Скарга від 02.02.2024 на умови документації замовника - КП Яворівської міської ради Житлокомунсервіс.pdf 02.02.2024 19:37
- ПРОТОКОЛ ДП ІНТЕРФЕРЕНС СИСТЕМ.PDF 02.02.2024 19:37
- Договір УКРНАФТА ІФС.pdf 02.02.2024 19:38
- ПРОТОКОЛ А95 ІНТЕРФЕРЕНС СИСТЕМ.PDF 02.02.2024 19:38
- ІСО 27001.pdf 02.02.2024 19:38
- ІСО 9001 2018.pdf 02.02.2024 19:38
- ЗРАЗКИ ТАЛОНІВ МЕРЕЖІ АЗС UKRNAFTA.pdf 02.02.2024 19:38
- Зразки талонів АВІАС.pdf 02.02.2024 19:38
- sign.p7s 02.02.2024 19:40
- рішення від 06.02.2024 № 2196.pdf 06.02.2024 18:42
- інформація про резолютивну частину рішення від 14.02.2024 №2828.pdf 15.02.2024 12:07
- рішення від 14.02.2024 № 2828.pdf 19.02.2024 11:23
- інформація по суті скарги_pdf 08.02.2024 14:54
- інформація по суті скарги_doc 08.02.2024 14:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.02.2024 21:22
Дата розгляду скарги:
14.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.02.2024 18:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.02.2024 11:23
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Згідно рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2828-р/пк-пз від 14.02.2024 року Замовником внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі "Дизельне паливо та бензин А-95 (ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-29-002102-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Пункт скарги
Номер:
8a70ea271e7f49eeb0a14980bf9e8576
Заголовок пункту скарги:
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності у учасників талонів єдиного зразка.
Опис заперечення:
Скаржник може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів в мережі АЗС Укрнафта та мережі АЗС Авіас, однак в мережі АЗС Укрнафта та в мережі АЗС Авіас емітентами талонів установлено різні види талонів.
Отже на АЗС, які Скаржник планує запропонувати Замовнику для заправки авто паливом, неможливо заправитись за єдиним талоном, оскільки в кожній окремій мережі АЗС існують окремі (різні) зразки талонів, які приймаються в конкретній мережі.
Отже на АЗС, які Скаржник планує запропонувати Замовнику для заправки авто паливом, неможливо заправитись за єдиним талоном, оскільки в кожній окремій мережі АЗС існують окремі (різні) зразки талонів, які приймаються в конкретній мережі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
порушення принципу недискримінації учасників, стаття 5 ЗУ "ПРо публічні закупівлі"
Опис суті пункту скарги:
1.1. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати йому здійснювати заправку авто на АЗС по талонам єдиного зразка:
Вимогою щодо наявності талону єдиного зразка по всій території України, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних брендів, які мають талони єдиного зразка на кожну АЗС партнерів окремо. Наявність двох видів талонів від двох різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Вимогою щодо наявності талону єдиного зразка по всій території України, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних брендів, які мають талони єдиного зразка на кожну АЗС партнерів окремо. Наявність двох видів талонів від двох різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС Авіас
-
Опис доказу:
Скаржник купує талони у емітента талонів мережі АЗС Авіас – у ТОВ «ВОЛИНЬ НП», на підставі укладеного партнерського договору № СК 5/153 від 24.11.2023 р., відповідно до умов якого, останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Товар – паливо за довірчими документами – талонами. Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку авто з АЗС Авіас, зразки талонів яких надаємо у вкладенні до цієї Скарги
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів АВІАС.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС Укрнафта
-
Опис доказу:
Скаржник купує талони у емітента талонів мережі АЗС Укрнафта – у ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», на підставі укладеного партнерського договору № Т-1090/23 від 25.12.2023 р., відповідно до умов якого, останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Товар – паливо за довірчими документами – талонами. Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку авто з АЗС Укрнафта, зразки талонів яких надаємо у вкладенні до цієї Скарги.
-
Повʼязаний документ:
ЗРАЗКИ ТАЛОНІВ МЕРЕЖІ АЗС UKRNAFTA.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КП Яворівської міської ради "Житлокомунсервіс" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Дизельне паливо та бензин А-95 (ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-29-002102-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасників талонів єдиного зразка;
Номер:
33c136b045ac484fb9f2077e891f9061
Заголовок пункту скарги:
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності у учасників сертифікатів відповідності товару, виданих Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Опис заперечення:
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару, оскільки такі реквізити сертифікату (видача його ім’я учасника) не встановлені, як обов’язкові на законодавчому рівні.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності виданого на ім`я Учаснику – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності виданого на ім`я Учаснику – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
порушення принципу недискримінації учасників, стаття 5 ЗУ "ПРо публічні закупівлі"
Опис суті пункту скарги:
В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику сертифікат, виданий на ім’я учасника.
Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності виданого на ім`я Учаснику – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу
Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності виданого на ім`я Учаснику – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу
×
-
Назва доказу:
Сертифікати відповідності товару
-
Опис доказу:
Скаржник може, зокрема, надати Замовнику сертифікати відповідності, які видані на ім’я виробника палива, зокрема ПАТ «УКРТАТНАФТА», копії яких надаємо у вкладенні до цієї Скарги: - Сертифікат відповідності № UA.056.П.00126-21 терміном дії з 06.08.2021 по 22.04.2024 щодо продукції бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0, який виданий виробнику – ПАТ «УКРТАТНАФТА», код ЄДРПОУ 00152307
-
Повʼязаний документ:
ЯКІСТЬ ДП УКРНАФТА_watermark.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікати відповідності товару
-
Опис доказу:
Скаржник може, зокрема, надати Замовнику сертифікати відповідності, які видані на ім’я виробника палива, зокрема ПАТ «УКРТАТНАФТА», копії яких надаємо у вкладенні до цієї Скарги: - Сертифікат відповідності № UA.056.П.00156-21 терміном дії з 21.10.2021 по 22.04.2024 щодо продукції паливо дизельне Energy ДП-З-Євро5-В0, який виданий виробнику – ПАТ «УКРТАТНАФТА», код ЄДРПОУ 00152307;
-
Повʼязаний документ:
ЯКІСТЬ ДП УКРНАФТА_watermark.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КП Яворівської міської ради "Житлокомунсервіс" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Дизельне паливо та бензин А-95 (ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-29-002102-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності сертифікатів відповідності, виданих на ім’я учасника;
Номер:
3492bf89c1844f6e8b7e29411cd18748
Заголовок пункту скарги:
Вимога щодо надання у складі Пропозиції протоколу випробування товару, виданого саме не раніше оголошення даної закупівлі, а саме 29.01.2024 – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Опис заперечення:
Вищезазначена вимога обмежує учасників, які мають змогу надати протокол випробувань на товар, що є предметом закупівлі, виданих раніше 29.01.2024. Скаржник надає Протокол випробувань Товару, виданий 11.12.2023, на виконання тим же об’єктивним обставинам щодо підтвердження якості запропонованого Товару.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
порушення принципу недискримінації учасників, стаття 5 ЗУ "ПРо публічні закупівлі"
Опис суті пункту скарги:
1.3. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику протокол випробувань, який складений раніше дати оголошення закупівлі.
Вимога щодо надання у складі пропозиції протоколу випробувань, виданому не раніше 29.01.2024 – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників, в тому числі Скаржника.
Вимога щодо надання у складі пропозиції протоколу випробувань, виданому не раніше 29.01.2024 – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників, в тому числі Скаржника.
×
-
Назва доказу:
Протокол випробувань бензину А-95
-
Опис доказу:
Скаржник може, зокрема, надати Замовнику протоколи випробувань, які видані 11.12.2023, тобто раніше 29.01.2024, копії яких надаємо у вкладенні до цієї Скарги: Протокол випробувань № 1369 від 11.12.2023 продукції бензин автомобільний А-95
-
Повʼязаний документ:
ПРОТОКОЛ А95 ІНТЕРФЕРЕНС СИСТЕМ.PDF
-
-
Назва доказу:
Протокол випробувань дизельного палива
-
Опис доказу:
Скаржник може, зокрема, надати Замовнику протоколи випробувань, які видані 11.12.2023, тобто раніше 29.01.2024, копії яких надаємо у вкладенні до цієї Скарги: - Протокол випробувань № 1367 від 11.12.2023 продукції паливо дизельне;
-
Повʼязаний документ:
ПРОТОКОЛ ДП ІНТЕРФЕРЕНС СИСТЕМ.PDF
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КП Яворівської міської ради "Житлокомунсервіс" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Дизельне паливо та бензин А-95 (ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-29-002102-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності протоколів випробувань, виданих не раніше дати оприлюднення закупівлі;
Номер:
fdda96bdf88941fe80c9b8fca2c346a9
Заголовок пункту скарги:
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують відносини з виробником та щодо надання листа від виробника товару– є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Опис заперечення:
Скаржник не співпрацює з виробником бензину автомобільного А-95 та дизельного палива (яким є ПАТ «УКРТАТНАФТА»), а має партнерські відносини з емітентами талонів мереж АЗС Авіас та Укрнафта.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
порушення принципу недискримінації учасників, стаття 5 ЗУ "ПРо публічні закупівлі"
Опис суті пункту скарги:
В пункті 12 розділу «Інші документи від учасника» Додатку № 1 до тендерної документації, на сторінці 5 цього додатку, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників відносин саме з виробниками товару: Скаржник не може підтвердити відносини з виробником та надати від нього лист, оскільки не має прямих відносин з ним.
Скаржник купує талони у емітента талонів мережі АЗС Укрнафта – у ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», на підставі укладеного партнерського договору № Т-1090/23 від 25.12.2023 р., відповідно до умов якого, останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Товар – паливо за довірчими документами – талонами. Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку авто по талонам з АЗС Укрнафта.
Скаржник купує талони у емітента талонів мережі АЗС Авіас – у ТОВ «ВОЛИНЬ НП», на підставі укладеного партнерського договору № СК 5/153 від 24.11.2023 р., відповідно до умов якого, останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Товар – паливо за довірчими документами – талонами. Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автопо талонам з АЗС Авіас.
Зазначені партнерські договори надають Скаржнику право на продаж талонів мережі АЗС, за якими Замовник має право отримання визначеної придбаної кількості палива.
Скаржник купує талони у емітента талонів мережі АЗС Укрнафта – у ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», на підставі укладеного партнерського договору № Т-1090/23 від 25.12.2023 р., відповідно до умов якого, останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Товар – паливо за довірчими документами – талонами. Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку авто по талонам з АЗС Укрнафта.
Скаржник купує талони у емітента талонів мережі АЗС Авіас – у ТОВ «ВОЛИНЬ НП», на підставі укладеного партнерського договору № СК 5/153 від 24.11.2023 р., відповідно до умов якого, останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Товар – паливо за довірчими документами – талонами. Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автопо талонам з АЗС Авіас.
Зазначені партнерські договори надають Скаржнику право на продаж талонів мережі АЗС, за якими Замовник має право отримання визначеної придбаної кількості палива.
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір з емітентом талонів мережі АЗС Авіас
-
Опис доказу:
Скаржник надає копію партнерського договору, укладених з емітентом талонів мережі АЗС Авіас (договір № СК 5/153 від 24.11.2023 р)
-
Повʼязаний документ:
ІФС-АВІАС ДОГОВІР.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір з емітентом талонів мережі АЗС Укрнафта
-
Опис доказу:
Скаржник надає копію партнерського договору, укладених з емітентом талонів мережі АЗС Укрнафта (договір № Т-1090/23 від 25.12.2023 р.)
-
Повʼязаний документ:
Договір УКРНАФТА ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КП Яворівської міської ради "Житлокомунсервіс" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Дизельне паливо та бензин А-95 (ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-29-002102-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасника відносин із виробником та щодо надання листа від виробника;
Номер:
8a271f7f5a42433db53269ee02a84d80
Заголовок пункту скарги:
Замовником встановлено дискримінаційну умову щодо наявності у учасників власних/орендованих/у користуванні АЗС
Опис заперечення:
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренди/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренди/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення:
порушення абзацу 1 пункту 29 Особливостей + встановлення дискримінаційних умов, як порушення статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Опис суті пункту скарги:
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Копія партнерського договору (мережа АЗС Укрнафта)
-
Опис доказу:
Скаржник надає копії партнерських договорів, укладених з емітентами талонів мереж АЗС Укрнафта (договір № Т-1090/23 від 25.12.2023 р.: На умовах договору № Т-1090/23 від 25.12.2023 р.: 1.1. Постачальник приймає на себе зобов’язання передати Покупцю у власність Товар - паливо за довірчим документом – Талоном, а Покупець зобов'язується оплатити і прийняти вказаний Товар; 1.5. Відпуск Товару з АЗС здійснюється за Талоном на отримання Товару, відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1442 від 20.12.1997 року; 5.2.2. Довірчий документ – Талон є підставою для видачі (заправки) з АЗС вказаного у карті об’єму і марки Товару, після чого всі обов’язки сторін по погашених Талонах вважаються виконаними, при цьому Постачальник не може передати Покупцю Товар іншої марки чи в кількості меншій, ніж зазначено в талоні.
-
Повʼязаний документ:
Договір УКРНАФТА ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Копія партнерського договору (мережа АЗС Авіас)
-
Опис доказу:
Скаржник надає копії партнерських договорів, укладених з емітентами талонів мереж АЗС Авіас (договір № СК 5/153 від 24.11.2023 р) На умовах договору № СК 5/153 від 24.11.2023 р.: 1.1. Постачальник приймає на себе зобов’язання передати Покупцю у власність Товари, а Покупець зобов'язується сплатити і прийняти вказаний Товар. 1.5. Відпуск Товару з АЗС здійснюється за довірчими документами (скретч-картки) на отримання товару відповідно "Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами" затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1442 від 20.12.1997. 5.2.1. Передача товару за цим Договором здійснюється на АЗС Постачальника шляхом заправки автомобілів при пред’явленні довіреними особами Покупця скретч-картки. 5.2.2. Скретч-картка є підставою для видачі (заправки) з АЗС вказаного у карті об’єму і марки товару, після чого всі обов’язки сторін по погашених скретч-картках вважаються виконаними, при цьому Постачальник не може передати Покупцю товар іншої марки чи в кількості меншій, ніж зазначено в скретч-картці.
-
Повʼязаний документ:
ІФС-АВІАС ДОГОВІР.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КП Яворівської міської ради "Житлокомунсервіс" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Дизельне паливо та бензин А-95 (ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-29-002102-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності власних/орендованих/у користуванні АЗС;
Номер:
79d3fa47621944c3af298900c3c28d7d
Заголовок пункту скарги:
Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників сертифікату системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT)
Опис заперечення:
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують впровадження системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника сертифіковано впроваджену систему згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
порушення принципу недискримінації учасників, стаття 5 ЗУ "ПРо публічні закупівлі"
Опис суті пункту скарги:
1.7. В пункті 11 розділу «Інші документи від учасника» Додатку № 1 до тендерної документації, на сторінці 5 цього додатку, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників сертифікату системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
×
-
Назва доказу:
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
-
Опис доказу:
Скаржник надає копію сертифікату на систему управління якістю, зареєстрованого в реєстрі ОС ДП «Київстандартметрологія» 06.12.2023 р. за № 8О038.СУЯ.064-23 дійсний до 05.12.2026 року, який засвідчує, що система управління якістю стосовно, в тому числі, оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, діяльності посередників у торгівлі паливом, яку здійснює ТОВ «ТД «ІФС» згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
-
Повʼязаний документ:
ІСО 9001 2018.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КП Яворівської міської ради "Житлокомунсервіс" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Дизельне паливо та бензин А-95 (ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-29-002102-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо надання сертифікатів про систему ДСТУ ISO 9001:2015;
Номер:
446be800d089488dbd1cfbc5d5014d6d
Заголовок пункту скарги:
Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників права на використання торгової марки талонів
Опис заперечення:
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують право використання ним найменувань (торгових марок) зазначених на відповідних довірчих документах – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
порушення принципу недискримінації учасників, стаття 5 ЗУ "ПРо публічні закупівлі"
Опис суті пункту скарги:
1.6. В пункті 11 розділу «Інші документи від учасника» Додатку № 1 до тендерної документації, на сторінці 5 цього додатку, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників права на використання торгової марки талонів: Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права у Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності, які мають місце на довірчих документах (талонах) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки, яка зображена на АЗС та скретч-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель. Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки, яка зображена на АЗС та скретч-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель. Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір (мережа АЗС Авіас)
-
Опис доказу:
На умовах договору № СК 5/153 від 24.11.2023 р.: 1.1. Постачальник приймає на себе зобов’язання передати Покупцю у власність Товари, а Покупець зобов'язується сплатити і прийняти вказаний Товар. 1.5. Відпуск Товару з АЗС здійснюється за довірчими документами (скретч-картки) на отримання товару відповідно "Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами" затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1442 від 20.12.1997. 5.2.1. Передача товару за цим Договором здійснюється на АЗС Постачальника шляхом заправки автомобілів при пред’явленні довіреними особами Покупця скретч-картки. 5.2.2. Скретч-картка є підставою для видачі (заправки) з АЗС вказаного у карті об’єму і марки товару, після чого всі обов’язки сторін по погашених скретч-картках вважаються виконаними, при цьому Постачальник не може передати Покупцю товар іншої марки чи в кількості меншій, ніж зазначено в скретч-картці
-
Повʼязаний документ:
ІФС-АВІАС ДОГОВІР.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір (мережа АЗС Укрнафта)
-
Опис доказу:
На умовах договору № Т-1090/23 від 25.12.2023 р.: 1.1. Постачальник приймає на себе зобов’язання передати Покупцю у власність Товар - паливо за довірчим документом – Талоном, а Покупець зобов'язується оплатити і прийняти вказаний Товар; 1.5. Відпуск Товару з АЗС здійснюється за Талоном на отримання Товару, відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1442 від 20.12.1997 року; 5.2.2. Довірчий документ – Талон є підставою для видачі (заправки) з АЗС вказаного у карті об’єму і марки Товару, після чого всі обов’язки сторін по погашених Талонах вважаються виконаними, при цьому Постачальник не може передати Покупцю Товар іншої марки чи в кількості меншій, ніж зазначено в талоні.
-
Повʼязаний документ:
Договір УКРНАФТА ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонвів мережі АЗС Укрнафта
-
Опис доказу:
Зразки талонвів мережі АЗС Укрнафта
-
Повʼязаний документ:
ЗРАЗКИ ТАЛОНІВ МЕРЕЖІ АЗС UKRNAFTA.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонвів мережі АЗС Авіас
-
Опис доказу:
Зразки талонвів мережі АЗС Авіас
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів АВІАС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КП Яворівської міської ради "Житлокомунсервіс" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Дизельне паливо та бензин А-95 (ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-29-002102-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасника права на використання торгових марок;
Номер:
2ae158cf678247eeb6c7e3deb2b6ff97
Заголовок пункту скарги:
, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників сертифікату сертифікату ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги»
Опис заперечення:
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують впровадження системи управління згідно ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника сертифіковано впроваджену систему згідно ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 (ISO/IEC 27001:2022, IDT).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
порушення принципу недискримінації учасників, стаття 5 ЗУ "ПРо публічні закупівлі"
Опис суті пункту скарги:
1.8. В пункті 13 розділу «Інші документи від учасника» Додатку № 1 до тендерної документації, на сторінці 6 цього додатку, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників сертифікату сертифікату ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги»:.
чинність ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» скасована з 22.08.2023 згідно з наказом ДП "УкрНДНЦ" від 17.08.2023 № 210. (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0223774-23#Text)
чинність ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» скасована з 22.08.2023 згідно з наказом ДП "УкрНДНЦ" від 17.08.2023 № 210. (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0223774-23#Text)
×
-
Назва доказу:
Сертифікат ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 (ISO/IEC 27001:2022, IDT)
-
Опис доказу:
Скаржник надає копію сертифікату на систему управління інформаційної безпеки, кібербезпеки та захисту конфіденційності, зареєстрованого в реєстрі ОС ДП «Київстандартметрологія» 06.12.2023 р. за № 8О038.002-23 дійсний до 05.12.2026 року, який засвідчує, що система управління інформаційної безпеки, кібербезпеки та захисту конфіденційності стосовно, в тому числі, оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, діяльності посередників у торгівлі паливом, яку здійснює ТОВ «ТД «ІФС» згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 (ISO/IEC 27001:2022, IDT).)
-
Повʼязаний документ:
ІСО 27001.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КП Яворівської міської ради "Житлокомунсервіс" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Дизельне паливо та бензин А-95 (ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-29-002102-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо надання сертифікатів про систему ДСТУ ISO 27001:2015;
Номер:
c414782a0b644e9eac6997a47c6ade08
Заголовок пункту скарги:
Замовником встановлено вимогу щодо наявності МТБ, що суперечить п. 29 Особливостей
Опис заперечення:
Така умова тендерної документації, в частині документально підтвердженої інформації про відповідність учасників наступним вимогам, а саме наявність обладнання та матеріально-технічної бази суперечить положенням абзацу 1 пункту 29 Особливостей, де визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення:
порушення п. 29 Особливостей
Опис суті пункту скарги:
3.1. В пункті 1 Таблиці 1 Додатку № 1 до тендерної документації, на сторінці 1 цього додатку, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників власних/орендованих або у користуванні АЗС. Також, Замовником визначено до учасників кваліфікаційний критерій щодо підтвердження наявності у учасників матеріально-технічної бази:
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КП Яворівської міської ради "Житлокомунсервіс" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Дизельне паливо та бензин А-95 (ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-29-002102-a, зокрема: 1. Привести тендерну документацію у відповідність до пункту 29 Особливостей шляхом виключення умови щодо застосування кваліфікаційного критерію, визначеного в п. 1 ч. 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі»;